Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 02:40:We gaan toch geen appels met pillen vergelijken?
Nee je weet toch!! hij vergelijkt
En met hem bedoel ik die geit van een
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 23 februari 2006 om 02:40:gebruik al zon 10 jaar coke en het enigste is dat ik er wat van ben af gevallen dat is natuurlijkw el handig
was je zo ontzettende vetklep dan???
En ach ja wat zijn de verschijnselen nu bij jou???, wat je niet hebt qua hersenactiviteit kun je uiteraard ook niet verpesten!!!!
laatste aanpassing
Risico's op de lange termijn
Verandering in persoonlijkheid
Mensen die veel en regelmatig coke gebruiken, kunnen veranderen in onaardige personen: koel, arrogant en egoïstisch. Bovendien zijn ze vaak prikkelbaar, geïrriteerd en rusteloos. Dit kan leiden tot allerlei ruzies. De omgeving heeft dit soort veranderingen vaak eerder in de gaten dan de gebruiker zelf. Bij zeer veel cocaïnegebruik kan een gebruiker het contact met de realiteit verliezen en zich achterdochtig en bedreigd voelen. Dit kan weer leiden tot agressief en paranoïde gedrag.
Oververmoeidheid en depressies
Coke kan leiden tot oververmoeidheid, uitputting en depressieve gevoelens. Men put zichzelf volledig uit.
Gewichtsverlies
Coke kan ook leiden tot gewichtsverlies. Door gebrek aan eetlust gaat de conditie achteruit.
Neusslijmvlies
Door het snuiven kan het neusslijmvlies gaan ontsteken. Reuk, geur en smaak gaan achteruit. Iemand kan chronisch verkouden zijn en vaak bloedneuzen krijgen.
Hart- en bloedvatenstelsel
Cocaïne belast het hart- en bloedvatenstelsel. Er zijn gevallen bekend van hartinfarcten en plotselinge dood na gebruik van cocaïne.
Psychose
Het regelmatig gebruiken van cocaïne kan een psychose veroorzaken. Het is nog onduidelijk of dit alleen kan worden ‘getriggered’ bij mensen die hier al aanleg voor hebben, of dat regelmatig cocaïne gebruik op zichzelf een psychose kan opwekken.
door snuifuhhhhh 
Verandering in persoonlijkheid
Mensen die veel en regelmatig coke gebruiken, kunnen veranderen in onaardige personen: koel, arrogant en egoïstisch. Bovendien zijn ze vaak prikkelbaar, geïrriteerd en rusteloos. Dit kan leiden tot allerlei ruzies. De omgeving heeft dit soort veranderingen vaak eerder in de gaten dan de gebruiker zelf. Bij zeer veel cocaïnegebruik kan een gebruiker het contact met de realiteit verliezen en zich achterdochtig en bedreigd voelen. Dit kan weer leiden tot agressief en paranoïde gedrag.
Oververmoeidheid en depressies
Coke kan leiden tot oververmoeidheid, uitputting en depressieve gevoelens. Men put zichzelf volledig uit.
Gewichtsverlies
Coke kan ook leiden tot gewichtsverlies. Door gebrek aan eetlust gaat de conditie achteruit.
Neusslijmvlies
Door het snuiven kan het neusslijmvlies gaan ontsteken. Reuk, geur en smaak gaan achteruit. Iemand kan chronisch verkouden zijn en vaak bloedneuzen krijgen.
Hart- en bloedvatenstelsel
Cocaïne belast het hart- en bloedvatenstelsel. Er zijn gevallen bekend van hartinfarcten en plotselinge dood na gebruik van cocaïne.
Psychose
Het regelmatig gebruiken van cocaïne kan een psychose veroorzaken. Het is nog onduidelijk of dit alleen kan worden ‘getriggered’ bij mensen die hier al aanleg voor hebben, of dat regelmatig cocaïne gebruik op zichzelf een psychose kan opwekken.
ik heb resultaten gezien dat xtc gebruik ( 6 tot max 10 keer in het jaar) depressies kan verkomen, dit omdat het serotonine peil regelmatig aangevult moet worden, en je dus "spieren" dus traint om regelmatig een top prestatie te leveren, wat dus voorkomt dat een depressie de overhand neemt,
helaas moet ik er wel bij vermelden dat, xtc het kortetermijn geheugen extreem aantast
The advisor
helaas moet ik er wel bij vermelden dat, xtc het kortetermijn geheugen extreem aantast
The advisor
Heb alleen geen neusbotje meer en ben schizofreen.
Maar verder alles
Das niet zo mooi, ik snuif bijna nooit coke .. tis zonde van me geld, je voelt je effe lekker en daarna weer kut!! tis alleen lekker als straal bezopen bent.. maar dit is voor een ander forumonderwerp
laatste aanpassing
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 09:54:ik heb resultaten gezien dat xtc gebruik ( 6 tot max 10 keer in het jaar) depressies kan verkomen, dit omdat het serotonine peil regelmatig aangevult moet worden, en je dus "spieren" dus traint om regelmatig een top prestatie te leveren, wat dus voorkomt dat een depressie de overhand neemt,
Ben nooit depressief, hmmm...
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 09:54:helaas moet ik er wel bij vermelden dat, xtc het kortetermijn geheugen extreem aantast
Das kut als je effe iets moet halen en in de winkel weet je ff niet meer hoe wat en waarom
Uitspraak van The Ultimate-R op donderdag 23 februari 2006 om 10:01:Das kut als je effe iets moet halen en in de winkel weet je ff niet meer hoe wat en waarom
das kut, of je bent aan het werk zoekt een dossier van een client en je vraagt je maar af waar je dat ding gelaten heb
om even bij te komen van het denken neem je wat te drinken, je loopt naar de koelkast en doet deze open,
en ja hoor in de koelkast!
das nou nog eens een cold case
The advisor
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 10:06:dossier
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 10:06:in de koelkast!
heb je dat vaak op maandag??
De hele tijd naar omhoog scrollen om te kijken waar het onderwerp over ging das ook geen goed teken volgens mij..
Uitspraak van The Ultimate-R op donderdag 23 februari 2006 om 10:15:heb je dat vaak op maandag
alleen na het weekend,
nee, is pas 1x gebeurd valt dus nog mee
The advisor
Wat was de vraag ook alweer?
naha mijn geheugen was ernstig aangetast
heeel veel black outs
als ik naar de stad fietste en ik kwam daar aan(5 minuten) dan was ik alweer vergeten wat ik moest halen
en kon ik eerst naar huis heen om na te denke
en kan je vertellen dat t behoorlijk frustrerend was wan tje bent al zoo brak van dat stukkie fietsen
en dan moet je nog een x naar de stad..
waar je je vervolgens gigantisch irriteerd aan al die mensen
inmiddels gaat t weer goed met me

Uitspraak van The Ultimate-R op donderdag 23 februari 2006 om 10:01:Das kut als je effe iets moet halen en in de winkel weet je ff niet meer hoe wat en waarom
als ik naar de stad fietste en ik kwam daar aan(5 minuten) dan was ik alweer vergeten wat ik moest halen
en kan je vertellen dat t behoorlijk frustrerend was wan tje bent al zoo brak van dat stukkie fietsen
waar je je vervolgens gigantisch irriteerd aan al die mensen
inmiddels gaat t weer goed met me
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 23 februari 2006 om 10:55:pep heeft me echt verziekt...nu gaat het alweer iets meer dan een jaar goed
Volhouden dan
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 23 februari 2006 om 10:55:pep heeft me echt verziekt...nu gaat het alweer iets meer dan een jaar goed
wat je kapot hebt gesnoven in je hersenen komt nooit meer goed, dus ook niet als je al n jaar niets doet..
laatste aanpassing
Uitspraak van zwelgjeO:) op donderdag 23 februari 2006 om 15:06:at je kapot hebt gesnoven in je hersenen komt nooit meer goed, dus ook niet als je al n jaar niets doet..laatste aanpassing 23 februari 2006 15:07
jawel hoor, als je er mee stopt ontwikkeld het gewoon weer
The advisor
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 15:09:jawel hoor, als je er mee stopt ontwikkeld het gewoon weer
The advisor
Je hersencellen zijn de enige cellen in je lichaam die niet meer aan groeien.. Dat is wat ik op school leer in ieder geval haha
Uitspraak van zwelgjeO:) op donderdag 23 februari 2006 om 15:12:Je hersencellen zijn de enige cellen in je lichaam die niet meer aan groeien.. Dat is wat ik op school leer in ieder geval haha
ei-cel ook niet maar dat terzijde
ze groeien niet meer aan nee, maar je hebt er genoeg om de kapot gemaakte te vervangen
The advisor
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 15:15:ei-cel ook niet maar dat terzijde
ze groeien niet meer aan nee, maar je hebt er genoeg om de kapot gemaakte te vervangen
The advisor
hehe wist dat k iets was vergeten
maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel jij gesnoven hebt en hoeveel hersencellen je ' kwijt' bent. als je n jaar of 10 al bezig bent kunnen jouw hersenen dat niet meer vervangen.
Uitspraak van zwelgjeO:) op donderdag 23 februari 2006 om 15:19:maar het ligt er natuurlijk aan hoeveel jij gesnoven hebt en hoeveel hersencellen je ' kwijt' bent.quote]
het is inderdaad afhankelijk van de situatie,
[quote element=message id=21006634]{element is niet toegankelijk} je n jaar of 10 al bezig bent kunnen jouw hersenen dat niet meer vervangen.
dat durf ik niet te zeggen, denk dat dat ook afhankelijk is aangezien bijv een jules deelder al jaren speed spuit en nog steeds goede stukken tekst afleverd
maar goed er zijn ook mindere gevallen bekend, de waarheid zal in het midden liggen
The advisor
Uitspraak van [SF] SperSIZEboonhmm nee, alleen misschien qua gedrag iets. maar das vaak ook positief..op donderdag 23 februari 2006 om 04:16:
What the fuck is daar dan positief aan geworden??
Uitspraak van zwelgjeO:) op donderdag 23 februari 2006 om 15:12:Je hersencellen zijn de enige cellen in je lichaam die niet meer aan groeien.. Dat is wat ik op school leer in ieder geval haha
door drugsgebruik verdwijnen er ook geen hersencellen, maar ze raken beschadigd. je zenuwstelsel (daar horen hersenen ook bij) is het langzaamst herstellende dele van je lichaam.. maar t kán wel herstellen
door drugsgebruik verdwijnen er ook geen hersencellen, maar ze raken beschadigd. je zenuwstelsel (daar horen hersenen ook bij) is het langzaamst herstellende dele van je lichaam.. maar t kán wel herstellen
Afgestorven hersencellen die herstellen niet meer! Die komen namelijk nooit meer terug!
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 15:41:en zij kan het weten want zij woont in wormer!
Haha.. Dus... Mafkees
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 15:41:heb ik ook jaren gedaan!
Wat heb jij ook jaren gedaan??
cocaïne-werking
Cocaïne blokkeert de opname van een bepaalde neurotransmitter. Eerst even kort uitleggen wat een neurotransmitter is de axon van een neuron zit niet vast aan het cellichaam of de dendriet van de neuron waarmee hij wil communiceren; daar zit een opening tussen, die synaps heet. Het elektrisch signaal dat door het axon gaat dat wil communiceren komt aan bij de synaps, dat zorgt weer dat er een bepaalde chemische stof – een neurotransmitter – in die opening wordt gekieperd, en vervolgens nemen receptoren op de dendriet of het cellichaam van de cel waarmee gecommuniceerd wil worden die chemische stof weer waar. Dan pas heeft die laatste cel de boodschap doorgekregen.
effect van cocaïne
Cocaïne blokkeerde dus de opname van een bepaalde neurotransmitter. Dat houdt in dat als die neurotransmitter – in dit geval dopamine – in de synaps wordt gegooid, hij niet meer, zoals gewoonlijk, door het presynaptisch (van de cel waar het signaal vandaan kwam) axon wordt opgenomen. Dopamine blijft dan in de synaps rondhangen en bindt dan heel vaak aan de receptoren van de postsynaptische (van de cel waar het signaal naartoe moet) cel.
Dopamine wordt vooral gebruikt als neurotransmitter in dat deel van de hersenen dat limbisch systeem wordt genoemd. Bij proefdieren is bewezen dat het limbisch systeem regelt hoe je plezier ervaart. Doordat cocaïne zorgt dat er veel dopamine in de synapsen van het limbisch systeem achterblijft, wordt het extra geprikkeld: je gaat je gelukkiger voelen, krijgt meer energie en gaat je sterker wanen.
Allemaal leuk en aardig, ware het niet dat dit hele gedoe ook bijwerking heeft. Doordat er constant zo veel dopamine aanwezig is, gaan de neuronen in het limbisch systeem denken "Hé! Hier klopt iets niet helemaal!" Het lichaam krijgt dus door dat er iets niet helemaal pluis is. Als reactie gaan de neuronen in het limbisch systeem receptoren afbreken: er is dan nog steeds teveel dopamine, maar de cellen worden er minder gevoelig voor: de situatie lijkt weer een beetje ‘normaal’. Gevolg is echter dat je als cocaïne gebruiker dan weer meer cocaïne moet gaan gebruiken om nog een beetje effect te krijgen. Bovendien, als je geen cocaïne zou pakken, zou je je diep ongelukkig voelen; doordat de neuronen in de hersenen als het ware verdoofd zijn voor dopamine reageren ze niet meer op een normale hoeveelheid ervan. Het limbisch systeem wordt dan minder geprikkeld dan normaal, en dat maakt dat je je dan ongelukkig of depressief voelt.
Speciaal voor "The advisor"
Cocaïne blokkeert de opname van een bepaalde neurotransmitter. Eerst even kort uitleggen wat een neurotransmitter is de axon van een neuron zit niet vast aan het cellichaam of de dendriet van de neuron waarmee hij wil communiceren; daar zit een opening tussen, die synaps heet. Het elektrisch signaal dat door het axon gaat dat wil communiceren komt aan bij de synaps, dat zorgt weer dat er een bepaalde chemische stof – een neurotransmitter – in die opening wordt gekieperd, en vervolgens nemen receptoren op de dendriet of het cellichaam van de cel waarmee gecommuniceerd wil worden die chemische stof weer waar. Dan pas heeft die laatste cel de boodschap doorgekregen.
effect van cocaïne
Cocaïne blokkeerde dus de opname van een bepaalde neurotransmitter. Dat houdt in dat als die neurotransmitter – in dit geval dopamine – in de synaps wordt gegooid, hij niet meer, zoals gewoonlijk, door het presynaptisch (van de cel waar het signaal vandaan kwam) axon wordt opgenomen. Dopamine blijft dan in de synaps rondhangen en bindt dan heel vaak aan de receptoren van de postsynaptische (van de cel waar het signaal naartoe moet) cel.
Dopamine wordt vooral gebruikt als neurotransmitter in dat deel van de hersenen dat limbisch systeem wordt genoemd. Bij proefdieren is bewezen dat het limbisch systeem regelt hoe je plezier ervaart. Doordat cocaïne zorgt dat er veel dopamine in de synapsen van het limbisch systeem achterblijft, wordt het extra geprikkeld: je gaat je gelukkiger voelen, krijgt meer energie en gaat je sterker wanen.
Allemaal leuk en aardig, ware het niet dat dit hele gedoe ook bijwerking heeft. Doordat er constant zo veel dopamine aanwezig is, gaan de neuronen in het limbisch systeem denken "Hé! Hier klopt iets niet helemaal!" Het lichaam krijgt dus door dat er iets niet helemaal pluis is. Als reactie gaan de neuronen in het limbisch systeem receptoren afbreken: er is dan nog steeds teveel dopamine, maar de cellen worden er minder gevoelig voor: de situatie lijkt weer een beetje ‘normaal’. Gevolg is echter dat je als cocaïne gebruiker dan weer meer cocaïne moet gaan gebruiken om nog een beetje effect te krijgen. Bovendien, als je geen cocaïne zou pakken, zou je je diep ongelukkig voelen; doordat de neuronen in de hersenen als het ware verdoofd zijn voor dopamine reageren ze niet meer op een normale hoeveelheid ervan. Het limbisch systeem wordt dan minder geprikkeld dan normaal, en dat maakt dat je je dan ongelukkig of depressief voelt.
Speciaal voor "The advisor"
afkickverschijnselen zijn een direct bewijs voor het feit dat deze stoffen de structuur van je hersenen écht veranderen; dat ze dus niet alleen maar geestelijke invloed op je hebben, maar ook écht waarneembare invloed uitoefenen op de bouw van je brein.
De verandering die deze stoffen in je hersenen teweegbrengen zijn namelijk in principe omkeerbaar. Zodra je stopt met de bewuste drug gaan de neuronen die door die drug beïnvloed werden zich weer langzaam herstellen. Deze aanpassing van de betreffende neuronen – soms zelfs hele hersengebieden! – brengt een hoop geestelijke problemen met zich mee en dat zijn de eigenlijke afkickverschijnselen.
Om even terug te komen op de schade die t met zich mee kan brengen!
De verandering die deze stoffen in je hersenen teweegbrengen zijn namelijk in principe omkeerbaar. Zodra je stopt met de bewuste drug gaan de neuronen die door die drug beïnvloed werden zich weer langzaam herstellen. Deze aanpassing van de betreffende neuronen – soms zelfs hele hersengebieden! – brengt een hoop geestelijke problemen met zich mee en dat zijn de eigenlijke afkickverschijnselen.
Om even terug te komen op de schade die t met zich mee kan brengen!
Uitspraak van The advisor op donderdag 23 februari 2006 om 16:00:in wormer gewoont
Daar wonen slimme mensen he!

![[SF] SperSIZEboon :bier:](/images/user/57_2094335.jpg)