Partyflock

Forumonderwerp · 852291
2 volgers · 113070x bekeken
Waarschuw beheerder
welkom op het grote vissen en aquarium topic !!!

deel hier al je tips, foto's en problemen van je aquarium.
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
bij mij niet als ik ze wil bekijken krijg ik dit: Unknown answer from content manager
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zie ook niets :nee:
Waarschuw beheerder
ik ook niet meer hahaha
Waarschuw beheerder
ik heb een zwaar gehadicapte babygup in de bak op me werk gegooit en hij heeft het overleeft hahaha
Waarschuw beheerder
hoezo gehandicapt ?
Waarschuw beheerder
me kat had hem gegrepen
Waarschuw beheerder
ahhh zielig een vriendin van me ging laatst dr water verversen springt dr kat in het water die kon toen zwaar gaan dweilen :D

Waarschuw beheerder
In deze warmte de deksel van de bak een stukkie openzetten houdt de temparatuur op peil!
Waarschuw beheerder
donateur
temperatuur word nu echt te hoog
zit nu op 26,8 graden
bijna 2 graden te warm
Waarschuw beheerder
bij mij staat ie nu op 28 graden:s ik zet wel ff mn verwarming een paar standjes lager
Waarschuw beheerder
bij mij staat ie standaar op 28 graden... en ze doen het er goed op en mijn huis was helemaal doner deze dagen... scheelt veel hahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eliteforce op maandag 12 juni 2006 om 18:53:
temperatuur word nu echt te hoog
zit nu op 26,8 graden
bijna 2 graden te warm

Enige wat helpt is klep open zetten. Een paar graadjes verschil is overigens niet zo erg. 30 kunnen ze makkelijk hebben.

Uitspraak van B@RTJUHHH op maandag 12 juni 2006 om 20:29:
bij mij staat ie nu op 28 graden ik zet wel ff mn verwarming een paar standjes lager

Heeft natuurlijk geen zin. Als je hem op 25 graden hebt ingesteld, stopt ie automatisch zodra het 25 graden is. Dus als het goed is slaat de verwarming al tijdje niet meer aan ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 13 juni 2006 om 08:39:
Enige wat helpt is klep open zetten. Een paar graadjes verschil is overigens niet zo erg. 30 kunnen ze makkelijk hebben.

ik kan er niks aan open zetten,
en geloof me 27 gaat nog net, maar 28 dan gaan ze echt dood hoor;)
Waarschuw beheerder
bij mij staat ie dus altijd op 28 garden maar de laatste 3 dagen staat mijn klep ook al open
Waarschuw beheerder
pffffff ben blij dat het vandaag wat koeler was
Waarschuw beheerder
idd.. alleen had de regen weg mogen blijven

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eliteforce op woensdag 14 juni 2006 om 08:44:
ik kan er niks aan open zetten,
en geloof me 27 gaat nog net, maar 28 dan gaan ze echt dood hoor

Kan niks openzetten?
Je hebt toch een klep erop?

Een veelgebruikte methode bij witte stip, is de temparatuur opschroeven tot 30 graden. Heb nog nooit gehoord dat 1 vis daarbij het leven gelaten heeft.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 08:38:
Een veelgebruikte methode bij witte stip, is de temparatuur opschroeven tot 30 graden. Heb nog nooit gehoord dat 1 vis daarbij het leven gelaten heeft.

heb je het ook over zeewater:O?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 08:38:
Kan niks openzetten?
Je hebt toch een klep erop?

kan wel die deksels eraf halen maar dan verlies ik ongeveer 6 tot 8 liter water per dag

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Eliteforce op donderdag 15 juni 2006 om 10:21:
kan wel die deksels eraf halen maar dan verlies ik ongeveer 6 tot 8 liter water per dag

?????

Ik ken meerdere zeebakken die helemaal geen kap hebben. En heb nog nooit gehoord dat die overdreven water moeten bijvullen.. Hooguit paar liter per dag, en dan bedoel ik niet een gewoon aquarium, maar lage bakken met waterlijnen van 3 tot 4 vierkante meter (veel verdampgevoeliger dus)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
water niveau daalt 2 cm per dag ongeveer
en hebben meerdere mensen last van http://www.zeewaterforum.org/forums/
en de hoeveelheid water dat verdampt heeft ook te maken met hoeveel watt lichtopbrengst je hebt
180watt licht opbrengst heb ik op 0,5m2 met een kamer temperatuur van ongeveer 32graden (slaap op de zolder dus word nogal warm daar) dus daar wil wel wat water verdampen:(
(en effe uitgerekend verdampt ongeveer 3,5 liter)
en als ik die deksels erop laat condenseerd dat lekker tegen de deksel en valt het trg in het aquarium:)
en gelukkig vandaag nergens last van gehad temperatuur is weer gezakt tot 26 graden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Tja ik ben nooit goed in rekenen geweest ;)
Maar die paar bakken die ik ken hebben er in ieder geval geen last van.... (tenminste, geen 8 liter per dag)

Anders maar gaan zoeken naar een andere manier, want het zal vandezomer vast nog wel warmer gaan worden...

Op sommige forums word al uitgelegd hoe je een water-koeler kunt bouwen met een paar van die computer-vannetjes.

ja iedereen heeft er last van water temperatuur dat stijgt met warm weer
telkens maar weer voorzichtig het water verversen met koud water dat het weer daalt

dus wat ik geprobeerd heb temaken is een eigen gemaakte water koeling want de echte uit de winkel zijn mega duur

had wat oude pc's en op de prossesors zitten mooie koelblokken met ventilatoren

prima daar kan ik wat mee

heb twee blokken op elkaar gemaakt 1 in de rihting met de ribben naar boven en een met de ribben naar beneden de blokken recht op elkaar vast gemaakt met schroeven ze zijn mooi van aliminium dus het geleidt warmte prima want ze kunnen immers ook prossesors op 60 graden houden terwijl deze 90 tot 100 graden worden zonder koeling

op de bovenste ribben een prosssor ventilator gemonteerd deze zijn 12 volt dus ff op een adapter gezet van 7.5 volt want dan maken ze minder lawaai en toch hoge lucht verplaatsing en dit koppeltje in zn geheel in mn kap vast gemonteerd dus ook een gaatje in de kap gemaakt om het warme lucht aftevoeren direct naar buiten

nu komtt het zo mooi uit de onderste ribber komt net 1 cm in het water tehangen de ribben zitten zo dat de stroming tussen de ribben loopt dus continu water verplaastiing is aanwezig waardoor de warmte opgenomen wordt door het koelblok en wordt afgevoerd naar het bovenste blok en daar weg wordt geblazen naar buiten

de tweede werking is je tl's geven veel warmte af en dat mag dus ook wel wat minder want het warmt ook je water op en dat kunnen we nu net ff niet gebruiken omdat er boven water ook ribben van het koelblok zit kan hierdoor het aangezoge warme lucht ook naar buiten worden afgevoert

wat ik nu hoop met deze dubbele werking is dat het water temperatuur zal gaan afkoelen desnoods alleen stabiel houden het moet wel werken want er komt warme lucht uit

dit apparaat heb ik gisteren voor het eerst ingebruik genomen temperatuur is in 1 nacht CA 1,5 graad gedaald van 28 c naar 26.5
dit was vanochtend en nu momenteel pas een 0.5 celsius gestegen dus een veel langzamere stijging als gisteren van het water want de dag ervoor was het water 25 c dus in 1 dag gisteren gestegen met 3 graden en tenvens is het vandaag nog wat warmer buiten ook

greets sniper

Bron: Aqua-archief.nl
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik was daar vroeger helemaal weg van, heb ook wel veel vissen gehad, mooiste was wel me Siamese Kempvis
[img width=225 height=201 cacheid=000c7f6a0023fa49417cc6a61a0173867c]http://www.dewinters.nl/images/Betta%20splendens.JPG[/img]
die kon niet bij andere vissen omdat hij ze opat, want het is een echte vechtersvis, maar ik had er dacht ik wel wat bij.
en de bekende guppies:D
[img width=439 height=417 cacheid=000c7f6c0023fac42c2cd7f41a0173867c]http://www.zoohaussenti.ch/bilder/guppy.JPG[/img]
heb ik er ook heel veel van gehad, altijd de mooiste proberen uit te zoeken:D
ik weet niet of de visjes hier dezelfde naam hebben als in de rest van het land, maar ik had er nog meer, zebra visjes, zwart met wit en supersnel, plaatjes of platjes, van die oranje vissen waren dat en je had ze ook in het zwart, lijkt wel een beetje op een vrouwtjes guppy
[img width=367 height=226 cacheid=000c7f730023facfae8c58051a0173867c]http://fins.actwin.com/fresh-pics/guppy-female.jpg[/img]dat is dus een vrouwtjes guppy voor de duidelijkheid.
daar heb ik nog heel veel kleintjes van gehad, er was er 1 zwanger zoals je hierboven ziet en toen heb ik hem gouw gekocht:P

wat had ik nog meer.....nouja het zal me wel te binnen schieten.
ik heb ook nog salamanders gehad, 2 een mannetje en een vrouwtje. zulke:
[img width=200 height=157 cacheid=000c7f790023fae8db8654441a0173867c]http://www.monacaron.com/~mona/images/large/salamander.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
salamanders zijn ook errug vet

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B@RTJUHHH op donderdag 15 juni 2006 om 22:57:
salamanders zijn ook errug vet

:yes:
kon ze gewoon vast pakken en op me hand houden enzo:)
Waarschuw beheerder
jeuh ik heb nu allemaal babyappelskajes hahaha ,, en gewonen torentjes voor me clownbotia

iemand een idee of een appelslak tegen een zandbodem kan ??
Waarschuw beheerder
mn appelslak heeft een uitstapje gemaak hij lag ineens onder mn buro 1 1/5 dag ofzo ik doe hem weer in mn aquarium en hij doet het nog
Waarschuw beheerder
ja klopt ze kunnen zowel in het water als op het droge leven
Waarschuw beheerder
donateur
al een tijdje rustig hier
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 15 juni 2006 om 21:27:
Tja ik ben nooit goed in rekenen geweest ;)
Maar die paar bakken die ik ken hebben er in ieder geval geen last van.... (tenminste, geen 8 liter per dag)

Anders maar gaan zoeken naar een andere manier, want het zal vandezomer vast nog wel warmer gaan worden...

Op sommige forums word al uitgelegd hoe je een water-koeler kunt bouwen met een paar van die computer-vannetjes

is inderdaad erg handig:)
ben eigenlijk opzoek naar een titan 150
Waarschuw beheerder
Mijn malawi aquarium

vind ik de mooiste vis die ik heb op dit moment heb

Pseudotropheus sp. "elongatus mpanga"
[img width=500 height=333 cacheid=0000004500241cddfecb8ae71a017636a6]http://www.mijnalbum.nl/Foto=FFLZKSRP[/img]

[img width=500 height=333 cacheid=0000004500241cf30b60fcb71a017636a6]http://www.mijnalbum.nl/Foto=GR3LRL6C[/img]

Zebra cichliden
[img width=500 height=375 cacheid=0013a20a00220d1692acd74f1a017636a6]http://www.mijnalbum.nl/Foto=73L88CHC[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik vind de spiegeling er ook wel leuk uitzien

mijn kweekbak is groen hahahahahah vet droog ik heb het licht uitgezet en een theekdoek ervoor gehangen nu kijken wat er gebeurt

en me grote bak heb ik verhuist.... staat nu veel beter

Waarschuw beheerder
Vandaag paar kersenbuikjes gehaald :cheer:
Waarschuw beheerder
Ik had een Aquarium van 80 cm :) vrij groot ding hehe :D maar heb hem verkocht ;)

Waarschuw beheerder
donateur
mijn aquarium ziet er goed uit
heb hem nu 5 weken en alles is nog top
heb er tedraas wit en zwart in
en 2 purprkop
en par aexelrodi (kardinaal)
corydoras shcwartzi
en een aantal guppy s
en strigata bijzalm

Waarschuw beheerder
donateur
dit is mijn man gup klein hijs een stuk kleiner dan de rest
[img width=600 height=450]http://tk.files.storage.msn.com/x1pxOYwqu4SjF4GbZDMXXKq8sdK1UjkAziMot75RZxRj-aJBVNwXEhnRfPKp71MFONJjFnidKgwBHcD3WykT4u5raMpMpE7TkvLp4Go4sjSjHU7tVqLtqT522mIVhLZjuvVjGYv9d8WcJomibnZ7P7Ehk4I_9su6Ww3[/img]

en deze vis is ook leuk zwemt de heele dag alleen maar boven in
[img width=600 height=450]http://tk.files.storage.msn.com/x1pxOYwqu4SjF4GbZDMXXKq8sdK1UjkAziMot75RZxRj-ZNtGJavgU6WMqVeUhTLjJdKV2VoouQDwCc2LspDAnxj0db6isI3ZQiJl5JaXH1er4b_MezPu8Jw7P01BmIYUPH2BmvCdLx052JKMGdaNJ4uw2b9c4C96PC[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=600 height=450]http://tk.files.storage.msn.com/x1pxOYwqu4SjF4GbZDMXXKq8sdK1UjkAziMot75RZxRj-YmQuF02ITc0Pa0JaB8CpT0GbMABWy1hRPYhGzWeOb_5d1Tdbwg4AkCG6omdioTtzJdseDyeTOR5TytyeQl1pG0JW9n0Nmikz42QHT1qH55k8luCdIwYVjY[/img]
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 24 juni 2006 om 22:17:
mijn aquarium ziet er goed uit
heb hem nu 5 weken en alles is nog top
heb er tedraas wit en zwart in
en 2 purprkop
en par aexelrodi (kardinaal)
corydoras shcwartzi
en een aantal guppy s
en strigata bijzalm

hahah leuke bak maar nu ga ik ff de expert( lees lol) uithangen nee hoor ik wil je alleen wat tips geven

kardinaaltjes zijn het best meet een groep van minimaal 15...

ik zal weer eens wat foto's maken
van mijn bakkie

en bijlzalmpjes zwemmen altijd langs het oppervlakte en vinden het toch ook wel fijn met minimaal 6 te zijn..

bijlzalmpjes kan je overigens met prirnahas houden als de oppervlakte tussen water en deksel groot genoeg is want ze springen met gemak 3 m uit de bak

corydorassen vinden het ook lekkerder om met minimaal 6 rond te woelen

en van guppen maakt het nix uit die zorgen zelf wel voor familie hahaha tenminste als je een man en een vrouw hebt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik zeg ook niet dat ik er 1 van elk soort heb ze leefen ook in groepjes van minimaal 5
Waarschuw beheerder
ok :)

ik heb nix gezegt
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en ik heb ook al een aantal weken jonge guppy s
en gisteren probeerde ik er 1 in het aqwa te doen eerst ging het goed maar toen kwam een grote vis hem achterna in 1 keer slokte die hem op was echt een zwak gezicht
Waarschuw beheerder
babyguppen zijn voor bijna alle vissen snoepjes ;) daarom kweek ik ze

Waarschuw beheerder
donateur
ik heb ze ook apart staan maar ik dacht ik brobeer er eve 1 ik dacht die is al groot zat maar niet dus
Waarschuw beheerder
ja mijn kweekbak had zoveel alg dat ik hem gister leegehaald heb en de 4 guppen die ik nu had( mannetje is foetsie haha) in me gewone bak had gegooit..

maar ja ik heb er nu nog 3 en moet weer ff een mannetje halen

Waarschuw beheerder
donateur
hey heb jij er ook algetende granaaltjes in

want ik heb er twee inzitten als het goed is maar ik heb ze al wel twee weken niet meer gezien
en net zag ik hem weer eventjes lopen
weet jij mischien hoe dat zo komt
Waarschuw beheerder
ik heb geen idee zover ik weet zijn mijn garnaaltjes bodemopruimers en geen algeneters...

en als je er 1 niet meer ziet kan het zijn dat hjij je aqua uit is gelopen

Waarschuw beheerder
donateur
@ dj tofik.. mooi aquarium zit er netjes uit :jaja:
Waarschuw beheerder
volgens mij zijn er een aantal plaatjes bij mij hoogzwanger hahahah ze zijn enorm groot en dik hahaha alleen vraag ik me af wat voor kleur eruit zal komen het zijn rode en mikey plaatjes hahah

wie zegt mickey wie zegt een rode en wie zegt een mengeling hahaha??
Waarschuw beheerder
erg leuk aquarium
Waarschuw beheerder

NOG EEN PAAR FOTO'S :jaja:

[img widht=800 width=500 height=375 cacheid=00000045002425f5f40d1d7e1a0176fbdf]http://www.mijnalbum.nl/Foto=HIIJBRTB[/img]

[img widht=800 width=500 height=375 cacheid=0013a20a00220d18e8d7e60d1a0176fbdf]http://www.mijnalbum.nl/Foto=B6XXALWS[/img]

[img widht=800 width=500 height=375 cacheid=00000045002425f65fee20771a0176fbdf]http://www.mijnalbum.nl/Foto=EFBEVNQA[/img]