Het wordt voor mij ook een test.. ben er ook nie zo happig op als mensen naar mn meiske zitten te roepen en handtastelijk worden, dan wordt ik zelf ook handtastelijk en zet nogal snel een grote bakkes op
Het is inderdaad ander volk dan hier in Nederland natuurlijk en je kan het af en toe eens beu worden als je heel veel langs de winkeltjes loopt. Ikzelf vond het best lachen en je wordt steeds makkelijker in het afpoeieren van die lui.
Ik werd met grote regelmaat 'a lucky man' genoemd en er werd vaak al van grote afstand Shakira naar m'n vriendin geroepen. Een enkeling had het grote zelfvertrouwen om ze een kushand te geven.... en ik kon al gauw zo'n 250 kamelen meenemen als ik haar daar liet. Dus ja, ze zijn daar nadrukkelijk aanwezig en ze zijn gek op vrouwelijk schoon (waarschijnlijk ook omdat je hun eigen vrouwen daar bijna nergens ziet!)
Maar zolang je gewoon vriendelijk blijft en met een glimlach nee zegt... zullen ze je echt niet lastig blijven vallen. Zodra je vervelend gaat doen, kunnen hun dat ook gaan doen (maarja dat zou je zelf ook doen als een toerist vervelend tegen jou doet). Toerisme is hun inkomen, dus ze proberen alles bij je uit. Maar ik heb het als een vriendelijk en gastvrij volk ervaren die je maar niet al te serieus moet nemen met hun uitspraken.
Zodra je er 1 dag langs alle winkels bent gelopen, kan je geen 'Kijken, kijken, niet kopen!' en 'allemachtig prachtig!' meer horen

Het lijkt net dat iedereen in Egypte naar dezelfde jaarlijkse cursus gaan.... want ze zeggen allemaal hetzelfde, ze hebben allemaal dezelfde trucjes en ze zijn allemaal gek op je vriendin.....
Als je daar als vrouw niet positief aangesproken wordt.... Dan hoop ik dat je een mooi karakter hebt!

We zullen zien... ik heb er iig veel zin in!! Cairo, Luxor, duiken, snorkelen, quad safari
Als je een fatsoenlijk hotel hebt van minimaal 4 sterren... en je bent geen oudhollandse zeurpiet die over elk klein dingetje commentaar heeft.... Dan ga je een geweldige vakantie tegemoet!
Veel plezier voor diegenen die binnenkort gaan! enneeehh neem wat medicijnen mee tegen de diarree.... want daar ga je zeker last van krijgen