Partyflock
 
Forumonderwerp · 852009
 
Nog mensen die deze zomer naar hurghada gaan?? Of mensen die er zijn geweest??
 
Uitspraak van Tha_RaveBeast op vrijdag 24 augustus 2007 om 18:18:
lekker

morgen nieuwe duikspulletjes halen

nieuwe bril, flippers, snorkel en handschoentjes

Vergeet een hoed of pet niet voor je kale bolletje.. (spreek uit ervaring:P) En waterschoentjes zijn ook handig voor de riffen.. (Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 27 augustus 2007 om 11:24:
ergeet een hoed of pet niet voor je kale bolletje.. (spreek uit ervaring) En waterschoentjes zijn ook handig voor de riffen

ik haal dar wel zo'n Egyptsche hoofdoek geval.
ff baardje lasten groeien en ben onherkenbaar B)

die schoentjes kopen we daar wel.


Uitspraak van Laris82 op maandag 27 augustus 2007 om 10:32:
Bijna bijna.... op naar de zon

:woep:
Wij gaan donderdag :cheer: Heb er zo een zin in..!!!!
Alleen warm hey, wij dachten dat t iets minder heet zou zijn onderhand.. Ben benieuwd hoe dat met t jochie gaat!
ik zag je naam fairytail al staan en d8 huh die gaat hier toch niet met waarschuwingen slingeren :rot:
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 16:21:
gaat hier toch niet met waarschuwingen slingeren

Naja :/ Ik ben ook gewoon user hoor daarnaast..
Uitspraak van Tha_RaveBeast op maandag 27 augustus 2007 om 16:21:
fairytail

Zo heet ik niet joh!
Uitspraak van Fairytale op maandag 27 augustus 2007 om 16:29:
Ik ben ook gewoon user hoor daarnaast..

Nou gewoon gewoon dat is een groot woord hoor :lol:

maar ook jij fijne vakantie gewenst hoor :cheer:

cairo :woep:
Iemand in de buurt van Tilburg misschien in het bezit van antinal? De farao heeft me te pakken :(
 
over 25 dagen richting hurghada:D
nooit meer terug!!!!!!!!!!
Uitspraak van nick&mandy op donderdag 23 augustus 2007 om 19:30:
wij gaan naar sunrise select royal makadi

Uitspraak van nick&mandy op dinsdag 11 september 2007 om 12:29:
nooit meer terug!!!!!!!!!!

ehhmmm.... dat was geen goed hotel dus? of vonden jullie Egypte gewoon geen zak aan?
 
Uitspraak van nick&mandy op dinsdag 11 september 2007 om 12:29:
nooit meer terug!!!!!!!!!!

Hugardha is ook helemaal niet leuk.. :P
 
Uitspraak van nick&mandy op dinsdag 11 september 2007 om 12:29:
nooit meer terug!!!!!!!!!!

want?

nog 2 nachtjes slapen b) :cheer:
jawel het hotel was 5 sterren en iedereen was er tevreden over.
behalve die viezerikken wat er werken

maar indd het land sucks echt ik hou gewoon niet van die mensen het zijn viespeuken ze zijn helemaal geil op je en of je nu getrouwd ben dat boeit hun niets
winkelllen kun je niet ze maken je helemaal gek

dusss kut mensen!!!!!!!!
laatste aanpassing
 
Uitspraak van nick&mandy op woensdag 12 september 2007 om 20:42:
dusss kut mensen!!!!!!!!

dus omdat die mensen een andere cultuur hebben, en op die manier aan hun inkomen komen, zijn het meteen kutmensen??
lekker kortzichtig weer :/

ik vertrek morgen, en ga d'r lekker van genieten, met de instelling dat ik naar een land in Afrika ga, waar het toch wel degelijk anders is dan hier, en waar je dus een andere cultuur, mentaliteit en soort mensen kunt verwachten :)
 
Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 september 2007 om 21:07:
ik vertrek morgen, en ga d'r lekker van genieten, met de instelling dat ik naar een land in Afrika ga, waar het toch wel degelijk anders is dan hier, en waar je dus een andere cultuur, mentaliteit en soort mensen kunt verwachten

Ik wens je heel veel plezier.. :D

En vergeet het niet!

Salem Alekum! Alekum Isalam! én Laè Sjoekran!
ja fijn voor hun cultuur en dat respecteer ik ook wel
ma geilen op je en willen aanzitten hoort toch egt niet bij hun cultuur dus dat respecteer ik toch niet

maar toch voor jou hoop ik dat je een leuke vakantie heb en dat jij het niet zult mee maken

duss fijne vakantie

( laat mee ff weten hoe je het vond )
 
Ik ga aankomende zaterdag, studiereis van me werk, 4 dagen, Robinson Club Soma Bay...
Uitspraak van nick&mandy op donderdag 13 september 2007 om 12:39:
ma geilen op je en willen aanzitten hoort toch egt niet bij hun cultuur dus dat respecteer ik toch niet

(Y)

Het wordt voor mij ook een test.. ben er ook nie zo happig op als mensen naar mn meiske zitten te roepen en handtastelijk worden, dan wordt ik zelf ook handtastelijk en zet nogal snel een grote bakkes op O:)

Maja van de andere kant, ik weet dat het daar zo is, en ik wil er toch heen, dus moet ik maar niet zo mauwen, en toch maar mn gemak houden.

We zullen zien... ik heb er iig veel zin in!! Cairo, Luxor, duiken, snorkelen, quad safari :D:D:D

nog 15 dagen!
laatste aanpassing
Uitspraak van KICKIN HARD op vrijdag 14 september 2007 om 02:24:
Het wordt voor mij ook een test.. ben er ook nie zo happig op als mensen naar mn meiske zitten te roepen en handtastelijk worden, dan wordt ik zelf ook handtastelijk en zet nogal snel een grote bakkes op

Het is inderdaad ander volk dan hier in Nederland natuurlijk en je kan het af en toe eens beu worden als je heel veel langs de winkeltjes loopt. Ikzelf vond het best lachen en je wordt steeds makkelijker in het afpoeieren van die lui.

Ik werd met grote regelmaat 'a lucky man' genoemd en er werd vaak al van grote afstand Shakira naar m'n vriendin geroepen. Een enkeling had het grote zelfvertrouwen om ze een kushand te geven.... en ik kon al gauw zo'n 250 kamelen meenemen als ik haar daar liet. Dus ja, ze zijn daar nadrukkelijk aanwezig en ze zijn gek op vrouwelijk schoon (waarschijnlijk ook omdat je hun eigen vrouwen daar bijna nergens ziet!)

Maar zolang je gewoon vriendelijk blijft en met een glimlach nee zegt... zullen ze je echt niet lastig blijven vallen. Zodra je vervelend gaat doen, kunnen hun dat ook gaan doen (maarja dat zou je zelf ook doen als een toerist vervelend tegen jou doet). Toerisme is hun inkomen, dus ze proberen alles bij je uit. Maar ik heb het als een vriendelijk en gastvrij volk ervaren die je maar niet al te serieus moet nemen met hun uitspraken.

Zodra je er 1 dag langs alle winkels bent gelopen, kan je geen 'Kijken, kijken, niet kopen!' en 'allemachtig prachtig!' meer horen :D Het lijkt net dat iedereen in Egypte naar dezelfde jaarlijkse cursus gaan.... want ze zeggen allemaal hetzelfde, ze hebben allemaal dezelfde trucjes en ze zijn allemaal gek op je vriendin.....

Als je daar als vrouw niet positief aangesproken wordt.... Dan hoop ik dat je een mooi karakter hebt! ;):P

Uitspraak van KICKIN HARD op vrijdag 14 september 2007 om 02:24:
We zullen zien... ik heb er iig veel zin in!! Cairo, Luxor, duiken, snorkelen, quad safari

Als je een fatsoenlijk hotel hebt van minimaal 4 sterren... en je bent geen oudhollandse zeurpiet die over elk klein dingetje commentaar heeft.... Dan ga je een geweldige vakantie tegemoet!

Veel plezier voor diegenen die binnenkort gaan! enneeehh neem wat medicijnen mee tegen de diarree.... want daar ga je zeker last van krijgen :$
 
Uitspraak van KICKIN HARD op vrijdag 14 september 2007 om 02:24:
Het wordt voor mij ook een test.. ben er ook nie zo happig op als mensen naar mn meiske zitten te roepen en handtastelijk worden, dan wordt ik zelf ook handtastelijk en zet nogal snel een grote bakkes op

Dat was vorig jaar in Turkije al zo.. dus ik ben benieuwd..
Nix van aantrekken mop Ik blijf toch de joune:P


Uitspraak van SuperSok op vrijdag 14 september 2007 om 08:21:
Als je een fatsoenlijk hotel hebt van minimaal 4 sterren... en je bent geen oudhollandse zeurpiet die over elk klein dingetje commentaar heeft.... Dan ga je een geweldige vakantie tegemoet!

Vorig jaar hadden we een appartement, en dat zag er gewoon echt niet uit.. Maar we hebben het daar super gehad.. Dit jaar een 4 sterren resort *calimera golden beach* kweet zkr dat het een super vakantie word..

Over 2 weekies ben ik nu me koffer aant pakken:P haha
 
nog 3 nachtjes en dan fly high hurghada
Ben er ook geweest, maar hoef ook niet terug.
Hotel was super.
 
Ben er geweest: VERSCHRIKKELIJK !!!
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2007 om 14:09:
Ben er geweest: VERSCHRIKKELIJK !!!

je hebt een fijne vakantie gehad dus? :rot:
 
Morgen eindelijk naar hurghada.. Ik heb er iig wel zin in:D
 
fijne vakantie. welk hotel zit je?
 
Uitspraak van SuperSok op woensdag 26 september 2007 om 16:50:
je hebt een fijne vakantie gehad dus?

Nou ik zat in CLub Robinson CLub Soma Bay... en we hadden een stadstour door Hurghada.. wat een vreselijke stad zeg :S je zou er maar zitten..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 14:03:
wat een vreselijke stad zeg je zou er maar zitten..

Ik zou er inderdaad ook niet willen zitten. De huizen waar die mensen in wonen.... ik zou er mijn fiets niet eens in willen parkeren.

Met een vakantie in Egypte moet je ook gewoon zorgen dat je een superluxe hotel hebt van minimaal 4 a 5 sterren... excursies doen en verder niet teveel op de armoede letten.... naast het toerisme is het echt een zooitje daarzo. :nocheer:

Maar verder helemaal niks leuks gedaan? een stadstour door Hurghada maakt een vakantie nou niet echt
Uitspraak van verwijderd op woensdag 26 september 2007 om 14:09:
VERSCHRIKKELIJK !!!

neem ik aan?
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 oktober 2007 om 14:03:
en we hadden een stadstour door Hurghada..

ben je snel uitgekeken volgens mij.. zo groot is t er niet 8)
in een van de 2 centrums moet je volgens mij ook inderdaad niet zitten... wij zaten iets buiten het sekalla centrum, en daar was het heel goed te doen.. wel winkeltjes en een boulevard voor het resort, maar niet de drukte en de smerigheid van het oude gedeelte :)


Uitspraak van SuperSok op dinsdag 2 oktober 2007 om 14:15:
een stadstour door Hurghada maakt een vakantie nou niet echt

Uitspraak van Annika:yes: op woensdag 26 september 2007 om 14:09:
VERSCHRIKKELIJK !!!

neem ik aan?

dat lijkt me ook niet nee...

moet zeggen dat ik er nu ik het gezien heb ook niet meer zo nodig terug hoef, hooguit om te duiken. maar ik ben wel heel blij dat ik het allemaal heb gezien. Heb ontzettend veel indrukwekkende, mooie en bizarre dingen gezien.
En nee, het is idd niet zoals hier in nederland, maar mensen die dat verwachten van hun vakantie, kunnen beter, zoals ik al vaker gezegd heb, met hun sleurhut en aardappeltjes in zuid-frankrijk op een camping gaan staan :)
laatste aanpassing
 
Egypte moet je 1x in je levengezien hebben.
Je moet dan gewoon naar cairo en luxor.
Zoek je dit ijgenlijk niet tenzei je wil gaan duiken heb je niks te zoeken in egypte.
Dan moet je nog 10 jaar wachten is het net zo als turkije,
Wij hebben het super gehad.
En hurghada niet groot en netjes.
Je bent wel op slechte delen geweest el dahar het oude gedeelte vies en stoffig, downtown al wat beter en new street het luxte van het luxte leek wel een amerikaanse boulevard allemaal duure shops en super de lux aangekleed.
El gouna idem dito zeer mooi en lux maar ja je kunt ook 12 dagen op je hotelletje blijven boek dan spanje of zo.
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 15:22:
ijgenlijk
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 15:22:
tenzei
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 15:22:
luxte
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 15:22:
duure
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 15:22:
lux

de tering... :| bijna 28 en dan nog zo schrijven/ typen :S ik zou me kapot schamen :frusty:

Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 15:22:
el dahar het oude gedeelte vies en stoffig, downtown al wat beter en new street het luxte van het luxte

Dahar IS Downtown... Sekalla is het nieuwe centrum, en new street??
weet niet waar jij bent geweest in Hurghada, maar wij zaten in het nieuwste gedeelte van Hurghada --> Village Road.
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 oktober 2007 om 15:48:
de tering... bijna 28 en dan nog zo schrijven/ typen ik zou me kapot schamen

Laten we het maar steken op de hitte in Hurghada ;)
 
Hou die hoofd doek maar op je kutkop als je niet weet wat mensen hebben dom wijf.
En wat weet je het goed zeg kom al 5 jaar in egypte en hurghada al 7x bezocht weet dus echt wel het verschil en dahar is geen downtown.
En het nieuwste gedeelte is village road maar niet het luxte gedeelte suffe muts
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2007 om 16:36:
Hou die hoofd doek maar op je kutkop als je niet weet wat mensen hebben dom wijf.

wat een stoere praat voor iemand van die leeftijd :aai: nogmaals: ik zou me kapot schamen ;)
ga er verder maar niet op in, want daar valt toch geen eer aan te behalen :)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2007 om 16:36:
En wat weet je het goed zeg kom al 5 jaar in egypte en hurghada al 7x bezocht weet dus echt wel het verschil en dahar is geen downtown.
En het nieuwste gedeelte is village road maar niet het luxte gedeelte suffe muts

nou, gelukkig weet jij het dan beter dan alle officiele documenten, reisgidsen, reisleiders, en o.a. wikipedia..
De stad bestaat uit een aantal verschillende delen, zoals:

Sakkala: het moderne toeristische centrum;
Dahar (Downtown): het oudste deel van Hurghada, waar de grootste souk van de stad zit. Ook het postkantoor en het busstation zijn er gevestigd.
De lange kuststrook vanaf Sakkala in zuidelijke richting, waar de meeste hotels liggen.
Ahiaa: de kuststrook ten noorden van Dahar tot El Gouna, waar lokale bevolking woont en veel hotels in aanbouw zijn.

:)
laatste aanpassing
Als je al 7x in 5jaar in Hurghada ben geweest, snap ik dat je zulke antwoorden geeft.... Dan weet ik zeker dat de hitte iets met je gedaan heeft! :rot:

Had misschien ook een beter idee voor je geweest om
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 oktober 2007 om 16:36:
die hoofd doek maar op je kutkop

te houden :P

van je stadsgenoten moet je het maar hebben Ukkie ;):P
Ben zelf een paar jaar geleden in hurghada geweest. Excursies naar Cairo en die tombe van toutankahmon geweest. Dat was erg warm maar zeker de moeite waard. Je kan er ook prima aan het strand liggen en wat snorkelen of duiken.

De mensen vond ik niet bijzonder aardig ofzo. Als je lekker wil stappen zou ik daar ook niet heen gaan. Zelf zou ik daar ook niet gauw meer heengaan.
 
Artiest M.O.K.
Ik ga er donderdag heen!!!. Ik zit in het hotel golden five resort. Iemand hier ervaringen met dit hotel??
Uitspraak van verwijderd op maandag 15 oktober 2007 om 15:42:
Ik ga er donderdag heen!!!. Ik zit in het hotel golden five resort. Iemand hier ervaringen met dit hotel??

Ik heb dit jaar in Club Golden Five gezeten. Heb het er erg goed naar m'n zin gehad. De mensen zijn erg vriendelijk (als je niet teveel op de Russen let, maar die zitten overal). Je kan in alle hotels van het resort eten en drinken met je all-inclusive bandje.

In hotel Golden five, heb ik ook een keer gegeten en gedronken.... ziet er allemaal luxe uit. De kamers weet ik uiteraard niets van. Eten was erg goed. Al zal je als Nederlander lang niet alles lekker vinden, maar ik heb m'n buik er goed vol gegeten :P

Redelijk groot resort. Wij zaten dus voorin en het was ongeveer 10minuutjes lopen naar het prive strand achterin. Bij het hotel is er elke avond een fontein show :cheer: en onder de toegangswegen zitten winkels en een internetshop. Gewoon eens een rondje over het resort lopen en je weet alles te vinden.

Veel plezier morgen! laat hier een keer een berichtje achter om te alten weten hoe jullie t daar vonden :) zal een stuk minder warm zijn als bij ons. Wij zaten in het hoogseizoen daar juli-augustus met elke dag minimaal 45 graden :cheer:
 
Uitspraak van SuperSok op dinsdag 2 oktober 2007 om 14:15:
Maar verder helemaal niks leuks gedaan?

Het was geen vakantie, maar voor mijn werk. Vandaar die stadstour.. Ik zat in: Robinsin Club Soma Bay.. in Soma Bay, ligt bij Hurghada. daar kan je goed snorkelen en dat hebben we ook gedaan. Maar in Egypte is idd alleen maar een resort vakantie. je hoeft er ook niet buiten te gaan. Stel dat je wel iets van gezelligheid wilt dan kan je beter naar Sharm el Sheikh... daar heb je net iets meer en is minder rommelig..
laatste aanpassing
 
Ik zal ook maar is wat vertellen over mijn verblijf in Hurghada:

Ik ben net een weekje terug uit Egypte. Ik heb er een erg mooie week gehad. Hotel Golden five is een goed hotel om te verblijven alhoewel het eten er zeer slecht is. Als je je eten naar de tafels meebracht was het binnen de kortste keren koud. Het vlees was ook vaak niet goed doorbakken!.


Uitspraak van SuperSok op woensdag 17 oktober 2007 om 08:26:
Eten was erg goed.

dat vond ik dus eigenlijk een beetje apart maar goed ;)


Wat betreft Hurghada zelf; Ik ben er twee keer geweest en de stad zelf heeft niet veel indruk op mij gemaakt. De mensen proberen je allemaal troep te verkopen en de diversiteit aan winkels is ver te zoeken.

Ik ben de Sahara in geweest op Qats, dat is echt mooi om te doen. Als je er bent dan moet je dat zeker doen. Je kon ook een slangenhuis en een ritje op de kamel maken, dit alles kostte mij 25 €.

Verder heb ik ook in een aquascoop gezeten. Het was opzich wel leuk om de bodem is nader te bekijken alhoewel de zitruimte in de aquascoop nihil was. Na een half uur de bodem bekeken te hebben mocht je zelf het een en ander bekijken. Je mocht een uur lang snorkelen. Dat vond ik ook zeker de moeite waard. (y)

Wat ik niet begreep was het rijgedrag van de taxichauffeurs in Hurghada. Ze toeteren om de haverklap. Verder zijn ze de meester in het groot licht seinen naar elkaar. Verder hebben ze in Egypte aparte manieren om de snelheid op de weg omlaag te halen. Op de weg zie je soms hele kleine blokjes of rondjes. IIg heel anders in vergelijking tot Nederland...





Uitspraak van SuperSok op woensdag 17 oktober 2007 om 08:26:
De mensen zijn erg vriendelijk (als je niet teveel op de Russen let, maar die zitten overal).

Wat een associaal volk is dit trouwens, die lui die denken dat ze daar rulers zijn. :s

Voor de rest was het zeker de moeite waard, maar ik zou er niet de eerst komende tijd heengaan.
laatste aanpassing
morgen gaan we
ff n week naar de zon
chillen en duiken
ben benieuwd B)
wij gaan 29 januari eindelijk.
naar het hotel aqua blue resort.
iemand ervaring mee ?
ik vertrek 3 april :)
Van de zomer naar Hurghada.

Wie heeft zijn vakantie ook al geboekt? en welk appartement, hotel of resort wordt het dan?
laatste aanpassing
 
Heb vanaf 4 januari, 10 dagen in Egypte gezeten, lekker bijkomen van de drukke december maand. Was er goed toeven, redelijk tempratuurtje, al koelde het snachts wel flink af. Me ouders zijn er 2 jaar geleden ofzo in de zomer geweest, dan is het er bloedheet.
 
ik vertrek eind maart:D
 
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 februari 2008 om 11:49:
ik vertrek eind maart:D

Dan is het vast nog een stukje aangenamer!
Veel plezier. Alleen als meid zijnde beetje oppassen met die gekke taxichauffeurs en verdere egyptenaren. Zijn soms zo gek als een deur.
Als m'n lover vrij krijgt eind april 8)
Ik ben zondag met mijn vriendin terug gekomen van 2 weken hurghada.
wat een lekker weer zeg, echt al te warm in de zon.
maar het water was nog te koud, gelukkig hadden ze 1 van de 3 zwembaden verwarmd zodat je nog kon afkoelen.
ik schat dat het de laatste dagen van onze vakantie 25/26 graden is geweest.
in de avond kun je nu gewoon met spijkerbroek en t-shirtje rondlopen,
echt ideaal.
En we zijn naar cairo geweest om pyramides en de sfinx te zien(8 uur heen met de bus), echt indrukwekkend.(foto's zie mijn album).
We zijn ook naar het nationaal museum geweest maar daar mocht we geen foto's maken, keb wel echte mummies gezien van o.a. ramses I, II en III.B)
er zat gewoon nog haar op en zelfs tanden :)
We zijn ook met een onderzeeer meegeweest en dat was ook wel apart.

Ik denk wel dat ik ooit terug ga, iig om naar luxor te gaan.
YEahhhhhhhhh vandaag geboekt!!!

24 april t/m 1 mei!


Mooi vakantie jaar voor mij :D