Partyflock

Forumonderwerp · 851815
Waarschuw beheerder
AMSTERDAM - Sommige tieners in Amsterdam lijken het steeds normaler te vinden om seks aan te bieden in ruil voor een beloning of voor geld. Het verschijnsel komt niet alleen voor in Amsterdam-Zuidoost, maar ook in andere stadsdelen, blijkt uit een dinsdag gepubliceerd rapport van de GGD Amsterdam. Tienerseks als tegenprestatie speelt zich vooral af in de beslotenheid. Wel werven de pubers klanten en bieden ze hun diensten aan op openbare plaatsen. De tieners waar het om gaat, zijn van verschillende etnische en geografische afkomst.

De GGD heeft in opdracht van de gemeente Amsterdam een zogeheten quick scan gedaan naar beloonde of betaalde tienerseks na de publicatie afgelopen zomer van het rapport 'Tippelen na de zone'.

Bijlmer

Dat rapport maakte melding van jonge meisjes, vaak afkomstig uit de Amsterdamse Bijlmer, die actief zijn in de prostitutie. Precieze cijfers over betaalde tienerseks zijn er nu nog niet, maar de GGD heeft de opdracht gekregen uitgebreider onderzoek te doen naar de omvang en de achtergronden van de problematiek.

Beloning

De onderzoekers van het nu verschenen rapport willen niet spreken over 'tienerprostitutie', omdat het veelal gaat om een beloning, zoals een pakje sigaretten, een etentje bij McDonald's of een lift naar huis na een feest. De onderzoekers hebben voornamelijk volwassen mannen met tienermeisjes waargenomen. Het gaat vaak om mannen van dertig jaar en ouder, die goed gekleed gaan, opvallende sieraden dragen en over een dure auto beschikken.

Feesten

Zij nemen de meisjes mee naar onder meer seksueel getinte feesten. De leeftijd van de tieners varieert van twaalf tot zeventien jaar. Jongere pubers van twaalf tot veertien jaar lijken seks voor een beloning of een tegenprestatie niet af te keuren. Oudere tieners zijn zich er meer bewust van dat seks mooie spullen of geld kan opleveren. Zij nemen, bewust of onbewust, risico's met onveilige seks.

Subcultuur

Tienerseks als tegenprestatie komt volgens de onderzoekers voort uit een "subcultuur waarin tieners zichzelf weinig beperkingen lijken op te leggen in hun seksuele activiteiten". Tieners met een probleemachtergrond lijken makkelijker terecht te komen in de sfeer van betaalde seks en zien het als een manier om te overleven. Echter ook gewone, thuiswonende en schoolgaande pubers kunnen in situaties terechtkomen die leiden tot betaalde seks, signaleerden de onderzoekers.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op dinsdag 21 februari 2006 om 15:16:
nou dan moet ze verdomd goeie sex afleveren voordat ik haar mac menu betaal

heheheh 8)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 17:33:
ik snap het niet hoor, waarom dat nou zo'n groot schandaal is. wat is er toch zo vies en slecht aan sex. cvind het een beetje ouderwets dat het zo'n taboe is. als die meiden het niet tegen hun zin in doen, wat maakt het dan uit? mag het wel dan als het onbetaald is? nu zijn beide partijen er toch mee gemoeid?! dat het sletjes zijn oké, maar als ze er zelf geen probleem mee hebben en het ook niet erg vinden zo genoemd te worden, laat ze dan lekker

zou je kunnen zeggen ! maar die mannen bieden het aan w.s dus dat is in en in ranzig!!
Waarschuw beheerder
doe mij maar de mannenburger en voor haar een happy meal

:respect: hahaha

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Suusje :cheer: op woensdag 22 februari 2006 om 17:28:
Waar gaat het in godsnaam heen met Nederland?

dat vraag ik me ook vaak af..... aan de ene kant vind ik het echt niet kunnen, maar aan de andere kant die meisjes zijn er toch zelf bij!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Zullen zowel baasjes uit die buurt zijn die dagelijks gekloven worden door 15 tienersletjes als rijke vieze zakemannetjes met een vrouw thuis.. het wordt er niet beter op in NL

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 februari 2006 om 17:33:
ik snap het niet hoor, waarom dat nou zo'n groot schandaal is. wat is er toch zo vies en slecht aan sex. cvind het een beetje ouderwets dat het zo'n taboe is.

Het is niet echt een taboe en het is ook geen schandaal, maar als meisjes (onveilige) seks hebben voor kleding dan is er wel iets aan de hand en het is een onderdeel van "de verloedering" zoals we dat tegenwoordig noemen.

als die meiden het niet tegen hun zin in doen, wat maakt het dan uit? mag het wel dan als het onbetaald is? nu zijn beide partijen er toch mee gemoeid?!

Het gaat meer om de leeftijd, ze zijn minderjarig dus je hebt te maken met ouders die verantwoordelijk zijn voor hun kinderen en daar blijkbaar niet goed mee om (kunnen) gaan.

dat het sletjes zijn oké, maar als ze er zelf geen probleem mee hebben en het ook niet erg vinden zo genoemd te worden, laat ze dan lekker.

Ik vind ook niet dat er iemand opgepakt moet worden, maar ik vind wel dat deze meiden maatschappelijke hulp moeten krijgen aangezien het niet "normaal" is.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 februari 2006 om 15:16:
aangezien het niet "normaal" is

ja maar wat is normaal ?

voor jou is dat niet normaal....maar voor hun blijkbaar wel :yes:

Waarschuw beheerder
Niet normaal meer:S
Lijkt mij dat ze dat heus wel weten...:S

Waarschuw beheerder
:vaag:

Waarschuw beheerder
echt waar

Waarschuw beheerder
achja, aan de ene kant damn waar gaat het heen..
maarja ana de andere kant als ze het zelf willen, en die kerels willen het ook..
en ze zijn er allebei blij mee..
maarja ene happy meal als beloning .. kom op zeg..
dan ben echt tégoedkoop bezig..
Waarschuw beheerder
donateur
en in Utrecht doen ze het zelfs voor nix las ik vandaag (in het AD), terwijl ze er in a'dam/r'dam "wel" een breezer / telefoonkaart voor vragen ;)

Waarschuw beheerder
Ook al willen ze het allebei zelf, dan is het nog triest om je zo te verkopen.
Sex zou iets uit 'liefde' moeten zijn of heb ik dat verkeerd?

Als die kerels sexgebrek hebben laten ze zich dan gaan rukken achter hun pc, een opblaaspop kopen of een vriendin gaan zoeken
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 11 maart 2006 om 10:33:
Als die kerels sexgebrek hebben laten ze zich dan gaan rukken achter hun pc, een opblaaspop kopen of een vriendin gaan zoeken

Hahaha idd :yes: Wat een triest en goedkoop gedoe. Gaat helemaal nergens meer over, neuken voor een happymeal :vaag:
Waarschuw beheerder
vrouwen doen zo wie zo alles voor geld b)
Artiest Darkage
Waarschuw beheerder
Helaas moet ik 't eerste meisje die ik uit mag wonen voor een breezer nog tegenkomen :(..;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bryan op zaterdag 11 maart 2006 om 10:52:
aas moet ik 't eerste meisje die ik uit mag wonen voor een breezer nog tegenkomen

simpel gewoon zeggen dat er statiegeld op het flesje zit (Y) werkt geheid ;p
Waarschuw beheerder
donateur
Kennen die meiden het woord HOER niet>???

Meeste meiden die je ervoor uitscheld flippen door in het kwadraat? Ik snap niet hoe sommige mensen dan gewoon ffies voor een pakje peuken notabene kunnen neuken met een of andere ouwe lul van 30. Bahh

HOOOOERRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR! <Hans Teeuwen
Waarschuw beheerder
donateur
Langzaam spreid die trend zich uit O:)

denk trouwens dat dit in dorpen al wel gebeurd

Waarschuw beheerder
laat ze dat lekker zelf bepalen vrij land en nog loopt iedereen te zeiken

Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op dinsdag 21 februari 2006 om 15:11:
geografische afkomst

wat een politiek correcte benaming b)
Waarschuw beheerder
donateur

Of ze gaan naar de Wallen ;)

Waarschuw beheerder
heel vreemd
Waarschuw beheerder
kheb hier noig een gram pep liggen wat doe ze daar wel niet voor!!

Miss krijgen ze daarna wel heroine:9

Waarschuw beheerder
Ik verschiet er niet van eerlijk gezegd! Als je eens bekijkt wat voor meiden er hier soms wel zitten op dit forum!

Waarschuw beheerder
:/

Artiest Natrion
Waarschuw beheerder
et is verschrikkelijk.....

waarom kom ik nou nooit een lekker wijf tegen dat wil neuken voor een pakje peuken??!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van bonaparte op dinsdag 21 februari 2006 om 15:11:
omdat het veelal gaat om een beloning, zoals een pakje sigaretten, een etentje bij McDonald's of een lift naar huis na een feest.

:|

Waarschuw beheerder
KUTHOERE allemaal :yes:
Waarschuw beheerder
Ook al willen ze het allebei zelf, dan is het nog triest om je zo te verkopen.
Sex zou iets uit 'liefde' moeten zijn of heb ik dat verkeerd?

dat is voor mij niet altijd een must
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 28 februari 2006 om 18:10:
maarja ene happy meal als beloning .. kom op zeg..
dan ben echt tégoedkoop bezig..

+ een mcFlurry met m&m's
Waarschuw beheerder
Waarom staat er Amesterdam in het bericht?

In elk gat kun je neuqen voor niks, als het tegenzit voor een biertje
Waarschuw beheerder
moet wat doen om aan je geld te komen...
Waarschuw beheerder
zaterdag maar een trein eerder naar amsterdam nemen voor ik naar awakenings ga :P

ben de slechtste niet... ze krijgen EN een Bigmac EN een telefoonkaart EN een pakje peuken, een lijntje spd.. samen nog een jonko paffen!! damn ik hoef niet meer naar thailand

damn wat voel ik me slecht. kleine meisjes horen geen sigaretten te roken :|

Waarschuw beheerder
Heb zin in sex nu, Wilt er iemand aan pakje malboro?

:/ :gaap:

Waarschuw beheerder
lekkere hoeren altijd goed