Partyflock

Forumonderwerp · 842819
Waarschuw beheerder
Een paar honderd leerlingen van scholengemeenschap De Driemark in Winterswijk zijn vandaag naar het gemeentehuis gegaan om te protesteren tegen de uitzetting van een medeleerlinge. Ze zijn boos dat de 18-jarige Taida (uit Kosovo) woensdag zomaar uit de klas werd gehaald door de vreemdelingenpolitie en werd overgebracht naar het uitzettingscentrum Zestienhoven bij Rotterdam.

De wijze waarop dat gebeurde is volgens de VWO-leerlingen schandalig. Taida werd uit de klas gehaald en kreeg een gesprek met een ambtenaar van de Immigratie- en Naturalisatiedienst. Die deelde haar mee dat haar aanvraag voor een voorlopige verblijfsvergunning, om haar studie in Nederland af te maken, was afgewezen. Zonder advocaat werd ze op het politiebureau vastgezet en daarna naar het uitzettingscentrum gestuurd. Haar veters en sieraden werden afgenomen.

Leerlingen van VWO-6 De Driemark laten aan FOK! onder meer weten:
''Taida is onze klasgenoot, 18 jaar, afkomstig uit Kosovo, en sinds 1999 in Nederland als vluchteling. Samen met haar ouders en twee jongere zussen woonde ze eerst in Wageningen, waar ze naar school moest. Toen ze 13 was werd ze geplaatst op een basisschool. Ze wilde naar de Middelbare school . In 2002 kwam het gezin in Winterswijk in het AZC. Taida ging naar de Driemark. Ze kwam natuurlijk op VWO. Ze behoorde direct bij de beste leerlingen. Ze was helemaal Nederlands, veel vrienden, altijd vrolijk. Je merkte niet dat zij niet in Nederland was geboren en opgegroeid.....

En nu zonder nog te kunnen praten met haar gastouders of vrienden en zonder spullen te mogen meenemen is ze weggehaald. Ze was gewoon in de cel gezet alsof ze een crimineel was. Ze mocht niet bellen, geen bezoek ontvangen, niets. Hoe kan het? 's Morgens nog gewoon op school als leuke klasgenoot, 's middags in een cel ??
Wij vinden dit onbegrijpelijk. Wij willen dat Taida in mei haar VWO-examen samen met ons kan doen.''
Waarschuw beheerder
de regels zijn :

als je naar nederland wilt moet je een aanvraag doen, dit geld voor landen waar geen oorlog is. als je aanvraag is goedgekeurd pas dan mag je overkomen naar nederland en start je procedure

landen waar oorlog is hoeft dit niet en kan je in nederland een aanvraag doen en dan kan je hier wachten tot je aanvraag is goedgekeurd en start de procedure

taida was in nederland en had een procedure lopen.. nadat haar ouders besloten om terug te gaan hebben ze hun lopende procedure stopgezet. taida en haar ouders waren ergens op de balkan en taida wilde, nadat ze 18 was geworden terug. ze diende een aanvraag in maar ze kwam daarna zonder te wachten of de aanvraag was goedgekeurd al naar nederland
DIT MAG NIET :[ !!

gek he.. dat je dan word uitgezet...

als we dat toelaten staat morgen heel afrika op schiphol :[

allemaal hardstikke erg hoor... maar regels zijn regels
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van rollie op woensdag 1 maart 2006 om 00:45:
DIT MAG NIET !!

...behalve als de hardheidsclausule van toepassing blijkt wat nog steeds niet is onderzocht want Verdonk wil niet verder gaan dan dat Taïda's papieren niet in orde waren, hoewel dat helemaal niet relevant meer is als de hardheidsclausule zou gelden

Uitspraak van rollie op woensdag 1 maart 2006 om 00:45:
nadat haar ouders besloten om terug te gaan hebben ze hun lopende procedure stopgezet.

klopt niet... het gezin is "vrijwillig" gegaan omdat hen was beloofd dat dat een terugkeer van Taïda zou vergemakkelijken... DIE procedure liep dus nog steeds, maar t schoot alleen niet op (zoals wel meer bij de IND, want dat zijn ware kampioenen in het overschrijden van termijnen)

maar we zijn er nog lang niet uit, want t is tegen de internationale afspraken om "ontheemden" te creëren :/
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
taida werd 18 en dus volwassen en dus gold haar procedure bij haar ouders niet meer :)

Waarschuw beheerder
donateur
die geldt overigens nog wél als het gezin destijds onrechtmatig is uitgezet (ja, daar zijn ze OOK nog niet helemaal uit :S )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
regeltjes regeltjes

maarre... waarom zou de ind zo druk zijn? komt dat niet door vorige kabinetten die de grens wagenwijd open hadden staan ? en we een invasie van asielzoekers kregen :p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
omdat ongeveer de helft van de werknemers daar op vakantie of met ziekteverlof is :/

en de rest is voornamelijk bezig met fouten van hun collega's te herstellen, want het is er al een paar jaar een volslagen zootje :/
Waarschuw beheerder
ambtenaren he :d
Waarschuw beheerder
ben ik soms de enige hier die ziet dat nederland vol is , dat er veel problemen zijn met niet-nederlanders???
Mensen die vinden dat mensen zoals taida mogen blijven vinden jullie dat de toe stroom buitenlanders niet heel erg bepekert moet worden?? wat zijn jullie oplossingen voor de slechte ingeburgde buitenlanders???
Waarschuw beheerder
ben ik soms de enige hier die ziet dat nederland vol is

nederland is druk O:)

vinden jullie dat de toe stroom buitenlanders niet heel erg bepekert moet worden??

ja

wat zijn jullie oplossingen voor de slechte ingeburgde buitenlanders???

aanpassen of eruit.. en bij criminelen die eruit plus familie

harde maatregelen maar erg doeltreffend, ben je meteen van het gezeik af...

en grenzen dicht voor kansarme jongeren van de antillen

gewoon zelfde beleid als australië heeft... kunnen we je gebruiken en heb je goede opleiding. dan ben je welkom... kost je ons geld kom je er niet in (behalve politieke vluchtelingen dan he)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Partymaster op woensdag 1 maart 2006 om 01:04:
dat er veel problemen zijn met niet-nederlanders???

heb je t nu over toeristen, vluchtelingen of Nederlandse niet-westerse allochtonen? (in t laatste geval is t namelijk een racistische opmerking :[ )

vinden jullie dat de toe stroom buitenlanders niet heel erg bepekert moet worden??

je bedoelt natuurlijk: "vinden jullie dat Nederland in versneld tempo moet vergrijzen?" :[

nee, dat vind ik eigenlijk niet :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Verdonk had trwns iets nieuws als motivatie :O ...nee, niet over de vestigingsmogelijkheid waar de rechter om had gevraagd, maar over het beruchte visum:

Volgens de bewindsvrouw klopt het bezwaar van Taïda niet. De scholiere zou oneigenlijk gebruik hebben gemaakt van de regels rond haar aanvraag voor een verblijfsvergunning. Taïda heeft volgens het ministerie via een tussenpersoon een visum gekocht waarvoor ze valse documenten heeft gebruikt.

http://www.trouw.nl/novumnieuws/laatstenieuws/article233647.ece/Taï%3Bda+moet+Nederland+toch+verlaten

Nou heb ik dus een paar vraagjes aan Verdonk (ik neem aan dat ze ook op Pf zit, dus ik verwacht antwoord he? :P )

1. Waarom komt U hier NU pas mee en heeft U dit destijds niet aan de rechter verteld? Dat is dan toch achterhouden van relevant materiaal?

2. Is dit de "fraude" waar U onlangs in de Telegraaf op doelde?

(Let op: die laatste vraag is een bitch :[ want het maakt niet uit wat je hier antwoordt... ELK antwoord brengt je in de problemen :P ) (leuk puzzeltje voor de juristen onder ons ;) )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
darkie kijk de nova herhaling van vandaag op nl3 :) (van 28 feb dus)

hoor je verdonks kant :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
ik had t al gezien

ze brengt t leuk (kennelijk had ze de opdracht om iets menselijker over te komen dan de vorige keer :[ ) maar vooral opvallend waren de dingen waar ze t NIET over had... zo hoorde ik bijvoorbeeld niks over:

- dat Taïda's familie daar de illegaliteit is ingedwongen
- dat haar hetzelfde lot wacht (wat tegen de internationale afspraken over dit soort zaken is)
- dat ze daar dus niet naar school kan
- dat daar nog steeds geen onderzoek naar is verricht terwijl de rechter daar specifiek om heeft gevraagd
- dat zelfs ALS als ze naar het land van herkomst terug kan, ze tussen de etnische Albanezen zal komen te zitten, waar ze ongeveer zo welkom zal zijn als een zwarte bijstandsmoeder op een bijeenkomst van de NVU
- dat je daar alleen je brood kunt verdienen als je de drugshandel of de prostitutie in gaat
- dat die streek nog steeds verre van veilig is (boek maar eens een vakantie daarheen en probeer dan een reisverzekering te krijgen... zie de "veiligheidsinstructies" van een paar reply's geleden)
- dat (zelfs al zou ze daar naar school kunnen) het enige vergelijkbare aan die school het woord "gymnasium" is (dit is bij de IND bekend, maar die vonden een vergelijkbare naam meer dan voldoende)

en (last but not least) geen WOORD over die hardheidsclausule :/ (best wel vreemd eigenlijk, want daar draaide die hele laatste rechtszaak om)

Waarschuw beheerder
donateur
afijn, de een zegt dit en de ander dat... :p

Nog 28 dagen en dan moet Taïda echt weg

DEN HAAG/ARNHEM - Taïda Pasic mag haar school niet in Nederland afmaken. Minister Verdonk voor Vreemdelingenzaken heeft dat dinsdag aan haar advocaat per fax meegedeeld. De 18-jarige scholiere uit Kosovo heeft 28 dagen om Nederland vrijwillig te verlaten.

Verdonk maakte gisteren opnieuw details uit het dossier over Pasic openbaar, waaruit zou blijken dat de scholiere niet volgens de regels heeft gehandeld. Volgens de minister heeft de Kosovaarse vierduizend euro betaald aan een tussenpersoon om een Frans toeristenvisum te bemachtigen. Daarmee keerde zij vorig jaar naar Nederland terug. Ook heeft zij gebruikgemaakt van een vals document waarin stond dat zij studeerde aan de universiteit van Belgrado. (NB. let op het "volgens de minister"... die tussenpersoon kan dat dus best buiten Taïda om hebben geregeld en je hoeft tenslotte niet aan een uiversiteit te studeren om er ingeschreven te staan ;))

Deze feiten zijn duidelijk geworden toen Pasic twee weken geleden door de IND werd gehoord. De Kosovaarse had een voorlopige verblijfsvergunning aangevraagd, maar deze was door Verdonk afgewezen. Haar bezwaarschrift werd ook afgewezen. Zij dreigde te worden uitgezet, maar de rechter bepaalde dat zij opnieuw moest worden gehoord.

Volgens haar gastvader in Nederland, Harry Meulenkamp, is ‘Taïda zeer verdrietig en verbijsterd dat ze allerlei zaken die op een besloten zitting aan de orde kwamen voor de radio hoorde’.

Hij stelt dat Pasic door de Franse ambassade in Belgrado is doorverwezen naar een tussenpersoon, aan wie zij vierduizend euro borg moest betalen. ‘Verdonk weet helemaal niet hoe het er daar aan toegaat. Toen Taïda haar paspoort terugkreeg, zag zij pas dat zij maar een visum voor 15 dagen had gekregen. Natuurlijk was dat niet toereikend.’ (Ook weer interessant: de term "borg" :P)

De advocaat van Pasic, die dinsdag onbereikbaar was voor commentaar, is van plan tegen de negatieve beslissing in beroep te gaan, zo heeft zij al eerder laten weten. De scholiere mag dit beroep niet in Nederland afwachten tenzij zij dit via de rechter weet af te dwingen.

Pasic vertrok begin 2005 met haar familie vrijwillig naar Servië. Haar ouders hadden een premie van zevenduizend euro gekregen om daar weer een bestaan op te bouwen. Taïda probeert sindsdien toestemming van Verdonk te krijgen om het laatste jaar van het vwo af te maken, maar kreeg die niet.

Zij reisde in de zomer van 2005 met het Franse toeristenvisum naar Nederland terug. Volgens Verdonk was dat illegaal. (En volgens *mij* nog steeds NIET. :[) De minister stelt dat er in Kosovo een gymnasium is waar Pasic haar opleiding kan afmaken. De Kosovaarse zegt dat zij daar enkele klassen zou worden teruggezet. (Volgens een vertegenwoordiger van die school zou ze misschien zelfs helemaal opnieuw moeten beginnen.)

De leiding van de Nederlandse school van Pasic, de Driemark in Winterswijk, gaat bekijken of zij haar vwo-diploma vanuit het buitenland kan halen.

http://www.volkskrant.nl/den_haag/article233771.ece

ik denk dat de Franse regering hun ambassade in Belgrado maar eens moet gaan doorlichten, want daar gebeuren kennelijk erg rare dingen... ze is dus gewoon getild :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
tsja ... heb weer mijn eigen uitgesproken mening hierover ... ook al heb ik nu bijna alle kranten erover gelezen ... alleen AD nog niet :)

nog steeds vind ik het terecht dat ze moet vertrekken ...
Waarschuw beheerder
donateur
ben ik soms de enige hier die ziet dat nederland vol is , dat er veel problemen zijn met niet-nederlanders???
Mensen die vinden dat mensen zoals taida mogen blijven vinden jullie dat de toe stroom buitenlanders niet heel erg bepekert moet worden?? wat zijn jullie oplossingen voor de slechte ingeburgde buitenlanders???

Jij moet verder kijken dan je neus lang is.

En je spreekt jezelf tegen, Taida was namelijk GEEN slecht ingeburgerde buitenlander maar iemand die volgens haar klasgenoten zo vernederlands was dat je niet eens aan haar kon merken dat ze hier niet was opgegroeid.

Weet je wat jij moet doen? Jij moet jezelf eerst voldoende informeren door bijvoorbeeld te lezen voordat je domme uitspraken doet.
Waarschuw beheerder
Waarom inlezen mijn mening is duidelijk:

Nederland is vol, laten we eerst onze eigen bevolkoing helpen! Alle buitenlanders die zich niet gedragen/inburgeren moet eruit!!

Alle nederlanders die meerdere keren delicten plegen moet in tbs kampen of heropvoed kampen net zolang tot ze door een team artsen geacht terug te kunnen keren in de maatschappij.

Godsdiensten zouden eigelijk verboden moeten worden maaar dan kan helaas niet in een christelijk land zoals nederland, maar er moet iig wel een zeer strenge controle komen op moslims. Geen hoofddoekjes en burka's in openbaar leven. Verder moet er gewoon nederlands in het open baar gepraat worden!!
Buitenlanders die frauderen met uitkeringen ----> exit nederland. Nederlanders die frauderen met uitkeringen---> heropvoeden.

Geen politieke of economische vluchtelingen toelaten.
Laat de VN maar een stuk grond kopen ergens in zuid-amerika of afrika waar vluchtelingen die om politieke reden vluchten heen kunnen.

En zoals dat meisje taida ken makkelijk in kosovo een vwo diploma halen of anders in belgrado of sarajevo daar staan ook scholen!!

Ik snap het wel dat die buitenlanders graag hierheen willen komen, als ik die weelde ziet hoe die mensen hier leven zou ik ook afrika of azie ontvluchten om hier te komen wonen!! Maar dat kan eenmaal niet, die arme landen zijn vaak ex kolonies en hebben er zelf voor gekozen om zelfstandig te worden. Achter af heel erg dom want ik denk wanneer bijvoorbeeld indonesie nu nog in nederlandse handen was dat het veel beter zou gaan met dat land. Zelfde geld voor al die kolonies van England/Frankrijk in Afrika, die landen kunnen gewoon niet zelf regeren!! Dat is de afgelopen 100 jaar wel gebleken, ze maken alleen maar onderling ruzie!! Ze hebben gewoon een blanke overheerser nodig om de vree te behouden!!

Soms moet je gewoon accepteren hoe de dingen zijn, zoals oorlog en ziektes. Die horen nu eenmaal bij de mensenheid en zorgen ervoor dat we straks niet met 20 miljaard mensen op de aardkloot zitten.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Partymaster op woensdag 1 maart 2006 om 09:58:
Zelfde geld voor al die kolonies van england in afrika, die landen kunnen gewoon niet zelf regeren!! Dat is de afgelopen 100 jaar wel gebleken, ze maken alleen maar onderling ruzie!!

Nederland en andere Westerse landen hebben er ook wel wat langer dan 100 jaar over gedaan om een stabiele democratie te worden hoor ;) Zoiets gaat niet een een keer, daar gaat tijd overheen.
laatste aanpassing
Artiest Jows
Waarschuw beheerder
donateur
Wat doen we allemaal zielig over zo'n meisje. Er gebeuren ergere dingen in het land hoor? Er zijn genoeg meisjes in Nederland die dolgraag een opleiding willen volgen, maar kunnen dat niet omdat haar ouders de opleiding niet kunnen betalen.

In 2002 heeft de familie bovendien al te horen gekregen dat ze het land uit moesten (ze verbleven hier illegaal). Ze hebben toen een oprotpremie gehad van zo'n 7000 euro. Ook is onderzocht of ze in haar land van herkomst een vergelijkbare opleiding kon volgen. Dit was mogelijk.

Zij heeft uiteindelijk een vals visum aan laten maken en is uiteindelijk vanuit Frankrijk weer naar Nederland gegaan om haar studie hier af te maken.

Tja, dan vraag je erom! Als een crimineel iets niet mag, maar toch herhaalt, dan noemen we zo'n iemand een recidivist. Nu doet een meisje zoiets en moet het allemaal maar kunnen en mogen.

Het klinkt inderdaad lullig en het gaat inderdaad maar om 3 maanden, maar regels zijn regels en die gelden gewoon voor iedereen.

P.S. Als ze een puistende puber was geweest, dan had niemand zijn nek ervoor omgedraaid....
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Partymaster op woensdag 1 maart 2006 om 09:58:
Waarom inlezen mijn mening is duidelijk:

Nederland is vol, laten we eerst onze eigen bevolkoing helpen! Alle buitenlanders die zich niet gedragen/inburgeren moet eruit!!

Alle nederlanders die meerdere keren delicten plegen moet in tbs kampen of heropvoed kampen net zolang tot ze door een team artsen geacht terug te kunnen keren in de maatschappij.

Godsdiensten zouden eigelijk verboden moeten worden maaar dan kan helaas niet in een christelijk land zoals nederland, maar er moet iig wel een zeer strenge controle komen op moslims. Geen hoofddoekjes en burka's in openbaar leven. Verder moet er gewoon nederlands in het open baar gepraat worden!!
Buitenlanders die frauderen met uitkeringen ----> exit nederland. Nederlanders die frauderen met uitkeringen---> heropvoeden.

Geen politieke of economische vluchtelingen toelaten.
Laat de VN maar een stuk grond kopen ergens in zuid-amerika of afrika waar vluchtelingen die om politieke reden vluchten heen kunnen.

En zoals dat meisje taida ken makkelijk in kosovo een vwo diploma halen of anders in belgrado of sarajevo daar staan ook scholen!!

Ik snap het wel dat die buitenlanders graag hierheen willen komen, als ik die weelde ziet hoe die mensen hier leven zou ik ook afrika of azie ontvluchten om hier te komen wonen!! Maar dat kan eenmaal niet, die arme landen zijn vaak ex kolonies en hebben er zelf voor gekozen om zelfstandig te worden. Achter af heel erg dom want ik denk wanneer bijvoorbeeld indonesie nu nog in nederlandse handen was dat het veel beter zou gaan met dat land. Zelfde geld voor al die kolonies van England/Frankrijk in Afrika, die landen kunnen gewoon niet zelf regeren!! Dat is de afgelopen 100 jaar wel gebleken, ze maken alleen maar onderling ruzie!! Ze hebben gewoon een blanke overheerser nodig om de vree te behouden!!

Soms moet je gewoon accepteren hoe de dingen zijn, zoals oorlog en ziektes. Die horen nu eenmaal bij de mensenheid en zorgen ervoor dat we straks niet met 20 miljaard mensen op de aardkloot zitten.

Ongelooflijk wat ben jij naief/dom. Met rascistisch getinte uitspraken probeer jij ons van je gelijk te overtuigen? Merkwaardig ik vraag me eerder af of je uberhaupt enig idee hebt wat een 'politieke' vluchteling is, wat wij als Koloniale bezetters hebben aangericht en hoe het soeverein staatsrecht in elkaar zit. Nou dan kan ik je zo wel zeggen, je hebt er geen verstand van en roept maar wat. Verdiep je dus eerst in de geschiedenis en het recht voordat je weer is iets post.
Overigens vind ik best dat je deze mening mag verkondiggen aangezien iedereen gelukkig recht heeft op vrijheid van meningsuiting :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Jows op woensdag 1 maart 2006 om 10:19:
P.S. Als ze een puistende puber was geweest, dan had niemand zijn nek ervoor omgedraaid....

:s
Waarschuw beheerder
2DontDoDrugs

Jij wil graag de problemen niet zien die ons land heeft met de toestroom buitenlanders, maar door mensen zoals jij gaat ons land naar de verdomennis!!! Ik ben blij dat er door Rita eindelijk strenger beleid is want anders is over 20 jaar niks meer over van de nederlandse cultuur. Ik hou ook me hart vast als er straks weer een regering komt met die rooie stakkers van de pvda die veels te soepel zijn!!
Jan met de pet geeft geld uit dat er niet is en houd er een intergratie beleid van lik me vestje op na!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Partymaster op woensdag 1 maart 2006 om 11:06:
Jij wil graag de problemen niet zien die ons land heeft met de toestroom buitenlanders, maar door mensen zoals jij gaat ons land naar de verdomennis!!! Ik ben blij dat er door Rita eindelijk strenger beleid is want anders is over 20 jaar niks meer over van de nederlandse cultuur. Ik hou ook me hart vast als er straks weer een regering komt met die rooie stakkers van de pvda die veels te soepel zijn!!
Jan met de pet geeft geld uit dat er niet is en houd er een intergratie beleid van lik me vestje op na!!laatste aanpassing 1 maart 2006 11:07

OMG :no: dit is gewoon zo kut dat ik er echt geen woorden meer voor heb :o :no:
Waarschuw beheerder
2 Alet

Nee dat is niet kut, je weet gewoon dat ik gelijk heb maar durft er verder niks meer over te zeggen dus ga je het maar beetje lopen kraaien dat ik onzin loop te roepen!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Partymaster op woensdag 1 maart 2006 om 11:06:
Jan met de pet geeft geld uit dat er niet is en houd er een intergratie beleid van lik me vestje op na!!

Die problemen zijn er zeker dat zal ik niet ontkennen. Maar de kern van het probleem (het allochtonen vraagstuk) zit bij een klein deel van de Marrokkaanse en Antilliaanse jeugd die hier de boel loopt te verzieken. Die zich niet wenst aan te passen aan onze normen en waarden. En ik vrees inderdaad met grote vrezen dat over 20 jaar onze Nederlandse 'Anglo Saksische' cultuur zal verdwijnen door een toenemende moslimbevolking. Dit gebeurd zeker in de grote steden en is nu daar al zichtbaar.

Maar hier gaat het in de zaak Taida niet om. Dit meisje wil over 3 maanden terug keren naar Kosovo. Dus niks profiteren van Nederland maar hier de basis leggen voor een toekomst in Kosovo. Dit geval is naar mijn mening dan ook niet te vergelijken met andere alloch- en autochtonen die profiteren van ons sterk sociale stelsel.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Partymaster op woensdag 1 maart 2006 om 11:12:
Nee dat is niet kut, je weet gewoon dat ik gelijk heb maar durft er verder niks meer over te zeggen dus ga je het maar beetje lopen kraaien dat ik onzin loop te roepen!!laatste aanpassing 1 maart 2006 11:12

Nee je hebt geen gelijk je bent alleen maar bezig met het na-roepen van Verdonk en haar andere vriendjes in de media.
Je scheert echt iedereen over één kam.

Ik zal niet ontkennen dat er geen klootzakken van buitenlandse afkomst zijn, maar die zijn er ook zat van Nederlandse afkomst.

Zo'n meisje als Taida die ontzettend haar best doet voor een goede opleiding en hardstikke ingeburgerd is verdient het niet zomaar uit het land gezet te worden.
En begin nou niet weer over dat ze fout en illegaal bezig was, want zolang jij mij dat niet zwart op wit kan brengen trap ik daar niet in.

De opleidingen in Kosovo zijn een stuk anders dan hier in Nederland en als je daar VWO hebt dan heb je in Nederland misschien zoiets als VMBO4 en de omstandigheden zijn daar ook niet optimaal.

Weet je wat het is, eerst word er altijd gezeken dat die allochtonen altijd maar laag opgeleid zijn en geen moeite doen om in te burgeren, en dan is er iemand die wel een hoge opleiding doet (en een van de beste van haar klas is) en die hardstikke haar best deed in te burgeren moet ze het land uit.

En verder moet je je mond maar houden over de PvdA want daar gaat het hier niet over en als je je eens goed verdiept in Rita Verdonk kom je er ook achter dat je beter PvdA kan hebben dan die ****.

Waarschuw beheerder
Die chick moet er gewoon uit, had ze de boel maar niet moeten lichten!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 11:24:

Zullen we Ayaan dan meteen ook maar 'lichten' Deze vrouw is op exact dezelfde wijze als Taida het land in gekomen. Maar ja zij zit veilig in de VVD dus kan gewoon blijven :s

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 11:28:
Zullen we Ayaan dan meteen ook maar 'lichten' Deze vrouw is op exact dezelfde wijze als Taida het land in gekomen. Maar ja zij zit veilig in de VVD dus kan gewoon blijven

gOED IDEE!(y)

Waarschuw beheerder
Het is erg qru voor dat meisje, maar Verdonk moet nou eenmaal een daad stellen. Als zij zou mogen blijven, dan mogen tienduizenden dat ook uit rechtsgelijkheid. Maar dan gaat iedereen weer zeuren, het is ook nooit goed.
Waarschuw beheerder
Zullen we Ayaan dan meteen ook maar 'lichten' Deze vrouw is op exact dezelfde wijze als Taida het land in gekomen.

w00t! Heb je hier een bron van ? :D

Waarschuw beheerder
Deze vrouw is op exact dezelfde wijze als Taida het land in gekomen.

Joh? Ook via Kosova en Frankrijk joh? Wat een omweg vanaf Somalïe!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van william köster op woensdag 1 maart 2006 om 12:08:
Heb je hier een bron van

Kan zo snel geen officiele bron vinden maar kan wel vertellen dat Ayaan voordat ze in NL kwam al in Duitsland verbleef voordat ze hier asiel aanvroeg. And last but not least; ze heeft ook nog is een 'valse' naam en geboortedatum opgegeven!
Niet dat het iets af doet aan haar als politica, maar het blijft merkwaardig om dat ik van mening ben dat een beleid toch wel op gelijke monnikken gelijke kappen gebasseerd moet zijn?
Maar ja Iron Rita denkt hier anders over :S

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 12:10:
Joh? Ook via Kosova en Frankrijk joh? Wat een omweg vanaf Somalïe!!

Gaan we even leuk doen?

Waarschuw beheerder
Verdonk for president :respect:

Eindelijk een politicus/ca die haar poot stijf houd. Hebben we hier in nederland hard nodig i.p.v. PVDA en D66 charlatans :kotssmiley:

Ze voert het beleid van Cohen uit en de PVDA loopt erom te janken, is er iets mooiers :no:

Als je gisteren NOVA hebt gekeken dan wordt een hoop duidelijk over deze zielige scholiere...
Ze had dus gewoon 2jaar de tijd om haar VWO in haar geboorteland af te ronden. Had een premie ontvangen waar ze makkelijk haar schoolgeld van had kunnen betalen...
Had ze gewoon moeten doen dan kon ze nu aan het werk :)

Zo ook ze zaak Kalou:
3jaar de tijd om examen te doen en dan niet doen. Nu is hij gezakt :P (bijster intelligent ziet hij er idd niet uit, dat terzijde).
Inmiddels had hij dus herexamen kunnen doen maar door zn lakse houding lukt dat dus niet voor het WK 8)
Zag Kalou toch niet in Nederland blijven voetballen, hij wilde gewoon naar het WK om zich in de kijkers van topclubs te spelen :yes:
dus waarom een passpoort??? toedeloe :P

Wat een politica :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
We moeten zeker binnenkort weer naar de stembus :s

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 12:46:
We moeten zeker binnenkort weer naar de stembus

Inderdaad je slaat de spijker op zijn kop ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 12:15:
Gaan we even leuk doen?

Is geen leuk doen ,jij maakt gewoon een verkeerde vergelijking!

Waarschuw beheerder
donateur
In 2002 heeft de familie bovendien al te horen gekregen dat ze het land uit moesten (ze verbleven hier illegaal).

Fout. Als een aanvraag voor een verblijfsvergunning wordt afgewezen is iemand NIET illegaal. Dat is hij/zij pas als de termijn is verstreken waarbinnen NL vervolgens verlaten moet worden.

Ook is onderzocht of ze in haar land van herkomst een vergelijkbare opleiding kon volgen. Dit was mogelijk.

Fout (twee keer zelfs). Er is "een gymnasium" maar die opleiding is totaal anders en bovendien kon ze daar niet naar school omdat bleek dat ze daar niet als inwoner kon worden ingeschreven. Er is verder niets "onderzocht".

Zij heeft uiteindelijk een vals visum aan laten maken

Fout (ook twee keer). Dat visum was NIET vals en evenmin heeft zij het aan laten maken, dat is door een contactpersoon van de Franse ambassade gebeurd (die er vervolgens voor een heleboel geld een zootje van gemaakt heeft).

regels zijn regels en die gelden gewoon voor iedereen.

Regels zijn er niet OM de regels en als ze voor iedereen gelden (maar bv weer niet voor Maxima :P ), dan moet Hirsi Ali óók het land uit, want die heeft het nog een heel stuk bonter gemaakt (valse naam, valse geboortedatum en verzwegen dat ze daarvóór in Duitsland had gewoond, waardoor iemand geen vluchteling in Nederland meer KAN zijn)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 16:41:
Fout. Als een aanvraag voor een verblijfsvergunning wordt afgewezen is iemand NIET illegaal. Dat is hij/zij pas als de termijn is verstreken waarbinnen NL vervolgens verlaten moet worden.

Maar nu is ze wel illegaal...

En dáár gaat het om.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 11:24:

Vertel eens, wat heeft ze dan precies "gelicht"?

Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 12:30:
Als je gisteren NOVA hebt gekeken dan wordt een hoop duidelijk over deze zielige scholiere...

Nee, dan wordt duidelijk dat Verdonk een heleboel dingen buiten beschouwing heeft gelaten :P

Had een premie ontvangen waar ze makkelijk haar schoolgeld van had kunnen betalen...

Fout. Haar vader heeft het standaard afkoopbedrag ontvangen dat IEDEREEN krijgt die ervoor kiest om niet met harde hand over de grens te worden gezet (en dat is niet bedoeld voor schoolgeld).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 16:45:
afkoopbedrag

Ook al zo'n raar iets

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 16:45:
Maar nu is ze wel illegaal...

Ne, dat is ze pas over 28 dagen, TENZIJ de rechter straks anders beslist.

En die rechter zal waarschijnlijk heel graag willen horen waaom Verdonk geen gevolg heeft gegeven aan de rechterlijke uitspraak dat moest worden gemotiveerd waarom (volgens de IND) de hardheidsclausule niet van toepassing was.

DAAR hebben we Verdonk gisteren he-le-maal niet over gehoord he? :[ (terwijl het toch echt moest van de rechter....)

Ja, ze "motiveerde" waarom Taïda volgens haar zou hebben gefraudeerd, maar als de rechter straks bepaalt dat de hardheidsclausule WEL van kracht is, had Taïda hier desnoods met een uitgeprint Pf-profiel als visum kunnen komen (want dan zijn de papieren waarmee ze terugkwam namelijk helemaal niet relevant meer :P )
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 28 februari 2006 om 23:54:
Heb je wel eens naar onderzoeken gekeken met betrekkeing tot discriminatie bij het toekennen van werkplekken?

Ja dat vind ik ook bulltshit dat werkgevers (soms) discrimineren, waar ik kan het me ook weer voorstellen. Want bijv mijn ex-werkgever is regelmatig tegen de lamp gelopen met mensen die te belazerd zijn om te werken of ze komen alsmaar te laat, of men komt gewoon vrolijk helemaal niet opdagen. Dit waren helaas toch allemaal mensen met een allochtone achtergrond. Dus de werkgever is zeer voorzichtig met het aannemen van allochtone werknemers. Meestal komen er nu alleen nog mensen binnen via allochtonen/autochtonen die wel hun strepen hebben verdient.
Uitspraak van Hassanova op dinsdag 28 februari 2006 om 23:54:
Iemand moet straks de belasting afdragen voor de pensioentjes, wordt moeilijk als je de grenzen dichtgooit van buitenaf en ondertussen 'vluchten' (niet zo bedoeld, maar zo komt het wel over ivm vergrijzingsproblematiek) jonge autochtonen massaal naar het buitenland.

Er zijn nog genoeg werklozen hier om het op te vangen, en voor alsnog is het geboortecijfer van de autochtonen volgens mij nog hoger dan het aantal dat jaarlijks emigreert, dus zo'n vaart loopt het niet. En de allochtonen maken (nog) veel kindjes (zal ook minder worden, voor die mensen wordt het gewoon ook te duur).
Verdonk for president

Eindelijk een politicus/ca die haar poot stijf houd. Hebben we hier in nederland hard nodig i.p.v. PVDA en D66 charlatans :kotssmiley

idd

Ik denk dat Verdonk heel misschien wel op een voorkeursstem kan rekenen van mijn zijde bij de aanstaande verkiezingen van 2007. Ze doet het goed in mijn ogen, en ze heeft het goed voor met alle mensen hier in NL. Ook allochtonen, maar er zijn groepen allochtonen die volgens mij liever alleen de vloeddeuren open willen zien staan, en dat kan niet meer, ons sociale vangnet staat nu al op knappen.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 16:48:
Ook al zo'n raar iets

Iemand hardhandig over de grens zetten kost geld en mankracht.... ze hebben gewoon uitgerekend wat dat kost en je mag vervolgens zelf kiezen of dat geld dááraan gaat worden besteed of dat je t kunt gebruiken om een nieuw bestaan op te bouwen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 16:50:
Ne, dat is ze pas over 28 dagen, TENZIJ de rechter straks anders beslist.

Maar dat is toch al een hele tijd geleden besloten??

Waarschuw beheerder
donateur
Verdonk for president :respect:

Dus jij wil een president die vindt dat ze boven de wet staat en beslissingen van rechters naast zich neer mag leggen als dat haar beter uitkomt? (stemmen winnen vlak voor de verkiezingen enzo?) :/

En behalve de Nederlandse rechters denk ik dat ook Willem-Alexander en Beatrix hier enige problemen mee zullen hebben :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 16:52:
Maar dat is toch al een hele tijd geleden besloten??

Wat er vorige maand besloten is (en dat heeft niets met de vroegere procedure van het gezin te maken toen Taïda nog minderjarig was... hier heeft Verdonk trwns een vette blunder gemaakt door de dossiers op een gegeven moment samen te voegen), is dat Taïda niet in de gevangenis hoefde te blijven (nou ja, gevangenis... t is gewoon een zeecontainer vol junks en hoeren), daar een schadevergoeding voor moets krijgen en dat Verdonk moest motiveren waarom ze vond dat de hardheidsclausule in dit geval niet van kracht was.

Dat heeft ze dus nog steeds niet gedaan... ik denk niet dat de rechter daar erg blij mee zal zijn :/ (de zaak gaat nu namelijk weer naar de rechter toe)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Regels zijn er niet OM de regels en als ze voor iedereen gelden (maar bv weer niet voor Maxima ), dan moet Hirsi Ali óók het land uit, want die heeft het nog een heel stuk bonter gemaakt (valse naam, valse geboortedatum en verzwegen dat ze daarvóór in Duitsland had gewoond, waardoor iemand geen vluchteling in Nederland meer KAN zijn)

Ehhmmm... Hoe weet jij nou of er in haar land geen opleiding is die te vergelijken is met het VWO-niveau in Nederland? Ben je er geweest, heb je er op school gezeten?

Verder kun je alles omdraaien, maar ik denk dat Verdonk meer weet dan jij. Bovendien wordt Verdonk geinformeerd door andere ministers.

Fout (ook twee keer). Dat visum was NIET vals en evenmin heeft zij het aan laten maken, dat is door een contactpersoon van de Franse ambassade gebeurd (die er vervolgens voor een heleboel geld een zootje van gemaakt heeft).

Ze wist dat ze niet meer in Nederland mocht komen, waarom vraagt ze dan zo'n ding aan? Gewoon dom!

Als ik vanaf Den Helder naar Maastricht rij (rit van mijn leven) en ik rij continu 250 km/h. Mijn rijbewijs was eerder al afgenomen, maar toch moet ik per se die kant op. Het zal de laatste keer zijn dat ik ooit een auto bestuur.

Stel dat ik op de helft van de rit wordt aangehouden. Wat zeg je dan? Laat hem maar doorrijden, want eenmaal in Maastricht dan gaat zal hij toch nooit meer rijden?

Nee! Fout is fout!

Het is zielig en je kunt medelijden met haar hebben, maar regels zijn regels. Klaar...

Je kan er toch niets aan veranderen.... Want als zij WEL een tijdelijke verblijfsvergunning krijgt, wat denk je dan dat er gebeurd?

Precies ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 1 maart 2006 om 16:56:
Wat er besloten is

Nee, ik bedoel dat de familie is uitgewezen. Ze hebben de vergoeding toch gehad?
laatste aanpassing