Spam, maar met een leuk verhaal vooraf..
Helleu lieve vriendjes en vriendinnetjes!
Jullie denken vast nu; "Heeee, weer een berichtje van Ille!"
Althans, dat hoop ik natuurlijk, het kan ook andersom zijn; "Bleeeh, weer een berichtje van Ille..."
Daar ga ik uiteraard niet van uit, want deze meneer doet altijd zijn best om weer iets leuks te schrijven.
Zo ook vandaag weer. Want afgelopen weekend was er weer een voor in de boeken. Er is namelijk iets gebeurd wat ik nog niet eerder heb meegemaakt. Nou ja, dat is ook niet helemaal waar. Insiders zullen weten waar ik het over heb..
Enniehoe, vrijdag van 23u00 tot 01u00 een openingsset gespeeld met Gideon Bouwens in de Powerzone. Lekker op de groove gedraaid en rond 00u00 begon het al lekker vol te lopen. Vanaf dat moment hebben we tot een paar keer toe de aanwezige mensen aan het juichen gemaakt. Na mijn set richting Crackfinder vertrokken omdat daar was afgesproken met vriendinnnen. Topnacht gehad, Man With The Red Face weer eens in het echt gehoord, leuke bekenden en onbekenden ontmoet. Niets meer aan doen, gezelligheid alom.
Om mijn image als "Frans Bauer van de minimal => altijd zo lekker gewoon gebleven en komt graag bij de mensen thuis" hoog te houden ben ik na Crackfinder nog even gaan nazitten. Bij deze sessie is het vanzelfsprekend veels te laat geworden en zaterdagnacht moest er om 03:00 gespeeld worden in Groningen. Nu zou je natuurlijk denken, ja hallo, daar heb je dan toch tijd genoeg voor? Is ook wel zo, ware het niet dat Ille Bitch geen rijbewijs heeft en is aangewezen op het openbaar vervoer. Om 21u30 werd de heenreis aanvaard, volgens 9292ov.nl zou de tijd van aankomst op het plaats delict iets na 01u00 zijn. Ruim twee uur de tijd om op niveau te komen en even gezellig te doen alvorens de tent kapot te rocken...
Tenminste, dat was dus het plan. Na mezelf te hebben gesettled in de trein; jas uitgedaan, laptop uitgepakt, geluidskaart aangesloten en koptelefoon opgezet, ben ik mezelf gaan voorbereiden op de set van die nacht. Zo moeilijk hoeft dat toch niet te zijn? Je zoekt wat nummers bij mekaar waarvan jij denkt dat ze gaan werken en belangrijker nog, je moet zin hebben om die te draaien.
Wellicht dat ze bij NS flink verdienen op de boetes, de verwarming stond op standje tien en langzaam maar zeker begon ik langzaam in te doezelen...
Er is geen directe verbinding naar Groningen, er moet worden overgestapt in Amersfoort. Opeens schrok ik wakker en besefte me niet waar ik was. Na even in mijn ogen te hebben gewreven en met twee vlakke handen tegen me gezicht te hebben geslagen wist ik het weer. In de trein naar Groningen en was bezig met het uitzoeken van leuke nummers voor die nacht. Dus ben daar vrolijk mee doorgegaan. Op een gegeven moment hoorde ik de conductrice door de luidsprekers zeggen dat we binnen enkele minuten station Hengelo zouden binnen rijden. Wacht ff, Hengelo??? Mijn topografische kennis van Nederland is niet meer wat het geweest is, maar Hengelo? Volgens mij klopte dat niet helemaal. Op het moment van "mental note" maken van stations voor Amersfoort kwam Hengelo mijns inziens helemaal niet voor! Ow ja, Amersfoort... Daar wilde ik overstappen. Geen zorgen Ille, het is 01u00. Je hoeft pas om 03:00 te beginnen, vast tijd genoeg om over te stappen op de juiste trein. Niet dus. Na te zijn uitgestapt en navraag te hebben gedaan bij de conductrice, bleken er geen treinen meer te rijden...
Ik ben heel goed in tegen mijn verlies kunnen dus nadat er in twintig seconden de meest lelijke scheldwoorden zijn opgeduikeld uit mijn brein ben ik op zoek gegaan naar de taxistandplaats van het station van Hengelo. Daar vond ik een fijne taxichauffeur die mij na een korte onderhandeling voor het luttele bedrag van 225 euro wel even naar Groningen kon racen. Op dat moment was het 01u15, de rit zou 1 uur en 30 minuten duren.
Het viel mij op dat er zich een nogal geavenceerde ceedee-navigatie-radio-console-unit in deze taxi bevond. Mijn vraag aan de geintegreerde taxichauffeur luidde dan ook kort en krachtig; "Kan ik mijn iPod hierop aansluiten?" Dat kon zeker wel en aangezien we met een bloedgang aan het rijden waren leek het mij toepasselijk om het "En maar doorloeien" - setje van mezelf op te zetten.
Natuurlijk stond de verwarming in de taxi ook op standje tien en de housebeats die uit de speakers knalden waren vrij monotoom. Binnen een kwartier was ik wederom in dromenland. Ongeveer 5 kilometer voor Groningen heeft de taxichauffeur mij wakker gemaakt zodat ik even op niveau kon komen. Het ritje wat anderhalf uur zou duren heeft voor mij uiteindelijk 20 minuten geduurd. Dat dan weer wel. Dat er bij wijze voor de kat zijn viool is gespeeld in Groningen neem ik dan maar op de koop toe, waar gehakt wordt vallen spaanders, wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten. Overigens ben ik nog steeds zo'n dj die dolgraag geld erop toe zou willen leggen om ergens te spelen. Voor de aasgierige promotors onder ons, dat gaat uiteraard niet gebeuren!
Zou dolgraag nog een filmpje willen posten waarbij je kunt zien dat ik aan het spelen in Groningen. Onbetaalbaar, want ik speel in Sinterklaaspak. Helaas zijn deze filmpjes nog niet upgeload...
Na mijn gig heb ik nog geslapen in het meest ranzige studenthuis ooit. Veel woorden hoeven er niet aan vuil gemaakt te worden; de vloer werd als asbak gebruikt, overal gaten in de muur, veelvuldige gebruikmaking van zwarte markers op diezelfde muren en uiteraard, het klinkt als een cliche; overal kratten bier, leeg uiteraard..
Op mijn terugreis naar de Randstad bedacht ik mezelf ineens dat ik jullie had beloofd een mix te maken. Toen besefte ik mezelf ook ineens dat deze week nogal ongelukkig uitgekozen was vanwege een 'tight schedule'. Zodoende ben ik naar Amsterdam gegaan om in de radiostudio van Studio80 een oefenmix op te nemen. Het resultaat kan je hieronder downloaden, dit is een 1 uur durende appetizer waarbij ik zonder plan van links naar rechts door mijn platencollectie ben gegaan. Zelf ben ik zeer tevreden over de mix omdat ie lekker op de groove doorgaat, er een paar keer goed inklapt en verschillende soorten muziek bevat. Ik heb jullie een 3 uur durende mix beloofd, deze moet ik nog gaan opnemen. Vooralsnog moeten jullie het doen met de appetizer.
Ille Bitch - Back On The Pitch
http://soundcloud.com/illebitch/illebitchbackonthepitchsupportbymaikelandmalcolm/download
Luna City Express - Diamonds & Pearls | Reel People - Alibi Feat. Darien (Dennis Ferrer's Out On Bail Instrumental Mix) | Quentin Harris - My Joy feat. Margaret Grace (Christoph Voorn Edit) | Sasse - Gravity (Peter Dildo Dirtymind Replay) | NUfrequency feat. Shara Nelson - Go That Deep (Skylark Vocal Mix) | Edit Select - Aurian | Deadset - G.O.D. (Mango Re-Fiddle) | Julien Chaptal - Damien's Joint | Dennis Ferrer - Hey Hey (DFs Attention Vocal Mix) | The Martinez Brothers - Where's Mr. Brown | Alex Flatner - Soul CA Jones (Mihai Popoviciu Remix) | Precious System - The Voice From Planet Love (Dixons ChicAGo Edit)
Als laatste en het zal opzekers geen verrassing zijn, wil ik ook nog even reclame maken voor mijn gig vanavond in Studio80. Wat mij betreft is het WKND weer begonnen en zal het WKND daadwerkelijk worden ingeluid in Studio80; "WKND Starts Here".
Smsen voor gastenlijst heeft geen zin meer, vanaf nu kan je mailen! Doe het nu, dan ben je er vanaf. Mail alle voor + achternamen naar
glijst@gmail.com en lees de automatische reply. Het belooft een hele toffe avond te worden met Tim Avis, de Dekmantel Boys in de achterzaal en ondergetekende als afsluiter in de voorzaal!
Michael
PS: Vind het toch wel bijzonder dat je zover bent gekomen met lezen, toppertje ouwe, tik em aan, box!