Partyflock

Forumonderwerp · 837266
30 volgers · 901229x bekeken
Waarschuw beheerder
+12-3
Aangezien de oude titel de lading niet dekt, is er besloten om onder de noemer FTMF: Forward Thinking Music Fanatics verder te gaan.
Het topic waar de muziek centraal staat dus post hier je inspiratie, livesets, releases, belevenissen, eigen producties, vragen, Track ID's, locaties, party en alle andere gerelateerde info.
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
Was dit al gepost?

volgende Trouw op Zondag: 31 januari met Sasse (Moodmusic, Berlin) en Henrik Schwarz live.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op dinsdag 1 december 2009 om 16:44:
Was dit al gepost?

volgende Trouw op Zondag: 31 januari met Sasse (Moodmusic, Berlin) en Henrik Schwarz live.

lkkr concept hoor!
Werkzaam bij Vier
Waarschuw beheerder
kenkervet! Henrik Schwarz live graag al een x zien.
Sasse heeft ook vette producties.
Artiest {SHOWLIST artist 175696, 41598}
Waarschuw beheerder
het was zondag ook echt heerlijk!

Artiest Wouter Brok
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Darko op dinsdag 1 december 2009 om 10:25:
Ik ga dat toch ontkennen Wouter Als je dan toch aan het analyseren geslagen bent, dan zou je niet moeten zijn ontgaan dat in het Roosje programma al vele vele jaren grote namen worden gekoppeld aan minder bekende tot zelfs onbekende namen voor NL.
Ik krijg sterk het idee, dat hier veel meer je eigen gevoel spreekt dan de feiten. Je eigen smaak heeft zich volgens mij een hele andere kant op ontwikkelt dan het programma van Roosje. Veel meer in de richting van het Trouwprogramma en dat is prima natuurlijk, maar blijf aub wel bij de feiten als je dit soort uitspraken gaat doen.
Vernieuwing is ook een kwestie van smaak: wat voor de een vernieuwend is, is voor de ander gesneden koek en vice versa.

daar begon ik mijn verhaal ook mee.. dat vernieuwing altijd subjectief is en mijn mening over vernieuwing kan anders zijn dan andere meningen. Vernieuwing is voor mij vooral vooruitstrevende originele boekingen doen die niet veel of nergens in NL eerder gezien worden. En over de feiten, tja ik had het bij mijn analyse over de Planet Rose avonden van het nieuwe seizoen van Roosje, en die spreken wat mij betreft boekdelen:
Speedy J, Stacey Pullen, Dave Clarke, Ben Sims, Extrawelt, Secret Cinema. Uitzondering hierop waren de planet Mu avond en Rick Wade, die dan wel weer echt bijzonder waren. Het zijn stuk voor stuk dikke boekingen, begrijp me niet verkeerd. Het spreekt mij alleen iets minder aan dan de avonden van Planet Rose van vorig jaar en begin 2009. Ik heb je toen ook mijn complimenten gegeven overigens.

Ik heb overigens geen definitief oordeel over hoe Roosje boekt, ik wilde alleen maar een trend weergeven/ signaleren. Thats all. En nu ik de boekingen van januari zie, gaat mijn hard gelukkig weer iets sneller kloppen. Feit blijft wel dat er bijna wekelijks wel iets echt heel bijzonders gebeurt in Trouw, en dat zijn boekingen die stuk voor stuk in Roosje niet zouden misstaan. Misschien ben ik gewoon lui en houd ik niet van treinreizen :P

Uitspraak van Darko op dinsdag 1 december 2009 om 13:57:
namen kunnen wel werken, maar timing en koppeling aan in Nimma populaire artiest is essentieel.. de ene x lukt dat wel, de andere x niet.. that's life

en dat is precies de reden dat ik alles niet veroordeel, ik begrijp het namelijk wel. Roosje heeft vorig jaar heel veel orignele unieke avonden gehad en geprobeerd, maar die leverder te weinig op denk ik. En daarom blijf ik Roosje echt wel supporten want the bottom line blijft wel dat het de meest unieke gezellige club van NL is (vind ik :P)
Artiest {SHOWLIST artist 48485, 45607}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 december 2009 om 17:42:
cool stuk van RA.

Leuk idd!

ook cool:

no school like the old school in de beatport top 10 van Technasia
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
hmmz ben een beetje aan het klooien met die beatgrids in traktor maar kom er nog niet echt uit... bij de meeste krijg ik ze nog wel strak, maar bij een paar tracks herkent hij de juiste BPM niet :/ (183 en dat soort dingen) daardoor loopt hij er non stop uit. iemand een idee hoe ik daar op een makkelijke en snelle manier de beatgrid juist in kan stellen?
Artiest {SHOWLIST artist 67952, 54112}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TTT...TTC op dinsdag 1 december 2009 om 19:10:
hmmz ben een beetje aan het klooien met die beatgrids in traktor maar kom er nog niet echt uit... bij de meeste krijg ik ze nog wel strak, maar bij een paar tracks herkent hij de juiste BPM niet :/ (183 en dat soort dingen) daardoor loopt hij er non stop uit. iemand een idee hoe ik daar op een makkelijke en snelle manier de beatgrid juist in kan stellen?

Gewoon een schatting van bpm maken (meestal ongeveer 126), als het een web/digitale release is zal het een rond getal zijn.

Daarna is het gewoon kijken of grid te small of breed is en dusdanig aanpassen. Als het geen vinyl rip is (want dan is bpm niet volledig constant) zou je binnen een paar minuten een track goed gegrid moeten hebben.
Je kan tappen maar dat werkt bagger.
Waarschuw beheerder
donateur
ja dat tappen is ruk ja :/ merci ik ga het even testen vanavond :)
laatste aanpassing
Werkzaam bij Merleyn
Artiest {SHOWLIST artist 1712, 53534, 68834}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 1 december 2009 om 17:59:
daar begon ik mijn verhaal ook mee.. dat vernieuwing altijd subjectief is en mijn mening over vernieuwing kan anders zijn dan andere meningen. Vernieuwing is voor mij vooral vooruitstrevende originele boekingen doen die niet veel of nergens in NL eerder gezien worden. En over de feiten, tja ik had het bij mijn analyse over de Planet Rose avonden van het nieuwe seizoen van Roosje, en die spreken wat mij betreft boekdelen:
Speedy J, Stacey Pullen, Dave Clarke, Ben Sims, Extrawelt, Secret Cinema. Uitzondering hierop waren de planet Mu avond en Rick Wade, die dan wel weer echt bijzonder waren.

Je noemt nu enkel de headliners, maar er traden meer artiesten op tijdens die avonden: bv bij Ben Sims stond Stephen Brown, bij Dave Clarke stond Xpansul, bij Extrawelt stonden Roland M. Dill, Piemont (helaas ziek, maar goed wel geboekt) & Applescal, bij Speedy J stond Tommy Four Seven. Allemaal artiesten die je niet elke week in NL ziet optreden.. Voor het volledige beeld wel belangrijk lijkt me ;)

ik wilde alleen maar een trend weergeven/ signaleren.

Maar dit is dus imho geen nieuwe trend, maar iets wat al 7 a 8 jaar gaande is: avonden vullen met headliners + nieuw talenten. Over zo'n tijdspanne kan je imho niet meer spreken van een trend. Dat probeerde ik je in vorige post duidelijk te maken... Ik denk dat het muzikale accent, nl weer wat steviger programmeren, het enige is wat veranderd is tov 2008 en ervoor.. En dat kan je dan weer wel zien als een trend. Of lullen we langs elkaar heen omdat jij het over een persoonlijke trend hebt die alleen op jou van toepassing is terwijl ik trends in grote lijnen en van een afstandje bekijk? ;)

Misschien moeten we er us met een biertje in de kroeg over kletsen, op een forum is het soms wat lastig uit te leggen wat je bedoelt.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Funkfreakaaah op dinsdag 1 december 2009 om 18:11:
no school like the old school in de beatport top 10 van Technasia

VET! :)
Waarschuw beheerder
iemand bekend met dat album cio d'or - die faser? In de trant van het kopen waard? Goldbrokat vind ik wel een erg lekker nummer iig
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dollkraut op dinsdag 1 december 2009 om 14:03:
Jongens (en meiden, hoop ik), iets van andere orde..
Ramses Shaffy is niet meer...

:(

RIP ramses!
laatste aanpassing

Artiest Roy Habets
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TTT...TTC op dinsdag 1 december 2009 om 19:20:
ja dat tappen is ruk ja :/ merci ik ga het even testen vanavond :)

Anders in ableton warpen en daarmee het tempo achterhalen, dan kun je dat bpm invoeren in traktor en loopt ie ook 9 van de 10 keer strak. :)
Waarschuw beheerder
Is Nachtdigital een beetje ideaal wanneer je op zoek bent naar deephouse ala Pantha & Lawrence en andere minimale/house verantwoorde dingen? Ik denk dat ik dan alvast maar een kaart ga halen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
weet iemand trouwens welke remix van Topazz - The New Millenium theo parrish draait in die Do-Over set draait op 65 min van part 1?
Waarschuw beheerder
donateur
mijn hard

t :9
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 926, 664, 610}
Artiest Wesdex
Waarschuw beheerder
De line up is verdeeld onder 3 area's met funktion one / turbo sound !!!

Area 1
Secret Cinema
Shinedoe
Invite
Bas Struik

Area 2
Boris Werner & Lauhaus (4 uur)
Live: William Kouam Djoko
Wesdex

Area 3
Daniel Sanchez
Wouter de Moor
Live: Loops
Dimzen & Erik Heijting (3 uur)

2de Kerstdag Smeerboel in de Toren van Babel (voordat ze wordt gesloopt)

https://partyflock.nl/party/167783:Smeerboel
Werkzaam bij 11
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ReyZaMa op dinsdag 1 december 2009 om 13:16:
zonder de toeristen zou de programmering van trouw er anders hebben uitgezien

niet waar hoor reza...tuurlijk zorgen toeristen voor meer aanloop, maar in Trouw is het gehalte toeristen (nog) heel laag.
en eerlijk gezegd programmeer ik niet voor boeren, toeristen, nerds, dj's of wie dan ook, maar gewoon waar wij voor staan. iedereen
die dat tof vindt is verder welkom.

p.s. hele discussie over Roosje en Trouw doet me denken aan paar jaar geleden toen 11 werd vergeleken met Roosje. ik vind het uitzonderlijk
dat een plek als Doornroosje in Nijmegen al jarenlang zo goed kan programmeren en dat het ook nog werkt. vergelijken levert volgens
mij verder niet zo heel veel op toch?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van wesdex op woensdag 2 december 2009 om 10:28:
2de Kerstdag Smeerboel

Zekerheidje, kan niet wachten !
Waarschuw beheerder
dan heb ik het mis :).

natuurlijk programmeer je vanuit je hart en dat doe je ook heel goed. maar ik vind het gwn jammer dat mensen kunnen zeuren, terwijl er gwn elke week wel iets te doen is in een relatief kleine stad als nijmegen. of het nou je ding is of niet, er worden 3 keer per maand planet rose avonden gehouden en daarnaast ook nog eens intieme avonden in merleyn. als ik nijmegen nou vergelijk met soortgelijke steden als maastricht, tilburg, eindhoven, groningen en utrecht, dan denk ik dat wij het best wel goed hebben hier.

en mochten er avonden zijn waarop je echt helemaal niks kan beleven in nijmegen, dan pak je toch de trein naar amsterdam. een uur in de auto en anderhalf uur in de trein en je bent er.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ReyZaMa op woensdag 2 december 2009 om 11:17:
dan heb ik het mis .

natuurlijk programmeer je vanuit je hart en dat doe je ook heel goed. maar ik vind het gwn jammer dat mensen kunnen zeuren, terwijl er gwn elke week wel iets te doen is in een relatief kleine stad als nijmegen. of het nou je ding is of niet, er worden 3 keer per maand planet rose avonden gehouden en daarnaast ook nog eens intieme avonden in merleyn. als ik nijmegen nou vergelijk met soortgelijke steden als maastricht, tilburg, eindhoven, groningen en utrecht, dan denk ik dat wij het best wel goed hebben hier.

en mochten er avonden zijn waarop je echt helemaal niks kan beleven in nijmegen, dan pak je toch de trein naar amsterdam. een uur in de auto en anderhalf uur in de trein en je bent er.

Ik ben het echt volledig met je eens!
Waarschuw beheerder
Helemaal mee eens ook :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pimm0 op woensdag 2 december 2009 om 11:31:
Ik ben het echt volledig met je eens!

+1 (y)

Uitspraak van wesdex op woensdag 2 december 2009 om 10:28:
2de Kerstdag Smeerboel in de Toren van Babel (voordat ze wordt gesloopt)

Veel zin in! Hele goede herinneringen aan de Toren.. Was een mooie tijd! Stel voor dat wij vast op 2e kerstdag beginnen met de sloop!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Nijmegen heeft heel weinig te klagen ja. Maar denk ook juist dat een deel v/h succes (naast de goede line-ups) juist door de ligging komt.
Het langere reizen naar andere steden zoals Amsterdam of Rotterdam maakt het aantrekkelijker om uit te gaan in Nijmegen.
In Hilversum flopt alles omdat toch iedereen naar Amsterdam (20min) of Utrecht (15min) gaat.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van _tm op woensdag 2 december 2009 om 11:54:
Maar denk ook juist dat een deel v/h succes (naast de goede line-ups) juist door de ligging komt.
Het langere reizen naar andere steden zoals Amsterdam of Rotterdam maakt het aantrekkelijker om uit te gaan in Nijmegen.

En een overheid die gewoon meewerkt. Sluitingstijden maken of kraken een nachtleven ook. :)

In Limburg kun je het vergeten om tot later dan 3 uur door te gaan in de meeste locaties, afgezien van enkele 'clubs/discotheken' en een paar kleinere tenten. Dat nekt je als organisator ook, want als een feestje op dezelfde dag in de Randstad is die doorgaat tot 6 of 7 (en je dus met een eerste trein naar huis kan), dan kun je erop rekenen dat daar ook veel mensen naartoe zullen gaan..
Waarschuw beheerder
Partyboot Stubnitz in stilte weggevaren

Partyboot Stubnitz is weggevaren zonder dat iemand het door heeft gehad.
Foto: http://www.stubnitz.com/

Dit meldt De Telegraaf woensdag. De Oost-Duitse vissersboot die werd gebruikt als feestlocatie, lag afgelopen twee maanden aan de ketting. De boot, die in september voor het vierde jaar aanmeerde in Amsterdam, mocht geen evenementen meer organiseren. Dit was omdat er problemen waren met vergunningen. Dit jaar is er op de boot maar één feest geweest. Omdat er die avond drugs gevonden werd, kon de Stubnitz verdere feestjes voorlopig wel vergeten. Naar verluidt is de boot nu op weg naar Kopenhagen.

http://www.at5.nl/artikelen/28130/partyboot-stubnitz-in-stilte-weggevaren
ze leven nog :P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
n Hilversum flopt alles omdat toch iedereen naar Amsterdam (20min) of Utrecht (15min) gaat.

we gaan het zien ;p

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 12:19:
In Limburg

ach Limburg zal ook nooit wat worden. Carnaval en boeren, het is waar wat ze zeggen...
Waarschuw beheerder
jaaa een nieuwjaarsborreltje in nijmegen.

Doorstroom - Nieuwjaarsborrel

Zaterdag 2 Januari 2010
Merleyn (Nijmegen)
23.00-05.00

-Line Up:
Roger Gerressen vs. Cosh [Wolfskuil Rec.//Sofa Rockers]
Jayton vs. James Watts [Progressive City//Souldrum]
Alex Jansen vs. Davy Brandts [Drift//Doorstroom]
Niels van Mil vs. Reza Athar [Progressive City//Doorstroom]

Entree: €3 (gratis champagne bij aanvang)

[img width=350 height=415 cacheid=0010ec67002e27ed7ccf355a1a029a09e4]http://www.remodisplays.be/fotos/champagne01.jpg[/img]
Waarschuw beheerder
In Hilversum flopt alles omdat toch iedereen naar Amsterdam (20min) of Utrecht (15min) gaat.

dan noem je me ook een dorp.
Waarschuw beheerder
donateur
Freedom Soundz - Feelings
http://www.youtube.com/watch?v=dS49P21rPJo

weet niet of hier mensen deze track nog zochten?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:55:
ach Limburg zal ook nooit wat worden. Carnaval en boeren, het is waar wat ze zeggen...

Limburg heeft wel Fabrizio!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 13:55:

Op een enkel feestje na is 't niet veel soeps. Maar ach, een man mag dromen hebben. ;)
Ik ben blij dat ik nu in Utrecht zit in ieder geval.
Waarschuw beheerder
donateur
=)

nog mensen zaterdag naar Leuven?
Waarschuw beheerder
zaterdag Audio Werner in Merleyn!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van TTT...TTC op woensdag 2 december 2009 om 15:24:
=)

nog mensen zaterdag naar Leuven?

Ik wil! Maar ik ken niemand die gaat. Jij nog plek in de auto over toevallig? Geen idee waar je vandaan moet komen maar als je naar onze zuiderburen moet kom je bijna altijd wel langs Breda ^^
Waarschuw beheerder
Om een beetje op de programmering van Trouw in te haken: ik zat vandaag weer eens her en der te bladeren naar coole muziek en kwam o.a. Chateau Flight tegen, waar ik nog nauwelijks iets van had gehoord. Beetje verder zoeken, zie ik dat die in september al in Trouw stonden. Ook Vincenzo (zn enige gig in NL tot nu toe) stond rond die tijd in Trouw. Ik ben steeds veel later dan Trouw :( Ik houd het vanaf nu dan ook heel erg in de gaten. The Revenge de 12e heb ik gelukkig op tijd gespot (al is de kans dat ik iemand uit mijn vriendenkring mee krijg iets van 0,1%..).

Ik kijk reikhalzend uit naar de programming van Trouw voor de eerste paar maanden van 2009, vurig hopend op de 1e NL gig van Lovebirds. Ook Fred Everything en Craig Smith/6th Borough Project heb ik hoog zitten.
laatste aanpassing
Artiest Gijs J
Waarschuw beheerder
Uitspraak van L0wn op woensdag 2 december 2009 om 16:03:
Craig Smith/6th Borough Project

Ben ik ook voor!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op woensdag 2 december 2009 om 14:59:
Limburg heeft wel Fabrizio!

wtf!! wat een taaltje versta er echt niks van
Waarschuw beheerder
Uitspraak van L0wn op woensdag 2 december 2009 om 16:03:
The Revenge de 12e

de enige avond dat ik moet werken in december :S

Artiest {SHOWLIST artist 75861, 46327, 77116}
Waarschuw beheerder
...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 17:10:
Melody boy 2000 – Monotone Fantastique

Heb deze al 5 jaar standaard in me tas ... misschien wel een van me favoriete platen uit me collectie :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 17:49:
Heb deze al 5 jaar standaard in me tas ... misschien wel een van me favoriete platen uit me collectie

En terecht.

Hoor net dat ik de set nog niet online mag zetten omdat het voor een site is en het exclusief moet blijven.
Zodra die op de site komt post ik wel de link...
Waarschuw beheerder
Van Trance tot Hardcore en van House tot Elektro, met Fever Ray kaarten van Onlineticketshop weet u zeker dat u tot in de late uurtjes kunt dansen op de dance en elektronische klanken van Fever Ray! Weet u wanneer de beste dance party’s in town zijn, wanneer die ene DJ weer een verpletterende DJ set speelt, dan hoeven wij u vast niet te vertellen dat er weer een onmisbaar dance event gepland staat: Fever Ray! Onlineticketshop heeft de beste Fever Ray dance kaarten voor u beschikbaar!

Onofficiële ticketshops :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van lucmast op woensdag 2 december 2009 om 19:35:
Onofficiële ticketshops :(

Gelukkig heb ik normale kaartjes :D zin aan morgen!