Partyflock

Forumonderwerp · 834633
16573x bekeken
Waarschuw beheerder
ik luister echt van alles, maar dan ook alles :)
en vanmiddag vroeg mn oom of ik ff wat op wou halen bij zijn huis, dus ik kreeg de sleutels van zn auto (hij weet dat ik dr graag in rij) dus ik karre, cd speler ging aan
had ie een blues cd'tje dr in zitten... ZO RELAXT
en ik net een beetje gezocht, kwam ik uiteraard terecht bij BB king, nou als jij ook net als mij ook een muziekliefhebber bent en maakt niet uit wat voor soort, download dan ff BB King - Lucille.. dat nummer duurt 10 minuten en gaat over zn gitaar :) echt zwaar relaxt
voor de rest luister ik ook weleens salsa heheh meestal in de zomer, maar ook dire straits, golden earring elvis presley ub40 rap hiphop rnb hardrock grunge en weet ik veel wat allemaal echt van alles... als het maar goed is

post hier artiesten of bepaalde nummers waarvan je wilt dat et ff gehoord wordt omdat het gewoon goeie muziek is :)

of vraag of iemand nog goeie platen weet in een bepaalde genre of van een bepaalde artiest !
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Princepolley op donderdag 23 maart 2006 om 09:05:
Maar zijn toch wel een aantal leuke Nederlandse plaatjes gemaakt

herman van veen - hilversum 3 (Y)
Waarschuw beheerder
sowieso de hele cd.. hoe heet ie vogelzang ofzo toch ?
edit: in vogelvlucht
(y) prima cd'tje :yes:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJC op donderdag 23 maart 2006 om 13:53:
the Verve - Bitter Sweet Symphony

(y) van de zomer nog gehoord in het voorprogramma van Coldplay.. hoe heet die dwaas ook alweer...
Waarschuw beheerder
Richard Ashcroft ?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -PieT- op donderdag 23 maart 2006 om 23:50:
Richard Ashcroft ?

(y) das ook snel.. ;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -PieT- op donderdag 23 maart 2006 om 16:40:
Huddie Ledbetter

aardig ventje :D

Leadbelly
(Doorverwezen vanaf Huddy Ledbetter)
Ga naar: navigatie, zoek
Huddy William Ledbetter (29 januari 1885 – 6 december 1949) werd onder de naam Leadbelly bekend als zanger en gitarist. Hij was de eerste zwarte zanger die door de blanke intellectuelen werd omarmd. Zijn repertoire was met name gericht op folk en blues. Tot zijn bekendste nummers behoren The Midnight Special, Goodnight Irene, Cotton Fields en Rock Island Line. Leadbelly heeft lange tijd samengewerkt met Blind Lemon Jefferson, en met John Lomax.

Leadbelly heeft meermalen in de gevangenis gezeten. In 1916 ontsnapte hij uit de gevangenis in Texas, waarna hij twee jaar door het leven ging als Walter Boyd. Toen vermoordde hij een man, waarna hij tot dertig jaar cel werd veroordeeld. In 1925 werd hem gratie verleend. Zijn gratieverzoek had hij muzikaal gebracht, met een liedje met de volgende tekst:

Please, Governor Neff, Be good 'n' kind
Have mercy on my great long time...
I don't see to save my soul
If I don't get a pardon, try me on a parole...
If I had you, Governor Neff, like you got me
I'd wake up in the mornin' and I'd set you free
Governor Neff is gouverneur Pat Neff.

In 1930 werd Leadbelly veroordeeld wegens poging tot moord. In juli 1933 werd hij in de gevangenis bezocht door John en Alan Lomax, met wie hij enkele honderden nummers opnam. In 1934 dient hij opnieuw een muzikaal gratieverzoek in, wat ingewilligd wordt. Vervolgens gaat hij touren met Lomax. Nadat Leadbelly in 1940 Lomax bedreigt met een mes, beëindigt deze de vriendschap.

In 1949 begon Leadbelly aan zijn eerste Europese toernee, maar werd ziek voordat hij deze kon afmaken. Later dat jaar overleed hij aan de gevolgen van ALS in New York. Hij is begraven in Caddo Parish, Louisiana.

In 1993 werd Leadbelly's nummer "Where Did You Sleep Last Night" gespeeld door Nirvana (band) tijdens hun MTV Unplugged concert.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -PieT- op vrijdag 24 maart 2006 om 00:04:
ALS

Amyotrofe laterale sclerose (ALS) is een tamelijk zeldzame (2 à 3 nieuwe patiënten op 100.000 per jaar) neurologische ziekte waarbij de zenuwcellen in de voorhoorn van het ruggenmerg te gronde gaan waardoor progressief krachtsverlies en verlamming ontstaat, die in relatief korte tijd tot de dood van de patiënt door verlamming van de ademhalingsspieren leidt

;-)

Waarschuw beheerder
The Moody Blues, Carlos Santana, Uriah Heep, Deep Purple, Rose Tattoo, Cheap Trick, Little Richard, Jethro Tull en als ik nog meer weet hoor je t wel :P
Waarschuw beheerder
keej dan :D
Waarschuw beheerder
freiheit - keeping the dream alive :respect:

en dan wel de extended version :D
Waarschuw beheerder
duvelduvel
Waarschuw beheerder
24maart200600.04

Mooie post GEWOON PIET :respect:
Waarschuw beheerder
:) thnx

hier nog een paar goeie nummers;
Mark & Clark band - worn down piano
Jim Croce - time in a bottle
Don Mclean - vincent
Bill withers - ain't no sunshine
Chi Coltrane - go elijjah (weet niet zeker of deze al genoemt is)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -PieT- op zaterdag 25 maart 2006 om 01:04:
Jim Croce

Goede jeugdherinneringen aan hem
vooral aan het album "you don't mess around with jim"

Chi Coltrane - go elijjah

:respect: mooie song van een (toen) mooie vrouw
Bill withers - ain't no sunshine

nog zo'n klassieker waar je feitelijk niet om heen kan :no: *

(* nou mis ik weer een smiley die lacht maar wel nee schudt :jaja: )
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 01:09:
nou mis ik weer een smiley die lacht maar wel nee schudt

:D hahah
Waarschuw beheerder
ik luister momenteel naar jan akkerman
met die hoes waarin jan in bed ligt te slapen
en zijn gitaar hem aantikt ware hem wakker te maken
ja ik ben groot akkerman fan
en heb hem een keer geholpen
wakker te blijven
jan viel op het laatste moment in
voor een act die was uitgevallen op het
zwols jazzfestival in , ik meen '91.
Een toenmalige vriend behoorde tot de organisatie
en sprak mij aan of ik ff wat wilde regelen
want jan was een beetje moe
Tuurlijk wilde ik dat voor mijn gitaaridool
focus3 ben ik mee opgegroeid zowat die plaat
Hij sprak me aan achter het podium met "jou moet ik geloof ik hebben"
Uiteindelijk met hem en (deels) zijn band in een café beland.
Een onvergetelijke avond waarin jan betoonde gewoon een symphatiek mens te zijn zonder allures of arrogantie
maar gewoon een gitaarspeulert is

Zijn live CD 10.000 clowns on a rainy day is een aanrader
mooie stukken uit de focus tijd alsook een concert waar het speelplezier van afspat

De CD PASSION wil ik toch ook noemen
rest mij te zeggen
C.U.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Beetje een chaos van losse flodders geworden dit topic...
Jammer, want het was één van de beste topics op PF. :(

Daarnaast ook veel inhoudsloze troep zoals hedendaagse top40 muzak: Marco Borsato, Duvel Duvel en Chuckie. En dan ook nog eens electronische stijlen, alsof er nog niet genoeg topics op PF daarover gaan...

Voordat iedereen weer over elkaar heenvalt over Marco Borsato: ik heb er gewoon een schurft aan. De ene helft van zijn repertoire is jatwerk en de andere helft gaat nergens over. En ja, ik weet waarover ik praat want ik hoor die shit al vijf jaar lang vanuit de kamer naast mij, die van mijn zuster. Gewoon simpele meeblermuziek voor Breezahs en Fiat-trutten.

Natuurlijk zijn er vele mensen het hiermee oneens, hij heeft niet voor niets zoveel fans. Maar simpelweg het massale ervan maakt het al een oninteressant onderwerp voor dit topic, iedereen kent die troep ondertussen wel, niets interessants meer over te zeggen, niet interessants meer te ontdekken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 01:34:
ik luister momenteel naar jan akkerman

Zeker een muzikale grootheid, mijn vader is laatst op een concert van hem geweest. Helaas voor hem verwachtte hij blues en kreeg hij fusion, waar hij niet van houdt. ;)

Een paar jaar geleden was ik in het zuiden van de VS, onder andere in Memphis (Tennessee). Onze taxichauffeur van het hotel begon gelijk over Djééén Ekkurmééén. :D Hij was er een gigantische fan van, was naar een heleboel optredens van hem geweest en zou misschien nog wel een keer naar Nederland komen om hem te zien optreden. :)
Waarschuw beheerder
Beetje een chaos van losse flodders geworden dit topic...
Jammer, want het was één van de beste topics op PF.

Daarnaast ook veel inhoudsloze troep zoals hedendaagse top40 muzak: Marco Borsato, Duvel Duvel en Chuckie. En dan ook nog eens electronische stijlen, alsof er nog niet genoeg topics op PF daarover gaan...

Voordat iedereen weer over elkaar heenvalt over Marco Borsato: ik heb er gewoon een schurft aan. De ene helft van zijn repertoire is jatwerk en de andere helft gaat nergens over. En ja, ik weet waarover ik praat want ik hoor die shit al vijf jaar lang vanuit de kamer naast mij, die van mijn zuster. Gewoon simpele meeblermuziek voor Breezahs en Fiat-trutten.

:respect: dat moest dus idd ff gezegd worden :respect:

Ach topic zit ff in een dipje :) DJC is straks weer beter en spacedaddy wordt weer actiever (Y) en zodra de mensen met smaak allemaal weer beginnen te lullen blijven de onwetende wel weg ;-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
jan akkerman

:no: ken ik niet maar zal morgen ff wat tjekken :woepwoep:
of zou ik em wel moete kenne ? bekende liedjes ?

Waarschuw beheerder
Beetje jammer dat je geen besloten topics op PF kunt maken, waarbij bepaalde personen toegang kunnen verlenen en er zo een select gezelschap toegang heeft.

Bij de artist only-sectie hebben ook bijvoorbeeld alleen de artiesten toegang, dus het is wel mogelijk om te maken. :)

Uitspraak van -PieT- op zaterdag 25 maart 2006 om 01:45:
:no: ken ik niet maar zal morgen ff wat tjekken :woepwoep:
of zou ik em wel moete kenne ? bekende liedjes ?

Ik ben geen fan van hem, dus ik ben niet erg bekend met zijn repertoire. Hij is geloof ik ook niet bepaald een commercieel figuur, weinig dikke hits en alleen bekend bij echte gitaarliefhebbers. Maar binnen de scene wel wereldberoemd dus. :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Jan Akkerman (born 24 December 1946) is a Dutch guitarist. In 1973 Akkerman was chosen Best Guitarist Of The World by the readers of the UK magazine Melody Maker. In the 1970s, with Thijs van Leer he formed the core of the Dutch symphonic rock band Focus.

Akkerman was born in the 'de Jordaan' area of Amsterdam, the son of a scrap iron trader. At age five he took guitar lessons and, at the age of fourteen, his first single was released. He was a member of Johnny and The Cellar Rockers, The Hunters and Brainbox, and joined the Thijs van Leer Trio in late 1969. They continued under the name Focus and scored a few world hits in the seventies. In 1976 Akkerman left the band and started a solo career. The reunion with Thijs van Leer in 1985 turned out to be unsuccessful, but despite that Akkerman produced several albums. At the same time he was active as a session musician with André Hazes and others. Furthermore he played with Alan Price, Herman Brood, Peter Banks, Charlie Byrd, Ice-T and BB King.

In 1992 he was involved in a serious car accident, but since 1993 he is active again. Jan Akkerman is a distinctive guitarist, constantly experimenting with new equipment and guitars. Akkerman's distinctive guitar sound is characterised by his pioneering use of volume swells which produce a smooth, fluty, sustained note. He writes for the Dutch magazine GitaarPlus.

*schrik*
schandalig genoeg ken ik em echt niet :no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 maart 2006 om 01:41:
fusion

yepz daar is jan goed in naar mijn mening

Ik herinneren mij, een gesprek met hem
waarover hij vertelde over de CD die toendertijd op komst was hij wilde deze de titel "wake up" meegeven
Edoch de platenmaatschappij liet dit niet toe
en het is onder de titel "Blues Hearts" verschenen
Want Blues verkocht weer begin jaren negentig

Ook dit behoort tot de muziekindustrie
als muzikant lang niet alles in handen te hebben

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 maart 2006 om 01:41:
hem te zien optreden

Zijn optredens heb ik altijd als een feestje ervaren
wel als een raar feestje want bijna niemand danst :|

:D
maar van die keren, ik vaak wel
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 maart 2006 om 01:48:
Beetje jammer dat je geen besloten topics op PF kunt maken, waarbij bepaalde personen toegang kunnen verlenen en er zo een select gezelschap toegang heeft.

Bij de artist only-sectie hebben ook bijvoorbeeld alleen de artiesten toegang, dus het is wel mogelijk om te maken

mwoa is nieteens zo'n slecht idee :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 01:52:
Ik herinneren mij, een gesprek met hem

als je em weereens spreekt :D moet je ff vragen of ie ook gitaar les geeft :D
(wil weer lessen gaan volgen)
Waarschuw beheerder
maar manne ik ga slapen!
nergeer de mensen maar die onzin uitkramen hier en blijf maar praten over Gewoon Goeie Muziek! :D
wij weten wel beter! ;-)
Waarschuw beheerder
GNA GNA

dat ist het nou juist
iedereen wil wat van je
wanneer je een 'groot' artiest bent
Tegen mij heeft hij dit gezegd
en ga lekker je ding doen
daarover

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 01:52:
Zijn optredens heb ik altijd als een feestje ervaren
wel als een raar feestje want bijna niemand danst :|

maar van die keren, ik vaak wel

Tsja, dansen op blues/rock/etc kan wel, maar is vooral van de oudere generaties denk ik. Door de iets jongere generaties, ongeveer tot 35, wordt er praktisch niet meer op dat soort muzieksoorten gedanst. Iedereen staat te wachten op de overduidelijke 4/4-beat op minimaal 120BPM zeg maar. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 maart 2006 om 02:04:
4/4-beat op minimaal 120BPM

Danst makkelijker
geef ik toe :jaja:
Waarschuw beheerder
tijden terug in deze topic heb ik gezegd
spinvis te checken
nou ben ik niet zo'n downloader
dus cdtje aangeschaft uit nieuwegein aan zee
daarop trof ik 'een kindje van god'(y)
wat ik al wel kende maar
mij er niet bewust van was dat dit spinvis betrof

Er zit ook een dvd'tje bij die ik overigens
bewaar voor een mooi moment
de cd bevat die zondermeer
in taal en klank
:-)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 02:06:
Danst makkelijker
geef ik toe :jaja:

Over het algemeen is de meeste "normale muziek" (pop/rock/blues/r&b/rap) ook gewoon een vierkwartsmaat, maar het tempo ligt vaak te laag om, in de ogen van de liefhebbers van electronische stijlen, lekker dansbaar te zijn. :)

Dus het is wel dansbaar, maar op een andere manier. De oudere stijlen lenen zich minder voor freestyle dansen, dus je eigen ding doen. Vaak zijn de oudere stijlen gebonden aan bepaalde dansstijlen en daar houden een hoop mensen niet van, ik overigens ook niet. Maar dat betekent natuurlijk niet dat je dan gelijk niet naar die stijlen luistert, want anders zou je een hele hoop mooie dingen missen.

Over het algemeen vind ik (om het beestje maar een naam te geven) niet-dansbare muziek vele malen mooier dan dansmuziek. Ik luister er ook heel anders naar, het heeft vaak veel meer diepgang, zoals bijvoorbeeld classic rock en ambient. Maar goed, het is dan ook voor een heel ander doeleinde geschreven. ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 maart 2006 om 03:03:
dus je eigen ding doen.

kun je op elk ritme
je niet conformeren
aan gangbare stijlen
;-)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 03:11:
kun je op elk ritme
je niet conformeren
aan gangbare stijlen
;-)

In principe is alles mogelijk inderdaad, alleen wordt je in de housescene wat minder vreemd aangekeken als je staat te freestylen dan als je dat op een bluesconcert doet. ;)

Waarschuw beheerder
Hoewel de housescene overigens ook niet zo tolerant is als dat zij zich voordoet, ik kan je vertellen dat je geen vrienden maakt als je gaat staan hakken op drum & bass of een discodansje waagt op industrial hardcore. B-) ;P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
geniet hier nog ff van
muziek gemaakt door bernard szajner in '79
onder de naam ZED-visions of dune
expirementeel ambient

in jaren niet gedraaid
maar moet zeggen dat het me nog steeds bevalt :jaja:

doch wanneer de zijde (LP) over is
duik ik mijn nest in
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hmmm, dat lijkt me wel wat, aangezien ik Dune-fan ben en deze review behoorlijk lovend is :) :

Electronics abound as the seeming progeny of Eno and Richard Pinhas, Bernard Szajner, pays homage to Frank Herbert's Dune. As Zed, Szajner conducts a symphony of synthesizers which portray the attributes of a foreign world. Its a much more spacey depiction of the planet than its hostile elements might have inspired, but these are only two visions of a concievable many. It may take some special circumstances to warrant a full listen, but this album is a well presented concept with enough highlights to give it credibility.

Somewhat like Pinhas' Chronolyse, another tribute to Herbert's novel, each vision stands as an ocean of electronics occasionally combined with added instruments, which I usually find the more interesting moments. The tracks usually flow into one another seamlessly, with the exception of a break between the two parts, which were initially the two sides of the LP. Most of the material could be compared to Tangerine Dream, Pink Floyd or Hawkwind, as well as Pinhas and Heldon, with whom Zed shares a drummer. Despite the assistance of their members, what is heard here is only scantly reminiscent of Gong or Magma.

This album is a trip, to be sure. I was in a trippy mood when I got it, and kind of expected trippiness, so I've been quite pleased with it for a few years now. I've since collected the solo albums of Bernard Szajner and found none of them even remotely appealing, but perhaps only because they don't sound as good as Zed. The electronics sound he presented on this album was so perfectly '70s, while his later work was quite dreadfully '80s. Visions of Dune is an album a few years after its time, but packages the sound for which it strived so well, and as such a loose concept, it stands as one of the great progressive releases buried in the annals of French history.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 maart 2006 om 17:42:
this album is a well presented concept with enough highlights to give it credibility.

:jaja: mee eens

Richard Pinhas was ooit lid van een franse band
Heldon B van hen heb ik nog het album Interface
die zondermeer ook intrigerende muziek bevat
[img width=130 height=130 cacheid=000c089f00229f58cf9a0d9d1a014fae01]http://i6.photobucket.com/albums/y208/spacedaddy/heldon.jpg[/img]

Toch haalt die het niet bij ZED-visions of dune
[img width=200 height=200 cacheid=000c08a000229f5b57c8d6131a014fae01]http://i6.photobucket.com/albums/y208/spacedaddy/Zed-VoD.jpg[/img]
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 25 maart 2006 om 01:37:
inhoudsloze troep zoals hedendaagse top40 muzak: Marco Borsato, Duvel Duvel

marco ok, maar als je duvelduvel niet ken waardere houd dat dan zou en kap die vuilbekkerij...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 02:12:
spinvis te checken

relaxe muziek ofnie? die dwarsfluit en t orgel die je hoort op enkele plate is mn pa....:)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van V-Man op zaterdag 25 maart 2006 om 19:53:
marco ok, maar als je duvelduvel niet ken waardere houd dat dan zou en kap die vuilbekkerij...

duvelduvel is wel ok, maar is het niet waard om het over te hebben snap je ? ik vind em ook wel goed, maar tis niet echt kwaliteit snappie ?
Waarschuw beheerder
jan akkerman

damn dit is echt SUPER!
kijk dit is nou het hele doel van dit topic, elkaar kennis laten maken met nieuwe muziek :D
dit is echt KWALITEIT super echt TOP
die man ken spelen kannonne, zo fijn, zijn dr dvd's verkrijgbaar waar ie op te zien is ? want wat ik nou hoor moet ik zien!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van V-Man op zaterdag 25 maart 2006 om 19:53:

Waarom zou ik? Duvel Duvel is zo nu en dan wel komisch, maar niets meer dan dat.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van -PieT- op zaterdag 25 maart 2006 om 21:00:
zijn dr dvd's verkrijgbaar waar ie op te zien is ?

Jazekers hij heeft 1 DVD uitgebracht
[img width=200 height=253]http://i6.photobucket.com/albums/y208/spacedaddy/JanAkkermanDVD04.jpg[/img]
laatste aanpassing
Artiest X-Side
Waarschuw beheerder
Is het musicale wonder Moby hier eigenlijk ook al genoemt? o:)

Waarschuw beheerder
Weet ik niet, maar die hoort er in ieder geval ook zeker weten bij. :)
Waarschuw beheerder
Na een aanvankelijk geslaagde levertransplantatie
overleed Rory Gallagher aan de gevolgen van een longontsteking. Feitelijk kun je stellen dat overmatig drankgebruik hem fataal is geworden
Hij wist immer grote indruk te maken op het podium veelal in spijkerbroek en houthakkersbloes
Zowel electrisch maar vooral akoestisch kan hij zich een waar meester noemen. Evenwel beheerste hij de slide op zijn minst ook niet onaardig.
Eind jaren zeventig heb ik een concert van hem mee mogen maken hier in Zwolle waarna hij na 3 nummers al zijn electrische gitaar aan de kant zette en zijn dobro pakte
en een onvergetelijk concert weggaf. En dit alles voordat ook nog maar iemand over unplugged had horen spreken.
"Unmilitary Two-step" uit 1973 is zo'n akoestisch juweeltje
Uit 1974 stamt "Too Much Alcohol"
een lekkere bluesstamper Whisky was het favouriete drankje van deze ierse gitarist
Op 14 juni 1995 overleed hij op 47 jarige leeftijd
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .spacedaddy. op zaterdag 25 maart 2006 om 21:05:
Jazekers hij heeft 1 DVD uitgebracht

okeej dan die moet ik hebben :yes: