Partyflock

Forumonderwerp · 831624

pfff, wie wordt er ook zo gek van? En wie weet al wat ie gaat doen, bij de oude zorgverzekeraar blijven of naar een nieuwe..?

Ik weet het allemaal nog niet hoor, ik heb bij verschillende gekeken en soms verschillen ze wel meer dan 100 euro..!!

Plaats hier je frustraties over de nieuwe zorgverzekering en alle ellende die er bij komt!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 november 2005 om 13:50:
Ik ben alleen bang dat de wat kleinere de komende jaren behoorlijk zullen gaan stijgen t.o.v. de grote.
Ze doen nu natuurlijk alles om het zo voordelig mogelijk te maken, maar op de lange termijn?
Ik weet niet of ik voor een paar centen over ga stappen

die redernatie is niet helemaal juist. Anderzorg is jarenlang de goedkoopste geweest en dat is ook maar een kleine club.

Unive is een hele grote maar die is weer relatief goedkoop. Maar dat komt omdat dat een Onderlinge Waarborgmaatschappij is, die geen winstoogmerk heeft.
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 november 2005 om 13:48:
Krijg je al terug.

Mooi zo (y)

Die poen kan ik wel gebruiken :9
Ik weet niet of ik voor een paar centen over ga stappen

Nu weet je wat je hebt en bij een nieuwe zorgverzekeraar moet je dat nog maar weer afwachten B)

Uitspraak van Tony Fontana op woensdag 30 november 2005 om 14:04:
Nu weet je wat je hebt en bij een nieuwe zorgverzekeraar moet je dat nog maar weer afwachten

Dat vindt ik dus ook, nu gaat het goed en het bevalt me prima. Ik heb op inderpender gekeken en vergeleken voor mij en mijn vriend en daar komen er maar 4 uit voor 325 euro per maand (2 personen) terwijl als ik op verschillende sites kijk van zorgverzekeraars kom ik elke keer rond de 210 euro uit, dat snap ik niet helemaal, of ik moet iets verkeerds doen..

Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 november 2005 om 09:16:
Plaats hier je frustraties over de nieuwe zorgverzekering en alle ellende die er bij komt!

:frusty: :[
Uitspraak van verwijderd op woensdag 30 november 2005 om 14:12:
Dat vindt ik dus ook, nu gaat het goed en het bevalt me prima. Ik heb op inderpender gekeken en vergeleken voor mij en mijn vriend en daar komen er maar 4 uit voor 325 euro per maand (2 personen) terwijl als ik op verschillende sites kijk van zorgverzekeraars kom ik elke keer rond de 210 euro uit, dat snap ik niet helemaal, of ik moet iets verkeerds doen..

Ik denk dat je pas echt weet waar je aan toe bent als je weet wat je Zorgtoeslag zal zijn en als je weet hoeveel er netto op je loonstrook over januari staat B)
Ik ben alleen bang dat de wat kleinere de komende jaren behoorlijk zullen gaan stijgen t.o.v. de grote.

:jaja: en vind het gewoon fijn om bij iets als ziektekosten gewoon bij een vertrouwde maatschappij te zitten.

Zijn inderdaad vooral regionale, dus vandaar dat ze wat onbekender zijn. Goedkoopste voor mij was nu Confio (heette eerst Rijnmond) maar is dan wel onderdeel van Menzis.

Ga eerst eens even vissen naar ervaringen van anderen, het scheelt namelijk wel 10 tot 20 euro per maand met m'n huidige verzekering...

Krijg je al terug.

:woop: Wist ik niet eens :o
laatste aanpassing

ik zat al bij Ohra en daar blijf ik ook wel bij...
en kreeg geen zorgtoeslag..omdat mijn vriend en ik als stel worden gerekend en hij verdient bruto heel veel (maar netto niet) en daarom krijgen we allebei geen zorgtoeslag :/

Ik weet niet eens hoeveel Ohra per maand is..dat zal wel 90 ofzo gaan worden

zit bij menzis miss dak overstap op een andere moek nog ff na kijken:)

'Shoppen zorgverzekeraars loont'

Uitgegeven: 11 december 2005 14:15

DEN HAAG - Shoppen voor een nieuwe zorgverzekering loont. Het verschil kan oplopen tot honderden euro's per jaar. Dat blijkt uit een onderzoek dat de Consumentenbond heeft uitgevoerd op verzoek van de NOS. Het Radio 1-Journaal heeft dat zondag bekendgemaakt.

In het onderzoek van de Consumentenbond werden profielen van gezinssituaties vergeleken. Maandag komt de bond op internet met een test waarbij mensen zelf de aanbiedingen van zorgverzekeraars kunnen vergelijken.

nu.nl
als je een eigen risico van 500 euro neemt moet je de 1e 500euro ziektekosten gewoon zelf betalen? dan kan je toch netzogoed geen verzekering nemen
Ik weet niet eens hoeveel Ohra per maand is..dat zal wel 90 ofzo gaan worden
Was het maar zo'n feest bij de Ohra :S
Uitspraak van O:) ! op zondag 11 december 2005 om 16:44:
als je een eigen risico van 500 euro neemt moet je de 1e 500euro ziektekosten gewoon zelf betalen? dan kan je toch netzogoed geen verzekering nemen

Inderdaad. Had afgelopen jaar verplicht 250 euro eigen risico :/ Betaal je behalve elke maand premie, ook nog 's al je kosten zelf :@

Nu zet ik 'm gelijk op 0 euro eigen risico, kost maar een tientje per maand meer...
Krijg je al terug.

Hmz, geld alleen voor ziekenfondsverzekerden volgensmij...
Uitspraak van lindaaatje op maandag 12 december 2005 om 13:09:
Nu zet ik 'm gelijk op 0 euro eigen risico, kost maar een tientje per maand meer...

verstandig :yes:
en wat doen jullie met de tandartsen dekking?

volledig, half of geen?

Uitspraak van lindaaatje op maandag 12 december 2005 om 13:09:
Had afgelopen jaar verplicht 250 euro eigen risico

Ik ook voor mijn dochter, betaal gvd al dik 60 Euro in de maand en daar boven op het eigen risico :/
Uitspraak van Wizard Sleeve op maandag 12 december 2005 om 13:49:

Volledig, aangezien het dikke rekeningen zijn die ze hebben.

volledig, half of geen?

volledig!

volledig, half of geen?

Volledig. Zijn echt belachelijke bedragen als je daar zelf aan mee moet betalen :(

ik heb vandaag een rekening van de tandarts gekregen, 91 euro voor een wortelkanaalbehandeling, als ik niet was verzekerd had het mij 364 euro gekost! afzetters die tandartsen!

Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2005 om 19:54:
ik heb vandaag een rekening van de tandarts gekregen, 91 euro voor een wortelkanaalbehandeling, als ik niet was verzekerd had het mij 364 euro gekost! afzetters die tandartsen!

Idd, tillers zijn het ik kreeg een rekening voor hetzelfde van dik €450, gelukkig kreeg ik 75% vergoed.
Praat je maar over 1 kies en volgens het OZ zijn het normale prijzen :/
Kroon op een kies kost €1000, belachelijk.
Artiest {SHOWLIST artist 51763, 51588}
Ik blijf bij IZA. Krijg daar ten minste collectiviteits korting.

Voor 108 euro per maand heb ik 0 euro eigen risico en ben ik maximaal bij IZA verzekerd inclusief de tandarts. Het is nog erg veel geld, maar ja liever goed verzekerd dan straks zelf een belachelijk bedrag te moeten betalen.
laatste aanpassing

Uitspraak van Taq op woensdag 30 november 2005 om 10:33:
Vermoedelijk zal ik me trouwens collectief via mijn werkgever gaan verzekeren - vaak heb je dan op non-selectiebasis een ruimere dekking voor hetzelfde geld.

zo zal het bij mij ook wel gaan .. heb trouwens ook nog geen nieuwe polis ontvangen :/ ... maar goed .. moest allemaal voor 15 dec geregeld zijn volgens denhaag .. ben benieuwd ...
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Iemand enig idee hoe ik "zwangerschap en bevalling" uit het pakket krijg? :S Kan die gewoon niet op 0% krijgen en staat nu op zo'n 80%. :S Mag er toch vanuit gaan dat ik nooit zwanger word..
Zit bij Zilveren Kruis Achmea collectief via me werk en betaal ongeveer 93 euro per maand :)
Uitspraak van DJ Sequence op maandag 20 februari 2006 om 22:31:
Iemand enig idee hoe ik "zwangerschap en bevalling"

Dat probleem heb ik dus ook, mijn bril kan ik niet declareren, maar een pruik dan weer wel :s . Ik zit bij de Unive en ik vind het maar oplichters :@
Nou, ben er al achter. Iedereen blijkt te moeten betalen voor iedereen die kinderen neemt en dat is een standaard bedrag in je basispakket. Lekker kansloze maatregel. Dat houdt in dat je dus mooi flinke bedragen moet dokken voor iedereen die zo nodig een hele kudde wil aanmaken. :S Vrij krom weer... als ze nou iedereen juist extra zouden laten dokken voor de hoeveelheid kinderen?! Maar nee hoor....

En ondertussen mag je flink bijdokken voor de verzekering die wél heel goed van pas kan komen. :S Als ik alles een beetje uitreken dan is de kans dat je profijt kunt hebben van extra verzekering bijna nul procent! En dan is het nog niet eens duidelijk of je kunt afstappen van deze aanvullingen na een bepaalde termijn. :S

Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 21 februari 2006 om 19:28:
Nou, ben er al achter. Iedereen blijkt te moeten betalen voor iedereen die kinderen neemt en dat is een standaard bedrag in je basispakket. Lekker kansloze maatregel. Dat houdt in dat je dus mooi flinke bedragen moet dokken voor iedereen die zo nodig een hele kudde wil aanmaken. Vrij krom weer... als ze nou iedereen juist extra zouden laten dokken voor de hoeveelheid kinderen?! Maar nee hoor....

Jou ouders hebben daar in het verleden toch ook gebruik van gemaakt?
En wie weet jij ooit ook nog.

Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 21 februari 2006 om 19:28:
En ondertussen mag je flink bijdokken voor de verzekering die wél heel goed van pas kan komen.

Dat is al jaren hoor.

Ik ben het er ook niet mee eens, maar we doen er niets aan dit is net zoals de Euro door onze strot geduuwd :/

me ouders hadden zichzelf en mij aangemeld voor een nieuwe,maar ze reageren niet echt :nocheer:

vieze afzetters,volgend jaar weer 10% duurder :Vaag:
Pff..ik ben er nog steeds niet helemaal uit :vaag:
Ik twijfel tussen CZ (waar ik nu zit) en Menzis.

Er is ook de CZ jongeren verzekering die op zich wel goed schijnt te zijn, maar er zit niks bij mbt zwangerschap.
Ik ben niet zwanger en ga er ook niet vanuit dit binnen een jaar te zijn.
Maar de jongeren verzekering is tot je 30ste en daarvoor hoop ik toch wel een kindje te krijgen :jaja:

Belangrijke vergoedingen vind ik verder: de pil, brillen en contactlenzen en de tandarts.

Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2005 om 19:54:

Tandartstarieven zijn wettelijk vastgesteld. De tandarts is dus geen afzetter maar rekent gewoon wat er voor staat, net als iedere andere tandarts. Dat het hoge bedragen zijn, staat buiten kijf. Maar daar mag je JP Balkenende en zijn voorgangers voor bedanken.

Uitspraak van DJ Sequence op maandag 20 februari 2006 om 22:31:
Iemand enig idee hoe ik "zwangerschap en bevalling" uit het pakket krijg? Kan die gewoon niet op 0% krijgen en staat nu op zo'n 80%. Mag er toch vanuit gaan dat ik nooit zwanger word..

je kan nooit een verzekering "op maat" af sluiten. Het principe van verzekeren is risicospreiding: als iedereen alleen nog maar premie betaald voor die rubrieken waar hij of zij vrijwel zeker op gaat claimen, kunnen over 3 maanden alle verzekeraars faillisement aanvragen. Dus ja, ook als man zul je voor bevalling en kraamzorg moeten dokken. Juist omdat dit een ongelofelijke kostenpost is omdat er nogal wat bevallen en gekraamt wordt in Nederland. Deze lasten moet iedereen dragen, dus ook mannen en bejaarde vrouwen. Maar let wel: die zwangere vrouwen betalen ook weer mee voor rubrieken die zij NIET gebruiken en jij weer wel. En dat is precies het principe dat verzekeren heet.

Uitspraak van Cher op donderdag 23 februari 2006 om 13:46:
Maar de jongeren verzekering is tot je 30ste en daarvoor hoop ik toch wel een kindje te krijgen

Je mag de CZ Jongerenverzekering op elke leeftijd afsluiten, dus dat klopt niet helemaal.

Belangrijke vergoedingen vind ik verder: de pil, brillen en contactlenzen en de tandarts

waarom de pil meeverzekeren ? Kost een paar euro per maand, kun je beter zelf betalen. Let bij brillen/contactlenzen op dat de meeste verzekeraars pas vergoeding aanbieden bij een sterke afwijking vanaf - of + 5-6.

Tandarts is relatief duur om bij te verzekeren. Als je een goed gebid hebt en alleen af en toe een gaatje hoeft te laten vullen, zou ik je adviseren geen tandartsaanvulling te nemen. Hier betaal je al snel 12 euro per maand voor. Dat is 134 euro per jaar. Daar kun je wel wat gaatjes voor laten vullen.

Heb je juist een slecht gebid, dan is NU het moment om wel een goede verzekering af te sluiten. Omdat er dit jaar bij de meeste verzekeraars geen medische acceptatie wordt toegepast wordt je vrijwel overal geaccepteerd. Alleen voor de heel uitgebreide tandartsdekkingen moet je nog een tandartsrapport opsturen. Normaal moet dat voor vrijwel elke tandartsdekking. Als je dan wat gaatjes hebt wijzen ze je meteen af, waardoor je dus nooit aanvullend kunt verzekeren voor tandarts kosten.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 21 februari 2006 om 19:48:
Jou ouders hebben daar in het verleden toch ook gebruik van gemaakt?
En wie weet jij ooit ook nog.

Mocht ik daar ooit voor kiezen dan kies ik daarbij voor om die kosten te dragen. Op deze manier wordt er ook niet echt een einde gemaakt aan het buitenproportioneel "nemen" van kinderen. :no:

Zolang ik maar winst blijf maken:[
Er is ook de CZ jongeren verzekering die op zich wel goed schijnt te zijn, maar er zit niks bij mbt zwangerschap.
Ik ben niet zwanger en ga er ook niet vanuit dit binnen een jaar te zijn.
Maar de jongeren verzekering is tot je 30ste en daarvoor hoop ik toch wel een kindje te krijgen

Dit wat ik eerder zei klopt eigenlijk niet helemaal :$
In de basis zitten natuurlijk gewoon dingen zoals kraamzorg.
Dus dat is geen probleem :)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 23 februari 2006 om 18:29:
Je mag de CZ Jongerenverzekering op elke leeftijd afsluiten, dus dat klopt niet helemaal.

Daarom heeft CZ twee nieuwe aanvullende verzekeringen die speciaal zijn ingericht voor 50-plussers en jongeren tussen de 18 en 30 jaar. En dat voor slechts € 9,95 per maand! In deze pakketten zijn alleen vergoedingen opgenomen die voor deze groepen relevant zijn.

Maar ik zie net staan:
Hoort u niet bij de doelgroepen Jongeren of 50+, maar wilt u wel profiteren van de superlage premie van € 9,95 en past één van deze pakketten het best bij uw situatie? Ook dan kunt u zich aanmelden.

;)
ben collectief mee gegaan met mijn werk ... deel van mijn verzekering wordt door mijn baas betaald
ik ben overgestapt van OZ naar Delta Lloyd
werk heeft daar een collectieve verzekering
dus krijg nu elke maand een vergoeding van 120 euro bruto
dus ben uiteindelijk goedkoper uit dan vorig jaar :)

Een ding is zeker, het is nog steeds een grote puinhoop, krijg mijn dochter bijv. na 2 kaarten gestuurd te hebben en een telefoontje maar NIET uitgeschreven bij de OZ :/
Godzijdank heb ik daar geen automatische afschrijvingen lopen, maar ze bekijken het maar we zitten nu bij VGZ.
Voor haar is al wel haar Verzekeringsnummer bekend maar voor ons na 3 maanden nog steeds niet.

ik zat voorheen bij OZ... heb me later afgemeld bij OZ en aangemeld bij VGZ.... alles ging goed, totdat ik vandaag weer een brief kreeg van VGZ dat ik mijn verzekering opgezegd zou hebben !!!??!!! what the f*ck

Maar ik heb die brief echt gewoon NOOOOIT gestuurd! :@

KUT verzekeringen!!!! :devil: :/

Ik ben bij de Friesland gebleven :)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 24 maart 2006 om 13:26:
ik zat voorheen bij OZ... heb me later afgemeld bij OZ en aangemeld bij VGZ.... alles ging goed, totdat ik vandaag weer een brief kreeg van VGZ dat ik mijn verzekering opgezegd zou hebben !!!??!!! what the f*ck

Maar ik heb die brief echt gewoon NOOOOIT gestuurd!

Zoek dat maar eens goed uit, dat kan de OZ ook geflikt hebben.
Wij zijn ook opgestapt bij OZ en over gegaan naar VGZ, maar die OZ bleef rekeningen sturen en gisteren weer gebeld.
Mijn dochter is nog steeds niet uitgeschreven maar ze zoeken het maar uit, ik betaal vanaf jan. aan VGZ dus dat zit helemaal goed.

zat en zit nog steeds bij de Friesland en die bevalt me goed