Partyflock

Forumonderwerp · 829631
Waarschuw beheerder
Bedrijven hebben vaak moeite moet kleding van stagiaires. Dat blijkt uit een onderzoek van het kenniscentrum ECABO onder 1600 praktijkopleiders van leerbedrijven. Een korte broek, een heel lage heupbroek, een petje of een zonnebril zijn voor de mbo-leerlingen taboe. 60 procent van de praktijkopleiders wijst die kleding af.

De meeste bedrijven houden er ook niet van als de leerlingen onder het werk gamen, chatten, prive-bellen of naar een mp3-speler luisteren. Maar de leerbedrijven vinden wel dat de meeste stagiaires hun afspraken goed nakomen, belangstelling en respect tonen en blij zijn met hun stageplek.

Volgens het onderzoek vindt een op de drie stagebegeleiders dat veel mbo-leerlingen zich voor het werk niet weten te kleden. Regels daarover hebben vooral kleine en wat grotere bedrijven overigens niet.

bron: Fok

Beetje onzin dit:s verwachten zeker dat je je de pleuris werkt voor spek en bonen:S:S:S en alsof hun niet prive mobiel bellen ofzo tijdens werk

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 23 november 2005 om 19:57:
Wat veel studenten niet snappen is dat het een bedrijf enorm veel geld kost om een stageplaats aan te bieden, waar ze vrij weinig voor terug zien.

De belangrijkste reden waarom bedrijven het toch doen, is om de goeie er tussenuit te plukken en om de grootste pieken op te vangen.

Dus als je gaat zitten chatten, dan geef je eigenlijk aan geen intresse te tonen, verwacht dan ook niet dat het bedrijf intresse in jou toont.

Wat sommige mensen niet snappen is dat je als stagiaires werk doet wat normaal voor het bedrijf duizenden euros kost wat ze normaal aan loon uitbetalen. kortom ze zuigen stagiaires gewoon uit.

Waarschuw beheerder
MSN+PF onder stage (Y)

vinden ze volgens mij niet erg, hoor ze iig niet klagen. moet toch wat doen als je voor de rest niets te doen hebt

(ict-basisschool) :S

Waarschuw beheerder
Kwestie van de juiste stage uitzoeken he ;) Als je een katoorpikkie op een bank/verzekeringsmaatschappij wil worden kan je dat soort dingen allemaal wel vergeten ja. Strak in het pak en alles volgens het beleid doen..

Heb je een stageplaats in een meer creatieve/sales/reclame richting zal het beleid omtrent dit soort dingetjes allemaal wat losser zijn, helaas red je t in die branche vaak niet met n MBO opleiding..
Waarschuw beheerder
stage bedrijven moeten scholen betalen voor een stage loper dus diegene die het meest mee opschieten zijn de scholen die zijn van hun leerlingen af en krijgen ook nog geld binnen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sabazius op donderdag 24 november 2005 om 12:25:
stage bedrijven moeten scholen betalen voor een stage loper dus diegene die het meest mee opschieten zijn de scholen die zijn van hun leerlingen af en krijgen ook nog geld binnen

dikke vette bullshit! (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Soon. op donderdag 24 november 2005 om 12:27:
Uitspraak van Sabazius op donderdag 24 november 2005 om 12:25:

dikke vette bullshit!

idd, wat een grap...
stageplek betaald helemaal niks ook niet aan m'n school.

wel moet er voor het helejaar lesgeld betaald worden terwijl ik half jaar op stage bent.
Waarschuw beheerder
de enige keer dat ik ooit eens heb gehoord dat een bedrijf de school betaalt, is als dat collectief is afgesproken en dan gaat het om een vrijwillege bijdrage van de school.. maar ik heb dan ook gezioen, dat de school met dat geld wat voor de leerlingen doet.. uitstapje naar center parcs bijvoorbeeld.. Op die manier krijgt tenminste iedereen wat voor de stage

ik kan het me best voorstellen dat bedrijven regels stellen hoor.. je moet toch in de bedrijfscultuur passen, ongeacht voor hoeveel weken je daar bent..

Ik mag bij dit bedrijf waar ik nu zit in feite bijna alles dragen qua kleding, maar vind het niet meer als normaal dat ik het gewoon netjes houdt.. dus elke dag hakjes aan bijvoorbeeld.. Deed ik bij mijn MBO stages overigens ook.. heb het er graag voor over hoor :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nienna Nólatári (TL oldskool) op donderdag 24 november 2005 om 14:27:
Ik mag bij dit bedrijf waar ik nu zit in feite bijna alles dragen qua kleding, maar vind het niet meer als normaal dat ik het gewoon netjes houdt.. dus elke dag hakjes aan bijvoorbeeld.. Deed ik bij mijn MBO stages overigens ook.. heb het er graag voor over hoor :)

met die instelling kom je er wel (y)

btw wtf is er mis mee om een stagiare in een lage heupbroek te zien verschijnen? Misschien dat de 55-jarige directeur dat niet zo leuk vind omdat zn potje met harttabletjes voor onder de tong dan zo snel op is :S

achjah niet zeiken, het ziekenfonds vergoedt ook pacemakers :S
Waarschuw beheerder
denk dat dat er aan ligt hoe je die heupbroek draagt ;)

ik draag die ook, maar met een langer coltruitje erop..
als je ook maar iets draagt dat net iets korter is, ziet het er vaak (let op: in HUN ogen) toch al té uit.. het kan dan gewoon niet..

en ik hoop er met die instelling te komen :) maar tot dusverre gaat het hier op de stage iig heel goed :D

Waarschuw beheerder
msn is geblocked :P. De normale, de web messenger. Alles met het woord messenger is geblocked enz enz :P gelukkig bestaan daar progjes voor :$

en pf-en, is natuurlijk ook belangrijk :P

wat moet je anders doen op stage ;) werken? :P

nee, ze hebben wel een punt, maar iedereen neemt ff pauze, dan mag ik toch net zo goed wel ff msn of pf aantrappen. Soms gaat ie alleen niet meer uit ;)

Waarschuw beheerder
jah gaat wel lukken als ik het zo hoor.... enne die werkgevers moeten eens niet zo zitten te bitchen... als iemand maar beleefd, precies, en indien nodig hygienisch te werk gaat, en er verzorgd uit ziet is er tog niks aan de hand???

naar je mp3 speler luisteren zie ik ook geen bezwaar tegen, ik bedoel hoe kut is de muziek die op de radio komt en is dat geen afleiding? Ikzelf spreek uit ervaring als ik zeg dat k prima kan functioneren met 1 oortje in... maarjah ik heb nooit stage gelopen omdat ik atheneum heb gedaan en maar 1 jaar hbo daarna... heb alleen een krantenwijk en zo'n soort kut baantjes gehad waar bij het echt niet boeit hoe je erbij loopt, of je beleefd bent of dat je muziek luistert.

Aan de andere kant: een Lonsdale met kisten dragende pogosnol met 3 facial piercings en haar kop half kaal geschoren zou ik nie zien zitten als ik bijv. bij een bank geholpen moet worden, maar das logisch. Een politie agent loopt ook niet in een kort rokje met jarretels zn werk te doen. Was wel kicke btw :P