Partyflock

Forumonderwerp · 828654

Ik wil graag een keer met echte hardware aan de gang
waar kan dat?
of moet ik gewoon naar een studio gaan?.
laatste aanpassing
Als je wat koopt, doe het dan goed is mijn advies. Met een goedkoop toestel ben je 1 jaar zoet en dan heb je alle geluiden er al uitgehaald. Echt een goeie daar doe je wel 15 jaar over.

Artiest Sane
Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 20:27:
Met een goedkoop toestel ben je 1 jaar zoet en dan heb je alle geluiden er al uitgehaald

Wat noem jij goedkoop? en heb je t ook over 2e hands spul?
Tja, ik ben bijvoorbeeld niet te spreken over de JP8080 of zelfs de MC909 om maar eens ouderwets te doen. Ik zie hier zowiezo weinig in wat ik niet softwarematig kan doen met 2% processor kracht.

Ja, als het goed is dan is 2dehands in gebruik even goed als nieuw anders koop jet niet.

Als ik het geld had voor bijvoorbeeld een Nord2x dan zou ik doorsparen voor een Nord3. Dat probeer ik te zeggen.

m.v.g.

CD
8080 niet?

Ik gebruik hem echt in AL mn tracks... dat ding kan zoveel meer als dat veel mensen denken volgensmij.

maargoed ik ken je genre niet natuurlijk.
Ja, de 8080 is wat rauw en synthetisch. Ik maak inderdaad meer muziek met een wat natuurlijke toon.

Ik persoonlijk denk dat je er spijt van gaat krijgen al ga je nu gelijk hardware halen.

Als je een of andere synth hebt aangeschaft, zal je echt niet alleen je sounds uit dat ding halen.
Ik weet bijna wel zeker dat je vanzelf de softsynths weer gaat opzoeken.

Niemand haalt al z'n sounds uit 1 synth, dat werkt gewoon niet, je moet achter je pc kunnen zitten en dan de keus hebben uit meerdere synths, modules, enz. om gewoon geinspireerd te werk te kunnen blijven gaan.

Tenzij je idd een geldboompje hebt, dan ken je beter gelijk een shitload aan app. gaan halen.:-p

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 november 2005 om 23:16:
Niemand haalt al z'n sounds uit 1 synth, dat werkt gewoon niet, je moet achter je pc kunnen zitten en dan de keus hebben uit meerdere synths, modules, enz. om gewoon geinspireerd te werk te kunnen blijven gaan

nee dat snap ik ook wel, ik wil gewoon beginnen met het opbouwen van dikke gear. en met 1 synth kom ik er natuurlijk niet

Ja ok....op zo'n manier:-9
Kdacht dat je net begon met produceren :bloos:
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op zondag 27 november 2005 om 23:49:
Kdacht dat je net begon met produceren

ben ik ook :o

en ik ben gewoon niet tevreden met VST, ik heb het gevoel dat ik het niet echt doe.

het zelde als met vinyl of cd draaien. vinyl voelt echter

Maar ik denk toch dat je verlopig beter af bent met VST's en eventueel een controller.

Hoewel, ik wel begrijp wat je bedoelt, als je zeker weten met hardware aan de gang wilt gaan moet je idd toch ergens beginnen.
Het is dan wel lastig om te beslissen voor wat voor hardware je dan gaat....maar dat was dan ook de reden waarom je deze topic opende.:-9

Uitspraak van permanent verbannen op zondag 27 november 2005 om 23:54:
vinyl voelt echter

:yes:

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2005 om 00:21:
Het is dan wel lastig om te beslissen voor wat voor hardware je dan gaat....maar dat was dan ook de reden waarom je deze topic opende.

indd ja
ik heb gekeken naar die korg electribe series en die vind ik wel lekker klinken :d

Werkzaam bij Engage Events
Electribes zijn leuke dingen idd :yes:

Ik heb de electribe A mkII staan.
Leuk ding om lekker mee te knoeien en samen met de ER en de ES leuk speelgoed :D

ja ik wil er ook een korg kaos pad2 bij
om mee te beginnen :d

Búll€

Knakkerrrrrr (y)
Het is ook maar net wat voor muziek je wilt maken. Ik heb thuis een jp-8080 staan en dat is een goeie trancesynth (faithless, armin van Buuren etc. gebruiken em ook), maar ik vind het een stuk lastiger om er vette sounds voor drumnbass uit te halen. Ik zou in ieder geval een synth uitzoeken die goed bij je genre past.
Eigen ervaring is dat één hardware synth plus vst's een prima combinatie is.

Uitspraak van Amplicon op maandag 28 november 2005 om 10:57:
Eigen ervaring is dat één hardware synth plus vst's een prima combinatie is.

ik wil het gebruiken voor industrail, maar wel warme geluiden zeg maar.

en ja VST misschien voor erbij ja.

Ik heb deze sinds vorige week.

Heerlijk ding.
Egt te wazige geluiden zijn er mee te maken :cheer:

:kwijl:

Uitspraak van Charlie D op zaterdag 26 november 2005 om 20:51:
niet te spreken over de JP8080

Ik heb in de studio met zo`n 8080 module gewerkt `Maar neem me niet kwalijk`ik ben geen hardwear freak èn ik weet er ook niet alles vanaf of zo` maar dat geluid was wel heel erg vet hoor
Het geluid op zich zul je dicht bij in de buurt komen met je PC`Maar met name de filters`die krijg jij nooit met 2 %cpu getrokken en klinken meestal ook niet zo vet`Sommige Vst`s komen aardig in de buurt`maar dat zijn ook gelijk de meest CPU vretende :)
al die knopjes :kwijl:

oooo what does this button dooooo :d
Hmm ik weet niet zo goed wat ik me bij industrial moet voorstellen, maar warme geluiden (zoals warme strings en pads) kan je wel redelijk uit de jp-8080 krijgen.
Oh, zijn hier trouwens nog echte jp-8080 experts? Ik snap em redelijk goed, maar waar ik nog niet achter ben gekomen is hoe ik de pitch envelope met een lfo controleer. Iemand? :)

Uitspraak van Amplicon op maandag 28 november 2005 om 11:13:
Hmm ik weet niet zo goed wat ik me bij industrial moet voorstellen,

veel gekraak en gekras :p
Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2005 om 11:05:
Ik heb deze sinds vorige week.

Heb m ook al een tijd. Is idd een fijn bakkie voor weinig geld. Je moet m natuurlijk niet vergelijken met een Virus of JP80X0, maar je gaat ook geen ford fiesta met een ferrari vergelijken.

Hehe nee precies!

en wat is de ferrari? 909?

Werkzaam bij KraakPiep
Uitspraak van Amplicon op maandag 28 november 2005 om 11:17:
Oh, zijn hier trouwens nog echte jp-8080 experts? Ik snap em redelijk goed, maar waar ik nog niet achter ben gekomen is hoe ik de pitch envelope met een lfo controleer. Iemand?

Zoek op DJ Niel..
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 28 november 2005 om 14:14:
wat is de ferrari? 909?

Wel, de tr-909 is een drumcomp, niet echt een synth (ja een drumsynth). Je hebt het dan over motoren, geen auto's

:P
Ik heb een JP8000 staan(toetsenversie dus), daar zit gewoon LFO1 depth naast de pitch envelope...die reageert dus op LFO1. zie http://digitalwave.webpark.sk/Synth/roland/roland_jp8000.jpg

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2005 om 14:32:
Oh, zijn hier trouwens nog echte jp-8080 experts? Ik snap em redelijk goed, maar waar ik nog niet achter ben gekomen is hoe ik de pitch envelope met een lfo controleer. Iemand?

Uitspraak van Hans [Tallboy] op woensdag 30 november 2005 om 20:19:
op de JP8080 zit ie dus onder OSC COMMON, links van de pitch envelope...

http://www.synrise.de/images/jp-8080.jpg

Thx! Ik heb mijn vraag alleen niet helemaal juist geformuleerd. Mijn probleem is namelijk dat ik niet weet hoe ik die lfo met midi kan controleren. Ik wil automation tekenen en die de lfo rate laten triggeren. Enig idee welk channel/cc-nummer dat controleert?

Zorg eerst maar eens dat je zeker weet dat je genoeg talent hebt om arrangementen enzo onder de knie te krijgen, en opbouw enzo.

Als je dat niet lukt heb je al die hardware voor niets aangeschaft. Probeer eerst maar eens met fruityloops, en alleen met standaard plugins, een track te maken die kwa noten goed in elkaar zit, of iig ergens op lijkt. Das met industrial mss lastig, maar wil iets goed in het gehoor liggen bij muzikalen mensen dan moet het ook door muzikale mensen gemaakt zijn. Vind dat eerst uit, en voorkom jezelf een mogelijke teleurstelling.

Misschien heb je wel veel talent, dat weet ik niet, maar orienteer je eerst op je eigen muzikaliteit. Neem bijv. 5 keyboardlessen op proef ofzo. Als dat je lukt, aangezien voor industrial meestal geen melodie noodzakelijk is, ben je niet a-muzikaal en kan je gaan beginnen met leren.

Komt mss dom over maar niets is vervelender dan fanatiek met iets beginnen wat niks zal worden :(

Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 december 2005 om 15:11:
Als je dat niet lukt heb je al die hardware voor niets aangeschaft. Probeer eerst maar eens met fruityloops, en alleen met standaard plugins, een track te maken die kwa noten goed in elkaar zit, of iig ergens op lijkt. Das met industrial mss lastig, maar wil iets goed in het gehoor liggen bij muzikalen mensen dan moet het ook door muzikale mensen gemaakt zijn. Vind dat eerst uit, en voorkom jezelf een mogelijke teleurstelling.

daar heb je gelijk in ja.
maar ik weet heus wel hoe een nr opgebouwd is :yes:
en inspiratie genoeg, als ik fiets dan hoor ik zo'n kraak waar ik dan im me hoofd van alles omheen brei :d
ik hoor muziek ik alles.

ook als ik draai, dan ga ik vanzelf in me hoofd iets anders verzinnen op die beat of op die kraak :p :vaag:
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 december 2005 om 15:11:
Komt mss dom over maar niets is vervelender dan fanatiek met iets beginnen wat niks zal worden

ja hier heb je gelijk in
laatste aanpassing

Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 1 december 2005 om 15:53:
ook als ik draai, dan ga ik vanzelf in me hoofd iets anders verzinnen op die beat of op die kraak :p :vaag:

dat is een teken van aanleg ervoor :P

ik zou tog niet met hardware beginnen.... je kan uit alleen samples net zo goed industrial maken... sommige breakcore wordt gemaakt uit gesamplede neukgeluiden :P

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2005 om 11:10:
Het geluid op zich zul je dicht bij in de buurt komen met je PC`Maar met name de filters`die krijg jij nooit met 2 %cpu getrokken en klinken meestal ook niet zo vet`Sommige Vst`s komen aardig in de buurt`maar dat zijn ook gelijk de meest CPU vretende

Superwave (y)
Uitspraak van verwijderd op donderdag 1 december 2005 om 17:25:
Superwave

superwave performer....die p8 vind ik niet fantastisch
laatste aanpassing
Uitspraak van Amplicon op donderdag 1 december 2005 om 13:07:
Thx! Ik heb mijn vraag alleen niet helemaal juist geformuleerd. Mijn probleem is namelijk dat ik niet weet hoe ik die lfo met midi kan controleren. Ik wil automation tekenen en die de lfo rate laten triggeren. Enig idee welk channel/cc-nummer dat controleert?

gewoon ff aan die knop draaien en kijken welke midi cc er binnenkomt...meestal gewoon zichtbaar in je sequencer, en anders via midiox

Uitspraak van verwijderd op maandag 28 november 2005 om 11:10:
Maar neem me niet kwalijk`ik ben geen hardwear freak èn ik weet er ook niet alles vanaf of zo` maar dat geluid was wel heel erg vet hoor
Het geluid op zich zul je dicht bij in de buurt komen met je PC`Maar met name de filters`die krijg jij nooit met 2 %cpu getrokken en klinken meestal ook niet zo vet`Sommige Vst`s komen aardig in de buurt`maar dat zijn ook gelijk de meest CPU vretende

is een dual CPU de oplossing?

neh maar er is een programma om vsti's op de cpu van een andere pc binnen een netwerk te draaien.
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Uitspraak van permanent verbannen op vrijdag 2 december 2005 om 15:49:
is een dual CPU de oplossing?

Dual CPU of dual core is zeker relaxt ja :yes:

Uitspraak van Lennar-D op vrijdag 2 december 2005 om 21:20:
Dual CPU of dual core is zeker relaxt ja

:yes: :-)
Uitspraak van Hans [Tallboy] op vrijdag 2 december 2005 om 10:05:
gewoon ff aan die knop draaien en kijken welke midi cc er binnenkomt...meestal gewoon zichtbaar in je sequencer, en anders via midiox

Ik heb midiox inderdaad geprobeerd, maar ik snap er niet veel van. Het signaal lijkt ook continu anders te zijn...
Uitspraak van verwijderd op zondag 27 november 2005 om 23:16:
Tenzij je idd een geldboompje hebt

this one good enough for ya? ;)
Dollar briefjes zuigen doe dan toch maar euro's die zuigen iets minder, en die hoef je dan ook niet in te wisselen bij de bank. euuh...

Uitspraak van Morax op maandag 5 december 2005 om 15:16:
Dollar briefjes zuigen doe dan toch maar euro's die zuigen iets minder, en die hoef je dan ook niet in te wisselen bij de bank. euuh...

:/
je kan het ook te serieus opvatten :/
groenteboer hea :9