Partyflock

Forumonderwerp · 825005
Werkzaam bij Tryfecta Events

Het Openbaar Ministerie (OM) heeft vandaag zes jaar en negen maanden cel tegen de 19-jarige terreurverdachte Samir A. geëist voor het voorbereiden van een terroristische aanslag. In april werd hij hier nog voor vrijgesproken wegens gebrek aan bewijs. Vandaag start het hoger beroep.

Dit hoger beroep staat los van de aanhouding in oktober. Die strafzaak moet nog beginnen. Samir A. werd drie weken geleden aangehouden omdat hij van plan zou zijn geweest een vliegtuig van de Israëlische luchtvaartmaatschappij El Al uit de lucht te schieten. Ook wilde hij aanslagen op politici plegen, waaronder Jan Marijnissen van de SP en Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas.

Alhoewel er in deze zaak geen bewijs is dat Samir A. een concrete terroristische daad uit zou willen voeren heeft hij volgens het OM wel de intentie gehad. Dat het materiaal ondeugdelijk was voor het maken van een bom doet hier niets aan af, zei de aanklager. Verder bewijzen de door A. gemaakte plattegronden en schetsen met aantekeningen bewijzen volgens het OM dat hij specifieke doelen op het oog had. Het ging dan onder meer om de Tweede Kamer, de kerncentrale in Borssele en Schiphol. Het Hof doet op 18 november uitspraak.

Bron: www.fok.nl/

Ik vind het nog te weinig voor zo iemand!
haha het lijkt me handiger als alle forums gesloten worden als niemand iets ervan en erop mag zeggen:o
Dan kunnen we ook niets fout zeggen:D
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 12:32:
Ow dus nu volgens jou het publiek ook geen mening meer hebben??

Beetje jammer weer deze opmerking

hoe harder Jan Publiek om de doodstraf gaat lopen zeuren, hoe meer de advocaat van Samir het op vooroordelen wegens "trial by media" zal kunnen gooien

dus hoe harder er allerlei onzinnigs wordt geroepen, hoe lager zijn straf zal uitvallen en dat zou een heel stuk jammerder zijn dan mijn oproep om wat te temperen met al dat doodstrafgeroep (tenzij je natuurlijk een lagere straf voor Samir WIL, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk)

Inderdaad.. en wie een grapje maakt krijgt klappen :[

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 13:04:
hoe harder Jan Publiek om de doodstraf gaat lopen zeuren, hoe meer de advocaat van Samir het op vooroordelen wegens "trial by media" zal kunnen gooien

dus hoe harder er allerlei onzinnigs wordt geroepen, hoe lager zijn straf zal uitvallen en dat zou een heel stuk jammerder zijn dan mijn oproep om wat te temperen met al dat doodstrafgeroep (tenzij je natuurlijk een lagere straf voor Samir WIL, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk

Ik begrijp wat je bedoelt maar lijkt me beetje vreemd dat wij door van die vreemde logica`s ons mond zouden moeten houden en dat het ook nog is onze (jan publiek) schuld zou zijn als zo`n MFer weinig straf krijgt....Deze #$@#@sukkel wil ons doodmaken om niks.....TE BELACHELIJK....En dat we een lagere straf willen omdat we erover praten...:no: lijkt me niet...:no: Ik zou bijna de moeite gaan nemen als t figuurtje weer naar huis mag om tussen de fotografen te gaan staan,en hopen dat ie weer doet wat ie deed t dwergvarkentje...Ik zou m er in ieder geval niet voor aanklagen kan ik je zeggen....(y)
laatste aanpassing

Aaaaaaaaach....:aai:

Een strafpuntje......:cry:

Krijg ik ook automatisch 1/3 aftrek??

De poep die ik praatte kon ik geen echt scheldwoord van maken dus dat telt toch niet....?

:cry:

Ook volgens zijn vrouw Abida Kabba is Samir Azzouz geen terrorist, maar gewoon een lieve jongen die van knutselen houdt.

Abida Kabbaj, de 25-jarige vrouw van terreurverdachte Samir A., is de verhalen over haar man spuugzat.

“Hij is gewoon geïnteresseerd in Palestina, in Tsjetsjenië, in Irak. En het is toch erg wat daar gebeurt, dat zou toch ieder mens moeten vinden? Als hij zich bezig zou houden met de Tweede Wereldoorlog zou niemand dat eng vinden. Wat is beter: interesse in de medemens hebben, zoals mijn man, of alleen maar bezig zijn met scootertjes en meisjes?"

Bron

Ik kan me nog herrinneren dat Abiba voo haar huwelijk van enkele vrouwen een videoboodschap kreeg met de volgende inhoud: “Abida, ik wens je alle geluk van de wereld en dat jullie samen heel veel bommen zullen maken en alle joden naar de klote zullen brengen.”

Misschien raakt ze daarom zoveel vriendinnen kwijt dezer dagen, die zijn natuurlijk teleurgesteld omdat Samir geen bommen maar modeltreintjes in elkaar knutselt ;-)

En ze hadden nog wel zo’n lol met z'n allen, daar op die publieke tribune.

@ Incognito:

Wat je hier "sec" hebt is iemand die met behoorlijk zieke gedachten in zijn hoofd rondloopt (daar zijn we het toch allemaal wel over eens denk ik).

Maar wat heb je nog meer? Een paar plattegronden, wat chemicaliën (nog de verkeerde ook) en een zootje ernstig foute vrienden. Als je iedereen die dat heeft de doodstraf zou opleggen dan is Nederland opeens een heel stuk leger.

Aangezien je dus geen doodstraf kunt eisen voor zieke gedachten (die je nooit kunt controleren), plattegronden, kunstmest en foute vriendjes, zal dat geroep volgens een advocaat "dus" al snel zijn wegens Samir's afkomst of geloof... het lijkt me gewoon niet zo handig om die advocaat redenen te geven om vrijlating te eisen, hoeveel recht op vrijheid van meningsuiting we in Nederland ook hebben.
laatste aanpassing
whaha wat een waanzin allemaal

og weet je wat,..we sturen hem gewoon op knutsel curcus:)
dan kan ie zn creativiteit kwijt en hebben wij geen last van m :o

Tuuuuuuurlijk hoor:D
laatste aanpassing

Ach.. er lopen ook moeders rond die het doodnormaal vinden dat haar zoon met vriendjes een meisje van 12 neukt..

Integreren (l)
Aangezien je dus geen doodstraf kunt eisen voor zieke gedachten (die je nooit kunt controleren), plattegronden, kunstmest en foute vriendjes, zal dat geroep volgens een advocaat "dus" al snel zijn wegens Samir's afkomst of geloof... het lijkt me gewoon niet zo handig om die advocaat redenen te geven om vrijlating te eisen, hoeveel recht op vrijheid van meningsuiting we in Nederland ook hebben.

Dit gaat me te ver hoor
Die gast zit in een terroristische organisatie,..dat is al reden 1 om meneer doodstraf te geven (als dat ff zou kunnen).
Ten tweede de bewijzen wat er gevonden zijn wezen er gewoon op dat hij een aanslag voorbereide.

Sorry hoor,..maar de mensen die zelfs nu nog meedoen aan terroristjes-handje-boven-het-hoofd-houden pff daar heb ik geen woorden voor:S

Uitspraak van (L) HCore op dinsdag 8 november 2005 om 13:26:
Die gast zit in een terroristische organisatie

Tot nu toe hebben ze dat nog steeds niet kunnen bewijzen, dus als je daar bewijs van hebt, zal de rechter daar heel blij mee zijn.

Ten tweede de bewijzen wat er gevonden zijn wezen er gewoon op dat hij een aanslag voorbereide.

En dat is dus meteen het centrale punt: je kunt iemand die iets van plan is niet op dezelfde manier straffen als iemand die iets daadwerkelijk heeft gedaan (dan zou het eind zoek zijn, want dat zou dan voor ALLES moeten gelden :S )

maar de mensen die zelfs nu nog meedoen aan terroristjes-handje-boven-het-hoofd-houden pff daar heb ik geen woorden voor

Tja, advocaten verdedigen nu eenmaal mensen, of ze nu schuldig zijn of niet.
laatste aanpassing

Eindelijk iemand die zijn menign niet geeft maar alleen de feiten benadrukt

Gaat partyflock een hele nette site worden? (l)
helaas wel ja
Majah er wordt echt niet voor niets geroepen dat hij een terrorist is hoor.

Maar ik wordt hier een beetje ziek van hoor.
Mensen die nog steeds zeggen dat er niet genoeg bewijs is enzo tegen hem.
Wat moet er dan gebeuren willen ze t kunnen bewijzen?
Dan moet de aanslag al gepleegd zijn zeker net zoals bij Theo.
Ze hadden die Mohammed gvd ook al veel eeder kunnen oppakken,..maar dan zouden ze op hetzelfde stuiten als nu bij Samir.

Waanzin dit,..echt waar

Zo zit het rechtssysteem nou eenmaal in mekaar. Neem aan dat DSW hem ook liever achter de tralies ziet.. maar zoi werkt het dus helaas niet
nee helaas niet
en straks pleegt hij de aanslag,..en dan is heel NL weer aangeslagen,..en na een half jaar gebeurd t weer,..omdat er tegen een andere extremistische kneus weer niet genoeg bewijzen zijn.

Ze moeten die wet eens gaan veranderen hoor,..want dit gaat niet langer zo.
Dit is gewoon de feiten achterna lopen
ik wordt er strontziek van

Uitspraak van (L) HCore op dinsdag 8 november 2005 om 13:35:
Wat moet er dan gebeuren willen ze t kunnen bewijzen?

Iets meer dan wat er nu gebeurd is.

Die gast die die moskee in de fik wilde steken stond op het punt om op weg te gaan met een blik benzine onder zijn arm. DAAR kun je wat mee.

Dus: schaduwen en wachten tot Samir ECHTE aanstalten maakt. Oppakken en klaar.

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 8 november 2005 om 13:36:
Neem aan dat DSW hem ook liever achter de tralies ziet..

:yes:

Maar dan idd wel op een manier dat ze hem vast kunnen HOUDEN.

Uitspraak van (L) HCore op dinsdag 8 november 2005 om 13:38:
ik wordt er strontziek van

Ach, als je jezelf alle politieke kwesties en oneerlijkheden zo aan zou trekken.. kan je er beter een einde aan maken :D

Het leven is nou eenmaal scheef.. wen er maar alvast aan

Uitspraak van (L) HCore op dinsdag 8 november 2005 om 13:38:
Ze moeten die wet eens gaan veranderen hoor

Zolang de politie geen gedachtenleesmachientjes heeft, vat er weinig te veranderen. Of je moet natuurlijk bereid zijn het Guantanamo Bay-systeem te accepteren en het normaal vinden dat 500 onschuldigen worden opgesloten om 2 of 3 mogelijke terroristen te kunnen pakken.

Klinkt natuurlijk aardig tot jij een van die 500 onschuldigen bent.
laatste aanpassing
nee ok
maar het lijkt mij dat hier in Nederland echt niemand wordt opgepakt als er geen enkele aanwijzing is.
Er zijn altijd wel bewijzen hoor,..of verdenkingen.

Ach voorkomen is beter dan genezen, maar de VS zijn gewoon doorgedraaid.. maar dat wisten we al:P

Ik ben zelf ook wel eens 2 uur in de VS behoorlijk zwaar verhoord geweest omdat ze dachten dat ik een vals paspoort had (dat was dus niet eens zo :S )

Maar waar we eigenlijk antwoord op willen is "Was Samir serieus bezig om een aanslag voor te bereiden, was hij alleen maar stoer aan het doen tegenover zijn foute vriendjes of was zijn doel om opvallend te doen ALSOF om onrust te kunnen veroorzaken?"

Als we daar antwoord op hadden, waren we een heel stuk verder ;)
laatste aanpassing
kheb geen baard volg geen achterlijk geloof en ik woon niet in een of ander gek land waar rare mensen aan de macht zijn

kleine kans :p

liever guantanamo bay met martel verhoren en dat ze daardoor een paar kunnen aanslagen verijdelen dan dat er hier weet ik veel gebeurd

terroristen spelen het hard... dus moeten wij dat ook doen...

en ach.. guantanamo bay valt nog mee als je naar een willekeurige gevangenis kijkt in het midden oosten

Uitspraak van Mr. Thompson op dinsdag 8 november 2005 om 12:39:
In sommige landen, laten ze dat soort figuren gewoon verdwijnen..... Hoor je er niemand meer over, zijn ze inneens gewoon weg.

:yes:...goeie zaak
pcies

Uitspraak van rollie op dinsdag 8 november 2005 om 13:48:
liever guantanamo bay met martel verhoren

Totdat ze jou te pakke hebben :S

Uitspraak van rollie op dinsdag 8 november 2005 om 13:48:
kheb geen baard volg geen achterlijk geloof en ik woon niet in een of ander gek land waar rare mensen aan de macht zijn

dat heb je in de VS niet eens nodig om op een lijst met terreurverdachten te komen hoor

t is al voldoende als je naam lijkt op die van een andere verdachte of dat je op dezelfde dag geboren bent :S

er hoeft maar iemand jouw naam per ongeluk als "Mekko" (lijkt op "Mekka") ipv. "Menno" te spellen en hup, je zit al in de risicogroep :P

bytheway, ik heb toch echt al eens een foto van jou gezien waar je een baardje had en er zijn hier BEHOORLIJK rare mensen aan de macht... wat was jouw geloof ook alweer precies? ;-þ
laatste aanpassing

Uitspraak van Fairytale op dinsdag 8 november 2005 om 12:33:
Gaarne inhoudelijk op het bericht reageren en niet slechts reageren met wat jouw brein bedenkt om met hem te doen

:D:D:D
woon niet in de vs... dus zinloze discussie :p

en wat dan nog.... dan zit je in een risicogroep... ja so?

dan word je in de gaten gehouden? wie niks te verbergen heeft hoeft niet bang te zijn. en je bent niet meteen schuldig je word niet meteen in de gevangenis gepleurd, je krijgt iig een proces...

tenzij je uit afghanistan word geplukt.. dan word je in guantanamo bay gedumpt... maar dat is logischer aangezien afghanistan vol zit met dat gespuis
laatste aanpassing

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 13:51:
er hoeft maar iemand jouw naam per ongeluk als "Mekko" (lijkt op "Mekka") ipv. "Menno" te spellen en hup, je zit al in de risicogroep

Pas maar op rollie, ze komen je halen :jaja:
ben al naar limburg geweest dit weekend erger dan dat kan guantanamo bay niet zijn

Dat denk je maar :D

Daar wordt je gemarteld, en praten ze ook met de zachte G :X
zolang ze maar niet me banden lek prikken :@

Moet je maar prikvrije banden nemen :[

Uitspraak van permanent verbannen op dinsdag 8 november 2005 om 13:59:
Dat denk je maar

Daar wordt je gemarteld, en praten ze ook met de zachte G

zachte G is een verademing;)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 8 november 2005 om 13:41:
Dus: schaduwen en wachten tot Samir ECHTE aanstalten maakt. Oppakken en klaar.

Of telkens vrijlaten, zodat zijn hommies als vliegen op stront op hem afkomen en je die ook op kunt pakken.
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 november 2005 om 17:10:
Of telkens vrijlaten, zodat zijn hommies als vliegen op stront op hem afkomen en je die ook op kunt pakken.

8) (Y)