Partyflock

Forumonderwerp · 824056

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Hoi mensen,

Hoe kun je eigenlijk nagaan of je een strafblad hebt? Ben een half jaar geleden eens een keer opgepakt en heb toen een bekeuring gekregen voor baldadigheid (art. 424 lid1 sr).

Maar ben nu aan het solliciteren voor een nieuwe baan en daar moet in aangeven of ik een strafblad heb.

In hoeverre kan een werkgever dit nazoeken? Want naar mijn weten krijg je alleen een strafblad bij misdrijven en overtredingen met gevangenisstraf (art. 4 wet op justitiele documentatie en opde verklaring omtrent gedrag)
Graag serieuze reacties..

Greetzz 010
Waarschuw beheerder
donateur
ik moest ook een bewijs van goed gedrag aan vragen:[ maa rdie hele baan is helemaal niet doorgegaan en ik moest er wel mooi voor betalen:[

Waarschuw beheerder
Dit weet ik toevallig haha (me pappiej is politie) je werkgever mag en kan niet nakijken of je een strafblad hebt; mits je voor een overheidsinstantie gaat werken...

Waarschuw beheerder
Ok mensen allemaal bedankt voor jullie reacties, hier kan ik tenminste wat mee ;)

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 10:41:
Het is een bewijs van gedrag...en of t goed is..dat zal moeten blijken...

je moet t aanvragen bij de gemeente...Jouw werkgever moet een deel invullen..Vervolgens gaan ze gegevens opvragen..en zal blijken of je in die functie mag / kan gaan werken...

Stel je hebt ooit iets met fraude gedaan...reken er maar op dat ze je niet in de financiele sector laten werken..

Of je hebt kinderen misbruikt...in t onderwijs of de zorg kom je dan echt niet..

Dit zijn wat extreme voorbeelden...Maar zo ongeveer werkt het wel..
En idd...t kost €30,-

Dit klopt inderdaad, zelfs als je een strafblad hebt kun je zo;n verklaring krijgen. Het gaat er maar net om of het van toepassing is je toekomstige beroep.
Kwam dit tegen op de justitiesite
http://www.justitie.nl/Images/Verklaring%2520Gedrag_tcm74-31467_tcm74-31467.pdf
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 10:43:
Dit weet ik toevallig haha (me pappiej is politie) je werkgever mag en kan niet nakijken of je een strafblad hebt; mits je voor een overheidsinstantie gaat werken...

Particulieren kunnen het net zo goed ... Denk maar eens aan Prive-ziekenhuizen/scholen ... ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Yaske op vrijdag 4 november 2005 om 10:59:
Particulieren kunnen het net zo goed ... Denk maar eens aan Prive-ziekenhuizen/scholen ...

Nee dat kan dus niet, Ze kunnen je wel verplichten een verklaring omtrent gedrag te gaan halen.. Wat dus geweigerd zal worden door de burgermeester om het moment dat er in je strafblad iets staat waardoor werken op een privéziekenhuis of school onwenselijk is..

Waarschuw beheerder
je weet toch wel wanneer je een strafblad heb :S
Waarschuw beheerder
Niet als je niet weet of boetes hier ook op komen te staan ... ;)
Voor de rest zou je het eigenlijk moeten weten ja ... :yes:

Waarschuw beheerder
wou al zeggen, als je voor de rechter moet verschijnen dan hoor je het toch wel teweten ;)
Uitspraak van Yaske op vrijdag 4 november 2005 om 11:12:
Niet als je niet weet of boetes hier ook op komen te staan ...

als dat zo zou zijn dan heb ik een strafblad van hier tot tokyo en weer terug ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Twilight op donderdag 3 november 2005 om 20:00:
Voor mijn baan als klassenassistente moest ik ook een bewijs van goed vedrag opvragen.
Daar staat in moeilijke woorden in of wel of niet braaf bent geweest.

Een bewijs van goed gedrag heeft alleen betrekking op zedendelicten!! en heeft geen betrekking op baldadigheid.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van :cheer:Brigitte op vrijdag 4 november 2005 om 11:26:
Een bewijs van goed gedrag heeft alleen betrekking op zedendelicten!!

:no: zedendelicten?? wat versta jij daar dan ondeR?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 13:11:
zedendelicten?? wat versta jij daar dan ondeR?

Weet je niet wat zedendelicten zijn??

Op t moment dat je een verklaring van goed gedrag moet halen voor je werkgever!!
Staat daar 9 van de 10 x altijd op vermeld dat het is goedgekeurd.
Wanneer je ooit in aanraking bent geweest met Justitie voor zedendelicten, zul je nooit een verklaring van goed gedrag krijgen!!!!

Als je baldadigheid hebt uitgehaald (wat waarschijnlijk) het grootste gros hier wel eens heeft gedaan, opgepakt bent voor knokpartijen of weet ik veel wat, zelfs wanneer je je wel eens voor de rechter hebt moeten verschijnen hiervoor zal dat geen invloed hebben je op je verklaring van goed gedrag.

Waarschuw beheerder
verklaring goed gedrag aan vragen bij het gemeentehuis ja...kost geen 20 euro maar 30 :flower: maar dan heb je ook wel het juiste bewijs
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 november 2005 om 15:40:
verklaring goed gedrag aan vragen bij het gemeentehuis ja...kost geen 20 euro maar 30 maar dan heb je ook wel het juiste bewijs

Idd:yes:

Waarschuw beheerder
Stafblad krijg je bij misdrijven en het artikel waar jij het over hebt staat onder: Overtredingen betreffende de algemene veiligheid van personen en goederen.
Het gaat dus om een overtreding en je hebt dus geen strafblad :)
Waarschuw beheerder
Hehe, snappen we het nu dan? SLOTJE!;):yes:
Waarschuw beheerder
Ligt ervolgens mij aan wat voor straf je hebt gehad. Ik heb ook wel eens gehad, maar heb het toen kunnen schikken. Dan blijft er niets van staan. Maar als het echt tot een veroordeling is gekomen, is het een ander verhaal...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 19:53:
Hoe kun je eigenlijk nagaan of je een strafblad hebt? Ben een half jaar geleden eens een keer opgepakt en heb toen een bekeuring gekregen voor baldadigheid (art. 424 lid1 sr).

krijg je echt geen strafblad voor:no:
Waarschuw beheerder
Volgens mij gaat als dit topic open blijft, dat nog vele keren gezegt worden.:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 19:53:
Hoe kun je eigenlijk nagaan of je een strafblad hebt?

gewoon ff lang de politie lopen en vragen: Hoi oom agent, kunt u even nagaan in uw systeem of ik een strafblad heb? :P
Waarschuw beheerder
It's goes on and on and on ... ... ... :P

Waarschuw beheerder
bij de plisie
Werkzaam bij Partyflock
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
ik denk dat het antwoord onderhand wel gegeven is en op onzinnige antwoorden zitten we hier niet te wachten!

*klik*

(F)