Partyflock

Forumonderwerp · 822808

Waarschuw beheerder
Heb gezocht maar kon geen ander topic hierover vinden, terwijl er in topics als "stofkappen voor nieuwe oem bakken?" en "technics te koop" alleen maar gepraat wordt over welke tafels nou beter zijn :p

Ikzelf heb OEM (Synq XTRM.1) en zou nix anders willen :kwijl: geweldig correctiegedrag, hoger dan die van technics. Laatst ook op technics gedraaid en ook zeker niks mis mee.
Het hoge pitchbereik van OEM kan jezelf wel de das omdoen. Je ontwikkelt hier een draaistijl op en als je dan in een club komt waar 99% niet verder kan pitchen dan 8% kan je heel snel op je bek gaan. Maar OEM tafels zijn gewoon beesten van binnen, Technics schijnt juist alleen het hoognodige aan boord te hebben.

Dus vertel: Waar gaat jouw voorkeur naar uit? Waarom? En welke is nou beter...

Waarschuw beheerder
donateur
maar misschien ook niet omdat je geen aanspraak op garantie meer kan maken. Maar iets simpels zoals een ander kleurtje :9
Helemaal zwart maken lijkt mij vet, of helemaal zilver.

Waarschuw beheerder
MTV, please bling my OEM! B-)
Waarschuw beheerder
Ik heb net deze week 2 OEM's gekocht (akiyama acura 4000) waarbij de eigenaar van de business op sl's draait (al 7 jaar) en die heeft mij deze geadviseerd dat zegt al een hele hoop d8 ik zo, en ik heb ze ook gekocht omdat jaze ze mij heb toegepraat hehe :D maar het zijn goede tafels, kan er na 2 dage al redelijk mee overweg (geen enkel ervaring tot dusver).

Just one word: OEM :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 19:47:
Dat zal best, aangezien Technics zich al gevestigd heeft in de markt en de waarde tot voor kort dus niet zoveel daalde. OEM moet zich nog bewijzen qua durabiliteit, dus zal de prijs de komende maanden nog wat snel dalen in geval van tweedehands verkoop.

Maar of dat over een paar jaar nog zo is, als ze zich eenmaal als net zo betrouwbaar als de Technics bewezen hebben...

Heb mijn OEM-bakken een goede 2,5 jaar.. Net toen ze uitkwamen, vele reviews doorgelezen en aangeschaft.
Tsja, je merkt dat ze enorm in prijs zijn geklederd, je kan er nu wel 3 halen voor wat ik toen dr tijd heb betaald voor 2.
Maar zoals je zegt, ze zullen zich uiteraard eerst moeten bewijzen, totdat de discotheken hun Technics de deur uit doen of misschien komt Technics wel terug met een nog betere bak?! Who nows?
Merk nu na 2,5 jaar dat de OEM-bak steeds vaker te vinden is in een discotheek..
Geloof echter wel dat het nog een 5 tot 10 tal jaar zal duren eer de vertrouwde SL1200 vervangen is..
Technics blijft nog in de run, maar concurentie is lopende :)

Succes Toxine-D, je hebt 2 pracht-items! ;)
Artiest {SHOWLIST artist 39362, 34000}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 19:56:
MTV, please bling my OEM!

pimp ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van Axel! op vrijdag 20 januari 2006 om 23:27:
Tsja, je merkt dat ze enorm in prijs zijn geklederd, je kan er nu wel 3 halen voor wat ik toen dr tijd heb betaald voor 2.

nou de mijne zijn in prijs gestegen!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op vrijdag 20 januari 2006 om 23:28:
pimp ;)

Bling vind ik leuker. B-)

Waarschuw beheerder
:/ ik wil ook oems
maar dan moet ik me ouwe tafels eerst zien te verkopen 8)

nadeel van de techniqs die 8%pitch

ik kom altijd wel 1 a 2% te kort ,ik draai voornamelijk HS

ik draai zelf op 2verschillende tafels
reloop rtx5.5 en 1gemini Pt2410
en valt me op dat die reloop rtx5.5
stukken lekkerder corrigeerd
dan die gemini Pt2410
op die reloop zit trouwes 3,8kilo torqeu,

ik heb btw nog nooit op techniqs gedraaid

dus ik weet ook niet hoe die tafel corrigeerd

die reloop waar ik op draai
die reageerd gelijk als ik afrem
die gemini lijkt een stuk sneller te gaan draaien
als ik afrem :/
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Axel! op vrijdag 20 januari 2006 om 23:27:
Geloof echter wel dat het nog een 5 tot 10 tal jaar zal duren eer de vertrouwde SL1200 vervangen is..

Door cd-spelers of een ander medium ja :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van ToXInE-D op vrijdag 20 januari 2006 om 20:24:
en ik heb ze ook gekocht omdat jaze ze mij heb toegepraat hehe :D

Ik ben onschuldig :d:p
Veel plezier dermee man (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 12:50:
Ik ben onschuldig

Jij heb overal je vinger inzitte ;) je bent nooit onschuldig hehe :D
Artiest {SHOWLIST artist 52138, 31458}
Waarschuw beheerder
Na het lezen van dit topic (paar dage werk aan gehad :P) toch definitief besloten om voor de oem bakken te gaan :D
Waarschuw beheerder
Ik had hooguit een half uurtje met jaze nodig om die beslissing te make.... :) maar je maakt een goede keuze ik zou zegge veel plezier ermee !!
Waarschuw beheerder
Hahaha is ie zo overtuigend dan :P??? K denk dat het plezier gedeelte wel gaat lukken hoor :D

Artiest Havoc 303
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 17 januari 2006 om 03:48:
een SL heeft een betere arm

Ik meende dat je, ook in je review, de arm van de OEM gelijkwaardig aan die van de SL inschatte?

Uitspraak van DJ X-treme op maandag 16 januari 2006 om 21:31:
Shit nu begin ik toch aardig te twijfelen Wou eigenlijk 1 dezer dagen 2 SLetjes gaan halen maar na dit topic.......... Draai nu al 5 jaar op omnitronics 3250 maar wou eigenlijk wat beters gaan halen Nog maar es effe een nachtje over slapen

Maakt eigenlijk geen zak uit, vooral voor thuis niet. Ik zou iig voor de centen kiezen en me OEM's halen, SL's zijn gewoon zonde van 't geld als je d'r toch alleen maar thuis op draait.
Waarschuw beheerder
heb ze nu een klein maandje

en ben ook zeker tevreden!!

Waarschuw beheerder
donateur
(y) spread the word b)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Skippy :bounce: op zaterdag 21 januari 2006 om 14:34:
Na het lezen van dit topic (paar dage werk aan gehad :p ) toch definitief besloten om voor de oem bakken te gaan :D

Hehe (Y)

Uitspraak van Art Of Breaking op zaterdag 21 januari 2006 om 16:55:
heb ze nu een klein maandje en ben ook zeker tevreden!!

:D

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 17:06:
(Y) spread the word b)

:D
Waarschuw beheerder
Ik heb ze nu 3 dage en ik heb vandaag een uur lang platen bijna foutloos in elkaar gemixt en natuurlijk nog op laag niveau maar toch is pas 3 dage dat ik met draaie bezig ben.... uitstekende tafels voor een erg betaalbare prijs
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 19 januari 2006 om 00:18:
indd en als je argumenten vraagt krijg je zoiets als, ze staan al 30jr aan de top, ik vind ze zo lekker draaien, ze zijn waarde vasttechnics man technics yeahh!!!! bla bla bla

en niet met goede feiten laatste aanpassing 19 januari 2006 00:26

Ben ik met je eens, daarbij is er sindsdien ook geen reet gedaan aan verbetering of iets dergelijks, als je nu een technisc dus in feite draai je op een 30 jaar oude technics of op een hagelnieuwe OEM bak, naja die keuze had ik snel gemaakt gelukkig :)
Waarschuw beheerder
donateur
Straks 4 uurtjes op Technics draaien :P :( ;)

Waarschuw beheerder
donateur
gecondoleerd :knuffel:
Werkzaam bij Klub Tilt
Artiest {SHOWLIST artist 7273, 36976}
Waarschuw beheerder
angst?

na 2 platen niet meer lijkt mij, anders...

;)
Waarschuw beheerder
donateur
haha, nee joh :) progressive & trance lekker met de pitchfader bijsturen :P
Waarschuw beheerder
ik heb eindelijk mijn mengpaneel terug!!!!!!!!!!!!!! :D:D

Waarschuw beheerder
donateur
quanta costa ?
Waarschuw beheerder
niet normaal €154,90 :/

Artiest Punk!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 januari 2006 om 19:47:
Nog steeds snap ik niet waarom je Technics boven OEM hebt gekozen, helemaal omdat jij als geen ander met de voordelen van OEM bekend bent. Leg me dat eens uit? :)

Het ontiegelijk snel in waarde dalen van de OEM bakken na mijn aanschaf.... het verhaal wat ik je eerder gaf dus ;)

Mij maakt het geen ruk meer uit waar ik op moet draaien of op wil draaien. Ik review al die shit en draai dus met zo'n beetje alle gear en daardoor merk je als je gewoon een plaatje weg staat te draaien amper meer het verschil tussen a of b, het aanpassings vermogen aan de gear is zo groot geworden dat ik zelfs zonder enige moeite een setje weg zet op een stel versleten snarenbakken....

Daarnaast zijn OEM's erg slecht te spuiten omdat de deckplate zelf veel moeilijker los te halen is en alles heel anders vast zit in de OEM bak. Bij een SL zijn het een paar schroeven en die kun je daarna met je ogen dicht zo weer in elkaar schroeven.

Daarnaast hebben ze voor ik ze gespoten had ze nog wel eens in de uitleen en ik geef toch met een geruster hart een SL mee dan een OEM bak. Een SL kun je een biertje in mikken en dan is het risico veel kleiner dat ie daar aan doodt gaat dan bij een OEM bak die veel meer elecktronica aan boord heeft.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 21 januari 2006 om 16:50:
Ik meende dat je, ook in je review, de arm van de OEM gelijkwaardig aan die van de SL inschatte?

Indien van speling ontdaan ja, zo fabrieks af uit de doos zit er vaak een mooi beetje speling op de lagers en soms zitten ze ook nog wel eens te strak aangedraaid (en dat laatste is echt een ramp voor je vinyl).... dat kom je bij een SL1200 niet tegen.

Daarom raad ik ook altijd iedereen aan te shoppen bij new-line en niet bij de eerste de beste audio boer, Dre van new-line kan namelijk een toonarm van speling ontdoen (en hij is iemand waarvan ik weet dat ie het goed kan.... probeer het aub niet zelf overigens want je draait de lagers geheid te strak en sloopt je vinyl).

Waarschuw beheerder
Mijn SynQ's zijn idd gewoon bij New-line besteld en toendertijd ook netjes van speling ontdaan, ik meen trouwens ook gelezen te hebben dat de SL's, zoals ze tegenwoordig de fabriek verlaten, ook redelijk wat speling op de armlagering hebben...

Artiest ZWEMLES
Waarschuw beheerder
Zijn we inmiddels niet aan het herhalen, dames? :9

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 04:20:
Het ontiegelijk snel in waarde dalen van de OEM bakken na mijn aanschaf.... het verhaal wat ik je eerder gaf dus

dit is nogal vreemd omdat de synq juist in waarde gestegen is :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op zaterdag 21 januari 2006 om 21:57:
niet normaal €154,90

cker niet normaal :/

Artiest Solar
Waarschuw beheerder
Ik heb nu een jaar OEM bakken en ik heb deze week op locatie moeten draaien. Daar stonden uiteraard SL(etjes) en dat was echt wel weer even wennen.

Met de kracht die de OEM heeft kun je gewoon veel nauwkeuriger corrigeren en het feit dat de platter wat hoger ligt vind ik persoonlijk ook fijner corrigeren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 januari 2006 om 16:56:
Met de kracht die de OEM heeft kun je gewoon veel nauwkeuriger corrigeren en het feit dat de platter wat hoger ligt vind ik persoonlijk ook fijner corrigeren.

indd een grote voordeel
Waarschuw beheerder
Uiteindelijk is het toch wat je gewend bent, als je constant op sl's draait hou je al rekening met het feit dat ie minder snel reageert!! Dat word automatisme lijkt me.....

Ik was gister nog op oldschool madness....ik heb wel een keer of 15 gehoord dat de plate tijdens de wissel niet gelijk liepe hehe zal wel nie aan de tafels ligge denk ik maar toch ik heb me er wel aan ge-ergerd

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van ToXInE-D op zondag 22 januari 2006 om 18:49:
Uiteindelijk is het toch wat je gewend bent, als je constant op sl's draait hou je al rekening met het feit dat ie minder snel reageert!! Dat word automatisme lijkt me.....

nee dat hebben ze niet, ze weten niet anders daarom vinden ze het ook onzin

:x

Waarschuw beheerder
http://www.prowebshop.nl/default.asp?URL=http://www.prowebshop.nl/detail_catalogus_frame.asp?artikelnr=10603004

kan iemand mij misgien uitleggen
waarom deze OemTafel maar 265E kost

en waarom deze merken
akiyama acura 4000
reloop 6000

350E kosten??

scheelt me tog bijna 100euro

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
er zijn wat aanpassingen gemaakt, volgens mij is 1 daarvan dat je de synq ook op line kan zetten, niet dat je dat vaak doet;)

en ja ik weet niet welke dat meer zijn

Waarschuw beheerder
donateur
Hiervoor had prowebshop de superOEM BST's voor nog minder, geloof 259,00 euro. Ik weet ook niet hoe ze het doen, gewoon minder marge op de produkten gooien denk ik.
Artiest Lyrix
Waarschuw beheerder
Pff ik heb dit hele topic doorgelezen, wat een verhaal zeg, en ben er helemaal uit.....

Als je als beginende DJ begint op OEMS dan heb je het gemakkelijker en sneller onder de kie en kan je op je bek gaan als je op lokatie technics tegenkom..
Als je op Technics begonnen bent kan het alleen nog maar gemakkelijker worden. Zelfs draaien op een bakplaat is dan geen probleem :)

Das natuurlijk gekheid maar ik denk wel dat het een tijd zal duren voordat de OEMS de standaard technics uit de clubs zal verdrijven. Als dat al zal gebeuren.
Ik denk namelijk dat technics dit niet zal laten gebeuren .... ze zullen vast wel wat gaan verzinnen...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lyrix op maandag 23 januari 2006 om 13:16:
ze zullen vast wel wat gaan verzinnen...

Ja, voor 2x zo duur als super OEMs...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Lyrix op maandag 23 januari 2006 om 13:16:
Als je als beginende DJ begint op OEMS dan heb je het gemakkelijker en sneller onder de kie en kan je op je bek gaan als je op lokatie technics tegenkom..

Als je op je bek gaat op lokatie omdat er technics staan terwijl je thuis OEM's hebt staan ben je naar mijn idee nog niet goed genoeg om op lokatie te gaan staan. Dat aanpassingsvermogen is hetgene wat je moet leren, niet het draaien op één specifieke draaitafel/cd speler.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 januari 2006 om 13:18:
Ja, voor 2x zo duur als super OEMs...

Dat kost de SL-1210MK5G al en het enige wat die als pluspunt boven de gewone Technics heeft is de 16% pitch.

Kun je dus nagaan wat het moet gaan kosten als Technics dezelfde features gaat bieden als OEM. :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 23 januari 2006 om 14:02:
Dat kost de SL-1210MK5G al en het enige wat die als pluspunt boven de gewone Technics heeft is de 16% pitch.

jah dat + nog veeeeel betere duurzaamheid Technics gaat langer, veel langer mee! ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Joe Jersey op maandag 23 januari 2006 om 16:07:
+ nog veeeeel betere duurzaamheid Technics gaat langer, veel langer mee!

waar baseer je dat op als OEMS nog maar 2 jaar op de markt zijn? Die hebben hun duurzaamheid nog niet kunnen bewijzen ;)

Waarschuw beheerder
donateur
jah dat + nog veeeeel betere duurzaamheid Technics gaat langer, veel langer mee!

bron ?

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jah dat + nog veeeeel betere duurzaamheid Technics gaat langer, veel langer mee

hahaha ken je geschiedenis :/
Waarschuw beheerder
uiteraard B)

Uitspraak van verwijderd op maandag 23 januari 2006 om 18:22:
bron ?

Reind zei het ook al ;)