Partyflock

Forumonderwerp · 822281
105 volgers · 2042528x bekeken

Werkzaam bij Partyflock
Waarschuw beheerder
+46-14
Dames en heren, welkom in het 'Algemeen Hardcore Topic', waar vriend en vijand kunnen discussiëren over de nieuwste feitjes, roddels, releases en feesten in de hardcore.

Mocht je een hater zijn, fan van Volendamse hits of de gouden platen van Scooter dan verwijzen we je graag naar de exit knop.

Game On!
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
Ik kijk er niet echt naar uit eerlijk gezegd.. Envy is wel vet.

Waarschuw beheerder
het scheelt al heel wat dat die gare Omen track er niet op komt, hoop dan ook dat dat bij een cd-r bootleg zal blijven (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 15:37:
Kan niet, symptom 3 is al uitverkocht
Maar ik heb hem al

Volgens mij hebben ze hem in Sittard bij de Music Machine nog ergens in een bakkie slingeren O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MaztaOfHardcore op maandag 6 april 2009 om 16:35:
Volgens mij hebben ze hem in Sittard bij de Music Machine nog ergens in een bakkie slingeren O:)

Gelijk effe een stuk of 5 inslaan... misschien zijn ze over 5 jaar wel veel waard. :lol: :roflol:

Alle Symp.tom releases zullen iniedergeval niet gerepressed worden, zeker met de vinylmarkt van nu.
Waarschuw beheerder
Denk niet dat ze er nog 5 van hebben :9
Symp.Tom 6, 8, 9, 10 en 11 hebben ze sowieso nog wel, die heb ik er vorige week nog zien staan.
De voorgaande releases weet ik niet zeker, maar als je in de buurt bent van Sittard kun je mss even langshobbelen (voor wie ze wil hebben en nergens meer kan vinden) B)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van MaztaOfHardcore op maandag 6 april 2009 om 17:26:
De voorgaande releases weet ik niet zeker, maar als je in de buurt bent van Sittard kun je mss even langshobbelen (voor wie ze wil hebben en nergens meer kan vinden) B)

Nou, ik heb zelf van de meeste releases ook nog maar 1 of 2 over. Helaas geen unlimited supply tot m'n beschikking. :lol:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
True, de oplage van Symp.Tom zal ook wel lager zijn dan die van grotere labels :yes:
Puur omdat het minder toegankelijk is en het niet rendabel is om er enorm veel exemplaren van te pressen.

Desalniettemin vind ik de releases altijd wel vet! :bounce:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Reload op maandag 6 april 2009 om 15:54:
Hopelijk komt ie snel

Kan aan mijn ogen liggen, maar volgens mij staat er 06-06-2009
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Luchèl :bier: op maandag 6 april 2009 om 18:08:
Kan aan mijn ogen liggen, maar volgens mij staat er 06-06-2009

Ligt aan jouw ogen, er staat 04-04-2009 ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 17:45:
Helalas

halal ananas?
Artiest Imil
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krauser op maandag 6 april 2009 om 18:18:
er staat 04-04-2009

Dat was eergisteren hea 8)
Is ie al uit dang?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 17:17:
misschien zijn ze over 5 jaar wel veel waard.

8)

Ligt aan jouw ogen, er staat 04-04-2009

Burn!

Artiest Saigon
Waarschuw beheerder
of 04-06 :O
Waarschuw beheerder
Lijkt me dat die datum gewoon de datum is dat die cd gebrand is :P 04-04 dus, ook de dag dat die foto is genomen trouwens @ Raving Nightmare.
Artiest Reload
Waarschuw beheerder
^
laatste aanpassing
Artiest Nevz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op maandag 6 april 2009 om 16:19:
het scheelt al heel wat dat die gare Omen track er niet op komt, hoop dan ook dat dat bij een cd-r bootleg zal blijven (y)

Die kunnen ze toch ook niet uitbrengen zonder toestemming van The Prodigy. Zij zullen voor zoiets ECHT geen toestemming geven.

Waarschuw beheerder
maar voor alleen korte vocals, hoeven ze daar geen toestemming voor te vragen?
want dat is ook met een paar prodigy tracks gebeurd
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 19:51:
maar voor alleen korte vocals, hoeven ze daar geen toestemming voor te vragen?

Langer dan 30 sec volgens mij wel. Sommige dingen komen hierdoor wel en niet uit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op maandag 6 april 2009 om 19:55:
Langer dan 30 sec volgens mij wel.

ik dacht dat dit 6 seconden was...
Waarschuw beheerder
Ligt aan jouw ogen, er staat 04-04-2009 ;)

:cry: Balen
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 18:34:
Burn!

:P Duidelijk ja.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Simonhaha op maandag 6 april 2009 om 19:58:
ik dacht dat dit 6 seconden was...

dan kan bijna elke track in de hardcore scene aangeklacht worden vanwegen stelen van die samples enzo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 20:07:
dan kan bijna elke track in de hardcore scene aangeklacht worden vanwegen stelen van die samples enzo

Yep sommige samples uit films en hiphop zijn echt wel langer dan 6 seconden. Maar ik weet ook niet precies hoeveel seconden je mag uitbrengen zonder toestemming maar het zijn er in ieder geval niet veel.

Waarschuw beheerder
maar word er ook echt op gecontroleerd?
Waarschuw beheerder
Ik dacht eigenlijk ook 6 seconden, maar dit vond ik net:

Vraag 9. AUTEURSRECHT OP GEBRUIK VAN SAMPLES

gepubiceerd 24-01-2009
Vraag: Hoe lang mag een sample maximaal zijn die je royaltie-free en zonder gevolgen of afspraken mag gebruiken van een andere track?

Antwoord: Op grond van de Auteursrichtlijn van 22-5-01 geïmplementeerd op 1-9-04 wordt “de incidentele verwerking van een auteursrechtelijke beschermd werk als onderdeel van ondergeschikte betekenis in een ander werk” niet meer als een inbreuk beschouwd”.

Maar de minister gaf bij de implementatie van de richtlijn aan dat bepaalde weloverwogen geluidsfragmenten in een nieuw muziekwerk (sampling) hoewel van bescheiden omvang niet onder voornoemde uitzondering zal vallen gelet op het feit dat het gebruik plaatsvindt met het oogmerk van integratie in en vergroting van de waarde van het nieuwe muziekwerk.

Met voornoemde beperking op het auteursrecht bedoeld de wetgever dus beschermde werken die min of meer per ongeluk of zeer terloops worden gebruikt het geen nogal eens voorkomt als men filmt. Bewust gebruik valt dus niet onder de uitzondering (de incidentele verwerking…).

In gewoon Nederlands: Een sample is altijd bewust gebruikt en kan dus niet onder de uitzondering van de richtlijn. Het is dus niet toegestaan om samples te gebruiken, met name niet als de waarde van het nieuw gemaakte product daardoor omhoog gaat, en dat zal het geval zijn want anders gebruikt men de sample niet. Er is nog geen (Europese) rechtspraak op dit gebied dus de exacte grens is nu niet vast te stellen. (Bron: M. Frequin, Auteursrecht voor de Nederlandse praktijk, Den Haag, SDU 2005 p. 100-101)

Bron: http://www.musiconomie.nl/compendium/faq.php

Er is dus kennelijk geen exacte grens het mag dus officieel niet eens als ik het goed begrijp..

Tenzij je dus roaltie-fee betaald of de artiest(en) toestemming geeft..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Zal ie alleen op vinyl uitkomen die van the viper?
Waarschuw beheerder
Vage wetten allemaal. Nou samplen dus, nu het nog kan!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lost In Music op maandag 6 april 2009 om 20:15:
de incidentele verwerking van een auteursrechtelijke beschermd werk als onderdeel van ondergeschikte betekenis in een ander werk

wat een taalgebruik :/
Waarschuw beheerder
Tenzij je dus roaltie-fee betaald

Aha dit is duidelijke taal. :) Hoeveel zouden die royalties kosten? Meer dan de gemiddelde hardcoretrack opbrengt en daarom niet meer aantrekkelijk is om uit te brengen?

of de artiest(en) toestemming geeft..

Ja, bijna...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Nevz op maandag 6 april 2009 om 20:19:
Vage wetten allemaal

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 20:24:
wat een taalgebruik :/

Tja idd, gelukkig staat er nog "In gewoon Nederlands" bij..

Uitspraak van Nevz op maandag 6 april 2009 om 20:26:
Hoeveel zouden die royalties kosten? Meer dan de gemiddelde hardcoretrack opbrengt en daarom niet meer aantrekkelijk is om uit te brengen?

Ik heb werkelijk geen idee, maar als ik het goed begrijp is de vinyl verkoop sowieso al geen vetpot, dus neem aan dat het idd daarom al niet aantrekkelijk meer zal zijn..

Uitspraak van Nevz op maandag 6 april 2009 om 20:26:
Ja, bijna...

Zal in de meeste gevallen niet gebeuren lijkt mij nee..

Artiesten willen natuurlijk geld zien :yes:

Vind het toch wel raar dat er redelijk wat hardcore producers zijn, die als dit verhaal klopt, in principe de wet ovetreden..

Is het dan in dit geval gewoon een kwestie van hopen dat de artiesten (of hun managers/plaatmaatschappijen ofzo) er niet achter komen?

Er posten altijd wel aardig wat producers in dit topic, dus ik ben benieuwd of zij hier wellicht meer over weten?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lost In Music op maandag 6 april 2009 om 20:37:
Vind het toch wel raar dat er redelijk wat hardcore producers zijn, die als dit verhaal klopt, in principe de wet ovetreden..

volgens mij niet de enige muziek style die dit doet.

maar als je dan een sample van een bijv. rap nummer hebt gepakt, en die duurt 5sec.
mag je die dan wel oneindig achter elkaar plakken? of zelf verlengen etc?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 20:50:
volgens mij niet de enige muziek style die dit doet.

Nee uiteraard niet nee, maar dit is het "algemeen hardcore topic" he :P

Waarschuw beheerder
ja ok, die akon troep word ook allemaal gejat, van oude '50er jaren nummers
zou daar ook wat van worden gezegt?

Waarschuw beheerder
beter goed gejat, dan slecht bedacht ;)

Wel intressant om er achter te komen hoe dat nou allemaal in elkaar steekt :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 20:58:
beter goed gejat, dan slecht bedacht ;)

goed gejat, echt waar, ik heb echt 0 respect voor die gozer akon,
Waarschuw beheerder
Ik denk dat wanneer je de originele samples niet gebruikt, maar vervormde of opnieuw gemaakte (maar dus eigenlijk wel gejatte) samples het verhaal weer anders wordt..

Zelfde geld misschien voor opnieuw ingezongen nummers (bijv. Nobody Said It Was Easy)

Aan de andere kant zit er op teksten ook weer auteursrecht voor zover ik weet.

Ik denk dat het allemaal een vrij ingewikkeld juridisch verhaal is..

Maargoed ik heb echt te weinig kennis van het Nederlandse recht om hier zekere uitspraken over te doen..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
klopt, ik heb er ook niet echt verstand van.
maar zelf delen van nummers opnieuw inspreken, en die als sample gebruiken, is dus een soort coveren, en dat mag ook neit zomaar
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 20:58:
beter goed gejat, dan slecht bedacht

Onzin, goed gejat is juist erger dan slecht bedacht: bij dat laatste kan je nog zeggen dat de producer in ieder geval z'n eigen ding doet en niet teert op het succes van een ander.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Krauser op maandag 6 april 2009 om 21:04:
Onzin. goed gejat is juist erger dan slecht bedacht: bij dat laatste kan je nog zeggen dat de producer in ieder geval z'n eigen ding doet en niet teert op het succes van een ander.

eensch, ook al word in de hardcore scene bijna alles qua vocalen gejat, hierin is het gelukkig vaak geen complete nummers, op de uitzonderingen na.

dat complete nummers jatten, en gewoon alleen de stemmen wat anders laten klinken, en een moderne r&b beat eronder zetten en dan uitbrengen, vind ik echt een schande dat sommige mensen dat dan ook nog waarderen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Onzin. goed gejat is juist erger dan slecht bedacht: bij dat laatste kan je nog zeggen dat de producer in ieder geval z'n eigen ding doet en niet teert op het succes van een ander.

Ben ik het wel mee eens ja :yes:

Toch ben niet per definitie een tegenstander van covers, zelfde sample/vocal gebruik, remixen enz..

Mits het goed klinkt natuurlijk en niet voor 90% hetzelfde is ofzo..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Onzin, goed gejat is juist erger dan slecht bedacht: bij dat laatste kan je nog zeggen dat de producer in ieder geval z'n eigen ding doet en niet teert op het succes van een ander.

krauser, begrijp me niet verkeerd. ben het er ook nie mee eens hoor, zet er niet voor niks een ;) achter.
Maar helaas is het vandaag de dag aan de orde, in vrijwel elke dance genre denk ik :/
ondanks dat er ook een hoop producers zijn die het niet doen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 21:11:
vrijwel elke dance genre

Schrap dat dance maar door :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 21:11:
krauser, begrijp me niet verkeerd. ben het er ook nie mee eens hoor, zet er niet voor niks een ;) achter.
Maar helaas is het vandaag de dag aan de orde, in vrijwel elke dance genre denk ik :/
ondanks dat er ook een hoop producers zijn die het niet doen.

dance scene echt niet het enigste,
kijk de top 40, als je daar wat dieper in spit, zal je zien echt daar onwijs veel is gejat.

volgens mij zijn de wat originelere en creatievere muziekstromingen juist amper nog op radio & tv te horen.
er is nog genoeg origineel werk, maar het grote publiek gaat nou eenmaal op muziek af die makkelijk in het gehoor valt

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lost In Music op maandag 6 april 2009 om 21:13:
Schrap dat dance maar door :yes:

haha, elke post van ons komt op het zelfde punt neer telkens xD
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 21:16:
haha, elke post van ons komt op het zelfde punt neer telkens xD

Idd ja viel mij ook al op :lol:

Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 21:14:
het grote publiek gaat nou eenmaal op muziek af die makkelijk in het gehoor valt

Zoiets wilde ik dus net ook gaan typen..

Het grote publiek houdt gewoon van "vertrouwde" muziek..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kijk de top 40, als je daar wat dieper in spit, zal je zien echt daar onwijs veel is gejat.

Precies, van die hele simpele dingen zoals Rihanna die in een van die nieuwere nummers van haar (ken de titel niet) die zomerhit van een paar jaar terug heeft gestopt (Dragonsta Din Tei, iets in die richting). Je kan het zien als 'Ow, grappig dat ze zoiets doet zeg!' maar mijn eerste gedachte was 'Nou, lekker origineel weer'.

Artiest Metz
Waarschuw beheerder
volgens mij zijn de wat originelere en creatievere muziekstromingen juist amper nog op radio & tv te horen.

En wat valt daar dan onder volgens jou?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lost In Music op maandag 6 april 2009 om 21:18:
Het grote publiek houdt gewoon van "vertrouwde" muziek..

Ik vraag me daarom ook af wat de gedachte van The Viper was achter The Omen. Was dat een gedachte van 'Wauw, die track van dat nieuwe album vind ik zo tof, daar moet ik iets mee doen!' of was het 'Wauw, die track slaat zo erg aan bij het publiek, daar moet ik iets mee doen!'?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 april 2009 om 21:20:
En wat valt daar dan onder volgens jou?

veel rap, gewoon echte rap, en niet die troep die tegenwoordig op de radio hoort, meer ala PE, method man, redman, dre, NWA, tupac, ll cool j. gewoon waar niet compleet alles is gejat.

ga maar verder met the prodigy, wat af en toe wel is op de radio is, hun hebben zat geniale en originele nummers uitgebracht, pendulum ook zo iets. chase & status, ook artiest die wel vette dingen doet.

in ieder geval niet telkens dezelfde jankstem van rihanna, autotune stem van lil wayne & kanye west & akon, dan dat compleet gejatte cascada nog.
laatste aanpassing