Partyflock

Forumonderwerp · 821424
Voorheen had ik harde lenzen, nu sinds een tijd zachte maandlenzen.
Deze kan ik een maand lang, dag en nacht in houden.
Nu is de vraag, waarom nie langer dan een maand?
Kheb ze nu alweer 2 maand in en die vorige heb ik ook iets van 1.5 maand ingehouden.
Volgens mij kan je die dingen gewoon zo een paar maand inlaten................(scheelt weer geld :))
Wie heeft ook deze maandlenzen en houden jullie je echt aan 1 maand?????????
Wake up to clear vision with PureVision™ contact lenses. Unique AerGel™ technology balances oxygen and water to provide all day/all night comfort and allow healthy overnight wear. Enjoy the convenience of up to 7 days and 6 nights of continuous wear.

Deze had ik hiervoor, weeklenzen dus, ook DAG EN NACHT!!
Alleen die vond ik niet zo fijn......
Toch 't laatste woord, knap hoor (y)

Maar goed, ik lees zeker je verhaal wel hoor, daarvoor open ik idd ook een topic. Alleen je moet geen mensen af lopen zeiken en dat doe je wel, maar ach, als je je daar beter door voelt...........

Uitspraak van Dreammachine op vrijdag 28 oktober 2005 om 14:53:
Toch 't laatste woord, knap hoor

Maar goed, ik lees zeker je verhaal wel hoor, daarvoor open ik idd ook een topic. Alleen je moet geen mensen af lopen zeiken en dat doe je wel, maar ach, als je je daar beter door voelt...........

Echt niet jij accepteert niet wat ik zeg want dat zie je als een aanval op jezelf, nou dan moet je het toch zelf weten ik zeg alleen maar dat je op die manier door dag & nacht etc. (lees dat verhaaltje nog maar is) een grote kans krijgt op een hoornvliesontsteking/beschadiging of zelfs loslating waarop BLINDHEID volgt..
en als je dan nog zo eigenwijs wil zijn en vervolgens zegt dat dat helemaal niet waar is dan kies je er toch zelf voor om uiteindelijk met een roodwit stokkie rond te gaan lopen...
tjah als je dat liever wilt.

Maarja aangezien jij dat afzeiken noemt he :)

Blijkbaar kan je het ookal niet hebben dat ik ongeveer 11 jaar jonger ben dan jou.. dan moet je naar een 30+ topic gaan :P heb je daaar in ieder geval geen last van he :)
Oh oh oh wat een bijdehandje ben je zeg!

waarop BLINDHEID volgt

Dan klaag de opticien toch aan, want die zegt dat deze daar speciaal voor gemaakt zijn.........

In ieder geval voor alle anderen....thanx voor jullie respons (y)

Toch maar iedere maand switchen
laatste aanpassing

Uitspraak van Dreammachine op vrijdag 28 oktober 2005 om 16:35:
Oh oh oh wat een bijdehandje ben je zeg!

hahahaha ja moeilijk he om een jonger iemand gelijk te geven, succes met je maandlenzen oudje :)
Uitspraak van Dreammachine op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:00:
Deze kan ik een maand lang, dag en nacht in houden.

dag en n8 inhoude..nou dan valle me ogen der na paar dage uit...is niet eg goed he!!

doe der nu al 3 maande mee...heb t geld niet om elke maand nieuwe in te doen..kan nog steeds zien dus vind t wel best
Je kan ook gewoon eens voor advies langs de oogarts. Die kunnen je helemaal vertellen hoe slecht lenzen eigenlijk wel niet voor je zijn (heb ze zelf ook maar daglenzen zijn zeker hygienischer dan maandlenzen zeker als je ze langer dan 1 maand inhoudt). En geloof mij, heb genoeg mensen gezien met klachten. Wees verstandig. Gewoon 1 maand en daarna nieuwe !
Uitspraak van Ilse27 op vrijdag 28 oktober 2005 om 18:11:
Gewoon 1 maand en daarna nieuwe

als jij me wil sponseren vind k t best..maar tot die tijd..houk ze wel langer in!
Uitspraak van :|:vaag: Bommelse Apfelkuche :vaag::| op vrijdag 28 oktober 2005 om 18:15:
als jij me wil sponseren vind k t best..maar tot die tijd..houk ze wel langer in!

Moet jij weten. Ik wil je niet op mijn werk zien verschijnen dan als je WEL klachten hebt! Wacht maar op langere termijn ga je het echt wel merken ! Maar goed, your choice !!
Uitspraak van Ilse27 op vrijdag 28 oktober 2005 om 22:17:
Moet jij weten. Ik wil je niet op mijn werk zien verschijnen dan als je WEL klachten hebt! Wacht maar op langere termijn ga je het echt wel merken ! Maar goed, your choice

op de lange termijn merk k t mss aan me ogen..maar nu op de korte termijn in me portomonee..en mss benk over jaar wel dood:P dus kank nu bter leuke dinge met me geld doen:D
Uitspraak van :|:vaag: Bommelse Apfelkuche :vaag::| op vrijdag 28 oktober 2005 om 22:23:
op de lange termijn merk k t mss aan me ogen..maar nu op de korte termijn in me portomonee..en mss benk over jaar wel dood dus kank nu bter leuke dinge met me geld doen

ALs je er zo over denkt, moet je dat vooral doen toch? Ik hou je niet tegen !
Als ik trouwens switch met een nieuw paar, laat ik ze 's nacht wel uit....En dan doe ik een nieuw paar in de volgende morgen.....

Kmoet toch nog een keer voor controle en ook al zijn deze echt bedoeld voor dag en nacht, zal ik hem nog 's vragen omdat er zoveel mensen op reageren dat het slecht is. Hij kan me vast wel nog beter uitleggen waarom het met deze wel kan.
Geloof ook dat het iets was met een heel hoog zuurstofgehalte en dat ik ze daarom wel 's nachts in kan houden. Heb in ieder nix geen last en heb ook niet telkens dat gepiel van iedere morgen in doen...
succes met je maandlenzen oudje

Tja ik BEN ouder, maar jij bent met je leeftijd nu al een oud wijf, tenminste zo gedraag je wel :D

Uitspraak van Dreammachine op zondag 30 oktober 2005 om 20:18:
Tja ik BEN ouder, maar jij bent met je leeftijd nu al een oud wijf, tenminste zo gedraag je wel

Gezellig toch praten we tenminste op een gelijk niveau :)

Uitspraak van :|:vaag: Bommelse Apfelkuche :vaag::| op vrijdag 28 oktober 2005 om 22:23:
op de lange termijn merk k t mss aan me ogen..maar nu op de korte termijn in me portomonee..en mss benk over jaar wel dood dus kank nu bter leuke dinge met me geld doen

ja kan je geld beter nu opmaken aan leuke dingen en als je over een jaar nog niet dood bent ben je misschien over 2 jaar wel blind :) ook een leuk vooruitzicht..
lijkt me niet, misschien wat overdreven maar sommige dingen moet je misschien uit voorzorg beter laten, je ogen heb je maar 1 x

Ik heb sinds 3jaar lenzen.
Ik heb echt wel 10 verschillende soorten maandlenzen geprobeerd en heb nu eindelijk lenzen waarbij ik geen last van mijn ogen krijg! `sAvonds doe ik toch nog wel vaak mijn brillie op, mijn lenzen mag ik s`nachts ook niet inhouden. Tis trouwens ook niet verstandig om je lenzen langer dan een maand in te houden. Deed ik ook weleens en in het begin had ik daar geen last van...dacht ik! Na 2 maanden liep ik met ontstoken ogen. Het beschadigt je ogen en ik liep toen met gele zalf in mijn ogen, erg smakelijk ;P
hiervoor had ik harde lenzen..........die ik ook wel 's 's nachts inliet, ahum.......

Gelukkig nooit geen last gehad verder. Kheb ze 7 jaar of langer gehad.

ik heb al ong. 7 jaar zachte contactlenzen.
en heb altijd de groene kleur.
ik heb het merk focus en het bevalt me goed!!
trouwens het is ook belangrijk dat je een goeie lensvloeistof hebt.
Volgens mij heeft ook bijna niemand meer harde.......

harde lenzen zitten ook voor geen meter
Nou eerder dus wel altijd, heb het iets van 7 jaar of zo gehad. Ook te maken met geld natuurlijk, want daar kun je een tijd mee doen, totdat ze "op" zijn of je bent een andere sterkte nodig.........Maar wel irri, want met harde wind was 't minder of je kreeg er zand achter :(

Die zachte lenzen waren eerst als proef, verschillende merken uit geprobeerd. Wilde ik na een maand die harde weer in doen en dat ging gewoon nie. Net of ik een stuk glas in me oog had..........

ja dat vind ik nou ook ik voel dat ding helemaal meezweven op me oog, superirritant vind ik ze al zijn ze wel 'goedkoper' dan zachte lenzen want je kunt er langer mee doen.
Goh, dat we het nog eens eens zouden worden ;) Jonkie!

Uitspraak van Dreammachine op woensdag 2 november 2005 om 20:07:
Goh, dat we het nog eens eens zouden worden Jonkie!

Tjah haha onvoorstelbaar he.. we hadden het gewoon eerder op de harde lenzen moeten gooien 8) haha

wéér een lenzentopic :P https://partyflock.nl/topic/749858
laatste aanpassing

Uitspraak van Dreammachine op dinsdag 25 oktober 2005 om 15:00:
Wie heeft ook deze maandlenzen en houden jullie je echt aan 1 maand?????????

Ik heb niet die lenzen, maar ik heb wel gewone maandlenzen.. En nee ik houd me vaak niet aan 1 maand.. Ik denk er simpelweg niet aan.. Pas als ze irritant gaan zitten vervang ik ze..:bloos:

Maar zit te denken om over te stappen op week of daglenzen, want keb de laatste tijd steeds meer last van gevoelige ogen.. :S
laatste aanpassing

Uitspraak van Dreammachine op vrijdag 4 november 2005 om 13:22:
Die is al gesloten joh

Echt joh :D dan had ik vast me lenzen nie in hahaha heb da zelf nie gezien sorry
Heb je dat rood met witte stokje al nodig??

Uitspraak van Dreammachine op vrijdag 4 november 2005 om 15:07:
Heb je dat rood met witte stokje al nodig??

wuahahaha ;)
Oke,nu weer serieuw, ons niveau daalt aanzienlijk......

Maar ja, dat mag he?! Tis vrijdag middag...

ja en ik heb al 2 dagen me lenzen nie in vanwege té droge ogen.. bril op dus

Uitspraak van Jef kijkt ernstig mee op dinsdag 25 oktober 2005 om 21:07:
http://www.lensexpress.nl en zoek je merk uit en stel sterkte in en .... etc

Lijkt me erg handig (en goedkoop:))
Op de site staat er ook Radius/Diameter, maakt dat nog uit welke je kiest??

Alvast bedankt voor het antwoord!!

Ik heb nu al 5/6 jaar zachte maandlenzen, en de opticien vertelde mij altijd dat het schadelijk is voor je ogen om je lenzen snachts in te laten.,
iig, kheb nog nooit gehoord dat het wel kon, zonder nadeel

en oja de vraag;
als mijn oog een beetje geirriteerd is, dan doe ik al nieuwe in, en dat is meestal na 3 weken al
laatste aanpassing
ik hou ze meestal 5 weken in. scheelt toch weer maandje,want zo heel goedkoop zijn ze ook weer niet. Maar dan begin ik het ook wel te merken. Ze worden veel sneller droog. Zowiezo laaste jaar veel sneller last van droge ogen dan voorheen :s.

lenzen ideaal, moet er niet aan denken met bril op te lopen hele dag, kan er helemaal niet tegen die glazen voor je hoofd enzow. alleen s avonds met tv kijken is dat makkelijk.

Uitspraak van <<*Hensel*>> op maandag 7 november 2005 om 14:37:
lenzen ideaal, moet er niet aan denken met bril op te lopen hele dag, kan er helemaal niet tegen die glazen voor je hoofd enzow. alleen s avonds met tv kijken is dat makkelijk

ja dat heb ik dus ook, ik word helemaal duizelig en krijg een zeer hoofd als ik een tijdje een bril op heb.. maar dat komt omdat ik nooit lang een bril op heb gehad..
lenzen zijn veel beter, alleen is het wel irritant als je in een ruimte bent met veel rook enzo, dat je steeds moet knipperen , omdat je lenzen zo droog zijn..
daar heb ik oogdruppels voor. similasan oogdruppels nr.1. kosten 5,95 bij kruitvat etos etc. ff allebei de ogen 1 druppel en je ziet weer super scherp. zijn echt heel fijn. kan niet meer zonder (L)
laatste aanpassing

Uitspraak van <<*Hensel*>> op maandag 7 november 2005 om 14:47:
daar heb ik oogdruppels voor. similasan oogdruppels nr.1. kosten 5,95 bij kruitvat etos etc. ff allebei de ogen 1 druppel en je ziet weer super scherp. zijn echt heel fijn. kan niet meer zonder

tnQ.. straks meteen ff halen:)
is voor geirriteerde ogen enzo. Ik heb ook altijd met uitgaan en idd als er veel rook is dat me ogen droog en worden en lensen dan minder scherp zijn. Bij mij werkt het super goed en paar vriendinnen vna mij zijn er ook inmiddels verslaafd aan :D.

ik wist wel dat er druppels waren, maar ik had niet gedacht dat het zou werken, ik ga om 4 uur ff naar de kruidvat.. ik laat je wel weten wat ik er van vind:P

Ik heb ook maandlenzen, eerlijk gezegd draag ik ze veel te lang, maak ik ze slecht schoon en draag ik ze zolang ze het doen :D

Heb geen problemen met mn ogen
Maak ze ook niet vaak schoon hoor, want ik kan ze hele dagen en nachten inhouden dus..........Af en toe maak ik dan schoon, maar ik heb er ook geen troep op hoor en oogdruppels gebruik ik ook...

Uitspraak van Dreammachine op dinsdag 8 november 2005 om 08:18:
Maak ze ook niet vaak schoon hoor, want ik kan ze hele dagen en nachten inhouden dus..........Af en toe maak ik dan schoon, maar ik heb er ook geen troep op hoor en oogdruppels gebruik ik ook...

welke lenzen heb jij dan?
Maand lenzen voor dag & nacht..

Ik kan mijn maandlenzen tegenwoordig niet eens langer dan 3 weken inhouden.. Zo snel zijn ze al verrot. Nu moet ik ook zeggen: Ik ben 3 maanden geleden begonnen met werken; zit dus niet meer in de schoolbanken, maar dagelijks in de auto en achter een computer.. Vergt veel energie van je ogen.

Er zijn sinds kort maandlenzen die meer zuurstof doorlaten en daar ga ik voor.. Want dit is helemaal niets :/
ja heb erook veel meer last van nu ik niet meer op school zit en achter computer werk. pff als er nou geen slechte ogen waren :@

Vriend van mij heeft zn ogen laten laseren in Antwerpen, maar dat lijkt me helemaal niets. Hoe die dat heeft verteld. 2 weken na de operatie heeft ie nog steeds last van vermoeide ogen :/
zachte maandlenzen die je 's nachts ook in kan? Dat is ook wat voor mij!! Maar ik heb dus zachte maandlenzen maar die hoef ik niet 's nachts in te houden, doet het me toch pijn de dag erna! Kan dat echt niet..
Er zijn sinds kort maandlenzen die meer zuurstof doorlaten

Die heb ik dus en je hebt nog acuvue lenzen, maar dit zijn geloof ik weeklenzen. Moet je ff informeren bij je opticien.
Ik heb nu dus maandlenzen, wel van Bausch en Lomb en zijn ook wel errug duur en niet via Internet te verkrijgen helaas :(
Haal ze er af en toe uit, ff schoonmaken, maar dat is eigenlijk niet echt nodig en verder oogdruppels gebruiken (kzit ook hele dagen achter de pc)
Volgende week zit er bijna een half jaar op. Dan moet ik ook voor controle, gaan ze alles opmeten en waarschijnlijk moet eentje wat sterker..........Ben benieuwd