Partyflock

Forumonderwerp · 819457
Een aantal gothics in Nederland zijn 'not amused' over een liedje van de Nederlandstalige krachtpop/punkband 'Nou En' uit Kampen. Ze zijn woedend over de tekst van het nummer 'Gothic Meisje'. ''Hé gothic-meisje, wat doe je chagrijnig, je ogen staan zo dof en je zegt zo weinig. Ik ben een beetje bang voor jou. [....] Maar om daarom nou het hele jaar erbij te lopen als een zombie in een vleermuispak, zeg nou zelf, dat is een beetje raar of hang je 's nachts ook aan de balken van het zolderdak'', zijn enkele regels uit de song. De videoclip van het nummer is regelmatig te zien op de populaire muziekzender TMF.

Woedende gothic-fans hebben het gastenboek op de site van 'Nou En' de laatste dagen vol gezet met scheldkannonades en bedreigingen. Ook is het huisadres van één van de bandleden op internet geplaatst en de oproep om molotovcocktails mee te nemen naar popzalen waar de band optreedt.

Schrijver en zanger van het nummer is Bas Nijhof. ''De dreigementen gaan een stap te ver. We overwegen daarom aangifte te doen. Ik weet ook dat veel van die reacties niet serieus te nemen zijn, maar nu ook het adres van onze gitarist bekend is, maken we ons zorgen'', aldus Nijhof. De Kampense formatie krijgt in ieder geval voorlopig extra bewaking tijdens optredens.

Volgens Nijhof moet de tekst gezien worden als een knipoog naar de muziekstroming. ''We hebben alle vooroordelen over gothic-liefhebbers gebruikt. Het druipt ervan af dat de tekst grappig is bedoeld en zeker niet als sneer tegenover de fans van die muziekstroming.''

whaha.. die lui kunnen een goede grap ook niet waarderen hehe.. echt goths whaha... kansloos.. haha..
Klinkt als een waarheidsgetrouwe text. (Y).

Krijgen die Goth-gekken eindelijk erkenning, gaan ze weer zeiken. Het is ook nooit goed. :/.
laatste aanpassing
Neej precies.. krijgen ze nu eindelijk hun eigen nummers vinden ze het nog steeds rot.. haha... wat moeten ze nu weer verzinnen dan.. haha.. :P

Uitspraak van F*ckkick op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:05:
kansloos.. haha..

inderdaad :yes:
lullig B)
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:11:
herkenning

erkenning?

Upka. :[
pfff

kan me de reactie van de gabbers ngo wel herinneren op liedjes als "gabbertje" en "hakken en zagen"

dus weet niet of gothics veel beter zijn dan gabbers..

the advisor ;-)
nadat Hakkuhbar en consorten de gabbers onder handen namen, zijn nu de goths aan de beurt :9

ik hoop dat er nog veel volgt, vind t wel lachu

Ik vond 'Gabbertje' vroeger ook een irritant nummer. Ik kan me er dus wel iets bij voorstellen, maar bedreigingen en scheldkannonades gaat me iets te ver :/

Vind het wel sterk (Y)

humor!
ik zou de clip wel willen zien... iemand een link ofzow?? ken namelijk de vriend van t meisje dat in die clip speelt...

:P

ik zou de clip wel willen zien... iemand een link ofzow?? ken namelijk de vriend van t meisje dat in die clip speelt..

Op de site staan wel een hoop foto's uit de clip:

http://www.nouen.nl.nu/

Nummers als gabbertje vond ik ook kut, niet omdat het de gabberscene belachelijk maakte, maar vooral omdat het diezelfde scene nog verder kapot maakte..

Maarja.. het adres bekend maken en zo gaan dreigen gaat wel veels te ver en vind dat er nogal een hoog waarheidsgehalte in het nummer zit :P

hahaha mooi dit,

Dood aan alle gothics :devil: (of zijn ze dat al :P )
ik vind die gothics sowieso kanslose lui!!
Ach ja.....ben benieuwd wie de volgende zijn die op de hak genomen worden....:)
Artiest Lanz
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:11:
Klinkt als een waarheidsgetrouwe text. .

Krijgen die Goth-gekken eindelijk erkenning, gaan ze weer zeiken. Het is ook nooit goed.

Helemaal mijn mening (y)

Clip zelf staat ook op die site.

Edit: is een live-compilatie
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 1260, 75631}
Uitspraak van The advisor op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:17:
pfff

kan me de reactie van de gabbers ngo wel herinneren op liedjes als "gabbertje" en "hakken en zagen"

dus weet niet of gothics veel beter zijn dan gabbers..

Dit is natuurlijk niet hetzelfde. "Gabbertje" e.d. waren parodiën. Dat is nu niet het geval.
gothics, rare figuren, beetje op een begraafplaats op grafstenen gaan zitten en dan proberen geesten oproepen... afmaken die gasten !

Uitspraak van Hoochem op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:30:
ben benieuwd wie de volgende zijn die op de hak genomen worden

techno liefhebbers :jaja:
Volgens Nijhof moet de tekst gezien worden als een knipoog naar de muziekstroming. ''We hebben alle vooroordelen over gothic-liefhebbers gebruikt.

Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:42:
Dit is natuurlijk niet hetzelfde. "Gabbertje" e.d. waren parodiën. Dat is nu niet het geval.

natuuurlijk niet!

the advisor ;-)
Uitspraak van XXlerator op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:42:
gothics, rare figuren, beetje op een begraafplaats op grafstenen gaan zitten en dan proberen geesten oproepen... afmaken die gasten !

dat doen wouze gabbers ook wel hoa:/

Ook is het huisadres van één van de bandleden op internet geplaatst en de oproep om molotovcocktails mee te nemen naar popzalen waar de band optreedt

Ja hoor :S
Uitspraak van The advisor op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:44:
natuuurlijk niet!

Hou je sarcastische opmerking voor je als je ongelijk hebt gast.

Een parodie wordt gemaakt in dezelfde muziekstijl of worden bepaalde invloeden van de scene gebruikt en dat in deze kwestie dus niet zo.

Dit is gewoon een plaat waarin ze de aversie laten spreken tegen de wijze waarop ze zich uiten, niets meer, niets minder.

Uitspraak van XXlerator op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:42:
gothics, rare figuren, beetje op een begraafplaats op grafstenen gaan zitten en dan proberen geesten oproepen... afmaken die gasten

was je erbij dan? :D
Uitspraak van Joch-m vaagstyle op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:30:
ben benieuwd wie de volgende zijn die op de hak genomen worden

techno liefhebbers

Dat heeft Eminem al eens gedaan ..
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:54:
was je erbij dan?

anders kan ik het toch niet zeggen... zulke figuren laat je daar toch niet zitten, die maai je der af!

Haha mooi (Y) Kutvolkje..echt smeerlappen zijn dat.
Uitspraak van DJ Sequence op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:51:
Een parodie wordt gemaakt in dezelfde muziekstijl of worden bepaalde invloeden van de scene gebruikt en dat in deze kwestie dus niet zo.

nee? dus jij vond het nummer gabbertje puur hardcore?

laat me niet lachen omdat er 2,5 keer een bass in zit wil niet zeggen dat het meteen te vergelijken valt..

en er worden toch bepaalde invloeden v/d de scene gebruikt?

of stond er geen gothic meisje op de voorkant?

jawel toch?

the advisor ;-)
ik vind t er ook niet uit zien dat gothic volk:S
Uitspraak van The advisor op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:10:
nee? dus jij vond het nummer gabbertje puur hardcore?

laat me niet lachen omdat er 2,5 keer een bass in zit wil niet zeggen dat het meteen te vergelijken valt..

en er worden toch bepaalde invloeden v/d de scene gebruikt?

of stond er geen gothic meisje op de voorkant?

jawel toch?

het topic is gothics volgens mij... die moet je afzeiken :D

niet afzeiken... wel uitlache!...

ZELFS ME GOUDVIS KIJKT NOG VROLIJKER!
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:15:
niet afzeiken... wel uitlache!...

foto? :D

http://www.bronzelady2000.com/graphics/disney_collection/nemo.jpg
idd kansloos die gothic mensen, is maar een geintje :yes:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:19:
http://www.bronzelady2000.com/graphics/disney_collection/nemo.jpg

te nep :P
Kan me wel voorstellen dat ze not amused zijn, maar idd die bedreigingen enzo gaan wel erg ver. Het voorbeeld hakkebar enzo werd al aangehaald.. Dat vond men toen ook niet leuk..

Al denk ik dat je wel de grap ervan moet inzien
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 12:28:
Nummers als gabbertje vond ik ook kut, niet omdat het de gabberscene belachelijk maakte, maar vooral omdat het diezelfde scene nog verder kapot maakte..

whaha.. dan hoop ik dat dit nummer het einde van de goth cultuur is haha..

maar ja de gabbers van toen konden nog wel lachuh om het eerste nummer.. maar daarna is het uitgemolken door te veel van te maken het eerste was grappig en daarna was het gewoon een slecht kopieetje hehe.. wie kent het nummer nog van de reefteven hehehe.. blij blij blij op je foute bolletje allebei.. whaha.. echt fout en kansloos..

Uitspraak van XXlerator op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:21:
te nep

digitale goudvissen moet je niet voeren ;)

Uitspraak van F*ckkick op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:21:
whaha.. dan hoop ik dat dit nummer het einde van de goth cultuur is haha..

mag het hopen idd :P
Uitspraak van XXlerator op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:16:

Bad Fish Talks To Goth hehe :D
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 18 oktober 2005 om 13:23:
digitale goudvissen moet je niet voeren

nee dus das saai want die kan je ook niet door de plee spoelen :P
allemaal commetaar over de gothic scene hier maar ik vraag me af wie er nou echt wel eens op een gothic party geweest is?

the advisor ;-)