Partyflock

Forumonderwerp · 815915

een keer de omgedraaide versie..

ipv afvallen wil ik heel graag een paar kilo aankomen, maar echt serieus wat ik ook doe, er komt gewoon geen grammetje bij :/

nou niet gaan zeggen: ga elke dag naar de snackbar, want dat helpt niet.. niet voor mij in ieder geval. dan komt t op den duur alleen op je reet erbij en ik wil in ze geheel wat aankomen.

wie heeft er tips?

alvast bedankt
Ik ben net afgestudeerd dietist :D

Ik neem aan dat je de kilo's die je aankomen eraan wilt houden. Daarom zou ik geen preparaten en shakes aanbevelen. Het is de bedoeling dat je je voeding dusdanig verandert dat je gewoon iets meer calorien binnenkrijgt zonder dat het allemaal uit vet bestaat.

Probeer idd meerdere maaltijden per dag te proberen. Op die manier voorkom je dat e na 1 maaltijd propvol zit, en daardoor de uren erna niks meer hoeft. Meerdere malen per dag iets kleinere porties kan goed helpen.

Probeer ook gezondere producten te nemen ipv de vette producten. Ook slanke/dunne mensen kunnen een torenhoog cholesterolgehalte krijgen waardoor aderen kunnen dichtslibben en de kans op een hartinfarct groter wordt. Kies juist voor de gezonde producten, bijvoorbeeld brood. Iedereen heeft 5 tot 8 boterhammen op een dag nodig bijvoorbeeld, haal jij dat?

Ook producten als cruesli/muesli levert extra calorien. Doe bijvoorbeeld als tussendoortje of toetje wat cruesli door de yoghurt...

In principe moet je je voeding van een hele dag eens bijhouden en opschrijven. Ga er dan eens critisch naar kijken.... wat kan je veranderen?
Je mag je dagvoeding ook wel naar me mailen. Dan kan ik het berekenen.

Ook mensen die actief zijn aangelegd, dus die van nature veel lopen, fietsen, sporten.... weinig rust in zich hebben zullen minder snel aankomen. In principe kom je aan als je door middel van je voeding meer calorien binnenkrijgt als dat je door beweging verbruikt.

Uitspraak van 4Maaike4 op woensdag 5 oktober 2005 om 19:11:
Ook slanke/dunne mensen kunnen een torenhoog cholesterolgehalte krijgen waardoor aderen kunnen dichtslibben en de kans op een hartinfarct groter wordt.

pcies (y) door VET te gaan ete los je nog nix op! is alleen maar slecht voor je :no:

Uitspraak van 4Maaike4 op woensdag 5 oktober 2005 om 19:11:
Ik ben net afgestudeerd dietist

hmmm sweett. Gefeliciteerd met het behalen er van...

Mag ik jou als prof een vraag stellen?????

je kan bij de dokter pillen vragen
die zorgen dat je wat aan komt een vriendin van mij heeft dat ook gedaan bijhaar heeft t geholpen

sanne24 11 oktober 2005 14:49
dit heb ik weer..

ben zwanger van een one night stand en ik weet niet wie de vader is.

t kunnen er 4 zijn

wat moet ik nou? ze alle 4 maar inlichten of niet?

Je zal nu vanzelf wel aankomen :)

Mozzarella eten alsof je leven er vanaf hangt! :yes:

Zo ben ik ook aangekomen en van me ielige 48 kilo AFgekomen :)

En het is nog lekker ook

Tomaatje erbij, kappertjes erbij, pesto, lekker kruiden er overheen! :kwijl:

Ik heb ook al bij een dietiste gelopen om aan te komen. Moest ik zo'n 7 keer per dag eten. Ik kreeg ook allemaal tips om extra calorieen binnen te krijgen. Maar was moeilijk om me eraan te houden. Als het elke keer voor m'n neus klaar zou staan was het een stuk makkelijker. Nu ben ik er maar meegestopt, hielp toch niet voor mij....

pffff is dat moeilijk dan aankomen?

mijn gemiddelde gewicht is 65 kilo wat ik altijd woog dus :p

en nu weeg ik 86 kilo :cheer:

gwoon beebies maken :yes: word je hastikke dik van :p

ik heb precies het zelfde wil ook graag wat aankomen, maar ze zeggen ook (het klinkt beetje raar) als je veel sex hebt verbrand je veel calorieen waardoor alles wta je eet weer verbrand..maar pap eten met veel suiker, slagroom op je vla enzo kom je zo aan!! ben ik nu ook mee bezig al 4 weken, ben pas 1 kilo aangekomen..:(

Uitspraak van verwijderd op woensdag 12 oktober 2005 om 17:31:
als je veel sex hebt verbrand je veel calorieen

gloof d'r niets van :no: anders woog ik geen 86 maar 40 kilo :devil:

Ik heb er ook last van.
En ik ga nu dit proberen...

www.weightgainplus.com
laatste aanpassing

Mmm. ziet er een beetje twijfelachtig uit moet ik zeggen. Zou niet zo snel vage pillen gaan slikken.
Ik heb 1 of ander poedertje wat je door je drinken kan doen (wel goed roeren) het zijn voedingssuikers ofzo. Schijnt dat je er ook van aan komt. Zit met hetzelfde probleem dat aankomen niet lukt en dit was een tip van de diëtiste. Het spul heet Fantomal en kun je gewoon bij de drogist halen of de supermarkt (staat bij de dieetspullen)

Ik kan eten wat ik wil! Sommige mensen zien dit als een luxe maar voor sommige mensen totaal niet!

Ik ben 1.75 en weeg 56kg

Je kan ook gaan sporten, spieren zijn zwaarder dan vet en het ziet er best mooi uit als je redelijk gespierd bent.

Ik ben van plan te gaan fitnessen om wat spiermassa te kweken en me conditie op peil te houden, niet om af te vallen!!

Uitspraak van verwijderd op woensdag 5 oktober 2005 om 10:13:
ik dacht juist dat pasta's snel verteerbaar waren?? Als dat zo is val je dan toch juist af...

valt wel mee hoor;

als je de verteerbaarheid van voedingsproducten wilt weten moet je ff een kijkje nemen op de glychemische index;

een lijst waarop de snelheid van opname in je bloed wordt weer gegeven.

pasta scoort middelmatig op de GI-index in vergelijking met bijvoorbeeld bruin brood, cornflakes, of rijst; deze worden veel sneller verteert.

Pasta is goed product; zorgt niet voor een snelle (ongewenste) stijging van je bloedsuikerspiegel (=verbranden), de energie komt gelijkmatig en vrij langdurig vrij (= goed om aan te komen)

Uitspraak van Miss Zuid op woensdag 5 oktober 2005 om 10:16:
pasta's verbranden wel snel

zie uitleg

Uitspraak van SuperSan op zondag 16 oktober 2005 om 15:50:
Het spul heet Fantomal en kun je gewoon bij de drogist halen of de supermarkt (staat bij de dieetspullen)

Heb ik ook geprobeerd, maar kon ik niet tegen. Werd er erg misselijk van.....

Mensen, als je wilt aankomen is dat toch niet zo moeilijk... het is simpel als 1 + 1 = 2

je hebt een snelle stofwisseling, heel verhaal; heeft met je alvleesklier te maken, doet er verder niet toe.

het komt er op neer dat je per dag veel calorieen verbrandt; waarschijnlijk meer calorien of minstens net zo veel als je binnen krijgt.

op het moment dat je in je calorie-inname hoger gaat zitten, dan je verbruik, zegt je lichaam; hey, deze heb ik niet nodig; ik sla ze op als vetcellen, kortom; je wordt zwaarder.

je wilt dus je dat je calorie-inname hoger ligt dan je verbruik; vaak eten, en veel eten.

je kan er voor kiezen om veel onverzadigde vetten, suikers, etc. te eten, waar veel calorieen in zitten, maar je zit natuurlijk niet op hart-en-vaatziekten te wachten.

dus je moet zorgen dat je je calorieen haalt uit "gezonde voeding".

basisregels zijn eigenlijk;

eet om de 2 uur; houdt je stofwisseling aan de gang, zorg dat je eigenlijk constant aanvoer hebt van voedingsstoffen.

zorg dat je hoog in je koolhydraten zit (let op; complexe koolydraten zoals pasta's rijst aardappelen, anders krijg je weer die ongewenste snelle stijging van bloedsuikerspiegel)

zorg dat je hoog zit in je eiwitten; magere kwark, kip,kalkoen, mager rund, tonijn, makreel,etc.

(let op; makreel is vette vis; maar dit is onverzadigd vet= goed voor je)

zorg dat je voldoende groente en fruit binnen krijgt.

zorg dat je voldoende water drinkt; omdat je zoveel eet krijgt je spijsvetering/nieren het zwaar te verduren; water helpt met zuiveren.

het beste is om ff je calorie-verbruik uit te rekenen (voedingscentrum ofzo...), dan weet je precies hoe hoog je moet zitten.

en het allerbeste is natuurlijk om erbij te trainen; zodat je spiermassa aankomt en geen vet, maar dit is echt een langdurig proces; verwacht niet dat je in 1 jaar een kleine 10kg aan vetvrije massa aankomt, dit is echt een fabeltje.

succes (Y)
Lucovitaal Gewichtstoename dit is een hoogcalorisch voedingsmiddel en bevordert zowel de gewichtstoename, als het geestelijk en lichamelijk uithoudingsvermogen.

Productinformatie:
Lucovitaal Gewichtstoename is een versterkingsmiddel met:
- complexe koolhydraten, de energiebron voor de spieren.
- melk- eiwit, de bouwstof voor het spierweefsel.
- tarwekiem, bevat onder andere vitamine B en E.
- lecthine, dat het prestatievermogen verhoogt en zenuwsterkend is.

te koop bij reform winkels of internet

Uitspraak van verwijderd op zondag 16 oktober 2005 om 16:32:
Mensen, als je wilt aankomen is dat toch niet zo moeilijk... het is simpel als 1 + 1 = 2

je hebt een snelle stofwisseling, heel verhaal; heeft met je alvleesklier te maken, doet er verder niet toe.

het komt er op neer dat je per dag veel calorieen verbrandt; waarschijnlijk meer calorien of minstens net zo veel als je binnen krijgt.

op het moment dat je in je calorie-inname hoger gaat zitten, dan je verbruik, zegt je lichaam; hey, deze heb ik niet nodig; ik sla ze op als vetcellen, kortom; je wordt zwaarder.

je wilt dus je dat je calorie-inname hoger ligt dan je verbruik; vaak eten, en veel eten.

je kan er voor kiezen om veel onverzadigde vetten, suikers, etc. te eten, waar veel calorieen in zitten, maar je zit natuurlijk niet op hart-en-vaatziekten te wachten.

dus je moet zorgen dat je je calorieen haalt uit "gezonde voeding".

basisregels zijn eigenlijk;

eet om de 2 uur; houdt je stofwisseling aan de gang, zorg dat je eigenlijk constant aanvoer hebt van voedingsstoffen.

zorg dat je hoog in je koolhydraten zit (let op; complexe koolydraten zoals pasta's rijst aardappelen, anders krijg je weer die ongewenste snelle stijging van bloedsuikerspiegel)

zorg dat je hoog zit in je eiwitten; magere kwark, kip,kalkoen, mager rund, tonijn, makreel,etc.

(let op; makreel is vette vis; maar dit is onverzadigd vet= goed voor je)

zorg dat je voldoende groente en fruit binnen krijgt.

zorg dat je voldoende water drinkt; omdat je zoveel eet krijgt je spijsvetering/nieren het zwaar te verduren; water helpt met zuiveren.

het beste is om ff je calorie-verbruik uit te rekenen (voedingscentrum ofzo...), dan weet je precies hoe hoog je moet zitten.

en het allerbeste is natuurlijk om erbij te trainen; zodat je spiermassa aankomt en geen vet, maar dit is echt een langdurig proces; verwacht niet dat je in 1 jaar een kleine 10kg aan vetvrije massa aankomt, dit is echt een fabeltje.

succes

Dit is heel makkelijk gezegt voor jou (Y) maar de mensen die willen aankomen hebben hier niks aan :S

Ik zit er ook mee dat ik niet kan aankomen en heb er alles aan gedaan om aan te komen. Nu ben ik bezig met gezond voedsel goed slapen veel eten en veel trainen ik word wel iets zwaarder. Maar het kutte is dat ik geen vet aankom maar massa :d maar met alleen massa heb je et niet ik heb brandstof nodig :S ik kom heel vaak te droog te staan ook al eet ik meer dan een bodybuilder onderhand.

Ook al train ik niet kom ik nog niet aan :S ben al bij een dieetiste geweest die weet et ook niet meer. Ik ben nu bezig met proteine shakes weight gainers plus me normale voeding en ik kom nog niet aan :S:S

Als er iemand nog iets weet hoor ik et wel

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 11:04:
Dit is heel makkelijk gezegt voor jou maar de mensen die willen aankomen hebben hier niks aan

Hiermee wil ik alleen maar zeggen: als je echt wilt aankomen en je zit er echt mee dan heb je bijna alles al geprobeert en dit dus ook (Y)

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 11:04:
Dit is heel makkelijk gezegt voor jou maar de mensen die willen aankomen hebben hier niks aan

Ik zit er ook mee dat ik niet kan aankomen en heb er alles aan gedaan om aan te komen. Nu ben ik bezig met gezond voedsel goed slapen veel eten en veel trainen ik word wel iets zwaarder. Maar het kutte is dat ik geen vet aankom maar massa maar met alleen massa heb je et niet ik heb brandstof nodig ik kom heel vaak te droog te staan ook al eet ik meer dan een bodybuilder onderhand.

Ook al train ik niet kom ik nog niet aan ben al bij een dieetiste geweest die weet et ook niet meer. Ik ben nu bezig met proteine shakes weight gainers plus me normale voeding en ik kom nog niet aan

Als er iemand nog iets weet hoor ik et wel

mensen die willen aankomen hebben hier niks aan?

dit is voor mensen die willen aankomen beste vriend.

ik train zelf ook; en ik hoor ook dat gezeur van mensen; "ja ik heb echt alles geprobeerd en ik kom niks aan" "veel eten helpt niks bij mij"

En dan zie ik die voedingsschema's; om te huilen gewoon.

Mensen verwachten dat ze een paar kilo in de maand pakken; aankomen is voor mensen met een hoge stofwisseling gewoon een heel langzaam proces, je bent niet binnen een half jaar breed/dik. Zoiets heeft veel tijd nodig.

Ik had vroeger ook veel moeite met aankomen; en ik dacht dat ik ook genoeg at, helemaal vergeleken met de mensen om mij heen. Maar het verschil in aankomen en afvallen kan in een paar 100 calorieen zitten. Je moet gewoon heel toegwijdt zijn met je voeding; stipt op tijd eten, week in week uit, maand in maand uit, anders kom je er niet. Als ik twee weken verzwak met dieten dan val ik ook weer af.

dus kom niet vertellen dat die adviezen van mij niks zijn voor die mensen die willen aankomen beste vriend.

Uitspraak van *Linnie* op woensdag 5 oktober 2005 om 11:38:
ga naar een dietiste, die zijn er niet alleen voor mensen om af te vallen maar er zijn ook veel mensen die juist wat aan willen komen.

:yes:

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 12:14:
Mensen verwachten dat ze een paar kilo in de maand pakken; aankomen is voor mensen met een hoge stofwisseling gewoon een heel langzaam proces, je bent niet binnen een half jaar breed/dik. Zoiets heeft veel tijd nodig.

Ik was na 3 jaar 3 kilo aangekomen, alleen toen ik even een paar dagen een dipje had, was ik het binnen 3 dagen weer kwijt :/

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 12:14:
En dan zie ik die voedingsschema's; om te huilen gewoon.

Die is samengesteld door de dieetiste bij de sportschool dus ik weet waar ik over praat

Uitspraak van verwijderd op maandag 17 oktober 2005 om 14:46:
Ik was na 3 jaar 3 kilo aangekomen, alleen toen ik even een paar dagen een dipje had, was ik het binnen 3 dagen weer kwijt

Dat ken ik :(

als ik chocolade eet kom ik wel aan mja of dat voor iedereen zo werkt??.. maar bij mij ist er ook zo weer af:S dus das wel nadeel
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 15 november 2005 om 11:51:
Die is samengesteld door de dieetiste bij de sportschool dus ik weet waar ik over praat

Post je voedinsschema eens dan?Waaruit bestaat het?Hoeveel kcal/eiwit/Kdrt/vet?
Mensen die niet aankomen eten gewoon nog steeds te weinig.Of ze denken dat het allemaal zo makkelijk gaat.Als je een ecto bent(waar ik nu even vanuit ga)moet je geduld hebben!Denk maar niet dat je in 2 maanden zo maar ff een paar kilo's pakt.Het kost tijd!Ik ben benieuwd naar je voedingsschema.....

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 5 oktober 2005 om 08:45:
er komt gewoon geen grammetje bij

Heb ik ook niks help stoppen met drugs, elke dag frituur, alleen maar gezond eten en een combi van dit alles helpt ook niet.
Uitspraak van Miss Zuid op woensdag 5 oktober 2005 om 10:33:
ik trainde erbij, maar kwam niet vet veel aan hoor

Er hoeft toch niet per defenitie vet bij te komen, eerder juist spiermassa...spiermassa is zwaarder dan vetmassa, en dat ziet ook wel iets mooier uit...naar mijn mening
:flower:
laatste aanpassing