Partyflock

Forumonderwerp · 815242
448x bekeken

Waarschuw beheerder
EURO'S
Wat is jullie mening?
Was het nederlandse geld niet beter?
Nu is alles dubbel zo duur...
Niets is meer betaalbaar.
Omdat de bedragen van de euro zo goedkoop lijkt maken ze het duurder?
WAAROM???
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
ja ok...maar je kan ook niet echt zeggen dat we er met de euro nou goed op vooruit zijn gegaan :/

Waarschuw beheerder
en in kerkrade is de euro nu pas ingevoerd?

Denk ook dat we met zn alle in Kerkrade Nieuwjaar moeten vieren! die liggen 6jaar achter, hebben we weer millenium :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 8) Moon 8) op dinsdag 4 oktober 2005 om 14:01:
ja ok...maar je kan ook niet echt zeggen dat we er met de euro nou goed op vooruit zijn gegaan

Dat komt niet door de munteenheid op zich. De euro zelf heeft er niet voor gezorgd dat we er op achteruit zijn gegaan. Dit volgens mij vooral door de relatief lage waarde van de dollar en het koopgedrag van de Nederlanders.
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
De gulden is dus gewoon te goedkoop verkocht....:/

Waarschuw beheerder
Dat komt niet door de munteenheid op zich. De euro zelf heeft er niet voor gezorgd dat we er op achteruit zijn gegaan. Dit volgens mij vooral door de relatief lage waarde van de dollar en het koopgedrag van de Nederlanders.

Volgens mij zorgt een lage dollar niet direct voor inflatie. Ik denk dat het voor een groot gedeelte komt door het afronden van winkeliers naar boven. Daarnaast merkt iedereen het bij het boodschappen doen en vooral de horeca is duidelijk duurder geworden.

De gulden is dus gewoon te goedkoop verkocht....:/

Zalm zei hier zelf over dat dit niet waar is, omdat je zowel je inkomsten als uitgaven in Euro's door 2.20371 moest delen. Weet niet of dit waar is..
Waarschuw beheerder
Ik weet wel dat ik het echt niet meer trek, leven van 1 salaris....:/ echt ff wat erbij verzinnen....:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Botros op zondag 2 oktober 2005 om 23:59:
Kijk naar de supermarkt oorlog. De prijzen zijn nu op een punt bereikt dat het goedkoper is als in het gulden tijdperk.

Echt niet!....
Pak bami: in 2001: 3 gulden zoveel, tegenwoordig 4 euro...
zelfde met worst etc.... supermarktoorlog? Laat me niet lachen! Alles is 2 maal zo duur als vroeger, alleen proberen ze de consument wijs te maken dat er een zogenaamde oorlog is waardoor ze vrijwel tegen inkoopprijzen moeten verkopen... dat zal vast wel gelden voor enkele producten, maar op de meeste producten wordt gewoon vet winst gemaakt...
Waarschuw beheerder
En heel toevallig is dat tegenwoordig weer gewoon alles 0.99, 1.99 etc. kost... waar zijn de prijzen gebleven met als laatste cijfer een 1, 2, 3 etc.?..... Om maar niet te spreken van het feit dat ze tegenwoordig zo nodig moeten afronden: afronden op 2 eurocent is afronden op 4,4 gewone centen, bijna een stuiver.... belachelijk gewoon dat wij dat als schoothondjes accepteren.....

Waarschuw beheerder
Tja wat wou je er tegen doen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Gewoon Handig op dinsdag 4 oktober 2005 om 20:20:
En heel toevallig is dat tegenwoordig weer gewoon alles 0.99, 1.99 etc. kost... waar zijn de prijzen gebleven met als laatste cijfer een 1, 2, 3 etc.?..... Om maar niet te spreken van het feit dat ze tegenwoordig zo nodig moeten afronden: afronden op 2 eurocent is afronden op 4,4 gewone centen, bijna een stuiver.... belachelijk gewoon dat wij dat als schoothondjes accepteren.....

Weet niet waar jij woont, maar hier zijn er geen centen meer....alles wordt idd afgerond....:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 3 oktober 2005 om 02:09:
Jeetje...
ben jij een van de hoge.
Heb je het hoog zitten in je hoofd of zo???

Nee hoor. Ik ben ook maar gewoon een loonslaaf die tegen het minimum loon aan buffelt. En heb het ook niet hoog in mijn bol. Alleen wat ik probeer duidelijk te maken is dat we eens naar ons zelf moeten kijken. We geven die euro toch ook uit alsof het de gulden is. Gewoon eerlijk zijn naar jezelf toe en analyseren hoe je uitgaven patroon is. En ja dat onze koopkracht er op achter uit is gegaan heeft niks te maken met de euro maar valt meer te wijten aan de instabiele situatie in de wereld. Remember 9/11 en hoe lang hadden wij onze eurootjes toen ;) Pecies nog geen 9 maand. En als wij dan die Euro niet hadden gewild dan hadden we in 1998 Tom de Graaf als minister president moeten kiezen. (Niet dat ik pro D'66 ben hoor) Dan had je voor elke grote verandering weer naar het stemhokje kunnen hobbelen omdat de politiek te besluiteloos is. We hebben een keuze gemaakt met ons allen en dan moeten we niet lopen sikkepitten maar gewoon aanpassen en er het beste van maken.
Waarschuw beheerder
Je moet niet denken in de Gulden die is kapot!..
En als je t wel doet.. denk dan "verdomd ik heb meer geld
dan ik dacht!" Aangezien je nog in gulden denkt en je 45 oi hebt het dan toch wel ff 100 Gulden is.. :jaja:
Waarschuw beheerder
zoiets jah.....:p