Partyflock

Forumonderwerp · 813164
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
[img width=640 height=200]http://www.tqnoize.com/pf/parasneiterworks.jpg[/img]

Aangezien de vorige topic is gesloten wegens gezeik op bepaalde personen (die op hun beurt irritant liepen te doen), is dit nieuwe topic geopend. Laten we het dit keer rustig houden en on topic blijven zodat deze topic niet ook gesloten hoeft te worden!

mvg De jury
bestaande uit:
Paraman (oprichter contest 1 en contest 3)
Paratoxic (winnaar contest 2) (jury contest 3)
The Sneiterheadz (elite hard core) (contest 3)
Chosen Few (mokum) (elite hard core)

Para-Sneiterworks - The Freestyle Contest
Deel 3

Deze keer zal zoals het woord freestyle al zegt anders zijn dan de vorige 2 delen.

Om ervoor te zorgen dat je wat meer je eigen gang kan gaan ben je niet meer compleet gebonden aan een samplepack.

* 5 eigen samples
* vsti mag (zolang in totaal niet meer dan 5 presets gebruikt
* hardware mag dus ook
* alle stylen
* vrijheid in vocalgebruik
* 60 deelnemers

Er zal een pakket komen met een klein aantal samples,
wees dus verstandig in het samenstellen van je 5 eigen samples, je mag een preset meerdere malen gebruiken..
voorbeeld; één van je samples is preset23 uit V-station,
je mag dan 10 keer deze preset laden en op verschillende manieren verneuken. Zolang je maar niet meer dan 5 (verschillende) geluiden gebruikt.

Stylen worden dit keer gescheiden,
we maken onderscheid in 2 groepen.

Groep1- Hardcore, Hardstyle en aftreksels
Groep2- Techno, Drumnbass etc.

(dus 2 winnaars)

link naar contest1: opgestart door Paraman
https://partyflock.nl/topic/778790

link naar contest2: opgestart door Sneiterheadz
https://partyflock.nl/topic/794112

Inschrijven kan in een PM, vermeld wel style erbij zodat we 2 overzichtelijke rijen kunnen maken

Hier zijn de eindresultaten:

1 - 7.94 Igor Vertus - Twisted Fear [img width=36 height=27]http://www.cspacezone.com/forums/style_emoticons/default/eclipsee_gold_cup.gif[/img]
2 - 7.85 LoonyDJ - Miss Honney
3 - 7.58 Psycho Forze - Tha flow
4 - 7.55 Masteron - Stranger
5 - 7.47 TqNoize - EVP

6 - 7.27 Gekkehuis - McKinder Kabaal
7 - 7.16 No Definition - Kalermia
8 - 7.03 Ram-E - Overdriveproject
9 - 7.01 The Housemacher - There will still be black people
10 - 6.94 Sirch - Alien Infestation
11 - 6.90 Virulence - I Dont Belong Here
12 - 6.88 Tha Fist - Get This
13 - 6.84 Subtrix - Deadline
14 - 6.82 MrMindsynth (FUGS) - Toothpick (full techno mix)
15 - 6.76 Bandungbanaan - The Riddle
16 - 6.65 DaOldSkoolTerrorist - ProjectX
17 - 6.62 Psycho Parasite - Demonium
18 - 6.45 Carnophage - Twice
19 - 6.36 MOoLy - Consequences & Repercussions
20 - 6.32 DJ Arson - Splitting Headz
21 - 6.25 Splonkje - Movement
22 - 6.25 Patient Gekko aka Jwa - Freestylecontest
23 - 6.20 D21 - Count Me In
24 - 6.03 Demonyx - Dragons Breath (Expanded Version)
25 - 5.72 Chopper X - Awful Murder
26 - 5.68 Prefix - Contesttrack
27 - 5.61 Part-E freak - Are we having fun or what
28 - 5.29 DJ Highspeed - Motherfuckers
29 - 4.75 DD - Discopoep (Hardnoiz Remix)

Igor, van harte gefeliciteerd :) en iedereen bedankt voor het meedoen en natuurlijk het lange wachten (wat in de volgende contest niet weer zal gebeuren). (y)

Hier nog eens de link waar alle tracks te downloaden zijn:
The Freestyle Contest Tracks
laatste aanpassing door een beheerder
Waarschuw beheerder
gutentag
Waarschuw beheerder
ron,
jij had gisteravond zeker te veel gezopen? ;p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bet tie ak m aai b)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Tim!!! op zondag 11 december 2005 om 14:41:
ron,
jij had gisteravond zeker te veel gezopen?

Ja, maar t viel mee vergeleken vrijdag o:)

Waarschuw beheerder
Nee :)
Ik heb meer intresse in de uitslag :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 03:59:
Omdat muziek toch wel bepaalde elementen moet hebben om aan een bepaalde klasse te voldoen.

want nu leg je nog niets uit,wie bepaald wat klasse is;)

al dat digitale vind ik bijvoorbeeld helemaal niets,de harcore klinkt zo veel te 'gemaakt';)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:08:
want nu leg je nog niets uit,wie bepaald wat klasse is;)

al dat digitale vind ik bijvoorbeeld helemaal niets,de harcore klinkt zo veel te 'gemaakt'

Muziek is kunst. Niet elke Jan lul kan dat zomaar maken. Er zijn nou eenmaal een aantal (on)geschreven regels waaraan het moet voldoen om het een kloppend geheel te maken. Soms moet er dan ook iets extra's gebeuren om het geheel te laten flitsen zodat de boel niet inkakt (zoals bv de tip van die flanger).

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:16:
Er zijn nou eenmaal een aantal (on)geschreven regels waaraan het moet voldoen om het een kloppend geheel te maken

bullshit en vooral bij hardcore horen juist geen regels;)
laat je gaan......

Waarschuw beheerder
donateur
Ook bij hardcore horen regels. Dat hoort ook gewoon goed in elkaar te zitten.

Waarschuw beheerder
Regels?

Wat zijn regels, het is JUIST de kunst het buiten de regels te doen, en het nog te laten klinken (Y)

Waarschuw beheerder
donateur
Maar om het nog te laten klinken zou je toch bepaalde handelingen moeten verichten om het te laten klinken. ;)
Een voorbeeldje is dat er na 32 tellen toch steeds wat bij moet komen of weg moet vallen, anders wordt het maar een eentonige boel op gegeven moment. Zo moet er ook af en toe wat extra's gebeuren om het spannend, opzwepend, boeiend of weet ik veel wat te houden.
Hardcore mag dan misschien qua extremiteiten geen grenzen kennen, maar dat neemt nog niet weg dat je als producer toch maar een een bepaalde kunst beoefend; MUZIEKmaken! ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:38:
Regels?

Wat zijn regels, het is JUIST de kunst het buiten de regels te doen, en het nog te laten klinken

:respect: jij hebt het door:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:42:
Een voorbeeldje is dat er na 32 tellen toch steeds wat bij moet komen of weg moet vallen, anders wordt het maar een eentonige boel op gegeven moment. Zo moet er ook af en toe wat extra's gebeuren om het spannend, opzwepend, boeiend of weet ik veel wat te houden.
Hardcore mag dan misschien qua extremiteiten geen grenzen kennen, maar dat neemt nog niet weg dat je als producer toch maar een een bepaalde kunst beoefend; MUZIEKmaken!

nooit van IDM gehoord,er zijn meer dingen dan 4/4;)
daardoor is de hardcore tegenwoordig ook niets meer aan,ze houden zich allemaal aan regeltjes anders zijn ze bang dat het niet verkoopt........
ga maar eens mixen met hardcore platen van tegenwoordig,je hoeft niets te kunnen,alle tracks zijn bijna hetzelfde,je hoeft alleen maar wat schuifjes op en neer te doen,klaar alweer...
pak je bijvoobeeld wat oude platen erbij,moet je alles aanpassen om het te kunnen mixen :woepwoep:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:42:
Hardcore mag dan misschien qua extremiteiten geen grenzen kennen

Vind dat je je juist bij hardcore extreem in moet houden...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:38:
Regels?

Al ben je nog zo creatief `t moet wel afgesteld worden
2 totaal verschillende dingen denk ik :)
Maaruuuh
Komt de uitslag nog dudes ?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:46:
Vind dat je je juist bij hardcore extreem in moet houden...

Bij de gebruikelijke hardcore zoals wij die in nederland kewnnen misschien wel ja. Maar buiten dat om staat hardcore natuurlijk gewwoon voor een heel breed iets hé. ;) Daar valt zowel Noise, speedcore, trancecore, frenchcore, noem het allemaal maar op, onder.;) Daar doelde ik ff in dit geval op...

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:43:
nooit van IDM gehoord,er zijn meer dingen dan 4/4;)
daardoor is de hardcore tegenwoordig ook niets meer aan,ze houden zich allemaal aan regeltjes anders zijn ze bang dat het niet verkoopt........
ga maar eens mixen met hardcore platen van tegenwoordig,je hoeft niets te kunnen,alle tracks zijn bijna hetzelfde,je hoeft alleen maar wat schuifjes op en neer te doen,klaar alweer...
pak je bijvoobeeld wat oude platen erbij,moet je alles aanpassen om het te kunnen mixen

Nee, zo bedoel ik het niet. Lees het allemaal nog eens door, en probeer het ff anders te inpreteren als dat je het nu hebt gedaan. (Y)

Waarschuw beheerder
Agja.,.. maak gewoon wat je zelf wilt :D

Als jij dat mooi vind zit het goed (Y)

:|

Waarschuw beheerder
Joehooeeeeeeeeee
Werkzaam bij Music in Mind
Artiest {SHOWLIST artist 49066, 48979, 11660}
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 03:46:
em vraagje hoor,niet gelijk boos worden
maar als iemand zelf met een track bezig is geweest,en hij heeft besloten dat hij de track zo wil laten klinken,hij vind het persoonlijk zo precies goed....

waarom worden er altijd over effecten etc gesproken als een track gewoon goed is?

En wanneer is een track volgens jou goed dan? Als de producer het zelf perfect vindt? Dus als iemand een track maakt met alleen een standaard FL kick bijvoorbeeld, die 5 minuten onafgebroken doorspeelt, en dat zelf een perfecte track vindt omdat het precies is wat hij wilde maken, is het dan een goede track?

Ik bedoel dus,de maker heeft het zo bedoeld.....wie ben jij/zijn jullie om te bepalen dat er over bepaaalde dingen nog wat effecten moeten,flanger of wat en waar jullie ook allemaal wel niet naar boven halen..?
snap je het nog?

Vergelijk het eens met een verhaal. Als iemand een verhaal schrijft en daarin komt een passage voor die saai is of niks met de rest van het verhaal te maken heeft, dan zou ik ook als tip geven dat ie dat stuk beter iets kan veranderen.

ik bedoel de mensen hebben altijd iets te zeuren en onderbouwen de laatste tijd maar weinig
is een track gewoon goed en vet,gaan ze weer klagen over kleine dingetjes...........

Jij noemt het klagen en zeuren, ik noem het positieve feedback waar iemand wat aan heeft :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt ook dmv met de decay release etc te spelen een minder statische melo krijgen, het hoeft vaak niet eens heel opvallend te zijn maar het kan er gewoon veel levendiger door klinken :jaja:

Ik heb alleen vaak bij de kick dat ik m teveel constant hetzelfde vind klinken maar weet niet altijd wat ik d'r aan moet doen :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op zondag 11 december 2005 om 22:19:
En wanneer is een track volgens jou goed dan? Als de producer het zelf perfect vindt? Dus als iemand een track maakt met alleen een standaard FL kick bijvoorbeeld, die 5 minuten onafgebroken doorspeelt, en dat zelf een perfecte track vindt omdat het precies is wat hij wilde maken, is het dan een goede track?

ja
ik bedoel je hoort veel spul wat op plaat en cd staat,maar het kan gewoon veel beter en vetter,toch staan die dingen op plaat of cd;)het is hun visie,maar jij hoort zelf vast ook genoeg dingen zo van dat kan beter....toch?
bijna alles wat er hedendaags uitkomt bijvoorbeeld :D kan allemaal veel beter...
Jij noemt het klagen en zeuren, ik noem het positieve feedback waar iemand wat aan heeft

jij verteld jou visie jij denkt/vind dat er effecten en dat soort dingen overheen moeten,de maker vond dat niet,het is toch zijn track,niet de jouwe,zijn visie,niet het jouwe...;) ...de maker vond het zo perfect.

geef dan bijvoorbeeld tips over hoe een track opgebouwd hoort te zijn,want dat is iets wat heel veel mensen niet doorhebben hoe dat nou eigenlijk moet;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Hehehe, zoiets dacht ik ook al ja...

Als je feedback op zo'n manier interpreteerd (het dus alleen maar als gezeik/negatief beschouwd) dan zal het ook echt NOOIT iets met je worden denk ik. :)

Waarschuw beheerder
ik zie het niet als gezeik,maar wie ben jij om te bepalen hoe een track hoort te zijn?
dan kan iedereen ja wel stoppen met produceren,want je moet wel die ene effecten gebruiken,alles moet standaard zijn etc......:/

ik gebruik nooit effecten etc......ik vind het niet mooi,te digitaal,precies hoe house muziek niet hoort te zijn......
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 22:45:
jij verteld jou visie jij denkt/vind dat er effecten en dat soort dingen overheen moeten,de maker vond dat niet,het is toch zijn track,niet de jouwe,zijn visie,niet het jouwe...;) ...de maker vond het zo perfect.

Dat zijn juist dingen die de maker nog al eens over het hoofd ziet, of er gewoon zelf niet zo 1,2,3 op komt om nog zoiets extra's ermee te doen. Juist handig dan als iemand anders je daar op attent maakt. Wat je doet met dat advies is natuurlijk aan de maker zelf. Het MOET niet. ;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 22:50:
ik zie het niet als gezeik,maar wie ben jij om te bepalen hoe een track hoort te zijn?
dan kan iedereen ja wel stoppen met produceren,want je moet wel die ene effecten gebruiken,alles moet standaard zijn etc......

Niemand bepaald hoe een track hoort te zijn. Wel kun je iemand adviseren hoe je het eventueel nog beter kan laten klinken.
Dan probeer je dat uit of het daadwerkelijk beter word met een bepaald effect ergens en kom je er misschien dat het idd beter klinkt zo.. :d En soms klinkt het juist helemaal niet..nou dan laat je t gewoon lekker zitten.. :)
Waarschuw beheerder
donateur
want je moet wel die ene effecten gebruiken,alles moet standaard zijn etc......

Wie heeft er nu oogkleppen op dan ? :$

iets kan saai klinken, en paratoxic adviseert iets wat daar tegen kan helpen.
Maar hij kan ook iets anders proberen of het niet doen.

De keuze ligt bij housemacher toch? (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carnophage op zondag 11 december 2005 om 22:53:
De keuze ligt bij housemacher toch?

yup

Waarschuw beheerder
donateur
Juustem! b)

Waarschuw beheerder
maar daar had ik het niet over.....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 22:53:
Niemand bepaald hoe een track hoort te zijn. Wel kun je iemand adviseren hoe je het eventueel nog beter kan laten klinken.
Dan probeer je dat uit of het daadwerkelijk beter word met een bepaald effect ergens en kom je er misschien dat het idd beter klinkt zo.. En soms klinkt het juist helemaal niet..nou dan laat je t gewoon lekker zitten..

true

als je je track online zet.. en bijv paratoxic zegt er wat van.. en hij weet er behoorlijk wat van en vertelt je wat hij mooier zou vinden als je dat erbij doet.. dan is dat tog goeie informatie... kijk als je al heel lang bzig bent en je weet alles al.. dan zou het idd zo zijn dat de maker van het nr expres dit of dat er niet in heeft zitten... maar een beginnend "liedjes maker :P" weet ja nog niet hoe je alle dingen moet maken en zijn dus alle tips welkom tog?! :D (bij mij wel tenminste:))
Waarschuw beheerder
donateur
maar daar had ik het niet over.....

Nee daar heb je gelijk in, maar is dat niet een hele andere discussie ?

Het is toch een contest waarbij je als jurylid moet beoordelen, en als het naar zijn idee beter klinkt als het minder statisch is zou ik het ook gezegd hebben.

Denk ook niet dat het goed is om te zeggen dat mensen die effecten of die dingen moeten gebruiken, maar volgens mij zou dat toch niet werken veel te eigenwijs allemaal hier B)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 22:50:

simpel, de jury.

Net zoals een scheids bij een wedstijd. Heeft weinig nut om tegenin te gaan of je het ermee eens bent ofniet. Vorige contest eindigde ik rond de 30, een paar van wouty vandaan :o ..volgende keer beter :D

En als je echt graag tips wil, kan je dat bestwel lievv vragen aan jury/de groep hierow.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Carnophage op zondag 11 december 2005 om 23:13:
Denk ook niet dat het goed is om te zeggen dat mensen die effecten of die dingen moeten gebruiken, maar volgens mij zou dat toch niet werken veel te eigenwijs allemaal hier

:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 23:16:
En als je echt graag tips wil, kan je dat bestwel lievv vragen aan jury/de groep hierow.

waarom hoor je dan nooit iets over bijvoorbeeld de opbouw van een track,zijn vaak genoeg dingen online gekomen (ik noem geen namen) waarvan alles wel vet klonk etc,maar van de opbouw klopte helemaal niets,maar daar worden geen tips over gegeven:) :P

Artiest Vinnybunny
Waarschuw beheerder
xeno moet ook altijd lastig doen he :p

Waarschuw beheerder
:X 8)

hoezo lastig ik vraag gewoon een normale vraag...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Carnophage - Killswitch.mp3

Mogen jullie deze van mij beoordelen ( als jullie willen ) ik ben er voor mijn gevoel klaar mee, maar misschien vinden jullie het helemaal niks of klopt er gewoon geen drol van.
Ben nu werken tot 7 dus ik lees wel of jullie het aandurfden.

Ben benieuwd, adios! (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 22:45:
jij verteld jou visie jij denkt/vind dat er effecten en dat soort dingen overheen moeten,de maker vond dat niet,het is toch zijn track,niet de jouwe,zijn visie,niet het jouwe... ...de maker vond het zo perfect.

geef dan bijvoorbeeld tips over hoe een track opgebouwd hoort te zijn,want dat is iets wat heel veel mensen niet doorhebben hoe dat nou eigenlijk moet

Ik vind dat je jezelf behoorlijk tegenspreekt. De opbouw is net zo goed de keuze van de maker zelf, waarom zou je volgens jou daar dan wel wat over mogen zeggen en niet over invulling van een track?

Waarschuw beheerder
donateur
Waar Xeno is, is altijd gezeik.. :d :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lennar-D op zondag 11 december 2005 om 23:58:
De opbouw is net zo goed de keuze van de maker zelf, waarom zou je volgens jou daar dan wel wat over mogen zeggen en niet over invulling van een track?

omdat er vaak op tracks word geraegeerd zo van shit man vette shit,terwijl er van de opbouw niets klopt:/ :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2005 om 00:10:
omdat er vaak op tracks word geraegeerd zo van shit man vette shit,terwijl er van de opbouw niets klopt

Wie ben jij dan om te bepalen dat er van de opbouw niets klopt?
Ik bedoel dus,de maker heeft het zo bedoeld.....

Waarschuw beheerder
uh uh :nee:
opbouw is juist wel iets waar je je aan moet houden;)

Waarschuw beheerder
donateur
LOL!!!!! :P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2005 om 00:29:
uh uh :nee:
opbouw is juist wel iets waar je je aan moet houden

Ja maar wie ben jij om te bepalen wat een goede opbouw is dan?;p

Waarschuw beheerder
haha lollig hoor :/
net of jij niet weet hoe een track hoort opgebouwd te zijn,valt het erbuiten,klopt het gewoon niet,is het dus geen muziek:p
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En hoe hoort een track opgebouwd te zijn dan Xeno.
Volgens de standaard?
Je denkt net zo als de Sneiterz.
Als een track te "vreemd" is opgebouwd dan is het dus niet goed :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 12 december 2005 om 00:29:
opbouw is juist wel iets waar je je aan moet houden

Uitspraak van verwijderd op zondag 11 december 2005 om 16:18:
bullshit en vooral bij hardcore horen juist geen regels

Volgens mij kun jij beter met jezelf in discussie gaan ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hahahah :D