Partyflock

Forumonderwerp · 808824

Wie heeft hier ook last van?

Dat je zo lang mogelijk wakker blijft om uiteindelijk makkelijker in slaap te komen...

Vooral als de reden, van het niet in slaap komen, te maken heeft met het eeuwige gepieker!
Maakt niet uit waar dit gepieker uit bestaat! :NO:
Al gaat het om een tentamen, een kennismaking, nieuw werk, noem maar op... :X

En hebben jullie een manier gevonden om uiteindelijk gewoon makkelijker in slaap kunnen vallen?
Dus zonder te veel gedachten die in je hoofd omgaan...

En NEE... Een joint is geen oplossing!!!! ;P
Uitspraak van verwijderd op woensdag 7 september 2005 om 18:17:
Je helemaal ontspannen, bewust alle spieren loslaten, daar ook met je gedachten op focussen...loslaten, alles zwaar voelen worden.

Hoor dat vaker ja, maar lukt me echt niet

Heel erg concentreren op je lijf. Begin bij je voeten...laat alle spanning "zichtbaar" wegstromen, en voel hoe je voeten zwaar worden. Zo ga je alle lichaamsdelen af. ik haalde vaak niet eens m'n armen meer ;)
Wat ik er bij deed: in gedachten zo'n kalme stem, die je dan die opdrachten geeft, laat los, adem rustig in en uit... voel je slap worden, voel je zwaar worden, voel je slaperig worden... enz. haha, klinkt erg maf zo, maar mij hielp het wel een tijdje.
Als je in bed ligt en bij jezelf al denkt dat je niet in slaap gaat kunnen vallen, werkt het ook niet meer! Als je echt wakker in je bed ligt, kun je het beste ff 10 minuten naar andere kamer gaan.. gewoon even in de huiskamer zitten bijvoorbeeld.. Dan val je daarna wel makkelijk in slaap als je weer op je bed gaat liggen! Werkt bij mij althans prima!
Uitspraak van PrOtOtyPe™ op woensdag 7 september 2005 om 18:21:
ga ik alleen maar malen.
Dan maar ff t.v kijken

Tuurlijk is dat ook een middel. Maar eigenlijk ben je dan al te laat. Daarna ga je weer malen, omdat je nog maar zo en zoveel uur kan slapen voor de wekker...

Dus...ontspan vóór je naar bed gaat, geen pc, geen enge films, beetje afbouwen zeg maar.
Warme douche,
Zijn allemaal kleine dingen, die bij kunnen dragen.

Uitspraak van PrOtOtyPe™ op woensdag 7 september 2005 om 18:21:
heb nu melatomatine...

Las daar tijdje geleden ook wat over ergens hier op pf...
Maar gebruik liever geen pillen, middeltjes of wat dan ook! :NO:

Uitspraak van bloesem op woensdag 7 september 2005 om 18:30:
geen pc

Misschien daar maar eens mee beginnen ;P
sex daar slaap je goed van
slik oxcesepan(ofzoiets) val je wel van in slaap;)

Dat heb ik ook! :( Echt kut
Jah idd heeel kut... heb t ook...

Mss een tip:

Schrijf alles op waar je over na denkt, zodat je t de volgende dag weer terug kan lezen en dan met n gerust hart kunt gaan slapen... T werkt wel bij mij maar dan begin k meestal weer over iets anders te piekeren.... En als k dan eindelijk een keer egt moe ben geworden kan k eindelijk slapen... :z
ik zet vaak gewoon de tv aan
discovery channel ofzo en dan iets over mummy's, dat is zo saai dat ik binnen no time weg ben :Z

Uitspraak van Nachtraafje op vrijdag 9 september 2005 om 17:15:
Schrijf alles op waar je over na denkt, zodat je t de volgende dag weer terug kan lezen en dan met n gerust hart kunt gaan slapen... T werkt wel bij mij maar dan begin k meestal weer over iets anders te piekeren.... En als k dan eindelijk een keer egt moe ben geworden kan k eindelijk slapen...

Die heb ik nog niet gehoord :no:
Kan het eers proberen... Bedankt! :flower:

Uitspraak van O:) ! op vrijdag 9 september 2005 om 09:49:
sex daar slaap je goed van

Dat klopt ja! (Y)
kruidvat nachtrust is wel ok, heb ook goede in-slaap-val-problemen gehad, maar ben ik nu redelijk vanaf, zonder wat dan ook regelmatig te gebruiken trouwnes :)

1.L tryptofaan kun je uitproberen en het is bij de meeste drogisten verkrijgbaar,of anders bij homeopatische winkel zoals de zonnebloem.
2.valeriaan kruiden thee
3.sintjanskruid capsules
4.een boek lezen
5.mediteren hehe;)
6.niet aan dingen denken waar door je je druk maakt.
7.iedere dag vroeg opstaan en een vast ritme krijgen.
8.overdags sporten
9 veel sexen :P
10 laat je masseren;)

Uitspraak van verwijderd op zaterdag 10 september 2005 om 12:21:
10 laat je masseren

:yes: Hahaha.... ff iemand voor zoeken dan... ;)
laatste aanpassing
Laat maar horen of t mss helpt dan.. :)

Zijn wel goede tips die van apocalypsa :yes: :respect:
Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 21:10:
Zijn wel goede tips die van apocalypsa

vooral de laatste 2 :yes: ;)

Uitspraak van Tha Clown op woensdag 14 september 2005 om 22:13:
vooral de laatste 2 :yes: ;)

Inderdaad!!! :D (Y)
Maar laat ik daar nou net geen mogelijkheid toe hebben... :(

Ik heb er vaak last van als ik ergens mee zit of mezelf nie ben, maar op een gegeven moment kan ik alleen nog maar slapen, dan ben ik helemaal op, is meestal zaterdags :S

Uitspraak van verwijderd op woensdag 14 september 2005 om 22:29:
is meestal zaterdags

Das nou net de dag om te feesten :bounce:

;)

prrrrt
Zondag is slaapdag , en meer als 12 uur slaap per week is overmaat (Y)
Kan me het met adhd wel veroorloven , kan ook niet snappen dat er mensen zijn die per nacht 8of 10 uur slaap nodig hebben :X :P
Wakker blijven om in slaap te komen!! :S

:vaag:
Ontspanningsoefening:

- Eventueel rustige muziek opzetten. Het liefst zonder zang of veel lage tonen.
- Lekker gaan liggen.
- Één voor één al je spieren aanspannen en ontspannen. Soms 2 of 3 keer doen, totdat je geen lichamelijke spanning meer voelt.
- Nergens aan denken. Elke gedachte die opkomt doorverwijzen naar morgen.

Natuurlijke hulpmiddelen:

Valeriaan, help om je gedachten tot rust te brengen.

Melatonine, helpt om je waak/slaap ritme aan te passen, bijvoorbeeld na het weekend, ploegendienst of jetlag.

Geleide meditatie

Ad Visser - Brainsessions

Dit is een CD met rustige muziek en de stem van Ad Visser die vertelt dat je moet ontspannen, gedachten laten gaan en in je fantasie naar een mooie rustige plaats moet gaan.