Partyflock

Forumonderwerp · 805724

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Er komt weer een nieuwe house qlassics aan.

Line up:

FIRM SOUNDS FROM THE PAST - BLACKBOX
- Lucien Foort
- Miss Monica
- Franky Jones (Be)
- DJ Stanton
- Lars
- Lady Dana
- Bass D & King Matthew
- Pila vs Weirdo
- DJ Delerium 🇺🇸
Hosted by: Ruffian

HISTORY OF HOUSE - POSTBANKLOUNGE
- Dimitri
- Mark van Dale
- DJ Angelo
- Paul Jay
- Robin ‘Jay Dee’ Albers
- Voodoo Child

Kosten normaal 35 euro / vip 45

... en verschillende definities van classics :D
periode 1988 tot 1994

Ik denk dat die periode de komende editie zeker wel aan bod komt :)

Dat hij aan bod komt is vanzelfsprekend, alleen de vraag is: in welke mate? Gezien de lineup zal de mainstage vooral beukie beukie worden. Alleen Miss Monica en Luciën Foort wil ik sowieso beneden zien, de rest zie ik nog wel. Momenteel denk ik dat ik vooral boven te vinden zal zijn. :)

Uitspraak van actief op vrijdag 16 september 2005 om 17:26:
Er zijn verschillende definities van house :D

Klopt, twee om precies te zijn:

- Vroegah (1988 - 1992) heette alles house. Daarna werd het mellow en hardcore en daarna brak de hel pas echt los qua hokjes.

- Tegenwoordig hebben we ook house, over het algemeen redelijk rustige muziek die vaak in discotheken gedraaid wordt. Vaak geluisterd door mensen die wel op een dansvloer willen staan maar niet van extremen houden. Soort dagjesvolk dus.
laatste aanpassing

Artiest T.O.M.
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 19:16:
Daarna werd het mellow en hardcore en daarna brak de hel pas echt los qua hokjes.

:yes:
hokjes of niet mijn motto is muziek met bass en in de hmh maakt het niet uit welke hokje er gedraait word alles is gruwelijk daarzowww

oldschool hip-hop mag van mij ook wel :)

Dat nummer van Run DMC dat je ook in Chronic Disorder hoort. Vind ik wel grappig :D
laatste aanpassing
die nummers die we vanavond gaan horen zijn grappig.....:D
ff een noeste zuipen op het jordaan fe=stival zie je straks he malle....

Ben ckers van de partij.... hoe dan ook

Uitspraak van actief op zaterdag 17 september 2005 om 18:43:
Dat nummer van Rum DMC dat je ook in Chronic Disorder hoort. Vind ik wel grappig :D

Run DMC - It's Like That :)

Doe mij inderdaad ook maar een flinke lading hiphouse! :D

C&C Music Factory - Gonna Make You Sweat :respect:
Snap! - The Power :respect:
King Bee - Back By Dope Demand :respect:
Rob Base & DJ E-Z Rock - Get On The Dance Floor :respect:
M.A.R.R.S. - Pump Up The Volume :respect:
Silver Bullit - 20 Seconds To Comply :respect:
DJ One & Sadomasy - Bodymotion :respect:
One Tribe feat. Gem - What Have You Done (Is This All) :respect:
laatste aanpassing
Vroegah (1988 - 1992) heette alles house.

Waar komt dat fabeltje toch vandaan?

Wat te denken van Acid, New Beat, Hiphouse, Techno, etc.?

Dat bestond wel, maar ik ken niemand die het in die tijd in hokjes perstte. Iedereen noemde het gewoon house.
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 16:58:
Dat bestond wel, maar ik ken niemand die het in die tijd in hokjes perstte.

Niet om bijdehand te doen (ben zelf nog net wat jonger), maar ik snap best dat je in die tijd niemand kende die het in die hokjes perstte je was nota bene pas 7 jaar oud. Dus denk dat je net als mij die tijd niet bewust hebt meegemaakt.

Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 16:58:
Iedereen noemde het gewoon house.

Uiteindelijk is het ook allemaal House, dus het is niet zo dat de benaming onjuist is. Maar het is een puur Nederlands iets om alles op de grote hoop te gooien. Internationaal werd er wel degelijk onderscheid gemaakt.

Uitspraak van Edutainment op maandag 19 september 2005 om 18:01:
Niet om bijdehand te doen (ben zelf nog net wat jonger), maar ik snap best dat je in die tijd niemand kende die het in die hokjes perstte je was nota bene pas 7 jaar oud. Dus denk dat je net als mij die tijd niet bewust hebt meegemaakt.

Ik heb het over 1992, toen was ik 11. Toen was ik er dus wel zeer bewust bij, iedereen had het erover, van 10-jarigen tot 30-jarigen. Nooit heb ik in die tijd mensen gehoord over hokjes.

Later kreeg je wel hardcore en mellow, dat zag je ook duidelijk terugkomen in de Houseparty serie. Bandjes als Technotrance werden vrolijk uitgewisseld en dat was gewoon house.

Uiteindelijk is het ook allemaal House, dus het is niet zo dat de benaming onjuist is. Maar het is een puur Nederlands iets om alles op de grote hoop te gooien. Internationaal werd er wel degelijk onderscheid gemaakt.

Zal best, maar daar hadden we niet erg veel mee te maken in die tijd. :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 18:33:
Nooit heb ik in die tijd mensen gehoord over hokjes.

Er was idd geen hokjesgeest zoals dat er nu is, dat ben ik met je eens. Maar dat betekent niet dat er geen verschillende stromingen bestonden. Het was gewoon een stukje gemakzucht hier in Nederland.

Later kreeg je wel hardcore en mellow, dat zag je ook duidelijk terugkomen in de Houseparty serie.

Juist maar de House-Party serie was ook voornamelijk op de Nederlandse markt gericht.

Zal best, maar daar hadden we niet erg veel mee te maken in die tijd.

Zonder al die andere landen had Nederland niet eens geweten wat House is.

Ik zou zeggen zoek maar eens gewoon wat verzamel compilaties uit die tijd die niet door Arcade zijn uitgebracht, dooruit blijkt wel degelijk dat er onderscheid werd gemaakt.

Dat zal inderdaad best zo zijn, alleen hebben we het dus inderdaad over Nederland. HouseQlassics is een Nederlands concept.

Dat die stromingen bestonden is voor mij geen nieuws, draai dagelijks allerlei spul uit 1988 tot 1992, ken het ondertussen allemaal wel redelijk. :)
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 18:50:
HouseQlassics is een Nederlands concept.

Idd, maar House muziek behoort natuurlijk niet exclusief tot Nederland. Dus als je spreekt over House (de muziekstroming) kun je dan niet alleen op Nederland betrekken vind ik.

- Vroegah (1988 - 1992) heette in Nederland alles house.

;)
http://events.q-dance.nl/2005-11_12-november_houseqlassics/

de website is online voor de liefhebbers

wel een goeie site (Y)
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 22:13:
wel een goeie site

copy that! sites worden maar mooier en mooier... logisch uiteraard!

maar ik denk dat ik wel ga! :)
een keer wat anders dan anders en ik ben wel benieuwd wat ze zeker dieper in de nacht met de golden oldies doen! :)

Uitspraak van soepchef op maandag 19 september 2005 om 22:21:
maar ik denk dat ik wel ga!
een keer wat anders dan anders en ik ben wel benieuwd wat ze zeker dieper in de nacht met de golden oldies doen!

Zou zeker gaan..Ben twee keer geweest en vooral de eerste keer was het een van mijn betere feesten..Alhoewel ik wel vind dat ze meer uit dit concept kunnen halen, door een locatie te zoeken die ook een beetje houseclassics uitstraling heeft..Geluid is in de HMH natuurlijk wel weer (Y)
Ben wel blij met deze line up ook trouwens, van mij hoeft er niet heel de avond "hakkuh" te zijn. Qua line up doet het in ieder geval nu wel de naam houseqlassics meer eer aan.
vette site, maar ze willen wel echt laten weten dat het een echt CLASSICS feest word

weinig early hardcore, veel 1989-1992
Dat wordt weer :vaag: in de ronte lopen :D net zoals op Dominator Jef met die ene set van????????
beter gewoon echte oldschool, parkzicht enzo. niet te veel early hardcore. daarvoor naar mindcontroller zaterdag.

Uitspraak van :jaja: Jeffrey :jaja: op dinsdag 20 september 2005 om 11:28:
weinig early hardcore, veel 1989-1992

Nou dat hoop ik dan maar. Voor mij is dat de lekkerste sound :jaja:

Mooi vant padje ;)
word denk ik weer idd een avond helemaal vaag rondlopen op rare geluidjes en oude liedjes.....:P
Uitspraak van Ouwehoeren op dinsdag 20 september 2005 om 11:48:
ow ja staat die set ergens?

:no: jammer genoeg nergens gevonden nog

erg jammer, dat was een wereldset
wordt zeker wel weer vet, ben afgelopen 2 edities ook geweest en waren allebij :respect:
Uitspraak van :jaja: Jeffrey :jaja: op dinsdag 20 september 2005 om 18:46:
jammer genoeg nergens gevonden nog

erg jammer, dat was een wereldset

ja precies

word denk ik weer idd een avond helemaal vaag rondlopen op rare geluidjes en oude liedjes....

En een week eerder de longen uit je lijf hakken op Pandemonium :P
Zo is het elke maand
nou voor mij niet meer de laatste maanden maar deze maand word weer een slechte voor me gezondheid....:D
maja dat kan ook niet anders met zulke feesten voor de "boeg"
heb er wel zin an afgelopen pandemonium was me laatste feesie dus zit weer vol negatieve energie die eruit moet...!!!!!!
kut, gelijk met i love techno :(

Lijkt mij ook niet. Hoe vaak is er nu een goed oldschoolfeest? Bijna nooit.

Ik laat zelfs Armin Only schieten voor HouseQlassics en dat is naar alle waarschijnlijkheid een eenmalig iets, dus waar maak je je druk over met een feest wat altijd terugkomt?
laatste aanpassing
Uitspraak van michael doet geen moesje meer:D op donderdag 22 september 2005 om 17:24:
nou voor mij niet meer de laatste maanden maar deze maand word weer een slechte voor me gezondheid....
maja dat kan ook niet anders met zulke feesten voor de "boeg"
heb er wel zin an afgelopen pandemonium was me laatste feesie dus zit weer vol negatieve energie die eruit moet...!!!!!!

Mietje :P

Uitspraak van Matthijs op donderdag 22 september 2005 om 17:31:
kut, gelijk met i love techno

Ga ik gelukkig niet meer heen :D

Super irri dat het gelijk valt met I love techno..

:/

HouseQlassics is altijd goed (Y)
King Bee - Back By Dope Demand

nou voor mij niet meer de laatste maanden maar deze maand word weer een slechte voor me gezondheid....

En een maand later Thunderdome en Noize Suppressor. Ook leuke dingen om naar uit te kijken.
helaas ik zal houseqlasics deze keer moeten missen, ook met namen de financien die een beetje stroef lopen kies deze avond voor hard-style in Hillywood! voor 14€ luna, dano en the abyss zien in het altijd gezellige tagrijn is voor mij meer een optie vooral omdat ik niet echt van dimitri en lucien foort hou en omdat die prijzen zijn die je niet vaak meer zou geven voor zulke dj's... ik zal er zeker staan bij de volgende hql.

Waar iemand zijn avond wil doorbrengen moet hij/zij natuurlijk helemaal zelf weten maar om voor €20,- een superfeestje te laten schieten en dan zeggen dat je 2 Dj's niet zo leuk vind terwijl er geloof ik 15 toppers op papier staan vind ik grote onzin.

Zeg dan direct dat je meer van hardstyle houdt. ;)

Tsja, je hebt smaak of je hebt het niet. B-) ;P
houseqlassics eerder dit jaar was voor mijn me eerst feest..

daarna zijn er een heleboel gevolgd.. deze editie houseqlassics ga ik dus zeker! weer heen :yes: