jij hebt een commerciële baan als ik je pf moet geloven, nu heb ik voor 27maart een afspraak staan bij rinto voor een sleeve ( bovenkant arm + schouderkap ) maar er komt ook wat bij op de onderarm.
Maar kijken veel collega's van jou er raar van op als ze jou tattoo zien, of ervan horen.
BTW, ik heb mn baas vooraf wel ingelicht en kwam niet 'ineens' met een mouw aanzetten
Tijdje terug aan t solliciteren geweest....geen enkele wanklank over mn tatts or what so ever, mrja ik ben dan ook geen kantoor/horeca menneke heh, ben meer van de harde arbeid (sorry yakuza...bedoel er niks mee )
Maar ik denk dat het steeds meer geaccepteerd wordt. Ligt er ook wel aan wat je precies hebt staan.
Tijdje terug aan t solliciteren geweest....geen enkele wanklank over mn tatts or what so ever,
mrja ik ben dan ook geen kantoor/horeca menneke heh, ben meer van de harde arbeid (sorry yakuza...bedoel er niks mee )
Vergeet de hoofddoek niet (bedoel er ook niks slecht mee), maar ik zie liever iemand met tatts achter de kassa dan iemand met een hoofddoek.
Als je een grote wijnvlek in je gezicht hebt dan doen ze er (meestal) niet moeilijk over..
Maar als je een tat in je gezicht hebt wel..
(Zo maar even heel simpel gezegd,bedoel er niks kwaads mee) maar dan ziet een tat er toch mooier uit..
En als je een hazelip hebt zeggen ze er ook niks van.. maar een gespleten tong of een uitgerekte oorlel wel
Zo maar even heel simpel gezegd,bedoel er niks kwaads mee) maar dan ziet een tat er toch mooier uit..
En als je een hazelip hebt zeggen ze er ook niks van.. maar een gespleten tong of een uitgerekte oorlel wel
Vergeet de hoofddoek niet (bedoel er ook niks slecht mee), maar ik zie liever iemand met tatts achter de kassa dan iemand met een hoofddoek.
Ik snap jullie punt maar deze vergelijkingen gaan ook weer echt nergens over
Aangeboren handicaps vergelijken met (vrijwillige) tattoos
Waarom accepteren ze mensen wel die met iets aangeboren zijn..
En niet mensen die er voor kiezen om iets te veranderen aan hun uiterlijk
Ik heb weleens contracten 'moeten' tekenen waarin duidelijk stond dat ik geen zichtbare piercings en tattoos mocht hebben.. Heb dus ook piercings moeten verwijderen destijds. En waar ik nu werk mag het ook niet.
Lekker zo contract, zou je gewoon mee naar een werknemers vakbond moeten stappen, is pure discriminatie.
Maar ik denk dat het steeds meer geaccepteerd wordt. Ligt er ook wel aan wat je precies hebt staan.
maar dit valt niet onder discriminatie maar heeft te maken met een bepaalde representativiteit
Al snap ik je punt, ik vind 't een vergelijking van niks
Jij kiest voor de tattoos, helaas is dat in NL nog niet zo geaccepteerd als iedereen denkt. Iemand die geboren wordt met een wijnvlek over z'n hele gezicht had die liever niet gehad denk ik
Ik heb weleens contracten 'moeten' tekenen waarin duidelijk stond dat ik geen zichtbare piercings en tattoos mocht hebben.. Heb dus ook piercings moeten verwijderen destijds. En waar ik nu werk mag het ook niet.
ook al heb je tatts kun je nog representatief eruit zien
maarja sommige bedrijven stellen nou eenmaal hun eisen he
Ja maar het moet er toch ook niet om gaan of dat je er voor kiest of niet
Het gaat erom dat je iedereen moet accepteren om wie ze zijn
Dat is mn punt
Ben ik helemaal met je eens, maar helaas zijn de bedrijven dat nog niet allemaal Moet zeggen dat 't hier (in A'dam) wel makkelijker is dan waar ik eerst woonde (klein dorpje bij Zwolle)..
k gok wezep?
woon zelf nl in nunspeet
maar idd..hoef t bv in nunspeet ook niet te doen hoor echtttt niet
werk nu in harderwijk..toch iets groter allemaal en opener!
Goed gegokt
Mwah zelfs H'wijk vind ik nog niet echt open daarin hoor..heb daar ook 3 jaar gewerkt. Maar waar 't écht in m'n contract stond was bij ABN AMRO in Elburg Ligt ook wel aan 't bedrijf. Bij Essent in Zwolle kon alles
M'n huidige werk laat 't ook niet toe, maar dat komt omdat ik detacheringwerk doe, dus ik werk bij steeds verschillende opdrachtgevers. En dat levert dus risico's op voor m'n werkgever.
Tenminste..heb 't nooit gevraagd, maar dat begreep ik van 'n collega die helemaal onder zit en dús op de werkvloer lange mouwen draagt
ow yeah
zelfs n mystery shopper vond me collega..die piercings in dr gezicht heeft er stoer uitzien en ook erg klantvriendelijk
jah bij n bank is toch wat anders..wat netter als in n winkel zeg maar..mantelpakje aan en alles
ik heb er gelukkig helemaal geen last van... werk op de incassoafdeling bij essent en daar vinden ze mijn tattoo helemaal te gek..
wel heel fijn dus!!
zo kan het dus ook
Laikra:: bij essent kan inderdaad heel erg veel. in dit soort dingen zijn ze heel erg makkelijk.
roken op de afdeling helaas niet. wel een apart rook hok hahaha!!
U gaat door voor de wasmachine
Er blijven gewoon mensen die het aso vinden of zelfs 'eng'.. En vooral in Elburg Maar nu ook bijvoorbeeld, bij sommige opdrachtgevers heb ik te maken met klanten (die veeeeel geld waard zijn) en die moeten wel denken dat ik zo ongeveer de heilige maagd maria ben natuurlijk Op 'normale' dagen loop ik in spijkerbroek met een leuk shirtje e.d., maar als er klanten komen heb ik ook een pak aan. Dat kan je aanpassen en daar zijn ze ook heel vrij in. Maar ja..een tattoo haal je niet ff uit je nek
Ach ja, gelukkig heb ik alleen plaatsen in m'n hoofd die je altijd kan bedekken als 't echt moet, dus dat scheelt Alleen jammer van m'n piercings
Ach tegen de tijd dat ik gaat werken, jaar of 10, is dat allang geen punt meer
ben helemaal niet eng, hehe
en mag binnekort optreden, eheh
zo zat ik een keer tydens me werk in het restaurant van het vredes paleis..komen er 2 deftige dametjes op leeftyd(je weet wel met hoedjes op,en sjaaltjes om)spreken ze me aan met zo'n kak accent..
oh wat een mooie tattoo meneer.wat is dat precies allemaal,hoe doen ze dat nou allemaal,en heeft u nog meer tattoos etc etc...ik geef een beetje verbaast,maar met een lach keurig antwoord
fijne dag nog mevrouw..
..fijne dag nog meneer
ipv een pijpie roken een jointje en oma's met hele sleeves opa's met kinpiercings en bling oorbellen
Kwam er ook een ouder klantje binnen, die kwam gelijk aanlopen en begon over haar kleinzoon die ook heel wat had staan, en hoe mooi het wel niet was enzo
Ze kreeg gelijk een dikke pakkert van me
heb nog tot einde van het jaar afspraken staan,heb nog ff tegaan..
is die beetje mooi geheeld of moet je nog terug voor een service beurt?