Partyflock

Forumonderwerp · 803595
Hallo

Graag zou ik even wat advies willen...

Ik heb dus 3 honden,
en laatst waren wij op het gras veld een honden speel plaats waar de honden ook los mogen.

Daar was een grote hond aanwezig en ik vroeg nog aan die man van meneer kunnen mijn honden erbij of gaat dat fout toen zegt die man ja dat gaat wel want die van mij heeft nog nooit gebeten.

Dus oke ik me hondjes erin en die amerikaanse bulldog van mij die is 4,5 maand en heel erg speels dus die was lekker aan het rennen en spelen met die hond.
en me andere honden die liepen een beetje met elkaar te spelen.

Dus me jongste pup van 11 weken een mastino die zit en ineens komt die grote hond eraan en die zegt ineens hap dus ja die mastino schrok zo hard en begon te janken.

Dus me andere honden die vlogen die grote hond aan de ene hing in zijn strot en de andere sprong op zijn rug.
Nou ja die man vond dit niet leuk en was er boos over maar hij vond het wel heel normaal dat zijn hond mijn puppy beet. :@

Maar nu dus is die pup heel bang voor andere honden behalve voor die 2 die ik ook nog heb.
hij begint al te janken als er een andere hond in de buurt komt en kruipt achter mij of me vriend en dit vind ik echt zielig maar ja al veel mensen zeiden tegen me je moet het laten gaan maar ja dat beestje is echt bang.

Zijn er hier mensen die advies kunnen geven wat ik kan doen om hem van die angst af te halen.
en wel graag serieuze reacties (ook al is dat soms moeilijk hier dat weet ik haha :P)

Alvast bedankt

(K) Wen
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Annie!!! op woensdag 31 augustus 2005 om 22:38:
. Na 2 keer hard "NEE" zeggen, deed ze het nog dus toen heb ik haar maar in de bench gedaan.

Een hond moet zijn bench zien als een veilige haven en niet als zijn strafhok. Je mag een hond nooit voor straf in zijn bench stoppen... dan moet je hem maar ff in de gang laten, maar niet weer in zn bench doen...

Die kennis moet gewoon doen, alsof jullie hond niet bestaat. Gewoon volop negeren. Als jullie hond dat in de gaten krijgt, dan probeert ze op een gegeven moment wel toenadering te zoeken. Je moet haar gedrag gewoon negeren, want dit is voor haar weer een manier van aandacht.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
durfde alweer niet dichterbij te komen. Ze was bang en op een gegeven moment begon ze te grommen! Dat was de eerste keer dat ik haar heb horen grommen. Na 2 keer hard "NEE" zeggen, deed ze het nog dus toen heb ik haar maar in de bench gedaan. Grommen tegen visite moet ik niet, ook niet uit angst. Na een half uur liet ik haar er weer uit en toen deed ze het niet meer. Maar zodra ze het nog een keer doet, zal ik het weer zo doen. Denk wel dat ik goed gehandeld heb!?

Je hond zit wel in een bepaalde fase waarin veel honden wat onzeker en angstig kunnen zijn,ik denk dat de manier waarop je het nu doet niet zal bijdragen aan het vergroten van haar zelfvertrouwen.
Als jij haar in de bench doet op dat moment bevestig je in weze dat die man heel erg eng is,want jij haar lieve vrouwtje haalt haar weg bij die engerd,dus heeft ze alle reden om hem niet te vertouwen......plus daarbij maak je nu een negatieve associatie met visite in het algemeen.
Als ik jou was zou ik de volgende keer dat die man weer langs komt hem met je hond aangelijnd buiten op staan te wachten (niet voor je deur ff verder weg)en dan gezamenlijk een rondje lopen,die man zou je hond dan moeten negeren en gewoon gezellig met jullie meelopen.Als je dan die man ook wat lekkers in zijn handen doet,wat erg sterk ruikt zoals een paar stukjes hondenworst,en dat hij dan zijn handen gewoon langs zijn lichaam heeft hangen zal ze waarschijnlijk wel wat geintresseerder in hem worden.
Dan rustig naar huis gaan met de man zodat jullie samen binnenkomen met de hond.Als je hond nu helemaal nog niets van hem moet weten zou ik haar aangelijnd houden in huis(voor het geval ze misschien uitvalt)en zo normaal mogelijk doen met die man en het onzekere gedrag van je hond zoveel mogelijk negeren.
Misschien lukt het niet al na 1 keer maar ik zou het zo even blijven proberen.
Kijk maar wat je ermee doet......veel succes!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Bof (L) Bert op donderdag 1 september 2005 om 15:11:
Kijk maar wat je ermee doet......veel succes!!!!

Ja bedankt, ik zal het de volgende keer proberen, het is alleen vreemd omdat ze bij alle andere visite heel vrolijk de mensen komt begroeten.

Maar bedankt
Waarschuw beheerder
nog maar weer eens de tip....hondenforum.nl
Waarschuw beheerder
@ Image a : Toen onze reu jonger was vond hij hele lange en ook dikke mensen ook een beetje eng.....waarschijnlijk straalt die man door zijn lengte enorme dominantie uit en zijn stem zal ook wel heel zwaar zijn.
En jouw wijffie weet gewoon niet zo goed wat ze daar mee moet,het zal in de toekomst vast wel beter gaan als ze de man eenmaal kent!
Ze moet gewoon wat zekerder van zichzelf worden....daarom is het ook zo goed als je daar nu op "traint" want dat zal haar zelfvertrouwen zeker ten goede komen.

Waarschuw beheerder
Grommen tegen visite moet ik niet, ook niet uit angst. Na een half uur liet ik haar er weer uit en toen deed ze het niet meer. Maar zodra ze het nog een keer doet, zal ik het weer zo doen. Denk wel dat ik goed gehandeld heb!?

redelijk jah.. het hard NEE zeggen is wel goed., maar idd de bench ziet ze als velig plekje.
Hoe groter de persoon hoe dominater hij overkomt. je kan het van 2 kanten bekijken.
hij domineert haar op HAAR terrein (lees jullie huis) dus is het eigenlijk erg logisch dat zei die plek wil ehouden.. en gromt..MAAR het is jullie huis en jullie staan hoger in rang dan haar dus moeten jullie haar erop wijzen dat het geen verkeerd persoon is.. zorg dat hij leuke dingen met haar doet.. (lees een koekje geven.. spelen e.d. gekke geluiden maken zodat hij intressant word.. doe er wel wat aan anders kan ze inderdaad een angst/afkeer/agressie naar grote personen ontwikkelen..

let op.. je hond begint te puberen.. en zal er alles aan doen om de hoosgte rangpostitie te pakken te krijgen.. wijs haar er zoveel mogenlijk op dat JIJ de baas bent..
en let erop.. doe dit met je stem en niet met je hand.
en buiten je stem om zijn er zat andere dingej om te laten merken dat jij de baas bent..

veel mensen geven hun hond eerst te eten zodat ze niet komen bedelen.. FOUT !!! ontzettend FOUT!!!

in een roedel eten eerst de hoogste in rang en daarna de lagere.
eert altijd eerst zelf en zorg (ten alle tijde! ) dat zij op haar plek blijft.. ook haar aankijken terwijl je eet kan hier heel goed bij helpen).

netzoals.. als jullie naar buiten gaan. EERST JIJ dan pas zij! idem dito met weer naar binnen gaan.

verder vragen ofzo . PB is handiger dan reageer ik sneller.
er zijn best wat mensen hier die er verstand van hebben maar demeesten lullen (jammergenoeg) uit hun nek..