Afgelopen zaterdag voor het eerst 2C-E gedaan.
Tripreportje leek me wel leuk om te schrijven, so here goes
Heb het samen met een vriend van me gebruikt.
We hebben beide ervaring met 2C-B en 2C-I dus we hadden al een idee wat ons te wachten stond.
De 2C-E was netjes afgewogen op 20mg per capsule.
16:30 - We nemen beide een capsule en spoelen het weg met wat water. We zijn wat zenuwachtig maar omdat we al ervaring hebben met andere 2C's was het niet al te erg.
17:15 - Uit het niets word mijn moeder opgebeld dat ze niet hoeft te werken. Foute boel. We zijn dan wel volwassen kerels maar ik heb liever niet dat mijn moeder ons in zo'n wazige toestand aantreft

We besluiten om naar buiten te gaan voorlopig en wel te zien waar het schip strandt. Eenmaal buiten was het best lekker weer. Zo lekker dat we besluiten om naar Scheveningen te lopen (pak weg een half uurtje)
17:45 - Ik voel me raar. Is dit de 2C-E? Een placebo? Of gewoon die joint die we onderweg gerookt hebben? Ik functioneer nog prima, geen visuals, en die maat heeft nog nergens last van. We komen langs een burger king en we hebben nog steeds dorst. Die maat van mij had ook nog niks gegeten die dag, dus we besluiten om naar binnen te gaan. Het is ongelovelijk druk.
18:00 - We hebben een kwartier in de rij gestaan en zijn eindelijk aan de beurt. We bestellen 2 koffie en een burger voor hem. Ik voel me steeds vager en vager worden. De lichten in die ballentent waren veel te fel/intens, die schreeuwende kinderen achter me maakte me knettergek en ik wilde eigenlijk alleen maar snel m'n koffie opzuipen en weg wezen.
We gaan zitten maar ik trek het voor geen meter. Ik moest zo snel mogelijk naar buiten. Vooralsnog merkt die maat van me nog steeds geen effecten.
18:05 - Ik ben helemaal klaar met wachten. Ik sta op en loop die tent uit. Ik voel me ontzettend klein, net een dwerg, terwijl ik een vent ben van bijna 2 meter. Mijn maat volgt en begint nu ook de effecten te waarnemen. We lopen over de boulevard maar alle prikkels van buiten waren veel te intens. Het begon ook nog eens te regenen en het voelde totaal niet prettig aan. We wilden eigenlijk alleen nog maar naar huis. We beginnen terug naar huis te lopen. De reis naar huis leek uren te duren, er kwam maar geen einde aan. Helaas is vanaf dit punt ons tijdsperspectief compleet naar de klote en daar mee eindigen de timestamps in dit tripreport
Uiteindelijk komen we bij mij thuis aan, uiteraard was m'n ma gewoon nog thuis. Ik vul snel een fles water en pak 2 glazen en duik zo snel mogelijk m'n kamer in.
Ik deed het licht uit, de enige bron van licht op dit moment was m'n computerscherm.
Ik zet een trance setje aan en ga op bed zitten. We voelden ons eindelijk weer goed. En toen kwamen er visuals!
De muur is behangen met glasvezelbehang, daar zitten allemaal van die ruitjes in. Het begon te vervormen, veranderde naar een rozige kleur en zag er gezichten in verschijnen. Holy shit! Licht is heel belangrijk om de visuele effecten van psychedelica te kunnen waarnemen. Buiten was het nog licht dus we merkten er toen niet veel van.
Ik merk dat de muziek een hele grote invloed heeft over onze trip, we gingen helemaal op in de muziek op en het klonk prachtig.
Vanaf dit punt was het puur genieten

Ook met ogen dicht veel visuals. Mijn speakers kregen een soort van trillingen op de beat en zag er kleuren uit komen.
Opeens krijg ik inzichten. Ik ga niet alles delen vanwege privacy redenen maar het zijn voornamelijk erge dingen die er gebeurd zijn in het verleden. Het was alsof de drug me probeerde te vertellen dat ik die dingen eindelijk eens een plekje moet gaan geven en het moet laten gaan. De boodschap was dat dit soort dingen niet verwateren, en als ik er van af wil dat ik het zelf moet oplossen. Het was een intens moment van realisatie, maar ik voelde me er goed bij.
De drug heeft gewerkt tot een uur of 0:00, daarna ben ik als een blok in slaap gevallen maar ik heb geen idee hoe.
De dag erna was niet zo zeer katerig, maar ik merk wel dat het enorm uitputtend was en ik die inzichten nog moet verwerken. Ik ben nog steeds niet helemaal boven jan maar ik voel me verder gewoon goed.
Conclusie: 2C-E is een heftig tripmiddel en is naar mijn mening niet te vergelijken met 2C-B of 2C-I. Het heeft dezelfde intensiteit als paddo's maar zonder die dwalende gedachtenspiraal waar je soms niet meer uit komt. Het is beter te sturen, maar je zintuigen worden veel meer geprikkeld. Met een normale dosis 2C-B kan ik nog prima onder de mensen zijn maar met dit spul absoluut niet. Zeker voor herhaling vatbaar met een wat betere setting maar voorlopig niet, want het put je geest toch wel uit. Al met al was het een leerzame ervaring. Als je een gezellige avond met je vrienden wilt hebben en over de grond wil rollen van het lachen dan is 2C-B voor jou, maar als je op zoek bent naar een spirituele ervaring waar je de wereld op een hele andere manier beleeft en inzichten wilt krijgen dan zal 2C-E beter bij je passen.