zou het ook niet aan kunnen liggen dat je lever met een lege maag sneller vreemde stoffen weg kan filteren dan als je een volle maag hebt? ik zeg maar wat 
Nee het moet eerst opgenomen worden in het bloed voordat de lever het kan afbreken

en de opname van veel stoffen gaat sneller met een lege maag, hoewel het voor sommige medicijnen beter is als er wel wat in zit. Vandaar dat op bijsluiters ook staat of je het voor of na het eten moet innemen, en dergelijke.
Anyway, bij deze middelen is een lege maag bij orale opname iig de snellere manier.
Zoals je zelf al zei heb je het zelf nog nooit gesnoven, dus kan jij ook moeilijk aan mij uit gaan leggen hoe dat voelt/werkt. Ja met een logische uitleg die inderdaad heel logisch klinkt maar in de praktijk gewoon nauwelijks relevant is.
En bedankt

Geen ervaring zegt niet dat iemand het niet kunt uitleggen, hoe het voelt kan ik je idd niet uitleggen, maar dat weet je zelf al. Hoe dingen werken kan ik je daarentegen wel uitleggen, of je het aanneemt is een tweede. Je ervaringen spreken er idd tegenin en dat kan prima, zo zijn de ervaringen met verschillende manieren van dezelfde MDMA/zelfde pillen gebruiken ook per persoon verschillend en heeft iedereen er een mening over. Als je verder uitgaat van je eigen ervaringen en dat werkt voor jou prima, dan is er niks aan de hand
Waarschijnlijk dat de lege maag dan toch parten speelt voor de opname via het maag/darmstelsel via snuiven, doordat e.a. toch in de maag terecht komt, daarnaast wordt natuurlijk een redelijk deel van je snuifsel WEL via je neusslijmvlies opgenomen..waar die lege maag geen invloed op heeft. Opname via 2 routes dus, een mengvorm.
Als je het slikt natuurlijk alleen via de maag, ik denk dat het verschil tussen wel gegeten/niet gegeten dan sowieso een stuk groter is.
Ik ga het iig niet met een volle maag proberen, duurt bij mij op een redelijk lege maag mij al ietwat lang voordat het werkt (70-85 min), ik hoef er niet nog langer op te wachten
Snuiven is aan mij niet besteed