Uitspraak van verwijderd op donderdag 8 juli 2010 om 22:45:
Hoezo is de 2c-b eigenlijk populairder dan de andere 2c's? Omdat de trips wat makkelijker te doen zijn???
Wordt ook in het illegale circuit in Nederland gemaakt, de rest is allemaal import via RC-sites..
En ja..denk dat dat als "main/parent component" gewoon het overblijfsel is van dat wat er verkrijgbaar was in smartshops ten tijde dat deze stofjes wel te krijgen zijn geweest in smartshops.
Dat zijn namelijk 2C-B, 2C-I, 2C-T2 en 2C-T7 geweest. Die anderen allemaal sowieso niet!
En ja dan is 2C-B wel iig de kortste (qua werking) van die 4 en meest..well, minst "harde", dus waarschijnlijk relatief het "veiligst" voor wat tablettendrukkers om te persen. Misschien ook wel het makkelijkst te maken, of dat de precursor die je nodig hebt om B te maken het makkelijkst te verkrijgen is. In ieder geval zijn 2C-T2 en 2C-T7 namelijk moeilijker te maken, en zijn allicht de precursoren die je naast 2C-H (de algemene precursor) nodig hebt, ook moeilijker om of te handelen, of te krijgen, of duurder, of een combinatie van meerdere factoren daarvan. Tussen 2C-I en 2C-B zal dat wel niet zoveel schelen, zeg ik even zonder naar de synthese te kijken op het moment
Maar goed, het is ook wel de stof van de 4 waar wereldwijd de meeste ervaring mee is, zowel onder gebruikers(aantal), als in jaren dat het bestaat, alsin met een beetje voorzichtigheid, ook onderzoek (denk 2C-I daarin wat meer eigenlijk)
Sowieso is 2C-B sinds de 90-iger jaren altijd al in het illegale circuit gedrukt in tabletjes. De andere 3 zojuist genoemde 2C's zijn (behalve 2C-I) eigenlijk alleen via commerciële bedrijven in tabletten in omloop gebracht via smartshops, ten tijde dat ze nog niet verbannen waren, wanneer dat gebeurde, begon men aan de volgende variant en...hoorde je niet veel meer van de zo juist verbannen variant. Volgens mij is in het illegale circuit alleen 2C-I wel eens opgedoken in tabletjes, maar heb je het ook dan over uitzonderingen.
Mja trips zijn wat makkelijker te doen natuurlijk, dosering komt uiteindelijk minder nauw als je er erg ver in gaat en, ja qua duur van de trip valt het ook makkelijker in allerlei tijdschema's van mensen te passen. 2C-B tripje kan al gauw ff tussendoor, voor 2C-E mag je toch wel een hoop tijd inruimen

.
Dit overzicht met redenen waarom is natuurlijk niet compleet

Alsof ik dat compleet zou kunnen maken
ben toch wel eens benieuwd naar wat andere 2c's dan 2cb
En weet je ook al welke?

Leuke korte indicatie misschien, zie poll op mijn profiel