Partyflock

Forumonderwerp · 798260
Waarschuw beheerder
Speedboot overvaart kinderen
APPELTERN - In het waterrecreatiegebied De Gouden Ham in Appeltern (gemeente West Maas en Waal) heeft een speedboot donderdagavond twee zwemmende zusjes van 12 en 13 jaar overvaren. De oudste is waarschijnlijk overleden. De politie heeft de 31-jarige bestuurder aangehouden. De man had volgens de politie teveel alcohol op.

triest
Waarschuw beheerder
Lichaam overvaren meisje gevonden

Uitgegeven: 30 juli 2005 16:04
Laatst gewijzigd: 30 juli 2005 16:19

APPELTERN - Het lichaam van het dertienjarige meisje dat donderdag door een speedboot werd overvaren is zaterdagmiddag gevonden. Haar lichaam werd omstreeks 15.00 uur naar bovengehaald nadat er uitvoerig was gedregd. Dat zegt Alec de Jong van het Korps Landelijke Politie Diensten (KLPD).

Het meisje werd sinds donderdag vermist in een recreatieplas bij het Gelderse Appeltern. Zij was samen met haar 12-jarige zusje aan het zwemmen toen zij door een speedboot overvaren werden. Het twaalfjarige meisje kon nog uit het water gehaald worden maar haar zus was spoorloos.

Zoekactie

Het KLPD startte meteen een grote zoekactie waarbij onder meer een helikopter en boten werden ingezet. Ook werd gebruik gemaakt van duikers en speurhonden.

Bestuurder

Het 12-jarige zusje van het meisje uit Veghel hield lichte verwondingen over aan het ongeluk in het meer. De 31-jarige man uit Uden die de boot bestuurde, werd na het incident aangehouden. Vrijdagavond is hij vrijgelaten, maar hij wordt nog wel verdacht van dood door schuld. De man uit Uden bezit een vaarbewijs. Hij had ten tijde van het ongeval alcohol in zijn bloed, maar niet meer dan is toegestaan. Duidelijk is dat hij te snel heeft gevaren.

Camping

Het recreatiegebied ligt in de buurt van een camping. Ondanks het relatief warme weer begaven zich vrijdag en zaterdag weinig mensen in het water. De bezoekers van het gebied hebben slachtofferhulp aangeboden gekregen, maar daarvan is geen gebruik gemaakt.

bron www.nu.nl

Waarschuw beheerder
Hé J-A vind het toch knap dat jij iemand met een speedboot kunt overrijden! Ik dacht dat er geen wielen onder zaten dus volgens mij heet zoiets dan overvaren...
Waarschuw beheerder
Beste mensen speedboten rijden niet maar varen ...

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zo gebeur er toch nog es een keer
iets op het groene eiland
wel erg voor die ouwelui
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 31 juli 2005 om 20:18:
zo gebeur er toch nog es een keer
iets op het groene eiland

:S lekkere trieste opmerking zeg (n)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zeg nou zelf gebeur toch
al heel lang niets daar
zo kom groene eiland
zelfs nog in het nieuws:d
zoals ik al zei erg voor die
ouwelui wel goed leze he:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Aaah vet zielig
Artiest Affix
Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 31 juli 2005 om 22:29:
zeg nou zelf gebeur toch
al heel lang niets daar
zo kom groene eiland
zelfs nog in het nieuws:d

kansloze opmerking zeg :no:

nou ze komen wel in t nieuws maar daar hoort geen lachende smiley bij hoor........
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
jullie zien ook nergens de
humor van in of nie:no:
was gewoon een lachwekkende opmerking
over het groene geiland :d
saaie camping daar:gaap:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik zie daar geen humor van in in nee....
lachwekkende opmerking....
er is wel meisje van 13 overleden
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DJ Affix op dinsdag 2 augustus 2005 om 12:43:
ik zie daar geen humor van in in nee....
lachwekkende opmerking....
er is wel meisje van 13 overleden

Precies, helemaal mee eens.
Absoluut geen reden om "lachwekkende" reacties neer te planten hier. Mensen hebben hun hele wereld in elkaar zien zakken, met het verlies van hun eigen vlees en bloed :(
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
moeten we dan altijd maar zo serieus
doen enzo bahbah
het ging meer over die camping
dan wat anders maar sommige
kennen blijkbaar nergens de humor
van in zien :d

Waarschuw beheerder
donateur
Sorry, ik zie inderdaad absoluut geen humor in een situatie waar een jong meisje op bizarre wijze van haar leven is beroofd....

Waarschuw beheerder
Er zijn altijd weer mensen die daar weer rare opmerkingen over moeten maken....mensen moeten nadenken voordat ze van die rare uitspraken gaan doen!!
Het zal maar je kind zijn of iemand die je goed kent...

moeten we dan altijd maar zo serieus
doen enzo bahbah

:nee::nee::nee:
er is een kind van 13 overleden...dus ja lijkt me wel iets waar je serieus op moet reageren en voor humor moet je op een ander topic zijn.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
hey kim goed lezen he
er stond er bij lachwekkende opmerking
over die butcamping
en erg voor die ouwelui:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 1 augustus 2005 om 19:39:
jullie zien ook nergens de
humor van in of nie

over zoiets kan ik ook de hunor niet van in zien er is een kind dood triest wijf

Waarschuw beheerder
heyzz ik vind wel dat we allemaal iets te snel een oordeel hebben hoor het is niet duidelijk in welke situatie het is gebeurd en ik weet uit ervaring dat het niet leuk is iemand te overvaren maar is me zelf ook al twee keer overkomen een keer met een surfer die voer recht op me af en vloog zo onder me boot hij heb geluk gehad dat ik zo snel me twee schroeven uit de werk heb gezet anders was die ook vermalen geweest en ik heb eens een zeilbootje wat in het riet lag en die toen ik er langs voer vloog die uit het riet zo voor me boot en voer ik over dat bootje heen ook toen was ik op tijd met de schroeven stop te zetten dus ik wil ff duidelijk maken dat niet altijd de schuld kan worden toegerekend aan de persoon die op een boot zit want ik vind het ook wel een beetje een plicht van ouders om je knderen in de gaten te houden dus mijn mening is die ouders hebben ook schuld ....

denk dat ik nu wel half pf over me heen zal krijgen maar het zei zo ik heb me mening gegeven

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2005 om 07:51:
denk dat ik nu wel half pf over me heen zal krijgen maar het zei zo ik heb me mening gegeven

ze zegt het zelf al. jij was alert en kon anticiperen op de situatie om het tot een goed afloop te brengen. Die meiden zwommen in het water, heeft dat dan hetzelfde effect in zo'n mate dat ze zo snel naar die schroeven worden getrokken?

die man was niet alert omdat ie gezopen had en dan ben je sowieso fout bezig

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 3 augustus 2005 om 08:47:
ze zegt het zelf al. jij was alert en kon anticiperen op de situatie om het tot een goed afloop te brengen. Die meiden zwommen in het water, heeft dat dan hetzelfde effect in zo'n mate dat ze zo snel naar die schroeven worden getrokken?

die man was niet alert omdat ie gezopen had en dan ben je sowieso fout bezig

ze??

een schroef maakt inderdaad een zuigende kracht en als je daar te dicht bij komt ben je verloren en ik hoorde juist dat de man niet te veel had gedronken maar wel had gedronken kijk drinken en boot cq auto besturen is fout ben ik het mee eens maar het opmerkelijke is dat zulke jonge kinderen niet in te diep water horen en dat er ouders bij in de burt moeten zijn dat is hoe ik er over denk en als je op een speedboot zit dan zie je niet alles op tijd vooral als er een beetje golf slag is dan is een kindje heel erg klein en zit de neus van de speedboot in de weg om alles te over zien ik praat niks goed hoor ik vind het heel erg maar ik vind ook de verandwoordelijk heid een beetje bij de ouders
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2005 om 08:52:
ze??

ik had niet gezopen hoor, het is nog vroeg :p

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2005 om 08:52:
ik hoorde juist dat de man niet te veel had gedronken maar wel had gedronken kijk drinken en boot cq auto besturen is fout ben ik het mee eens maar het opmerkelijke is dat zulke jonge kinderen niet in te diep water horen en dat er ouders bij in de burt moeten zijn dat is hoe ik er over denk en als je op een speedboot zit dan zie je niet alles op tijd vooral als er een beetje golf slag is dan is een kindje heel erg klein en zit de neus van de speedboot in de weg om alles te over zien ik praat niks goed hoor ik vind het heel erg maar ik vind ook de verandwoordelijk heid een beetje bij de ouders

zit een punt in

ik weet alleen niet hoe dat precies zit bij zo'n meer. is daar geen vaar en zwemgedeelte?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 3 augustus 2005 om 09:01:
ik weet alleen niet hoe dat precies zit bij zo'n meer. is daar geen vaar en zwemgedeelte?

klopt maar een speedboot van die omvang die kan niet in dat ondiepe water komen en al helemaal niet zo hard varen hij kan de schroef optillen en dan het strand opvaren maare dan vaart hij niet hard dat is onmogelijk dus denk dat die kinderen iets te ver het meer op zijn gegaan en de ouders hebben denk ik niet ingegrepen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
was het nou 's avonds gebeurd? toen het echt donker was of schemerlicht?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 3 augustus 2005 om 09:17:
was het nou 's avonds gebeurd? toen het echt donker was of schemerlicht?

dat weet ik echt niet

Waarschuw beheerder
donateur
natuurlijk van belang of hij die kids kon spotten
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op woensdag 3 augustus 2005 om 09:27:
natuurlijk van belang of hij die kids kon spottenlaatste aanpassing 3 augustus 2005 09:27

niet echt hij heeft hard gevaren dus die voor kant van de boot staat iets omhoog dus heb je minder zicht en van groote afstand zie je meestal een kind al snel over het hoofd

Waarschuw beheerder
donateur
het blijft triest :cry:

Waarschuw beheerder
Ook wij hebben een speedboot en ik ben het dan ook helemaal met dave en eike eens!

Op meren en natuurgebieden zijn vaak zwemgedeelte's aangegeven. Er zijn altijd van die oelewappers die denken even het meer over te zwemmen. Maar houden dan geen rekening met boten die er varen.

Hierboven werd geschreven dat het schemerig was en dat het regende. Als er dan een paar kleine kids zijn die niet in het zwemgedeelte blijven zwemmen is het gewoon vragen om ongelukken! Onze boot is 7 meter en ja dan zie je echt geen koppie boven water hoor als het schemerig is en het regent nog. En dat maakt dan echt niet uit als je 15 km per uur vaart of 80.

De ouders hadden beter op hun kids moeten letten. Want ik ben er bang voor dat waar ze zwomden niet eens mochten zwemmen! Dus tja wie is er dan fout???

Waarschuw beheerder
niet echt hij heeft hard gevaren dus die voor kant van de boot staat iets omhoog dus heb je minder zicht en van groote afstand zie je meestal een kind al snel over het hoofd

Hier ben ik het niet mee eens hoor. Als je volgas gaat ja dan gaat de boot eerst een stuk omhoog aan de voorkant. Daarna zakt de punt in het water en gaat er als een speer overheen.

Maar goed dat maakt nog niet uit. Vaak is de afstans van de bestuurder en het zicht wat hij heeft minstens 5 meter.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2005 om 12:25:
Ook wij hebben een speedboot en ik ben het dan ook helemaal met dave en eike eens!

Op meren en natuurgebieden zijn vaak zwemgedeelte's aangegeven. Er zijn altijd van die oelewappers die denken even het meer over te zwemmen. Maar houden dan geen rekening met boten die er varen.

Hierboven werd geschreven dat het schemerig was en dat het regende. Als er dan een paar kleine kids zijn die niet in het zwemgedeelte blijven zwemmen is het gewoon vragen om ongelukken! Onze boot is 7 meter en ja dan zie je echt geen koppie boven water hoor als het schemerig is en het regent nog. En dat maakt dan echt niet uit als je 15 km per uur vaart of 80.

De ouders hadden beter op hun kids moeten letten. Want ik ben er bang voor dat waar ze zwomden niet eens mochten zwemmen! Dus tja wie is er dan fout???

eelke :-( (K)

ik vind vooral de ouders echt de schuldigen bedoel gezien de leeftijd is het tog van de zotte om die kinderen aan hun lot over te laten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2005 om 12:27:
Hier ben ik het niet mee eens hoor. Als je volgas gaat ja dan gaat de boot eerst een stuk omhoog aan de voorkant. Daarna zakt de punt in het water en gaat er als een speer overheen.

Maar goed dat maakt nog niet uit. Vaak is de afstans van de bestuurder en het zicht wat hij heeft minstens 5 meter.

nee hij gaat in planee als die een bepaalde snelheid heeft als je daar net onder zit dan blijft de neus van de boot iets om hoog staan heb ik ervaring mee ik woon aan het ijselmeer en bij me ouders op de werf hadden we vroeger een speedboot die je zag varen in die serie op tv ken ff niet op die naam komen maar denk dat de meeste wel weten welke ik bedoel met die zwarte en blanke politie man er op :-) onze boot had 800 pk zware diesels er in staan en heb veel uurtjes gevaren in dat ding en als je niet snel genoeg gaat blijft de neus omhoogstaan en volgas is dat alleen de schroeven het water nog raken :D dat is wel het leukste maar ken niet altijd ik moest altijd de vaargeul uit varen en dat duurde 15 minuten en dan voer ik niet hard maar wel was de neus die mij het zich een beetje ontnam :yes:

Waarschuw beheerder
nee hij gaat in planee als die een bepaalde snelheid heeft als je daar net onder zit dan blijft de neus van de boot iets om hoog staan heb ik ervaring mee.

Ja dat klopt dat doet die boot van ons ook. Maar zodra je meer als half gas geeft gaat de punt echt wel het water in.

Maakt niet uit hoe of was. Het is verschrikkelijk voor zowel de ouders als de kinderen en niet te vergeten voor de bestuurder van de boot. Als ik zoiets zou mee moeten maken op het open water waar een paar van die idioten zwemmen en er gebeurd een ongeluk, weet niet als ik daarna nog wel durf te varen:-(

Waarschuw beheerder
mijn eerste keer was toen een surfer onder de boot kwam ik voer toen op zon grand bank en zat boven op te sturen ik schrok me het hoedje maar uiteindelijk is het niet te vergelijken met een dodelijke slachtoffer dus ik kan niet zeggen dat ik niet meer zou durven varen wat ik wel weet is dat meestal kinderen gewoon zo gevaarlijk bezig zijn laast nog in het nieuws waren kinderen van bruggen aan het springen naast schepen volkomen belachelijk en de politie doet er niks aan terwijl iedereen hoort te weten dat als je naast een schip springt je ook naar de schroeven kan worden gezogen en al die kinderen die het doen zitten ook in de leeftijd van 13 tot een jaar of 17 en dan beweren dat die ouders het niet weten waar hun kinderen mee bezig zijn je blijft als ouders vind ik verandwoordelijk voor je kinderen en ik vind gewoon dat zoiets eens duidelijk moet wezen en niet altijd de watersporter verandwoordelijk houden het is net als met het probleem van te jonge kinderen die van pap een bootje krijgt met een buitenboord motor en ze laten varen zijn ook veel ongelukken mee en de derde partij is altijd de dupe en paps komt er af met een waarschuwing of een prent daar heb je iets aan zeg :s

Waarschuw beheerder
maar het blijft wel triest..ook voor de bestuurder van die boot
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
2 dave en eelke, Draskovic en @nn@tin:
Die kinderen zwommen in n gedeelte waar gezwommen mag worden!!!! Boten mogen hier varen maar dan wel 9 km per uur, verderop op de Maas mogen ze gewoon vol gas gaan!
Deze plas is nl n griendgat van de Maas, waar n reacreatiegebied is, boten mogen hier dus varen om naar de Maas toe te gaan...
De bestuurder vd speedboot had indd gedronken maar binnen t promillage (wat op t water 0,8 is) maar voer veels te hard, ook was t al n beetje schemerig en regende het...
Zoals ik al eerder zei zijn r wel meer lui die in dit gebied veels te hard varen, voornamelijk savonds, t was gewoon wachten tot dit n x ging gebeuren :(

Uitspraak van verwijderd op woensdag 3 augustus 2005 om 13:32:
maar het blijft wel triest..ook voor de bestuurder van die boot

Indd, tis verschrikkelijk voor de ouders maar ook zeker voor de bestuurder vd boot, hij moet r maar mee zien te leven...