Partyflock

Forumonderwerp · 798094

Waarschuw beheerder
Borderline en liegen !!
wie heeft er ervaring meej en zou het ooit nog overgaan,
heb een vriendin met borderline is echt geen pretje om zo'n leuke meid zo te zien zijn .. maarja ik heb gewoon geduld en zie wel of het beter wordt ..
maar is het waar dat als ze zwanger wordt dat het minder wordt ??

Waarschuw beheerder
donateur
kan ma werkt ze ook aan zichzelf en hoe oud is ze>???

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1762, 1736}
Artiest Just-D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:35:
Borderline en liegen !!
heb een vriendin met borderline is echt geen pretje om zo'n leuke meid zo te zien zijn .. maarja ik heb gewoon geduld en zie wel of het beter wordt ..

Borderline mensen zijn mensen met een hele moeilijke emotie. Valt amper te begrijpen. Of het over gaat? Moet ze het eerst zelf erkennen.

Das echt gelul.

Waarschuw beheerder
ze is 24 en ja ze gaat nu naar kentron ze heeft een tijd speed gebruikt en blowen maar is nu 10 maanden gestopt ...
straks moet ze naar de GGZ ook in dagbehandeling .

Waarschuw beheerder
donateur
naarmate iemand met borderline ouder wordt kan het beeld wel minder intens worden. Maar overgaan zal het nooit, enige wat zou kunnen is instellen op medicatie waardoor de ergste pieken verdwijnen...

je moet geduld hebben en proberen steeds tegen jezelf te zeggen dat ze er niets aan kan doen en dat het haar ziekte is...

succes (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 14:42:
ze is 24 en ja ze gaat nu naar kentron ze heeft een tijd speed gebruikt en blowen maar is nu 10 maanden gestopt ...
straks moet ze naar de GGZ ook in dagbehandeling .

Ja als ze zelf voor 100% erachter staat en ook geholpen wil worden, zit er een kans in dat ze beter wordt.

Waarschuw beheerder
hou maar op weet er alles van

Waarschuw beheerder
Ja echt vaag het is gewoon dood sonde maar ja wa doe de er tegen ze heb zoveel goede kanten ..
en om het nou uit te maken zou gewoon triest zijn ..
Waarschuw beheerder
volgens mij heb ik het zelf ook

ik kan me in de meeste kenmerken terug zien ... weet alleen eigenlijk niet wat ik er mee aan moet :S

Waarschuw beheerder
donateur
Ik had een meisje in de klas die het heeft is soms echt moeilijk om met zulke mensen om te gaan.

Waarschuw beheerder
en kellytje je hebt volkomen gelijk zo denk ik er ook over ..
Waarschuw beheerder
donateur
Ja is een groot probleem heb ook een vriendin die dt heeft is erg verevelend je weet nooit hoe je met ze om moet gaan

nu is ze vrolijk een uur later wilt ze dood :S

tja over dat zwangerschap heb ik vaker gehoord
Waarschuw beheerder
hoe is ze er achter gekomen ... ?? want het komt meestal pas voor na 18 jaar ..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van OUDENVERWIJDERD op donderdag 28 juli 2005 om 14:52:
hoe is ze er achter gekomen ... ?? want het komt meestal pas voor na 18 jaar ..

Is dat zo hoor vaker gevallen die jonger zijn
Waarschuw beheerder
donateur
Thanx intressant om even te lezen

Waarschuw beheerder
Het is aardig goed te behandelen hoor en als die personen zich gewoon goed aan hun behandeling en medicatie houden dan gaat het best goed. Of het over kan gaan weet ik niet.
Maar er zijn altijd uitzonderingen..
Waarschuw beheerder
bij die 8 punten in het midden

daar kan ik mezelf terug vinden bij 7 punten ...

best verondrustend vind ik dat ... daarom was mijn vraag ook .. aan topic starter ... hoe kwam je vriendin er achter en wat heeft ze vervolgens toen gedaan ?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja hoe is ze der achter gekomen eigenlijk hebben het 2 mensen bij de ggz vastgesteld maar ze zag ook dingen die der niet waren dat vond ik nog het vaagste ik spuugde op de grond en zij zag het in een vlieg veranderen maar ook erge woede aanvallen en heel veel liegen om de raarste dingen ...

Waarschuw beheerder
To I'm from the south:
Ga eerst naar de huisarts en vraag een doorverwijzing naar een psychologe. Die hebben speciale teksten en screenings om erachter te komen. Maar pas op dat je het jezelf niet aanpraat omdat je nu al zo bang bent dat je bordeline hebt.
Waarschuw beheerder
ow dat is wel extreem idd ... daar heb ik geen last van ... maar je hebt borderline is allerlij verschillende vormen ... en kan in combinatie zijn met meerder psychoses

maar vind het zo raar om naar zo'n arts te gaan ...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja ze is bij kentron doorgestuurd naar de ggz eigenlijk kwam ze daar om van der verslavingen af te komen .. zo doende ..
Waarschuw beheerder
donateur
Ja idd je kan het ook zelf ontwikkelen

Waarschuw beheerder
ja het zijn psychiaters wist niet goed hoe die mensen heten laat staan schrijven
Waarschuw beheerder
donateur
maar is het waar dat als ze zwanger wordt dat het minder wordt

probeer het? :p

Waarschuw beheerder
Hoezo stom om naar de arts te gaan? Als je zekerheid wilt zal ik dat gewoon doen hoor en je kan het de arts toch gewoon uitleggen? Ze zullen je hus niet uit lachen maar je juist helpen...

Waarschuw beheerder
idd lovefool..het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat je borderline syndroom hebt maar zoiets heb je alleen pas door als je omgeving er iets over zegt...dat zijn namelijk diegene die er het meeste last van hebben..want diegene met borderline kunnen er zelf weinig aan doen...

en door medicatie en dagbehandeling..en niet te vergeten steun van mensen om je heen kan je een heel end komen..!!
Waarschuw beheerder
Maar pas op dat je het jezelf niet aanpraat omdat je nu al zo bang bent dat je bordeline hebt

i know ... maar zo ben ik nooit geweest ... laatste jaar is van alles veranderd ... weet niet waar dat door komt .. drugs of wat dan ook(dacht eerst dat het door de drugs kwam).... maar gebruik nu ook bijna geen drugs meer ... en toch heb ik nog steeds van die raare situaties...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van mickey'D op donderdag 28 juli 2005 om 15:02:
probeer het?

ja jij heb makelijk praten een kind das nie niks ook ..

Waarschuw beheerder
Door de drugs kan je ook dat soort dingen onwikkelen. Zoals paniekaanvallen en angststoornissen. Depressies zijn ook makkelijker dan om 'vatbaar'voor te worden.
Het is idd niet makkelijk om naar de huisarts te gaan en te vragen voor een doorverwijzing. Maar wat als het erger wordt? Dan kom je er nog moeilijker vanaf... En als je zelf eraan 'toegeeft'is dat soms makelijker voor het accepteren en het verwerken en overwinnen van de bordeline.

Waarschuw beheerder
ja precies je kan ook denken dat het door de rotzooi komt maar als je dan stopt en je merkt maanden later nog van alles dan kan er toch psychisch is niet goed zitten ..
maar het kan ook zijn dat je tijd nodig hebt om te herstellen meestal maak je je te druk en ga je teveel op jezelf letten ...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:05:
Door de drugs kan je ook dat soort dingen onwikkelen. Zoals paniekaanvallen en angststoornissen. Depressies zijn ook makkelijker dan om 'vatbaar'voor te worden.
Het is idd niet makkelijk om naar de huisarts te gaan en te vragen voor een doorverwijzing. Maar wat als het erger wordt? Dan kom je er nog moeilijker vanaf... En als je zelf eraan 'toegeeft'is dat soms makelijker voor het accepteren en het verwerken en overwinnen van de bordeline.

je hebt volkomen gelijk !!!

Waarschuw beheerder
Koffie, thee, alcohol, drugs en sigaretten kunnen het ook verergeren.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
zwanger worden zorgt ervoor dat er een totaal andere hormoonhuishuiding in je lichaam plaats gaat vinden. Het zou dus best mogelijk zijn dat het hierdoor minder kan worden, maar het lijkt mij niet dat dit dan voorgoed is.

Waarschuw beheerder
Ik ken iemand en die is al 5 jaar gestopt na een verslaving van 3 a 4 jaar en nu nog heeft ze last van de drugs. Die dingen maken echt meer kapot dan je zelf op dit moment door hebt.
Waarschuw beheerder
ja ik loop er nu ook al weer een tijdje mee ... mischien moet ik eerst is langs gaan bij een huisarts ...

maar iig toen ik deze site las (hier boven url al gegeven) kon ik mezelf in bijna alles terug vinden ... dus ik praat het mezelf echt niet aan ...

Waarschuw beheerder
To de aanhouder wint: Dan kan je net zo goed aan de anti deprasieva gaan. Die zorgt dat er bpaalde stoffen in de hersenen worden aan gemaakt waar je je beter van gaat voelen en met behandeling gaan dat op een moment weer van zelf en dan kan je gaan afbouwen en stoppen.

Waarschuw beheerder
Bordeline is niet niks het kan echt alles stuk maken,ligt eraan vorm er bij je aanwezig is.
Maar als je bang voor bent zijn de symptonen makkelijker bij je te herkennen.

Waarschuw beheerder
ja maar als je er meej stopt kunnen de klachten weer terug komen (remeron)
Waarschuw beheerder
ik ben er niet bang voor ...het doet mij eigenlijk helemaal niks ...

dat is juist verondrustende er aan ... ik vind mezelf terug in de kenmerken .... maar het doet me vrij weinig ( ik denk er wel over na natuurlijk maar heb het gevoel van het gaat allemaal wel over)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Daarom moet je het doorslikken een jaar nadat je klachten weg zijn en daarna langs gaan afbouwen de kans op een terug val is dan erg klein.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 28 juli 2005 om 15:16:
Daarom moet je het doorslikken een jaar nadat je klachten weg zijn en daarna langs gaan afbouwen de kans op een terug val is dan erg klein.

zo jij weet er best veel van hoe weet je dat allemaal ??
in het begin van de behandeling kunnen de klachten erger worden en als je teveel bijwerkingen hebt raad de arts je ook aan om te stoppen ..

Waarschuw beheerder
De klachten kunnen aan het begin zeker erger worden. Je lichaam moet wennen dat er ineens die stof weer in je hersenen is. Je hebt allemaal bijwerkingen zoals, duizeligheid, braken, misselijkheid, geen zin in sex. En het kan zelfs zo zijn dat de gevoelens erger worden. Maar het duurd ongerveer 4 tot 6 weken tot het echt goed begint te werken. De artsen zullen niet per direct de behandeling stoppen ze zullen eerder de dossering verminderen. Want die bijwerkingen zijn er altijd. Misschien krijg je dan een andere soort anti depresieve maar ook die zal die bijwerkingen hebben. vergeet niet dat het gewoon een soort van 'gelukshormonen'zijn die je slikt.

Waarschuw beheerder
Ja dat klopt allemaal en je legt het nog is goed uit ook ..
hoe kom je allemaal aan die informatie of je moet er veel meej bezig zijn of je moet haast voor dokter hebben geleerd...

Waarschuw beheerder
Ik heb voor dokter geleerd...;)

Waarschuw beheerder
tsja..heb er al 3 in mijn vriendenkring met borderline en alle drie in een verschillende vorm :S

triest

Waarschuw beheerder
Me moeder heeft het... en als ze hulp krijgt, dan gaat het alleen maar slechter!!

Waarschuw beheerder
Je hebt in Apeldoorn een behandeling speciaal voor Borderliners. Spatie heet de instantie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Een van de meest opvallende kenmerken van een borderlinestoornis is dat iemands gevoelens, gedachten en gedrag van moment tot moment sterk wisselen. Iemand met borderline weet vaak niet wat hij wil, verandert snel van mening en slaat telkens een andere weg in. Een 'borderliner' kan impulsief een relatie of vriendschap verbreken of plotseling een baan opzeggen, schijnbaar zonder aanleiding. Dat is voor anderen moeilijk te begrijpen en kan zelfs beangstigend zijn.

Vaak hebben mensen met borderline een onbehaaglijk gevoel over zichzelf en weinig eigenwaarde. Zij zijn bang om in de steek gelaten te worden, of voelen zich eenzaam. Ook zijn ze vaak bang dat anderen hen niet accepteren of zullen afwijzen. Terwijl de buitenwereld daar meestal niets van merkt, kunnen zij zich van binnen leeg voelen.

Borderline is een ingrijpende aandoening. Niet iedereen heeft echter evenveel last van borderline. Naarmate de verschijnselen heftiger zijn, zijn de gevolgen ingrijpender.
Toch ervaren sommige mensen niet uitsluitend negatieve kanten van borderline. Het leven met borderline is zelden saai. Voor anderen kan iemand met borderline vrolijk en spontaan gezelschap zijn.

T gaat iig niet over, wel kunnen de scherpe kantjes er vanaf gaan.

Waarschuw beheerder
ik heb het meegemaakt met mijn ex, telkens van mening veranderen dan wilde ze me wel dan weer niet, uitmaken en tog weer terug willen

dingen achterhouden, liegen over dingen, vreemd gaan en het achterhouden

heel vervelend erg lastig om daar mee te leven ja

Waarschuw beheerder
helaas had mijn ex geen borderline
maaar
hij loog wel :)
dat was altijd weer n beedje jammer aan hem

ik zou bijna denken dat hij het ook had :)

Waarschuw beheerder
Borderline en liegen !!

ik heb zelf borderline
en ik heb er erg veel begrip voor dat je haar houd :)
vink knap van je ;)
over dat zwanger zouk niej weten ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 01:26:
ik heb zelf borderline

eindelijk kom je ervoor uit dat is al een begin voor beslissingen in je verdere leven..:yes:

Waarschuw beheerder
ik denk na voordat ik iets zeg of doe
ik denk nu oowk op hoe zoiets af kan lopen
daarom wil ik diegene zo min mogenlijk kwetsen

maar ik vind oowk dat als ik iets wil ze me dan even met rust laten
daarna kan ik altijd wel weer praten

het is nooit mun bedoeling geweest iemand te willen kwetsen

Waarschuw beheerder
maar het is geen pretje om te hebben :@
dus denk niet dak er trots op ben ofzo :@

mensen denken gelijk te negatief over je
terwijl oowk borderliners mee kunnen vallen
het heeft alleen tijd nodig

want niet alle borderlines willen andere verdriet en pijn doen
je moest eens weten hoeveel pijn zo'n iemand zelf heeft
t is zwaar en niet iedereen begrijpt je
je bent moeilijk te omschrijven om hoe je inelkaar zit

maar het afstoten en terug nemen sja...das n last maar ze doen het zeker niet met opzet

Waarschuw beheerder
blablabla aansteller probeer je het goed te praten, ik weet zeker dat andere borderlines niet ZO ver zijn gegaan..

Waarschuw beheerder
geloof me
sommige kunnen veeel verder gaan

en ik praat niks goed
ik geef wat info
daar vraagd die jongen towg om

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 01:49:
blablabla aansteller

dat bedoel ik dus

ZO RESPECTLOOS

zoek n leven ofzo loser :@

Waarschuw beheerder
tuurlijk heb ik respect voor borderliners ze hebben er ook niet voor gekozen
en dit vind ik een goeie instelling

zo d8 ik ook tot ze IETS te ver ging en dan houd het ook een keer op..hoeveel je ook van die gene houd, je hoeft natuurlijk niet alles te pikken als het niet anders kan

maar succes ermee hoop dat het bij jou beter gaat dan bij mij :yes:

Waarschuw beheerder
over goedpraten gesproken :s

waarin ging ze te ver dan?
en jij had niks gedaan zeker :s
aan jou gedrag te zien...:s

Waarschuw beheerder
donateur
geen enkele borderliner is hetzelfde :no: bij de een word het dus erger en bij de ander juist minder...
Waarschuw beheerder
Een van de meest opvallende kenmerken van een borderlinestoornis is dat iemands gevoelens, gedachten en gedrag van moment tot moment sterk wisselen. Iemand met borderline weet vaak niet wat hij wil, verandert snel van mening en slaat telkens een andere weg in. Een 'borderliner' kan impulsief een relatie of vriendschap verbreken of plotseling een baan opzeggen, schijnbaar zonder aanleiding. Dat is voor anderen moeilijk te begrijpen en kan zelfs beangstigend zijn.

Vaak hebben mensen met borderline een onbehaaglijk gevoel over zichzelf en weinig eigenwaarde. Zij zijn bang om in de steek gelaten te worden, of voelen zich eenzaam. Ook zijn ze vaak bang dat anderen hen niet accepteren of zullen afwijzen. Terwijl de buitenwereld daar meestal niets van merkt, kunnen zij zich van binnen leeg voelen.

Borderline is een ingrijpende aandoening. Niet iedereen heeft echter evenveel last van borderline. Naarmate de verschijnselen heftiger zijn, zijn de gevolgen ingrijpender.
Toch ervaren sommige mensen niet uitsluitend negatieve kanten van borderline. Het leven met borderline is zelden saai. Voor anderen kan iemand met borderline vrolijk en spontaan gezelschap zijn.

T gaat iig niet over, wel kunnen de scherpe kantjes er vanaf gaan.

heel leeuk maar dat komt rechtstreeks van de site af die ik gelinked heb :[ wou je beetje slim over komen ofso B)

Waarschuw beheerder
Verdomme nog iets dat ik ben, jeetje moet ik weer een nieuw blad invullen in mijn dossier.

Waarschuw beheerder

Mijn tante heeft deze ziekte ook. Na haar scheiding werd het erger omdat ze bang was haar kinderen kwijt te raken etc. Nu heeft ze een eigen kindje en gaat het weer stukken beter met haar. Dus in sommige gevallen klopt het wel.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 01:46:
want niet alle borderlines willen andere verdriet en pijn doen
je moest eens weten hoeveel pijn zo'n iemand zelf heeft
t is zwaar en niet iedereen begrijpt je
je bent moeilijk te omschrijven om hoe je inelkaar zit

Niet allen doet een borderliner een ander pijn, maar de borderliner heeft zelf ook genoeg pijn.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 01:49:
blablabla aansteller

Dus rustig aan <STK>MikkoL met NeoBaBs
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder

daar heb ik nog nooit van gehoord..
geen idee of dat waar is zou je moeten opzoeken.
en ja bordeline is nie makkelijk ook voor de persoon zelf nie :no:
Waarschuw beheerder
IK zie het steeds vaker om mij heen in het uigaansleven, en helaas ook steeds jonger. Het is moeilijk om die mensen erop aan te spreken. Ik weet ook niet welek medicatie er voor is, een psycholoog zou wel helpen denk ik. Maar het is erg om mensen zo te zien afglijden. En zoals de naam al zegt, ze zitten op het randje, dus ze kunnen ook nog de goede kant op.

Waarschuw beheerder
heel veel geduld!! En heel veel liefde!!!
maar laat jezelf er ook niet aan onder door gaan.

Waarschuw beheerder

jij zoekt gewoon een goed excuus om haar is hard te nemen:D

Waarschuw beheerder
donateur
Komt het door de borderline of liegt hij/zij gewoon?

vaak de vraag :/

Waarschuw beheerder
die liegen door de ziekte
voor aandacht!!!
als je bordeline hebt dan heb je soort van twee kanten ene moment kan je heel vrolijk zijn andere moment kan je ineens heel droevig zijn en dood willen... vaak gaanmensen hun zelf besnijden of met andere dingen aandacht vragen en dingen liegen... ik spreek uit ervaring (niet van me zelf maar naaste omgeving)