Partyflock

Forumonderwerp · 797747

Waarschuw beheerder
Ja ik ga vandaag mijn Technics verkopen en daarna mijn vinyl met oog op het kopen van de nieuwste pioneer cd spelers zodat ik mijn eigen net geproduceerde muziek direct op cd kan branden en vervolgens ook daarmee optreden.

Of ik ga voor een laptop en dat ik die dan met bijv Vinyl Scratch oid samenwerk.

Ik zit namelijk met mijn huidige pc dat daarmee live-acts doen lukt niet; ik wil te gefreakde drukke muziek.

Heeft iemand tips?

Wat kan ik beter kopen; die nieuwste pioneers of een laptop?

Waarschuw beheerder
Nou kijk het zit zo:

Ik werk met Reason en daarmee kan je opzich best leuk "live" gaan; het enige nadeel is dat ik met mijn muziek graag zo krankzinnig veel geluiden gebruik dat een hele set van 1 uur vrijwel onmogelijk wordt om te verwerken voor mijn cpu en geheugen; tenzij je met hardware werkt of zo ontzettend veel geld hebt dat je een state of the art laptop kan kopen.

Dat is dus voor de optie "live" gaan.

Aan de andere kant heb ik zitten denken; wat als ik nu al mijn producties incl losse breaks, beats, vocals, noem het maar op; een hele knutsel-kit op meerdere cdz brand en dat zeer vaak aanvul met weer nieuwe producties. Daarvoor koop ik dan die nieuwe pioneers met pitch en scratchmogelijkheden en sample mogelijkheden (weet niet precies wat er allemaal op zit ) om thuis te oefenen zodat ik op een feest vol ertegenaan kan gaan met een optreden.

In beide gevallen laat ik dan sowieso mijn eigen sound horen en als ik met cdz werk hoef ik ook nog eens minder spullen mee te nemen. (denk aan extra midi-controllers etc)

Nu wil ik dan de nieuwste pioneers kopen denk ik; maar wordt zoiets wel veel gebruikt op feesten of moet ik dan uiteindelijk naar ieder feest mijn eigen cd spelers meenemen?

Want dan kan ik dus weer beter voor een laptop gaan...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Pioneers, ze staan inmiddels overal en zijn dus de standaard aan het worden. Als je het goed voorbereid zoals je zegt met losse breaks en beats enzo kun je er echt veel mee. Daarnaast is Vinyls Scratch helemaal ruk. Moet je als je ergens gaat draaien tijdens de avond het halve mengpaneel los trekken en dan maar hopen dat je laptop het doet en er niet halverwege de avond mee stopt...
Waarschuw beheerder
donateur
CDJ1000MKII zal je vaak tegen komen en neit de nieuwe mpt bv mp3

Laptop is wel makkelijker te vervoeren..
Artiest {SHOWLIST artist 4437, 24087, 37624}
Waarschuw beheerder
ik denk dat je beter voor een goede laptop kan gaan ik gebruik ook een flinke laptop en midi controller voor mijn live act zorg gewoon dat er veel geheugen in je laptop zit dan moet het zeker wel lukken genoeg andere bekende producers die het zo doen of probeer anders over te stappen op ableton is een stuk stabieler voor live dan reason

Waarschuw beheerder
Pioneers, ze staan inmiddels overal en zijn dus de standaard aan het worden. Als je het goed voorbereid zoals je zegt met losse breaks en beats enzo kun je er echt veel mee. Daarnaast is Vinyls Scratch helemaal ruk. Moet je als je ergens gaat draaien tijdens de avond het halve mengpaneel los trekken en dan maar hopen dat je laptop het doet en er niet halverwege de avond mee stopt...

Hmm okee; ik had namelijk die jongen the Outside Agency zien werken met Vinyl Scratch; ik wist niet precies "wat" hij deed, maar het leek best goed te gaan.

Maar goed; er staan dus tegenwoordig overal de nieuwste pioneers??? Of de voorlopende versie?

CDJ1000MKII zal je vaak tegen komen en neit de nieuwe mpt bv mp3

Dat is de nieuwste Technics cd speler als ik me niet vergis? :$

Laptop is wel makkelijker te vervoeren..

True, tenzij ik alleen cdz hoef mee te nemen ;) (wanneer er dus al de juiste cd spelers staan en hopelijk komt dat veel voor)

ik denk dat je beter voor een goede laptop kan gaan ik gebruik ook een flinke laptop en midi controller voor mijn live act zorg gewoon dat er veel geheugen in je laptop zit dan moet het zeker wel lukken genoeg andere bekende producers die het zo doen of probeer anders over te stappen op ableton is een stuk stabieler voor live dan reason

Is dat het enige? Want ik heb zelf een pentium 4, 2 ghz, met 160 gb en gebruik 1024 mb ram geheugen; moet toch goed zijn?

Of raad je me dan 2028 of misschien zelfs 4056 aan? :D

Ableton Live heb ik over gehoord; waar ik alleen bang voor ben is als ik met een ander progje moet gaan werken dat mijn skills weer helemaal onderaan beginnen en dan duurt het weer een jaar ofzo voordat ik eindelijk met dat progje kan wat ik wil?

Worst case scenario; zo denk ik altijd :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En dat is?? :O
Waarschuw beheerder
Een programma waarmee je mp3 kan mixen, in loopjes kan laten lopen enz enz! Misschien iets te simpel enz. maar het is maar een idee :P

Je kan het ook gewoon aansluiten op het mengpaneel en zo in mixen en combineren met vinyl enz.

Hiervoor heb je uiteraard een laptop nodig ;)

Waarschuw beheerder
Een programma waarmee je mp3 kan mixen, in loopjes kan laten lopen enz enz! Misschien iets te simpel enz. maar het is maar een idee

Ahja zo`n soort dj mix programma; die ken ik wel; alleen zoiets trekt me meestal niet; dan voel ik liever aan echte knopjes. Ik produceer denk ik ook liever met hardware, maar het is gewoon ziekelijk duur, dus dan maar software.

Hiervoor heb je uiteraard een laptop nodig

Yup :9

Waarschuw beheerder
als je met ableton werkt (kweet er ni zo veel van af maar heb et ook op mijn pcd staan en af en toe wel eens gebruik_) met abloten kan je met loops werken die naadloos opelkaar en over en kaar gaan .. als je van te voren je sampler goed afsteld ken je daarmee proma live gaan volgens mij en er zitten ook hele vette fx op waar mee je hele leuke dingen kan doen .. en je kan 8 loops over elkaar gooien (als je ze goed geknipt hebt) lopen die foutloos .. dat lijk me wel een leuke optie .. endymion gaat da ook doen .. alsik me het goed heb begrepen .. en vele andere spelen er al mee :D tis wel ff wennen .. maar als je het eenmaal door heb ken je echt vette shit doen ... en ckr jij :D

Waarschuw beheerder
je van te voren je sampler goed afsteld ken je daarmee proma live gaan volgens mij en er zitten ook hele vette fx op waar mee je hele leuke dingen kan doen ..

Klinkt goed; op je spelfout na; ja bedankt Tony Fontana :P

en je kan 8 loops over elkaar gooien (als je ze goed geknipt hebt) lopen die foutloos .. dat lijk me wel een leuke optie .. endymion gaat da ook doen .. alsik me het goed heb begrepen .. en vele andere spelen er al mee tis wel ff wennen .. maar als je het eenmaal door heb ken je echt vette shit doen ... en ckr jij

Komt leuk op me over in ieder geval; ik zal dan wel iemand moeten leren kennen die al een beetje met dat programma werkt; ik ben meer een anaylstisch persoon; ik kijk af en vervorm :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 16:04:
Ahja zo`n soort dj mix programma; die ken ik wel; alleen zoiets trekt me meestal niet; dan voel ik liever aan echte knopjes

Je kan t ook bedienen met van die aparte kastjes met knopjes enz ;) kom ff niet op de naam :P

Waarschuw beheerder
http://www.pioneer.nl/nl/produ ... d=9032&taxonomy_id=44-106
http://www.pioneer.nl/nl/produ ... =10268&taxonomy_id=44-106

Ja die zijn wel mooi; alleen weet ik nu nog steeds niet wat een handigere aankoop zou zijn; of die cd spelers regelmatig op feesten terug te vinden zijn en zoja welk merk :)

Je kan t ook bedienen met van die aparte kastjes met knopjes enz kom ff niet op de naam

Midi Controller? :9

Artiest Scott Marten
Waarschuw beheerder
Platen weg doen dat nooit!!!! zou gewoon 1 zn cd speler kopen en het daar mee proberen
Waarschuw beheerder
Eeeeuh, je wilt je draaitafels 'ruilen' voor cd spelers of een laptop.
Je kunt een cd speler een keer huren, zodat je een beetje kan klooien en fucken om te kijken of het écht is wat je wilt.

Een laptop kopen kan natuurlijk ook, maar wanneer je je draaitafels verkoopt zul je final scratch niet kunnen gebruiken.

Cd spelers van Pioneer zijn riant om te mixen, maar om er nou twee te kopen om thuis mee te leren mixen, vind ik een beetje zonde geld. Zo moeilijk zijn die dingen echt niet te bedienen.

Lastig dilemma!
Waarschuw beheerder
Op cd spelers kun je geen medal of honor spelen :p

Waarschuw beheerder
Platen weg doen dat nooit!!!! zou gewoon 1 zn cd speler kopen en het daar mee proberen

De vinyl glorie dagen zijn voor mij voorbij; draaien is leuk; maar draai liever met eigen producties met hier en daar eventueel invloeden van een producer wiens werk ik echt kan waarderen. Zijn der wel wat, maar niet echt veel.

Maar goed; 1 cd speler; tja het probleem is; ik kan niet gewoon zomaar 1 draaitafel verkopen en heb eigenlijk al een koper.

Een laptop kopen kan natuurlijk ook, maar wanneer je je draaitafels verkoopt zul je final scratch niet kunnen gebruiken.

Mjah maar als ik dan met een laptop ga werken ga ik denk ik weer liever voor een live-act als ik dan toch een computer meeneem.

Cd spelers van Pioneer zijn riant om te mixen, maar om er nou twee te kopen om thuis mee te leren mixen, vind ik een beetje zonde geld. Zo moeilijk zijn die dingen echt niet te bedienen.

Dat huren 1x ofzo staat me wel aan; of naja; je kan volgens mij gewoon een uurtje komen testen in zo`n winkel; net zo chill.

Maar niettemin ga ik wel voor 2; anders is het toch praktisch onmogelijk mijn eigen producties met elkaar te mixen; ik heb niet echt iets van mijzelf op plaat.

Tenminste; niet iets wat goed is afgemixed ;)

Waarschuw beheerder
je komt die pio mkII overal tegen geloof me ;) die zie je altijd staan... meestal gebruiken ze die niet zoveel maja komt steeds meer

ik heb ze ook zijn top..

die van technics (SLDZ1200) niet kopen is crap... maybe een MKII versie ooit wel.. maar deze zit vol fouten zoek zo wel ff een link op voor je

GrEeTz ;) en test ze voor aankoop allemaal uit zou ik zeggen

Waarschuw beheerder
Ik zal Produceer laptop

Waarschuw beheerder
Hey thnx; dus ik zou dus voor de nieuwste pioneers moeten gaan; die komen overal dus terug :)

Tja, die technics zijn ook wat uh bijna 100x zo duur ofzo :P

Ja overdrijven is ook een vak O:)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 27 juli 2005 om 15:33:
Vinyl Scratch

bedoel je niet final scratch?
http://www.finalscratchforum.nl/forum/

http://www.djresource.nl/Downloads/info/81/Technics-Pioneer-Denon-Scratch-Compariso/#81

en kijk ook eens hier voordat je een SLDZ van technics zou overwegen"

http://www.djresource.nl/Forum/topic/866/p/1/highlight/final+scratch/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
je kunt ook voor de cdj800 gaan... lijkt er veel op en scheelt je ook veel...

www.musikservice.de issie erg cheap (beide) heb ik ze ook vandaan, snelle levering maja wel vakantie nu dus... en duitsland met garantie... maja scheelt wel zodanig veel dat je er een extra kan kopen tegenover hiero haha

Waarschuw beheerder
bedoel je niet final scratch?
http://www.finalscratchforum.nl/forum/

Haha, ja het leek mij logisch dat het Vinyl Scratch was omdat je dat apparaat toch gebruikt met een draaitafel :P

Hmm voor die 2e link moet ik helaas level 8 member zijn en ik ben level 0 guest :(

en kijk ook eens hier voordat je een SLDZ van technics zou overwegen"

Yow thnx, ziet er al enigsinds negatief uit voor de technics.

je kunt ook voor de cdj800 gaan... lijkt er veel op en scheelt je ook veel...

Helaas ben ik een man van uiterlijk vertoon en ik ben gadgets geil; oftewel; ik moet echt die nieuwste hebben :P

www.musikservice.de issie erg cheap (beide) heb ik ze ook vandaan, snelle levering maja wel vakantie nu dus... en duitsland met garantie... maja scheelt wel zodanig veel dat je er een extra kan kopen tegenover hiero haha

Ow das redelijk dichtbij hier; in ieder geval heel erg bedankt man (Y) ;)

Waarschuw beheerder
graag gedaan hoor ;) sterkte met je keuze nog... en lvl 8 member is gewoon aanmelden thats all.. dan zie je ook wat ze bedoelen.. zelf ook getest en het filmpje klopt.. helaas want ik vond die dus ook mooier ;)

maja mijn eq bevalt me ook zeer goed.. jogdail heeft wel wat futuristich ;) vernieuwend iig :D

Waarschuw beheerder
Is er al een keuze gemaakt hiro
Artiest {SHOWLIST artist 65127, 21061}
Waarschuw beheerder
wouty houd je grote mond es dicht hee :S
Waarschuw beheerder
Of ik ga voor een laptop en dat ik die dan met bijv Vinyl Scratch oid samenwerk.

je had voorheen altijd een pc meegesjouwt, die dingen worden veel warmer hebben meer koeling nodig etc. Dus je moet gewoon een laptop koop een dikke sampler en een synth die live heel goed te bedienen zijn.

dat combineren. maar blijf van die cdmixers af :P
Wij willen omkara Live :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op dinsdag 2 augustus 2005 om 00:22:
wouty houd je grote mond es dicht hee

ze doet toch niets?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Sneiterheadz op dinsdag 2 augustus 2005 om 00:24:
maar blijf van die cdmixers af

mooie onderbouwing (Y)
Waarschuw beheerder
JoRDy aKa GoRTePaP

wat wil je allemaal zeggen jordy? ik ken omkara wacht eerst op z'n antwoord.

dj wouty is een hij en hij dringt hier de situatie op. wat niet noodzakelijk is.

Waarschuw beheerder
graag gedaan hoor sterkte met je keuze nog... en lvl 8 member is gewoon aanmelden thats all.. dan zie je ook wat ze bedoelen.. zelf ook getest en het filmpje klopt.. helaas want ik vond die dus ook mooier

Moet het nog steeds doen; maar ik denk dat ik gewoon ff bij een audio winkel langs ga om eens een testje te doen; het allemaal even zelf ondervinden. :)

Is er al een keuze gemaakt hiro

Mannetje ook he :P

je had voorheen altijd een pc meegesjouwt, die dingen worden veel warmer hebben meer koeling nodig etc. Dus je moet gewoon een laptop koop een dikke sampler en een synth die live heel goed te bedienen zijn.

Tja misschien heb je een punt; maar dan kan ik nooit meer draaien zeg maar he; want ik verkoop mijn draaitafels en platen; tja misschien heb je gelijk; of dat nou zo erg is...

Wellicht kies ik voor cd spelers omdat ik lui ben; tsk tsk; slecht :D

dat combineren. maar blijf van die cdmixers af
Wij willen omkara Live

Maar dan ga ik misschien toch ook nog mijn huidige pc verkopen; gewoon alles; alles verkopen; zelfs me broer en moeder; alles gaat de deur uit en dan koop ik nieuwe apparatuur :9

Tja; maar trekt mijn laptop 1 uur lang reason; ik bedoel ik zit met 1 track via reason 3.0 al vrijwel met een volledig volle cpu bar :O (en dan hebben we het over 6 min ofzo)

ze doet toch niets?

Deed ZE maar wat, maar aangezien ZE een HUH? is, laten we dat maar even achtewege ;)
Waarschuw beheerder
Als je je broer en je ma verkoopt kun je het allebei kopen :p

Al een keus gemaakt?

Waarschuw beheerder
Nee nog niet, want ik zit echt met dat idee van dat gaat zo`n laptop echt gewoon NIET trekken.

Mijn trax duren gemiddeld ongeveer 6 min en vaak langer; en ik gebruik minimaal voor een echte "Omkara" track toch echt de helft van mijn CPU-meter (links onderin reason)

Als ik dat nu al heb (en mijn pc is echt wel een sterk beestje :P) dan moet ik echt veels te veel knaken gaan uitgeven aan een mega gruwelijk goeie laptop...

Kweet het niet; lijkt me een nogal dure grap :$
Artiest Lanz
Waarschuw beheerder
donateur
Wat je ook zou kunnen doen is gebruik maken van BPM Studio Pro.
Op deze manier gebruik je een softwarematige MP3-mixer maar toch (behoorlijk flashy) knopjes:

[img width=512 height=512 cacheid=00137ac4001b9a25a9f3cedd1a00e4768b]http://www.clubsound.nl/webshop/images/rcp1001-512.jpg[/img]

(in het donker is ie overigens mooier :)).

Ik gebruik dit apparaat nu sinds 2 weken en eigenlijk bevalt ie best wel :jaja:
Waarschuw beheerder
Ja je zult een redelijke laptop moeten kopen wil je je dingen live gaan doen. Wat voor pc draai je nu?
Voor Final Scratch maakt het niet uit, MP3 is MP3, of je nou 3 sporen muziek hebt of 20...

Wat wil je eigenlijk met cd spelers doen als je ze gekocht hebt? Oefenen om je eigen tracks mee te kunnen draaien?
Zo moeilijk is het niet om te draaien op een cd speler. Die techniek heb je zo onder de knie.
De nieuwe Pioneer cd speler is 1300 euro.
( http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=1048 )

Wanneer je er daarvan twee koopt, om alleen thuis te kunnen oefenen met die dingen :vaag:
Voor twee stuks, 2600 euro, kun je een beste laptop kopen hoor!

Waarschuw beheerder
(in het donker is ie overigens mooier ).

Ik gebruik dit apparaat nu sinds 2 weken en eigenlijk bevalt ie best wel

Thnx :)

Tis alleen niet echt helemaal mijn ding; tis of live mixen met echte apparatuur of software matig (imcombi met midicontrollers) een live act geven; dat zijn mijn enige 2 uitgangspunten ;)

Ja je zult een redelijke laptop moeten kopen wil je je dingen live gaan doen. Wat voor pc draai je nu?
Voor Final Scratch maakt het niet uit, MP3 is MP3, of je nou 3 sporen muziek hebt of 20...

Wat betaal je voor Final Scratch? Dan zal ik daarnaast toch echt ook nog een Laptop aan moeten schaffen EN ik kan maar 1 draaitafel verkopen; niet echt handig dus.

Mijn huidige pc heeft een P4 CPU (2 ghz), 2x 512 MB RAM geheugen, 2x 80 GB HDD, Creamware Pulsar II geluidskaart en een ATI radeon 9000 VGA kaart.

Wat wil je eigenlijk met cd spelers doen als je ze gekocht hebt? Oefenen om je eigen tracks mee te kunnen draaien?
Zo moeilijk is het niet om te draaien op een cd speler. Die techniek heb je zo onder de knie.
De nieuwe Pioneer cd speler is 1300 euro.

Mjah maar als ik thuis 2 pioneers heb staan kan ik gaan oefenen met kleine breaks die ik op cdz brand om die door mijn eigen trax heen te mixen; ik ben niet bang dat het moeilijk is, maar als ik iets doe wil ik het goed doen en hoe moet ik ergens "beter" in worden als ik het niet kan beoefenen :P

Ik geef toe 1300 vind ik ook krankzinnig; die decks koop ik dan ook echt niet nieuw ofzo.

Voor twee stuks, 2600 euro, kun je een beste laptop kopen hoor!

True, maar heb ik dan een zoveel betere laptop dat ik ineens van 6 min naar 60 minuten kan gaan zonder dat Reason dat niet trekt?

Lijkt mij een sprookje :(

Waarschuw beheerder
met ableton kan je met loopjes werken als jij je tracks op deelt met loopjes .. (waves) dan neemt dan ook nie zoveel cpu in beslag en is het goed te doen voor je cpu en er zitten ook wel leuke ffecten bij ableton zodat je ook live een beetje kunt editen en elke keer net ff je track wat anders afspelen/mixen het vergt wel wat oefening maar k denk dat dat uiteindelijk toch het vetste is , final scratch en cd speler is toch wat minder flexiebel je heb toch altijd je zelfde nummers op cd met ableton zou je ook je track op het moment zelf kunnen freaken enzo ...

Waarschuw beheerder
met ableton kan je met loopjes werken als jij je tracks op deelt met loopjes .. (waves) dan neemt dan ook nie zoveel cpu in beslag

Is er een maximum hoe groot een loopje mag zijn?

je heb toch altijd je zelfde nummers op cd met ableton zou je ook je track op het moment zelf kunnen freaken enzo ...

Nou gelukkig heb ik adhd en poep ik zo 2098320928309 cdz uit dus ik denk dat ik nog wel genoeg materiaal zal hebben, maar goed ik zal er eens over nadenken; het live tweaken aan een track is ook leuk, maar ik heb gewoon geen behoefte om nonstop live te zitten pielen; ik kan ook mixen; heb die skills niet voor niets ontwikkeld hoop ik :P

Weet je dat ik ondanks alle goede adviezen nou gewoon helemaal niet meer weet waar ik voor moet kiezen :D
Waarschuw beheerder
De loopjes is maar een verhaal van likmereet op die cd spelers. Echt bijzaak en niet eens realtime. Als je je cd spelers wilt gebruiken voor loopjes...
Met een laptop maak je héél simpel loopjes. Zo doet Noisekick ook zijn live act, heb je gelijk Reason niet meer nodig :p

Waarschuw beheerder
hehe mja hoe groot ze mogen zijn weet ik nie precies .. kleiner is wel makkelijker (8 of 16 maten ofzo.. ) grooter kan wel maar dan leest ie de bpm nie automatisch en moe je dat van te voren bepalen dan is de groote geen verschil ,.. verder kwa mixen zet ie alles zelf gelijk foutloos als je et goed ingesteld hebt.

Tjah je mixing skillzz hehe maja denk dat je daar niet aan moet denken als je je eigen shit wil draaien op een feest ,.. en kwa mixen gewoon als dj ook verder moet gaan .. als je eenmaal wat bekender bent met producties zullen ze je ook wel vragen als dj en als ze je live willen live hehe ..

Waarschuw beheerder
De loopjes is maar een verhaal van likmereet op die cd spelers. Echt bijzaak en niet eens realtime. Als je je cd spelers wilt gebruiken voor loopjes...

Je begrijpt me verkeerd :P

Ik wil oa ook korte loops en breaks en korte rarivagiteiten op cd zetten om dat leuk te mixen met langere trax; kan trax van 1 min maar ook van 10 min op een cd zetten; ik heb zoveel vrijheid als ik zelf wil en dat bedoel ik ;)

Ik ga toch geen cd spelerws kopen voor alleen te mixen met loopjes :vaag:

hehe mja hoe groot ze mogen zijn weet ik nie precies .. kleiner is wel makkelijker (8 of 16 maten ofzo.. ) grooter kan wel maar dan leest ie de bpm nie automatisch en moe je dat van te voren bepalen dan is de groote geen verschil

Hmm, ja 8/16 maten is het ook niet he; voor gemiddelde loops is dat leuk, maar wat nu als ik een melodie achtige sound of stukjes vage omkarambient erdoorheen wil gooien :P

Maar hij kan dus groter...

Als ik nou eens iemand in de buurt kende met dat progje O:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik heb niet over cd spelers maar alleen een laptop met ableton ..

Waarschuw beheerder
ik heb niet over cd spelers maar alleen een laptop met ableton ..

Ik weet wel wat je bedoeld hoor; Superknits loopt weer vaag te doen :P
(was een grapje he knits (F))

als je eenmaal wat bekender bent met producties zullen ze je ook wel vragen als dj en als ze je live willen live hehe ..

Ja maar goed; ik wil nu gewoon een beslissing maken; dat bekender worden komt wel goed; maak ik me niet druk om; waar ik me wel druk om maak is die keuze maken :nocheer:

Ik denk wel dat ik het liefst voor een laptop ga, maar live gaan met Reason is volgens mij onmogelijk als je alles software matig gaat doen. (vanwege die power limit) En heb niet ook nog eens genoeg geld om daarnaast nog een hardware bak te kopen ofzo.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
hehe

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Knits op dinsdag 2 augustus 2005 om 14:34:
Al een keus gemaakt?

:O

Waarschuw beheerder
Ja maar goed; ik wil nu gewoon een beslissing maken; dat bekender worden komt wel goed; maak ik me niet druk om; waar ik me wel druk om maak is die keuze maken

Ik denk wel dat ik het liefst voor een laptop ga, maar live gaan met Reason is volgens mij onmogelijk als je alles software matig gaat doen. (vanwege die power limit) En heb niet ook nog eens genoeg geld om daarnaast nog een hardware bak te kopen ofzo.laatste aanpassing 2 augustus 2005 16:13

Nee dus :P
Waarschuw beheerder
Grappies moeten kunnen :bier:
Kun je niet een laptop lenen van iemand om te checken of de laptop jouw .rns bestanden trekt?

Waarschuw beheerder
Kun je niet een laptop lenen van iemand om te checken of de laptop jouw .rns bestanden trekt?

Hoeveel vrienden heb jij met een superlaptop? :9

Dan moet ik dus een laptop hebben die dus minimaal al eigenlijk 2x zo vet is als mijn huidige pc; ken niemand die dat heeft :nee:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Tja misschien heb je een punt; maar dan kan ik nooit meer draaien zeg maar he; want ik verkoop mijn draaitafels en platen; tja misschien heb je gelijk; of dat nou zo erg is...

Wellicht kies ik voor cd spelers omdat ik lui ben; tsk tsk; slecht

dat combineren. maar blijf van die cdmixers af
Wij willen omkara Live

Maar dan ga ik misschien toch ook nog mijn huidige pc verkopen; gewoon alles; alles verkopen; zelfs me broer en moeder; alles gaat de deur uit en dan koop ik nieuwe apparatuur

Tja; maar trekt mijn laptop 1 uur lang reason; ik bedoel ik zit met 1 track via reason 3.0 al vrijwel met een volledig volle cpu bar (en dan hebben we het over 6 min ofzo)

die maat van me heeft voor onze liveacts een laptop weten te bemachtigen toch wel wat goedkoper dan normaal, via zo'n bedrijfsaanbod van zíjn pa.

als je een laptop heb moet je ook een dikke soundkaart voor je laptop. In totaal ben je een hoop geld kwijt, een degelijke soundkaart 24/192 al gauw 400€ laptop: 1200€ zoiets

die laptop die wij gebruiken is veel sneller dan mijn pc thuis en jouwe waarschijnlijk ook als je em al een tijd niet meer had geupdate dan.

Je gebruikt de laptop alleen voor muziek dus dan kan je ook al meer aan.

je kan op de laptop je eigen tracks afspelen naast je liveact.

kost wat investering.
laatste aanpassing