Partyflock

Forumonderwerp · 796502

Werkzaam bij Partyflock
Artiest {SHOWLIST artist 95048, 1189, 142628, 9507}
LONDEN - De katholieke kerk van Engeland en Wales is een online offensief begonnen tegen het populaire boek De Da Vinci Code van Dan Brown. Op een website weerlegt de kerk de volgens haar foute claims van de schrijver over het christelijke geloof.

De lancering van de website vrijdag valt samen met de naamdag van de heilige Maria Magdalena. Zij wordt in het boek van Brown genoemd als de vrouw van Jezus, die later een kind van hem zou hebben gebaard.

De Da Vinci Code deed in christelijke kringen veel stof opwaaien. In juni begon de beroemde Westminister Abbey in Londen ook al een campagne tegen het boek. Gidsen van de kerk kregen feitenoverzichten om vragen van toeristen over het boek te kunnen beantwoorden en vermeende onjuistheden te kunnen weerleggen.

bron www.nu.nl : 22 juli 2005
kerk gaat tog verliezen
kunnen ze tog nie winnen.
Uitspraak van Mr_Blackout op donderdag 28 juli 2005 om 14:29:
damn, dacht dat het een nieuwe was

Maar wil m toch nog lezen

Je kan goed engels hoop ik?
De kerk heeft door de eeuwen heen mensen een rad voor de ogen gedraaid en dingen voor mensen achtergehouden en moedwillig oude documenten aangepast naar hun visie. Zo schijnt in de oorspronkelijke documenten veel meer vermeld te zijn over vrouwen, die vrouwennamen zijn door de kerkvaders veranderd in mannennamen. Het verbaast mij niet dat de kerk zich zo tegen het boek gekeerd heeft. Als mensen gaan geloven in de visie van De Davinci Code, dan gaat het hele christendom op de schop. Jezus is dan niet meer goddelijk en aangezien de christelijke kerk vrouwen altijd in het verdomhoekje hebben geplaatst en ze alleen gezien hebben als hoeren, maagden of nonnen, moeten ze hun ideeen bijstellen of er eerlijk voor uitkomen dat ze mensen door de eeuwen heen belazerd hebben. Zonder dit boek, weten we allanger dat de kerk mensen de mond heeft gesnoerd met hun dogma's.
Ik zie wat de kerk nu doet als een soort stuiptrekking.
Echt een heel goed boek.

ben niet zo'n heel erge leesfanaat, maar bij dit boek..(y)
Ik ga dit hele mysterie oplossen remember me Sachin..B) jaa ik ga het helemaal oplossen

Dope boek (y)

ik lees geen boeken maar nu wordt ik nieuwschierig, misschien toch maar voor een keertje ff erin kijken
laatste aanpassing

Uitspraak van actief op vrijdag 22 juli 2005 om 16:26:
LONDEN - De katholieke kerk van Engeland en Wales is een online offensief begonnen tegen het populaire boek De Da Vinci Code van Dan Brown. Op een website weerlegt de kerk de volgens haar foute claims van de schrijver over het christelijke geloof.

De lancering van de website vrijdag valt samen met de naamdag van de heilige Maria Magdalena. Zij wordt in het boek van Brown genoemd als de vrouw van Jezus, die later een kind van hem zou hebben gebaard.

De Da Vinci Code deed in christelijke kringen veel stof opwaaien. In juni begon de beroemde Westminister Abbey in Londen ook al een campagne tegen het boek. Gidsen van de kerk kregen feitenoverzichten om vragen van toeristen over het boek te kunnen beantwoorden en vermeende onjuistheden te kunnen weerleggen.

Ja,de kerk zal wel een offensief moeten beginnen,of meehelpen aan het onderzoek,naar de beweringen in de Da Vinci Code.....

En dat laatste zullen ze denk ik niet doen,aangezien het Christelijk geloof nogal conservatief is.

Ze doen al moeilijk over condooms,laat staan over een nieuwe kijk op het geloof.
Ik ben zo benieuwd geworden dat ik vanmiddag het boek toch maar heb gekocht.
Stond al langer in de planning, maar kheb de knoop eindelijk doorgehakt.

Ga dr maar s goed voor zitten... 429 pagina´s....

daar ben je zo doorheen
Zeg dat wel.

Pageturner!!! :yes:

hmm wil em nu toch wel eens lezen eigenlijk:$