Partyflock

Forumonderwerp · 795201

Waarschuw beheerder
donateur
Haar moeder stond doodsangsten uit, terwijl Martine van den O. (26) in het gezelschap van mysterieuze Arabieren de afgelopen jaren regelmatig naar Syrië reisde.
Martine was tot de islam bekeerd, ging gesluierd door het leven en uitte zich steeds radicaler.
„Ik ben bang dat ze haar voor iets gaan gebruiken, maar wat kan ik doen?” aldus haar moeder Janny, twee jaar geleden in De Telegraaf.
Op 22 juni jl. kreeg zij in haar woning aan de Geestweg in Naaldwijk de schrik van haar leven: Martine was in Amsterdam opgepakt samen met Nouredine el F., het op één na meest gezochte lid van de Hofstad- groep die bij zijn arrestatie in het bezit bleek van een doorgeladen Scorpion-machinepistool.
Martine maakt volgens justitie deel uit van de Hofstadgroep rond Mohammed B., de moordenaar van Theo van Gogh.
Haar familie is ten einde raad en weigert ieder commentaar op de arrestatie van de eerste, autochtone ’Hofstad- zuster’.
Martine, medewerkster van de thuiszorg in Den Haag en voorheen werkzaam bij de vreemdelingenpolitie, wordt er ook van verdacht Nouredine el F. onderdak te hebben geboden.
De illegale Marokkaan stond sinds de moord op Van Gogh, 2 november vorig jaar, internationaal gesignaleerd.
Bij diens arrestatie viel niet alleen Martine in handen van de politie, maar ook zijn 21-jarige islamitische echtgenote Soumaia.
El F., alias Abu Kaka, bouwde in Amsterdam-West een hechte vriendschap op met Mohammed B. Beiden stonden in nauw contact met de voortvluchtige geestelijk leider van de terreurgroep, de Syriër Redouan al-Issa.
Het extremistische netwerk waarin Martine van den O. de afgelopen jaren verzeild raakte, strekt zich uit van de Hollandse Hofstad-groep tot de Palestijnse Hamas-beweging en terroristen van de Hezbollah in Libanon.

Schok
„Dat zij zich tot de islam bekeerde was al een hele schok voor mij”, vertelde haar moeder in 2003.
„Maar ja, ze was op school omringd door Marokkaanse jongens en meisjes, en die behoren allemaal tot haar vriendenkring. Een Nederlandse vriendin van Martine is ook moslim geworden.”
Terwijl haar moeder zich grote zorgen maakte, zag haar stiefvader – een postbode – geen kwaad in de reizen die Martine naar het Midden-Oosten maakte. „Ze volgt lessen op een koranschool en ze reist met twintig tot dertig anderen. Geen moment speelt zij met de gedachte geweld te gaan gebruiken. Martine wil alleen maar mensen helpen.”

De Hollandse werd in 2003 naar voren geschoven als oprichter van de Stichting Jerusalem in Rotterdam – een vermeende doorstart van de als terreurvehikel gebrandmerkte stichting Al-Aksa. De leidende figuren van Al-Aksa zijn volgens inlichtingendiensten betrokken bij de financiering van Hamas en Hezbollah.
Prominent figuur binnen Al-Aksa was ook Abida Kabbaj, de fanatieke echtgenote van terreurverdachte Samir A. Zij hekelde de Nederlandse regering, toen Al-Aksa op de lijst van terroristische organisaties werd geplaatst. A., die eerder dit jaar werd vrijgesproken maar nog in hoger beroep terecht moet staan, ontmoette Nouredine el F. terwijl deze vermoedelijk verborgen werd gehouden door Martine.

Inzamelen
Op dezelfde dag dat El F. samen met zijn vrouw en Martine werd overmeesterd bij Station Lelylaan in Amsterdam, belandde een fondsenwerver van Al-Aksa in Londen achter de tralies.
Het gaat om Rachid B. die tot voor kort in Zeeland woonde. B. zou Hofstad-leider Al-Issa behulpzaam zijn geweest bij diens vlucht uit Nederland.
In een winkeltje in Zierikzee zamelde B. geld in voor de radicale beweging waarbij Martine zich had aangesloten.
Nadat deze krant de tentakels van de organisatie in 2003 en 2004 blootlegde, wendde een woedende Martine zich tot advocaat L. van Rooijen. Deze eiste namens de Naaldwijkse een schadevergoeding omdat zij door de publicaties haar baan was kwijtgeraakt. „Ze heeft niets met terreur van doen en spreekt daar haar afschuw over uit”, aldus de advocaat vorig jaar.
Gisteren liet hij weten al geruime tijd niets meer te hebben vernomen van Martine.

Bron: Telegraaf

Ik ken Martine O. nog van vroeger toen ze in haar Aussie al gabberend de Energiehal en Parkzicht onveilig maakte.
Waarschijnlijk kennen een hoop van de oudere gabbers de kleine blonde Martine met haar vrolijke koppie ook allemaal nog van de hardcorefeesten waar zij een hele bekende verschijning was.

Ik schrok dan ook erg van dit verhaal, hoe heeft dit zo ver kunnen komen :S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Scheiss Egal op woensdag 2 november 2005 om 17:55:
hun 'Heer'

Hun heer is dezelfde God als die van de Christenen en de Zionisten.
Waarom wordt een bepaalde kwestie tussen niet moslims en moslims door moslims altijd vaak gezien als een geloofskwestie terwijl dat helemaal niet aan de orde is...
De strijd in Israel gaat om land en macht, niet om geloof.
Het is toch niet zo dat de Israeli's de Palestijnen tot het Jodendom willen bekeren?
Waarom moet het dan alttijd weer om fucking geloof gaan terwijl dat helemaal niet zo is.
De Palestijnen zijn ondanks hun onderdrukking gewoon Moslim gebleven en zelfs sterker geworden in hun geloof.

Ik keur de Palestijnse onderdrukking om humanitaire redenen niet goed maar met religieuze redenen heeft het niets van doen...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oef palenstina kom op zeg zij woont in nederland en is niet opgegroeid in oorlog omgeving

Waarschuw beheerder
donateur
Ik sprak in het algemeen...
Ik weet wel dat zij na aanleiding van een bezoek aan Palestijnse vluchtelingenkampen is geradicaliseerd...
Werkzaam bij Partyflock
→ als beheerder
Waarschuw beheerder
Zo, ik heb mijn best gedaan om topic een beetje schoon te vegen, waarbij enkele mensen strafpunten hebben opgelopen!

Ik ga ervan uit, dat het nu weer netjes gaat, anders hang ik er gelijk een slotje aan, waarbij strafpunten niet uitgesloten zijn!

(F)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 november 2005 om 18:01:
Hun heer is dezelfde God als die van de Christenen en de Zionisten.

Nee zeker niet!
De Zionisten hebben in mijn ogen geeneens een 'god', want ze voeren een beleid uit in Israel voor alleen jooden. Daar overheerst de appartheid nu. En 'oh oh' wat zijn ze zielig door wat er vroeger gebeurd zou zijn, maar zij zijn de gene die nu een 'shoa' op de Palesteinen uitvoeren en met name op Palestijnse vrijheidsstrijders, zoals b.v. Yassin.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Scheiss Egal op donderdag 3 november 2005 om 14:17:
Nee zeker niet!

Zeker wel gozert, ga je geschiedenis maar eens beter leren.
Joden, Christenen en Moslims geloven allen in dezelfde God, Abraham als aartsvader en de diverse profeten.
Volgens de Christenen is Jezus de laatste profeet, volgens de Moslims was Mohammed dat.
Letterlijk gezien zijn Christenen en Joden volgens de Koran geen ongelovigen
Lees de Koran maar eens na 2:62
"Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn."

In sommige Islamitische landen worden Joden net zo hard onderdrukt en gediscrimineerd als de Joden dat zelf doen in Israel.
Nu is het fout om kwaad met kwaad te bestrijden maar ga nou niet net doen alsof de Joden het kwaad zijn...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 14:53:
Volgens de Christenen is Jezus de laatste profeet, volgens de Moslims was Mohammed dat.

Dan geloven zij niet in den zelfde godsdienst. Er zijn overeenkomsten tussen de verschillende godsdiensten, maar zeg jij maar tegen een Christenen dat hij/zij eigenlijk een moslim zijn, of andersom tegen een moslim dat hij/zij een Christenen is.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 14:53:
maar ga nou niet net doen alsof de Joden het kwaad zijn...

Met mijn uitspraak duidt ik niet per definitie op alle Jooden, maar op den joodsche aanhangers der Zionisme. Beter lezen de volgende keer;)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Scheiss Egal op donderdag 3 november 2005 om 15:04:
Dan geloven zij niet in den zelfde godsdienst.

Nee, maar jij zei dat ze niet in dezelfde God geloven, en dat doen ze dus wel :[
Blijkbaar weet je er nog minder van af dan je zelf denkt dus ik zou me eerst maar eens met de basis-beginselen bezig houden voordat je je vingers brandt aan het zwaardere werk...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Scheiss Egal op donderdag 3 november 2005 om 15:04:
Met mijn uitspraak duidt ik niet per definitie op alle Jooden, maar op den joodsche aanhangers der Zionisme.

waarom worden dan in Casablanca bomaanslagen gepleegd op Joodse doelen, waarom worden Joden in Islamitische landen gediscrimineerd, waarom gingen in Amsterdam de ramen van Joodse winkels en hotels aan diggelen?
Alsof elke Jood op de wereld verantwoordelijk is voor de ellende in Palestina...
Waarschuw beheerder
Oldy, waarom moet je me nou altijd lelijk doen over mij?

Omdat je het voor de rest te makkelijk hebt natulek.
Iemand moet het toch doen!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 15:57:
waarom worden dan in Casablanca bomaanslagen gepleegd op Joodse doelen, waarom worden Joden in Islamitische landen gediscrimineerd, waarom gingen in Amsterdam de ramen van Joodse winkels en hotels aan diggelen?
Alsof elke Jood op de wereld verantwoordelijk is voor de ellende in Palestina...

Omdat de meeste Jooden ook hun steun aan Pisrael betuigen.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 15:54:
Blijkbaar weet je er nog minder van af dan je zelf denkt

Jij beweert dat zij allen in de zelfde God geloven en dat is niet zo! De desbetreffende godsdiensten hebben dergelijke overeenkomsten.
En als ik mij niet vergis zijn de godsdiensten: Boedisme, Joodendom en Christendom totaal verschillend van elkaar.
Je hoort mij dus ook niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn tussen het christendom en de islam, maar ze geloven niet in de zelfde God.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Scheiss Egal op donderdag 3 november 2005 om 20:33:
Jij beweert dat zij allen in de zelfde God geloven en dat is niet zo! De desbetreffende godsdiensten hebben dergelijke overeenkomsten.
En als ik mij niet vergis zijn de godsdiensten: Boedisme, Joodendom en Christendom totaal verschillend van elkaar.
Je hoort mij dus ook niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn tussen het christendom en de islam, maar ze geloven niet in de zelfde God

:[ Gozer, ik citeer het gvd voor je, wat begrijp je nou niet?
De godsdiensten zijn verschillend, de heilige boeken zijn ook verschillend maar Joden, Christenen en Moslims aanbidden 1 en dezelfde God...
Doe wat beter je huiswerk voordat je hier onzin uitkraamt!
De religie islam is voor de moslims de vervolmaking van de monotheïstische religie van Allah, ook wel tawhid (of eenheid) genoemd. 'Allah' is Arabisch voor 'de God'. Vanwege het islamitische gebruik van deze Arabische term voor God zijn christenen nogal eens in de veronderstelling dat hier een andere god in het geding zou zijn dan de God van de christenen, maar dat is in ieder geval niet uit het woord als zodanig op te maken. Vanuit het perspectief van de moslims is Allah het Arabische woord voor dezelfde God als die van de joden en de christenen

Zoals alle profeten van de islam voor hem, ontving ‘Isa zijn openbaring van de islam in de vorm van een boek (Soera 6:89). ‘Isa’s boek wordt de indjiel of het evangelie genoemd (Soera 5:46). De Thora was Mozes' boek, en de Zaboer (psalmen) was Davids boek. Daarom worden joden en christenen “mensen van het boek” genoemd. De enige religie geopenbaard in deze boeken was de islam (Soera 3:19).
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Scheiss Egal op donderdag 3 november 2005 om 20:33:
Omdat de meeste Jooden ook hun steun aan Pisrael betuigen.

Is steun betuigen aan je land ook gelijk aan het steunen van de onderdrukking van Palestijnen?
Veel Isrealiers zijn het niet ens met Sharon en zijn beleid, maar deze mensen worden net zo hard getroffen als een zelfmoordaanslag plaatsvind.
Er zijn ook zat Joden die de boodschap van hun religie begrijpen en naastenliefde en vergevingsgezindheid prediken...

Waarschuw beheerder
vet bizar hoe ken zo iemand ineens omslaan van gabbertje tot extreem moslima nog wel sorry snap dat niet:|
Waarschuw beheerder
van pillenslikker tot iemand die aan liefdadigheid doet :nO:
Waarschuw beheerder
Zout toch op met die nep-moslim kennissen van je.
Oude koeien uit de sloot halen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 23:42:
Is steun betuigen aan je land ook gelijk aan het steunen van de onderdrukking van Palestijnen?

Israël is een zionistische staat en als men die staat steunt dan geeft men aan het ook eens te zijn met de Palestijnse onderdrukking ja.

Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 november 2005 om 23:42:
Veel Isrealiers zijn het niet ens met Sharon en zijn beleid, maar deze mensen worden net zo hard getroffen als een zelfmoordaanslag plaatsvind.

Zij gaan daar wonen omdat zij denken dat dat het beloofde land is, bij die klote berg: Zion. Dat maakt hen fout! Jooden hebben geen land, zullen nooit een land krijgen en zullen als het aan mij ligt door de knieën buigen voor het Palestijnse verzet!

Solidariteit met het Palestijnse volk!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik steun het Palestijnse verzet maar jouw gelul is net zo kortzichtig als Sharon zijn beleid.
Uitspraak van Scheiss Egal op zondag 6 november 2005 om 15:41:
Zij gaan daar wonen omdat zij denken dat dat het beloofde land is

Zij gaan daar wonen? Wonen die Joden er al niet een paar duizend jaar?
Ga eerst je huiswerk eens doen man, je lult echt dikke stront