Partyflock

Forumonderwerp · 793040

Waarschuw beheerder
wat heb jij nou van audio in je wagen??
wat heb je precies in je wagen? en hoeveel daarvan
welke merken of merk heb je gebruikt???
of heb je een tv/dvd?????? in je wagen
of heb je internet in je wagen??
heb je een foto van je audio drop hem dan maar

[img width=500 height=375 cacheid=00095a90001a9af9c0a7a1901a00d82d09]http://www.soundcitycorp.com/Images/Car_Audio_display2.jpg[/img]

[img width=640 height=480]http://www.autohifi-w.de/users/Mpallstar11080%5Ckfz5%5Cbig%5CPICT0001.JPG[/img]

[img width=495 height=330 cacheid=00136dcc00046eaa24aee5541a00d82d09]http://bilder.autobild.de/bilder/1/60453.jpg[/img]

[img width=350 height=150]http://www.bosselaar.nl/sub-pages/car-audio/img/hoofd_a.jpg[/img]

[img width=390 height=250 cacheid=001373530004e9423167c9561a00d82d09]http://www.oxfordcaraudio.co.uk/images/audio/pic01.jpg[/img]

[img width=350 height=242]http://www.edmunds.com/edweb/editorial/tech/car_audio3/media/kenwood.kac-859.350.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 17:23:
wel van dezelfde site gejat als mijn impreza

ja daar staat veel lekkere wijven op
Waarschuw beheerder
Uitspraak van OldSKool78 op maandag 8 augustus 2005 om 12:57:
en jij kan dat weten he

Hij is 1 juli 18 geworden...lijkt me vrij snel...

Máár je bent een jambek dat zeurt en je weet niet watkeburt...
Wat een jambek ben je

Ooit gehoord van ANWB rijopleiding 10 daagse cursus...

ben aan het kijken voor een Toyota MR2:kwijl:

SUKKEL... je moet niet denken dat je alles beter weet
Waarschuw beheerder
question.
Ik heb 2 subwoofers hier, 15 en 16 inch.
Nu zei een maat van me broertje vandaag dat het beter is om 1 sub te gebruiken als je een kist maak. Twee is dus te veel, door de positie van de kist in de auto. Echt een grote kist mag er ook nie in komen aangezien me ma boodschappen moet doen met die auto hehe.
Zijn jullie het er mee eens of niet?

Waarschuw beheerder
Als je een dichte kist maakt, maakt het geen zak uit hoe groot de kist is.
Voor 15" en 16" heb je aan 30 liter voor een dichte kist genoeg.

Als je hem gaat poorten (2e orde bandpass of 3e orde bandpass) wordt het een ander verhaal en zit je soms voor een 12" al aan de 70 liter voor een kist.

Het is ook niet verstandig om 2 speakers in 1 behuizing samen te zetten i.v.m. de frequentie (wat weer afhankelijk is van het aantal wikkelingen enz enz) al is dit niet het meest schadelijke voor het geluid, het is erger dat de 2 speakers een druk opbouwen waarmee ze elkaar kunnen gaan opheffen en het dus weinig nut heeft.

Je kan ze wel in 1 kist zetten, maar maak dan 2 compartimenten in je kist zodat ze elkaar niet verstoren.

Ik had nog beloofd foto's te posten van mijn kist waar ik nu bezig ben, deze kist is gemaakt voor een 12" 300W Hifonics Olympian Series 2.

[img width=640 height=480]http://members.chello.nl/h.vandenelzen2/sub1.jpg[/img]

[img width=640 height=480]http://members.chello.nl/h.vandenelzen2/sub2.jpg[/img]

[img width=640 height=480]http://members.chello.nl/h.vandenelzen2/sub3.jpg[/img]

[img width=640 height=480]http://members.chello.nl/h.vandenelzen2/sub4.jpg[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
kent iemand het merk spectron?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 18:59:
kent iemand het merk spectron?

:yes:

en dat moet je dus niet gaan kopen.

Spectron valt onder het kopje Kijkshopzooi

Kan je beter 200 euro meer uitgeven dan doe je er 5 jaar langer mee (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 8 augustus 2005 om 18:39:
Wat een jambek ben je

Jambek is zo Mei :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 8 augustus 2005 om 20:29:
wtf bedoel je met mei???

Dat je het niet op de Hei zal horen :/

Waarschuw beheerder
30liter voor een 15"is serieus veelste klein,mooi maatje voor 12"

Zou zowiezo nooit 2 verschillende woofers gebruiken :/ afstellen werkt dan echt niet!

en ik weet waarom schnietzel bij kimmie wilt inbouwen :kwijl: ;p

Waarschuw beheerder
ja goed 50 liter voor een 15" dan, net alsof je denderend veel verschil hoort.....

2 verschillende woofers gaat prima trouwens :yes:

alleen moet je dan wel met 2 monoblokken werken om ze aan te sturen.

Beide op LP filteren de grootste woofer ongeveer 25 tot 35%van je gain geven en de kleinere geef je ongeveer 50% tot hoger van je gain.

Tis wel zo makkelijk dat de monoblokken van hetzelfde type zijn.

Kheb het vaker gedaan, het is niet ideaal, maar het werkt....
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 8 augustus 2005 om 18:39:
Wat een jambek ben je

Ooit gehoord van ANWB rijopleiding 10 daagse cursus...

ben aan het kijken voor een Toyota MR2

SUKKEL... je moet niet denken dat je alles beter weet

Wat ken jij lullen man :/

Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 8 augustus 2005 om 20:39:
ben vandaag geslaagd voor me euto theorie in 1 x
hoop over enkele weken af te mogen rijden (heb nog niet veel lessen gehad ivm werk.
Heb in gedachten om een toyota MR2 te gaan rijden
2,0L 16 klepper mooi model 156 pk standaard d8 ik
een nadeel geen mooie achterbak voor sub;s etc

zijn er nog leuke mooie sportieve auto's met redelijk pk's rond 5000 euro ???

:[

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:33:
ja goed 50 liter voor een 15" dan, net alsof je denderend veel verschil hoort.....

Jij mischien niet?Iemand met wat ervaring wel? :)

15" in 30liter kan nooit een beetje diep gaan,en je zal teveel verlies hebben,zonde van de 15"lijkt mij??

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:43:
15" in 30liter kan nooit een beetje diep gaan,en je zal teveel verlies hebben,zonde van de 15"lijkt mij??

Ja goed.....

Ik maak meestal elke dichte bekisting tegen de 45 liter als ie dan niet goed genoeg klinkt boor ik er met zo'n speciale zaagboor (met van die verwisselbare stukken) een gat in van 6 tot 8 cm in diameter, meestal klinkt het dan al een stuk beter :) maar natuurlijk niet perfect.

Maar de meeste mensen die zoiets willen zijn ook niet zo gefocust op de kwaliteit van het geluid, ze gaan eigenlijk meer over dat het dreunt en blaast i.p.v. van dat alle tonen bereikt worden.

Ik isoleer ze wel allemaal met noppenschuim dus daar zal het voor de klank niet verder aan liggen.

Waarschuw beheerder
20 t/m 80hz :9 hij kan wel wat anders gaan klinken door schuim,kist kan ook 10% kleiner :D

Waarschuw beheerder
ach die ene diek toen straks heb gepost diek aant bouwen ben klopt iig :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van OldSKool78 op maandag 8 augustus 2005 om 21:41:
Wat ken jij lullen man

zo.... wat lul ik dan ???
:[ heb niet gezegd dat ik hem al heb máár volgens jou kon dat niet
......
dus je bent en blijft een jambek
......

Waarschuw beheerder
kan je niks beter verzinnen als dat achterlijk jambek? :woep:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 21:16:
en ik weet waarom schnietzel bij kimmie wilt inbouwen :kwijl: ;P

Uh... nou eh... bedankt?!

Waarschuw beheerder
tis een compliment :) denk dat elke jongen wel wat bij jou wilt inbouwen :$

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 10:10:
denk dat elke jongen wel wat bij jou wilt inbouwen

:yes:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 10:10:
tis een compliment denk dat elke jongen wel wat bij jou wilt inbouwen

:$ Hoooo maar weer!!! Straks ga ik nog kapsones krijgen ;)

Waarschuw beheerder
dus om het ff simpel te vertalen :P je ziet er goed uit

kapsones zijn goed B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 12:53:
dus om het ff simpel te vertalen je ziet er goed uit

kapsones zijn goed

Haha, leuk om te horen, maar kapsones zijn niet goed :no:

Ik heb een hekel aan mensen die kapsones hebben, dus ik zal 't zelf écht niet zo snel krijgen!

Maarre, nu we toch zo bezig zijn:
Nog tips voor boxen in de voordeur en voor achterin?
Merk, eventueel shop, prijs en zaken waar ik op moet letten?

Waarschuw beheerder
hahaha was ook maar geintje ;p als er iemand geen kapsones heb ben ik het wel :/

Alleen speaker in je voordeuren en achter niks,teminste als je voor geluidskwaliteit gaat :)Geluid moet van voren komen...en het spaard weer geld uit ;p

Dus een goede 16cm compo ( 2x 16cm speakers voor in de deuren en 2x tweeter voor op dash)
Kwa merk raad ik je oxygen audio aan,maar komt ook omdat ik door hun gesponserd word :o

Maar ik weet niet wat je budget is,ground zero heeft hele leuke speakers.

Maar uiteindelijk gaat het om je eigen smaak,ga dus vooral veel luisteren in winkels e negeer alles wat hier gezegt word :woep:

50% hangt van de inbouw af,ik weet zeker dat ik uit een setje speaker van 19€!!! goed geluid kan krijgen :9
Waarschuw beheerder
Thnx, daar heb ik wat aan ja!!

Ik wil gewoon goed geluid, maakt niet uit of het van voren of achteren komt; als het maar GOED en HARD klinkt!

Hierboven had iemand al gezegd dat ik rond de 300 euri uit zou komen, inclusief een radio/mp3-speler...

Ik wil er geen bergen geld aan uitgeven, omdat ik dat het niet zo waard vind als jullie (-> liefhebbers en patsers wat dat betreft ;) )

Snap je een beetje wat ik bedoel?

Vandaar dat ik hier een beetje informatie aan 't verzamelen ben, want als ik (als meisje zijnde) een zaak binnenstap en zeg wat ik wil hebben, dan smeren die lui me van alles aan, en loop ik een half uur later 1000,- lichter naar buiten :/

Dus vandaar...

Mijn pa kan waarschijnlijk die zooi wel inbouwen...

Waarschuw beheerder
Het blijf toch een kwestie van smaak,neem iemand mee die wat ervaring heb en ga speakers beluisteren.

Ik weet wel,bij ron de vries (www.rondevries.nl) ben je vaak het goedkoopste uit,maar ook hun smeren je spullen aan.

Als je vertel wat je allemaal zoek,dus ook versterkertj enzo en wat je budget is,kan ik wel wat setjes voor je maken.

Maar ik kijk da puur naar de kwaliteit van de spullen,of jij het goed vind klinken weet ik niet ;p maar denk het wel
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 13:27:
Het blijf toch een kwestie van smaak,neem iemand mee die wat ervaring heb en ga speakers beluisteren

Ik denk dat ik vrijdag met m'n pa wel ff wat winkeltjes af ga ;)

Ik weet wel,bij ron de vries (www.rondevries.nl) ben je vaak het goedkoopste uit,maar ook hun smeren je spullen aan.

Kreeg die tip gisteren ook van iemand anders (net als coolsound.com geloof ik) En ja dat aansmeren moeten ze toch eens afleren ;)

Als je vertel wat je allemaal zoek,dus ook versterkertj enzo en wat je budget is,kan ik wel wat setjes voor je maken.

Wat bedoel je precies met 'setjes voor je maken'?

Maar ik kijk da puur naar de kwaliteit van de spullen,of jij het goed vind klinken weet ik niet maar denk het wel

Lijkt mij dat als jij let op goede kwaliteit, dat mijn oor (het oor van een leek dus) dat ook heus wel goede kwaliteit vindt hoor ;)

*Edit*

Ik zoek dit:
- radio/cd-speler met MP3-afspeelmogelijkheid
- boxjes in voordeuren
- boxjes achterin (als dat nodig is om een goed geluid te kunnen krijgen tenminste)

Ik weet niet zo goed wat tweeters zijn, maar wat ik begreep uit dit topic, zijn dat van die dingetjes voor in je dashboard (mini-speakertjes dus?) dat zou ook wel fijn zijn op zich...

Denk dat alles bij elkaar zo'n 300 mag kosten (hoop dat dat lukt, en zoniet, dan moet ik 't maar doen met m'n huidige Kenwood-cdspeler) Moet er wel bij zeggen dat mijn pa bij de Seat Dealer werkt en dus tegen inkoopprijs een radio/cdspeler voor mij kan regelen. Die hoeft dus niet apart in de winkel gekocht te worden.

Ik hoop dat je er wat mee kan...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
dan ga ik kijken of ik binnen jou budget een leuk setje kan samenstellen die je eventueel bij rond de vries ofzo kan kopen :)

Maar een radio,versterker,compo en een woofertje voor rond de 300€ word denk ik best wel krap :$ wil je een klein beetje kwaliteit hebben.

Leg je bv 200 bij :woep: dus in totaal 500€ kom je een heel eind verder,aangezien je ook bekabeling moet 8)

ik kan ook nog...kijken voor spullen voor oxygen audio kijken,kwaliteit is zeker goed...en ik krijg alles voor importprijs,dus jij dan voor wat onder de winkelprijs :x

maar ben prijzenlijst momenteel even kwijt :@ comp is laatst gecrast
Waarschuw beheerder
Ja maar wacht ff... Scroll nog ff naar boven naar mijn stukje tekst, want die heb ik net nog ff aangepast!

Eerder in dit topic had ik al aangegeven dat ik het liefst GEEN subwoofer en versterker en al die zooi wil hebben.
Puur en alleen om het feit dat ik toch niet weet hoe ik die dingen moet instellen/bedienen, en omdat het niet zo'n pimpie-bak moet worden (ben tenslotte 'maar' een meisje he ;) )
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oow :P

toch raad ik je een klein woofertje aan,kost de hele wereld niet en heb verbetert het geluid tig x :cheer:

Maar als je het echt niet wilt,dan red je het makkelijk :9

Clarion radiotje heb je al vanaf 109€ met alles erop en eraan,ook mp 3 :)

Dan een compo set met een hoge gevoelheid(omdat je weinig vermogen heb).En dan kan je altijd later nog beslissen of je achter ook speakers wilt

:9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 15:06:
Dan een compo set met een hoge gevoelheid(omdat je weinig vermogen heb).En dan kan je altijd later nog beslissen of je achter ook speakers wilt

O: compo set? :$ En dat is een speakerset ofzo?

Sorry hoor, ben echt een n00bje op dit gebied :$

Maarre, een klein woofertje zeg jij dus...
Wat kost zo'n ding ongeveer? Wél een subwoofertje maar geen versterker dus?

Waarschuw beheerder
composet is 2x 16cm speaker en 2x tweeter klein speakertje voor op/in je dashbord :9

een actiefe subwoofer,dus met ingebouwde versterker :) neemt bijna geen plaats in beslag en het kan lekker klinken

zal alleen niet hard dreunen ;p maar tis een mooie aanvulling.

;p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 15:29:
composet is 2x 16cm speaker en 2x tweeter klein speakertje voor op/in je dashbord

een actiefe subwoofer,dus met ingebouwde versterker neemt bijna geen plaats in beslag en het kan lekker klinken

zal alleen niet hard dreunen maar tis een mooie aanvulling.

Ik ben nu aan 't werk, maar ren straks ff met een liniaal naar buiten naar m'n autootje om eens op te meten hoe groot die gaten precies zijn die ik in m'n hoedenplank heb zitten... Laat het je straks weten, goed?

En die actieve subwoofer lijkt me wel wat ja...
Op zich heb ik wel een ruime kofferbak, dus daar moet ie wel in kunnen (of dempt dat 't geluid juist??)

Hij hoeft niet te dreunen, als er maar gewoon een lekker soundje uitkomt... Ik vind 't ook niet tof als ik mensen achterin heb zitten, die misselijk worden van de trillende bass, snap je ;)

Enne, wat kost zo'n composet ongeveer?
En zo'n actieve subwoofer?

Oh ja, ik wil op zich wel graag speakers van Pioneer...
Waarschuw beheerder
donateur
Misschien een idee om gewoon deurspeakers (2-weg) te nemen met een richtbare tweeter? Weet niet of dit nou echt goedkoper is dan een composet met losse tweeters. Het scheelt je iig wel een klein beetje aan bekabeling.

Waarschuw beheerder
composet moet in je deuren ;p

die setjes zijn er vana 19€ t/m 10000?? :o
actief woofertje heb je ook in allelei klasses
En hij moet in je kofferbak :D

je leert het al ;p

2weg kan opzich wel,alleen krijg je met een compo veel beter geluid omdat je de tweeter kunt "richten"
Waarschuw beheerder
donateur
Weet ik heb zelf ook losse tweetertjes, maar zag bij Ron de Vries zo'n setje staan waar de tweeters op de midtone speaker gemonteerd zijn, maar wel zo dat je ze nog kan richten. Overigens van Focal uit de Polyglass serie, toch wel kwaliteit geloof ik, voor 129 euries

Waarschuw beheerder
tuurlijk kan je ze richten,maar beperkt...klein stukje omhoog en omlaag meer niet
Waarschuw beheerder
donateur
Idd, maar als je geen super de super geluid wilt, is dat toch meer dan genoeg? Ik betwijfel eigenlijk behoorlijk of je voor dat geld een vergelijkbare composet kunt vinden. Correct me if I'm wrong, ben er ook (nog)niet heel erg bekend mee verder :)

Waarschuw beheerder
maarja waarom zou je niet het beste eruit halen??Voor 129 kan je ook wel een leuke compo vinden.
Waarschuw beheerder
donateur
Als jij het zegt, geloof ik je ;) Zoals gezegd weet er nog niet zo heel veel van verder. Weet alleen wel dat je voor het mooie geluid idd gewoon losse tweetertjes moet nemen en zeker op bekabeling niet moet besparen. Succes met de adviezen geven :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 9 augustus 2005 om 16:02:
maarja waarom zou je niet het beste eruit halen??Voor 129 kan je ook wel een leuke compo vinden.

:D dat valt nog erg mee dan!

Uitspraak van MiQ!:cheer: op dinsdag 9 augustus 2005 om 16:08:
Als jij het zegt, geloof ik je Zoals gezegd weet er nog niet zo heel veel van verder. Weet alleen wel dat je voor het mooie geluid idd gewoon losse tweetertjes moet nemen en zeker op bekabeling niet moet besparen. Succes met de adviezen geven

:yes: ik geloof hem ook! ;)
En ook jij bedankt voor je tips!

Waarschuw beheerder
stiekum lieg ik :x

Waarschuw beheerder
compo kun je ook bi-ampen ;) zosdat je ze appart kunt regelen (mjah dat moet je ook maar of weten of laten doen) maar vaak klinken compo's minder schel als coaxicale speakers (compo is dus hoog/mid(/laag) appart
en coax (all-in-one)

Waarschuw beheerder
joh :P maakt het de dame in kwestie nog moeilijker ;p

Waarschuw beheerder
waar ik meer op doelde was dat ik zou gaan voor een compo... als het niet harder gaat.. klinkt het iig vaak beter dan coax

Waarschuw beheerder
idd :)
Waarschuw beheerder
donateur
Daarom ben ik ook overgestapt op een composetje ipv de standaard 2-weg coax speakers die er al in lagen, omdat het gewoon niet harder ging. Origineel af-fabriek speakers waren het wel, maar goed als die gaat versterken haal je ws nooit het geluid dat een composet geeft. :)

Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480]http://members.chello.nl/h.vandenelzen2/Foto13.jpg[/img]

Klaar :)

Waarschuw beheerder
gsm's zijn niet voor foto's :x