Partyflock

Forumonderwerp · 793040

Waarschuw beheerder
wat heb jij nou van audio in je wagen??
wat heb je precies in je wagen? en hoeveel daarvan
welke merken of merk heb je gebruikt???
of heb je een tv/dvd?????? in je wagen
of heb je internet in je wagen??
heb je een foto van je audio drop hem dan maar

[img width=500 height=375 cacheid=00095a90001a9af9c0a7a1901a00d82d09]http://www.soundcitycorp.com/Images/Car_Audio_display2.jpg[/img]

[img width=640 height=480]http://www.autohifi-w.de/users/Mpallstar11080%5Ckfz5%5Cbig%5CPICT0001.JPG[/img]

[img width=495 height=330 cacheid=00136dcc00046eaa24aee5541a00d82d09]http://bilder.autobild.de/bilder/1/60453.jpg[/img]

[img width=350 height=150]http://www.bosselaar.nl/sub-pages/car-audio/img/hoofd_a.jpg[/img]

[img width=390 height=250 cacheid=001373530004e9423167c9561a00d82d09]http://www.oxfordcaraudio.co.uk/images/audio/pic01.jpg[/img]

[img width=350 height=242]http://www.edmunds.com/edweb/editorial/tech/car_audio3/media/kenwood.kac-859.350.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Riico :bounce: op donderdag 3 mei 2007 om 20:47:
Even gauw een vraagje, ik heb nu een signat 400watt RMS woofer in mn auto liggen, maar hij speelt nu tijdelijk gebrugd(2x 50watt) via mn kenwood radio... Is dit schadelijk ofniet, het is maar voor tijdelijk want komt zsm versterker.

Ligt eraan, als je sub 2 x 4 Ohm is en je het linker en rechterkanaal aansluit kan er niet veel misgaan

Bij 2 x 2 Ohm is het ook nog wel te doen, maar niet echt uiterst aan te raden

owja..het dreunt nu al in da ding van mij ondanks dat hij veelste weinig vermogen krijgt(wat natuurlijk gefixed word).spiegels trillen, stem vervorm beetje enz..en dat op zo weinig vermogen. haha :).

Da's ook niet zo moeilijk dat lukt je met een simpel setje 6 x 9" in de hoedenplank ook nog wel

En is signat beetje goed merk ofniet..?

Lagere middenklasse, kan er mee door, niet mijn ding

Uitspraak van -={SingleStyle}=- op donderdag 3 mei 2007 om 21:26:
wie ow wie kan me deze vraag beantwoorden
wat gebuerd er als ik me 45ah accu vervang voor een 80ah (heeft maatje van me nog liggen) gaat dan me dyanamo en spanningsregelaar kappot?

Niks :), je krijgt meer vermogen niks anders als dat.

Spanning blijft gewoon hetzelfde, enige wat wellicht van belang kan zijn is de kortsluitstroom, als deze hoger wordt kan je heel je zekeringskast naar de gvd blazen.

Zwaardere accu is in principe altijd beter omdat er meer vermogen beschikbaar is (daarom worden er ook YT & RT gebruikt voor zware audio installaties) deze verhoogt het vermogen door vermogen accu1 + vermogen accu2 te doen.

Let gewoon ff op de kortsluitstroom, bij twijfel even een garage bellen van je merk auto en vragen of het kan.
Waarschuw beheerder
donateur
Het is gisteren gelukt met inbouwen van me condensator :woep:

Bass klinkt iets dieper op hoog volume, en de hoge tonen blijven dan ook constant zuiver, wilde nog wel eens wat minder worden als ik em hard zette.
Ik ben er tevreden mee :yes:

Thnx MiQ loves the HRDRSTLS! :)
Ik heb vaak alleen ff bevestiging nodig van wat ik aan het doen ben :P

Nu nog de kabels allemaal netjes wegwerken, hoedenplank bekleding vastnieten en dan ist mooi geweest. Oja en over tijdje nog speakers in me deuren versterken :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 3 mei 2007 om 22:01:
YT & RT

yellow top en red top (y) ..vind ik beetje zonde van me centen
heb pas de hele rf instal gekocht .. en ben bezig met motorijbewijs..
ben al geslaagd voor theorie en avb nu nog afrijden kan pas 25 juni :(
ben al aan het kijken voor motor :) dus neem die accu van me maatje wel..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 4 mei 2007 om 16:56:
dus neem die accu van me maatje wel..

Zoals ik al zei kijk dan eerst even naar de kortsluitstroom
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 4 mei 2007 om 17:50:
Zoals ik al zei kijk dan eerst even naar de kortsluitstroom

ach joh wat maakt het uit .. ooit x op discoverie gezien dat ze een kogel gebruikte in plaats van een zekering.. maarja bij teveel belasting ging de kogel af .. was van een of ander onderzoek van de dood van een persoon ofzoiets.. alweer poosje terug

Waarschuw beheerder
het maakt uit in dusverre als je nu een kortsluitstroom hebt van 100A is je zekeringskast en alle beveiligingen daarop afgestemd, als je dan een 200A kortsluitstroom krijgt kan er dus met gemak 100A teveel over je systeem gaan lopen en is het :bye: tegen het elektrische systeem van je auto (F)
Waarschuw beheerder
donateur
Vanmiddag op Full Speed geweest.. leuke dingetjes gezien daar :)

Een of ander Duits team haalde de 170.4dB tijdens een db drag, zieke shit..

Waarschuw beheerder
Ik ben vandaag 4 keer langs rosmalen gekomen en toch maar besloten dat het de 15 euro niet waard zou zijn :D

Ga liever naar kleinere beurzen toe, kan je nog eens fatsoenlijk buurten met mensen die een auto gebouwd hebben
Waarschuw beheerder
donateur
Het was opzich wel vet om te zien allemaal, maar ik was nog nooit op n beurs geweest. Mn buurman kwam een paar weekjes terug naar me toe dat ie er ook stond met zn auto, en hij heeft me een beetje overgehaald.
Heb mn ogen wel uit staan kijken, leuke spulletjes sommige mensen...
Liepen we daar buiten op het terrein, hoor je echt een bass van hier tot tokio, ik denk dat moet wel dichtbij zijn... was gewoon totaal aan de andere kant. Echt een zieke install die gast...

Wel leuk om een keertje meegemaakt te hebben, en die 15 euro vond ik het wel waard. :)

Volgens mij viel er ook wel redelijk te praten met iedereen, meeste mensen stonden of zaten bij hun auto :)

Waarschuw beheerder
:)
Waarschuw beheerder
Heb gisteravond mn subwoofer opgeblazen
tijdens pitch hiker :s

ff sparen en er dan 2 inzetten . .:p

Waarschuw beheerder
zou eerst maar eens uitzoeken waarom je hem heb opgeblazen ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 09:10:
zou eerst maar eens uitzoeken waarom je hem heb opgeblazen

met jump style jwt dikke bassss

Waarschuw beheerder
B) oe oe noesteng basseng
Waarschuw beheerder
[img width=640 height=480 cacheid=000def660027dfa84f0a1b271a01e10a2d]http://i2.tinypic.com/62n4fi8.jpg[/img]

[img width=640 height=480 cacheid=000def700027dfbd6b955eb91a01e10a2d]http://i10.tinypic.com/674dw1j.jpg[/img]

voor de versterker ga ik nog een mdf plaat zagen die erover heen valt en alles netjes afdekt

Waarschuw beheerder
Wel op je koeling letten ;)

Waarschuw beheerder
Dit is mn Nieuwe aanwinst van Full Speed;

Boschmann Elite ZX12-Al 1500peak-700 watt RMS dubbel-spoels

[albumphoto id=10237835]{element is niet toegankelijk}

Moet alleen nog een Andere versterker erop aansluiten..Hij zit nu op een SSS 1200 4-channel.. Word ook een Boschmann, dan is alles een beetje van hetzelfde merk
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 11 mei 2007 om 20:36:
Word ook een Boschmann, dan is alles een beetje van hetzelfde merk

jammer .. ik kan niet bij jouw in de portomonee kijken .. maar ik zou nooit geen bosschman kopen :S had ooit ook een subsje die het aantal weken volhierd spoel doorgebrend ..
maaruh :P zoek nog vrijwilliger die me rockford installie errin wilt maken .. *zucht* miss maar verkopen... heb een motor gekocht nieuwe hobby :P en bijna me rijbewijs . .

is met kenteken
[img width=500 height=375 cacheid=00098b33001b41e75d0ecc7b1a01e14358]http://www.mijnalbum.nl/Foto=3JZLDQJM[/img]
[img width=500 height=375 cacheid=0001635600031b4fa24076b91a01e14358]http://www.mijnalbum.nl/Foto=LYCVBLKS[/img]
[img width=500 height=375 cacheid=000ded6b0027db133392f4f81a01e14358]http://www.mijnalbum.nl/Foto=RGSWAPXX[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 11 mei 2007 om 20:58:
maar ik zou nooit geen bosschman kopen :S had ooit ook een subsje die het aantal weken volhierd spoel doorgebrend ..

Wie wel :S, dan ben voor hetzelfde geld klaar met een emphaser/ MTX, heb je nog iets meer aan :/, blijft rommel maar goed

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op vrijdag 11 mei 2007 om 20:58:
nieuwe hobby

die heb ik ook binnenkort,snelweg onveilig maken B)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tha_RaveBeast op zaterdag 12 mei 2007 om 09:16:
daar mag je niet mee op het asfalt.
dat is een crosser?
125ccc ?

verlichting + kenteken :) dus ik mag dat legaal :)
125cc jah ..

Waarschuw beheerder
ben benieuwd hoever je komt met die noppen :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 12 mei 2007 om 21:57:
ben benieuwd hoever je komt met die noppen

:P licht aan de weers omstandigheden haha

Waarschuw beheerder
noppen op de weg is volgens mij nooit goed :P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 14:38:
noppen op de weg is volgens mij nooit goed

neej dat is een fijt :P maar met droog weer goed te doen .. alleen slijten die banden zo achterlijk hard! en slijten helemaal schuins..

Waarschuw beheerder
noppen vliegen om je oren :D

Waarschuw beheerder
Tis in ieder geval beter als zo'n supermotard :rot:

Waarschuw beheerder
cassettedek.
kan ik m'n ouwe bandjes ook nog eens luisteren.
m'n broer bouwt er binnekort wel wat in,ik vind 't zo ook wel lekker oldschool!!
en niemand wil m jatten!

Waarschuw beheerder
Kan ik em kopen :9
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 19:48:
Tis in ieder geval beter als zo'n supermotard

zou ik ook wel graag willen 2de setje wielen met supermotard wielen ..
vandaag nog beetje gecrosst en over de weg gescheurt :P
pakje aan niks aant handje..

Waarschuw beheerder
tot je een klapper maakt zonder papieren O:)

wacht wel emt een motor tot ik de papieren heb :D
Waarschuw beheerder
Ik heb nou een 400watt rms subje, maar daar moet ik nog een monoblok voor halen. Wat voor 1 adviseren jullie mij(max 250/300 euro)..
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ..::D:.. op donderdag 3 mei 2007 om 12:55:
Ik ben van plan om een Pioneer DEH-P9800BT te kopen in Amerika voor een kleine 300 euri , in NL 570.

Die's wel :lief: :O

Misschien wat voor in me nieuwe auto :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Riico :bounce: op zondag 13 mei 2007 om 23:55:
Wat voor 1 adviseren jullie mij(max 250/300 euro)..

Langer sparen (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 22:35:
tot je een klapper maakt zonder papieren

idd .. maar de verleiding kan ik soms niet weeerstaan :P
Uitspraak van verwijderd op zondag 13 mei 2007 om 22:35:
wacht wel emt een motor tot ik de papieren heb

tjah heb me papieren bijna :P

OT: :cheer: vandaag een tel gehad van zo'n audio zaak .. me pasringen zijn binnen :cheer: 2 mnd later onderhand :S maarja binnekort maar eens ophalen geen haast .. doe er toch niks mee ..
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Riico :bounce: op zondag 13 mei 2007 om 23:55:
Ik heb nou een 400watt rms subje, maar daar moet ik nog een monoblok voor halen. Wat voor 1 adviseren jullie mij(max 250/300 euro)..

Uitspraak van verwijderd op maandag 14 mei 2007 om 17:14:
Langer sparen

voor 500€ mag je mijn monoblok wel kopen O:)
http://rv-carsound.com/Merchant2/p77.html

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 14 mei 2007 om 18:50:
voor 500€ mag je mijn monoblok wel kopen
http://rv-carsound.com/Merchant2/p77.html

heb er gelijk maar 10 genomen, leuk voor in de kast (Y)

Waarschuw beheerder
Ik heb de mijne in laten lijsten

Waarschuw beheerder
Uitspraak van -={SingleStyle}=- op maandag 14 mei 2007 om 18:48:
idd .. maar de verleiding kan ik soms niet weeerstaan

slim...je bent namelijk niet verzekert
Waarschuw beheerder
donateur
Waren je pasringen gister niet al binnen? 8)
Waarschuw beheerder
jezus :O begin dubbel te lullen haha gefrustreerd :P lol gister idd .. ben in de wat met telefoontje over mijn koppelingsplaten haha
Waarschuw beheerder
donateur
Ben net aan het rijden... muziek op 80%..
Opeens springt alles uit.
Meteen radio uitgezet, gestopt zodra ik de kans had, en gekeken in de kofferbak... kwam allemaal rook uit iets. Eerst dacht i kdat het mn versterker was, maar na goed ruiken was het de sub..
Gelijk de pluskabel eraf gehaald.

Versterker net weer aangesloten en mn hoedenplank speakers spelen nog gewoon.

Hoe kan dit nou :(

Die versterker is precies wat de sub nodig heeft.. 2x150 WRMS op kanaal 5&6, en de sub is 300WRMS.

Had hem ook niet belachelijk hard ofzo, en gewoon normale muziek die ik altijd luister (ok, voor sommige is dat geen normale muziek ;p)

Snap er niks van.... hopelijk een kwestie van garantie, want alles zat goed aangesloten.

Sub in Duitsland gekocht, das wel minder, zal wel een eeuwigheid gaan duren.

:'( kutzooi!

edit:
durf de sub nu niet nog een keer aan te sluiten, kan er iets gebeuren als ik het toch doe? Hij zal wel kapot zijn.. rook is meestal geen goed teken :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Kan vanalles zijn,verkeerde kist,verkeerd afgesteld waardoor ie is gaan clippen.

Voel is aan je sub,druk hem een paar keer in,als ie stroef gaat 8) kan je hem weggooien,gaat het soepel heb je nog wel een kans.

:9
Waarschuw beheerder
donateur
Heb een standaard kist..

deze

En dat met deze versterker

Heb hem afgesteld op +/- 200Hz, zou ie ook wel moeten trekken...

Heb net de behuizing er ff afgeschroefd (plexiglas dus), en ik kan em wel redelijk soepel naar achter drukken...

Heb er allemaal nie zo heel veel verstand van.

Kan ik hem zonder risico nog n keer proberen aan te sluiten?

Waarschuw beheerder
200hz is te hoog voor een sub,tot 120 :9

Mischien inwendig een draadje gesmolten,stofkap eraf snijen,hars wat weg schuren en draadje solderen ;p

gewoon proberen,hij kan het hooguit nog meer niet doen :rot:
Waarschuw beheerder
donateur
Versterker is nu ook kapot..

Sub is ook 100% zeker weten kapot, meet minder dan een ohm op beide spoelen.. das nie goed!

Nu maar garantie proberen te claimen :/

Moet ik die zooi in Duitsland bij Magnat af gaan gooien, omdat als ik het in Nederland doe, er arbeidsloon wordt gerekend :S

Waarschuw beheerder
Uitspraak van chrizzle op vrijdag 18 mei 2007 om 17:41:
Magnat

Probleem gevonden (Y)

Versterker ook van magnat zeker?

Als ik jou was zou ik toch voor iets beters gaan als magnat (RF, Audio system, o.i.d.)

Woofer idem dito en dan gewoon meer vermogen van je versterker als je woofer aankan, dan clipt ie tenminste niet :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nog wel een RF301X amp liggen met een RF P112S4 woofertje :)