Partyflock
 
Forumonderwerp · 792718
9 van de 10 zullen er wel een hebben..
nu is de vraag..want heb er zelf ook een gekocht (een k&n)..zuip dit nu echt meer benzine of is het gewoon je rechtervoet die het gas zover induwd omdat je hem wilt horen...:/

heb het rondgevraagd aan m'n vriendenkring maar daar wordt ik niet veel wijzer van :D
de een zegt het is je voet terwijl de ander dat weer ontkend..

hoe zit het dan bij jou?

:woep:
 
een vraagje hoeveel pk krijg je er ongeveer bij met een open luchfilter ???
laatste aanpassing
 
5 ofzo

alleen ik had met mijn ato het probleem dat ie warme lucht aanzoog en dan lijkt het net offie langzamer word :/
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 13:05:
zuiniger


dan mag je me dat een voor komen doen ;)

Uitspraak van **Vadros Locos** op vrijdag 8 juli 2005 om 13:08:
Gelul. meer lucht is meer benzine.


zo dacht ik er dus ook over..
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 13:11:
is betere verbranding dus zuiniger


hahah nix van te merken
reed eerst met een volle tank 50lt gemiddeld 450 km nu met dat ding erop nog maar 375 km

laats kwam ik uit op 1:6 :|
vandaar dat ik het even vraag

Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 13:12:
een vraagje hoeveel pk krijg je er ongeveer bij met een open luchfilter ???


zou het niet durven zeggen! miss tot 5 pk
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 13:15:
alleen ik had met mijn ato het probleem dat ie warme lucht aanzoog en dan lijkt het net offie langzamer word


:jaja: ...heb hem direct op het spruitstuk zitten..maar je merk idd verschil ja met warm weer!

maar dat geluidje wat er vanaf komt! :9
1 a 2 pk krijg je erbij... meer echt niet :no:

En dat je een zuinigere verbranding hebt is alleen als je zorgt dat je openluchtfilter koude lucht aanzuigt. Dus niet als ie gewoon bij je moter hangt. Steek hem bijv met een extra buis weg achter een mistlamp of een andere plek waar ie koude rijwind opvangt.

Het zuinigere effect wat je kan behalen word meestal teniet gedaan omdat je het gas wat dieper intrapt en wat hoger in je toeren gaat rijden omdat dat zo lekker klinkt;)
 
toch zou tie zuiniger moeten rijden hoor :/
alleen ik denk dat je het gas meer intrapt :yes:
Uitspraak van Kie® op vrijdag 8 juli 2005 om 13:19:
Steek hem bijv met een extra buis weg achter een mistlamp of een andere plek waar ie koude rijwind opvangt.




ja is dat de oplossing?...je bedoelt toch dat chrome ding wat eraan hangt ofniet?
Kheb gezien dat zon gast een koker van een afzuigkap naar zn filter had lopen vanaf de grille zodat er ook meer koude lucht inkwam.
Uitspraak van Nexus.. op vrijdag 8 juli 2005 om 13:22:
ja is dat de oplossing?...je bedoelt toch dat chrome ding wat eraan hangt ofniet?


Dat chromen ding op de foto is meestal te kort om een plaats met koude rijwind te komen dus kan je er het beste nog een buis tussen zetten. Echter waarom zoveel moeite doen voor een paar pk extra :s Als het alleen voor het geluid is kan je hem op de originele plaats hangen. Een standaard luchtfilter zit ook in een plastic behuizing die goed opwarmt.... dus pk's zal je er niet snel door verliezen. Zit je alleen nog met je verbranding die ongeveer gelijk blijft. Dus van de 3 voordelen van een openluchtfilter (schone verbranding, meer en mooier geluid, meer pk) blijft alleen het geluid over.

Kheb gezien dat zon gast een koker van een afzuigkap naar zn filter had lopen vanaf de grille zodat er ook meer koude lucht inkwam.


Zon "aanzuigkap" zit er bij de meeste autos standaard in. Ik heb deze verwijderd waardoor bij mij het geluid flink is toegenomen aangezien deze buis dat oa dempt
 
Uitspraak van Kie® op vrijdag 8 juli 2005 om 13:48:
Echter waarom zoveel moeite doen voor een paar pk extra Als het alleen voor het geluid is kan je hem op de originele plaats hangen. Een standaard luchtfilter zit ook in een plastic behuizing die goed opwarmt.... dus pk's zal je er niet snel door verliezen.


idd!! heb er toch al een sportuitlaat onder liggen vandaar dat ik die open luchtfilter misschien er toch maar weer vanaf haal want het geluid is er toch al...en mij lijkt ook dat orgineel altijd beter is want wat je zegt: die paar pk's merk je toch niet...


ja je merkt ze wel..in de beurs :D
leg dan een vervangingsfilter in de originele behuizing. Altijd beter dan "af fabriek" rommel :yes:

Vind eerlijk gezegd het geluid van een openluchtfilter een hele mooie aanvulling op dat van een uitlaat.
met een openlucht filter ga je echt niet zuiniger rijden. je verlaagt alleen je aanzuigweerstand, waardoor er inderdaad meer lucht komt en vanwege je luchtmassa meter dan ook meer gaat inspuiten. :yes:
Als je t goed wil doen moet je t via een cold-air intake doen, koudere kucht heeft een hogere dichtheid en is er dus meer zuurstof aanwezig ;)
 
Uitspraak van ***RICARDOS*** op vrijdag 8 juli 2005 om 19:28:
Als je t goed wil doen moet je t via een cold-air intake doen, koudere kucht heeft een hogere dichtheid en is er dus meer zuurstof aanwezig


precies! want koudere lucht expant meer (zet meer uit) dan warmere lucht waardoor je zuiger dus beter en harder naar benden word gedrukt :D door de ontbranding
dus is het veel beter dat je lucht filter geen warme motor dampen inademd waardoor je motor vermogen alleen maar terug loopt

en wat het oplevert?
dus met cold air intake zon 5 tot 10% van je nominale vermogen
eindelijk iemand die er een beetje verstand van heeft (Y)
 
hehe vriend
laatste aanpassing
 
nee
gewoon goed opletten
en doe wel eens wat onderhoud aan buitenboord motoren op me werk maar das alles
ook zoiets... betere verbranding in de winter! :yes:
 
Uitspraak van Chris :rot: op zaterdag 9 juli 2005 om 00:32:
ook zoiets... betere verbranding in de winter!


ja idd daarom roken de auto's in de winter ook altijd meer :D
 
Uitspraak van Kie® op vrijdag 8 juli 2005 om 13:48:
at chromen ding op de foto is meestal te kort om een plaats met koude rijwind te komen dus kan je er het beste nog een buis tussen zetten. Echter waarom zoveel moeite doen voor een paar pk extra Als het alleen voor het geluid is kan je hem op de originele plaats hangen. Een standaard luchtfilter zit ook in een plastic behuizing die goed opwarmt.... dus pk's zal je er niet snel door verliezen. Zit je alleen nog met je verbranding die ongeveer gelijk blijft. Dus van de 3 voordelen van een openluchtfilter (schone verbranding, meer en mooier geluid, meer pk) blijft alleen het geluid over.


Omdat orginele filter koudlucht aanzuigt en een open filter meestal warm lucht.95 van de 100 keer verlies je juist vermogen 8)

orgineel filter met k&n paneel erin of een cold air systeem is stukken beter.
tenzij t je niet intreseert en je t alleen maar doet voor t bijkomende geluid, Maarja als je t wilt doen moet gewoon goed doen ;)
 
dan ben je een sjonnie :P
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 13:12:
een vraagje hoeveel pk krijg je er ongeveer bij met een open luchfilter ???laatste aanpassing 8 juli 2005 13:14


3 pk meer
 
Uitspraak van RobinBeats op zaterdag 9 juli 2005 om 16:52:
3 pk meer


:S alles goed verder?
3 pk meer


alles goed verder?



Tja, als ie nu es naar boven scrollde...;-)

Bij mij zit er nu nog een open filter, hapt alleen maar warme lucht, kost dus alleen maar pk's...Daar gaat verandering inkomen, ik wil een dicht systeem, alla green Twister, schijnt goed te zijn!

mensen die hier ervaringen mee hebben, ik wil het graag weten :-D
 
Uitspraak van Bert-155 op zaterdag 9 juli 2005 om 19:40:
Bij mij zit er nu nog een open filter, hapt alleen maar warme lucht, kost dus alleen maar pk's...Daar gaat verandering inkomen, ik wil een dicht systeem, alla green Twister, schijnt goed te zijn!


tja gewoon buis vanaf intake naar voren gooien dan naar beneden liefst zo dicht mogelijk bij de voorkant en dan zo laag mogelijk het filter monteren... dat ie kouwe rijwind opzuigt
 
Uitspraak van Nexus.. op vrijdag 8 juli 2005 om 13:01:
rechtervoet die het gas zover induwd omdat je hem wilt horen...


Dat is het!!
Sinds mijn Remus einddemper is de benzine helemaal niet meer aan te slepen. Rond de 4000 toeren begint ie pas te brullen, dan wil je meer...
 
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 18:52:
Dat is het!!
Sinds mijn Remus einddemper is de benzine helemaal niet meer aan te slepen. Rond de 4000 toeren begint ie pas te brullen, dan wil je meer...


DAt is idd het hele probleem! De brul moet boven de audio uitkomen en dus boven de 6000 toeren :p
 
Door mn luchtfilter kan ik de benzinedruk opschroeven, dus hehe..het kost idd wat meer benzine :P
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 12 juli 2005 om 00:07:
het kost idd wat meer benzine


daar waren we het al over eens ;)
 
Geloof mij, als je hetzelfde blijft rijden als ervoor wordt je auto er een stuk zuiniger van. Ter indicatie:

Ik rij altijd ongeveer 33 liter uit mijn tank, voordat ik die filter erop had kwam ik met die 33 liter uit op ongeveer 450 km nu dat ding erop zit rij ik 525 km met gemak op 33 liter.

Ga je puur op geluid rijden dus met een loden rechtervoet dan verbruik je meer. Zo logisch als het maar zijn kan. Ik heb btw een green.
laatste aanpassing
heb ik hierboven dan alles voor jan lul verteld :SS:?
:frusty: :frusty:
 
Ja kun je nu wel zeggen, maar het is toch echt zo!

Ondanks al die theorietjes hier rijd mijn auto er een stuk zuiniger door!
heb je die openlucht filter open en bloot liggen?
 
Ik heb de originele bak met aanzuigbuis die vanaf net iets achter de koplamp komt en dus koude rijwind pakt laten zitten. Daar de bovenkant vanaf gehaald, filter eruit. Green op originele aanzuigbuis gemaakt en die hangt zeg maar boven die originele bak waar dus koude rijwind op komt.



ik denk dat je meer effect heb door er een box omheen te bouwen. zodat er meer druk achter staat
 
Dat zou een oplossing kunnen zijn om er nog meer vermogen uit te trekken. Oude top van de auto lag trouwens op 170, nu iets over de 180 :P
 
Toyota Starlet 1.3i 12 klepper... :P
laatste aanpassing
toyota is wel kwaliteit :yes:
heb je nog meer fotos?
 
Wel wat, heb er nog niet veel spectaculairs mee gedaan...

Kijk hier maar ff staan ze allemaal:

http://www.starletclub.nl/forum/viewtopic.php?t=3020
ga je verder nog wat doen aan het uiterlijk???
dis de mijne
http://www.street-race.nl/index/show?id=5414
 
Ik ga er zeker nog wel wat aan doen ja. Eerst maar eens mijn wielkasten laten omrollen, bij het inveren snijd rechtsachter de wielkast in de band :S dus dat staat als eerste op de planning. Verder wil ik een andere einddemper er nog op hebben, verlagen misschien nog. Raampjes blinderen, misschien nog bumpers wit spuiten en aan de binnenkant moet nog van alles gebeuren.

Zozo VTECje onder de kont (y) doe je goed!
laatste aanpassing
ghehe vtec is de bom! :P thanx :) maare ik denk dat je bumpers spuiten echt je looks te goed komt!! staat veel sportiever ;)
had je trouwens ook ff mn instalatie gechecked???
 
:yes: ziet er gaaf uit. Zelf gebouwd die hele kast eromheen enzo?

Ik moet ook nog eens iets leuks erin bouwen, maar eerst de buitenkant eens even onder handen nemen.

Ik ga pitte! Laters
heb toch maar weer de orginele voor zolang erop gezet.. :D

heb me wel wat besteld..om het beter aan te passen ;)