telegraaf van vandaag:
Dj Jean raakt auto plus rijbewijs kwijt
Dj Jean, wiens echte naam Jan Engelaar luidt, is dinsdag zijn rijbewijs én auto kwijtgeraakt. Hij overschreed op het bekende duinweggetje richting Bloemendaal aan Zee de snelheidslimiet met 59 kilometer per uur.
De 37-jarige diskjockey legt uit: „Ik kwam al de hele dag overal te laat. Op weg naar een fotoshoot op het strand wilde ik wat verloren tijd inhalen en drukte het gaspedaal in. Het leek alsof er helemaal niemand was, maar in de duinen stond een mobiel flitsteam en even later werd ik door een motoragent aangehouden.” Hij schudt zijn hoofd. „Dat vind ik ongelofelijk hè! Oké ik reed te hard, maar in plaats van zich bezig te houden met het strand even verderop, waar de bezoekers iedere dag opnieuw worden geterroriseerd, lijkt de politie zich alleen druk te maken over rijgedrag.” Naast zijn rijbewijs moest Jean zijn auto inleveren. „Die heb ik gisteren met een stel vrienden weer opgehaald. Wanneer ik mijn rijbewijs terug krijg, is nog onbekend. Ik zal vanmiddag even bellen met de officier van justitie.
Ik hoop dat hij begrip kan opbrengen voor het feit dat ik voor mijn werk afhankelijk ben van mijn auto”, aldus de dj, van wie volgende week de nieuwe single Feel it in de schappen ligt.