Partyflock

Forumonderwerp · 784333
6107x bekeken

Waarschuw beheerder
heey mensen.. Ik zal wel als een leek overkomen maaruh ik zat zo te surfen en kwam ik op ;

http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/ecstasy.htm

het volgende tegen;

Ecstasy is verboden, omdat men nu eenmaal alles wat bewustzijnverruimend zou kunnen werken, verboden heeft, maar het is niet verslavend en het is niet gevaarlijk, behalve voor leverpatienten. Er zijn enkele gevallen bekend van mensen die overgevoelig bleken te zijn voor ecstasy en een acute leververgiftiging kregen. Wie ooit Hepatitus A of B of andere leverproblemen heeft gehad moet geen risico nemen en ecstasygebruik vermijden. Zelfs een keer schijnt dan fataal te kunnen zijn. Maar gewoonlijk treden er pas bij inname van grote hoeveelheden onaangename reacties op. Wie het middel incidenteel en onder goede omstandigheden gebruikt, kan zich na afloop zelfs beter voelen omdat lichaam en geest lekker ontspannen zijn geweest. Er zijn gevallen bekend waarin een opkomende verkoudheid verdwenen was na ecstasy-gebruik

Nou als ik dar zo lees is XTC alleen slecht voor je lever en verder is er niets aan de hand als je dat gebruikt. Ik zeg dat dit compleete onzin is.. of zijn er mensen die dit wel geloven?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En dat je hersencellen ervan afsterven is alleen maar goed want dan hebben die andere cellen lekker de ruimte. :S
Waarschuw beheerder
Ja tuurlijk, en water is zeker ook niet nat.. :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juni 2005 om 20:52:
alleen slecht voor je lever

als je daar iets aan heb overleef je t zoiezo niet.... :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
:vaag: huh wat zei je :vaag:

Waarschuw beheerder
Ja tuurlijk, en water is zeker ook niet nat..

En de paus ook niet katholiek :S

Waarschuw beheerder
Niet schadelijk voor je lever, nieren en hart? Ik zou nog maar eens verder zoeken knul..

Waarschuw beheerder
haha jaah maar ik geloof het ook niet maar daarom Wie zet dit soort dingen dan in godsnaam op het net :S.. :P:P

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Blijs Blaas op vrijdag 10 juni 2005 om 20:54:
Ja tuurlijk, en water is zeker ook niet nat..

nope... en gras is niet groen...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juni 2005 om 20:58:

Dat wist ik al lang.. ;)

Waarschuw beheerder
Nou als de zon er lang op geschenen heeft en teweinig water heeft gehad kan het wel eens zijn dat het bruin is"!
Waarschuw beheerder
Wie zet dit soort dingen dan in godsnaam op het net

dealers die snel geld willen verdienen (6)

Waarschuw beheerder
Er wordt wel meer verteld op het net...geloof niet alles wat je leest ;)

Genoeg xtc is wel schadelijk, als je meer wilt weten

Wat er in je hersenen gebeurt
http://www.dancesafe.org/slideshow/

Zoek het maar uit
http://drugs.pagina.nl/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juni 2005 om 21:01:
Nou als de zon er lang op geschenen heeft en teweinig water heeft gehad kan het wel eens zijn dat het bruin is"!

wel water dat nat is dan? :/

Waarschuw beheerder
Gemiddeld kost een pil F 30,-

en das nog bijna 15 eurie's!
grapjassen :p
Waarschuw beheerder
ach joh je lever heb je natuurlijk ook helemaaaaaaal niet nodig he :/

Jonge dream on,natuurlijk is xtc slecht!

Waarschuw beheerder
donateur
droom verder... xtc niet schadelijk:S geloof je het zelf...

Waarschuw beheerder
haha jaah dat vond ik ook al zo raar :S.. Maar als je verder op die site kijkt doen ze net alsof heroine ook niet slecht voor je is zolang je het maar kan blijven kopen :S

Waarschuw beheerder
En hou er ff rekening mee dat je HART al die kankazooi door je hele lichaam pomp en die dus het meest voor zn rekening krijgt...

Ik hoorde de laatste tijd helaas een paar verhalen van mensen die problemen met hart(kleppen) hebben door drugsgebruik, hoewel het hier om mensen gaat die ieder weekend drugs gebruiken en dan voornamenlijk pep schrik je hier toch wel van :/

Waarschuw beheerder
Het is goed om tegen het einde van de sessie in een kring weer af te sluiten.

dus voortaan na een feest ff met zn allen in een kringetje op de grond gaan zitten :p

Waarschuw beheerder
haha jaah dat vond ik ook al zo raar .. Maar als je verder op die site kijkt doen ze net alsof heroine ook niet slecht voor je is zolang je het maar kan blijven kopen

Van een brug afspringen is ook niet slecht voor je en best wel gaaf tot dat je geland bent...

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juni 2005 om 21:11:
haha jaah dat vond ik ook al zo raar .. Maar als je verder op die site kijkt doen ze net alsof heroine ook niet slecht voor je is zolang je het maar kan blijven kopen

die site is gewoon door n dealer gemaakt :p
Waarschuw beheerder
^idd of door een junk :jaja: zit in de ontkenningsfase

Waarschuw beheerder
XTC IS ONSCHADELIJK!!! Ja hoor, zeker weten! :/
Waarschuw beheerder
XTC is dus ECHT WEL schadelijk! Ik doe het de laatste jaren daarom niet zo vaak. Zelf lijd ik gewoon een dikke week aan soort van geheugenverlies wanneer ik flink XTC heb gebruikt. Dit hoor ik ook van vrienden. Een vriend van mij is er zelfs mee gestopt vanwege angstaanvallen.
Waarom ik niet stop? Omdat ik nog steeds lekkerr vind voor op een feest. Maar ik weet, gezond is het echt niet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van 911CarreraMan op vrijdag 10 juni 2005 om 21:38:
Waarom ik niet stop? Omdat ik nog steeds lekkerr vind voor op een feest. Maar ik weet, gezond is het echt niet!

(y) Helemaal mee eens :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juni 2005 om 20:53:
En dat je hersencellen ervan afsterven is alleen maar goed want dan hebben die andere cellen lekker de ruimte

:respect: whahwahwhahwha

-Ray
Waarschuw beheerder
Wie het middel incidenteel en onder goede omstandigheden gebruikt, kan zich na afloop zelfs beter voelen omdat lichaam en geest lekker ontspannen zijn geweest

dat klopt!
Waarschuw beheerder
donateur
bron uit 1978 ?
Waarschuw beheerder
Gezond is het niet, maar als het bij matig gebruik blijft
is er ook helemaal niks aan de hand.
Wat is er eigenlijk niet schadelijk voor je tegenwoordig..
Waarschuw beheerder
donateur
onschadelijk me reet !!! me beste vriend is eraan overleden omdat die een verkeerde pil had :/ en idd wat is er tegenwoordig niet schadelijk voor je .. nog ff en ze beweren dat t schadelijk is als een vogel op je auto schijt :[ :vaag:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van K*N*U*R*F*T op vrijdag 10 juni 2005 om 22:14:
Gezond is het niet, maar als het bij matig gebruik blijft
is er ook helemaal niks aan de hand.
Wat is er eigenlijk niet schadelijk voor je tegenwoordig..

Niets aan toe te voegen!

Uitspraak van Oma Wappie (L) op vrijdag 10 juni 2005 om 22:37:
onschadelijk me reet !!! me beste vriend is eraan overleden omdat die een verkeerde pil had :/ en idd wat is er tegenwoordig niet schadelijk voor je .. nog ff en ze beweren dat t schadelijk is als een vogel op je auto schijt :[ :vaag:

Je spreekt jezelf tegen.
Waarschuw beheerder
donateur
ik spreek mezelf niet tegen :/
Waarschuw beheerder
donateur
onschadelijk me reet !!! me beste vriend is eraan overleden omdat die een verkeerde pil had :/

Hiermee beweer je dat XTC schadelijk is.

wat is er tegenwoordig niet schadelijk voor je .. nog ff en ze beweren dat t schadelijk is als een vogel op je auto schijt :[ :vaag:

Hiermee insinueer je dat XTC niet schadelijk is, maar dat 'ze' het allemaal opkloppen.
Waarschuw beheerder
donateur
ja nou zo heb ik het niet bedoeld.. het is schadelijk punt uit dan moeten ze niet gaanbeweren dat tnie zo is..
Waarschuw beheerder
donateur
Prima..

'ze' beweren ook niet dat XTC onschadelijk is, ik citeer: 'Maar gewoonlijk treden er pas bij inname van grote hoeveelheden onaangename reacties op. Wie het middel incidenteel en onder goede omstandigheden gebruikt, kan zich na afloop zelfs beter voelen omdat lichaam en geest lekker ontspannen zijn geweest.'

De schrijvers geven aan, dat wanneer je XTC met je verstand gebruikt, en het gebruik beperkt tot enkele keren per jaar, er minimale schade optreed.

Waarschuw beheerder
Jaja Onschadelijk ?!?!... Dream On !

Waarschuw beheerder
xtc kan schadelijk zijn voor je lever, nieren en hersenen, maar bij een beperkt gebruik (1x elke 2 maanden) is 't negatieve effect te verwaarlozen.
Waarschuw beheerder
donateur
Dat zeg ik..

Waarschuw beheerder
ik viel je even bij.
Waarschuw beheerder
donateur
dank

Waarschuw beheerder
graag.
Waarschuw beheerder
alcohol is schadelijker
Waarschuw beheerder
Ja
Uitspraak van :bier:WJ:bier: op zaterdag 11 juni 2005 om 02:36:
alcohol is schadelijker

Ja, helemaal mee eens! Wel bij overmatig gebruik dan he!
Waarschuw beheerder
bron?
humor.nl? :p

Waarschuw beheerder
Nou als ik dar zo lees is XTC alleen slecht voor je lever en verder is er niets aan de hand als je dat gebruikt. Ik zeg dat dit compleete onzin is.. of zijn er mensen die dit wel geloven?laatste aanpassing 10 juni 2005 21:01

Mensen die wel eens xtc gehad hebben weten dat dit niet waar is. Als je iets verder zoekt kom je gegarandeerd andere informatie tegen.

Wie zet dit soort dingen dan in godsnaam op het net ..

Jij, oa.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
als jij je aan volgens HUN recreatieve dosissen houd is de schade heel beperkt, niet goed uiteraard..

onthoud wel dat de auteurs van uit je bol psychonauten zijn die dus mischien 1 hooguit 2 x per jaar een MDMA ervaring opdoen, met dosissen van mischien 150/200 mg MDMA..

uiteraard als je 3/4/5 pillen slikt is de schade ook een stuk erger..

Waarschuw beheerder
Als je af en toe een snoepje neemt en dan ook geen 3 of meer op een nacht is nog steeds niet aangetoond dat xtc schadelijk is op langer termijn.

Tuurlijk voel je je daarna kut en heb je concentratieproblemen en heeft xtc op dat moment je hersens aangetast. Maar als je daarna nooit meer iets gebruikt hersteld de schade zich in je lichaam en hersenen vanzelf weer.Maar ja dan moet je niet elk weekend feesten en drugs gebruiken natuurlijk!!

Waarschuw beheerder
Wie het middel incidenteel en onder goede omstandigheden gebruikt, kan zich na afloop zelfs beter voelen omdat lichaam en geest lekker ontspannen zijn geweest.

HAHAHAHAHAHA Wat een bullshit.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van actief op zaterdag 11 juni 2005 om 13:51:
Wie het middel incidenteel en onder goede omstandigheden gebruikt, kan zich na afloop zelfs beter voelen omdat lichaam en geest lekker ontspannen zijn geweest.

HAHAHAHAHAHA Wat een bullshit.

nou de eerste keren was dat echt wel zo bij mij hoor

Waarschuw beheerder
:S Nou ik sta meestal strak na wat pillen. Echt niet dat mijn lichaam dan lekker ontspannen is geweest. (Ook de eerste keer niet)

Maarja das bij iedereen anders he :)

Waarschuw beheerder
donateur
Bullshit! (y)

Waarschuw beheerder
:gaap:

Geloof je het zelf?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van B.... op vrijdag 10 juni 2005 om 22:57:
De schrijvers geven aan, dat wanneer je XTC met je verstand gebruikt, en het gebruik beperkt tot enkele keren per jaar, er minimale schade optreed.

juist. gebruik gwoon met mate, en niet te vaak, dan blijft t top (ik ervaar t nogsteeds als de eerste keer), en blijf je gezond, en krijg je n beter inzicht in het leven er gratis bij..

doe dat maar.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 11 juni 2005 om 16:04:
juist. gebruik gwoon met mate, en niet te vaak, dan blijft t top (ik ervaar t nogsteeds als de eerste keer), en blijf je gezond, en krijg je n beter inzicht in het leven er gratis bij..

Helemaal mee eens

Waarschuw beheerder
donateur
nou...zolang ik 3 dagen nodig heb om weer helemaal ok te zijn....klopt t voor geen reet!!!:no:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als je het niet te vaak doet en niet teveel neemt is het echt niet slecht hoor :)

Waarschuw beheerder
Je kan er zeker wel aan verslaafd raken....
Maar het is net zo schadelijk als alcohol....
Waarschuw beheerder
Lees maar even Alex Shulgin "Ecstasy Revisited" - het is in kleine, incidentele hoeveelheiden niet schadelijk. Probleem kennen wij allemaal - af en toe en een beetje (dus pil van 100mg op een avond, elke 3 maanden) doen de meesten niet. En dan is het wel schadelijk - hersenschade, depressie, etc.

Trouwens leuk dat het van een Ephedra site komt... dat spul is echt schadelijk voor je hart.
Waarschuw beheerder
Robbie Williams heeft heel zn leven XTC en COKE gebruikt, en nu moet hij verplicht anti-depressivia slikken omdat hij anders continue down is.

Teveel XTC = Tekort op serotonine (happy-stof in je hersenen)

Waarschuw beheerder
Als xtc niet schadelijk zou zijn zou ik elk weekend wel aan de pillen zitten! Als je ff nadenkt dan weetje dat het gewoon kanker rommel is waar je niet te veel van moet gebruiken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oftewel

je kan gewoon beter ketamine snuiven(Y)
Waarschuw beheerder
donateur
xtc is wel verslavend..
en ook gevaarlijk omdat je er hersenschade aan kan oplopen
Maardan moet je wel heel veel xtc gebruiken voor je dat krijgt..

Af en toe een pilletje kan nauwelijks kwaad
Als ze het nu ooknog eens legaliseerden weet je altijd zeker dat je goeie geteste pillen hebt..
Waarschuw beheerder
nee gewoon aande keta(Y)
en pep b)
Waarschuw beheerder
wat daar staat is helemaal waar..

4 keer in het jaar xtc slikken is onschadelijk alleen als je het overdrijft dan word het wel slecht voor je ja... maargoed dat is met alles zo.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van pinkchick op zaterdag 11 juni 2005 om 23:11:
Trouwens leuk dat het van een Ephedra site komt... dat spul is echt schadelijk voor je hart

Ja en dat was tot voor kort nog gewoon te koop bij het kruidvat als bestanddeel van energie plus pillen. Van die dingen heb ik serieus meer hartkloppingen gehad dan van wat dan ook. Trouwens, bedenk me nu opeens, ik heb verder nooit ergens hartkloppingen van gehad.
Waarschuw beheerder
zolang er geen etiket opzit met de txt:

SNUIVERS STERVEN JONGER.... of

BIER MAAKT LELIJKE VROUWEN MOOI......

....blijf ik gewoon drinken en mijn neus voederen....
(het is trouwens weer voedertyd) :yes:
Waarschuw beheerder
pilletjes zijn zeker wel schadelijk voor je lichaam,..dat merk je gewoon als je langer slikt.

Waarschuw beheerder
natuurlijk is xtc wel slecht het tarst je hersenen aan waar je op latere leeftijd last van krijgt.dat is uit onderzoek gebleken.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 00:55:
dat is uit onderzoek gebleken.

Weet je dat uit onderzoek is gebleken dat je de kans op een hersentumor met 13% vergroot door naar je pc-beeldscherm te kijken van zo'n kleine afstand..........

WHO GIVES A FUCK!!!!!!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Blijs Blaas op vrijdag 10 juni 2005 om 21:00:
Uitspraak van Ap lifting Techno op vrijdag 10 juni 2005 om 20:58:

wedden van wel, gras met dubbel s
Waarschuw beheerder
Uitspraak van D-Day op maandag 8 augustus 2005 om 01:15:
wedden van wel, gras met dubbel s

is dat de meervoud van gras?????
d8 dat dat grasmat was:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Ludovic op zaterdag 11 juni 2005 om 23:13:
Robbie Williams heeft heel zn leven XTC en COKE gebruikt, en nu moet hij verplicht anti-depressivia slikken omdat hij anders continue down is.

hij zou natuurlijk ook gewoon weer aan coke en de pillen kunnen gaan.
Waarschuw beheerder
...........of aan lachgasbalonnen:yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 01:33:
hij zou natuurlijk ook gewoon weer aan coke en de pillen kunnen gaan.

:worship: haha
Waarschuw beheerder
echt heel schadelijk zal wel meevallen idd, als je het 1 keer gebruikt in lange termijnen..

maar ik heb het toch wel anders meegemaakt, dat het WEL schadelijk werkt, maar dat is dan ook niet 1 keer geweest
Waarschuw beheerder
Uitspraak van :flower:Ik ben ik. op maandag 8 augustus 2005 om 01:52:
maar ik heb het toch wel anders meegemaakt, dat het WEL schadelijk werkt.

Mijn tante is nog niet zo heel lang geleden overleden aan een te grote hoeveelheid groente,
maar het zat eraan te komen want ze ging er steeds slechter uitzien en had nergens zin meer in......

maar dat is dan ook niet 1 keer geweest???

Nee dat weet ik ook wel,
want ze slikt al heel haar leven groente's.
Ik zei nog dat ze beter van die rotzooi af kon blijven of
in ieder geval iets minder te gebruiken...

maar ja het is en was nou eenmaal tante Betty he.....

Waarschuw beheerder

:yes:
Waarschuw beheerder
Dat zeiden ze tegen Betty ook......
Kijk wat er van haar terecht is gekomen...

Nee voor mij geen schrijvers meer:no:

Waarschuw beheerder
Maar gewoonlijk treden er pas bij inname van grote hoeveelheden onaangename reacties op. Wie het middel incidenteel en onder goede omstandigheden gebruikt, kan zich na afloop zelfs beter voelen omdat lichaam en geest lekker ontspannen zijn geweest.

Lijkt me duidelijk. Mensen overdrijven het alleen gewoon keihard met xtc. Als je het elke keer bij 1 á 3 pillen houdt en 2 maanden niet meer gebruikt, is die shit echt niet schadelijks. Aleens TSJAH, wie doet dat nou?!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 00:55:
natuurlijk is xtc wel slecht het tarst je hersenen aan waar je op latere leeftijd last van krijgt.dat is uit onderzoek gebleken.

ehh... nee.

Waarschuw beheerder
donateur
Lijkt me duidelijk. Mensen overdrijven het alleen gewoon keihard met xtc. Als je het elke keer bij 1 á 3 pillen houdt en 2 maanden niet meer gebruikt, is die shit echt niet schadelijks. Aleens TSJAH, wie doet dat nou?!

als jij drie blauwe mitsu's vreet van gemiddeld 170 mg zit je op 510 mg, dan is dat dus echt WEL schadelijk voor je hersenen.
kijk HOE erg je lichaam is aangetast de dag na een paar pillen te hebben gevreten. daar aan kun je volgens mij wel afleiden dat het wel degelijk heel slecht voor je is.
ik doe het zelf ook hoor daar niet van, maar ben me wel beter bewust an de schadelijkheid van MDMA.
daarom kun je beter wat GHB pakken :yes:
Waarschuw beheerder
Bullshit pille zijn egt wel schadelijk kijk maar is hoe je eruit gaat zien als je vaak pille vreet!
Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1496, 2262}
Waarschuw beheerder
Pff XTC stinkt gewoon! EN onschadelijk? tjsong... Chemische TROEP is het gewoon! Bah!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 19:08:
als jij drie blauwe mitsu's vreet van gemiddeld 170 mg zit je op 510 mg

hij zegt toch als je het niet overdrijft en normaal xtc gebruikt dan heeft hij het natuurlijk niet over 3 extreme pillen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Punanski 8) op maandag 8 augustus 2005 om 19:16:
Pff XTC stinkt gewoon! EN onschadelijk? tjsong... Chemische TROEP is het gewoon! Bah!

Sesamstraat is toch al afgelopen?????
Wat heb ik net anders zitten kijken????

Woonpl. Friesland......:frusty:

proat gien poepeh!!!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KNETTERHARK op woensdag 10 augustus 2005 om 00:41:
proat gien poepeh!!!!!

Ja sorry, ik ben zo opgevoed en ons toilet is verstopt.... want je weet hoe het gaat met vieze poeppraat.... waar de WC vol van is, loopt de mond van over.... :p
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KRANKENSTYN op woensdag 10 augustus 2005 om 19:11:
Ja sorry, ik ben zo opgevoed en ons toilet is verstopt.... want je weet hoe het gaat met vieze poeppraat.... waar de WC vol van is, loopt de mond van over....

Het was toch:

Waar de wc-drol van is die trekt m door????

;P
Waarschuw beheerder
Wat gaaf dat dit topic nog leeft!!!
Uitspraak van KNETTERHARK op woensdag 10 augustus 2005 om 00:41:
proat gien poepeh!!!!!

Waeuh moe gijeu oak nie doenej!!!

Haed eeik poeephej groepehj????
Waarschuw beheerder
donateur
Nou als ik dar zo lees is XTC alleen slecht voor je lever en verder is er niets aan de hand als je dat gebruikt. Ik zeg dat dit compleete onzin is.. of zijn er mensen die dit wel geloven?

echt heel slecht is t niet, t ligt eraan of je t als genotsmiddel of als verdovingmiddel gebruikt
wanneer je niet lekker in je vel zit en je neemt xtc, om je beter te voelen, is t duidelijk slecht voor je, en ook verslavend
dat is met alcohol ook zo
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KRANKENSTYN op dinsdag 25 oktober 2005 om 19:18:
Waeuh moe gijeu oak nie doenej!!!

Haed eeik poeephej groepehj????

Diew nui niegt on den die'e weeht wor ie mie proat hiere:no:

BOLLEstreekienste hierst ast iers hiergene voran yit:yes:

Gij BOERST vertierste manneke!!!!!!!:no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 8 augustus 2005 om 18:44:
ehh... nee.

Bij intensief of langdurig gebruik kan je wel je axonen beschadigen, maar deze herstellen toch weer na een tijdje rust.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Boy op woensdag 26 oktober 2005 om 01:56:
Bij intensief of langdurig gebruik kan je wel je axonen beschadigen, maar deze herstellen toch weer na een tijdje rust.

Voor een deel ja :yes: maar niet alles...

Waarschuw beheerder
jongere mensen herstellen dan denk ik ook sneller dan wanneer je wat ouder bent.
axonen kunnen trouwens ook door andere oorzaken beschadigd raken...door bijvoorbeeld verkeerde houding achter de pc?
:P

maar teveel gebruiken is gewoon niet goed, dat merk je zelf ook wel, je bent veel langer bezig om te herstellen....
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KNETTERHARK op woensdag 26 oktober 2005 om 01:19:
Diew nui niegt on den die'e weeht wor ie mie proat hiere

BOLLEstreekienste hierst ast iers hiergene voran yit

Gij BOERST vertierste manneke!!!!!!!

Gaeteh Gien Boër'n PRIEHTpraet op mien Lohslaet'n pismenneke!!!!! :nee:

Wiet GIJ potverdullemu nie teeg'n wieh ge t 'ebte???

Da riekt ier naer poephpraet gij stinckschaep!?!?!?

Poehpkievehr!!!!!!
Waarschuw beheerder
De reden waarom xtc schadelijk is, is omdat het met je serotonine receptoren kloot. Door dit 'gedrag' is het tevens ook 'neurotoxisch'. Het doet dus schade aan je neurotransmitters, alhoewel xtc bekend staat als schadelijke drug; lijkt het dat alcohol ( wat tevens ook neurotoxisch is ) slechter voor het lichaam/brein te zijn. Wat het met xtc is, is dat je vaak niet te maken hebt met pure mdma maar ook met afvalstoffen en rare bindmiddelen die de meeste schade doen.

XTC zijn schade kan je miniem laten worden door te zorgen dat je voor inname van de pil in kwestie zorgt dat je voor vitamine c binnenkrijgt ( Het beste zijn multivitamine pillen ) Dit zijn anti-oxidanten en zorgen voor beschermen en sneller afbraak van schadelijke stoffen zoals o.a vrije radicalen... Als je echt alles wilt weten kan je me wel een pm sturen

Waarschuw beheerder
eff een hersenscan......!!!!!!

Waarschuw beheerder
Wat een fantasie verhaal zeg
Waarschuw beheerder
Als je MDMA in zijn puurste vorm neemt en dit slechts enkele keren per jaar doet ben ik ervan overtuigd dat dit niet schadelijk is.

XTC is schadelijk omdat de MDMA onzuiver is en er ander spul wordt toegevoegd. Overmatig gebruik is natuurlijk ook niet goed.

Alcohol is naar mijn mening vele malen schadelijker. Maar uit onderzoeken blijkt dat als je het in beperkte mate gebruikt het juist goed is voor je lichaam.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KRANKENSTYN op woensdag 26 oktober 2005 om 16:18:
Gaeteh Gien Boër'n PRIEHTpraet op mien Lohslaet'n pismenneke!!!!!

Wiet GIJ potverdullemu nie teeg'n wieh ge t 'ebte???

Da riekt ier naer poephpraet gij stinckschaep!?!?!?

Poehpkievehr!!!!!!

Weit wirre wore waer ick proat ner,
ick sie gij tog nie voar dei vulle 100 proacint an:no:

ien den dei'es mut daer uk mit noakke nuw els ick
KUM NAER DEN DEI'E TU!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Un an ien gewoarsint menst tielt voar 2........:no:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van vaagski op woensdag 26 oktober 2005 om 16:50:
XTC zijn schade kan je miniem laten worden door te zorgen dat je voor inname van de pil in kwestie zorgt dat je voor vitamine c binnenkrijgt ( Het beste zijn multivitamine pillen ) Dit zijn anti-oxidanten en zorgen voor beschermen en sneller afbraak van schadelijke stoffen zoals o.a vrije radicalen... Als je echt alles wilt weten kan je me wel een pm sturen

Volgens mij is nicotine zelfs een anti-oxidant... ff opzoeken, hoorde het laatst ;)
Waarschuw beheerder
ligt eraan je moet gerichtte anti oxidanten hebben boyv

Waarschuw beheerder
Er zijn gevallen bekend waarin een opkomende verkoudheid verdwenen was na ecstasy-gebruik

Dit is toch wel bekend lijkt me, doe het maar eens als je verkouden bent, de verkoudheid is dan echt snel over. Denk omdat je lichaam alles in het werk stelt om die xtc eruit te krijgen, dat de verkoudheid dan een makkie is...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Mja, maar amfetamine zorgt, net als efedrine, voor verwijding van de luchtpijp en bronchiën, dus daar werk je ook een beetje de verkoudheid mee weg... dat heeft niet zoveel te maken met dat je lichaam de XTC weg wilt hebben denk ik.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Dit is toch wel bekend lijkt me, doe het maar eens als je verkouden bent, de verkoudheid is dan echt snel over. Denk omdat je lichaam alles in het werk stelt om die xtc eruit te krijgen, dat de verkoudheid dan een makkie is...laatste aanpassing 26 oktober 2005 18:04

Fout, doordat je lichaamstempratuur omhoog gaat, worden die bacteriën gedood (Een beetje hetzelfde als met een griep zeg maar), dat is de reden dat een verkoudheid na gebruik kan verdwijnen. Maar je word er ook zeker weer eerder ziek/ verkouden van, dit doordat je weerstand na gebruik ook daalt, dus ben je weer vatbaarder. Maar het klopt wel ja dat een verkoudheidje of keelpijn oid weg kan zijn na zo'n avond.

Verder is het gewoon hartstikke schadelijk. Voor hart, nieren, lever, hersenen.... maar goed als je het een beetje met verstand doet en niet te vaak, is dat maar miniem, doe je het in overmaat krijg je er geheid problemen mee, maar dat is met alcohol idemdito.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
snoep verstandig! (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
Er zijn gevallen bekend waarin een opkomende verkoudheid verdwenen was na ecstasy-gebruik

3 keer van de griep afgekomen door naar een feest gaan :9

Volledig geestelijk ontspannen + lekker zweten en veel water drinken (Y)
zkr weten is xtc schadelijk...:jaja:

daarom vind ik dit:
Bier Is Beterrrrrrrrrr:jaja: :bier:

en POGO!!!:@:@:@

join the Pogo-Army zet [P-A] in je naam!!

Waarschuw beheerder
haha heb je hem weer pogo army guy:P
fruitella!!!!(Y)
zeker lekker Fruitella en dan lekker POGO met mijn maten!!:@:@:@ en lekker :bier::bier::bier::bier:

PS heb je een bakkie wat is je frequentie mijne is 106.80 naam = Rubberen Annie :bier:

join the Pogo-Army zet [P-A] in je naam!

Waarschuw beheerder
heb wel een bakkie koffie maar die krijg ik niet op 106.80

Waarschuw beheerder
:vaag: pogo:/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van KNETTERHARK op woensdag 26 oktober 2005 om 17:41:
Weit wirre wore waer ick proat ner,
ick sie gij tog nie voar dei vulle 100 proacint an :nee:

ien den dei'es mut daer uk mit noakke nuw els ick
KUM NAER DEN DEI'E TU!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Un an ien gewoarsint menst tielt voar 2........:nee:

Uw praet rieckt moar en rieckt moar heus da stinckt hard'r dan den luhlcoeck van d'n aerdappelpraeht van gij staenkménnèke!!!!!

Vuihle vreckneck der düzend bloehmBOLLE!!! Wahnnéér kriegt gij vehrstand mette gij bohlle kohp!!!

Uitspraak van KRANKENSTYN op woensdag 26 oktober 2005 om 16:18:
Diew nui niegt on den die'e weeht wor ie mie proat hiere

Moake door snahts ben gij dom gebor'n!!!Van dahr dak roept met vollen crop: De clapmuts moet haes-op stinckende Knätterhürk! Ai seg, wie sout ick verdragen dombo met gij domohr!?!?

Ick wiet zehker da als windt die blaest, Siet GIJ hem met sijn knapsack pep in der haest, gelijk een juhnck die raest, Dit stuck bemerck en den pep wegraest!!!!!

Den Vuihlen Pehp'slet!!!! Da u'dem wegkaelft haft'n Kohn da nie den Taehlmisbruick!!!

Waarschuw beheerder
donateur
ach ja boeiend gewoon bot raar gaan :vaag:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 28 oktober 2005 om 12:16:

Jeht da died'n weij vroehg'r ohk, maer daes klaerbleijckelijck kompleeht fauth geloop'n denke ghij da ohk nieht?????

Waarschuw beheerder
Bullshit pille zijn egt wel schadelijk kijk maar is hoe je eruit gaat zien als je vaak pille vreet!

Als je er gewoon goed bij eet en een beetje aan je nachtrust denkt ga je er evcht niet verrot van uit zien hoor...ALs je een heel weekend bier zuipt en niet slaapt zie je er denk ik verotter uit als dat je aan de snacks gaat :jaja:

Bier Is Beterrrrrrrrrr

En mensen die veel bier zuipen zien er op latere leeftijd zeker veel beter uit :vaag:

Vooral liters bier zuipen me jong....Maar ik slik niet!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van KRANKENSTYN op vrijdag 28 oktober 2005 om 12:50:
Jeht da died'n weij vroehg'r ohk, maer daes klaerbleijckelijck kompleeht fauth geloop'n denke ghij da ohk nieht?????

ja dat denk ik ook wel maja je weet van te voren wel hoe slecht drugs voor je is !
Waarschuw beheerder
Ik denk ook dat de meeste schade wordt veroozaakt door de gebruiker zelf... Als je zorgt dat je je aan de "regels" houdt (om de 6/8 weken, water drinken, enz) denk ik dat iemand met een gemiddelde conditie zonder al teveel problemen MDMA kan gebruiken hoor...

Verder vind ik de schadelijkheid vergelijken met andere drugs een beetje zinloos, alcohol zorgt er bijvoorbeeld niet voor dat je serotonine-receptoren zich terugtrekken na een avond flink zuipen, die veroozaakt weer andere dingen.

Dussss: gebruik met mate en met maten, dan komt het goed ;)

Waarschuw beheerder
daarom ook alcohol en drugs lekkerder bestaat nie !!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op vrijdag 28 oktober 2005 om 13:44:
ja dat denk ik ook wel maja je weet van te voren wel hoe slecht drugs voor je is !

Waarschuw beheerder
alcohol is slecht
drugs is slecht
roken is slecht

iedereen zeurt erover blabla
maar toch doet iedereen het haha

Waarschuw beheerder
hahaha xtc is zeker niet onschadelijk

Waarschuw beheerder
Elke soort drug is slecht voor je! :) ...

Gevolgen lange termijn: Er is onderzoek gedaan naar de schadelijkheid van XTC. Vermoedelijk kan gebruik van XTC leiden tot veranderingen in de hersenen met aantasting van het geheugen, de concentratie en de stemming (depressiviteit). Het gevaar neemt toe naarmate meer en vaker gebruikt wordt. Het is niet uit te sluiten dat ook eenmalig gebruik al tot zo'n effect op de hersenen leidt. Het is nog niet bekend hoe ingrijpend dit is en of het blijvend is. Ook is nog onduidelijk welke invloed XTC heeft in combinatie met andere middelen. Slikken van XTC is riskant, ook al is het maar voor één keer.

Waarschuw beheerder
donateur

is inderdaad waar.. was bij mij ook zo

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 22:54:
Vermoedelijk kan gebruik van XTC leiden tot veranderingen in de hersenen met aantasting van het geheugen, de concentratie en de stemming (depressiviteit). Het gevaar neemt toe naarmate meer en vaker gebruikt wordt. Het is

dat s ook wr waar

Waarschuw beheerder
donateur
boeie gewoon door gaan!~!!

we weten toch wel dat drugs slecht voor ons is...
maar ja het is niet anders!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van inactief op zaterdag 29 oktober 2005 om 10:02:
boeie gewoon door gaan!~!!

Ach ja boeiend gewoon bot raar gaan :vaag: :jaja:

Waarschuw beheerder
Tuurlijk, en ik ben de paashaas!!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 31 oktober 2005 om 13:36:
Tuurlijk, en ik ben de paashaas!!!

Met of zonder hangoren/flaporen???
Waarschuw beheerder
Ik weet mn naam niet meer joh.. vergeet m steeds :S
Waarschuw beheerder
donateur
Ik denk dat het schadelijker is als je dagelijks een pakje sigaretten rookt, dan dat je eens in de zoveel weken een pilletje slikt.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dre zuurkool op dinsdag 1 november 2005 om 14:43:
xtc maakt hersendood

Hoe weet je dat je ben pas 19.
Heb je al ervaring dan? Ben je wel vroeg begonnen.
Waarschuw beheerder
hey iemand had mijn een prive bericht gestuurd... ik ben alleen zijn naam nu kwijt geraak in mijn inbox dus ik beantwoord zijn vraag wel even hier

iemand vroeg hoeveel vitamines nodig zijn voor het mininieme schadelijk effect van xtc... vanuitgaand dat er testen op ratten zijn gedaan waarbij de braindamage aanzienlijk omlaag ging door middel van toegediende vitamine c ( het was dan wel zoiets als 10 gram wat ze toevoegden).

Mijn advies is om voor het begin van de avond een a tot zink tablet te nemen en dan voor elke pil die je slikt en voor wanneer de avond weer voorbij is nog eentje te slikken op de weg naar huis. Zorg voor vet voedsel erna! Als het goed is zal je door die a tot zink tabletten ook minder moeten gaan tandenknarsen door het magnesium wat erin zit. Uit studies is gebleken dat dit 'jaw tension' kan voorkomen.

Wees verstandig als het op drugs aankomt mensen!
Waarschuw beheerder
Hey peeps,
zouden jullie willen helpen met een onderzoek dat naar XTC-gebruik, waardoor we mensen kunnen helpen zo weinig mogelijk schade te ervaren door XTC-gebruik?
Het staat op http://www.partypanel.nl. Het is (als het goed is :-)) leuk om te doen, en je kunt prijzen winnen door 'm in te vullen. Je gaat door 5 verschillende zalen heen, met verschillende muziekstijlen. En je kunt zelf je interviewer kiezen :-)
Bovendien wordt je op de hoogte gehouden van de resultaten van ht onderzoek als je meedoet. Als je vragen of opmerkingen hebt, stel/maak gerust!
Waarschuw beheerder
Word er niet meer gereageert?? Lijkt me toch wel een onderwerp voor PF !!

Waarschuw beheerder
De wetenschap neemt nu aan dat MDMA neurotoxisch is, met uitzondering van 125mg in de 3 maanden.
Helaas blijft het hier niet bij en slikt het gemiddelde feestbeest al snel een pil of 3+ en meestal wat vaker dan 1x in de 3 maanden, dit mag misbruik genoemt worden.
De effecten op stemming en geheugen na veelvuldig gebruik van mdma kan niemand ontkennen, uitzonderingen daargelaten.
Ook HPPD syndroom wordt in verband gebracht met regelmatig (party)drugs gebruik (tracers, kleuren of andere zaken zien die er niet zijn).

Natuurlijk heeft MDMA gebruik ook zijn voordelen, na een prettige ervaring kun je er ook een goed gevoel aan overhouden waardoor het positief effect heeft op je geest.
De opkomende verkoudheid zou bij een enkeling(!) genezen worden door MDMA.

Conclusie is dat MDMA niet schadelijk is zolang je er maar een beetje slim mee omgaat, doe je dat niet en ben je een liefhebber van wekelijks doorhalen dan zijn er wel degelijk consequentie's op lange termijn.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 november 2005 om 15:46:
met uitzondering van 125mg

IDD alleen de DOSIS bepaalt of iets schadelijk is of niet.

als je teveel water drinkt beland je ook in het ziekenhuis.
Waarschuw beheerder
xtc is inderdaad nauwelijks schadelijk, je moet het gewoon zien als een roos.
Rozen maken manenschijn en daaruit ontstaat xtc, zo simpel is het.

Waarschuw beheerder
Antioxidanten RULE, voortaan alleen XTC nemen in combinatie met vitamine C
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 26 november 2005 om 00:41:
Antioxidanten RULE, voortaan alleen XTC nemen in combinatie met vitamine C

Vitamine c is nie de enige antioxidant
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 25 november 2005 om 15:46:
Ook HPPD syndroom wordt in verband gebracht met regelmatig (party)drugs gebruik (tracers, kleuren of andere zaken zien die er niet zijn).

Het verband is er nog niet hoor.
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PATS! op zaterdag 26 november 2005 om 13:30:
Vitamine c is nie de enige antioxidant

wat zijn antioxidanten en waar zijn die goed voor?
Waarschuw beheerder
donateur
ah ik ben er al achter B)
Antioxidanten beschermen het lichaam tegen zogenaamde 'vrije radicalen' en andere schadelijke stoffen die in het lichaam vrijkomen als gevolg van allerlei oxidatiereacties. Zogenaamde oxidatieve deeltjes komen vrij bij het vrijmaken van energie uit voedingsstoffen, maar zijn ook aanwezig in sigarettenrook en vervuilde lucht. Ook bij bepaalde ziekteprocessen, zoals ontstekingsreacties, kunnen veel vrije radicalen worden gevormd. Als ze niet tijdig worden uitgeschakeld, kunnen vrije radicalen schade aanbrengen aan lichaamscellen. Op die manier spelen ze mogelijk een belangrijke rol in het verouderingsproces en bij het ontstaan van diverse welvaartsziekten. Belangrijke antioxidanten in onze voeding zijn vitamine C en E, maar ook een groot aantal bioactieve stoffen hebben een antioxidantwerking.