Ik wil even een klein stukje kwijt, misschien interresant voor jerkbait vissers die afentoe reizen en altijd gelul krijgen met het vervoer van een stok van 2 meter:
Ik ging laatst naar een hengelsportzaak hier in de buurt om een 2delige-jerkstok uit te zoeken. (Ik dacht aan de Rozemeijer Jointed Jerk)
Helaas hadden ze die niet, of iets wat erop leek.
Alleen een paar stokjes maar die waren met tests als 25-40 en zelf kleiner.
Ik ging naar de man die daar werkt en vertelde hem dat ik een jerkstok zocht die je makkelijk op reis kon nemen (2 delig dus) en die een flinke test had, zodat ik met de zwaardere jerks kon vissen.
Hij liep naar een rek waar ik al gekeken had en pakte een hengel waarvan ik dacht dat die 1 delig was.
Ik wou net 'Maar dat is toch..' zeggen maar hield mijn mond,
de winkelmedewerker haalde deze hengel uit elkaar, hij bestond uit 4 delen!
Dat zag ik wel zitten, maar ik had mijn twijfels over hoe dit stokje in praktijk het zou gaan doen.
De winkelmedewerker kon blijkbaar gedachten lezen;
hij deed de hengel weer in elkaar en gaf hem aan mij.
'Probeer eens' zij hij.
Ik ging even goed staan en begon tikken en rukjes te geven via mijn pols tot de hengel top.
Soepel en strak!
Ik keek even op de hengel op te zien wat voor merk en model het was, en ik schrok me dood!
Het was een Shimano Exage S.T.C (Shimano Travel Concept)!
Ik wist niet eens dat Shimano zulke hengels had!
Ik kocht 'm meteen! Alle 4 delen gingen in een hoes, en die ging in een luxe koker die makkelijk in je koffer past! Perfect toch!?
Die middag ging ik gelijk naar een watertje in de buurt om dit stokje 'beter te leren kennen'.
Alhoewel ik zijn exacte test niet weet, ging vissen met jerks van 100 gram soepel en makkelijk.
En het jerken zelf was ook gewoon goed!
Ik ben heel blij dat ik dit stokje heb aangeschaft en het is zeker een aanrader voor de mensen die dezelfde problemen hadden als ik!
Prijs is 90,00 euro. Niet goedkoop, maar je krijgt zeker weten waar voor je geld! Echte Shimano kwaliteit, niet te vergelijken met de stokjes van ome Bertus!