Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 11:23:veul te skon allemoal
wa is veul te skon dan allemoal
Brabant is de mooiste taal
kan wel, maar brabantS is kut
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 11 juni 2005 om 17:42:uhm houdoe zeg je als je gaat..nie als groet...
Wie zegt dat dan??
Uitspraak van verwijderd op maandag 6 juni 2005 om 17:11:een veel bekende afkorting bij mij en vele vrienden uit Brabant =
H&B
GHE!
Maargoed, houdoe
vind dat 'ons mam' en 'ons pap' altijd vaag klinken
Hahhaa "oens ma" en "oens pa" hahaha
Dat is eigenlijk gewoon plat&boers, er zijn maar weinig woorden die door de meeste brabanders echt gebruikt word in alle lagen van de maatschappij en dat is toch wel "houdoe"
Of dit het mooiste woord is betwijfel ik ("knijne" ipv konijnen vind ik beter klinken ), maar het is zeker wel het meest gebruikte en bekendste brabantse woord!
laatste aanpassing
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 10:31:en jullie pa/ma
Gullie snappen er helemal niks van, het is gullie pap en gullie mam.
Ik ben geen Brabantse van oorsprong maar ben toch gek op dit taaltje geworden hoor.
En ik zeg ook altijd Houdoe. of ik nou in Amsterdam ben of gewoon lekker thuis. Vind 't gezellig klinken.
Oja, d'r zit ook een betekenis achter he..."Hou je goed" betekent het eigenlijk (Houdt U). Dus dat is toch wat anders als gewoon Dag of Doeg zeggen.
Daarom vind ik het ook gewoon leuk klinken.
Daarom vind ik het ook gewoon leuk klinken.
appetjoek
ik toch wel
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 juni 2005 om 16:29:betekenis 8ter houdoe? juist jah en waar komt haje dan vandaan?
Ik weet niet precies hoe dat met het Limburgse Hoije zit. Zou dat misschien ook een verbastering van "Hou je" kunnen zijn?
Geen idee eigenlijk. Van Houdoe weet ik het iig wel zeker.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 14 juni 2005 om 16:29:en waar komt haje dan vandaan?
Uitspraak van Wackiejacky op maandag 13 juni 2005 om 22:27:Oja, d'r zit ook een betekenis achter he..."Hou je goed" betekent het eigenlijk
Kun je hier geen link tussen leggen?