Partyflock

Forumonderwerp · 781745
2 volgers · 28672x bekeken

Waarschuw beheerder
donateur
Voor iedereen die last heeft van virussen, hier het grote anti-virus topic.
Plaats hier je tips, en je virus vragen/meldingen/opmerkingen.

Hier alvast wat tips:

de gouden regel is:
Voorkomen is beter dan genezen.

online virus scannen:
http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp
http://www.pandasoftware.com/activescan/

Hier kun je jouw virus vinden:
http://www.trendmicro.com/vinfo/virusencyclo/default.asp

hier zijn de rondwarende virussen te vinden:
http://www.norman.com/Virus/List_of_detected_viruses

Ook moet je een virusscanner hebben geinstalleerd, en deze up to date houden. Hier zijn enkele websites waar je virusscanners kunt downloaden.

Kaspersky Antivirus: http://www.kasperskylab.nl/index_nl.html
Symantec Antivirus: http://www.symantec.nl/
Panda Antivirus: http://www.pandasoftware.com/
AVG http://www.grisoft.com
Avast Antivirus: http://www.avast.com/ of www.freeav.com
Mcafee http://www.mcafee.com
Mks anti virushttp://english.mks.com.pl/products-description.html

Bestanden wat je niet moet openen via je msn of mail zijn bestanden die eindigen op : *.pif, *.scr , *.com, *.exe, *.bat (ook worden de virussen vaak in zip bestanden ingepakt, al dan niet met wachtwoorden. Scan deze dan eerst met een virusscanner)
Hoe persoonlijk ook je mail lijkt, dit is meestal een virus.

Hopelijk staat er al een basis aan informatie in deze topic (F)
Sterkte.

edit: toevoegingen gedaan
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van permanent verbannen op zondag 15 november 2009 om 16:47:
Je geheugen is 3 Gigabyte (3061 mb) en je gebruikt 1.93 Gb daarvan. Da's wel een beetje veel eigenlijk, wat heb je allemaal open staan?

op dat moment aan photoshop prog, internet explorer, msn en mijn email :)

moet wel zeggen dat ie het op dot moment wel aardig doet
maar moet maar afwachten hoelang dat duurt (N)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Knuppel.. op maandag 16 november 2009 om 10:32:
Kun je nog een screenshot van het tabblad processen maken (in taakbeheer)
Sorteren op geheugen en het vinkje aanzetten dat alle processen van alle gebruikers zichtbaar zijn.

[albumelement=73448237]{element is niet toegankelijk} ·

Uitspraak van Knuppel.. op maandag 16 november 2009 om 10:32:
Draai combofix eens

Je gebruikt ComboFix beter niet, tenzij je hierom werd gevraagd door een ervaren Helper. Aangezien ComboFix een krachtige tool is, wordt het tevens ten sterkste afgeraden om enige actie te ondernemen, gebaseerd op de door ComboFix getoonde informatie zonder toezicht van iemand die hiertoe degelijk werd opgeleid.

:lol: :x uhuh
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 15 november 2009 om 14:12:
Vista : extreem traag

Is ook troep :[ Overstappen op Windows 7! :jaja:
Waarschuw beheerder
donateur
Problemen met me explorer.exe .. op alles waar ik een rechtermuisknop op uitvoer of een bepaalde map wil openen freezed deze. Iemand suggesties om van dit probleem af te komen? Systemrestore werkt iig niet :P

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Had laatst Malware Defense op m'n pc, heb hem nu volgens mij voor n groot deel verwijderd maar nu wil ik AVG installeren en bij de installatie geeft ie aan dat Malware eerst verwijderd moet worden.

Heb al n paar programma's laten scannen en nog steeds geeft AVG aan dat ie er nog opstaat.

Hellupie :')
Waarschuw beheerder
Ben je op zoek naar besturing systemen en /of programma's?

Ik heb alles op de plank.

pm me als je wat nodig heb

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stars_Stamper op donderdag 28 januari 2010 om 18:52:
Ben je op zoek naar besturing systemen en /of programma's?

Ik heb alles op de plank.

pm me als je wat nodig heb

Untouched heb ik ze nodig, maar ben vergeten op welke mail ik mijn technet heb, dus als je DIE heb, graag,
want ik kan ze nu niet downloaden.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Lorenzo :) op maandag 11 januari 2010 om 11:48:
Problemen met me explorer.exe .. op alles waar ik een rechtermuisknop op uitvoer of een bepaalde map wil openen freezed deze. Iemand suggesties om van dit probleem af te komen? Systemrestore werkt iig niet

vraag aan grootenboer jwz
Waarschuw beheerder
Uitspraak van [Dylan op maandag 26 oktober 2009 om 17:14:
ik probeer het maar ik ben niet bevoegd ( op me eigen pc ) om het bestand te openen :/
EDIT : gebeurde net weer foto kunnen schieten

Jooo dat heb ik ook een tijd lang gehad met m'n HP laptop. Uiteindelijk naar een computerzaak geweest, die hebben het kunnen fixen. Is WEL degelijk een hardware probleem. Kan alleen ff niet op de naam van het ding komen... Ze konden hebben er iig een nieuw onderdeel ingezet (was best makkelijk zelf te vervangen, maar als je niet weet wat het is..). Totale kosten kwamen bij mij op €120. Maar nu doet ie het ook weer volledig, en als nieuw :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Speedy Nick op zondag 22 november 2009 om 08:16:
Is ook troep Overstappen op Windows 7!

sukkel ligt aan de snelheid van je pc ik heb bijde al gehad net zo snel
Waarschuw beheerder
Lekker dan als je een Apple server 10.5 hebt met mail server zet dan je virusscanner uit doe je dit niet krijg je geen mail meer binnen en wordt er ook niks verstuurd virus scan software is out of date
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Me Norton anti virus geeft sinds vandaag aan dat Partyflock een onveilige site is. Als ik iets verder kijk op de melding zie ik dat er schijnbaar een trojan zit in een of ander .gif bestandje in iemands album. Wat doe ik hiermee? :P
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Toef op maandag 3 mei 2010 om 19:37:
Me Norton anti virus geeft sinds vandaag aan dat Partyflock een onveilige site is. Als ik iets verder kijk op de melding zie ik dat er schijnbaar een trojan zit in een of ander .gif bestandje in iemands album. Wat doe ik hiermee? :P

is al verholpen ;)
Waarschuw beheerder
Ik heb een vraagje..
In 2008 heb ik Norton Internet Security 2009 aangeschaft. Mijn abonnement daarvoor heb ik afgelopen november verlengd.
Nu heb ik sinds 2 maanden een laptop, waarop automatisch 60 dagen norton antivrus zat.

Die proefversie van Norton die al op me laptop zat, loopt nu bijna af. Ik probeer dus om mijn abonnement op deze laptop te krijgen. De Cd rom van 2009 heb ik nog, net als de productsleutel. Ik dacht dus ff simpel de cd erin te doen en zo mijn abonnement op deze laptop te krijgen.
Kreeg ik echter de melding dat Windows 7 Norton 2009 niet ondersteunt.

Heb al wat zitten zoeken en proberen, maar ik ben echt zo onhandig met zulke dingen.
De vraag is dus, hoe kan ik het abonnement wat ik al heb, op deze laptop krijgen?

Kon het antwoord op Symantec store niet vinden.. wie helpt me?
(K) :P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van rOxXy :[ op zondag 13 juni 2010 om 17:34:
Norton

=zelf een virus!
troep!!!
Waarschuw beheerder
Mandriva MCNlive, geen harde schijf meer, gewoon vanaf cd.
[img width=450 height=360 cacheid=001142cc002ea8530c809b741a02ace0a5]http://mcnlive.org/toronto/img001.jpeg.medium.jpeg[/img]
Ziet er gelikt uit, en werkt super..

Altijd een virus altijd spyware en andere rotzooi wat je schijf keer op keer verprutst, en elk jaar weer een schone instal doen pfffffffffffff
Snap niet waarom mensen nog met Windows werken.
laatste aanpassing

Artiest Hard-Tex
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Houtworm op donderdag 10 september 2009 om 12:13:
beste anti virus is toch gewoon ubuntu op je pc instaleren geen omkijk naar virussen en oppassen wat je download

Haha mooie uitspreaak:)

Waarschuw beheerder
Ik gebruik linux. zonder anti-virus hoor;)

windows heb ik iig wel nodig voor bepaalde programma's die niet onder linux draaien. zoals fl studio en ableton. maar ik ben ook al bezig onder linux met muziek produceren met een aantal sterke programma´s;)

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is de beste anti virus?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 12 augustus 2010 om 01:54:
Wat is de beste anti virus?

Ik vind Antivir.
Omdat hij weinig geheugen van je pc vraagt.
Daardoor blijft je pc snel.

En hij vind alle virussen en ook nog eens spyware.

Tijdens de installatie alles gewoon zo laten staan zoals hij aangeeft.
Registratie kan je gewoon overslaan.
http://download.cnet.com/Avira-AntiVir-Personal-Free-Antivirus/3000-2239_4-10322935.html?part=dl-10322935&subj=dl&tag=button&cdlPid=11012914

Enige kleine nadeel van Antivir is.
Dat hij dagelijks 1 popup laat zien, Kan je een betaalde versie nemen.
Maar die popup kan je gewoon weg klikkien op het kruisje boven (rechts)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Family guy op donderdag 19 augustus 2010 om 13:37:
Ik vind Antivir.

Ik gebruik deze tegenwoordig ook, tot nu toe erg tevreden mee! draaide eerst NOD32, die was ook erg CPU vriendelijk echter hield de crack er op een gegeven moment mee op O:)
du nu gratis maar wél legaal (Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 19 augustus 2010 om 15:40:
Ik gebruik deze tegenwoordig ook, tot nu toe erg tevreden mee! draaide eerst NOD32, die was ook erg CPU vriendelijk echter hield de crack er op een gegeven moment mee op
du nu gratis maar wél legaal

Je snapt toch wel dat een crack ook word gezien als virus hea XD?

Waarschuw beheerder
Ik gebruik deze tegenwoordig ook, tot nu toe erg tevreden mee! draaide eerst NOD32, die was ook erg CPU vriendelijk echter hield de crack er op een gegeven moment mee

Die mara fixes worden steeds bijgemaakt / opnieuw gekraakt en die vind ik toch echt het best (nod32) :D.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 20 augustus 2010 om 16:11:
Die mara fixes worden steeds bijgemaakt / opnieuw gekraakt en die vind ik toch echt het best (nod32)

kost weer tijd enzo.. en dat heb ik al te weinig :lol:

Waarschuw beheerder
Nee hoor:

- downloaden
- fix toepassen
- rebooten
- klaar

;)
Waarschuw beheerder
Zelf gebruik ik Avira Antivir Personal Edition, de freeware versie van Antivir. Werkt goed en de database wordt elke dag bijgewerkt. Je krijgt alleen wel iedere keer een pop-up bij het updaten, maar dat is niet storend. Bovendien kun je die met een trucje uitschakelen.

Wat betreft de onzin die gepost wordt over linux; pertinent niet waar. Door ubuntu of een andere distro te nemen ben je echt niet in 1 keer veilig.
Windows is net zo veilig als Linux en OSX. Alleen doordat Windows het meestgebruikte OS is richten virusschrijvers hun pijlen daar op. Zou Linux het meest gebruikt zijn, dan zou dat als onveilig aangemerkt worden. Je ziet het nu ook wel bij Mozilla Firefox. Eerder toen firefox nog klein was had je ook de filosofie om firefox te installeren zodat je dan veiliger bent, omdat IE lek is.
Inmiddels heeft Firefox een aanzienlijk marktaandeel en zie daar de exploits en virussen al komen. Maar ook met Windows hoef je geen virus te krijgen. Dat ligt echt niet aan het OS.
Zelf heb ik in al die tijd nog geen enkele virus gehad en ik ben een Windows gebruiker.
Beste virusscanner is niet platform afhankelijk, maar zit tussen je oren. Daar kan niks tegen op. Gebruik allereerst je verstand, dat is het belangrijkste. Wees altijd achterdochtig en terughoudend en vertrouw niet zomaar iemand. Open daarom dan ook niet zomaar mails of bestanden, zelfs niet van vrienden. Kijk uit wat je download en waar je heen surft. En niet altijd klakkeloos maar op next klikken wanneer je iets installeert. Goed lezen is belangrijk.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van candesco op maandag 23 augustus 2010 om 13:08:
Alleen doordat Windows het meestgebruikte OS is richten virusschrijvers hun pijlen daar op

Niet helemaal waar gozert
Waarschuw beheerder
Als je student bent is NOD32 best goedkoop, heb het 4 jaar geleden voor 20 euro aangeschaft online en update elk jaar voor een tientje. Je hebt overigens wel een OV-nummer nodig om als student te kunnen registreren.

NOD32 werkt goed op de achtergrond (in tegenstelling tot achterlijke programma's als norton) en vraagt weinig van je CPU. Ik heb zelf in de tijd dat ik NOD32 draai nog geen problemen gehad.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
ik gebruik nog steeds nooit anti virus..

wisten jullie al dat mensen die anti virus maken virussen maken die doodleuk dat pakket inrollen?
het is een grote criminele tering zooi.. met anti virus krijg je alleen extra backdoors en worden er poorten open geknald.. om nog niet te spreken van de javascript problemen

voor de mensne met trage pcs begin eens met stoppen met terabytes aan troep op de schijven te zetteng .. zeker met die nieuwe download hype
ten tweede stop met vista dat loopt nog verrot op 12 gb intern en een i5 op 4 ghz
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Oh no ik heb een of ander trojaans paard op mijn computer die de hele tijd bij alles een of andere klotelink plaatst bij bijvoorbeeld mijn facebook en msn. Hoe kom ik er vanaf?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Iris_c op donderdag 23 september 2010 om 20:40:
Oh no ik heb een of ander trojaans paard op mijn computer die de hele tijd bij alles een of andere klotelink plaatst bij bijvoorbeeld mijn facebook en msn. Hoe kom ik er vanaf?

Hoe krijg je dat nou voor elkaar?

je kan de trial versie proberen: http://www.nod32.nl/download/trial/

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op maandag 20 september 2010 om 21:06:
voor de mensne met trage pcs begin eens met stoppen met terabytes aan troep op de schijven te zetteng .. zeker met die nieuwe download hype
ten tweede stop met vista dat loopt nog verrot op 12 gb intern en een i5 op 4 ghz

Ik download ook terabytes aan stuff, moet ik nu een probleem gaan krijgen :cry:, wat simpel zeg.

Uitspraak van Nickolas op maandag 20 september 2010 om 17:19:
NOD32 werkt goed op de achtergrond (in tegenstelling tot achterlijke programma's als norton) en vraagt weinig van je CPU. Ik heb zelf in de tijd dat ik NOD32 draai nog geen problemen gehad.

NOD32 _O_

Waarschuw beheerder
Ik zit met een probleem en hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb sinds vanmiddag het spyware programma 'antispy safeguard' op m'n computer zitten. Hij doet zich voor als een scanner en geeft allerlei besmettingsmeldingen, maar de enige besmetting is het programma zelf. Ik heb al wat rondgezocht naar oplossingen, maar daarvoor moet ik het internet op, en laat dat programma nu net al mijn browsers blokken, steeds Popped dat programma weer op dat ik moet registreren. :-s Ik kan gewoonniks doen. M'n virusscanners vinden allebei niks en ik kan de computer ook alleen opstarten via dat programma. Iemand hier ervaringen of tips?? Heel graag! Zit echt met m'n handen in het haar hier. BVD Rick

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik heb nog nooit anti virus gebruikt :)

Artiest Mindbreaker
Waarschuw beheerder
Vipre premium, heel onbekend, maar echt echt topsoftware!

De meeste 0day virussen zijn sowieso vaak niet te stoppen, dus antivirus is vrijwel nutteloos. Kijk gewoon uit met wat je download
Artiest W
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 5 oktober 2010 om 18:02:
k zit met een probleem en hopelijk kan iemand mij helpen. Ik heb sinds vanmiddag het spyware programma 'antispy safeguard' op m'n computer zitten. Hij doet zich voor als een scanner en geeft allerlei besmettingsmeldingen, maar de enige besmetting is het programma zelf. Ik heb al wat rondgezocht naar oplossingen, maar daarvoor moet ik het internet op, en laat dat programma nu net al mijn browsers blokken, steeds Popped dat programma weer op dat ik moet registreren. :-s Ik kan gewoonniks doen. M'n virusscanners vinden allebei niks en ik kan de computer ook alleen opstarten via dat programma. Iemand hier ervaringen of tips?? Heel graag! Zit echt met m'n handen in het haar hier. BVD Rick

heb em al een keer binnen gehad was opzich zo gepiept moest alleen ff weten wat het nu pcies was.

hij overlapte NOD32 , kon internet niet meer op ,outlook niet meer , alleen MSN , zodoende via via via erachter gekomen wat het was en wat ik moest doen.

Step 1. Repair “running of .exe files”.

Click Start, Run. Type command and press Enter. Type notepad and press Enter.
Notepad opens. Copy all the text below into Notepad.

Windows Registry Editor Version 5.00

[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\.exe]
[-HKEY_CURRENT_USER\Software\Classes\secfile]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\secfile]
[-HKEY_CLASSES_ROOT\.exe\shell\open\command]

[HKEY_CLASSES_ROOT\.exe]
@="exefile"
"Content Type"="application/x-msdownload"

Save this as fix.reg to your Desktop (remember to select Save as file type: All files in Notepad.)
Double Click fix.reg and click YES for confirm.
Reboot your computer.

Step 2. Remove XP Internet Security 2010, XP Guardian, Antivirus XP 2010 associated malware.

Download MalwareBytes Anti-malware (MBAM). Once downloaded, close all programs and windows on your computer.

Double-click on the icon on your desktop named mbam-setup.exe. This will start the installation of MalwareBytes Anti-malware onto your computer. When the installation begins, keep following
the prompts in order to continue with the installation process. Do not make any changes to default settings and when the program has finished installing, make sure a checkmark is placed next to “Update Malwarebytes’ Anti-Malware” and Launch “Malwarebytes’ Anti-Malware”. Then click Finish.

Step 2. Remove XP Internet Security 2010, XP Guardian, Antivirus XP 2010 associated malware.

Download MalwareBytes Anti-malware (MBAM). Once downloaded, close all programs and windows on your computer.

Double-click on the icon on your desktop named mbam-setup.exe. This will start the installation of MalwareBytes Anti-malware onto your computer.

Waarschuw beheerder
*Opgelost dankzij 'mindblaster'* :respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van candesco op maandag 23 augustus 2010 om 13:08:
Wat betreft de onzin die gepost wordt over linux; pertinent niet waar. Door ubuntu of een andere distro te nemen ben je echt niet in 1 keer veilig.
Windows is net zo veilig als Linux en OSX

Vind ik niet. linux is zoiezo een stuk veiliger. je moet je rechten herkenbaar maken als gebruiker om iets te kunnen installeren dmv admin wachtwoord. dus je kan als normale gebruiker niet zomaar dieper gaan graven in je root bestanden etc..

hier wordt het mooi uitgelegd.

http://www.kletskous.com/2007/09/14/waarom-linux-veiliger-is-dan-windows/

Waarschuw beheerder
Er zit bij windows 7 toch ook UAC. Voordat je iets installeerd word er gevraagd of je het wel wilt doen. Als je gewoon uitkijkt met wat je download etc is er totaal niks aan de hand. Als je een bestand niet vertrouwt upload je hem gewoon naar virustotal.

Als mensen zo'n stom zijn om een een .exe bestand te openen dat niet vertrouwelijk is vraag je er toch zelf om.

En trouwens geen enkele antivirus heeft echt nut, als een virus een dag oud is word het bijna door geen enkele scanner gedetecteerd. Ik heb zelf op virtual machine een paar testjes gedaan, en veel rogues kwamen gewoon door hoor, betaalde antivirus of niet.
Waarschuw beheerder
laatst nog een hardnekkige gehad
weet de naam niet meer
maar deed zich voor als anti virus en gaf steeds dreiging
en ik moest betalen voor de betere versie blablabla...

gelukkig altijd alle belangrijke dingen zoals foto muziek en romsop een externe schijf dubbel staan
dus gewoon heel de pc maar leeggegooid
kost alleen weer wat tijd om alles te instaleren
maar das niet anders

verders nooit problemen
draai hoofzakelijk op kasparsky

en je pc langzaam van een hoop troep ?
wat versta je onder troep.
heb haast 2 terra aan films en games en zooi erop staan
draait nog net zo best als eerst
en heb echt maar een simpel ding staan van een paar euro

als je je pc gewoon goed schoonhoudt is er niks aan het handje
Waarschuw beheerder
Ik ben een overtuigd fan van avast!; nooit problemen meer gehad :p.

Waarschuw beheerder
Avast laatst nog getest, liet 7 van de 10 virussen door :lol:
Waarschuw beheerder
wou ff zeggen dat kaspersky steeds kutter wordt. In 2005/2006 supersnel, hield virussen tegen voor de download was afgelopen, start super snel op, update ook binnen 5 seconden klaar..

Anno nu: pc start 20 seconden langzamer op door kaspersky, update doet hij met 2 kb per seconde in plaats van de 600/s toen, bij tijd en wijlen doet hij ongevraagd wat en eet 100% CPU voor enkele minuten.

Verder is de enige zichtbare vernieuwing de GUI en dat 'radar' plaatje dat onnuttig is en alleen maar resources eet..

Dus als ik de verhalen mag geloven neem ik volgende keer NOD32 dat veel sneller is.
Waarschuw beheerder
oh ja en kaspersky verneukt (bijna) alle uploads :'(
Artiest {SHOWLIST artist 11802, 16036}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Aquinox op zaterdag 23 oktober 2010 om 18:04:
Dus als ik de verhalen mag geloven neem ik volgende keer NOD32 dat veel sneller is.

:jaja:

Nod32 werkt perfect!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik gebruik deze tegenwoordig ook, tot nu toe erg tevreden mee! draaide eerst NOD32, die was ook erg CPU vriendelijk echter hield de crack er op een gegeven moment mee op

Niet vergeten dat je eerst de Self Defense functie moet uitschakelen he... dan rebooten en dan de fix uitvoeren.

Zul je zien dat de trial periode voor een hele lange tijd op 30 days blijft staan.

Waarschuw beheerder
Ik heb nu Vipre, ook een erg goede antivirus. Je merkt niet eens dat ie geinstalleerd is en werkt op de achtergrond.

Artiest System
Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 oktober 2010 om 13:58:
werkt op de achtergrond.

Dat doet elke virusscanner, simpele.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van permanent verbannen op donderdag 28 oktober 2010 om 09:36:
Dat doet elke virusscanner, simpele.

Hiermee bedoel ik dat ie heel weinig ram geheugen gebruikt. En de computer dus niet vertraagt