Partyflock

Forumonderwerp · 778483
4 volgers · 137758x bekeken

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Waarschuw beheerder
Ik wil een twee planten op mijn balkon zetten. Wordt de verkoop van stekjes nog gedoogd? Bij de growshop waar ik net was hadden ze ze iig niet.

En anders, ben ik nog op tijd met zaadjes of is het al te laat in het seizoen?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 19 juli 2005 om 20:24:
haalde vorig jaar 800 gram droge sjit van me planten, was nat ongeveer 1,2 á 1,3.......daar gaat je rekensommetje

Wel goed laten drogen ja :[

En dan nog ff curen en klaar is kees :D

;P
Artiest DanM
Waarschuw beheerder
Uitspraak van ½jeKaaS op dinsdag 19 juli 2005 om 21:29:
Wel goed laten drogen ja

En dan nog ff curen en klaar is kees

Goed laten drogen.....mag verwachten dat het na een heleboel weken in een kurkdroge schuur wel droog is...;) gewoon net als je het in de sjop haalt dus....ik wil wel genieten van mijn eigenteelt...;)

ennuh...wat is curen? nieuw woordje voor my ( in deze context)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 19 juli 2005 om 21:46:
ik wil wel genieten van mijn eigenteelt...

Dat wil iedereen natuurlijk (y)

Drogen doe je 2/3 weken ofzo op een temp van 18 graden, in het donker en zeer goed ventileren. Licht breekt THC af. Hoe langzamer het droogt hoe beter de smaak blijft.

Als het takje breekt, knak, dan je weed goed knippen. Men neme van die potten om groenten op het zuur te zetten (weet ff niet hoe 't heet, er zit een rubber ring tussen de deksel en pot). Leg daar je schoongemaakte, gedroogde toppen in, niet teveel er moet nog lucht inzitten. Sluit al je potten en zet ze weg op een koele, donkere plek. Elke dag een 30/40 minuten luchten, zo voorkom je toprot. Nu gaat elke week je weed zoeter en zachter smaken, je kan het gerust een paar maanden laten staan (y) Hoe lekkerder het wordt :D

Meer info over drogen en curen :D Volg de link:
http://overgrow.com/edge/showthread.php?t=548422

Het forum is te vinden op dit adres, het is engels, maar alles wat je wil weten kan je daar vinden:
http://overgrow.com/edge/

De 250 watt scrog veldjes daaro :kwijl:
Waarschuw beheerder
Kaas, die info.....:respect: (y) :D
Waarschuw beheerder
Geen dank (y)

Je weed drogen, wat je wil verpatsen, verpats je. Hetgene wat je voor jezelf houd, cure je ;)

Hoe gaat 't met je plantjes ? Vandaag was 't hiero wel aardig weer :D
Waarschuw beheerder
Hier was het erg wisselvallig ( Haarlem, bijna aan zee...;))
Plantjes maar een daggie binnen laten staan....;) en nu staan ze weer in de kast....:woepwoep:
Ze ruiken best wel sterk nu....als ik m verplaats hangt er een hele walm....;)

Nu moet ik wel ff zeggen, vorig jaar kocht ik redelijk duur zaad bij de Sensi Seed Bank in Amsterdam, die stonken al op enkelhoogte....:/ mja.....zal de soort wel zijn.....

Voorlpig gaat het beter dan verwacht....en dat voor het 2e jaar...;)

Waarschuw beheerder
ik hou 1/3 over meestal van de natte opbrengst .
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DanM op dinsdag 19 juli 2005 om 22:47:
en nu staan ze weer in de kast....

Gehehe ik ben bezig met me kast in elkaaar zetten :D

De 250 watt HPS, max light reflector en ballast zijn besteld en onderweg 8) Nu nog ff een afzuigertje en koolstoffilter en ik kan beginnen. Ik heb zaadjes van femaleseeds.nl besteld, grapefruit (y)

Het word de 1ste keer dus we zien wel wat 'r van komt :D Het zal wel scroggen worden als ik die foto's zo zie :yes:

Waarschuw beheerder
nou...gaat toch niet helemaal goed geloof ik met al die gele bladeren...t worden er steeds meer :S , ik heb er dus ondertussen al extra voeding in de grond gedaan en ik hoop dat dat t probleem was..

ff fotootje:
[img width=500 height=375 cacheid=00000045001af4038116047f1a00ddac7a]http://www.mijnalbum.nl/Foto=4NVWYWEP[/img]
[img width=500 height=375 cacheid=00000045001af40a260d5c7f1a00ddac7a]http://www.mijnalbum.nl/Foto=QAW7JQQB[/img]

t regende net, vandaar de druppels op het blad, maar je ziet inderdaad bruine vlekjes er op verschijnen, t zijn vooral de grotere bladeren....
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 08:45:
t regende net, vandaar de druppels op het blad, maar je ziet inderdaad bruine vlekjes er op verschijnen, t zijn vooral de grotere bladeren....

Ik weet niet wat het is, maar ziek is je plantje wel. Je kan hem voor de zekerheid een stuk van je gezonde planten afzetten. Zo slaat het niet over naar je andere lieverdjes :D
Waarschuw beheerder
En weer een update :D

[img width=360 height=480 cacheid=00000045001af434a5b05ced1a00ddadcd]http://www.mijnalbum.nl/Foto=6YKXVMO4[/img]
[img width=500 height=375 cacheid=00000045001af4380834c00c1a00ddadcd]http://www.mijnalbum.nl/Foto=NJGBU6PL[/img]

Waarschuw beheerder
te laat...ze hebben het alle vier :/

vorig jaar hadden we t ook, en dat was toen ze gingen bloeien, kijk maar:

[img width=360 height=480 cacheid=00000045001af43e599ba6451a00ddae15]http://www.mijnalbum.nl/Foto=THGUXTEM[/img]

ik denk dat t inderdaad voeding is....wat in die potgrond zat is natuurlijk nu op, omdat ze ook wortelstimulator hebebn gehad, kan ik me voorstellen dat ze dan nog meer voeding opnemen....

:S hoop wel dat t nog goed gaat......me lieve plantjes...;p

Waarschuw beheerder
kijk dat is nog es een goeie site:

http://members.home.nl/onimusha/bladproblemen.htm

kan dus een stikstof tekort zijn, teveel water, pff en nog een heleboel dingen.
Waarschuw beheerder
Ohw....Ellepel....zonde van je kindjes....:( sterkte ermee.....

Waarschuw beheerder
afwachten...
ze hebben nu deze voeding erbij:
[img width=126 height=170 cacheid=0013760e001af5de90866ab81a00ddb966]http://www.pbi.co.uk/images/products/130_b.jpg[/img]

Push-in plant food tablets giving a balanced monthly feed for all plants
Benefits: Feeds plants for up to 30 days
For pots, containers, hanging baskets and house plants
Easy to use and time efficient
Develops strong and healthy plants..

hmm...die tabletten heb ik dus, kan alleen nergens een nederlandse info ervan vinden
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 09:18:
te laat...ze hebben het alle vier

Das balen zeg :|
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 09:23:
kan dus een stikstof tekort zijn, teveel water, pff en nog een heleboel dingen.

Zo das inderdaad wel een nuttige site. Maar er kunnen zoveel dingen mis zijn volgens die site :s Dan zie je ook door de bomen het bos niet meer, wat nou het probleem is.

Ik hoop dat ze 'r bovenop komen (y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 20 juli 2005 om 11:02:
ze hebben nu deze voeding erbij:

Waarom haal je het niet bij de growshop vandaan je voeding ?

Waarschuw beheerder
geen idee.:)

ik had dit nog van vorig jaar:)
Waarschuw beheerder
ik zou ook gaan voor voeding van de growshop(heb het zelf ook) en dat is speciaal bedoelt voor wietplanten , dus ik zou groei en bloeivoeding van de groeishop aanbevelen :)

Waarschuw beheerder
ziet dr nie goed ell. kan inderdaad van alles zijn
Hier kun je dus duidelijk zijn dat de EC waarde niet is aangepast en de plant overvoed is gebleven. Door de overvoeding gaan de ademgaatjes in het blad verstopt zitten en verbrand het blad. Zeer goed spoelen, zodat in ieder geval de wortels kunnen beginnen met herstellen en ervoor te zorgen dat het niet nog erger wordt.

maar dit is een oplossing voor vele complicaties ,en denk ik wel noodzakelijk.
misch dat je een ph meter kan lenen van een kennis .en een fles ph min zodat je het water kan afmeten op ph waarde . dan neem je een emmer water maak de ph waarde op 5.5 (let op op een emmer spreken we over drupsgewijs toevoegen van de ph min :d ) en dan ga je spoelen :D ,wel belangrijk dat je gaten in je pot heb zodat het overtollige water weg kan lopen ,zorg dat dr geen voeding in t water of in jouw geval in de bodem zit .
zodat je alle zouten van de wortels kan spoelen . gooi dr gerust een emmer doorheen .maar alleen als dr gaatjes in je pot zitten omdat dan jet overtollige water weg kan lopen .is de aarde weer wat droger dan herhaal je dat weer doe dit ong een week lang spoelen is meestal een goede oplossing ,e verwijder t blad dat is aangetast .voor de zekerheid kan je een blad meenemen naar de growshop .en kunnen hun ook bekijken wat dr loos is ,maar meestal krijg je ook het spoel advies dan :d succes (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
vorig jaar had ik dat ook al die gele bladeren.
wat ik gewoon dee was de plant overpotten in een grotere pot of hem gewoon in de vrije grond zetten.
daarna ging het weer goed,de bladeren werden allemaal weer groen.
Waarschuw beheerder
Waar ik de meeste info vanaf haal is :Hennepdesk.nl

Daar staat echt super veel over van alles,over zieketes,ongedierte enzo....kweek schema`s live-verslagen...

Ehm dus als ik ongeveer 4 kilo nat heb : door 5 + +- 8oogr. droog ;) ben ik ook al wel tevreden mee, dat voor de 1e x met 5 plantjes,onder 800w.....dat is precies 1gr./w ;p

Daar doe ik`t wel voor ;)

Ellepel : succes met je plantjes.... (Y)
Waarschuw beheerder
donateur
kwam terug van vakantie en ze hebben het super gedaan!!!

ga vanavond maar weer wat foto's maken, de plantjes waar ik het minst van verwachte zitten de mooiste toppen op!!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Jappie.NL op woensdag 20 juli 2005 om 12:59:
dat is precies 1gr./w

Menig grower komt niet eens aan die gram/watt verhoudingen. Je kan trots zijn :respect:

Voor de 1ste keer is dat helemaal geweldig man (y)

Uitspraak van Jappie.NL op woensdag 20 juli 2005 om 12:59:
Waar ik de meeste info vanaf haal is :Hennepdesk.nl

Kijk ook eens op www.overgrow.com/edge/
Dat forum is 100x zo groot als Hennepdesk, het is alleen engels, dat wel :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Pure Joy op woensdag 20 juli 2005 om 15:26:
kwam terug van vakantie en ze hebben het super gedaan!!!

En hoe was je vakantie ?

Uitspraak van Pure Joy op woensdag 20 juli 2005 om 15:26:
ga vanavond maar weer wat foto's maken, de plantjes waar ik het minst van verwachte zitten de mooiste toppen op!!

Foto's :kwijl:
laatste aanpassing
ellepel geen voeding nu die gele blaaderen betekent dat ze overvoed zijn en dan ga ij ze nog meer voeding geven .

spoelen met water zorgen dat er gaten in de pot zitten

en dan 24 uur donker zetten kan de plant tot rust komen

Waarschuw beheerder
Uitspraak van (SDG)viking-mardell-shooto 4life op woensdag 20 juli 2005 om 16:22:
ellepel geen voeding nu die gele blaaderen betekent dat ze overvoed zijn en dan ga ij ze nog meer voeding geven .

spoelen met water zorgen dat er gaten in de pot zitten

en dan 24 uur donker zetten kan de plant tot rust komen

:yes:
maar na de spoeling wel weer rustig aan opbouwen met voeding omdat je dan waarschijnlijk je aarde gezuiverd heb van voeding
ja je moet dan wel weer rustig aan beginnen met voeding geven het lieft minder dan de aangegeven hoeveelheid.

een tip je ken beter niet die eigen huis en tuin

voeding gebruiken ga naar de growshop 1 liter groei en een liter bloei voeding ben je een euro of 16 kwijt ,ken der ook niets fout gaan en heb je nog plezier van je plantje ook

Waarschuw beheerder
want meeste tuincentra hebben geen goede voeding die is ingesteld op de cannabisplant :d
Waarschuw beheerder
[img]http://www.cannabis-forum.nl/album_pic.php?pic_id=5[/img]

dit zijn pas toppen!!!:D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
nee das waar,en behoorlijk jammer

dan zou ik ze ook niet fotograferen
en op partyflock zetten

ik zou ze wel willen hebben(y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
goede toppies :d had een keer bb gums die zo big waren :p
maar iedreen kan ze ze groot krijgen hoor :d licht gewoon aan de hoeveelheid watt wat je dr opzet :d
Waarschuw beheerder
(Y) bedankt voor die site :yes: maar ik lees toch liever alles in`t Nederlands;gaat net iets sneller en makkelijker ;)

Als het goed is komt zo een maatje van me langs met camera,kan ik eindelijk m`n plantjes showen ;)

word vervolgd.....:smoke:
Waarschuw beheerder
Nou jappie....ben benieuwd, laat die aarde schudden met je fotos....:p
Waarschuw beheerder
C:\Documents and Settings\Jasper\Mijn documenten\Mijn afbeeldingen
Waarschuw beheerder
denk niet dat dat werkt....:p
Waarschuw beheerder
What the FUCK !!!!!!! zo als jullie zien lukt het me neit om foto`s erop te zetten :@:@ ik moet er echt ff een expert bij halen.......helaas :s
Waarschuw beheerder
fototje.....open www.photobucket.com maak een accountje aan.....upload je fotos....;) er komt vanzelf een link the staan met [img]ervoor en erachter....die plaats je gewoon in je antwoord...:p piece of cake...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ehm nou zo gaat`t wel :s niet echt duidelijk maar ach ;) zo als jullie zien is`t een aardig oerwoudje aan`t worden ;)

:smoke: ik zal proberen om de rest er ook op te zetten...
Waarschuw beheerder
Mja....ik krijg een aardig idee van hoe het gaat bij jou....(y)

Waarschuw beheerder
jappie :d zo dan :smoke:
Waarschuw beheerder
600 gram van twee planten .
Waarschuw beheerder
de wiet boomstam
[img width=600 height=400]http://groups.msn.com/_Secure/0UgANA4cZqjPpnbw4BQYpg9SCuApEi6H0HZogcoZLeARZE8!KOCdwlNDF1E3uWHgpoP4pB4Lie5kciQHfnykzLa8Ek2Lwa0fn5KE2EO8*tg25QlJPovtS1RMXfcAEAi*L/rarigheid%20040.jpg?dc=4675490319863659322[/img]
Waarschuw beheerder
wow dude.....:x...;P

Waarschuw beheerder
Uitspraak van tolletje op woensdag 20 juli 2005 om 21:56:
de wiet boomstam

das nie knippuh maar zagen dan :d