Partyflock

Forumonderwerp · 773250

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb al eerder een topic geopend over honden en werken,maar daar kan ik niet meer op reageren...
Maar dit topic is net weer iets anders,dus ik vind dat hij nog wel een keer kan ;)
Ik vind chihuahua's (niet lachen 8) ) echt zo :lief:
en mijn vriend vond het eerst blaffende muizen,maar nu heeft hij foto's gezien van chihuahua's die niet op muizen lijken dus nu vind hij het ook wel wat...
Maar goed,wij werken allebei fulltime,dus dacht ik van,als ik dan honden neem,dan sowieso wel 2,anders zitten ze zo alleen heel de dag.
Chihuahua's zijn geen honden die van verre wandelingen houden en kunnen vaak zelfs poepen op de kattenbak :)
Ik denk dat ik voor 2 dagen ongeveer per week kan regelen dat ze tussendoor uitgelaten worden..
Voor de rest zijn ze alleen dan maar zodra we thuis zijn,gaan we er natuurlijk wel van alles mee doen (Y) en heel veel liefde en aandacht geven :lief:

Maar ik heb nog nooit een hond gehad,dus graag jullie mening hierover..want ik twijfel zo of ik niet beter gewoon een parkietje ofzo moet kopen (2 dan) omdat het anders zielig is..
Wat doet een hond eigenlijk als je er niet bent ??
Slapen ? Het huis mollen ? huilend zitten wachten totdat je terug bent ? Of gewoon gezellig met de andere hond spelen en dat het hun verder niet uitmaakt ?

Zeg maar eerlijk hoe je erover denkt,ik heb er geen verstand van en wil wel een goede beslissing maken,maar vind het wel een moeilijke.. :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het niet kunnen :nee:
Honden zijn erg mensgericht.. Die hebben veel aandacht nodig :jaja:
Als je dan thuis komt, dan eisen ze ook echt alle aandacht op en worden het van die aandacht vragende beestjes..
Als je nu 2 katten zou nemen, zou dat prima gaan, katten zijn meer gezelschapsdieren en niet zo mensgericht als honden..
Mijn moeder heeft met honden gefokt en zij zou nooit een hond geven aan mensen die beide hele dagen werkten en zelfs tussen de middag niet thuis kwamen..
Wat heeft een hond er nu aan dat er 2dagen in de week iemand komt om ze even uit te laten?? het gaat echt niet alleen om het poepen en plassen bij ze..
Maar om de aandacht die je hen geeft..

Ik zou het zeer sneu vinden voor die beestjes :jaja:

Waarschuw beheerder
donateur
Ok :) Lees nu dat ik veel te laat ben met mijn reactie..
Sorry :flower:
Maar goeie keus dat je geen honden neemt :)

Waarschuw beheerder
goeie keus meid :flower:
Waarschuw beheerder
2 chicka: 's ochtends laten we haar sowieso eerst uit voor ze eet, en meestal ook nog een half uurtje na het eten. Sowieso laten we haar nooit meteen na het eten uit, ik hou er zelf namelijk ook niet van om direct na het eten te gaan wandelen...
Waarschuw beheerder
Doe je goed Kaatje!!!

Zeker i.v.m. een evt. maagkanteling,dat wil je echt niet.....das zo eng en als je er niet snel genoeg bij bent overlijdt je hondje.
Waarschuw beheerder
inderdaad kaatje

het is onzin van die regelmaat bij honden

er komt in de natuur toch ook niet elke dag om 6 uur een konijntje voorbij

en ik blijf erbij neem je 2 honden uit t zelfde nest dan hebben ze geen problemen met alleen zijn.
krijg altijd alleen maar goeie reacties op hoe ze zijn.zijn geen zeurhonden.en de buren zeggen dat ze ze nooit horen.heb t wel eens opgenomen wat ze doen als ik weg ben.

spelen,slapen,spelen en dan eten en weer slapen

en dan als t vrouwtje thuiskomt lekker lang wandelen en buiten spelen
Waarschuw beheerder
donateur
he ik heb toch niet gezegd dat het verplicht is alleen dat mijn hond er bij gebaat is. En nee tuurlijk komt er niet elke keer om 6 uur een konijn bij. Maar goed als je het niet wil begrijpen prima. Ben blij voor jou dat je twee honden hebt die het prima doen op alleen zijn en samen, en dat ze goede reacties krijgen. Maar enige regelmaat in de bovenstaande activiteiten is wel te ontdekken dacht ik zo.
Waarschuw beheerder
Ik ben het met Chika eens dat regelmaat belangrijk is voor honden,en zeker wat betreft voeding,ontlasting en dus ook uitlaten en rennen.
En dat is ook eigenlijk alles wat ze zegt!!!!!
Niets meer en niets minder.
Waarschuw beheerder
Maak je niet te druk hoor, ik heb zelf 2 honden die ook gewoon alleen thuis kunnen zijn. Als ik er niet ben slapen ze volgens mij alleen maar en ze zijn dus wel erg lui geworden. Het hangt er maar net vanaf hoe je ermee omgaat. Als ik in het weekeinde thuis ben dan loop ik ook niet hele dagen te zeulen met die beesten en krijgen ze ook zeker niet de hele dag aandacht.

Zolang ze maar ruimte hebben is er niets aan de hand. En dan kunnen die van mij niet eens op de kattenbak. Bovendien heeft een hond geen besef van tijd dus ze weten het niet eens of je wel of niet lang weg bent. Net zoals ze wel "iets" missen als je er niet bent maar niet concreet jou missen als je aan het werk bent. Ze zeggen alleen dat honden hun behoefte moeten doen en dat is moeilijk als je 10 uur lang niet thuis bent, maar goed die kattenbak is dna een simpele oplossing. En die van mij zijn er gewoon op getraind dat ze hun plas wat langer op moeten houden.

En dat blaffen, dat heb je zelf moeilijk in de hand. Zit ook in het beestje. Wel vanaf het begin aanleren dat je er ook wel is niet bent. Oh ja, en als je van huis bent gaan ze vaak slopen dus alle schoenen van de vloer. Gaat meestal na een aantal maanden, zeg ongeveer 8, weer over. Maar dat is mijn ervaring.

Kortom, als je ze ruimte, liefde en aandacht kan geven is er niets aan de hand. Doen dus!!
laatste aanpassing