Partyflock

Forumonderwerp · 772209
9 volgers · 51249x bekeken
Waarschuw beheerder
+1
Iedereen kent het wel, je bent bezig met een track, maar weet niet wat je er verder mee moet doen. Dus laat je het liggen en ga je verder met iets nieuws. Deze stukjes kunnen soms toch nog wel erg vet klinken! :yes:

Ben benieuwd wat voor moois er uit jullie ouwe doos tevoorschijn komt!

(heb je geen plek om snel iets naar toe te uploaden?, dan raadt ik www.yousendit.com aan)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Unbroken op dinsdag 1 december 2009 om 20:23:
tis nog wel een beetje kaal
maar daar moet ik nog aan werken!

Vind het een beetje eentonig, misschien iets meer variatie in de percussie...

Uitspraak van verwijderd op woensdag 2 december 2009 om 00:12:
Om hier nog eens wat te posten. Een preview van men nieuwe track.

Vind de kick wat heavy, die wobble (/off-beat bass) klinkt wat dof ofzo..
Misschien niet helemaal goed omschreven, maar goed ;)
Waarschuw beheerder
zal vanavond een kijken wak nog heb, moet nog giga's aan snippets hebben:D

heb wel een 2 tal hardcore "productjes" zo goed als beluisterbaar.

HieR klikken!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op woensdag 2 december 2009 om 14:10:
ind het een beetje eentonig, misschien iets meer variatie in de percussie...

jep klopt

tis nog vrij saai
idd percussie

thnx!
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DOOD-LOOD op woensdag 2 december 2009 om 14:19:
heb wel een 2 tal hardcore "productjes" zo goed als beluisterbaar.

tip: Koop monitor speakers ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van NovaStyle op woensdag 2 december 2009 om 17:03:
het moest er toch eens van komen.. braincracking dubstep remix

http://www.speedyshare.com/files/19584312/NovaStyle_-_Braincracking.mp3

als iemand de mankementen zou willen 'aanwijzen' kan ik weer verder ik twijfel nogal over de mix etc etc.

kwa style spreekt het me zoiezo aan:D

kick clipt te veel laag en je snare die moet juist meer laag bevatten
braincracking sampletje is mij teveel uitgemolken:(
verder klinkt het wel lekker rauw
alleen de mix is erg rommelig!

kan wel vet worden dit(Y)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op woensdag 2 december 2009 om 16:32:
tip: Koop monitor speakers ;)

i know dude, ik had toen ook nog geen headphone;) ma als goed is had ik het erbij gezet dat geluid niet al te best was omdat ik A niet kan masteren. B was ik dus vergeten:D daarbij komt dat youtube het geluid compresst als een jeukende zak, waardoor sommige tonen niet eens hoorbaar zijn:( mja had effe geen keus. al kijken of ik een losless kan planten dalijk.

maar waar mij voor het even om gaat: wat vond ge van het nummer zelf?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op woensdag 2 december 2009 om 16:32:
tip: Koop monitor speakers

dit is wat ik ook wou zeggen:P
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Unbroken op woensdag 2 december 2009 om 20:14:
kwa style spreekt het me zoiezo aan:D

kick clipt te veel laag en je snare die moet juist meer laag bevatten
braincracking sampletje is mij teveel uitgemolken:(
verder klinkt het wel lekker rauw
alleen de mix is erg rommelig!

kan wel vet worden dit(Y)

kan ik wel in mee gaan, vind in begin die kick niet echt lekker zuiver.
mja dat ken ook komen door me speakers, god bless me dat me krk'tjes eraan komen:)
later alleen nog de bij-passende sub aanschaffen:)

weer on-topic: is wel een goeie opzet nou nog de afwerking en den duur;)
Waarschuw beheerder
maar mensen laat effe wat feedback achter negatief of positief. dan weet ik of ik nou eindelijk de goeie kant op ga of dat ik beter kan stoppen.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Unbroken op woensdag 2 december 2009 om 20:21:
dit is wat ik ook wou zeggen:P

de krk vxt 8 zijn onderweg. bijpassende sub laat ik nog effe staan tot ik weer beetje gespaard heb:P
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DOOD-LOOD op woensdag 2 december 2009 om 22:13:
maar mensen laat effe wat feedback achter negatief of positief. dan weet ik of ik nou eindelijk de goeie kant op ga of dat ik beter kan stoppen.

track 1: kinderdisco melodie, vocal is irritant, kick met dist klinkt dof (geen laag)

track 2: klinkt al beter.. gesampled of zelf gemaakt?
Waarom laat je de kick zachtjes doorlopen als de vocal er in komt? Je kan em er beter uitgooien en er daarna weer inknallen..

Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op woensdag 2 december 2009 om 14:10:
Misschien niet helemaal goed omschreven, maar goed

Snap niet goed wat je bedoelt maar ik vond de kick ook beetje dof klinken. Heb nog geen EQ gebruikt maar dat komt nog wel. Mss dat ik het zo wat beter krijg. ;)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op donderdag 3 december 2009 om 12:02:
track 1: kinderdisco melodie, vocal is irritant, kick met dist klinkt dof (geen laag)

klopt, vond het moeilijk een passende bass ondersteuning te vinden/maken.
hehe kinderdisco, moest een beetje early aandoen. wat ik zelf wel geslaagd vind.
maar zal kijken of ik toch een mooie ondersteunig kan vinden, wat is er mis met de vocal? irritand qua toon hoogte, of echt de opzet ervan.

Uitspraak van The Insurgent op donderdag 3 december 2009 om 12:02:
track 2: klinkt al beter.. gesampled of zelf gemaakt?
Waarom laat je de kick zachtjes doorlopen als de vocal er in komt? Je kan em er beter uitgooien en er daarna weer inknallen..

tja de vocal komt sommige mischien bekend, komt namelijk uit "Shaw shank redemtion"
de bass is een uit elkaar getrokken dnb sample waar ik de nodige filters en dist aan heb toe gevoegd. lekker punchy gemaakt met een 2 spoor parameter EQ:) maar heb hem net effe aangepast:P klinkt idd stukken beter zonder die beat in het begin. zal hem vanavond hier posten

Uitspraak van Unbroken op dinsdag 1 december 2009 om 20:23:
ik had de link even wegehaald want heb het al stukken beter gemaakt inmiddels

tis nog wel een beetje kaal
maar daar moet ik nog aan werken!

feedback is zeer welkom

word lekker:kwijl:
Waarschuw beheerder
http://www.speedyshare.com/files/19600134/DOOD-LOOD_-_the_first_night_v2.mp3

is de nieuwe versie, laat uwe kritiek er maar op los:lol:

edit: ik zie net dat er een spoor uit stond, vanavond upload ik de versie met het missende spoor.
wel even feedback achter laten over de veranderingen. die zijn duidelijk hoorbaar. heb hem nu ook effe met headphone een beetje geprobeert te masteren, nogmaas ik ben geen ster in masteren. sterker nog ik kan het helemaal niet, maar de piekende vocals heb ik een beetje gedempt
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van DOOD-LOOD op donderdag 3 december 2009 om 15:58:
wat is er mis met de vocal?

Uitspraak van DOOD-LOOD op donderdag 3 december 2009 om 15:58:
de opzet ervan.

Te snel gepanned, vind ikzelf best irritant, maar misschien geld dat voor andere niet...

Uitspraak van DOOD-LOOD op donderdag 3 december 2009 om 16:09:
heb hem nu ook effe met headphone een beetje geprobeert te masteren, nogmaas ik ben geen ster in masteren. sterker nog ik kan het helemaal niet

Moet je ook pas doen als je track helemaal af is, heeft nu nog weinig nut eigenlijk...
Hoelang duurt het nog voor je monitoren er zijn? dan zal alles ook weer anders klinken en kan je weer aan de slag ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van The Insurgent op donderdag 3 december 2009 om 16:27:
Hoelang duurt het nog voor je monitoren er zijn?

haha met kerst:P moet ze laten inpakken voor onder de boom:D wil me zelf nog effe warm houden:P
Uitspraak van The Insurgent op donderdag 3 december 2009 om 16:27:
Te snel gepanned, vind ikzelf best irritant, maar misschien geld dat voor andere niet...

hehe heb hem niet gepanned:P heb dat sampletje gewoon effe met de losse hand uit elkaar geschoefd en er een beetje mee zitten spelen. originele sampletje is 2 maal te horen in het nummer;)

Artiest {SHOWLIST artist 48873, 23791}
Waarschuw beheerder
[ Hardstyle ] Een preview van onze nieuwe track Infinity op: http://www.myspace.com/mach2music

Feedback is zeer welkom! :)
Waarschuw beheerder
Heb een dag/nachtje aan een ietwat andere stijl dan normaal gewerkt.
Vond het zelf wel grappig klinken zelfs zonder percussie :)

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden..
Hij staat onder ''Previews''
www.TheInsaniac.tk

Ook heb ik mijn ''Succes'' snippet afgerond maar daar heb ik een apart topic voor aangemaakt.
https://partyflock.nl/topic/1081241:Hardcore_The_Insaniac_Succes

Grtz!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Heb ook weer iets nieuws

EEN gratis 909 uit BDX 1.2 beetje camelcrusher /blood over drive geautomatiseerd bij PRE AMP / en compressor bij compressor de treshold automatiseren.. beetje fast dist erover EQ2 en op de master nog wat EQ2 voor het laag (fruity loops bug.. dus je moet wel op de master laag gaan instellen).. de gil gecreëerd met een guitar rig distortion bak af en toe open en dicht pleuren

http://www.speedyshare.com/files/19819788/testen.mp3.mp3
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thriving in the shadow op dinsdag 15 december 2009 om 14:43:
3 jaar oud, nog voor ik studio monitoren had.
Dat is de fout geweest. Krijg de kick niet lekker en de begin synth ook niet meer.

Kan er niet zomaar een andere onder plakken want dan klinkt de rest niet meer.
Dus of opnieuw beginnen of in de prullenbak

http://www.speedyshare.com/files/19801658/No_Assassin_-_Don_t_do_detonation.mp3

*edit [hardcore]

Ik vind hem best geinig klinken, dus ik zou hem overnieuw bouwen. :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Unbroken op woensdag 16 december 2009 om 21:18:
k zou die snare wat minder hoog geven en wat meer punch!

Inderdaad, vooral het middenhoog van de snare is erg scherp.

Voor de rest klinkt het erg goed. :)
Waarschuw beheerder
je gebruikt een galm,reverb, waarmee o.a. je kick na-galmt.

Welke reverb unit gebruik je hiervoor?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Thriving in the shadow op vrijdag 18 december 2009 om 14:21:
je gebruikt een galm,reverb, waarmee o.a. je kick na-galmt.

Welke reverb unit gebruik je hiervoor?

Fruity Reverb gewoon de eerste niet reverb 2

maar de bass galm de lage freq heb ik gemaakt met de 3osc ;)

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
edit
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 17 december 2009 om 18:55:
Uitspraak van Psycotoxic op woensdag 16 december 2009 om 21:18:
k zou die snare wat minder hoog geven en wat meer punch!

Inderdaad, vooral het middenhoog van de snare is erg scherp.

Voor de rest klinkt het erg goed. :)

Thanks, ben inmiddels echter een totaal andere kant mee opgegaan. Ben er een lounge nummertje van aan het maken.

Verder kwam er een stukje techno de keuken uitrollen vandaag:
http://www5.speedyshare.com/data/386677820/19934639/59377492/sPaceshit.mp3

Waarschuw beheerder
tering zeg, niet lullig bedoeld maar die valt ff tegen :|

ik bedoel... het begin klinkt redelijk veelbelovend, sounds zijn niet slecht en de opbouw klopt, ook is de afmix niet brak (er zijn vinylreleases verschenen van slechter afgemixte traxx, zelfs n paar die goed verkochten) maar:

je melodie is n anticlimax. En daarmee staat of valt (in dit geval het laatste) een track bij mij.

Maar, niet getreurd, de melodie mag dan klote zijn, hij is klote op n manier die me zegt dat je wel snapt hoe een melodie moet zijn, want hij klinkt wel logisch, alleen totaal niet pakkend.

Mijn tip: scoor n hele bende midi files van bestaande traxx, en gebruik die als leidraad om melodie:en mee te maken, een vriend van mij die echt 100% toondoof is heeft zo fatsoenlijke melodieën leren maken (gewoon op het zicht van hoe het in de piano roll eruit ziet met die blokjes, en aantal blokjes verschil tellen en daar n patroon in vinden), dus dan moet iedereen het kunnen.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 05:13:
Maar, niet getreurd, de melodie mag dan klote zijn, hij is klote op n manier die me zegt dat je wel snapt hoe een melodie moet zijn, want hij klinkt wel logisch, alleen totaal niet pakkend.

:lol: Ik snap volledig wat je bedoeld. Heeft vooral met de laatste paar noten te maken denk ik maar ben er nog volop aan bezig. :D

Mijn tip: scoor n hele bende midi files van bestaande traxx, en gebruik die als leidraad om melodie:en mee te maken, een vriend van mij die echt 100% toondoof is heeft zo fatsoenlijke melodieën leren maken (gewoon op het zicht van hoe het in de piano roll eruit ziet met die blokjes, en aantal blokjes verschil tellen en daar n patroon in vinden), dus dan moet iedereen het kunnen.

Ik hou niet zo van dingen namaken , probeer het liever zelf maar anyway thanks voor keertje te luisteren en je comment! ;) (y)
Waarschuw beheerder

Dat is echt gestoord! Maarja, als het voor hem werkt op die manier...

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 06:16:
Ik hou niet zo van dingen namaken , probeer het liever zelf maar anyway thanks voor keertje te luisteren en je comment! ;) (y)

Hij bedoelt niet het namaken van melodieën. Meer het leren van bestaande melodieën om met die kennis er zelf één te maken.

Ik vind de melodie zelf niet eens zo verschrikkelijk; als je kijkt naar de Dirty Workz hardstyle, dat is ongeveer van hetzelfde kaliber. Alleen de kick tijdens de climax, gatverdamme! Hartstikke vals gepitcht.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 06:16:
Ik hou niet zo van dingen namaken

dat bedoel ik ook niet, je moet het zien als n schets, niet als n borduurpatroon wat je letterlijk moet opvolgen ;)

Uitspraak van Sunboom op donderdag 24 december 2009 om 13:07:
Hij bedoelt niet het namaken van melodieën. Meer het leren van bestaande melodieën om met die kennis er zelf één te maken.

Ongeveer halverwege tussen die 2 ;) Men neme een midi van een vette track, je verandert het ritme van de melodie, en dan klinkt ie al heel anders.

Maar dan ben je er nog niet, een melodie bestaat meestal uit enkele hoofdtonen (aan elkaar of opgeknipt in kortere noten, zoals n arp werkt bijv.) en kortere noten tussenin die dienen om van de ene naar de andere hoofdnoot te switchen.

Die hoofdnoten hebben een bepaalde relatie met de basnoten die je er onder hebt staan maar dat is een heel ingewikkeld verhaal dat ik maar half ken dus dat bespaar ik jullie maar ff... waar het om draait is dat je die tussennoten zeg maar, dat je daar iets anders mee doet.

Dan heb je hetzelfde verloop van samenklanken maar een totaal andere melodie, zonder dat je m from scratch gemaakt hebt. Zal straks wel ff een voorbeeldje laten zien (screenshot + audio) van wat ik bedoel ;)
Waarschuw beheerder
't Word zoveel makkelijker als je het gewoon op gevoel kan hè :D

Waarschuw beheerder
Het eindresultaat is hetzelfde... mensen die het 'op gevoel' doen, doen in feite hetzelfde alleen hebben ze er geen midi file voor nodig, maar hebben ze die getallenreeksen tussen de oren zitten.

Een melodie is niets anders dan een verzameling getallen, weergegeven in een matrix.

mjah je moet ook nie meteen gaan denken dat ik alles op deze manier doe... heb misschien 2 of 3 melo's gemaakt zo maar het is verrekkes handig als je je sounds bij elkaar hebt maar geen inspiratie hebt voor de climax :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Hahahaha ja ik ken maar heel klein beetje over noten. (muziekles op school vroeger :D)

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 14:25:
zonder dat je m from scratch gemaakt hebt.

Dat doe ik dus altijd. Soms kost het wel wat moeite maar als k er lang genoeg mee bezig ben komt er meestal wel wat vet uit. Beetje op gehoor proberen te doen hé :p

Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 14:25:
Zal straks wel ff een voorbeeldje laten zien (screenshot + audio) van wat ik bedoel

Ok , ben benieuwd! :cheer::lol:
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 14:41:
Het eindresultaat is hetzelfde... mensen die het 'op gevoel' doen, doen in feite hetzelfde alleen hebben ze er geen midi file voor nodig, maar hebben ze die getallenreeksen tussen de oren zitten.

Een melodie is niets anders dan een verzameling getallen, weergegeven in een matrix.

mjah je moet ook nie meteen gaan denken dat ik alles op deze manier doe... heb misschien 2 of 3 melo's gemaakt zo maar het is verrekkes handig als je je sounds bij elkaar hebt maar geen inspiratie hebt voor de climax :P

Ik weet het, sterker nog soms kan het heel inspirerend zijn om het eens niet op gevoel te doen. Op gevoel blijf je namelijk vaak steken in een bepaalde groep toonsoorten, waardoor je melodieën niet precies hetzelfde klinken maar qua sfeer/gevoel wel vaak hetzelfde zijn. Als je dan gewoon een standaard intervallenreeks pakt, en daar dan verder op varieert, kan het heel verrassend uit de hoek komen.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 24 december 2009 om 14:41:
mjah je moet ook nie meteen gaan denken dat ik alles op deze manier doe...

je bent er bij dude :P