Partyflock

Forumonderwerp · 769436
Waarschuw beheerder
Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Allochtone jongeren plegen ruim vier keer vaker een misdrijf dan autochtonen.

Rapport
Onderzoekers zijn lang terughoudend geweest met het in kaart brengen van een relatie tussen criminaliteit en afkomst, maar nu ligt er dan toch een rapport, in opdracht van minister Donner van Justitie. De inhoud van dat rapport is door betrouwbare bronnen bevestigd tegenover RTL Nieuws.

Ras en criminaliteit
Het wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie centrum, het WODC onderzocht het omstreden verband tussen etniciteit en criminaliteit. Het WODC komt weliswaar tot de conclusie dat er geen direct verband tussen ras en crimineel gedrag is, maar dat allochtonen wel veel vaker in aanraking komen met politie en justitie.

Hele linie
Uit het rapport blijkt dat over de hele linie allochtonen drie keer zo vaak verdacht worden van criminele feiten. In 37% van de strafzaken is er sprake van een allochtone verdachte.

Jongeren
Vooral jongeren ontsporen. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen. Voor marokkanen in deze leeftijdsgroep is dat 3,5 keer zo vaak en voor Antillianen is het ruim twee keer (2,3) zoveel. In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan dan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten dan hun leeftijdsgenoten.

Geschrokken
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers, en praten komende week over nieuwe maatregelen om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken. Vooral de groep marokkanen valt op, omdat zij hoog scoren als veelplegers. Het kabinet wil dat er juist tegen deze draaideurcrimenelen harde maatregelen worden genomen.

Bron: RTLnieuws

Tsja.. vooroordelen noemen ze dat dan.. :/

voor reden aanpassing topictitel zie reply 25 april 2005 00:11
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
punten maken.....
letterlijk??? of figuurlijk.....
ik denk lettelijk he... aangezien t overgrote deel van de steek wonden toegebracht worden door allochtonen jongeren

Waarschuw beheerder
ja maarja tis toch normaal hier in Nederland dat ze steken !!

zo ver is het al

Waarschuw beheerder
klopt :(
mja we hebben nog ff voordat ze gaan schieten ;)

Waarschuw beheerder
yep:jaja:

Waarschuw beheerder
hehe breng ze even op ideen HUNTER :P

Waarschuw beheerder
o ja :P
mmm dadelijk schieten ze me dood :P:P
whehehehehe
hier in limburg valt t nog mee gelukkig ;)
ook al zijn we moord provincie nummer 1

Waarschuw beheerder
Alvast gecondoleerd dan he je weet maar nooit :P

hope dat ze je idee nie gestolen hebbe don :P

Waarschuw beheerder
mja dan ben ik wel n trent zetter of niet :P:P

welkom in de getto limburg :P:P

Waarschuw beheerder
pas maar op dadelijk gaan ze schieten en heb jij et gedaan :P je weet maar nooit he

haha kom op met zn allen

de mocro flavour :fusty:

Waarschuw beheerder
Achja je hebt van die kortzichte mensen...

Waarschuw beheerder
leg uit
Artiest {SHOWLIST artist 59448, 60688, 114861, 26509}
Waarschuw beheerder
Achja je hebt van die kortzichte mensen...

ja die heb je

en je hebt mensen die alles maar accepteren, die zich blindstaren voor de maatschappij die zich zo aan het ontwikkelen is!

Waarschuw beheerder
En alles maar ok vinden !!

Nederland is te SOFT

Waarschuw beheerder
hier moet ik het mee eens zijn...

Waarschuw beheerder
donateur
Nederland is te SOFT

o ja, absoluut mee eens!

ik vind bv dat een blanke man die een paar miljoen verduistert 10.000 keer zo zwaar moet worden gestraft als een jochie die een tasje steelt met een paar honderd euro erin want bij die blanke vent is t bedrag 10.000 keer zo groot!

:9

(okee, die was flauw)

maar er wordt idd te veel GELULD en niks AANGEPAKT... nu kunnen we t wel vet oneens zijn over HOE t moet worden aangepakt, maar we zijn t wél eens over dat er niet meer op iedereen zij krent moet worden gezeten en eens wat AKTIE ondernomen

maar ja, eerst zei de SP dat het integratieproces was mislukt en dat geloofde niemand want dat was te links

en toen zei de LPF dat het integratieproces was mislukt en dat geloofde niemand wat dat was te rechts

en nu zijn ze t er allemaal BIJNA over eens... ze weten zelfs WAAR het probleem zit... en toch maar blijven praten praten praten praten...

:S
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:D:D:D

Waarschuw beheerder
praten hielp meschien vroeger bij de mense

maar nu praten :S
ze zijn te bang voor de risicos die meschien gaan kome maarja zo kome we natuurlijk wel ietsjes verder met alles

maarja leg ze dat maar eens uit ook zeker weer te rechts
maarja TE links is helemaal niks
zo zie je maar weer

Te Soft
Waarschuw beheerder
donateur
Als er ergens gefraudeerd wordt is het wel bij allochtonen!!

1 Sluizen kinderbijslag door naar hun geboorteland(ik weet is een beetje oud nieuws}
2 Als ik zie hoe lang de gasten werken op 1 dag bij mij op de hoek bij de Turkse bakker!!!Dat is gewoon niet wit te betalen die gasten draaien gemiddeld 80 tot 100 uur per week!

Dat kan ik nauwelijks fraude noemen, dat zijn gaten in onze Nederlandse wetgeving!

Waarschuw beheerder
ja idd die ze zogenaamd niet zien

Waarschuw beheerder
donateur
zoals ik al eerder zei:

1x in de fout - straffen
2x in de fout - zwaarder straffen
3x in de fout - Allochtoon met zijn hele gezin op het vlietuig naar land van herkomst.

Moet jij eens kijken hoe snel de problemen opgelost worden.

Op spaanse campings hanteren deze regel ook:
1x in de fout - waarschuwing
2x in de fout - met het hele gezin de camping af.
Waarschuw beheerder
donateur
1x in de fout - straffen
2x in de fout - zwaarder straffen
3x in de fout - Allochtoon met zijn hele gezin op het vlietuig naar land van herkomst.

Typisch Nederlands...
Eerst de boel laten verslonsen, en als ze de stress van het presteren niet aankunnen dan het probleem maar weer bij een ander neerleggen!

Denk je nou echt dat Bijvoorbeeld Marokko op een crimineel zit te wachten omdat de Nederlandse wetgeving een lachertje is?!
Dacht het niet!
In eigen land worden dingen namelijk in tegenstelling tot Nederland {s]wel[/s] zwaar bestraft.

Waarschuw beheerder
in marokko en turkije lachen ze zich dood, alle normale zitten daaro en t uitschot zit hiero. wil je oorlog met hun moet je alles hier maar es op t vliegtuig zetten.

Waarschuw beheerder
donateur
alles hier maar es op t vliegtuig zetten.

Mijn idee

Waarschuw beheerder
donateur
Denk je nou echt dat Bijvoorbeeld Marokko op een crimineel zit te wachten

Wij wel dan? laat ze daar maar de boel maar verzieken
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Het is toch te gek voor woorden dat een regering z'n eigen volk niet eens onder controle kan houden dus dat ze dan maar eens uitzettingplannen gaan smeden...

Lachwekkend!

Waarschuw beheerder
donateur
er is nog al een verschil tussen een gezin van een camping verwijderen of een gezin een land uitzetten, of ben ik de enige die dat ziet?

oeps, pappa is chirurg, oudste zoon is bijna afgestudeerd, oudste dochter is in verwachting van haar tweede kind, maar niks mee te maken, gooi ze allemaal maar de grens over omdat de jongste zoon (waar ze al drie jaar niks meer van hebben gehoord) ontspoord is :/

Waarschuw beheerder
fout t is niet ons eigen volk.
ze zijn te GAST hier. en gedraag jij je ook aso als je bij iemand op bezoek bent???
ik dacht t niet he.
je kunt deze kindjes blijven bijscholen en ompraten ze zullen altijd allemaal t zelfde zijn
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wij wel dan? laat ze daar daar de boel maar verzieken

Weet je wat nu het vreemde is van dit hele verhaal? In Marocco weten deze jongeren zich wel te gedragen. Daar vreten ze niets uit.

Of het is dus heel erg gericht tegen de Nederlandse maatschappij, of het is omdat de straffen hier lachwekkend zijn.

In beide gevallen moet er iets gebeuren, maar welke politicus heeft hiervoor 'ballen' genoeg?

Donner moet btw per direct ontslagen worden, de meest incapabele en nietszeggende politicus ooit. Is daar trouwens een prijs voor???

Waarschuw beheerder
de gouden eikel :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
:D goeie!

Waarschuw beheerder
=KRZA= 25 april 2005 13:00
alles hier maar es op t vliegtuig zetten.

Mijn idee

misschien eerst effe met osama bellen, laten we t vliegtuig neerstorten op de grot waar hij zich verstopt, komen de allochtonen jogeren ook eens positief in t nieuws ;)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Satanica ook op het vliegtuig :Devil:

Waarschuw beheerder
donateur
oeps, pappa is chirurg, oudste zoon is bijna afgestudeerd, oudste dochter is in verwachting van haar tweede kind, maar niks mee te maken, gooi ze allemaal maar de grens over omdat de jongste zoon (waar ze al drie jaar niks meer van hebben gehoord) ontspoord is

Ik bedoel thuiswonende kinderen/jongeren
Maar hun kennende woont ineens half marokko niet meer thuis als ze iets uitgevreten hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
fout t is niet ons eigen volk.
ze zijn te GAST hier. en gedraag jij je ook aso als je bij iemand op bezoek bent???

Mensen die de NL nationaliteit hebben verkregen (al dan niet door geboorte) zijn geen GASTEN maar INWONERS

(ja, vind je t gek dat sommigen niet WILLEN integreren als ze alleen maar als logé's worden gezien? :S )

Bovendien krijg je zo'n gezinsuitwijzing juridisch NOOIT voor elkaar, dus da's alleen maar NOG meer gepraat (en nog nutteloos gepraat bovendien)

(zelfs Pim Fortuyn vond t allemaal "eigen volk" of zijn we dat weer vergeten?)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Bovendien krijg je zo'n gezinsuitwijzing juridisch NOOIT voor elkaar, dus da's alleen maar NOG meer gepraat (en nog nutteloos gepraat bovendien)

misschien n idee om de wet aan te passen dan?

en pim fortuyn zei.....
JEMIG geloof jij in wat die kneus zei.... hij had t verkeerd. zoals iedereen in de politiek t al 60/70 jaar verkeerd ziet
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Je kunt die wet niet aanpassen omdat je geen mensen kunt uitwijzen die niks verkeerds hebben gedaan.

Moet je eens opletten hoe JIJ gaat brullen als ze je komen arresteren omdat 1 van jouw ouders een aanrijding heeft veroorzaakt :[

Waarschuw beheerder
ik word uit mezelf wel gearesteerd omdat ik uitkom voor mijn mening.
maar je moet niet generaliseren... ik ben 100% nederlander (niet dat ik er trots op ben hoor) en heb dus recht van spreken.
hoe weet ik dat ik 100% nederlander ben??? nou heel simpel... mijn stamboom gaat terug tot 1200 en ik heb ergens iets van adel in me.

dus ik vind dat ik mag zeggen wat ik wil.

en trouwens we kunnen die wet zeker aanpassen. waarom zouden we dat niet kunnen. t is n kwestie van wie gaat t doen.... en laat ze dan ook ff artiekel 1 van de grondwet vernietigen
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
dus ik vind dat ik mag zeggen wat ik wil.

Niet als de Nederlandse wet (waar je natuurlijk voor 100% achterstaat :[ ) zegt van NIET.

en laat ze dan ook ff artiekel 1 van de grondwet vernietigen

Dus trots op je nederlanderschap maar niet op wat jou officieel tot Nederlander maákt? Vreemd hoor :/
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
en trouwens we kunnen die wet zeker aanpassen

Je kunt de regels voor verlies van Nederlanderschap best verruimen, maar die regels zouden dan ook moeten gelden voor mensen met maar één nationaliteit en dan zitten we hier opeens met een heleboel statenlozen

Niet echt een wenselijke situatie.

Waarschuw beheerder
en laat ze dan ook ff artiekel 1 van de grondwet vernietigen

Dus trots op je nederlanderschap maar niet op wat jou officieel tot Nederlander maákt? Vreemd hoor :/

Doe je nu niet precies waar ik een waarschuwing voor heb gekregen? Je geeft iemand de stempel Nederlander op basis van wat jij vind en niet wat je echt tot Nederlander maakt.

Je gaat me toch niet vertellen dat je alles in de grondwet moet accepteren om Nederlander te zijn, volgens mij heb jij mij weten te vertellen dat alleen het Nederlads paspoort voldeed.

Daarbij staat er ook een regel in de grondwet die je de moglijkheid geeft je mening te uiten. Die wordt ook door veel mensen niet geaccepteerd, maar dat betekent volgens jou dus dat deze mensen ook geen Nederlanders zijn?

Waarschuw beheerder
Dus trots op je nederlanderschap maar niet op wat jou officieel tot Nederlander maákt? Vreemd hoor

nogmaals ik ben n nederlander HELAAS want ik schaam me kapot voor rood wit blauw.mja ik ben wel een van de weinige die kan zeggen dat hij de ECHTE nl nationaliteid heeft.
wat doe ik dan nog hier kun je je afvragen... tja rustig wachten op de dag lalallallaaaallaaaa ;)

er staan n regel in de grond wet dat ik mijn mening mag uiten ??????????????????????????????

waarom hangt mij dan n gevangenis straf van 1 jaar boven t hoofd voor t uiten van mijn mening????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Omdat er mensen zijn die vinden dat Artikel 1 nodig is...

Zo hou je de burger namelijk onder controle en bepaalt links bestuurlijk Nederland wat er in dit land wel of niet gezegd mag worden.

Waarschuw beheerder
en dat is wel eerlijk wil je zeggen?????
de mening van LINKS mag wel maar die van mij mag niet??

Waarschuw beheerder
Wist ik al.

Waarschuw beheerder
omdat ze denken dat mensen met een mening alles uitlokken dus denken ze als we die nou eens uitschakelen zijn we van het probleem af....al het nie zo gemakkelijk blijkt te zijn
praten ze maar verder over hoe het wel moet maar als dat word gezegd en het komt in de media worden ze vermoord:)
wat ik probeer te zeggen is
dat het niet meer lang duurt dat wij hier de allochtonen zijn in eigen land !!

Waarschuw beheerder
donateur
Zo hou je de burger namelijk onder controle en bepaalt links bestuurlijk Nederland wat er in dit land wel of niet gezegd mag worden.

Ik vind Balkenende toch niet echt links hoor :[

Waarschuw beheerder
Balkenende weet niet eens waar hij mot beginne

die mot lekker met zn eige gaan spele

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
Ik bedoel er meer mee te zeggen dat de laaste Allochtonen generatie wel zijn ingeburgd(en dan bedoel ik de Nederlandse Taal )als die gasten dan crimineel gaan doen hun straf laten uitzitten in hun land van herkomst(maar de meeste zijn hier geboren,moeten ze maar een keuze maken tussen hun paspoorten of het Nederlandse paspoort of het Pools,Rusischs,Marokaans,Turks etc. etc. etc.)Maar als de Ministers en de 2de kamer er geen tijd in hadden gestopt had het nog veel erger geweest

Ik ben nu niet meer van mening dat je onder een doos woont, maar dat je in een grot ergens in het midden-oosten woont.
Decennia geleden was Nederland zoals het hoort te zijn, maar door al die bemoeienissen van ministers en door al die veranderingen in de regels, door positieve discriminatie en door hun eigen achterlijke behandelingen van zogenaamd racistische opmerkingen, die alleen maar waarheid bevatten maar het mag niet gezegd worden omdat bijvoorbeeld 47 % van de randstad bevolkt word door allochtonen.
De regering heeft het verpest voor hun zelf, door hun zal het opkomend facisme en racisme alleen maar in zeer grote mate toenemen, omdat er nu een wij tegen zij cultuur heerst tussen autochtonen en allochtonen.
En ze worden misschien wel meer een crimineel hoekje ingeduwd, maar een crimineel ben je nu eenmaal alleen door je eigen daden, daar kan je de schuld van niet op de samenleving afschuiven.

Maar over respect gesproken naar vrouwen toe!
Volgens het Christendom zijn vrouwen ondergeschikt aan de mannen!En dat kan je na lezen in de bijbel
Ik vind ondergeschikt weer zo een naar woord
Kijk ik ben niet gelovig! Maar als je zulke opmerkingen maakt moet je wel weten waar je het over hebt!

Ik weet heel goed wat in de bijbel staat, maar denk eens na hoe vaak dit ook gebeurt in de Nederlandse cultuur?
Nooit, het wederzijds respect naar elkaar toe tussen blanke Europeanen, man of vrouw, is toch veel beter dan de verstandshouding tussen man en vrouw die niet uit Europa komen.

Maar over optrekken met je eigen soort gesproken hoeveel vrienden van jou zijn Allochtoon??

Geen enkele, en dit heeft ook heel erg te maken met mijn politieke mening.
Ik had een goede zwarte vriend, die ik kende vanaf mijn geboorte, tot hij me zei dat ie naar een feestje ging waar ze vrouwen drogeerden met GHB.
Als ik ergens een schijthekel aan heb is het wel mensen die vrouwen gebruiken, misbruiken en respectloos gedrag jegens hun vertonen.
En zo zijn heel veel allochtonen.
En ik zeg niet dat blanken niet zo zijn, want als ik op een hardcorefeest kom zie ik allemaal van die kneuzen met lonsdale en kisten aan, van 18-20 die een meisje helemaal naar de tering helpen met drugs en haar gebruiken voor sex.
Hier kan ik dan ook heel erg slecht tegen.

Waarschuw beheerder
Probeer dat dan maar is te stoppen :S

jammer dat er van die mensen bestaan

Waarschuw beheerder
Ik vind Balkenende toch niet echt links hoor :[

Balkenende heeft deze wet dan ook niet verzonnen...