Partyflock

Forumonderwerp · 769436
Waarschuw beheerder
Allochtonen plegen veel meer misdrijven
Allochtone jongeren plegen ruim vier keer vaker een misdrijf dan autochtonen.

Rapport
Onderzoekers zijn lang terughoudend geweest met het in kaart brengen van een relatie tussen criminaliteit en afkomst, maar nu ligt er dan toch een rapport, in opdracht van minister Donner van Justitie. De inhoud van dat rapport is door betrouwbare bronnen bevestigd tegenover RTL Nieuws.

Ras en criminaliteit
Het wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie centrum, het WODC onderzocht het omstreden verband tussen etniciteit en criminaliteit. Het WODC komt weliswaar tot de conclusie dat er geen direct verband tussen ras en crimineel gedrag is, maar dat allochtonen wel veel vaker in aanraking komen met politie en justitie.

Hele linie
Uit het rapport blijkt dat over de hele linie allochtonen drie keer zo vaak verdacht worden van criminele feiten. In 37% van de strafzaken is er sprake van een allochtone verdachte.

Jongeren
Vooral jongeren ontsporen. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen. Voor marokkanen in deze leeftijdsgroep is dat 3,5 keer zo vaak en voor Antillianen is het ruim twee keer (2,3) zoveel. In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan dan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten dan hun leeftijdsgenoten.

Geschrokken
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers, en praten komende week over nieuwe maatregelen om de criminaliteit onder allochtonen aan te pakken. Vooral de groep marokkanen valt op, omdat zij hoog scoren als veelplegers. Het kabinet wil dat er juist tegen deze draaideurcrimenelen harde maatregelen worden genomen.

Bron: RTLnieuws

Tsja.. vooroordelen noemen ze dat dan.. :/

voor reden aanpassing topictitel zie reply 25 april 2005 00:11
laatste aanpassing door een beheerder

Waarschuw beheerder
donateur
ga jij maar effe verder met tanduhstokertellen want je praat poep.

zullen we met die cijfers ook even de baby`s,peuters,geestelijk gehandicapeten,demente bejaarden en mensen boven de 75 eraf halen.

Hoe staat het dan zo`n beetje???

Waarschuw beheerder
ja mensen Nederland is verdoemd met al die allochtonen....
Waarschuw beheerder
Onthou dat er met allochtonen; Turken, Marokkanen, Surinamers, Joegoslaven, Antillianen etc bedoeld wordt.

Dus dit hele groepje bij mekaar pleegt 4 x vaker een misdrijf dan nederlanders (autochtonen).

Ga maar ff rekenen

Je vergeet de Friezen!

Waarschuw beheerder
donateur
En de Zeeuwen!
Waarschuw beheerder
donateur
Kom NIET met zaken die we ALLANG weten

De NL bevolking wist het allang b) donner en zijn consulten kregen bijna hartaanval van deze cijfers oftewel in den haag weten ze gewoon niet wat er op straat gebeurd.

Waarschuw beheerder
donateur
misdrijf..
volgens mij pleeg ik nu ook een misdrijf...
als ik mijn kop buiten de deur steek pleeg ik openbare dronkenschap...
pfoeee...
en dan ben ik óók nog allochtoon..

Waarschuw beheerder
donateur
Dat wisten we al :/
Waarschuw beheerder
dekwaadsteniet a.k.a. gabbermamma,

Ik vind het altijd wel grappig om van die moraalridders als jij aan het werk te zien. Totaal gefixeerd op een stelling (In dit geval: Niet alleen Allochtoonse jongeren plegen misdaden!!) en deze verdedigen tot in het graf, maakt niet uit wat er aan feiten aan het licht komen. Hou alsjeblieft op met je kruistocht en kijk eens naar de realiteit! In Nederland bestaat een grote onvrede over de grote groepen Irritante en Criminele allochtone jongeren. Als je het bestaan hiervan ontkent, zit je in mijn ogen op mars. Als ik nu op dit probleem wijs en het onderstreep, ben ik dan gelijk een rascist? In mijn ogen absoluut niet. Als de feiten voorzich spreken, dan mag hier toch wat over gezegd worden. Daarnaast heb ik persoonlijk vele voorbeelden uit eigen ervaring. (Loop je met je vriendin... Kutmarokkaantje uit auto: 'Hey lekker wijf??...hey hoer!!!??...Ik zeg:"Doe effe normaal man!" Krijg een pistool naar me toe gewezen...."Jij gaat er aan kankermongool etc.." Toen reed ie door...)Jammergenoeg mag dit probleem niet aangekaart worden, want dan ben je gelijk weer discriminerend bezig. Moet ik dan iedere keer erbij gillen dat het overgrote deel van de allochtonen relaxte mensen zijn? (Dat is natuurlijk zo, maar ik word het zo zat om dat IEDERE keer erbij te moeten zeggen.) In mijn ogen moeten ALLE 'goede' Nederlanders en 'goede' allochtonen is de handen in een slaan om al die klootzakken ertussen uit te vissen. Er IS gewoon een probleem met veel allochtonen jongeren en ik hoop dat Donner dit nu ein-de-lijk eens inziet...Hard Straffen...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ps. Ik zit het even het forum te lezen van Marokko.nl en ik heb bijna alleen maar replies gezien van mensen die het eens zijn met het rapport.(veel 'buitenlandse forumnamen..') Zij vinden ook dat er iets gedaan moet worden...

Vond de volgden quote+ reactie van iemand wel veelzeggend.

Geplaatst door Spinosey
Ja, is er ergens een grens? Was zelf in de veronderstelling dat er grenzeloos criminaliteit kan plaatsvinden zonder dat iemand hier iets aan doet.

Nog even wachten dan, ben benieuwd waar de grens ligt in Nederland. Volgens mij zijn de Nederlanders dichtbij de grens van het toelaatbare als het hierop aankomt.

(Reactie daarop:)
Geplaatst door Tat twam asi
Inderdaad. Dat is ook mijn beschouwing. Je ziet steeds meer dat als Nederlanders het ècht de spuigaten uit vinden lopen, ze niet meer de politie bellen maar zelf het "recht" in eigen hand nemen.

Het is natuurlijk ook een logisch gevolg, dat als de rechtstaat niet meer opkomt voor de bescherming van de burger, maar vooral hamert op "eigen verantwoordelijkheid", burgers ook eens gaan denken na de zoveelste laffe houding van de politie, rechters en politiek: dan doen we het zelf wel.

laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik vind het altijd wel grappig om van die moraalridders als jij aan het werk te zien. Totaal gefixeerd op een stelling (In dit geval: Niet alleen Allochtoonse jongeren plegen misdaden!!) en deze verdedigen tot in het graf, maakt niet uit wat er aan feiten aan het licht komen. Hou alsjeblieft op met je kruistocht en kijk eens naar de realiteit! In Nederland bestaat een grote onvrede over de grote groepen Irritante en Criminele allochtone jongeren. Als je het bestaan hiervan ontkent, zit je in mijn ogen op mars. Als ik nu op dit probleem wijs en het onderstreep, ben ik dan gelijk een rascist? In mijn ogen absoluut niet. Als de feiten voorzich spreken, dan mag hier toch wat over gezegd worden. Daarnaast heb ik persoonlijk vele voorbeelden uit eigen ervaring. (Loop je met je vriendin... Kutmarokkaantje uit auto: 'Hey lekker wijf??...hey hoer!!!??...Ik zeg:"Doe effe normaal man!" Krijg een pistool naar me toe gewezen...."Jij gaat er aan kankermongool etc.." Toen reed ie door...)Jammergenoeg mag dit probleem niet aangekaart worden, want dan ben je gelijk weer discriminerend bezig. Moet ik dan iedere keer erbij gillen dat het overgrote deel van de allochtonen relaxte mensen zijn? (Dat is natuurlijk zo, maar ik word het zo zat om dat IEDERE keer erbij te moeten zeggen.) In mijn ogen moeten ALLE 'goede' Nederlanders en 'goede' allochtonen is de handen in een slaan om al die klootzakken ertussen uit te vissen. Er IS gewoon een probleem met veel allochtonen jongeren en ik hoop dat Donner dit nu ein-de-lijk eens inziet...Hard Straffen...

Whahaha star-wars is nog geloofwaardiger ;)

Waarschuw beheerder
kijk zie je hoe ver de integratie is. ze zeiken maar om integratie maar zolang je dit soort onderzoekjes laat doen snap je het niet. jongens met paardestaarten plegen 2x zoveel criminaliteit als jongens met kale koppen.

Waarschuw beheerder
donateur
Allochtonen plegen veel meer misdrijven

Dat is algemeen bekend toch ?
laatste aanpassing
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
Zal wel in mn bloed zitten

Waarschuw beheerder
donateur
Onthou dat er met allochtonen; Turken, Marokkanen, Surinamers, Joegoslaven, Antillianen etc bedoeld wordt.

....Duitsers, Engelsen, Amerikanen...

bevolking van Nederland: 16.300.000

waarvan:
autochtonen: 13.500.000
westerse allochtonen: 1.400.000
turken en marokkanen: 650.000
overige allochtonen: 750.000

Waarschuw beheerder
vergeet die molukkers ook ff niet heh:D

Waarschuw beheerder
donateur
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers

Die hebben zeker nog nooit opsporing verzocht gekeken :)

Waarschuw beheerder
donateur
Maar even een kritische kanttekening (let op)!

Uit cijfers over welk percentage van alle gevangenen allochtoon is, kun je eigenlijk maar twee dingen met 100% zekerheid opmaken, namelijk

- welk percentage van alle gevangenen allochtoon is (duhh) en

- dat autochtonen vaker gebruik blijken te kunnen maken van manieren om na een vergrijp NIET in de gevangenis terecht te komen (en hoe zou DAT komen denk je?)

:[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
op die tijdstip zijn ze altijd aan t vergaderen

Waarschuw beheerder
donateur
dat zal het zijn ;)
Waarschuw beheerder
mrja als je in Krimpen woont dan woon je ook eigenlijk wel tussen de meest stoutste allochtonen van t land zelfde geld voor Capelle:)

Waarschuw beheerder
donateur
en verder:

Uit het rapport blijkt dat over de hele linie allochtonen drie keer zo vaak verdacht worden van criminele feiten. In 37% van de strafzaken is er sprake van een allochtone verdachte.

"vedachte" is iets anders dan "dader"
Waarschuw beheerder
Wel grappig dat Joegoslaven ook meegerekend worden tot "allochtonen",het merendeel van de joegoslaven die ik ken voelen zich al zeker geen allochtoon en geven alles af op uhh polen,roemenen etc:D

Waarschuw beheerder
donateur
Jaja we hebben maar 1 probleemwijk hier...de molukse wijk :devil:

Nee hoor,je hebt er vrijwel nooit last van 8)
Waarschuw beheerder
hahaha ja die wijk ik durf daar nooit te lopen,altijd problemen:D

Waarschuw beheerder
donateur
Wel grappig dat Joegoslaven ook meegerekend worden tot "allochtonen"

Mensen denken bij "allochtonen" nu eenmaal altijd vrij snel aan Turken en Marokkanen, terwijl die bij elkaar nog geen KWART van t totale aantal allochtonen uitmaken ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
lullig voor niet-criminele allochtonen dit soort nieuwsfeiten. Je zou maar een goede marokkaan zijn.
Waarschuw beheerder
Voor de joegoslaven moet je oppassen... dezelfde fratsen als een marokkaan alleen zijn joegoslaven slimmer als de gemiddelde marokkaan. vandaar dat ze ook een stuk gevaarlijker zijn
Waarschuw beheerder
Vertel dat aan de joegoslaven in Joegoslavie,die gasten zijn echt veel rechtser dan de gemiddelde neo in Nederland

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
idd! die jugo's zijn goed gek heur

maar al mijn :respect: gaat naar de RMS strijders
Waarschuw beheerder
Rijst Met Sambal strijders:respect:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
idd :respect:
Waarschuw beheerder
maar goed ...

ik denk dat we in de toekomst meer last gaan krijgen van oost europese crimi s dan marokanen,turken etc

Waarschuw beheerder
zal ik je wat vertellen....

oud nieuws :x
Waarschuw beheerder
dat zou best nog wel eens kunnen dedicated...Zou wel cool zijn als de jugos bijv. hun marokkaanse conurrentie van de wallen zouden schieten!!!
Waarschuw beheerder
ja en dan krijgen we oost europse maffia vétes in de nederlandse straten.....nee dank u

mrja wat lul ik,alle liqidaties van tegenwoordig worden denk ik voor 95% uitgevoerd door russen,jugo's etc
Waarschuw beheerder
laten ze elkaar maar lekker afschieten!!! Als nederland er beter door wordt heb ik er geen bezwaar tegen als er 100 criminele buitenlanders bij mij van de stoep geschraapt worden!!!
(cellentekort is dan ook voorbij en dan kan men de andere ciminelen veeeel zwaarder straffen!)

Waarschuw beheerder
Ik had het vannacht op het nieuws gezien, ik had het al een paar keer eerder gezegd dat het zo was.

"verdachte" is iets anders dan "dader"

Maar je wordt niet zomaar ergens van verdacht daar moeten redelijk wat feiten voor op tafel komen (niet dat de officier het altijd bij het rechte eind heeft)
Waarschuw beheerder
Mooie zonnebril b-)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
zeker maar hij is niet roze zie ik:)

Waarschuw beheerder
kopen?? 20 euro ;p
Waarschuw beheerder
denk dat het mede door jouw koppie komt dat die zonnebril zo vreselijk koel is... Helaas wil hem niet kopen, tenzij het extra dikke jampotglazen heeft... ben namelijk stekeblind

Waarschuw beheerder
lenzen in en dan de zonnebril op zetten :)

nee 20 euro vaste prijs ;p
Waarschuw beheerder
goed 20 euro ...deal:)

Waarschuw beheerder
Je vindt het geen probleem dat ik hem gratis heb gehad? 8)
Waarschuw beheerder
lenzen is wel eengoed idee... ik bied 25 als je hem komt brengen...
Waarschuw beheerder
25 euro als zij m komt brengen?

wohahahaha

alleen afrekenen bij de deur heh:D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
alleen een afhaal mogelijkheid..