Partyflock

Forumonderwerp · 768498
1858x bekeken
Waarschuw beheerder
Hoi,

ik reed vandaag van school naar huis en bedacht me oppeens of je nou zuiniger zou gaan rijden als je shell v-power tankt. Mischien ga ik het proberen als ik weer is ga tanken, maar het kost toch weer een centje of wat meer per liter. Dus ik zit nog in een dillemma.

Heeft er iemand hier al v-power geprobeerd?
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Maurits op donderdag 28 april 2005 om 01:00:
nop, v-power is wel geldklopperij, octaafgehalde is in nederland gewoon lekker 95 ...

Niet 95 maar 97!
Waarschuw beheerder
octaangetal...

Kan je nagaan hoe geinformeerd die "Maurits" is :s
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
euro 95 --> octaan 95
super plus loodvrij --> octaan 98 kan ook wel in een scooter gaat ie mischien 2km per uur harder
maar let wel goed op dat je loodvrij tankt anders krijg
je elke 50 meter een warm loper
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb pas V-Power Diesel in me auto gegooid voordat ie naar de APK moest.
Normaal moet je met een TDI behoorlijk lang afstellen en vol gas geven voor ie de roetmeting doorkomt maar nu had ik zo weinig roet dat ik maar 1/3e van het maximaal toegestane had.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 17:04:
Normaal moet je met een TDI behoorlijk lang afstellen en vol gas geven voor ie de roetmeting doorkomt

Paar keer flink in het rooie van de toerenteller trekken is vaak wel nodig voor de roetmeting! Kun je gelijk de mistlampen van je achteropkomer testen :d

Ik begrijp alleen niet waarom iedereen het steeds heeft over het octaan gehalte, volgens mij is het toch een heel andere werkzame stof die ze erin hebben gestopt? vergelijkbaar met die benzine-toevoegsels die al jaren in de tankshops te koop zijn.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik had 'm nu binnen 4 keer volgas door de roetmeting heen, je mag normaal max 3,0 hebben, ik zat nu op 1,25...

Waarschuw beheerder
Eerste keer kwam de mijne niet door de roetmeting heen... dus monteur met mij derbij even laten zien hoe het wél moest...
Ik liep toch wel beetje witjes aan hoe hij met mijn auto omging hahahaha
maar daarna feiloos door de meting
Waarschuw beheerder
Kan wel merken dat die bij lange afstanden op de snelheid met v-power zuiniger rijdt..Dit is met mijn oude civic..

Bij mijn ouders in de focus echt GEEN verschil..

Maar zuinigheid is dan het enigste, prestatieverbetering echt nog nix van gemerkt.
Waarschuw beheerder
Inmiddels een tank V-power leeggereden met mijn Nissan Bluebird 2.0 uit 1989.

IPV 480 kilometer wat ik met euro 95 haal heb ik nu 550 kilometer gereden met mijn tank vpower! Verder heb ik het gevoel dat mijn auto meer eager is geworden om harder te rijden, al is dat wel minimaal, maar het is zeker merkbaar! ( Ik een tikje asocialer gaan rijden door dat extra vermogen )

Conclusie: Voortaan dus V-power voor mij :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Vandaag weer me auto laten keuren met V-Power diesel erin, gaf 1,15 aan bij de roetmeting en das echt laag

Waarschuw beheerder
mooie uitslag!

Waarschuw beheerder
duur en helpt geen ene ruk bij mij tenminste

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 15 juni 2005 om 18:08:
je mag normaal max 3,0 hebben, ik zat nu op 1,25...

1,25 :\ aardig hoog nog hoor , is et een oude diesel??

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, een gechiptunede Mazda 626 Diesel uit 89 met 350.000 km op de teller, best netjes toch?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 20 juni 2005 om 22:38:
Ja, een gechiptunede Mazda 626 Diesel uit 89 met 350.000 km op de teller, best netjes toch?laatste aanpassing 20 juni 2005 22:39

dik hoor :o heb je ook foto's van die met tupperware verzwaarde wagen dan :P

Waarschuw beheerder
donateur
Ja hoor:
[img width=500 height=375]http://groups.msn.com/_Secure/0SgAZAwMX9Gevx21l*ufD5!tSST*1jG8ET6abWAoEfN28hjhdsAHUzF*Hca!Gnrq7XBxPkfIhmchM3Zb7FeQ5IBOxPZIWMp8y!xy!MaEEOXzwVH5vTLXLvA/AudiA4.jpg?dc=4675526456253549285[/img]

Ik heb er een Audi A4 front op gelast en verder allemaal chroom erop geplakt, 18 inch eronder en verder nog wat aanpassingen, was effe wat werk maar dan heb je ook wat...
Hoe vind je het geworden?
Waarschuw beheerder
Probeer het en ervaar het verschil, of niet.
Kost je een keer iets extra's, maar ja

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 22 juni 2005 om 12:33:
Hoe vind je het geworden?

als ik die foto kon zien had ik vast gezegd dat ie supercool was :D maar ik kan em niet zien :\

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, msn groups ligt eruit :S
Waarschuw beheerder
V-Power? 95 voor een 98 prijs, kan je beter 98 tanken, dat verschil merk je WEL voelbaar
Waarschuw beheerder
Ik zeg het voor de vierde keer: het is geen 95 maar 97

Waarschuw beheerder
donateur
wel die excellium diesel van total ,kwam ik geen km verder mee op een 55L tank
toch wel het idee dat ie minder stinkt en vervuilt dus lijkt me zeker beter voor t milieu (en jezelf)
Waarschuw beheerder
gooi ook v-power in me minibike merk eigenlijk vrij weinig

Waarschuw beheerder
donateur
Het gaat ook om de tpevoegingen die erin zitten, de V-Power brandstof is verrijkt met componenten die je brandstof en verbrandingssysteem reinigen.
Dus ook als je er op de korte termijn niks van merkt dan zou je op langere termijn wel wat moeten merken...
Waarschuw beheerder
zo meteen ook maar eens V power tanken.
Mijn fiat uno uit 92 die kan wel wat pit gebruiken.
is niet vooruit te branden :(

Ben benieuwt ?