Partyflock

Forumonderwerp · 765664
Waarschuw beheerder
donateur
Levenslang voor doodschieten agent

ALMELO De rechtbank in Almelo heeft een Duitser tot levenslange gevangenisstraf veroordeeld voor het doodschieten van een Nederlandse politieman.

De man (45) schoot op 30 september in Enschede brigadier Jan Wind dood toen deze hem wilde fouilleren. Een tweede politieman werd in het hoofd geraakt, een andere werd net niet getroffen.

Volgens de rechtbank was er sprake van moord en twee keer poging tot moord, omdat de Duitser met een doorgeladen pistool op zak liep. De dader, een aan cocaïne verslaafde zware crimineel, werd in Duitsland gezocht voor onder meer twee gewapende bankovervallen.

Ik vind het nogal triest dat als je een ´normale´ burger doodschiet, je met 5 jaar weer buiten staat en hiervoor levenslang krijgt
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind het nogal triest dat als je een ´normale´ burger doodschiet, je met 5 jaar weer buiten staat en hiervoor levenslang krijgt

ja inderdaad!

Waarschuw beheerder
inderdaad triest zou geen onderscheid over moeten worden gemaakt
Waarschuw beheerder
Behoorlijk bizar indd
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur

Ach typisch Nederlands hè :(

Waarschuw beheerder
donateur
tjah,
maar deze gast probeerde ook nog eens 2 andere agenten neer te schieten en had ook nog heel wat op zn kerkstok!
dussuuuh hij heeft het wel verdient heeft!
Waarschuw beheerder
donateur
Ja het rechtsysteem in nederland is nogal krom

Idd hij heeft het wel verdiend maar dat geld voor iedere moordenaar
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik zeg::: VOOR ELKE MOORD DE DOODSTRAF!!!!

en waarom zeg ik niet levenslang?? omdat ik geen zin heb om belastinggeld te betalen voor hun verzorging !!!!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ligt eraan of het moord of doodslag is enzovoorts.

Waarschuw beheerder
donateur
en waarom zeg ik niet levenslang?? omdat ik geen zin heb om belastinggeld te betalen voor hun verzorging !!!!!

Jij hebt niks te willen betalen moet je :[
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik zeg::: VOOR ELKE MOORD DE DOODSTRAF

niet mee eens :no: want stel je voor dat iemand je kind ooit wat aan doet(vermoord enzo) of iemand waar je heel veel van houd dan word je gek vermoord je die bijvoorbeeld en dan zit je levenslang nee :no:
Waarschuw beheerder
donateur
tjah,
maar deze gast probeerde ook nog eens 2 andere agenten neer te schieten en had ook nog heel wat op zn kerkstok!
dussuuuh hij heeft het wel verdient heeft!

En toch had ie geen levenslang gekregen als ie dit bij normale burgers gedaan had.

Artiest Thanoz
Waarschuw beheerder
donateur
Levenslang, als in (in Nederland dan) max 20 jaar met vrijkomen op 15 jaar (als men zich redelijk gedraagd gebeurt dat altijd).
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Gemiddeld krijgt een dader van moord ongeveer 15 jaar celstraf. Als jij iemand op deze manier om legt, als je net 18 jaar gezeten hebt en vervolgens op nog meer agenten gaat schieten krijg je echt geen 5 jaar, maar ga je gewoon 20 jaar of levenslang de bak in. Deze meneer past wat betreft daden past perfect in het rijtje van de mensen die al levenslang hebben.

Waarschuw beheerder
donateur
En toch had ie geen levenslang gekregen als ie dit bij normale burgers gedaan had.

ja das waar!, nederlands beleid is idd een beetje krom soms, maar van mij mag ie wel gaan zitten de komenden 30 jaar!
en ik denk ook dat het een waarschuwing is voor de rest van de cokejunkies aangezien het volop in het nieuws is geweest!
geen van hun zal nu nog met zn sos-kop denken van, ik schiet ze gewoon dood!
en dat is toch wat ze willen berijken!
Waarschuw beheerder
ojaa...en het is een fabeltje dat levenslang 20 jaar is. levenslang is levenslang. tenzij je beatrix pijpt, alleen zei ken je vrijkrijgen
Waarschuw beheerder
donateur
hij heeft het verdiend
Waarschuw beheerder
donateur
levenslang is levenslang

Klopt idd. Er zijn een paar mensen in Nederland die deze straf opgelegd hebben gekregen en die komen never nooit meer vrij :no:

Waarschuw beheerder
ik vind het nogal triest dat je als je een normale burger doodschiet je niet ook levenslang krijgt maar na 3 jaar weer buiten staat
Waarschuw beheerder
donateur

Heb zelf mee gemaakt in een tent waar ik heb gewerkt dat een portier werd neer geschoten, deze kerel kreeg 18 jaar, in mijn ogen veel te weinig!!

a je neemt iemands leven af
b je maakt het leven kapot van de na bestaande
c de oogetuigen hebben hier heel erg lang last van (en nu kijk ik ook naar me zelf)

Waarschuw beheerder

en waarom zeg ik niet levenslang?? omdat ik geen zin heb om belastinggeld te betalen voor hun verzorging.

ben het hier zeker wel mee eens! Een gedetineerde in Nederland kost per dag 400 keiharde euro's die mede uit mijn wallet komen. Ik heb zelf mijn geld hard nodig, dus wil zeker niet betalen voor zo iemand!
Wat natuurlijk ook kan, zet ze allemaal in 1 hok, verschillen nationaliteiten en elkaar lekker vermoorden...
Waarschuw beheerder
Gewoon vriendjespolitiek politie, justitie enz.
Waarschuw beheerder
Hulde voor de mensen die altijd wel weer iets te zeiken hebben. Zelfs nu het vonnis naar ieders wens is :D

Waarschuw beheerder

Net alsof de doodstraf geen geld kost :/
Waarschuw beheerder
Lang niet zoveel als iemand jaar in jaar uit laten wonen en voeden enzo.

Waarschuw beheerder
Durf te wedden dat die kerel er binnen 10 jaar weer buiten staat.
Toch vreemd dat de moord op een agent zwaarder wordt bestraft dan op een burger.

Waarschuw beheerder

ben ik helemaal met je eens :yes:

Waarschuw beheerder
kahlkopf. zielig figuurtje dat je bent :jaja:
Waarschuw beheerder
Toch vreemd dat de moord op een agent zwaarder wordt bestraft dan op een burger.

tsjaa das de overheid he... hun het eerste en het beste, en dan wij.. (de burgers) :(
Artiest {SHOWLIST artist 52097, 65558}
Waarschuw beheerder
tja voor "hun" gelden de regels "Alle Burgers Zijn Bastards"
Waarschuw beheerder
Grappig dat mensen denken dat bij het invoeren van de doodstraf de belasting lager wordt. Geen zorgen de overheid vind wel weer een nieuw doel om het vrijgekomen geld te besteden.
Verder is elke moord ernstig en verdient een hoge straf. Maar de moord op een politieagent is een aantasting van ieders veiligheid in dit land. Dus mag er van mij wel een schepje straf bovenop.

Waarschuw beheerder
De dader heeft wel wat meer gedaan dan alleen een agent vermoord, namelijk een ander persoon verwond en om zich heen geschoten, en aangezien het een junk was zouden er nog wel meerdere dingen zijn geweest.

Dus begin niet over het verschil tussen gewone burgers en politie, het gaat om meerdere dingen. :/

Maar goed, sommigen hier zijn sowieso ziek in hun kopjes. Toen het dus was gebeurd dat die agent werd doodgeschoten door die junk en er een topic over werd geopend vonden een hoop mensen het nog net goed ook voor die 'kutsmeris'.

*kots*

Inge
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ongekend, afschieten die junk...

Waarschuw beheerder
Terecht!!!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
kahlkopf. zielig figuurtje dat je bent:jaja:

Hallo het gaat maar om een paar wouten, die ratten doen niks voor mensen. Het enigste wat ze doen is een beetje "hangjongeren" weg sturen en zorgen dat daklozen een boete krijgen:/ Dus ik lig er zeker niet wakker om!
Waarschuw beheerder
belachelijk... als het geen politieagent was geweest kreeg je misschien 4 jaar plus 1 voorwaardelijk...

ik vindt zoiezo dat agenten veel te veel als heiligen worden behandeld... ze zijn er om te maatschappij te dienen en de veiligheid te waarborgen maar ze gedragen zich als koningen die door iedereen constant moeten worden aanbeden.

ik heb eens 220 boete gekregen plus een nacht zitten omdat ik een groep agenten voor "flikkers" uitschold...

als je dat tegen een niet-agent zegt dan wordt je daar toch ook niet voor bestrafd

Waarschuw beheerder
ik heb eens 220 boete gekregen plus een nacht zitten omdat ik een groep agenten voor "flikkers" uitschold...

Net goed. :jaja:

Wat denk je wat de politie voor een gezag uitstraalt als ze door jan en alleman voor van alles mogen worden uitgescholden?

En als je 'gewone 'burgers uitscheld krijg je idd geen boete, maar je loopt wel de kans het ziekenhuis in te worden geslagen, mocht je de verkeerde uitschelden.

Inge
Waarschuw beheerder
Ik ben blij dat er eindelijk eens wat strengere straffen uitgedeeld worden. En geef mij dan ook maar levenslang, maar dan geen luxe leven in de cel. Straffen!

En over de doodstraf: Wat als blijkt dat er jarenlang na een delict de 'veroordeelde' onschuldig blijkt te zijn? Juist, dan is er een onschuldige voor niets gestorven.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
mensen die agenten neer schieten verdienen het om vereerd te worden! maar wat krijgen ze? stank voor dank :no:
Waarschuw beheerder
als het om een agnet gaat zou je in principe strafverminderimg moeten krijgen... dat is net zoiets als een kakkerlak dood trappen

Waarschuw beheerder

gek he in een politiestaat.....:kots:

Waarschuw beheerder
Verder is elke moord ernstig en verdient een hoge straf

zoals ik al in meerdere topics zei:
stenigen moet terug komen:kots:

:)
Waarschuw beheerder
we kunnen ook off-the-record politiemensen stenigen.....
Waarschuw beheerder
donateur
En als je een normaal burger ben, is het niet boeiend, want dan staat de dader na 4 jaar (ja, want hij vertoonde zulk goed gedrag!) weer buiten...

Hoera voor de autoriteiten!
Waarschuw beheerder
ben het hier zeker wel mee eens! Een gedetineerde in Nederland kost per dag 400 keiharde euro's die mede uit mijn wallet komen. Ik heb zelf mijn geld hard nodig, dus wil zeker niet betalen voor zo iemand!
Wat natuurlijk ook kan, zet ze allemaal in 1 hok, verschillen nationaliteiten en elkaar lekker vermoorden...

Slaat echt nergens op. :/

Waarschuw beheerder
jawel hoor,goede oplossing,waarom behandelen als mensen,het zijn ja beesten......
en als ze elkaar vermoorden,alleen maar beter! :D
Waarschuw beheerder
stop dan al die corrupte politieagenten in dat hok
Waarschuw beheerder
Goh, het niveau hier verbaasd me eigenlijk niet eens meer :(

Waarschuw beheerder
Nou, vooral doe Raadsman met z'n domme posts. Ben benieuwd of ie in het echt ook zo'n grote bek heeft. Zieltje. :no:

Inge
Waarschuw beheerder
goede zaak (y) levenslang in de lik voor deze mijnheer.

Waarschuw beheerder
donateur
beetje jammer dat ze alleen levenslang geven als er een agent bij betrokken is... zouden ze altijd moeten doen (Y)
Waarschuw beheerder
volgens mij heb je weinig kranten gelezen de laatste tijd simba lover,er is nog nooit zo vaak levenslang opgelegd als in de laatste tijd,mijnheer uit eindhoven die het huis vd buren in de fik heeft laten steken waardoor 2 jongetjes omkwamen heeft vd week ook nog levenslang gekregen.

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
dit bericht zou in een ander topic moeten staan *"heb jij weleens een heldendaad vericht?"

ik wil een standbeeld voor die man, waar iedereen die hem steunt bloemen mag leggen.... dat zal me een flinke berg worden

Waarschuw beheerder
Ach jah ik haat wouten, maar dr eentje omleggen is ook niet leuk... levenslang is wel beetje overdreven vind ik, dat zou ik geven voor een gruwelijke moord (levend villen, brandstichting, honkbalknuppel, 30 messteken waarvan de laatste dodelijk)

Iemand doodschieten is wel moord maar is geen gruweldaad, immers heeft het slachtoffer niet veel pijn geleden.

En waarom leveren we hem niet gewoon uit aan Duitsland?
Waarschuw beheerder
strafvermindering omdat het maar een agent was...:yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van HARDCORETEKNO op dinsdag 12 april 2005 om 11:36:
lekker voor m hahahah ACAB 4 EVER!!!

Uitspraak van de raadsman op maandag 2 mei 2005 om 03:24:
strafvermindering omdat het maar een agent was...

Uitspraak van permanent verbannen op woensdag 13 april 2005 om 14:32:
Maar geef die straf dan aan mensen die echt wat gedaan hebben i.p.v. iemand die twee wouten kapot schiet!
ACAB

Zo poehpoeh, stoere uitspraken allemaal hoor! Als het je vader of oom ofzo was geweest had je wel anders gejankt. Stelletje stakkers die jullie er rondlopen :/

Waarschuw beheerder
:jaja: deesje , groot gelijk,en terecht.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
als het mijn vader of oom was geweest had ik heb waarschijnlijk zelf al opgeruimd
Waarschuw beheerder
dat die duitser deze straf krijgt, is terrecht.
maar warom je een zwaardere straf moet krijgen als je iets flikt bij een agent tov bij een "gewone" burger? belachelijk...
omdat ze in een blauw ape-pakkie lopen stoer te doen, zijn ze echt nix meer waard om.
minder ook niet trouwens.
zelfde als dat ik tegen een willekeurige voorbijganger "kneus" zeg, krijg je kwaaie blik terug, en evt paar scheldwoorden, maar als het toevallig een agent is gelijk 220 euro boete? slaat ook nergens op :@

Waarschuw beheerder

dus ook uit noodweer ?
denk na voor je wat zegt man :yes:

Waarschuw beheerder
Nee het is zo, omdat oom agent er staat om jou te beschermen...

Omdat hij zijn leven waagt voor anderen is hij belangrijker...
Waarschuw beheerder
niemand is "meer waard" dan een ander, en al helemaal niet als die extra waarde wordt ontleend aan een uniform

Waarschuw beheerder
Geef die moordenaar van Pim Fortuyn dan ook levenslang.
Waarschuw beheerder
politie zijn dienaren van de maatschappij maar ze doen alsof ze er boven staan

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van de raadsman op dinsdag 3 mei 2005 om 15:51:

Schijnbaar denk jij ook boven anderen te staan, met "lollige" opmerkingen :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van <')(((< op dinsdag 3 mei 2005 om 14:39:
maar als het toevallig een agent is gelijk 220 euro boete? slaat ook nergens op

Je hebt ook niet met een burger te maken, maar op dat moment een handhaver van de wet. Probeer maar eens in België of Duitsland agenten uit te schelden. Het wordt schijnbaar normaal gevonden om agenten uit te schelden.
Kijken hoe het is, als er geen gezag zou zijn. Want uiteindelijk als jij beroofd wordt, ga je ook naar de politie toe en die komen dan ook voor je belangen op.
Waarschuw beheerder
Uitspraak van de raadsman op dinsdag 3 mei 2005 om 15:51:

Nu draai je het om. Jij doet namelijk alsof je boven de maatschappij staat. De maatschappij wordt beschermd door de politie en jij vind dat alles maar kan zeggen tegen ze en vind het niet erg dat ze neergeschoten worden. Echter Iedereen betaalt ze en ze dienen iedereen, niet alleen jou!!! Je hebt naar ze te luisteren en hun bevelen als ze rechtsgeldig zijn en dienen voor een rustige en veilige samenleving, op te volgen. Doe je dat niet eist de maatschappij dat de politie jou aanpakt!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van RT3067 op dinsdag 3 mei 2005 om 16:45:
Nu draai je het om. Jij doet namelijk alsof je boven de maatschappij staat. De maatschappij wordt beschermd door de politie en jij vind dat alles maar kan zeggen tegen ze en vind het niet erg dat ze neergeschoten worden. Echter Iedereen betaalt ze en ze dienen iedereen, niet alleen jou!!! Je hebt naar ze te luisteren en hun bevelen als ze rechtsgeldig zijn en dienen voor een rustige en veilige samenleving, op te volgen. Doe je dat niet eist de maatschappij dat de politie jou aanpakt!

En als aanvulling erop hebben wij met z'n allen, dus ook jij en ik, gekozen voor dit rechtssysteem. Bevalt het je niet, klaag dan niet, maar richt je eigen partij op en verander ons systeem.
Waarschuw beheerder
Inderdaad, Maar als het hem mocht lukken ben ik wel geintereseerd in zijn adres zodat ik even kan kijken of hij nog leuke spulletjes heeft staan die ik ook kan gebruiken.