Partyflock

Forumonderwerp · 764651
8354x bekeken

Waarschuw beheerder
wie zit er nog meer op paardrijden behalve ikkuh?? (A)
en wat vinden jullie van paardrijden?

Waarschuw beheerder
jij neemt ons te serieus alles wat ik zeg bedoel ik sarcastisch ofzoiets..:P maar idd wa moet jij in di topic..
Waarschuw beheerder
stiekem houdt ie wel van paarden...soort identiteitscrisis :P

Waarschuw beheerder
haha ja inderdaad maarja dat had ik al meteen in het begin door, anders weet je er ook niet zoveel van af hé ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
kijk...jij let op!!

Waarschuw beheerder
ik heb 9 jaar paardgereden en 3 jaar een eigen paard gehad..:P
Waarschuw beheerder
en nu niet meer?

Waarschuw beheerder
ja zo aan haar antwoord af te leidde het ze nu gin perd meer.
Waarschuw beheerder
hmmm ow ja...jij let echt op :/ hahaha :P

Waarschuw beheerder
ja da komt omdak te weinig heb geslape hek alt meer "concentratievermogen" :/

Waarschuw beheerder
nee heb haar nu niet meer, had het te druk op school en kreeg een vriend enzo.
Maar nu ik samenwoon en niet meer op school zit ben ik op zoek naar een verzorgpaard:)

Waarschuw beheerder
leuk :)

Waarschuw beheerder
vind dat wel zn achterlijke sport het enigste wat ik me af vraag is hoeveel frikandellen haal je er nou uit:p

Waarschuw beheerder
Ha Ha ofzo :| :/
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 18 december 2005 om 15:19:
vind dat wel zn achterlijke sport het enigste wat ik me af vraag is hoeveel frikandellen haal je er nou uit

ga dan naar een ander topic :/

Waarschuw beheerder
hoe was de wedstrijd gegaan?
Waarschuw beheerder
ik had 155 en 160 punten (dus 1 winstpunt) en was een keer tweede :cheer: helemaal (y)

eerste proef ging echt niet...hij viel onwijs terug in tempo, tweede ging veel beter :D

Waarschuw beheerder
gefeliciteerd (y)
Waarschuw beheerder
thanx :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Louise(k) op zondag 18 december 2005 om 18:50:
eerste proef ging echt niet...hij viel onwijs terug in tempo

Ik had wel met je willen ruilen hoor, lady en ik hadden iets teveel tempo, hihi
Waarschuw beheerder
ja maar jouw tante spoort niet :P

Waarschuw beheerder
Ik heb een giga mooie friese stermerrie (M2 aangereden) en nog 2 twenters :D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 01:34:
Ik heb een giga mooie friese stermerrie (M2 aangereden) en nog 2 twenters

Foto's?
Waarschuw beheerder
rij altijd op n arabier:lief: en nu elf jaar lessen..

Waarschuw beheerder
Mn sportpaardje.. Romy (8jr)

[img width=270 height=360]http://members.home.nl/emielcools/ro%20strand.jpg[/img]

[img width=448 height=298]http://www.arckelhoeve.nl/Communities/Common/Images/HtmlTextBoxUserImages/romy3.gif[/img]

Nakomeling van de merrie hierboven.. Lieke (2jr)

[img width=500 height=400]http://members.home.nl/kimdevrieze/lieke%2011%20december9.jpg[/img]

[img width=500 height=400]http://members.home.nl/kimdevrieze/lieke%2011%20december2.jpg[/img]

Jelke (2jr) en ik in utrecht na der koliek operatie.. ze is 3 weken terug eraan overleden :'(

[img width=500 height=375 cacheid=00000045002043a98883ebb61a01267d85]http://www.mijnalbum.nl/Foto=OLDIYHKQ[/img]

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 11:59:
ze is 3 weken terug eraan overleden

gecondeleerd.
Dat is nooit leuk, zeker als je een hele goeie band opbouwt met een paard :-(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 12:09:
gecondeleerd.
Dat is nooit leuk, zeker als je een hele goeie band opbouwt met een paard

thnx.. het verliep ook heel raar ze heeft 3 weken lang op het randje gestaan en hebben ze geroepen dat het niet meer goed zou komen enzow.. Toen ging het eindelijk beter en raakte ze in shocktoestand waar ze niet mer uit kwam. Later kwamen ze der achter dat der maagwand gescheurd was.. :'(

Hier nog een rijfoto van romy.. Voor de kenners: ze loopt voor de LL omdat ze anders te hoog in der hoofd/halshouding komt waarbij in het contact met der achterhand verliest.. deze foto was een van de eerste keren erop na 2 jaar rust (ivm een grote been).. je ziet nog goed dat ze niet sterk is in het achterbeen..

[img width=500 height=375 cacheid=001289bb00053507e60f30081a01267f74]http://www.mijnalbum.nl/Foto=R8MYCL7D[/img]

Waarschuw beheerder
2 [N]onschul­dig
Super mooie paarden zeg! En gecondoleerd met je maatje. Zoiets overkomt alleen de beste lijkt wel.

Dikke (K)

Waarschuw beheerder
ik rij nu 17 jaar ben door mijn zus vroegtijdig besmet en rijden nu samen onze paardjes

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 14:21:
Zoiets overkomt alleen de beste lijkt wel.

Daar lijkt het inderdaad vaak op ja :-(
de beste paarden hebben altijd wel iets :-(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 december 2005 om 16:08:
Zoiets overkomt
de beste paarden hebben altijd wel iets

Vind ik ook niet gek als sommige paarden op 5jarige leeftijd al z lopen, dan vraag je er toch om??

Waarschuw beheerder
veelal komt het juist voor bij mensen die niet hun paardje op oorde hebben.. door overbelasting op het voorbeen ed. Bij mij kwam de ellende nadat ze op de wei gevochten had en der griffelbeen was gebroken..

Waarschuw beheerder
Ik bedoel het niet als aanval naar jou.. (k)

Mjah ik zie vaak zat paarden doodgaan omdat ze gewoon teveel moeten doen, terwijl ze dat eigenlijk nog niet aankunnen..

Waarschuw beheerder
ja is ook zo.. heb een tijdje gewerkt op een opfokstal waar wij jonge paarden zadelmak maakte en beleerde.. hier hadden we altijd een paar maanden de tijd voor..

Een vriendin van mij heeft op een trainingstal gewerkt waar ze in de zelfde tijd (3 a 6 maanden) een paard met alle hulpstukken die jij kan opnoemen en nog veel meer door reden tot M..

Daar hanteren ze methodes als het paard super strak bijgezet op stal pleuren omdat ze volgende dag westrijd hebben! Belachelijk!!

Maar zolang er vraag is naar 3 jarige M aangereden paardjes zal dit blijven gebeuren.. dus mensen maken het er ook zelfs naar!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 00:04:
dus mensen maken het er ook zelfs naar!

Dat is waar.
Agh ja, mensen willen teveel, zijn ongeduldig, tijd is geld :x

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 21 december 2005 om 00:04:
ja is ook zo.. heb een tijdje gewerkt op een opfokstal waar wij jonge paarden zadelmak maakte en beleerde.. hier hadden we altijd een paar maanden de tijd voor..

Een vriendin van mij heeft op een trainingstal gewerkt waar ze in de zelfde tijd (3 a 6 maanden) een paard met alle hulpstukken die jij kan opnoemen en nog veel meer door reden tot M..

Daar hanteren ze methodes als het paard super strak bijgezet op stal pleuren omdat ze volgende dag westrijd hebben! Belachelijk!!

Maar zolang er vraag is naar 3 jarige M aangereden paardjes zal dit blijven gebeuren.. dus mensen maken het er ook zelfs naar!

Ja is ook zo.. gelukkig heb ik alle tijd van de wereld, dus ik doe lekker rustig aan met max.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 april 2005 om 12:39:
en wat vinden jullie van paardrijden?

paardrijden is heerlijk!!!
Waarschuw beheerder
Ik rijd ook paard :yes:
Heb al een paardenverleden achter me, nu weer nieuwe verzorgpaardjes en vermaak me prima :D
Paar dagen geleden beetje mot gehad omdat de Veearts dacht dat mn paardje van 39 hoefbevangen was en rotstraal heeft..
Wat denk je, laat ik hoefsmid langskomen, geen hoefbevangenheid & geen rotstraal :|

Zo zie je maar weer, nooit altijd alleen maar vertrouwen op de Veearts, volges mij was dit gewoon een Geldwolf :P
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charis. op vrijdag 23 december 2005 om 18:10:
Paar dagen geleden beetje mot gehad omdat de Veearts dacht dat mn paardje van 39 hoefbevangen was en rotstraal heeft..
Wat denk je, laat ik hoefsmid langskomen, geen hoefbevangenheid & geen rotstraal

Wat was het dan?
Waarschuw beheerder
Nou, het bleek dus dat de hoefsmid de paarden (waaronder Sjon) niet goed bekapt heeft ofzo, en het zijn zijn spieren, sja Sjon is natuurlijk niet meer de jongste :)

Waarschuw beheerder
DA's weten echt niets van spieren! Ik heb ook slechte ervaringen mee.. Mn paardje liep niet lekker op het achterbeen en ik voelde aan der rug dat er iets niet goed zat daar. Niemand die het zag,niemand die begreep wat ik bedoelde dus werd door verwezen naar Utrecht.

Je mag op Utrecht, de universiteit van de Diergeneeskunde, met de beste artsen om je heen toch wel verwachten dat ze je kunnen helpen. Ik heb 3 DA's weg gestuurd en een andere erbij laten komen omdat ze gewoon domme opmerkingen hadden..

Ze hebben totaal geen verstand van bespiering ed. Daarvoor moet je cht naar een fysio, acunpunturist of iets dergelijks toe. Als je telefoonnr's nodig heb moet je maar ff PB'n..
Waarschuw beheerder
Dankjewel :)
Ik ben er dus ook achter gekomen dat DA's geen verstand van spieren hebben :no:
Had ik wel verwacht maarja :S
Bijna mn paardje af laten maken voor nix!
Gelukkig komt hij er weer helemaal bovenop :)
Waarschuw beheerder
:nee: vroeger wel denk van me 6de tot me 14de ongeveer :/ eerst op een manege en daarna verzorg pony"s/paarden samen met vriendinnen
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Charis. op vrijdag 23 december 2005 om 18:10:
mn paardje van 39

zo dat is een leeftijd :D

mijn paard heeft ook steeds last van zijn rug..donderdag komt er een nieuwe therapeut over wie ik veel goede verhalen gehoord heb..ben benieuwd...de laatste therapeut die ik had was ervan overtuigd dat hij Artrose had :| dus ik foto's laten maken, waren ze super schoon!

Waarschuw beheerder
lekker geldverspilling dan :/
Oudste pony die ik ken was 41, dus de jouwe is ook al oud
Waarschuw beheerder
ja idd...€400 achter de wagen en hij liep nog steeds beroerd, zonder dat iemand wist waarom...nu gaat het gelukkig beter, morgen komt er een andere therapeut bij hem in wie ik meer vertrouwen heb..

Waarschuw beheerder
Wat heeft die aan zn rug, weet je dat? En wat voor een therapeut komt er langs (aan een fysio heb je bv niets bij een oud paard!)
Waarschuw beheerder
nou zijn wervels zijn het niet, want die zijn behandeld, maar als ik aan weerskanten van zijn wervels met 2 vingers druk dan trakt hij weg...dus denk dat het spieren en zenuwen zijn die niet lekker zitten...hij heeft ook veel moeite met achterhand eronder te treden..

zij is dierenarts, maar doet buiten werk om manuele therapie bij paarden..ze heeft een holistische visie zeg maar (of te wel ze kijkt naar alles)
Waarschuw beheerder
Ik rij een 5 jarige friese merrie. Zijn net gestart en het gaat lekker.

Ik ken een 5 jarige friese hengst van 5 die ook Z loopt maar die wordt absoluut niet overbelast. Het is echt een topper waar ik zeker van weet dat hij de GP gaat halen. Echt een topper en ik ben helemaal weg van hem.
Waarschuw beheerder
het ziet er altijd heel leuk uit, maar om de één of andere reden haten die beesten mij :yes: bokkie hier, schopje daar, bijtje zus, steigertje zo :( dus ik heb maar besloten om ze terug te haten ;)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Stephiie aka Pinkiie op donderdag 29 december 2005 om 01:58:
om de één of andere reden haten die beesten mij

Dat komt omdat je uistraalt dat je je niet helemaal op je gemak voelt bij ze, en dus niet overkomt dat jij ook de baas bent. Dat voelen zij, en laten zij even merken dat ze sterker zijn dan jou :-)
Het minste geringste onzekerheid voelen paarden aan