Partyflock

Forumonderwerp · 762512

Onderwerp is gesloten!

Dit gebeurt meestal omdat een of meerdere personen het beleid hebben overtreden.
Het kan natuurlijk ook zijn dat er al een actieve discussie over hetzelfde onderwerp was.
Dit soort situaties zijn te voorkomen door op de hoogte te blijven van het beleid.

Toestand paus kritiek na hartstilstand

Laatst gewijzigd: 1 april 2005 10:29

VATICAANSTAD - De gezondheidstoestand van paus Johannes Paulus II is kritiek. De rooms-katholieke kerkvorst heeft donderdagavond een hartstilstand gehad, een bloedvergiftiging gekregen en een infectie opgelopen. De Italiaanse media melden dat de paus inmiddels in coma ligt.

Het Franse persbureau AFP meldde dat kardinaal Camillo Ruini, die namens de paus het bisdom Rome bestuurt, vrijdagmorgen om 8.30 uur in het Vaticaan is aangekomen. Ruini is per traditie belast met de taak het overlijden van een paus bekend te maken.

De verslechtering in de situatie van de 84-jarige kerkvorst begon donderdag toen hij als gevolg van een urinewegontsteking hoge koorts kreeg. Volgens Italiaanse media steeg zijn temperatuur tot 40 graden.

Antibioticumbehandeling

De 84-jarige leider van de katholieken reageerde goed op een antibioticumbehandeling, maar werd aan het begin van de avond getroffen door een hartstilstand en een bloedvergiftiging. Artsen behandelen de paus sindsdien in zijn eigen appartement op het Vaticaan. Zij respecteren daarmee de wil van de kerkvorst, die niet voor de derde maal dit voorjaar wil worden opgenomen in het Gemelli-ziekenhuis in Rome.

Oliesel

Geestelijken dienden de paus na de hartstilstand, om 19.17 uur, het laatste oliesel toe, bevestigde Vaticaan-woordvoerder Joaquin Navarro-Valls vrijdag. Dat is het katholieke sacrament voor ernstig zieken en stervenden, waarbij zij met geweide olie worden gezalfd en voor hen wordt gebeden.

Het is de tweede keer dat Johannes Paulus II het sacrament toegediend kreeg. Dat gebeurde ook al nadat de Pool bij een aanslag in 1981 was neergeschoten.

Gemelli-ziekenhuis

De paus, die de Rooms Katholieke Kerk sinds 1978 leidt, heeft de afgelopen twee maanden 28 dagen in het Gemelli-ziekenhuis doorgebracht. Johannes Paulus II was nog herstellende van een keeloperatie die hij ruim een maand geleden onderging. Toen werd een buisje in zijn keel geplaatst om het ademen te vergemakkelijken. Hij had daar moeite mee als gevolg van een griepinfectie.

Paaszegen

Tijdens de paasdagen werd al duidelijk dat het niet goed ging met de kerkvorst. Hij verscheen slechts kort voor zijn raam en was niet in staat de paaszegen (urbi et orbi) uit te spreken. Bij alle andere vieringen in de Goede Week moest de paus verstek laten gaan.

--

(hebben ze in italie ook 1 april grappen?)
laatste aanpassing

Werd eens tijd...(Y)
hahaahahahahaha

JIJ noemt mij LOSER?

wie is hier nou de handbalkeeper, stumperdje

hahaha die foto moet nep zijn

p.s. de paus mag sterven, hij heeft zijnbeste tijd wel gehad
laatste aanpassing
dus als je handbal speelt,ben je een stumperdje?

de paus,moet altijd lachen als ik hem zie...wat een figuur.
vooral met die duif laatst die hij uit het raam gooide,de duif vloog zo weer terug het raam in,hehe.
nee, maar meneer staat met een stel pannenkoeken op de foto, doet stoer en noemt mij een Loser vanwege een foto waar ik wappie op sta

of om in zijn vaktermen te blijven, wie de BAL kaatst........

de paus, ik hoop dat die man snel z`n oogjes sluit

:[ Grrrr, niks tegen handbal hè ;)

Geef die man een spuitje zeg

En waar slaat deze opmerking op :/
Iedereen heeft toch recht om geholpen te worden door medische hulpverleners, ookal zijn ze waarschijnlijk niet meer te redden..

Paus nog niet overleden, maar stervende
Gepost door Rob (R@b) - Bron: Diversen
Gepubliceerd: vrijdag 1 april 2005 @ 19:44 - Laatst bijgewerkt: 01 april @ 20:03

De Italiaanse staats-tv meldt dat de rechter bronzen deur van de St. Pieter is gesloten. Dit gebeurt alleen als er een paus is overleden. De zender Sky Italia meldt dat de paus buiten bewustzijn is.

Een officieel overlijdensbericht is er nog niet.

Update 20:02
De paus zou nog niet dood zijn, maar wel stervende. Volgens het Italiaanse persbureau Ansa is er nu geen hoop meer voor de kerkvorst. Zijn naasten zouden al afscheid hebben genomen van Johannes Paulus II.

laatste aanpassing
Iedereen heeft toch recht om geholpen te worden door medische hulpverleners

ja, maar op een gegeven moment is je lichaam op
ze kunnen je wel 100 jaar in leven houden, maar dan ben je een kasplant

ik ben blij voor die man dat ie binnenkort z`n ogen sluit

en heeft hij peetrus bij de hemelpoort al een hand gegeven?
ik vind wel zielig voor hem :cry:
krijg altijd slappe lach van die vent als die ging praten en strax is die dood :( geen lol meer :P
HIJ IS DOOOOD

laatst gewijzigd: 01-04-2005 20:47
'Paus Johannes Paulus II overleden'
Paus Johannes Paulus II is overleden. Dat melden Italiaanse media.
Hart
Volgens de Italiaanse tv-zender RAI en het persbureau ADNKronos klopt zijn hart niet meer. Het electrocardiogram geeft geen uitslag meer.

Slecht
Het Vaticaan wil niet op het bericht reageren. Het persbureau APCom zegt dat het slecht gaat met de paus, maar dat hij nog wel leeft.

Ziek
De paus was de laatste weken erg ziek en lag dit jaar al enkele keren in het ziekenhuis.

Infectie
Zijn toestand verslechterde toen hij gisteren plotseling hoge koorts kreeg door een infectie aan de urinewegen.