Partyflock

Forumonderwerp · 748358
5020x bekeken

Waarschuw beheerder
Wie heeft er voor mij leuke tips als ik aankomende zomer in Egypte ben?? Ik ga naar Hurghada.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Neem je vrieskist mee (zodat je er af en toe even in kunt gaan liggen) en zorg voor goede airco (y)

Egypte in de zomer is echt té heet !!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik ga ook naar hurghada, wanneer ga jij?
Waarschuw beheerder
ben vorige week terug gekomen uit hurghada (Y)
Waarschuw beheerder
Ik ben er een paar jaar geleden geweest! Echt supervakantie!
Snorkelen en jeepsafari zekers doen!
Waarschuw beheerder
wij gaan ook deze zomer naar hurghada..welk hotel zit je??
Waarschuw beheerder
Jeepsafari moet je zeker doen, alleen kom je zwart terug hihi.
Verder is het de moeite waard om een boottocht te gaan maken en dan bij het koraal te gaan snorkelen.

Verder als behoefte hebt om 6 uur heen en 6 uur terug in de bus te zitten zou ik ook naar luxor gaan. Wij hebben daar echt leuke dingen gezien. Jammer dat het alleen zo kort was. Had graag langer bij alles willen blijven :(

Waarschuw beheerder
duiken, snorkelen :yes:

mooiste koraal van de wereld heb je daar :yes: heb tussen de dolfijnen, schildpadden, haaien en roggen gezwommen :respect:

voor de rest niet naar de piramides van gizeh, :gaap: te toeristisch voor woorden... ehmm.. quad rijden in de sahara (Y) en luxor als het niet te heet is, zelfs de schaduw is namelijk te heet dan. toen ik er was had het er 5 jaar niet geregend :vaag: maar goed het ligt eraan waar je zit in egypte.

owja het uitgaan is niet bijzonder :no:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik ga er zeker snorkelen, hebben een heel groot koraalrif "voor de deur" van het hotel. Gaan trouwens naar Hotel Arabia Beach Resort!!

Ben van plan een hele hoop te doen...bedankt voor jullie tips!

Waarschuw beheerder
pas op voor de zee egels ;P

Waarschuw beheerder
Hmmm, in de zomer zou ik echt niet gaan. De hitte is dan ondragelijk. Ben in september in Egypte geweest en toen was het midden op de dag nog 40 graden in de schaduw. Zelfs toen nog te warm. :no:

Verder wel mooi trouwens. :)

Inge
Waarschuw beheerder
Gaan trouwens naar Hotel Arabia Beach Resort!!

Mijn ouders zitten daar ook!

wij zitten in hotel minamark...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
En dames hoe is het winkelen daar??
Waarschuw beheerder
hej Miss, wij zitten ook in Minamark :D

Ik hoor wat mensen zeggen dat het te warm is in de zomer maar dat valt reuze mee.. alleen wanneer je echt de woestijn in wil, piramides kijken is echt te warm (maar zelfs dat is nog te doen)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Wij zijn vorig jaar in september geweest en het is daar echt wel warm, alleen heb je het geluk dat in Hurghada een behoorlijke wind staat die het dan redelijk aangenaam maakt. Luxor is heel erg warm, 45 graden in september en windstil. Pyramides liggen in Cairo en dat is wel uit te houden daar, tussen 30 en 35 graden met een behoorlijke wind.
Waarschuw beheerder
Ik ga 16 april voor een weekje, naar EL Gouna, hotel panorama, iemand meer info over het dorp en/of hotel?

Ben paar jaar geleden wel al eens in Hurghada geweest trouwens...
Waarschuw beheerder
zeg erika gaan jullie ook met gogo tours?
Waarschuw beheerder
ja wij gaan ook met GoGo :)
Waarschuw beheerder
Ik heb net een Nijlcruise geboekt in juli... Ben bang dat het wel ergg warm gaat worden. Iemand al eens mee geweest met zo'n Nijlcruise???
Waarschuw beheerder
Welke datum????

Wij gaan 21 juli.
Waarschuw beheerder
Heb er zin in, heb net allemaal verslagen gelezen op internet!!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Was echt heel mooi, wij hebben de nijlcruise gemaakt afgelopen september.

Je bent daarna wel tempelmoe, maar het is echt een mooi land, Egypte. :)

Inge

Waarschuw beheerder
[img width=600 height=449]http://groups.msn.com/_Secure/0UQAyA9QYuO8SLXewVP9668vpC58Q!CPF98a5zX753ZLiRdVjwPNE2tEddpd8cldOy2n05W7aBgfSXqpQoXh8PAIwxohPZiIJlR!eGc*4HsKQmguVk5gkstF9BbhOcNjv/HPIM0516.JPG?dc=4675493992770660268[/img]

Dan zul je hier ook wel komen, de tempel van Edfoe. Heel indrukwekkende tempel, nog heel gaaf overgebleven...
Waarschuw beheerder
oh wij gaan eerder.. 3 julie

Waarschuw beheerder
Deze zomer misschien naar Hurghada.
Ik ben nieuwsgierig of het duiken daar echt zo mooi is.
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben er halverwege februari geweest.

Ook in Hurghada... Zat in Reemyvera Pickalbatros hotel...

Ben er maar een weekje geweest, maar in die week wel een boottocht gemaakt en gesnorkeld. Echt een aanrader om te doen! Zo mooi al die gekleurde vissen!
De boot meerde ook aan bij een eilandje Giftun (echt een tropisch eiland) Zie profielpic ;)

Verder hebben we ook een trip gemaakt naar Luxor.
Dat betekende de wekker op 5 uur. Om 6 uur werden we opgehaald met de bus... Dan ga je naar een verzamelpunt waar zon 50 tot 70 bussen bij elkaar komen. En dan rij je in een convooi door de "woestijn" naar Luxor.
We kwamen toen om 10.30 aan bij Karnak. Mooi om te zien al die dingen uit de oudheid hoor!!!
Daarna hadden we een lunch in een 5 sterrenhotel aan de Nijl. Vanuit daar een boottrip gemaakt over de Nijl, waar aan de andere kant de bus weer stond te wachten.
De bus reed naar Het Dal Der Koningen... Best wel mooi om te zien, maar ik had me dat heel anders voorgesteld, dus viel toch beetje tegen. Als laatste nog naar de Tempel van Hatsheput geweest. Mooie tempel die tegen een bergwand aanligt. Maar die dingen aan de andere kant van de Nijl liggen vrij ver buiten Luxor.
Op de terugweg zijn we toen weer Luxor in gegaan en hebben we bij een papyruswinkel een rondleiding gekregen.
Daarna weer de terugreis. Om 18 uur vertrek je dan vanuit een convooi weer richting Hurghada (aankomst rond 23 uur en compleet vermoeid)
De trip naar Luxor is echt de moeite waard!!! (Y)
Maar hou er rekening mee dat het erg vermoeiend is en vooral in de zomer dus heeeeeeeeel warm is daar (45 graden schat ik)
Toen wij er ruim een maand geleden waren was het in Karnak ook al rond de 30 graden)

Mocht je een taxi nemen en Hurghada ingaan moet je heel erg goed uitkijken...
Ze rijden echt als imbecielen zo hard en kunnen je heel sneaky bedonderen (ons ook overkomen...)
Ze hebben daar apart geld, dus de briefjes herken je niet goed en lijken op elkaar.
Zoals het ons overkomen is:
We zaten in de taxi en we moesten 10 Egyptische pond betalen... Ze vroegen heb je 100 dan krijg je hier 90 terug. Goed wij geven 100 en krijgen die 90 terug. Maar 5 seconde later word er gezegd... Hey je gaf maar 10, dus kunnen we alsnog 100 krijgen...
En ja dan heb je zoiets van huh goed het zal wel (je kent het geld niet, dus neemt aan dat je het fout gezien hebt...)
Dus toen waren we opgelicht voor 90 Egyptische pond (10 euro ongeveer...)
Dan denk je ... ach dat is eenmalig, maar op de terugweg probeerden ze dus hetzelfde (toen we in Hurghada gingen winkelen kwamen we er al achter dat ze ons op de heenreis al hadden opgelicht)
Dus belangrijk om daar op te letten!!!

Mocht je verder nog wat willen weten dan stuur maar een PBtje (het staat nu allemaal nog in het geheugen dus nu kan ik er nog genoeg over vertellen ;))

Alvast veel plezier daar!

Ik wil zeker nog een keer terug!
Heb nl geen piramides gezien (dan moet je vanuit Hurghada een 2 daagse trip maken richting Cairo en ik kwam toch vooral om te relaxen ;))
Verder lijkt mij een Nijlcruise ook erg mooi... dDe Aswandam moet ook erg indrukwekkend zijn!
Waarschuw beheerder
Toen ik 4 jaar geleden in Hurghada was hebben we wel gewoon zo'n 1 daagse trip gemaakt naar Caïro, was ook vroeg op, en dan naar de piramides, en het egyptisch museum, ook een echte aanrader, en heel cool allemaal!

Luxor ben ik toen ook geweest, zo'n beetje dezelfde dingen, zeker de moeite waard ja!
In april ga ik weer (el gouna), dan ookw eer wat leuke trips maken, maar ook relaxen en genieten van de zon hoor!!!

Oja, en taxi's zijn idd oplichters daar, ze vragen de toeristen vaak 10 of 15 pond, terwijl ze aan eigen dorpelingen maar 1 pond vragen...mja...

En met pinnen toen, stond een man naast de pinautomaat om je te helpen, maar achteraf was er een vreemd bedrag afgeschreven, dat niet door ons gepint was....dus laat je niet bedonderen!

Waarschuw beheerder
(permanent verbannen)
gaa mummie graven zoeken zit soms best wel veel goud in enzo
Waarschuw beheerder
ik wil ook weer :S
Als ik dit allemaal zo terug lees.
Waarschuw beheerder
ik wil ook zeker wel een kijkje nemen op dat Giftun eiland!

Waarschuw beheerder
Kan nu niet meer wachten hoor!! Als ik al die verhaaltjes lees!!:D
Waarschuw beheerder
De Aswandam moet ook erg indrukwekkend zijn!

dat valt dus echt vies tegen....
de ene kant hoog water, de andere kant laag water...das alles.
pffff...wij hebben er 3 uur voor gereden, 5 minuten kijken en weer weg....

Wij hebben de Klassieke reis Egypte van Shoestring gedaan aantal jaar geleden, incl. Nijlcruise, Cairo, Hurghada, Luxor, Aswan, Karnak....

Mocht je in Cairo komen, ga dan naar de "Dodenstad", DE begraafplaats waar duisenden mensen op de graven wonen...
Oja, neem een taxi voor de hele dag, scheelt bulten geld, rijdt de hele dag voor weinig rond terwijl de chauffeur overal op je wacht...

Wij zaten trouwens op 9-11 midden op de Nijl....oepsssss

Waarschuw beheerder
donateur
iedereen gaat naar Hurghada :s
Wat een smerige aftandse boel is dat vergeleken met Sharm el Sheik :yes:
Mensen, laat Hurghada lekker en ga naar Sharm el Sheik, Na'ama Bay.
Je kunt daar prima stappen: Pasha, Hardrock Cafe.
De koraalriffen zijn er mooier als in Hurghada die al grotendeels aan het afsterven zijn, de hotels over het algemeen beter en de mensen zijn er wat vriendelijker.

Ik ga dit jaar naar Na'ama Bay, het Hyatt Regency hotel.
Het beste 5 sterren hotel van Egypte, waar ook de deelnemers van het Midden Oosten congres sliepen, waar Clinton regelmatig logeert en andere beroemdheden en filmsterren.
Kosten; nog geen 1000 euro voor 15 dagen :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ga lekker 8 dagen voor 299 dus jeh en dat is ook 4 sterren :) El gouna dusssss

Waarschuw beheerder
ben net terug uit hurghada was net zo chill :D
Waarschuw beheerder
12 dagen voor 400 euro is toch een betere prijs dan 1000 haha.. jammer dan als ik niet in het zelfde hotel als clinton geslapen heb

Waarschuw beheerder
hey hey ik ga ook naar hurghada, 4 juni!
nooit in egypte geweest maar heb gehoord dat drinken verboden is daar?? weetiemand meer?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nee, drinken is niet verboden. In je hotel hebben ze gewoon een bar en schenken ze alcohol. Het is alleen zo dat de Islamitische Egyptenaren geen alcohol mogen drinken.Maar verder geen probleem daar. Ja, je moet natuurlijk niet strontbezopen met een fles alcohol over straat zwalken daar, dat vinden ze niet fijn.

Misschien beter als je eerst wat informatie over het land opzoekt? Via google?

Inge

Waarschuw beheerder
hehehe jah eigenlijk wel he..
maarre thnx

ik ga eigenlijk ook meer voor het weer en het strand, niet egt voor egypte zelf, we zitten lekker in een hotel aan t strand hp*** duss heb erzin in!!

en thnx voor de info met het geld enzo dat ze je makkelijk oplichten!

Waarschuw beheerder
Hey jillie,

zou opletten met aantal sterren nemen ze niet zo nauw daarzo... maare mijn resort was een sprookje !!!

Waarschuw beheerder
donateur
http://www.kahramana.com/kahramansharm/kahramanafactsheet.htm

Dit is echt een aanrader...
Ik begrijp nou nooit dat als mensen naar Egypte zijn geweest ze niet gedoken hebben.
Je hebt voor ongeveer 250 euro al je PADI brevet, dat kost in Nederland minstens het 3 a 4 dubbele.
En je zit op 1 van de 3 mooiste duiklocaties van de wereld.

Waarschuw beheerder
bij ons was alcohol vnaf 18 :S
Waarschuw beheerder
ach ja ben toch boven de 18, dus da maak nie uit
Waarschuw beheerder
ik wil ook weer binnenkort,vorige jaar nog geweest

snap alleen die prijzen niet helemaal naar Egypte,

8 dagen is 348 en 15 1100 euro :vaag: All in, (beiden last minute, beiden via de zelfde site, beiden zelfde vertrek datum)

dus je kan beter drie keer 8 dagen dan 1 keer 15 dagen 8)

Waarschuw beheerder
Tanky...

je kan ook beter naar het reisbureau gaan als je eenmaal wat uitgezocht heb...want dan kunnen ze de goedkoopste touroperator voor je uitzoeken!!!

Want mijn reis was bijv 200 euro(!!!)duurder bij sunweb!

Waarschuw beheerder
donateur
Duiken er nog mensen, of zijn het van plan te doen?

Waarschuw beheerder
Ik denk dat ik maar lekker ga snorkelen!! duiken kost zoveel geld!:D

Waarschuw beheerder
donateur
Veel geld???
Ik was helemaal klaar voor € 250,- huur materiaal, priveles, 9 duiken en me PADI brevet.
Dat is echt een koopje, dat kost in Nederland het 3 dubbele
En geloof mij nou maar dat je daar echt de rest van je leven plezier van hebt.
Ik kan er soms gewoon niet bij dat mensen in Egypte (1 van de 3 mooiste duikplekken op aarde) niet duiken.
Ik heb het vorig jaar gedaan en het is het mooiste en gaaftste dat ik ooit heb gezien en gedaan :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nou ik zal er eens over nadenken!!:D
Waarschuw beheerder
Tanky...

je kan ook beter naar het reisbureau gaan als je eenmaal wat uitgezocht heb...want dan kunnen ze de goedkoopste touroperator voor je uitzoeken!!!

Want mijn reis was bijv 200 euro(!!!)duurder bij sunweb!

Op internet was het juist meer dan 100 euro goedkoper,(vorig jaar) :D
Waarschuw beheerder
ik ben vorig jaar februari daar geweest!!was een super vakantie, lekker weertje en leuke excursies. zijn ook een dagje naar luxor geweest zeer interessant. een dagje weze snorkelen en naar et eiland Giftun geweest echt super. en de jeepsafari was ook leuk, in de woestijn racen daarna kameelrijden en lekker eten, moet zeggen dat we ook een super toffe vent als chauffeur hadden zo gek als een deur!

veel plezier alvast!
Waarschuw beheerder
ik vertrek morgen 22.00 ga ik de lucht in :D:D

Waarschuw beheerder
en waar ga je precies heen??
Waarschuw beheerder
cool ik wil ook nu al gaan :P
Waarschuw beheerder
super vakantie gehad in egypte maar die mensen zijn er echt wazig en soms vervelend
Waarschuw beheerder
en waar ga je precies heen??

naar El Gouna...ben benieuwd...paar jaar geleden wel al ns in Hurghada geweest.
Mja jullie horen het volgende week ;)

Waarschuw beheerder
wie is er wel eens in het marlinn inn hotel hugharda geweest? en is t wat? **HP hotel aan t strand..

Waarschuw beheerder
donateur
Laat Hurghada! Ga naar Sharm el Sheik!
Waarschuw beheerder
hurghada is goedkoper :P
en daar kon je heen met gogo en niet naar sharm..dat zegt dat ik ook wel iets over hurghada dat dat meer voor jongeren is..kan het mis hebben hoor...ben er nog nooit geweest :P

Waarschuw beheerder
donateur
Egypte is zowiezo niet duur hoor, er zijn wel meer reisorganisaties als Gogo-Tours.
Die sturen je over het algemeen naar de grootste kakkerlak oorden van de wereld.
Sharm el Sheik 8 dagen in een 4 sterren hotel voor 279 euro, ik noem dat goedkoop.
Hurghada is qua stappen gelijk aan Sharm, het is natuurlijk geen uitgaansplaats maar je kunt er jezelf goed vermaken.
Als het niet in de Gogo brochure staat wil nog niet zeggen dat het niet voor jongeren is :s
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
true..maar toch heb je meer zekerheid dat je dan niet in een hotel met bejaarde beland!
Waarschuw beheerder
Ik ben ook daar geweest...Ik vond het HEEL saai..maar miss omdat ik in een saai Hotel zat;)
Als ik jou was zou ik het maar gezellig maken..
Want anders is het TE saai..zo mooi is het daar ook niet..de zee wel;)
Vooral als je gaat duiken in de Rode zee..VET mooi:)

En sommige dingen op land zegmaar zijn ook wel mooi..maar in een stadje vlak bij Hurghada (als je gaat winkelen)..daar word je echt heeeeeeeeeeeeeeeeeeeell snel in winkels gelokt..in Turkye wordt je dat ook..maar in Egypte erger..
En er ligt heel veel afval op de grond:S

Majah..Veel plezier iniedergeval(K)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
wij gaan 21 juli, hurghada ook
Waarschuw beheerder
Zo, ik ben net terug uit egypte, van zondagochtend.
Ik zat een week in Hotel**** Panorama in El gouna, 22 km van Hurghada af. Ik was een aantal jaar geleden al eens in Hurghada geweest, maar ik vind El gouna veel mooier, schoner en leuker. En je kan ook met een bus naar Hurghada voor 10 pond retour (1 pond is 15 cent), is een half uurtje rijden.
Het hotel waar we zaten was echt prima, grote kamer, relaxed zwembad erbij, en in het centrum. El gouna is zowieso heel mooi met alle lagunes en water, het is een soort egyptisch venetië. Je ziet wel dat het dorp nog in opkomst is, maar het is een absolute aanrader!
Verder zijn we een dag naar het strand van Sharm el Naga geweest, een strand zo'n beetje midden in de woestijn. Erg cool, en je kunt daar vanaf de kust heel mooi snorkelen. Veel tropische vissen, die je vanaf de kant al ziet zwemmen, en als je steentjes in eht water gooit komen ze erop af, erg cool.
En we zijn een dag op jeepsafari geweest, had gelezen dat veel mensen dat aanraden, en ik moet zegge, was een leuke ervaring, met een jeep de woestijn in, en je bezoekt dan een dorpje waar mensen wonen, midden in de woestijn dus.
Heb er een prima week gehad, en alles is super goedkoop.
Een cola op het terras kost 8 pond (=1 euro), en een water kost 3 pond (=45 cent). Voor de rokers onder ons, een slof malboro sigaretten kost 80 pond (=zo'n 13 euro), en een pakje egyptische sigaretten (cleopatra) koste 3 pond, is dus 45 cent voor een pak sigaretten! Ze schenen ook nog oke te zijn ook!
Nah, wie meer wil weten, ik hoor het wel :)
Het enigste minpuntje was overigens de terugreis, waar eerst het vliegtuig overboekt was en 10 man niet meekonden, en daarna een vertraging van 9 uur! Mja wat verwacht je van Egypte...we vlogen overigens met Memphis air, ik raad dus een andere aan...gewoon transavia of martinair, al zijn die wel iets duurder.

Waarschuw beheerder
Tip 1: Annuleer en ga er nooit heen.
Tip 2: Ga je toch, mijd dan het "oude"centrum van Hurghada.
Tip 3: Als je gaat snorkelen/duiken probeer dan om op een boot te komen waar weinig russen zitten.
Tip 4: Ga je snorkelen/duiken, neem dan (stiekum) een stuk brood mee. Als je dat onderwater uitspreidt weet je niet wat je overkomt. ( en dan foto's maken) ;-)

Have fun.. Maar ik zou er niet nog eens heengaan...

Waarschuw beheerder
donateur
Ik ben ook daar geweest...Ik vond het HEEL saai..maar miss omdat ik in een saai Hotel zat
Als ik jou was zou ik het maar gezellig maken..

Saai? Als je in een resort gaat zitten kan het zeker saai zijn maar ik ga altijd naar een hotel in het centrum van Na'ama Bay in Sharm el Sheik.
Na'ama bay is gewoon een heel leuk gezellig stadje met terrasjes, winkels en discotheken.
Het ligt direct aan het strand met een leuke boulevard en alles is er superschoon en netjes.
Prijzen in restaurants en terrassen zijn lachertjes.
Vaak worden die reizen naar Hurghada megagroot ingekocht dus zullen de touroperators je proberen naar Hurghada te sturen, duikers en mensen die al vaker in Egypte zijn geweest weten dat je beter naar Sharm el Sheik kunt gaan en Hurghada gewoon links moet laten liggen...

Waarschuw beheerder
:yes: Hurghada Sucks bigtime.. Sharm is beter!

Waarschuw beheerder
volges mij hebben wij de slechtste vakantie geboekt dan whahaha

Waarschuw beheerder
ach, zal wel zijn zoals vaak geldt: je moet het zelf leuk maken!

vb: zet mij met 2 vrienden,allemaal zo brak als maar kan in een blokhut erges in NL tussen poolse platvormwerkers, die overdag slapen en wij geen geluid mogen maken...in de buurt is geen reet te beleven en toch hebben we een vette vakantie gehad B)
Waarschuw beheerder
Sincera, welk hotel en welke organisatie ga je...
wij gaan ook de 21ste.

Waarschuw beheerder
donateur
NPC> u gaat in uw eentje?

Neen, ik ga met een dame :)
Lekker echt duiken!

Snorkelen is voor mietjes :)
Waarschuw beheerder
ben ik ook een mietje, ik mag niet duiken ivm mn oren!

Waarschuw beheerder
wij gaan d-reizen hotel weet k ff niej dat wete die meiden.... maar idd ook precies 21e :D
jullie dan?

Waarschuw beheerder
ik zit nu in el quseir t/m zaterdag, 2 uur rijden ten zuiden van hurghada, en voordeel is dat t niet al te toeristisch is dus duiken enzo is (Y) ben ook in Sharm el Sheik geweest 3 jaar terug en is ook zeker mooi.
Waarschuw beheerder
Met gogo gaan wij, naar hotel Minamark.

Waarschuw beheerder
oh neeej wij niet ook niet minamark geloof k
k hoop trouwens niet dat we met die egyptische maatschappij vliegen :s
Waarschuw beheerder
Air Memphis? Ja ik weet niet of ie nou egyptisch of turks was, volgens mij turks, maar was iig k u t :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik ga naar sharm en zit er in sonesta beach resort op de Na'ama Bay en wat ik nu dan ook hoor ga ik ook bijna zeker me duik befed daar halen als het niet teveel kost en niet teveel dagen zal duren iemand daar meer info over ?

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb me PADI open water gehaald bij Seamax in Sharm el Sheik, kostte me 250 euro inclusief 6 duiken met prive-instructeur, materiaal en brevet (y)
Das echt een koopje, jij gaat wat meemaken daar :yes:

Marsa Uslami, Ras Amsid, the Tower, Ras Mohammed :respect:

Waarschuw beheerder
en het jaar erna naar texel geweest om te duiken? O:)

Waarschuw beheerder
donateur
Nee vogels kijken :)

Waarschuw beheerder
Air Memphis? Ja ik weet niet of ie nou egyptisch of turks was, volgens mij turks, maar was iig k u t

is egyptisch maar inderdaad k ut ja :yes:

Waarschuw beheerder
ooh we vliege met arke travel ofzo... dat scheelt
Waarschuw beheerder
ik gaat er padi breved halen heb er nou al zin in

Waarschuw beheerder
5 JULI Hurghada... helemaal top alleen de blonde vrouwen op de hotel kamer laten voor hun eigen veilgheid ;)

Waarschuw beheerder
mooi niet k doe wel een hoofddoek op whaha

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 11 mei 2005 om 22:12:
5 JULI Hurghada

Ga je in juli naar Egypte? :o Je gaat je naam eer aan doen...

Veel plezier (y)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ik gaat 11 juni hoop dat t niet al te warm is maarja ben ook in mexio geweest met 43 graden en heb toen ook geen last gehad gaat goed komen

Waarschuw beheerder
donateur
43 graden is (Y)

In juli is 50+ graden geen uitzondering
Waarschuw beheerder
hopen dat t er in juni niet te warm is dan

Waarschuw beheerder
welke inentingen nemen jullie? :s

Waarschuw beheerder
donateur
Geen :no:

Waarschuw beheerder
haha kom je lekker terug met polio
Waarschuw beheerder
ik moet volgende week prikje halen!
ik heb dus echt geen zin om met ene of andere ziekte thuis te komen!

ik geloof dat ik een vaccinatie voor hepatitis A krijg en misschien DTP ook nog erbij.

Waarschuw beheerder
ja die 2 idd
neem ik ook
ik ga t risico ook niet nemen dat ik doodziek thuis kom

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 14 mei 2005 om 11:33:
haha kom je lekker terug met polio

Whahaha gansje, zoiets doms heb ik nog nooit gehoord...
Ik weet niet wat voor gedachten jij over Egypte hebt maar het is geen 3e wereldland ofzo, ik ben al een aantal maal in Egypte geweest en het ergste wat je kan overkomen is wat pruttelpoep als je teveel ijs eet...

Ik zit nu heerlijk in Sharm el Sheik, 38 graden en ben net klaar met duiken.
Heb een school barracudas gezien, schildpadden en een dolfijn, mijn dag kan niet meer stuk :)
Waarschuw beheerder
Wij gaan 30 juli 11 dagen naar Sharm el Sheik.. Ik heb er echt zin in!!!

Wij willen ook zeker gaan duiken. 250 euro is idd niet zo heel duur... Wat extra gaan sparen dan maar!!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 mei 2005 om 13:45:
Heb een school barracudas gezien, schildpadden en een dolfijn, mijn dag kan niet meer stuk

dolfijnen zijn stoer :yes:
Waarschuw beheerder
in sharm kun je toch ook met dolfijnen zwemmen? staat iig iets over in de reisinfo die ik van het reisburo heb gekregen!! Wil ik zeeeeeker doen als da kan!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 22 mei 2005 om 13:45:
Ik zit nu heerlijk in Sharm el Sheik, 38 graden

I envy you (6)
Waarschuw beheerder
ik over 3 weken 2 weken Sharm el Sheik maar eerst volgende week 1 week turkye

Waarschuw beheerder
Ik zit nu heerlijk in Sharm el Sheik, 38 graden en ben net klaar met duiken.
Heb een school barracudas gezien, schildpadden en een dolfijn, mijn dag kan niet meer stuk

Tering dan ken je dag zeker niet meer stuk.
Ik heb ook een week gedoken in sharm el sheik. Al heb ik mooie dingen gezien helaas ben geen van dit allen tegen gekomen..
Mischien vroege ochtend duiken moeten maken?!?!

Waarschuw beheerder
Gansje? omg rustig hea
Waarschuw beheerder
ben vorig jaar in juli een weekje naar hurghada geweest..

heerlijk hoor!!!
temperatuur valt hartstikke mee... staat altijd wel een lekker windje daar aan de kust dus goed te doen... alleen luxor was ff afzien.. maar dat overleef je ook wel met een paar liter water..

als je niet van duiken houd is snorkelen ook een goede opties... je ziet hier echt mega veel vissen!!
en wij hebben een quad safari gedaan.. was ook errug leuk!!

hotel was opzich wel oké.. zaten in hilton long beach hotel... je moet er alleen wel ff voor zorgen dat je in een goede kamer terecht komt.. in de buurt van het zwembad/strand en niet in een bijgebouw...

met egyptische maatschappij gevlogen.. pfffff.. wat een kut vliegtuig... vooral heen.. terug hadden we lange benen plaatsen toen ging het wel.. het personeel was op zich wel heel aardig

fijne vakantie!
Waarschuw beheerder
zo gister vaccinatie gehaald.
Ik moest Hepatitis A en DTP (70 euro).

Voelde niks van het prikje :)

Over 5 weken ga ik :D ik kan echt niet meer wachten nu!!!

hotel ninamark..here we come! :P
Waarschuw beheerder
geld ken je terug krijgen van verzekering he en over 6 maanden nog een x halen dan is hij voor 10 jaar goed
Artiest {SHOWLIST artist 28034, 64219, 54418}
Waarschuw beheerder
www.niletravel.nl altijd goede service en goede hotels!!
Waarschuw beheerder
ja weet ik .. ik krijg 75% vergoed

Waarschuw beheerder
donateur
Gister weer naar Ras Mohammed geweest, een onderwater natuurreservaat :respect:
Heb een Whitetip Reef Shark gezien en nog wat geinige dingetjes, morgen naar Tiran Island voor een drift dive en kans om wat meer te zien...

Waarschuw beheerder
donateur
wel lief dat je voor ons n soort van reisverslag schrijft hier (F)

beter neem je ons gewoon mee volgende x :yes:
Waarschuw beheerder
ja leuk indd dat je dat voor ons doet :D

nog een maand en dan ga ik :P

Waarschuw beheerder
donateur
joh kan ik dan niet met jou mee????
Waarschuw beheerder
haha van mij mag je hoor :P

Waarschuw beheerder
donateur
:bounce: joepie!!!! :bounce:

wanneer vertrekken we????

Waarschuw beheerder
donateur
ben weer terug :(

Waarschuw beheerder
donateur
ik ga volgende maand pas lekker weg met Erikaatjuh...ik weet alleen niet psies wanneer en waarnaartoe..
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
zal ik je nog even een aandenken geven dan?

Waarschuw beheerder
donateur
ha dat ligt er n beetje aan...heb je wat bacteriën meegenomen om op kweek te zetten????

of had je n soort van egypstisch geheim opgedaan :P ????
Waarschuw beheerder
GIJSJE4EVER

we gaan naar hotel minamark in Hurghada op 3 jul. :D

Waarschuw beheerder
donateur
jammer dat ik ff geen vrij kan krijgen :D
Waarschuw beheerder
ik vroeg me af hoe de public beaches in hurghada zijn??

zijn die smerig? en kan je maar beter bij je hotel blijven of zijn die ook leuk om een x te bezoeken?
Waarschuw beheerder
Erika vertel als je terug bent ff hoe het hotel is, wij gaan daar nl ook heen!
Waarschuw beheerder
ik wil ook naar egypte naar Hurghada maar weet iemand hoe dat zit met de overige prijzen in egypte als je bijvoorbeeld een drankje wilt dat niet inclusive is of de prijzen van dingen in de supermarkt..

en kleding doen ze daat moelijk over?

ohjah en duiken ik wil het graag leren maar dat kan toch ook in een 2 daagse cursus want ik wil niet me hele week aan het duiken zijn..
lijkt me ook best eng dat duiken straks kom je de verkeerde vissen tegen pff hahaah

Ohjah nog ffies wat welk hotel is aan te raden wil het liefst in een all-in welk is dan aan te raden waar je ook nog is uit je hotel kan naar winkeltjes of stadje dat je niet eerst een uur moet reizen..

Sunrise El Palacio
Golden 5 Diamond
Hotel Ali Baba
Hilton Long Beach Resort
miramark
palm beach

ik weet het niet meer hoor......of hebben jullie juist goede ervaringen met een ander hotel ????????
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van .Erika. op donderdag 2 juni 2005 om 07:35:
ik vroeg me af hoe de public beaches in hurghada zijn??

Als je schone stranden wil kun je beter naar Sharm el Sheik (Na'ama Bay) of Dahab gaan :/

Uitspraak van *TAATJE* op donderdag 2 juni 2005 om 10:44:
ik wil ook naar egypte naar Hurghada maar weet iemand hoe dat zit met de overige prijzen in egypte als je bijvoorbeeld een drankje wilt dat niet inclusive is of de prijzen van dingen in de supermarkt..

en kleding doen ze daat moelijk over?

Alleen buitenlandse sterke dranken zijn niet all-inclusive maar zowiezo kost alles in Egypte geen drol dus waarom zou je uberhaupt all-inclusive willen?
Dan ben je min of meer verplicht elke avond dezelfde voorgebakken buffetzooi te eten in hetzelfde restaurant terwijl je in Egypte heerlijke dagverse vis kunt eten voor een schijntje, dingen in de supermarkt kosten ook geen reet.
Ga gewoon op basis van logie/ontbijt en dan kun je alsnog bepalen of je in je hotel wil eten.
Dit is een leuk hotel:
http://www.vakantiereiswijzer.nl/vakantie/beoordeling/382/kahramana/

Vlak bij het leuke uitgaansgebied en aan het strand, supermooi en geweldige service...

Uitspraak van *TAATJE* op donderdag 2 juni 2005 om 10:44:
ohjah en duiken ik wil het graag leren maar dat kan toch ook in een 2 daagse cursus want ik wil niet me hele week aan het duiken zijn..
lijkt me ook best eng dat duiken straks kom je de verkeerde vissen tegen pff hahaah

Je moet voor je PADI open water ongeveer 6 duiken maken en aangezien je als beginner beter geen 3 duiken op een dag kunt doen moet je minstens 3 dagen duiken.
Over verkeerde vissen hoef je je geen zorgen te maken aangezien er in het Rode Zeegebied vanaf 1800 nog geen enkele geregistreerde haaienaanval met dodelijke afloop is geweest.
Ik zou wel willen dat ik een mooie tijgerhaai ofzo had gezien, het engste wat je tegen zou kunnen komen is een Murene maar die zullen alleen bijten als je met je arm in ze nest gaat...
Duiken in Sharm el Sheik is ook veel mooier als in Hurghada.
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Ik heb dus voor deze zomer geen flauw idee waar ik heen wil..

Wat ik me nu afvroeg? Hoe is de temperatuur in Egypte (in Juli). Er staat wel een gemiddelde van 32 graden aangegeven, maar volgens mij is dat 'snachts :D En staat er een windje wat het aangenamer maakt, of... ??
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
In mei is het al 38 graden overdag en 33 graden 's nachts...
In juli kan het wel 40/45 graden worden, je moet dit niet met Nederland vergelijken omdat de warmte daar veel dragelijker is vanwege de luchtvochtigheid.
Er staat een windje, maar als het windje uit de woestijn komt is dat net een fohn, vanuit de zee is ie lekker fris
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hmm het lijkt mij wel leuk..
maar 't vriendje houdt niet van die warmte, ik ga het eens voorstellen.

thnks!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb vandaag geboekt:D

23 juni vertrekken we voor 8 daagjes naar Hurghada:D

heb er onwijs veel zin aan:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
je bent echt niet goed wijs als je in hoogzomer juli en augustus naar egypte gaat het is er dan niet voor niets spotgoedkoop omdat niemanddan wil gaan omdat het stervens heet is

en aangezsien het geen eiland is waait het er ook niet hard
tis dan echt gloedheet heb ik het niet over 30 graden maar misschien valt het wel mee als je geluk hebt..

maar naar binnenland kan je dan al helemaal niet dus zit je verplicht heel je vakantie in je resort op je gat of nee in het zwembad nix voor mij dus maar succes :X
Waarschuw beheerder
@PartY_PoeS

je kan het ook overdrijven natuurlijk ..
Waarschuw beheerder
@Natural Porn Chiller

ik weet wel dat sharm mooiere stranden heeft.. maar is hurghada echt smerig of is het gewoon wat minder mooi?

Waarschuw beheerder
haha Partypoes: goedkoop omdat dan niemand gaat?
hahahahahaha

Waarschuw beheerder
donateur
Ik snap niet dat iedereen naar Hurhaga gaat terwijl Sharm veel mooier is, Sharm is niet voor niks 1 van de 3 mooiste duiklocaties in de wereld...
Ga naar Sharm of Dahab, je krijgt er geen spijt van :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ja lekker laat he als je al geboekt hebt
Waarschuw beheerder
haha ja indd :S

maarre.. hurghada schijn je beter te kunnen 'stappen' en het is goedkoper dan sharm :D

Waarschuw beheerder
laatste keer in Hurghada ben ik belaagd daar mensen met de vraag of ik arabisch was wel grappig maar tot een grens ;)
mooie zee flora/fauna en zeer gastvrij!
met een prijsje van 189 eurie 8dagen zon incluus ticket en half pension vond ik het zeker niet slecht!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Wat goedkoper betreft, het kost zowiezo geen reet in Egypte.
Voorbeeld: ik ben riant uit eten geweest in een restaurant aan het strand.
Soep, salade, gegrilde gamba's, paar liter bier, nagerecht, in Nederland betaal je al gauw 50 a 60 euro voor zo'n maaltijd.
In Egypte hooguit 30 euro en dan wordt je echt behandeld alsof je de Lieve Heer zelf bent.
Stappen is in Sharm el Sheik best leuk, je hebt er de Pasha, HardRock Cafe (ze draaien niet wat je denkt), houseparty's in de woestijn, en nog wat kleinere tentjes.
Waarschuw beheerder
oke wat ik dus nog steeds niet begrijp,

ga je 8 dagen naar Egypte, betaal je 350 euro, ga je 15 dagen betaal je meteen 800/900 euro.

terwijl bij de meeste reizen 15 dagen niet veel duurder is, hoe zit dat, kan iemand mij dat uitleggen.
Waarschuw beheerder
@ tanky..

ik weet niet waar je dat gezien hebt??
maar overal waar ik kijk is 15 dagen maar iets van 200 euro duurder

Wij gaan 12 dagen..en het viel me op dat dat zelf precies even duur is dan 11 dagen hehe
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
op Skytours wanneer je eind augustus gaat,

wil nl weer naar het hilton en daar is het toch echt zo O:)
Waarschuw beheerder
donateur
ja lekker laat he als je al geboekt hebt

soo jij bent echt kattig gek :vaag:

enne ja idd goedkoop in juli augustus :[
Waarschuw beheerder
@PartY_PoeS

als je nou niets nuttigs te melden hebt he.. houd dan gewoon je mond :S
Waarschuw beheerder
meisjes geen ruzie maken alleen vechten
Waarschuw beheerder
donateur
sorry? nix nuttigs te melden

ik studeer hbo toerisme wou jullie alleen maar ff waarcshuwen ik zeg toch er zijn altijd uitzonderingen

maar hoef echt niet dit gesnauw te pikken :vaag:

Waarschuw beheerder
donateur
Ben afgelopen april 8 dgn. in Sharm el Sheik geweest.
Echt SUPER gehad, niet te warm, Egyptenaren zijn zeer gastvrij, geen lange vlucht en goed eten.

Het snorkelen in de Rode Zee is (y) !!
Echt een aanrader !!! Zo mooi, er gaat een wereld onder water voor je open.
De vissen en het koraal, nogmaals echt SUPER !

Btw, mocht je de lichtknopjes zoeken voor je balkon.
Deze zitten aan de buitenkant want regen kent Egypte nauwelijks, wel maf :D
Waarschuw beheerder
@PartY_PoeS

Kan allemaal best.. maar ben je er ook zelf geweest?
tuurlijk is Spanje ofzo minder warm, maar daar kan het gewoon een week regenen (heb ik al 2x mee gemaakt) en is dat dan beter?

Bovendien ben ik vorig jaar in Tunesië geweest, toen zeiden ook een aantal mensen dat we gek waren om in de zomer naar zo'n warm land te gaan!

En we hebben nog nooit zo lekker weer gehad (behalve op Kos dan).
Het was indd rond de 40 graden..maar het was toch prima uit te houden!

..dus daarom word ik er een beetje moe van wanneer mensen gaan lopen zeuren dat we gek zijn om naar Egypte te gaan vanwege de hitte.. en al helemaal wanneer deze mensen er nog niet eens zelf geweest zijn!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van .Erika. op zondag 5 juni 2005 om 23:49:
Het was indd rond de 40 graden..maar het was toch prima uit te houden

Is indd lastig uit te leggen dat 40 graden best uit te houden is, beter als 30 graden in Nederland zekers...
Waarschuw beheerder
donateur
en aangezien het geen eiland is waait het er ook niet hard
tis dan echt gloedheet heb ik het niet over 30 graden maar misschien valt het wel mee als je geluk hebt..

Als je aan de kust zit waait het juist wel behoorlijk. Wij (Tanky en ik) zijn vorig jaar ergens achterin juni geweest.

Door de wind is het daar juist prima uit te houden. We lagen zelfs op het middag uur nog lekker te bakken in de zon.

Ja als je op excursie gaat naar de doden vallei en luxor etc dan kan het best even warm zijn, maar datgene wat je allemaal ziet is zeker de moeite waard. Die warmte ben je dan helemaal niet mee bezig. Tip: Ga je op excursie in het binnenland, trek dan geen schoeisel aan met dunne zolen, want dat gaat best branden aan je voeten (ik ben er helaas achter gekomen :s )

Duiken is echt prachtig in Egypte (snorkelen ook trouwens) Tip: Zorg als je gaat duiken dat je op de boot van alles voorzien bent. (zonnebrand factor extreem en een start voorraad aan water) Je krijgt aan boord vaak wel drinken etc, maar wij moesten eerst wachten tot het van een andere boot af kwam. Dat is niet fijn als je ergens op het water zit in de volle zon.

En voor Jill -> 1 van de belangrijkste dingen daar voor je vakantie = Dat je een goed resort hebt uitgekozen, want er zitten er ook een aantal tussen die echt waardeloos zijn. Wij hebben zelf in Hilton Long Beach gezeten en ons daar goed vermaakt.

Waarschuw beheerder
volgens mij stelt dat toerisme niks voor
als ik een reisboekje lees weet ik nog meer over dat land.

of er 3 keer heenga...

maar kost t eten daar echt geen drol?
Waarschuw beheerder

dit slaat echt als een lul op een drumstel :vaag:

misschien kan je het niet helemaal eens zijn met iemand zijn bewoording, maar mijn zuster heeft die opleiding gedaan het stelt echt wel veel voor hoor O:)

2 Sarge, idd lieverd, Hilton rules big time :bounce:
Waarschuw beheerder
donateur
maar kost t eten daar echt geen drol?

Ik zorg er zelf altijd wel voor dat ik in zulk sort landen All inclusive zit of in ieder geval me beperk tot het eten in en rondom het hotel/resort. Ik zit liever niet met eten te klooien, voordat ik de rest van de vakantie ziek, zwak en misselijk ben.

Haal voor de tijd zeker je prikken. Sommige artsen zeggen wel eens dat je ze daar niet nodig hebt, maar dat is dikke onzin. (diaree remmers ook altijd handig. Geen norit, maar fatsoenlijke)

De kosten verder voor zaken die je koopt zijn inderdaad laag.

Wel weer het altijd en eeuwige afdingen daar. Soms wil je wel eens iets gewoon even snel kopen, zonder dat gezeik met hoge start bedragen en veel afdingen.
Ze vragen je ook altijd voor de tijd of je al vaker in Egypte bent geweest. Altijd zeggen, dat je er al 5 of 6 keer bent geweest. Dat scheelt met afdingen en het start bedrag.
Waarschuw beheerder
donateur
als ik een reisboekje lees weet ik nog meer over dat land.

of er 3 keer heenga...

pfff haha dom kind :X

ga hier niet eens serieus op in
ik doe trouwens HBO he....

dit slaat echt als een lul op een drumstel

misschien kan je het niet helemaal eens zijn met iemand zijn bewoording, maar mijn zuster heeft die opleiding gedaan het stelt echt wel veel voor hoor

thanks meissie je hebt helemaal gelijk :yes:

Waarschuw beheerder
gefeliciteerd :D
beantwoordt mn vragen dan ook als je het zo goed weet
Waarschuw beheerder
blijkbaar ben je wel erg trotst op jezelf dat je HBO doet..
Opleiding zegt niet altijd iets over iemand z'n intelligentie hoor!

maar goed.. zo te zien ziet niemand te wachten op een reactie hier van jou, maar op de ervaringen van mensen die in Egypte geweest zijn!

dus als je het niet erg vind gaan wij nu weer ff over Egypte praten.. ga jij maar ergens anders mensen vervelen met je geouwehoer..
Waarschuw beheerder
Hoe groot is trouwens de kans dat ik dolfijnen tegen kom?

ik begrijp wel dat de kans klein is dat ze voor je hotel rond zwemmen, maar als we met de boot gaan.. zie je ze vaak of moet je echt geluk hebben?

Als ik namelijk naar foto's kijk van andere die in egypte zijn geweest zie ik vaak dolfijnen..lijkt me natuurlijk erg cool om ze tegen te komen!
Waarschuw beheerder
Natural Porn Chiller jij had het over feesten in de woestijn kom je daar makkelijk aan die informatie wanneer die zijn lijkt me wel lache om mee te maken hebben jullie verder nog tips om te doen (buiten duiken dan )
Waarschuw beheerder
ja die woestijn feesten lijken mij ook wel gaaf ja!
Waarschuw beheerder
donateur
Voor die feesten kun je beter naar Israel gaan. Israel staat er om bekend.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van .Erika. op maandag 6 juni 2005 om 22:34:
Als ik namelijk naar foto's kijk van andere die in egypte zijn geweest zie ik vaak dolfijnen..lijkt me natuurlijk erg cool om ze tegen te komen!

Je mag jezelf erg gelukkig prijzen als je wilde dolfijnen tegenkomt :yes:

PS, die feesten worden door Pasha georganiseerd, daar kom je vanzelf achter, ik ben er nooit geweest maar er zijn genoeg jonge mensen in Sharm voor een feestje...
Andere leuke dingen: Hardrock Cafe, Bedoeinen tocht met kamelen of quads, en in de rechterhoek van Na'ama bay heb je de MOJO lounge, daar hebben ze 's avonds lampen onderwater en daar komen de zeeduivels op af om te jagen, heel gaaf!

Waarschuw beheerder
ooh ja dolfijnen zijn geweldig :D
trouwens die inentingen hea, moet dat 6 weken van tevoren> want de een zegt van wel en de andere niet
Waarschuw beheerder
het verschilt van inenting tot inenting.. maar die ik moest voor egypte moesten indd 6 weken van te voren zodat ze optimaal werken.. 4 weken kan dus ook wel, maar bv. 2 weken raad ik ja af.. ook omdat ik 1 week ziek(behoorlijke last van me armen en erge hoofdpijn) ben geweest door die inentingen!
Waarschuw beheerder
ik heb net gebeld naar de GGD. Ze vroegen wanneer ik ging, 30 juli dus, en moet nu 30 juni mn spuiten laten zetten. 4 weken eerder dus...
Waarschuw beheerder
ik heb het nog een week voor de vakantie gedaan, moest eigenlijk twee weken, maar was niet erg dat het wat later was,
Waarschuw beheerder
Hoeveel kost een Hepatitis A spuit eigenlijk? Da is de enige die ik nog moet...
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn niet zo gek duur. Menigitis is een duurder grapje

Gelukkig heb ik ze allemaal al van mijn baas gekregen. Kan nu gaan en staan waar ik wil, met uitzondering van malaria tabletten :D

Waarschuw beheerder
40 euro is hepatitis a
en die moet geloof ik 2 keer
Waarschuw beheerder
ja klopt...37 euro was hij bij mij

1x is voor 1 jaar.. doe je hem volgend jaar nog een x is hij 10 jaar geldig

Waarschuw beheerder
ja dat was het idd ja :D
Waarschuw beheerder
zaterdag vertrek ik om 10 voor 2 heb er al supers veel zin an
Waarschuw beheerder
whaa ben jaloers.. heb ook echt al super veel zin maar moet nog klein maandje wachten!

vertel je ons hoe ut is geweest?

have fun alvast iniedergeval :)

Waarschuw beheerder
donateur
Je gaat toch zeker wel echt duiken he, erik?

Snorkelen is voor mietjes :)
Waarschuw beheerder
ha ha nou ik heb een probleem ik wil zeker wel duiken maar mijn vriendin gaat mee en zei mag niet duiken door der oren en ik vin t dan klote om haar drie dagen alleen te laten dus twijfel nog maar ga jullie nog zeker laten horen hoe t was hopelijk zie en doe ik veel leuke dingen

Waarschuw beheerder
donateur
Als jij gaat duiken kan je vriendin gewoon mee op de boot, het water is zo helder en de koraalriffen lopen zo vlak af dat ze makkelijk kan snorkelen terwijl jij duikt.
Geloof mij nou, je krijgt er zo'n spijt van als je niet gaat duiken :yes:
Waarschuw beheerder
ja indd daar zat ik ook al aan te denken.. ze vermaakt zich denk ik wel.. en vrouwen vinden zonnen op een bood ook vaak helemaal niet zo erg ;)

Waarschuw beheerder
erikaatje jij ging toch ook de 21 ? :D
Waarschuw beheerder
donateur
Natural Porn chiller heeft helemaal gelijk. Het snorkelen is ook zeker de moeite waard. Dus het is makkelijk te combineren.

Wij hadden wel erg veel (hele scholen) roze kwallen rond de boot zwemmen. Echt hele zwermen. Nu kunnen die beesten niet zoveel kwaad maar het is toch minder fijn om daar tussen te zwemmen.

Met duiken heb je daar geen last van want je gaat toch dieper.

Tip: Hou je wetsuite aan tijdens het snorkelen. (Neem als je de keuze hebt een wetsuit met lange mouwen. Vuurkoraal etc is niet zo fijn om tegen aan te komen.
Altijd je handen thuis, dicht tegen het lichaam houden.
Al ziet iets er nog zo zacht en vriendelijk uit. Het snijdt, het steekt, het bijt en dat alles met of zonder gif. Van jeukende uitslag, tot zeer ernstige brandwonden tot verlamming en de dood.

Dit is absoluut niet overdreven, maar als je gewoon na blijft denken en je ogen gebruikt om te kijken zul je geen enkel risico lopen en wordt je vakantie niet verknald.

[img width=300 height=200]http://home.ict.nl/~lejoosse/IMAGES/Hurghada010007.JPG[/img]
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Het duiken op zich duurt meestal maar 3 kwartiertjes en daarna moet je even ont-stikstoffen dus daarna hebben jullie tijd zat om de schok van je afwezigheid weer boven te komen...

PS Mooie foto, Lionfish toch?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik haal die namen steeds door elkaar. Schorpioenvis, lionvis. Ik weet wel dat de zelfde versie in het rood de rode zee duivel is geloof ik ;)

Van die vis hierboven heb ik nog een hele mooie foto van 6 stuks in een grot en ik zelf er ongeveer 30 cm vanaf. De russische duik instructrice vond het wel een mooie foto maar ik scheet zelf 7 kleuren.

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb nog een paar foto's van Lionfish en Bluespotted Stingrays... :lief:

Effe een tip voor de Egyptegangers:
In Egypte zijn Valium (diazepam), Viagra, Anabolen Steroiden, etc. gewoon zonder recept bij elke apotheek te koop! en het kost geen reet...
Waarschuw beheerder
donateur
Ja dat klopt man. Net als wanneer je hier de kruidvat binnen loopt ligt die onzin daar net als de tandpasta in de schappen.

Zo'n kerel hield me al aan voor zo'n winkel/drogist/apotheek dinges. Hij probeerde me al anabolen aan te smeren en was er vol van overtuigd dat ik het al wel deed. Ze staan er gewoon voor te proppen.

Oh ja nog een tip: Ga geen gastenboeken staan tekenen en bakjes thee drinken in de winkels want je gaat eruit met zaken die je eigelijk niet wou kopen ;)
Waarschuw beheerder
mijn prikje gaat 55 euro kosten.. zou da al meteen een lange zijn dan? Want mn vriend heeft mn vorig jaar ook gehad en die was 10 of 15 jaar geldig... Zal wel goed zijn!!

Ik wil ook echt gaan duiken!! Hoop dat ik da durf!!
Waarschuw beheerder
Hepatitis A moet je er altijd 2 van .. ik moest verder ook DTP, die is meteen al 10 jaar geldig en hoef je er dus maar 1 van.

bedankt voor de tips nog jongens.. daar heb ik echt wat aan (eh behalve de viagar enzo dan ;) )! :yes:
ik zat ook al te denken over het duiken en gevaarlijke diertjes die er zitten.

Ik ga voor vertrek denk ik nog wel ff opzoeken welke echt heel erg gevaarlijk zijn!
En wat je al zei: gewoon niets aan raken (wat zobiezo al niet mag dacht ik omdat het beschermt is) en met je handen langs je lichaam duiken.

verder hebben we voor gewoon in de zwee zwemmen al waterschoenen gehaald.. ik las ergens dat dat ook wel handig is daar!
Waarschuw beheerder
@ Sincera

nee ik ga 3 juli ..had wel leuk geweest als we tegelijk gingen :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van .Erika. op woensdag 8 juni 2005 om 16:17:
ik zat ook al te denken over het duiken en gevaarlijke diertjes die er zitten.
Ik ga voor vertrek denk ik nog wel ff opzoeken welke echt heel erg gevaarlijk zijn!

Wat je leert met je Advanced Course is dat er geen gevaarlijke dieren bestaan, het is de manier waarop mensen met bepaalde dieren omspringen die gevaarlijk is.

Er zitten geen mensenetende haaien in de Rode Zee, en aanvallen van andere vissen zoals murenes worden vaak uitgelokt.
Het enige gevaarlijk is dat je in een zeeëgel kan gaan staan en die heb je al nauwelijks daar.
Als je naar Oostenrijk op wintersport gaat heb je meer kans om door een Sint Bernard in je been gebeten te worden dan dat er in Egypte iets uit het water je aanvalt.
Ik neem aan dat je ook niet eerst gaat kijken wat voor gevaarlijke dieren er allemaal in Oostenrijk zitten?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Exit op woensdag 8 juni 2005 om 14:44:
Oh ja nog een tip: Ga geen gastenboeken staan tekenen en bakjes thee drinken in de winkels want je gaat eruit met zaken die je eigelijk niet wou kopen

Dat is een hele goede tip mensen!
En neem iets mee tegen diarree ;)

Waarschuw beheerder
Erikaaaa: oh jammer
was wel leuk geweest :D
tot wanneer ben je er dan?
Waarschuw beheerder
ja risico dieren dan.. kweet ook niet hoe ik ze anders moet noemen :D

als ik dacht dat ze echt zo gevaarlijk zijn, zou ik echt niet in de rode zee gaan zwemmen :P

@Sincera
ik ga 12 dagen.. 15 juli ben ik weer terug in ons koude natte kikker landje

Waarschuw beheerder
ooh dan moet ik nog gaan :D moet je wel ff laten weten hoe en wat enzo oke?? :yes:
Waarschuw beheerder
ja doe ik zeker!

we gaan denk ik ook wel een hoop foto's maken!
is denk ik ook wel leuk om te zien voor de mensen die nog moeten gaan!

dit is trouwens wel een goede link met foto's van hotel minamark

www.oliverelsner.de/ galerie/?id=35
Waarschuw beheerder
kom ik ook nog lkkr op tijd achter maar wat is de epytische pond waard ?
Waarschuw beheerder
donateur
weinig. Die munt is niet veel waard

Je kunt ook met euro's betalen maar je bent dan soms duurder uit en de lokale munt eenheid is makkelijker met afdingen

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van mastruberik op donderdag 9 juni 2005 om 21:11:
wat is de epytische pond waard

7,2 Pond is 1 Euro.
Je moet gewoon een zooi euro's meenemen en daar pas ter plekke pinnen :yes:
GEEN Ponden halen bij het postkantoor ofzo, op het vliegveld moet je je visum met Euro's betalen dus pas pinnen als je daar bent...
Waarschuw beheerder
donateur
in de meeste grote hotels kun je wel geld wisselen

Waarschuw beheerder
donateur
Pinnen is veel handiger, daar betaal je geen commissie over en je bent je euro's niet kwijt :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
17 euro
Artiest {SHOWLIST artist 87534, 3403}
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 7 juni 2005 om 10:45:
's avonds lampen onderwater en daar komen de zeeduivels op af om te jagen, heel gaaf!

:yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 10 juni 2005 om 12:41:
7,2 Pond is 1 Euro.
Je moet gewoon een zooi euro's meenemen en daar pas ter plekke pinnen
GEEN Ponden halen bij het postkantoor ofzo, op het vliegveld moet je je visum met Euro's betalen dus pas pinnen als je daar bent...

of gewoon je hele vakantie met euroos betalen, accepteren ze bijna overal ;-)
Waarschuw beheerder
morgen vertrekken land daar 10 voor 9 sàvonds heb er al super veel zin an
Waarschuw beheerder
ja echt zoo vet dat jij al gaat!!
ik kan ook ECHT niet meer wachten haha

nogmaals HAVE FUN! :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van PSYCKODJ op vrijdag 10 juni 2005 om 16:54:
of gewoon je hele vakantie met euroos betalen, accepteren ze bijna overal

Zoals Sarge al zei, omdat je met Ponden makkelijker kan afronden kun je bij het afdingen beter in \Ponden praten en betalen...
Waarschuw beheerder
En neem iets mee tegen diarree

of juist het tegenover gestelde,

Die artsen kunnen dus echt niet prikken, zeg ik je :[
Waarschuw beheerder
donateur
Was op zoek naar een vakantie naar Turkije!
Maar ben nou wel heel erg enthousiast geworden voor Egypte door dit topic! En de fotoooo's :kwijl:
Mooi hotel hoor Erikaatje!! (Y)

Is er iemand welles in Turkije geweest die ook in Egypte is geweest? Is de hitte een beetje te vergelijken of nog flink warmer? Turkije (Egeische kust) was prima te houden! :)

Owja..ennuhm..hoe zit het met winkelen daar?? Ook een beetje te vergelijken als met Turkije?? (Sorry hoor, maar ben ook helemaal weg van Turkije ;))
Zijn er verder ook boeiende dingen te doen..behalve duiken en snorkelen?? Ik ben sinds vorig jaar ineens een bangepoeperd geworden voor vissen! Stom he?! Baal er zo van, want het is zo moooooooi en rustig onder water.. *zucht*
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
:O

check zo'n zwembad bij een hotel:

[img width=300 height=196 cacheid=00136c7e0019dc3d45c1c0281a00ca04ef]http://www.niletravel.nl/fotos/pyramisasharm2.JPG[/img]
Waarschuw beheerder
donateur
Jaja, ben op zoek gegaan. ;)
Hier een site over ditjes en datjes over Egypte:

http://www.travelmarker.nl/bestemmingen/afrika/egypte/landkaart/landkaarten.htm
Waarschuw beheerder
Egypte heeft echt super mooie hotels (met hele vette zwembaden ;) ) en nog betaalbaar ook!

Kizzzme die site is indd handig :)
Waarschuw beheerder
donateur
Kizzzme let go of Turkije, Egypte is wel 100x beter.

Ik ben in beide landen geweest en ben helemaal voor Egypte.

Cultuur en geschiedenis is iets wat me normaal niet zoveel uitmaakt maar Egypte is dan echt een Must.

Ja hoor shoppen kun je ook wel in Egypte. Wel iets minder dan in Turkije, maar daar kom je wel overheen.

Weer is beter, water helderder, hotels zijn beter en het eten 10x beter.

Prijzen zijn tegen woordig voor Egypte ook beter. Meer waar voor je geld.

Waarschuw beheerder
donateur
Turkije is indd al wat meer 'verwesterd'
Egypte is nog steeds een beetje eeeh Egyptisch....
Waarschuw beheerder
donateur
Ennuhm..in Sharm el Sheikh..zitten die hotels een beetje bij het centrum, en is er rondom het hotel wel wat te beleven? als ik op sites zoek voor hotels, krijg ik een beetje het idee dat het allemaal wel een beetje afgelegen ligt.
En kan je in Sharm el Sheikh nou winkelen?? Of alleen in dat Na'ama Bay ofzo?? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Exit op maandag 13 juni 2005 om 11:32:
Kizzzme let go of Turkije, Egypte is wel 100x beter.

Ik ben in beide landen geweest en ben helemaal voor Egypte.

Cultuur en geschiedenis is iets wat me normaal niet zoveel uitmaakt maar Egypte is dan echt een Must.

Ja hoor shoppen kun je ook wel in Egypte. Wel iets minder dan in Turkije, maar daar kom je wel overheen.

Weer is beter, water helderder, hotels zijn beter en het eten 10x beter.

Prijzen zijn tegen woordig voor Egypte ook beter. Meer waar voor je geld.

Klinkt allemaal wel goed.
Waar ben je geweest in Egypte? Hurghada, sharm el Sheikh ofzo?? :)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karin 8) op maandag 13 juni 2005 om 20:21:
Hurghada,

shiva grand beach hotel/resort....

aanradertje :yes:

en als je wilt duiken in hurghada,probeer dan blue paradise diving centre :respect: t zijn belgen maar echt alles tot in de puntjes verzorgd (y)
Waarschuw beheerder
donateur
Nou..op internet kwam Hurghada ook niet best naar voren :S
Ik wil dan graag naar Sharm el Sheikh.

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karin 8) op maandag 13 juni 2005 om 22:02:
Nou..op internet kwam Hurghada ook niet best naar voren
Ik wil dan graag naar Sharm el Sheikh.

Goh, dat proberen the Sarge, Platoon en ik hier nu al een hele tijd duidelijk te maken :s
Eindelijk iemand die het snapt :)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik vind Hurghada wel lachen hoor

Waarschuw beheerder
donateur
Is ook niet verkeerd, maar het wordt zo gehyped bij verschillende reisorganisaties terwijl Sharm el Sheik in zijn soort meer te bieden heeft...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 13 juni 2005 om 23:50:
Goh, dat proberen the Sarge, Platoon en ik hier nu al een hele tijd duidelijk te maken

I know! Daarom ben ik het verschil eens op gaan zoeken op internet! ;)
Je hebt idd gelijk!!
Ben ook alleen maar naar hotels voor in Sharm el Sheikh aant zoeken!! ;P

Waarschuw beheerder
donateur
Hotel Kahramana
Hyatt Regency

Beste hotel van Egypte, echt (y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Als je naar Sharm gaat, probeer dan in Na'ama Bay te boeken :yes:
Waarschuw beheerder
ik wil ook graag naar egypte maar als ik in alle boekkies lees en op internet ligt alles in hurgada echt ver uit het centrum 30 km van hurgada en daar buiten is ook weinig? of valt dat mee

sharm lijkt mij idd ook mooier en de boulevard schijnt daar ook veel leuker te zijn maar het beste is dus om in Na'ama Bay te boeken of vlakbij??

ik wil wel een soort resort lijkt me wel oke lekker aan niks te hoeven denken en als je dan weg wil kan dat altijd, maar als je nou iets veder zit staat er wel dat er shuttle bussies rijden maar dat is natuurlijk niet de heledag en avond door, als je nou s avonds ff lekker op een terassie zit kan jedan wel voor een betaalbare prijs met een taxi?

het eten is dat een beetje lekker ook als je niet van vis houdt?

thnx veel vragen hopelijk kan iemand mij dat vertelen wil echt heel graag naar egypte maar boek denk lekker last minute scheelt denk wel een zooitje :)

Waarschuw beheerder
donateur
In Na'ama bay zitten alle resorts vlakbij het centrum, een taxi naar Na'ama Bay kost een gemiddeld Egyptisch weeksalaris (40 pond = 5 euro:D )
Eten is (y), maar je hebt er natuurlijk zat pizzeria's, Mc Donalds, Burger Kings, etc.
Overdag hoef je nergens naartoe als je in een resort zit, de meeste resorts liggen aan prive baaien.

Waarschuw beheerder
hotel marlinn inn, hurgada..

egt super hotel aan t strand, ****hp
ben net trug !
Waarschuw beheerder
ik zit er nu super weer en super mooi volgens mij bestaan er hier geen lelijke hotels
later meer
Waarschuw beheerder
he mastruberik..kick dat je vanuit egypte ons op de hoogte houd! :D

zo te horen heb je het wel naar je zin ;)
Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil ooooooook!! :YES:

Waarschuw beheerder
donateur
[img width=300 height=418]http://groups.msn.com/_Secure/0TAA7AzYWbzReGNngoVmgYLgtxT!3gbO8Eco!MNpDh8*wZmyKDsspgizz6i1I2OArTEmTCPx0Oh5ndOP4WtN3f8t82uHRbSBS0!oBA2CUvMJdNwx3CBoDnA/01010081.JPG?dc=4675525672456064130[/img]

Niet me charmantste foto maar goed :)
Dit is echt het mooiste wat je in Egypte kunt doen.
mastruberik, heb je al lessen gehad?
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
alleen de mensen zijn zooo ontzettend opdringerig, daar kon ik me egt flink aan irriteren, maar dat is ook t enigste..
Waarschuw beheerder
@Natural Porn Chiller

MEER FOTO!S! :D
Waarschuw beheerder
donateur
In welk hotel zit je masturberik?? :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 16 juni 2005 om 19:01:
alleen de mensen zijn zooo ontzettend opdringerig, daar kon ik me egt flink aan irriteren, maar dat is ook t enigste..

Maar dat heb je overal! :)

Waar je ook komt. Tunesie, Turkije, Spanje.

Waarschuw beheerder
Weet iemand wat dat visum kost???? dank
Waarschuw beheerder
17 of 18 euro dacht ik

Waarschuw beheerder
oh dat valt mee, op een of andere site stond 30 :s
Waarschuw beheerder
donateur
17 euro idd! :)
Waarschuw beheerder
ik ben maandje geleden in Luxor gweest :) was errug moooi :D alleen die mensen daar :s en vieze mannen :S maarja verders egt (Y) vakantie gehad! over de nijl gevaren met cruise schip was heel errug mooi :D aanradeR:P en ook nog op dromedaris gezeten :P haha ook wel lachen daar

Waarschuw beheerder
donateur
TIP

Als je niet op excursie gaat de Sinaï uit of naar Ras Mohammed dan hoef je GEEN visum te kopen

Waarschuw beheerder
en je moet perse fooi geven, daar rekenen ze op!

zelfs op t vliegveld, we vroegen om een plaats bij de nooduitgang(meer beenruimte)in t vliegtuig maar omdat we geen fooi gaven kregen we dat niet!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Dennis C. op vrijdag 17 juni 2005 om 16:36:
Maar dat heb je overal!

Waar je ook komt. Tunesie, Turkije, Spanje.

turkije en spanje ben ik ook geweest maar in egypte vond ik t wel erg extreem

Waarschuw beheerder
dus als je fooi geeft stort je niet neer :D
Waarschuw beheerder
donateur
Met €0,50 zijn ze al blij..wat kan jou die paar centen schelen denk ik dan maar!! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 19 juni 2005 om 10:16:
zelfs op t vliegveld, we vroegen om een plaats bij de nooduitgang(meer beenruimte)in t vliegtuig maar omdat we geen fooi gaven kregen we dat niet!

Gewoon een zooitje losse Ponden meenemen, fooi is de enige manier voor die mensen om hun 40 euro maandloon op te kunnen vijzelen, en als jij het niet doet geven ze die plek met beenruimte wel aan iemand die er wel een paar Pond (14 eurocent) voor overheeft :yes:

Cheap bastard :D
Waarschuw beheerder
Ik ga ook naar hurghagda toe... Heb dr eg veel zin in! We hebben net geboekt :)

(k)
Waarschuw beheerder
he wat cool..welk hotel en wanneer ga je?
Waarschuw beheerder
ben weer terug was echt super daar
lkkr weer super heet maar daar is 45 graden gewoon lkkr uit te houden alleen zou ik de volgende x geen all inclusive meer nemen t eten kost daar geen drol dus lkkr iedere avonbd ergens anders eten vin ik beter
en kwa fooi ik gaf alleen fooi als ze het verdiende dus alleen bij restaurantjes of zo maar ga niet iedere gek die ze hand omhoog houd wat geven
Waarschuw beheerder
he welkom terug :)

mooi dat je het er superz hebt gehad!
nog leuke dingen gedaan? (vertelll vertelll :P )

Over dat van all inclusive wek of niet heb ik ook zitten na denken.
Maar teneerste kon erg weinig appartementen vinden (die me ook bevielen) en ten tweede waren die zowat net zo duur als een alliclusive hotel..
Waarschuw beheerder
das waar wat je extra betaald voor all in is ook weinig dat wel
heb veel gesnorkeld ( niet gedoken omdat me meissie dat niet mocht)
1 x naar rasmohamed geweest en nog een excursie waar ik de naam ff van kwijt ben
en sàvonds op 1 van de vele terrassen gezeten lkkr biertje en veel waterpijpen er bij
en er eigenlijk verder een hele luie strandvakantie van gemaakt
welk hotel ga jij heen ?
Waarschuw beheerder
ah relaxed hoor :D

ik ga nie naar sharm, maar naar hurghada naar hotel minamark (een klein gezellig complex in het centrum)

ik ga ook zeker snorkelen (we nemen onze eigen spullen mee :D ) en waarschijnlijk ook duiken.

en de sunset cruise leek me ook wel wat :D
Waarschuw beheerder
ik heb t er super naar me zin gehad alleen word het volgend niet weer naar egypte
Waarschuw beheerder
Maar is het niet waar dat de all-in hotel mooier zijn dan de gewone appatementne er zijn wel meer dingen te doen op een all-in resort of vergis ik me nou?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *TAATJE* op dinsdag 28 juni 2005 om 11:41:
Maar is het niet waar dat de all-in hotel mooier zijn dan de gewone appatementne er zijn wel meer dingen te doen op een all-in resort of vergis ik me nou?

Je vergist je, de meeste resorts in Sharm el Sheik zijn prachtig :yes:

Waarschuw beheerder
god zit je daar nog steeds? woon je daar ofzo

Waarschuw beheerder
dat zzwembad bij dat resort hierboven is echt zo mooi
ik heb namelijk in dat resort gezeten :D:D

het is echt super met een super mooi rif om te snorkelen,en all inclusive
Waarschuw beheerder
Mensen, kijk ook eens verder dan de stranden van Egypte. Sharm el Sheikh en Hurghada zijn absoluut de moeite waard, maar maak een rondreis. Ga lekker ronddwalen in Cairo, bezoek het museum en de pyramides, maak een nijlcruise en bezoek wat tempels om daarna pas af te sluiten aan het strand. Dan ervaar je pas het 'echte' Egypte (alhoewel het land al erg gewend is aan toeristen).

In onze zomer is het trouwens best te doen. Het is heet, maar de warmte is minder drukkend dan in Nederland en dus goed uit te houden.

Heel veel plezier als jullie nog gaan!
Waarschuw beheerder
nog 2 nachtjes slapen :D :D :D

Waarschuw beheerder
jij wel :D
k heb nog niet eens vakantie
het is te ziek voor woorden

Waarschuw beheerder
erikaaaa zoek jij even de shopping hot-spots op
daar hou ik van (l)
Waarschuw beheerder
haha ok komt goed :P
Waarschuw beheerder
mijn vriendin kon er weinig leuke winkels vinden
Waarschuw beheerder
ik verwacht er eerlijk gezegd ook nie zo veel van

Waarschuw beheerder
:(

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, je moet ook niet verwachten dat je allerlei leuke kledingwinkels hebt, je hebt wel allemaal van die kleine winkeltjes met snuisterijen en souvenirs.
Je moet ook niet verwachten dat je in Europa bent, in Egypte hebben ze nu eenmaal niet zulke hele leuke winkels als in de Amsterdamse binnenstad :S
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Uitspraak van .Erika. op vrijdag 1 juli 2005 om 18:59:
nog 2 nachtjes slapen :D :D :D

nog 1 nachtje :P

maar, nu eerst even awakenings en dan morgen vliegen... :)

Waarschuw beheerder
ik ben vorige week zondagsnacht thuis gekomen van uit egypte sharm el skeikh..
het was echt super en 1 dagje naar cairo geweest..
het is heel mooi..!!!

Waarschuw beheerder
ik heb 25 euro betaald visum..

Waarschuw beheerder
sharm el skeikh is mooie stad en in hurghada stad is lastige aantrekelijke mensen zeuren!

Waarschuw beheerder
donateur
Inderdaad, mensen ga gewoon naar Sharm.
Door al die Hurghada gangers moet je gvd ook nog eens een uur langer in het vliegtuig zitten :[

Waarschuw beheerder
ja alleen mooie hotel zoeken met een mooie strand.

bij mij hotel

http://www.skytours.nl/index?page=special&item=5

daar is niet mooie strand vooral stenen en moeilijk op zee lopen :S :S
Waarschuw beheerder
donateur
2 Blondbabe: Hoe was het centrum daar? Beetje leuke winkeltjes?? En hoelang ben je geweest?
Is 15 dagen wel goed te doen?? :)
Waarschuw beheerder
ik vond dat er weinig echt leuke kleding winkels waren daar verder wel veel voor toeristen met souveniers en zo
Waarschuw beheerder
donateur
Is 15 dagen goed te doen? Of ben je dan allang uitgekeken? :)
Waarschuw beheerder
ik werd t eten bij me hotel wel zat na een week toen maar uit eten gegaan t kost toch geen drol

Waarschuw beheerder
Ik ben 23 juni teruggekomen van een vakantie Hurghada en ik moet zeggen dat me dat erg goed bevallen is!!
Egypte is echt veel beter als Turkije!! Wij zaten in hotel Hilton Long Beach. Tophotel hoor! Mooi rif bij het hotel!

Wij hebben daar twee excursies gedaan. De ene was naar een Bountyeiland (Magymar, weet niet meer precies hoe dat je het schrijft), dat was echt super! Heb dolfijnen gezien op de heen- en terugreis. Op de terugweg zag je ze echt springen en zo! Echt heel vet. Ook nog een schildpad gezien. En bij het snorkelen hebben we ook echt heel veel gezien! Nemo's en zo. Haha :D Echt cool!
Zeker een aanrader!

De tweede excursie was naar Luxor. En vanuit Hurghada is het echt geen 6 uur. Wij werden om 6 uur bij het hotel opgehaald en waren rond half 11 in Karnak. Ook superveel gezien die dag. Papyrusfabriek, vallei der Koningen (daar was het echt HEET! Geen wind, veel zand en veel stenen.. pfff...), een stenenmakerij (waar ze die mooie beeldjes maken), een mini Nijlcruise, lekker gegeten in een restaurantje en toen weer naar het hotel. Had deze dag zeker niet willen missen!! Ook zeker een aanrader.

Tja.. Die vieze kwallen in de zee. Ben je lekker aan het snorkelen zit er ineens zo'n ding om je hand. Bah! Echt zo smerig! Maar ze doen niks, ze voelen alleen zo vies aan! Haha.

Ik vond het echt een supervakantie en ga zeker nog 's terug naar Egypte!! Hurghada was goed te doen, maar als ik zo de verhalen hier lees moet Sharm nog beter zijn. Toch maar 's overwegen dan he! En als ik weer ga wil ik ook zeker duiken. Had ik nu helaas niet genoeg geld voor en ik durfde ook niet zo heel goed! Haha, vond snorkelen al super!

(K)

Waarschuw beheerder
De tweede excursie was naar Luxor. En vanuit Hurghada is
het echt geen 6 uur. Wij werden om 6 uur bij het hotel opgehaald en waren rond half 11 in Karnak. Ook superveel gezien die dag. Papyrusfabriek, vallei der Koningen (daar was het echt HEET! Geen wind, veel zand en veel stenen.. pfff...), een stenenmakerij (waar ze die mooie beeldjes maken), een mini Nijlcruise, lekker gegeten in een restaurantje en toen weer naar het hotel. Had deze dag zeker niet willen missen!! Ook zeker een aanrader.

ja ik heb ook hetzelfde ercusies gedaan vorige jaar van hurghada naar luxor..! het was heel mooi..
vallei der koningen is echt mooi graven..
maar wel lastige mensen die zeuren voor dingen verkopen.

Tja.. Die vieze kwallen in de zee. Ben je lekker aan het snorkelen zit er ineens zo'n ding om je hand. Bah! Echt zo smerig! Maar ze doen niks, ze voelen alleen zo vies aan! Haha.

ik had ook in hurghada gesnrokeld.. maar ik heb geen last van kwalen en ik heb niet gezien..

en nu ga je weer terug naar egypte..

ik was ook vorige jaar ook naged8 dat ik wou weer terug naar egypte en vorige week naar sharm el skeikh geweest..\

maar me moeder gaat weer over `2 maanden naar egypte met mijn vader..
ik blijf thuis :( omdat honden opletten.

Waarschuw beheerder
donateur
ben vorige jaar naar sharm geweest, echt een super vakantie. Vooral veel excursies gemaakt en van het land gezien. 2 dagen cairo zat er natuurlijk ook bij...
Sharm is meer touristisch gericht. Er is een groot lux winkelcentrum en het straalt er overal wat meer lux uit.

Volgende week vertek ik naar Hurghada, nu wil ik de andere kant van egypte eens goed gaan bekijken, dus excursie luxor gaat zeker gebeuren :)

Waarschuw beheerder
jij blijft thuis omdat honden opletten?
ik snap er de ballen van

Waarschuw beheerder
Haha, denkt dat ze bedoelt dat de honden niet alleen thuis mogen blijven en ze dan op moet passen...

Kan het natuurlijk ook helemaal verkeerd hebben..

Maarre, geen last gehad van kwallen?? Gatver! Bij ons zaten er dus echt veel!

Waarschuw beheerder
[img width=96 height=72]http://storage.msn.com/x1pX4aYqvB-_dYFaJnJIdlnPAakehjFoduXYGZ0QJhI_CZz8s7Im1JX5pUy9td7vzPfu6zRwMSVRnsIgdHzt2_y77XDaPVKtZ5F2U3wbwpDk6sBOPuIqRX8KWLkHM0SqiPLkP78-oHTOg_iwy7any8Xbw[/img]

Twee van die vieze kwallen op het zand aangespoeld..

[img width=96 height=72]http://storage.msn.com/x1pX4aYqvB-_dYFaJnJIdlnPAakehjFoduXYGZ0QJhI_CZgcouCaSFZ1SQ5NoKXb4e661DjD_93fhIVzvUeEbZFwJ9ooz_fCl4zQPzepN05B_c6s29wZ0coDWrr5bTBRGi3KPf14EcheSccUofyaKJLHw[/img]

Ze zijn best groot, die hand is namelijk van mijn vriend...

[img width=96 height=72]http://storage.msn.com/x1pX4aYqvB-_dYFaJnJIdlnPAakehjFoduXYGZ0QJhI_CaalUrjZ7FeIYVfzv4GLoaSjbwCRmy9JCau4lJXXsWtXD2RLC8_qPmxgVDJYLRMYytaOCmhSCthWo7-701OoxiP0hZCjz5yI9Nj2MLWj3DQfA[/img]

En dit is 'm dan van wat dichterbij...
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Maarre, geen last gehad van kwallen?? Gatver! Bij ons zaten er dus echt veel!

ja bij mij, ik heb geen kwallen gezien..
ik heb in hurghada hilton gezeten met halfpension.
daar is ram mooi strand en geen rotzooi..
ik zie alleen heel kleine visjes in de zee bij de strand..
en verder achter de witte eiland hebben ook geen kwalen alleen mooie kleuren vissen daar..

ja ik moet thuis blijven en ik laat niet die honden alleen thuis blijven..
ik wou die honden bij dierenhotel in de buurt maar is niet goed voor hun want ik heb 1x mijn oude hond laten daar 1 week dierenhotel geweest en toen we hebben daar opgehaald en ze ziet er vies eruit en slecht verzorging en ziek geworden..Daarom doe ik niet mijn honden bij iemand anders oppassen.

Waarschuw beheerder
donateur
Die kwallen komen vanuit de diepzee naar boven om te sterven, ze zijn onschadelijk maar het is inderdaad een vies gevoel als je ze aanraakt.
Maar ja, jij bent bij hen op bezoek en mischien vinden ze het wel net zo onprettig als jij hahaha
Waarschuw beheerder
donateur
Klinkt allemaal erg goed als ik het zo hoor.
Is het in het hoogeseizoen een beetje uit te houden met die hitte??
En iemand een tip voor een goed all- inclusive hotel in sharm el sheikh! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zal je een tip geven: BOEK GEEN ALL-INCLUSIVE!

Je bent dan eigenlijk verplicht om elke dag buffetvoer te eten...
Geloof mij nou, als je a la carte eet in Egypte kost dat je echt geen drol :yes: en je kunt zelf uitmaken of je in het hotel eet of dat je lekker in Na'ama bay gaat eten waar honderden heerlijke restaurantjes zijn waar je voor 15 euro de man je eigen helemaal klem eet...

All die all-inclusive resorts zitten best ver van na'ama bay af en dicht bij het vliegveld dus zorg dat je lekker dichtbij Na'ama bay zit want een taxiritje kost je helemaal nix en de meeste hotels hebben pendelbussen...

Check dit hotel eens: http://www.travelbits.nl/Egypte-Sharm-el-Sheik-Hotel-Kahramana-Sharm--0071200102.htm

Waarschuw beheerder
ik boel wel all-inclusieve

omdat daar hoef je geen drinken kopen dus..!

Waarschuw beheerder
bij jou reisboek tavelbits is echt duur en zonder all-inclusive..!!!!!

ik heb 299 euro betaald in sharm el skeikh met hotel all-in en 5 sterren..!

Waarschuw beheerder
mensen

check beter www.skytours.nl
dat is goedkoopste vakantie vooral met halfpension of all-in..

Waarschuw beheerder
donateur
Wat is dat nou voor een domme reden :S
Dus je gaat elke avond opgewarmd buffetvoer eten omdat je dan 'gratis' kan drinken :D
Ik heb de hele vakantie in het hotel op rekening gedronken en moest toen 50 euro afrekenen toen ik wegging...

Ga jij maar lekker elke avond in hetzelfde restaurant, hetzelfde eten, lekker in de rij staan met je bordje...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2005 om 14:23:
bij jou reisboek tavelbits is echt duur en zonder all-inclusive..!!!!!

Ging om het hotel, niet de prijs

Waarschuw beheerder
gaat niet omhotel.. overal hotels zijn goed in egypte..!!!!

Waarschuw beheerder
bij mij is geen hetzelfde restaurantje hoor..!!!
ook geen zelfde elke avond eten in hotel..! gekkie..!

Waarschuw beheerder
ik heb niks 50 euro betaald..
misschien jij wel omdat je wou toch andere drankjes is niet gratis van hotel..!
bier,cola enzo is wel gratis.. kijk maar info van all-in van verschillende hotels er stond op..

ik kreeg altijd gratis cocktail drank

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, ik persoonlijk hou er van om gewoon lekker door die straatjes te slenteren en op zoek te gaan naar een leuk en goed restaurantje.
Dan heb ik echt het gevoel dat je in een ander land bent, en je weet tenminste zeker dat het speciaal voor jou wordt klaargemaakt

Waarschuw beheerder
ik zit niet in een andere land!

Waarschuw beheerder
nee man!

Waarschuw beheerder
hahaaaaaaaa hilarisch die gesprekken
Waarschuw beheerder
ik ben het met jullie beiden eens all in is lkkr kan je eten drinken wat je wil
maar al heb je al inn blijf je weer sneller en langer bij je hotel waar door je andere restaurantjes niet ziet
ik had ook 2 weken all in alleen ben ik de laatste week alleen maar uit eten geweest was indd het buffetvoer zat
en aangezien uit eten daar geen drol kost uit eten gegaan
Waarschuw beheerder
donateur
Maar het is natuurlijk wel superhandig dat je onbeperkt drinken kan pakken!! :) En snacksssssss..en ander eten!! :YES:

Waarschuw beheerder
ja bij hotel was lekker snacks....
Waarschuw beheerder
daar ben ik t ook wel mee eens voor mij koste het 8 eurie per dag extra dus al neem je je ontbijtje en wat drankies haal je t er al uit

Waarschuw beheerder
donateur
Ontbijt is zowiezo inclusief toch?
Voor die 8 euro per dag koop je 10 blikjes fris in Egypte, maar als iemand lekker all-in vakantie wil vieren moet ie dat lekker zelf weten, het is alleen een beetje laf als je elke avond voorgebakken en opgewarmd voedsel gaat eten terwijl je voor heel weinig daar heerlijk a la carte kunt eten.
Waarschuw beheerder
donateur
Das waar. Maar het is wel gemakkelijk om ff wat fris te drinken bij de bar te halen. Hoef je eerst niet helemaal naar je koelkastje in je kamertje.

En ff iets anders..

Is 15 dagen in Sharm goed te doen, of heb je het na een dag of wat al wel gezien? (incl. een paar excrusies)

Waarschuw beheerder
donateur
Er is op elk hotel zoveel personeel, als je er alleen al dorstig uitziet komen ze je al wat te drinken aanbieden...
In weze is 8 of 11 dagen Sharm wel genoeg, of je moet duiker zijn...
wat meteen mijn 2e tip is: Ga duiken!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2005 om 21:05:
Ga duiken!!!!!

Durf ik niet :nee:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karin 8) op woensdag 6 juli 2005 om 21:09:
Durf ik niet

wat zou er kunnen gebeuren dan?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 6 juli 2005 om 21:18:
wat zou er kunnen gebeuren dan?

Visjes...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karin 8) op woensdag 6 juli 2005 om 22:09:
Visjes...

Ja?

Waarschuw beheerder
Voor die 8 euro per dag koop je 10 blikjes fris in Egypte, maar als iemand lekker all-in vakantie wil vieren moet ie dat lekker zelf weten, het is alleen een beetje laf als je elke avond voorgebakken en opgewarmd voedsel gaat eten terwijl je voor heel weinig daar heerlijk a la carte kunt eten.

-------------------------

nou nou als je gewone hotel met onbijt/logies
dat kost 600/900 euro voor 8 dagen
en moet je drinken kopen en eten kopen kost dat per dag ongeveel 25 euro..
25 x 8 dagen = 200 euro

dat is totaal 800/1200 euro.. kwijt

ercusies duiken = 80 euro voor drie dagen of zoiets
snorkelen = 20 euro
luxor 1 dagje bus = 60 euro
cairo 1dagje busje = 69 euro
cairo met vliegtuig 1 dag = 199 euro
quad = 20 euro
dolfijn = 80

dat kun je ook niet zeker alles betalen voor leuke dingen doen.. je denkt alleen maar eten en drinken..

pak beter all-in hotel kost dat maar 300-500

heb je meer stukje geld over dan heb je lekker leuke dingen doen van dat dingen ercusies
maar
bij hotel hebben wel lekker eten maar daar is echt warm 40 graden en heb je lekker zin warm eten..???
ik eet geen warm eten daar ik heb echt niet veel honger voor warm eten. ik heb maar beetje warm eten.
ik eet ook geen vlees daar in egypte en ik eet alleen groenten, fruit en beetje toetjes en broodjes en daar kan je zelf uitkiezen..
ik eet geen restaurant daar is zeker wel bactieren volgens mij..
ik zie genoege veel zieke mensen hebben last van zijn darmen en diarree.
maar ik heb geen last van daar gewoon eet geen vlees..
alleen smorgens ontbijt het was heeeeeel lekker bij hotel eten voor al lekkere verschillende broodjes en met chocholate op broodje en zo..

maar bij appartement hotel niet..dan moet je eten halen is lastig..!
appartement is niet zo leuk..

Waarschuw beheerder
en ook vooral als je uitgaan voor bier wil drinken dan heb je 50 euro per avond kwijt..!

bij hotel krijg je maar gratis bier drinken tot 01.00 uur daarna gewoon uitgaan beetje drinken dat is kost niet veel geld dan ga slapen dan sta je op 9.00 dan lekker naar eten.. dan heb je meer tijd voor leuke dingen doen.

en bij appartement dan heb je geen zin broodjes halen enzo..

Waarschuw beheerder
Visjes...

-----------------

neeeneee hoef je niet bang zijn.. ze pakken jou niet op.
visjes zijn bang voor duiken..!
duiken hoeven niet bang voor visjes hahahahaa

Waarschuw beheerder
donateur
Wie is er nou bang van visjes :S
Waarschuw beheerder
ik ook niet maar mijn vriendin was ook bang ja beetje zonde maarja al zijn hun er bang voor okee

Waarschuw beheerder
ik ben wel bang voor haai..

oppassen er zijn veel haaien in rode zee..!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2005 om 17:29:
Wie is er nou bang van visjes

Kan ik ook niet helpen toch of wel?!
Tjee, dat jij er helemaal weg van bent!

3 jaar geleden had ik nog nergens last van, en een jaar later op vakantie was het mis, waarom snap ik nog steeds niet!! :nee:

Waarschuw beheerder
ik ben ook bang voor visjes :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 7 juli 2005 om 18:48:
oppassen er zijn veel haaien in rode zee..!

Zulke vooral (6):
[img width=395 height=600 cacheid=0009577b001a904b32708e061a00d74dcb]http://www.pozitivni-noviny.cz/IMAGES/tatiana/great%20white%20shark6.jpg[/img]

Die hebben het voornamelijk gemunt op snorkelaars, duikers laten ze met rust vanwege die harde flessen die ze op hun rug hebben
Waarschuw beheerder
ja zo een kwam ik nog tegen met snorkelen ja

Waarschuw beheerder
iehl

Waarschuw beheerder
donateur
Nee, ze bijten alleen je been eraf, je gaat er niet dood van :D

Waarschuw beheerder
zijn dit de enige mensen die naar egypte zijn
ik bedoel ik wist dat t geen salou of lloret was
maar ik heb t gevoel dat er helemaal geen jongeren gaan

Waarschuw beheerder
donateur
Er zitten veel Italiaanse en Russische jongeren maar het is natuurlijk geen echte feestbestemming zoals Lloret :s
Naar Egypte ga je om te duiken, cultuur te snuiven en op je luie reet te liggen.
Maar er is zat te doen, vergelijk het aub niet met Salou oid...

Waarschuw beheerder
salou en lloret is voor feest voor jongeren en neuken..

egypte is voor ercusies,duiken,waterpijp,quad,kamelen rijden, enzo..

Waarschuw beheerder
salou en lloret is een zuipplaatsen dat mensen zitten daar alleen voor zuipen..!

Waarschuw beheerder
ik zeg toch niet dat ik dat wil
anders was ik daar wel heen gegaan
maar iets meer jongeren kan geen kwaad
Waarschuw beheerder
donateur
Heb net mijn vakantie geboekt naar Sharm el Sheikh!! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 8 juli 2005 om 20:00:
maar iets meer jongeren kan geen kwaad

veel stelletjes, dat wel
Waarschuw beheerder
opgewarmd voedsel gaat eten terwijl je voor heel weinig daar heerlijk a la carte kunt eten.

nou dat vind ik wel mee vallen hoor, bij het Hilton bakte of braden ze gewoon het vlees waar je bij stond :D

Waarschuw beheerder
donateur
maar das geen hotel van 300 euro ;)
Waarschuw beheerder
nope wij betaalde all-in 399

dus voor maar 99 euro meer zit je in het Hilton O:)

Waarschuw beheerder
donateur
das niet verkeerd :yes:

egypte is (y)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 juli 2005 om 01:14:
egypte is (Y)

Waarschuw beheerder
ga er als het goed is dit jaar weer naar toe :D

Waarschuw beheerder
hilton is altijd de beste hotels van de wereld..!

ik heb ook in egypte hilton gezeten.. het is perfect hotel..!
en heeerlijjk eten..!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Tanky op zaterdag 9 juli 2005 om 01:17:
ga er als het goed is dit jaar weer naar toe

Have fun! :)
Waarschuw beheerder
Wij gaan ook naar Egypte! 24 juli naar Hurghada. We zitten in hotel Mashrabyia.
Weet iemand hoe dat is???

Waarschuw beheerder
nog een stel :D
Waarschuw beheerder
wat is iedereen hier weinig geld kwijt zeg... Wijz eg echt zeer veel meer kwijt... Ach ja als t maar gezellig word.
Wij gaan 30 juli naar sharm!!

Waarschuw beheerder
weinig?
hoeveel was je kwijt dan
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *Annes* op zaterdag 9 juli 2005 om 12:50:
wat is iedereen hier weinig geld kwijt zeg... Wijz eg echt zeer veel meer kwijt... Ach ja als t maar gezellig word.
Wij gaan 30 juli naar sharm!!

Wij zijn ook heel wat meer geld kwijt hoor!!
Wij gaan een dagje later naar Sharm el Sheikh!
Welk hotel zitten jullie?? :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van DiDi :P op zaterdag 9 juli 2005 om 11:48:
Weet iemand hoe dat is???

www.vakantiereiswijzer.nl
Waarschuw beheerder
donateur
Waterschoentjes is toch aan te raden als je naar Egypte gaat??

[img width=132 height=99 cacheid=00007f16001a9a697d2a2e001a00d81db9]http://images.google.nl/images?q=tbn:InCqyhaFYUoJ:home.zonnet.nl/haagshoekie/24%2520Waterschoenen%2520blauw.jpg[/img]

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, sommige hotels hebben een privestrand en die koraalriffen waar je overheen moet zijn best scherp

Waarschuw beheerder
waarom?

Waarschuw beheerder
ja bij hurghada had ik geen last van koraalriffen op zee.. en was alle zachte zand zonder stenen!!!!
bij sharm el skeikh wel. stomme stenen en koraalriffen en kan niet lopen!!!! :S
Waarschuw beheerder
donateur
Dan ga ik maar ff op zoek naar waterschoentjes haha!
Wel lachuh, vroeger liep ik er ook op!
FF terug in mijn jeugd!! ;P
Waarschuw beheerder
ik was bijna 1100 euro kwijt voor 11 dagen. Wij gaan naar reef oasis.

Inderdaad die waterschoentjes, toch een aanrader ja??

Waarschuw beheerder
donateur
Das een hoop, ik was 1100 euro kwijt voor 14 dagen Hyatt Regency Sharm. (beste en meest luxueuze hotel van Egypte)
Waarschuw beheerder
tsja ik weet t ook niet. Wij hebben ook best laat geboekt, via neckermann. Er zat al heel veel vol dus misschien dat t daar aan ligt...

Waarschuw beheerder
alvast veel plezier in egypte..!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zaterdag 9 juli 2005 om 16:18:
Das een hoop, ik was 1100 euro kwijt voor 14 dagen Hyatt Regency Sharm. (beste en meest luxueuze hotel van Egypte)

Ligt er ook aan in welke periode je zit!
Augustus is natuurlijk wel supersuperhoogseizoen!!

Reef Oasis is moooooooooi!! :D

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Karin 8) op zaterdag 9 juli 2005 om 17:25:
Augustus is natuurlijk wel supersuperhoogseizoen!!

Niet in Egypte, veels te heet
Waarschuw beheerder
donateur
Wel qua touroperators/reisbureaus!! :YES:
Waarschuw beheerder
ja mooi he... vond ik zelf ook al!! Welk hotel zitten jullie?
Waarschuw beheerder
donateur
Wij zitten in Pyramisa.
We wilden ook wel graag naar Reef, maar kost echt veeel geld haha!! Nu zijn we ook nog veel kwijt hoor, maargoed..we gaan wel in ieder geval!! :D

Waarschuw beheerder
wij 500 euri voor 16 dagen :D
Waarschuw beheerder
donateur
En zit je dan ook in het hoogseizoen??
En all-in??

Waarschuw beheerder
niet all-in
schijn je ook niet nodig te hebben daar
wel hoogseizoen ja
Waarschuw beheerder
donateur
Netjes hoor, doe je beter als ons!
Maarja, wij hebben all in, dus dat scheelt wel! :)
Wanneer ga je? :)

Waarschuw beheerder
21 juli :D
jij
Waarschuw beheerder
donateur
31 juli! Nog 3 weekies! :)

Waarschuw beheerder
waar is dat 500 euro voor 16 dagen..?
geef me een link van 500 euro?
Waarschuw beheerder
He kizzzme. Maar dat hotel hadden wij ook nog gekeken, maar vond mn reisgenoot niet sjiek genoeg hahaha! Veel plezier, en misschien wel tot siens!

Waarschuw beheerder
hoe kan ik daar nou een link van geven
Waarschuw beheerder
donateur
Haha, en Reef vonden wij ietssss te duur hahaha!!
Nou, wie weet tot ziens!!
Waarschuw beheerder
waar hebben jullie geboekt dan??

Waarschuw beheerder
JA vraag ik me ook af.. maar ze geven niks antwoord..
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 11 juli 2005 om 13:16:
ze geven niks antwoord

Had jij het niet tegen Sincera?! :)

En Taatje, ik heb via bizztravel geboekt! :)

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 10 juli 2005 om 19:44:
hoe kan ik daar nou een link van geven

www.vakantiereiswijzer.nl

Waarschuw beheerder
d-reizen
(en ik ben een enkelvoud geen meervoud)
Waarschuw beheerder
nog 9 nachtjes, dan zit ik er ook!!!!

Waarschuw beheerder
wij ook nog 9 nachtjes :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *Annes* op zondag 10 juli 2005 om 16:36:
He kizzzme. Maar dat hotel hadden wij ook nog gekeken, maar vond mn reisgenoot niet sjiek genoeg hahaha! Veel plezier, en misschien wel tot siens!

Hoelaat vliegen jullie eigenlijk, is dat al bekend??
Waarschuw beheerder
wij hebben via neckermann geboekt, gewoon bij een onafhankelijk resiburo.

Wij hebben al wel de vliegtijd onder voorbehoud: 14:25, wel echt een bouttijd maar ja!

Waarschuw beheerder
wij vliegen ook om half 3!
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *Annes* op dinsdag 12 juli 2005 om 17:48:
Wij hebben al wel de vliegtijd onder voorbehoud: 14:25, wel echt een bouttijd maar ja!

Die van ons is stukken bouter! ;)
23.00u! :S Aankomst Sharm el Sheikh, 5.15u!
Weg dag 1! :(

Waarschuw beheerder
Pfffff.. kizzzme.... Dat is idd errug verrot zeg!! Echt balen.. Hoe laat vlieg je terug dan??

Toen wij in juni naar Egypte, Hurghada gingen vlogen we heen om 14:05 en terug om 20:55.. Wel redelijke tijden...

Na gaan we over 9 dagen naar Griekenland, Chersonissos en dan vliegen we heen om 11:10 en terug om 7:15 ('S MORGENS JA!! Dat is ook balen.. ook hele dag kwijt...)
Waarschuw beheerder
donateur
Zijn voorlopige vliegtijden. Zou natuurlijk nog kunnen veranderen, maar ga er niet echt vanuit :nee:

We vliegen terug om 17.45u, ook niet echt je-van-het dus! :S

Dat zijn wel hele redelijke tijden die je had! :yes:
Alleen terug van Chersonissos is wel minder ja! :S

Btw..jij gaat dan ook vaak op vakantie deze zomer!! (Y) ;)

Waarschuw beheerder
Ja he? Doe ik normaal nooit hoor! Kreta hebben we al in januari geboekt, dit zou ook eigenlijk de enige vakantie zijn.

Maar toen gingen mijn ouders in juni naar Egypte en toen zat ik 's een beetje te kijken en toen viel die periode waarin zij gingen precies tussen twee tentamenperiodes in.. Dus toen zijn mijn vriend en ik meegegaan.. Super was dat!!
Zou zo weer teruggaan naar Egypte!

Waarschuw beheerder
Voor de liefhebbers...

Deze dolfijn heb ik gezien toen we naar het Bountyeiland (Magymar) gingen (dit is toch wel de duidelijkste foto):

[img width=96 height=62]http://storage.msn.com/x1pX4aYqvB-_dYFaJnJIdlnPAakehjFoduXYGZ0QJhI_Cb-4r2Q1507I3VRHSd4UfKu5h5t3gH-zGYyS9RG-l1_aU90Ht06kGJhVyATYDXroHAkmUDFVqBvms0Gc4wQfBtS0Ro1N75Yaa1ZYCqfO5nWbw[/img]

Heb er wel meer gezien, maar die beesten zijn moeilijk te fotograveren!
Waarschuw beheerder
donateur
Doe je goed Wendy(K)!! :YES:

Waar kwam je die dolfijnen eigenlijk tegen?
Toen je een boottochtje ging maken, verrrrr het water op, of redelijk bij de kust??
Waarschuw beheerder
oke dan, ga ik ook is ffies kijken wij willen n september maar den gewoon last minute want hoorde dat mensen in het voorseizoen voor 299 all in zaten... hmm dat is niet verkeerd.. maar over al waar ik kijk kom je niet onder de 500 :S

wacht maar tot het laate moment week 2 weekkis van te voren

dolfijnen (L) wil ik ook zien :)

allemaal alvast een hele fijne vakantie en als jullie terug zijn laat ff weten hoe het was he, ben wel benieuwd :)
Waarschuw beheerder
Rond 2 uur heen en rond 8 uur terug....
Waarschuw beheerder
wij vliegen om 2 uur heen en om 9 uur s avonds terug

Waarschuw beheerder
Ik ben net terug uit hurgada.. Ik kan je vertellen.. als je niet gaat duiken is er geen fuck te doen :D echt nul. niks
nada....

wel lekker warm en veel zon.. het is gewoon een grote zandbak met resorts...

Ik ga er in ieder geval niet snel nog een keer heen...

alhoewel ik wel een mooi hotel had

Waarschuw beheerder
donateur
In Sharm el Sheik heb je tenminste nog discotheek Pasha (die met die kersjes)
Hardrock Cafe (draaien niet wat de naam zegt, maar gewoon house)
Camel Bar (zuipen op z'n Engels)
Een paar casino's en nog wat grote barren en kleine discotheken die voornamelijk op Engelsen, Russen en Italianen zijn georienteerd...
Plus dat er 1 keer in de week ergens een houseparty in de woestijn is.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op woensdag 13 juli 2005 om 16:53:
niks
nada....

leuk om te horen :s
Waarschuw beheerder
donateur
Wat heeft iedereen toch redelijke vluchttijden.. :/

Waarschuw beheerder
Dolfijnen kwamen we tegen toen we op weg waren met een excursie. We gingen naar een Bountyeiland, Magymar genoemd, en daar zwommen ze ineens. Stuk of 10.. Echt super om te zien! Op de terugweg sprongen ze zelfs. Ook hebben we nog een schildpad gezien die ik helaas niet op foto heb. Was echt een grote ook! Echt mooi.
Waarschuw beheerder
donateur
Bountyeiland..klinkt leuk!!
Wat is dat voor excursie dan?? :)

Kan je ook met dolfijnen zwemmen daar??

Waarschuw beheerder
We zijn net terug uit Hurghada ( Sindbad beach resort ), was geweldig gaaf...

'k Zou een flinke tube zonnebrand meenemen, want het is er echt gloeiend heet !!! (40gr +) De zon staat echt pal boven je en als je tussen 12 en 15 uur wilt zonnen, zul je het zeker nodig zijn...

Wij zijn er geweest om ons duikbrefet daar te halen, en dat was MEGA !!!

Veel plezier dan !!!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
De winkels zijn over het algemeen in de zomermaanden geopend van 09.00 uur tot 14.00 uur, op donderdag tot 21.00 uur. In de wintermaanden lopen de tijden van 09.00 uur tot 19.00 uur, op maandag en donderdag tot 21.00 uur.

De vrijdag is een wettelijke vrije dag waarop veel winkels gesloten zijn, een aantal winkels sluit op zondag. In de Ramadan gelden gewijzigde tijden.

Dit las ik net ergens op een site over Egypte!
Dit klopt niet mag ik hopen?? De winkeltjes zijn 's avonds toch ook open?? 8)
Waarschuw beheerder
Het grootste winkelaanbod vindt u in Hurghada en Sharm el Sheikh. Het zijn voornamelijk bazaar-achtige souvenirwinkels met beeldjes van o.a. farao's en sfinxen, veel papyrus, parfums, gouden en zilveren juwelen, katoenen shirts en de zgn. galabiyyas, de gewaden die door veel Egyptenaren worden gedragen. Afdingen is in vrijwel alle (souvenir)winkels een regel. In de winkels in de hotels worden meestal vaste prijzen berekend. De gemiddelde openingstijden zijn van 09:00-14:00 uur en 15:30-23:30 uur. Veel winkels blijven echter ook tussen de middag open.

dit las k op de site van d reizen., dus wel s avonds open
Waarschuw beheerder
donateur
Gelukkig maar!! :D

Iemand trouwens welles in hotel Pyramisa geweest in Sharm el sheikh??

Waarschuw beheerder
Wat trouwens een ramp is, om door een winkelstraatje te lopen, waar je alleen even een kijkje wilt nemen, want ze sleuren, je zo aan je lurven de winkels binnen om hun koopwaar de promoten !!!

Ook een ramp zijn al die gekke taxi-bussen... Er rijden er veel en dan ook veel te veel van dus ze toeteren al als ze je op 100 meter afstand zien, en willen je maar wat graag de reis van je leven bezorgen...

Maar verders is het er wel leuk...

Waarschuw beheerder
donateur
Gewoon niet aankijken en met je vriendin door blijven lullen dan voorkom je al een hoop, een simpel NO terwijl je 'm aankijkt en gewoon doorlopen is ook al voldoende.

IIG niet kijken bij winkeltjes waar je zowiezo toch nix wil kopen :D
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op donderdag 14 juli 2005 om 15:54:
IIG niet kijken bij winkeltjes waar je zowiezo toch nix wil kopen

Tuurlijk wel, anders zie je volgens mij nog niet veel van alle winkeltjes!
Zoals ik het hoor, is het net zoals in Turkije! Nee is nee en gewoon doorlopen, maar wel kijken!! :P

Waarschuw beheerder
jeps ik ben in maart in pyramisa resort geweest in sharm,

was een erg mooi resort wel fucking groot met giga veel trappen !!!!mooi rif bij het resort
Waarschuw beheerder
donateur
En hoe was het eten daar?? :)

En volgens mij hoef je je niet te vervelen daar of wel?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
hoi hoi!
ik ben net terug uit Hurghada..zat er 12 dagen en het was ehct SUUPERRR ..we willen zeker weten terug gaan!

Oh wat is die zee daar mooi zeg.. en ook wij hebben dolfijnen gezien op weg naar het bountyeiland (en dat is het echt) Mahmya ( http:/www.mahmya.com/ ).

Naast die ongelooflijke zee kun je er prima shoppen (goed nieuws voor Sincera dus :D ) en alles kost echt geen drol!

Onze ervaring met Egyptenaren is dat ze erg vriendelijk zijn en je er voor open moet staan wanneer ze je voor een drankje uitnodigen..het is gewoon normaal in die cultuur en ja ze proberen je altijd wel wat te verkopen..maar als je niet wilt is nee gewoon nee.

Wees hard met afdingen en soms wanneer ze zeggen dat dat een te laag bod is en je loopt gewoon weg vinden ze het ineens wel goed.

Het is een kwestie van wennen hoe je met die mensen om moet gaan.. maar blijf gewoon lachen en je kan prima een dolletje met die mensen maken.
Bovendien zijn ze dol op nederlanders!

Stappen vonden we ook ERG leuk! je hebt veel gezellige barretjes, 1 strand lounge (ziet er erg vet uit) en dan heb je nog een Papa's Beach club en dat was helemaal super.. het werd er wel pas om een uur of 1 druk dus vroeger moet je niet komen.
Papa's beach club is trouwens een discotheek met gewoon hele relaxde muziek ( groovy/techno en GEEN R&B dus :D ).
De bark krukken zijn schommels en je kan er ook gewoon relaxed loungen als je ff moe bent geworden van het dansen :P
Daar moet je dus echt ff gaan kijken!!!

sja en die vliegtijden hadden wij ook..is gewoon standaard naar egypte.

Owja..een de meeste die 8 dagen gingen vonden het echt te kort..dus ik raad jullie aan om iets van 12 dagen te boeken.

Binnekort foto's ff online zetten..ik laat jullie de link nog weten :)

als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel :)
Waarschuw beheerder
Erikaatje hoe was t hotel, en t eten???

Waarschuw beheerder
geweldiggg ben je lekker bruin :D

Waarschuw beheerder
donateur
En nu de hamvraag:

*tromgeroffel*

Heb je gedoken? (En dan bedoel ik niet dat gesnorkel...)
Waarschuw beheerder
het eten in het hotel was wel goed maar niet echt super (beetje eentonig).. maar voor nog geen 10 pond (=nog geen 2 euro) had je bij de beach bar al een super lekker bord vol :D
en tegenover zat de KFC en 2 min. lopen zat de Mac haha en ook resteaurant Bulls was erg lekker (steak house) en alles altijd erg goedkoop!

Het hotel zelf vond ik super..het is niet zo groot en dus erg gezellig..iedereen kent elkaar wel min of meer.
Verder waren de kamers aardig groot netjes ingericht en goed schoon.
Ook was het hotel heel groen..overal stonden mooie bloemen en palmen.

Het strand is niet zo heel groot maar hij voldoet prima en der waren altijd voldoende bedjes vrij.

en ja ik ben HEEL bruin :P ..maarja wat wil je met nooit een wolkje aan de lucht en een zon die loodrecht op egypte schijnt :D

wel goed smeren mensen want het gaat dus erg hard.. ik heb eigenlijk best wel veel in de schaduw gelegen, maar ook daar werd je lekker bruin!
en pas op met snorkelen dat je je kont niet verbrand!

En en we hebben indd ook gedoken :D.. was erg vet!!
al dat koraal, die kleuren en vissen.. het deed ons aan snorkel land denken haha,.. heel mooi iniedergeval!

je moet daar echt gaan duiken!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
oooow ik krijg er echt steeds meer zin in als ik dat allemaal zo hoor!!!
Waarschuw beheerder
ja en terecht.. het liefst ga ik weer met je mee :P

ik vind het maar niets hier in NL ..vieze bruine sloot voor de deur haha

Waarschuw beheerder
donateur
Ja, al ben ik altijd wel blij dat je hier gewoon uit de kraan kan drinken en je fatsoenlijke autowegen hebt
Waarschuw beheerder
ja tis geen plek om er voor altijd te wonen.. maar als vakantie plek is het super
Waarschuw beheerder
donateur
Klinkt allemaal erg vet!! B)
Ik heb er nou ook onwijs zin in..

Wat gaat de tijd nog snel..ik weet nog wel dat je steeds in het topic aanwezig was hier, toen was je FF weg, en je bent er alweer Erikaatjuh.

En dat Bountyeiland he..is dat ook vanaf Sharm el Seheikh goed te doen?? :)
Waarschuw beheerder
ja die 12 dagen zijn ook veel te snel om gegaan :(

dat eiland is vanaf hurghada een uur varen

van sharm el sheik vandaan is het veel te ver volgens mij.. maar ze hebben daar vast ook zulke mooie plekjes!

maar daar moeten de mensen die al een x in sharm geweest zijn antwoord op geven :)
Waarschuw beheerder
donateur
12 dagen is ook veels te kort! :P

Hmm..vanaf Hurghada te doen..
We zien vanaf Sharm wel dan!! :)

(FF offtopic, je gaat vanavond ook naar Innovate zie ik?! ;)
Was wel grappig, want mijn vriend zat te vertellen dat iemand met hem zat te pb-en, en net terug was uit Hurghada, en vertelde precies hetzelfde, wat ik al eerder vanmiddag hier in het topic las (jouw post), blijkt het jouw vriendje te zijn! Toevallig! :) )
Waarschuw beheerder
( haha zeker toevallig.. nu ik in je profile kijk zie ik indd pas wie je bent :D .
We zouden indd wel naar innovate gaan..maar we zijn nog erg moe van de vakantie dus hebben we besloten om niet te gaan..maar de volgende x komen we wel weer hoor! :)
Had wel leuk geweest als we wel gingen.. konden we nog ff lekker over egypte babbelen ;)

Jij en je vriend iniedergaval alvast veel plezier vanaaf! kuzz)
Waarschuw beheerder
donateur
*edit*

We kunnen weer ontopic! :D ;)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ok haha

Ik las dat iemand iets vroeg of er wel jongeren zaten..nou in Hurghada zitten er echt genoeg! Vooral waar wij zaten (sakkala).
Het zijn geen salou/lloret op hol geslagen jongeren (gelukkig).
De jongeren die er komen willen echt wat zien van het land maar zijn savonds niet vies van stappen.
Heb veel mensen leren kennen en het was alijd erg gezellig!

wij hadden trouwens ook 2 dagen 'last' van kwallen..eerst schrokken we wel..maar ze doen echt niets.
En het is eigenlijk wel cool om door de kwallen heen te zwemmen :D
Waarschuw beheerder
Ik heb wat foto's online gezet.. je kunt ze bekijken op

http://www.erikaatje.nl/album/

:)

Waarschuw beheerder
donateur
Ja die paars/blauwe kwallen, ze doen niks iig...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karin 8) op vrijdag 15 juli 2005 om 19:34:
Was wel grappig, want mijn vriend zat te vertellen dat iemand met hem zat te pb-en, en net terug was uit Hurghada, en vertelde precies hetzelfde, wat ik al eerder vanmiddag hier in het topic las (jouw post), blijkt het jouw vriendje te zijn! Toevallig! :) )

That's me :P

maar erika heeft alles al verteld dus ik heb niet echt veel meer te vertellen. :P

Waarschuw beheerder
geweldige foto's! ik verheug me steeds meer :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dennis C. op zaterdag 16 juli 2005 om 12:57:
That's me

Gezellig, haha! :)

Maar idd, mooie foto's.
Ik moet zeggen dat het er op de foto's allemaal rustig uitziet, hoe was het met de toerisme daar?? Wel druk, of viel het mee?? :)
Waarschuw beheerder
Wow wat een mooie foto's, ziet er super uit...
Weet nu een btje hoe alles eruit ziet, wij gaan ook naar Minamark nl!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
wauw wat een gave fotoos zeg!! T begint hier echt steeds meer te kriebelen, nog 8 dagen werken en over 12 dagen zitten we in het vliegtuig... Kan echt niet wachten!!

Waarschuw beheerder
nog 3 dagennnnnnn :D
Waarschuw beheerder
das gemeen.... :D
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juli 2005 om 15:24:
nog 3 dagennnnnnn

Me to!!!!
Kom je vast wel tegen daar!

Waarschuw beheerder
jaaa leuk :D Hurghada toch? misschien op schiphol wel want jullie vliegen rond dezelfde tijd! je herkent me aan een 1 eiige tweeling hahahahaha
Waarschuw beheerder
donateur
Over 2 weken zit ik lekker met m'n gat op het strand als het goed is!! :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 18 juli 2005 om 16:01:
jaaa leuk Hurghada toch? misschien op schiphol wel want jullie vliegen rond dezelfde tijd! je herkent me aan een 1 eiige tweeling hahahahaha

Ben jij een tweeling of heb je een tweeling bij je?

Waarschuw beheerder
een tweeling BIJ me
goddank :D
Waarschuw beheerder
ok zal er op letten...
Waarschuw beheerder
donateur
Wie weet wat voor temp het 's avonds is in Egypte?
Las nl ergens op internet, dat de temp gauw daalt en het best fris wordt?!

Waarschuw beheerder
-20

Waarschuw beheerder
donateur
Is het daar nu niet bloedverziekend heet? ik ben in maart geweest en toen was het al in de 30 graden :yes:
Waarschuw beheerder
mn moeder belde van de week en toen was het 40 graden

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Miss Tails op dinsdag 19 juli 2005 om 20:32:
mn moeder belde van de week en toen was het 40 graden

aardig warm dus het gekke is wel dat je daar niet zweet :D

Waarschuw beheerder
Pffff...... toen wij er in juni waren koelde het 's nachts echt niet af hoor! Wij hadden geluk dat er een windje stond, anders was het denk ik niet te houden!!

Maar idd.. Zweette daar een stuk minder
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Ga morgen naar Hurghada. Paar jaar terug in Sharm el Sheikh geweest.

Als je in de Sinai bent is het een aanrader om de Mozes berg te beklimmen.

Zonsopkomst op het hoogste punt in de Sinai, echt SUPER:)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
veel plezier mensen he in egypte!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Waarschuw beheerder
bij ons was ut snachts 28 graden haha gelukkig is er airco!

veel plezier iedereen !!!

Waarschuw beheerder
morgennnn :D
Waarschuw beheerder
beter hoor Sincera!!

kan ik niet stiekem met je mee? :P

have fun!!!
kuzz
Waarschuw beheerder
donateur
Nou, nu nog maar zien of de vakantie volgende week doorgaat!! :S

Waarschuw beheerder
egypte bomaanslagen in sharm el skeihk

Waarschuw beheerder
blijf thuis. niet naar egypte..!!
er zijn misschien nog meer aanslagen

Waarschuw beheerder
donateur
Op zich wel goed voor de koraalriffen, die kunnen mooi weer herstellen van al die kut Italianen en Russen die met hun lompe poten over het koraal lopen
Waarschuw beheerder
reizen gaan gewoon door!! Zijn naar reisburo geweest, en er is (nog) geen negatief reisadvies. Wij gaan gewoon, laten ons niet kisten, dat is juist wat ze willen!!! Al vind ik het wel een beetje eng... Gelukkig zitten wij niet in na'ama bay!!
Waarschuw beheerder
Ik vind het echt schandalig dat de mensen die vandaag zijn gegaan of binnenkort gaan geen geld terug krijgen als ze niet willen gaan omdat er geen negatief reisadvies is.

Ik vind dit voldoende reden om af te haken, zeker als je een vakantie daar in de buurt hebt geboekt!

Waarschuw beheerder
donateur
Ik zou het naar vinden als je elke keer langs zo'n grote zwarte plek zou rijden met een afgebroken hotel
Waarschuw beheerder
Ja precies dat zou ik ook hebben, niet eens zo zeer de angst voor nieuwe aanslagen want als het je tijd is ga je toch, maar je betaald wel een enorm bedrag aan zo'n vakantie (ik hoorde van een echtpaar die 3000 euro betaalde) en dan wil je er wel wat voor terug, geen puinhopen en rouwende bevolking...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van *Annes* op zaterdag 23 juli 2005 om 16:17:
Al vind ik het wel een beetje eng... Gelukkig zitten wij niet in na'ama bay!!

Ik vind het ook wel een beetje spooky hoor! :S
Komende week maar afwachten..of er eventueel nog meer volgt.. :S

Na'ama Bay ligt er niet ver vanaf hoor, km of 4/5! :S
Waarschuw beheerder
ja klopt. Maar op zich is het wel logisch dat mensen hun geld niet terug krijgen van reisorganisaties, zolang er geen negatief reisadvies is kunnen zij dat geld ook niet terugkrijgen en das ook lullig...

Wij zitten in Rom el Sid of zoiets dus is wel een eindje er van af.. Is hetzelfde als mensen die nu naar Londen zijn...
Waarschuw beheerder
Ik vind ook niet dat mensen hun geld terug moeten krijgen, maar ik vind wel dat mensen de kans moeten krijgen om hun vakantie om te boeken naar een andere bestemming. Je wil als reisorganisatie toch niet dat je klanten zich onveilig voelen of met een naar gevoel op vakantie gaan?

Denemarken en Zweden hebben wel een negatief reisadvies gegeven. Is het voor Nederlanders dan veiliger om wel te gaan? Ik weet het niet hoor...
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *Annes* op zaterdag 23 juli 2005 om 16:17:
Zijn naar reisburo geweest, en er is (nog) geen negatief reisadvies

Nou, wij hebben wel andere verhalen gehoord hoor ;)
Aantal dagen geleden al raden ze het af om naar egypte te gaan. Ben blij dat ik al weer terug ben zeg

Waarschuw beheerder
ach ja waarom een negatief reisadvies hier in nederland ben je ook niet veilig meer

Waarschuw beheerder
hallooooooooooooooooo

als je annuleerverzekering hebt.. dan kan je niet gaan dan krijg je geld terug van vakantie..

als je geen annuleerverzekering hebt dan krijg je geen geld terug..

ik pak altijd annuleerverzekering .. omdat het is beter..
bijvoorbeeld..
als ik in nederland auto ongeluk krijg dan krijg ik wel geld terug van vakantie..
of als je opvakantie daar blijf je daar 8 dagen dat heb je 8 dagen geboekt.... en je vind daar niet leuk of ben je daar erg ziek.. en kan je meteen naar huis dan krijg je ook geld terug van 4 dagen ( dat je niet daar geweest bent..) de helf geld terug..

ik vind het wel fijn..!
Waarschuw beheerder
Dat gaat dus niet op, je annuleringsverzekering geldt bijvoorbeeld als iemand uit je familie overlijd of als je relatie uitgaat, mits je een samenlevingscontract hebt. En als er een negatief reisadvies is gegeven.

Nu krijgen mensen dus niks terug, ook niet met annuleringsverzekering.

Altijd even goed de algemene voorwaarden lezen! Wat je namelijk zegt over als je het niet leuk vind en je gaat naar huis, dan krijg je helemaal niks terug. Wel als je een ongeluk hebt gehad of er gebeurd thuis is waardoor je naar huis moet. Je moet wel een doktersverklaring hebben voor de verzekering uitkeert.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
oke

Waarschuw beheerder
donateur
Als ik naar Egypte geboekt had zou ik gewoon gaan, pleur op die koraalriffen staan er gewoon nog :yes:
Van die zielige huilende mensen daar, helemaal para :S
Laat je eigen niet zo gek maken...
Waarschuw beheerder
Het gaat niet alleen om jezelf gek laten maken natuurlijk. Het getroffen gebied is niet bepaald het goedkoopste van Egypte en als je dan in 1 van de hotels vlakbij de getroffen hotels zit, kan ik me voorstellen dat je liever niet gaat. De omgeving is toch getekend en de bevolking is behoorlijk aangeslagen. Je betaald toch duizenden euro's vor je vakantie, dan mag je toch meer verwachten...
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op zondag 24 juli 2005 om 16:04:
pleur op die koraalriffen staan er gewoon nog

Er is meer dan alleen maar koraalriffen hoor!! :)
Waarschuw beheerder
ik schrok ook wel ff toen ik het hoorde (ben net zelf terug uit hurghada).
Maar ook ik zou gewoon gaan..kans dat het meteen weer gebeurt lijkt me erg klein en bovendien ben je in A'dam net zo onveilig of waar dan ook.

En wat Natural Porn Chiller al zei, misschien is het wel ff goed geweest voor egypte zodat het koraal enzo niet zo hard vernield wordt!

Maar vind het wel heel erg voor de mensen die slachtoffer geworden zijn natuurlijk!!!
Waarschuw beheerder
owja en een reden om toch gewoon te gaan is voor de bevolking..ze zijn al arm daar laat staan dat ook nog eens de toeristen weg blijven!

Waarschuw beheerder
donateur
Het is toch trouwens algemeen bekend dat er in Egypte aanslagen gepleegd (kunnen) worden :yes: er staan niet voor niets zoveel gewapende militairen overal. Dat weet je al als je van tevoren boekt en anders heb je je slecht laten informeren :yes: dus ik vind ook niet dat zodra er WEER een aanslag word gepleegd iedereen maar zomaar ze geld moet terug krijgen :no: Bij het skiien kan je je been breken dat weet je ook van tevoren dan ga je toch ook niet zodra je hoort dat er een gipsvlucht is je reis annuleren :s
Waarschuw beheerder
duiken tussen de granaten daar :S
alleen omdat de bevolking arm is? laat ze lekker in hun eigen sop gaarkoken!
Waarschuw beheerder
duiken tussen de granaten is wel erg over dreven ofcourzz

en aantal jaar gelee was er in salou ook een aanslag op de touristen( autobom) en daar gaat toch ook nog steeds iedereen naartoe!
Waarschuw beheerder
je moet eta en moslims niet vergelijken
Waarschuw beheerder
waarom niet? ze plegen ook aanslagen!

maargoed... we raken nogal offtopic!
Als jij nie wil gaan moet je vooral niet meer gaan!

Waarschuw beheerder
god heerlijk ik zit bij t zwembad :D
en ik heb miss tails gezien in papas beach hahaha lachen
Waarschuw beheerder
relaxed hoor..ben jaloers op je!
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
ja ik ook! Wil ook weer terug !!!

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dilano op maandag 25 juli 2005 om 11:20:
duiken tussen de granaten daar

Tering wat ben jij een kneus...

Ik ga volgend jaar gewoon weer naar Sharm el Sheik, ik ben amper van me resort afgeweest dit jaar dus die aanslag-plaatsen zie je weinig van...
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
donateur
Ik ook bijna op vakantieeee!! :D
Waarschuw beheerder
Nog een nachtje slapen en dan ga ik!!!!! Heb er zooooonb zin in... !!!!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Ik dacht dat je ook zondag ging, maar morgen al?!
Lekker hoor!
Veel plezier en geniet ervan.
Waarschuw beheerder
donateur
Vanavond dan eindelijk op vakantie!! 8)
Waarschuw beheerder
heel veeel plezier!
Ik zou echt wel met je mee willen..zeker met dat weer hier in NL :(

kuzz

Waarschuw beheerder
Ik ga lekker in Oktober naar Egypte!! joehoe:D

Gaat er nog iemand naar Hurghada in oktober??
Waarschuw beheerder
Whaaaa ben net terug...
Sincera gezien, ondanks de tweeling niet meteen in de gaten dat zij het was!
Wat een vakantie, super, lekker warm, leuke mensen, heerlijk gesnorkeld...en nu ziek!
Vloek van de farao heet dat :(

Waarschuw beheerder
oktober word niet warm in egypte denk ik...

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op maandag 1 augustus 2005 om 12:05:
Gaat er nog iemand naar Hurghada in oktober??

Ik ga weer lekker een weekje naar Sharm el Sheik in oktober

Waarschuw beheerder
Vloek van de farao heet dat

nee niet waar.. onzin over vloek..!!

je bent ziek omdat komt door eten

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 13:30:
je bent ziek omdat komt door eten

Duhhh...
Is ook een gezegde :S

ow sorry
~*BlondeBa­be*~

Dat verklaart een hoop :D

Waarschuw beheerder
Ik ga morgen lekker naar sharm el sheik :D
lekker goedkoop B)

Waarschuw beheerder
donateur
Hoe goedkoper, hoe beter :yes:
Gooi nog maar een paar bommen op die all-in resorts bij het vliegveld, hoeft de bus daar tenminste niet een half uur uit te laden voor ik naar me hotel kan
Waarschuw beheerder
Als het door het eten komt had ik t meteen al moeten hebben toch???

Kan overal door komen, water, ijblokjes, koude drank op n hete dag....
En idd mss door t eten!

niet meteen zo wijs doen blondje, je bent er nog niet eens geweest!

T gaat trouwens al weer een btje beter!
Ben maar vast begonnen aan mn plakboek met meer dan 200!!! foto's...

Waarschuw beheerder
wij zitten lekker 5sterren all-in vlak bij het rif B)
Dat gaat duiken worden :yes:
Waarschuw beheerder
Heel veel plezier!!!!!

Waarschuw beheerder
Dank je wel :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 13:38:
Dat gaat duiken worden

duiken of snorkelen?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 13:14:
oktober word niet warm in egypte denk ik...

Jawel joh, het wordt tussen de 25 en 30 graden.

Warm zat!! Tis nu iets van 40 tot 45 graden.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 13:53:
duiken of snorkelen?

snorkelen :9

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Miss Tails op maandag 1 augustus 2005 om 18:41:
Sincera gezien, ondanks de tweeling niet meteen in de gaten dat zij het was!

whatcha mean

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 2 augustus 2005 om 19:41:
snorkelen

Das geen duiken :[, snorkelen is voor mietjes :D

Als je dan toch in Egypte ben, ga duiken en haal je PADI.
Is nergens ter wereld goedkoper, kost je 2 a 3 dagen en je hebt er je hele leven plezier van.
Met snorkelen mis je gewoon een hoop

Waarschuw beheerder
jawel thailand is goedkoper:D

Waarschuw beheerder
donateur
Dan is de vliegreis weer duurder...
Wat kost je PADI Open Water in Thailand?
Ik was in Egypte €225,- kwijt

Waarschuw beheerder
natuurlijk is de vliegreis duurder, maar je had t over de Padi toch? anders is Ned het goedkoopst om het te halen:D

Maar weet eerlijk gezegd niet precies de prijzen van OW in thailand, heb mn Advanced daar gehaald en heb dat vergeleken met de prijzen voor advanced in egypte,wat dus veel goedkoper uitkwam..
Ook de free-dives zijn daar veel goedkoper, wat nog eens bij komt dat je in thailand niet nog eens apart voor equipment hoef te betalen met je free-dives..

Alleen voor het duiken alleen hoef je niet naar thailand te gaan, ik vond egypte minstens zo mooi!!!
Waarschuw beheerder
donateur
Live from Sharm el Sheikh!

Geweldig hier, heeerlijk weer, mooi hotel en megarif voor de deur! Tropische visjes al op 3m van de kust! :D
Wel bizar om het Ghazala hotel te zien en de oude markt, maar de beveiliging is super en iedereen staat op scherp!! (Y)
Wij vermaken ons nog wel ffies hier!
Wat voor weer ist in Nederland?? :P
;D

Waarschuw beheerder
ik ben vannacht teruggekomen, kutweer hier
ben lekker bruin :p
Waarschuw beheerder
zit met een dilemma..

ik weet niet of ik naar sharm of hurgada wil

de 2 hotels zijn even duur alleen die in hurgada is wel mooier..

het ligt allebei dizhtbij het centrum en bji het strand

alleen ik wil wel naar luxor maar is dat een reden om naar hurdada te gaan of zeggen jullie ga gewoon naar sharm is v eel gezelliger en leuker, luxor is niet echt speciaal...

is het verschil in centrum kwa winkeltjes en terassies echt groot?

bedankt alvast
Waarschuw beheerder
Uitspraak van *TAATJE* op maandag 8 augustus 2005 om 11:27:
luxor is niet echt speciaal...

Wow...
Luxor is dus echt wel super om een keer te zien!!!!
Waarschuw beheerder
jah wel?

is het de moeite waard om voor luxor naar hurgada te gaan??

of zeggen jullie ga lekker naar sharm el skeikh is veel gezelliger

Waarschuw beheerder
Ik ben ook net terug van Hurghada(nacht van 4 op 5 augustus) en ben echt blij dat we toch gegaan zijn, aangezien we dagje na aanslagen gingen(was ff twijfel!)Weer, strand, snorkelen was top en mensen zijn er vriendelijk en ook belangrijk...spot goedkoop:):).
Zou zeggen vooral gaan naar Egypte en zoals Hurghada heeft geen verschillende seizoenen, altijd mooi weer dus!
Waarschuw beheerder
net 9 uurtjes thuis.
Vakantie was echt super, aardige mensen, mooi hotel. Alleen het eten viel wat tegen. En het was wel echt verrekkes warm man!!! Leuke excursies gedaan, kamelen zijn wel echt leuk hahaha!!
Waarschuw beheerder
Ik vlieg morgen naar Hurghada. Hotel: giftun village beach resort? Kent iemand dit hotel?

Ik heb er iig zin in. Beter dan deze rot zomer hier.

Maar even op een rijtje, welke excusies raden jullie aan?

En wat zijn lekkere drankjes daar? Het zijn voornamelijk lokale dranken toch (all in)?
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
bij ons waren de drankjes inderdaad alleen lokaal.

Wij hebben een 4 in 1 excursie gedaan: snorkelen, in de woestijn bij de bedoeinen, een stadje bezocht en kameel gereden. Erg leuk.
Ook hebben we quad gereden bij zonsondergang in de woestijn, ook zeer leuk!

Veel plezier!
Waarschuw beheerder
zow mensen een kleine selectie van mn foto's staat online!!!

en zijn hier te vinden!

http://www.mijnalbum.nl/Album=8JYGFR8Y

Waarschuw beheerder
Ik ga vandaag over 3 weekies, keb er zo'n zin in :yes:

Ik ga eerst een 7-daagse Nijlcruise doen, dan vliegen we naar Cairo waar we 2 dagen blijven en dan met de bus naar Hurghada, lekker 6 dagen All-inclusive bakken B)

In Hurghada zit ik in het Sunrise Holiday Resort, met de Papa's Bar op loopafstand :9 Is dat een beetje leuke tent?
Ik kan echt niet wachten, counting the days 8)
Waarschuw beheerder
Leuk hotel dat hoor! :)

Papa's Bar is leuke tent ja.. papa's beach nog leuker! ..maar ook dat is te lopen :)
Waarschuw beheerder
@ Miss Tails

leuke foto's!!!
en cool dat je ook dolfijnen hebt gezien!

ik wil echt NU weer terug :(

Waarschuw beheerder
Uitspraak van .Erika. op vrijdag 12 augustus 2005 om 02:06:
ik wil echt NU weer terug

Ik wil NU erheen! :yes: Ik wordt helemaal depri van dit weer hier, ik wil zon B)

Waarschuw beheerder
Duiken!!!! Is geweeeeeldig (L)
Waarschuw beheerder
donateur
Gisteravond terug gekomen uit Sharm el Sheikh!
Wow, wat een vakantie!! 8)
Jeepsafari gedaan, de submarine en naar Cairo geweest!
Mennn..wat een stad!! :D Heel gaaf om die piramides en de sfynx ook te zien!
Ga zeker weer terug naar Egypte!! :D

Trouwens, echt dikke respect voor de mensen die daar werken!! In ons hotel bijv. werken ze 4 weken achtereen, van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat in die giga-hitte, dan een weekje vrij om bijv. naar familie te gaan. En dat voor nog geen 350 euro in de maand!! :respect:
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
heej welkom terug!!

zo te lezen heb je ook naar je zin gehad net als wij :D

Indd respect voor dat personeel daar.. die maken echt uren..niet normaal!
Waarschuw beheerder
donateur
Helloo, dankjewel! :)
We hebben het zeker naar ons zin gehad, boven verwachting ook, ivm met die bomaanslagen.

En idd, die uren, en wij maar zeiken bij een 32/36urige werkweek! ;)

We hebben 2,5 uur gefilmd, en die zijn we op dvd aan het zetten, ben benieuwd!! :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karin 8) op maandag 15 augustus 2005 om 15:45:
We hebben 2,5 uur gefilmd, en die zijn we op dvd aan het zetten, ben benieuwd!! :)

zeg maar tegen jeroen dat ik die wil zien...of staat er verboden materiaal op? ;) :P

ben wel benieuwd naar Cairo, Sharm en de piramides!
Waarschuw beheerder
cool van die film!

wil ik ook wel zien :D
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dennis C. op maandag 15 augustus 2005 om 15:50:
zeg maar tegen jeroen dat ik die wil zien...of staat er verboden materiaal op?

Haha, geen verboden materiaal haha..
We hebben echt veeel gefilmd, gelukkig kunnen we knippen en plakken en er een leuk dvdtje van maken! :)

Waren jullie niet naar de piramides geweest dan??
Waarschuw beheerder
nope das het enige wat we niet gedaan hebben.
komt de volgende x wel :D

en hebben jullie ook nog gedoken?
Waarschuw beheerder
iemand ooit naar Panorama bungalows in El Gouna geweest??
Waarschuw beheerder
euh niemand dus???
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van .Erika. op dinsdag 16 augustus 2005 om 16:43:
en hebben jullie ook nog gedoken?

Nopes, Jeroen heeft wel veel gesnorkeld! Toen kwam je al veel tegen! (o.a een rog en schildpad B))
En ikke hou niet zo van visjes.
Gelukkig hadden we een megarif voor de deur, en zag je op 3 meter van de kust al allemaal verschillende tropische visjes met alle kleuren van de regenboog, dus dat was wel gaaf! :)
Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karin 8) op dinsdag 16 augustus 2005 om 10:43:
Waren jullie niet naar de piramides geweest dan??

Nee. Dat vonden we toch iets te ver (6 uur heen en 6 uur terug rijden in de bus :()

Willen we volgend jaar wel gaan doen 8-)

Waarschuw beheerder
Daarom heb ik maar zo'n rondreis geboekt, ik ga o.a. naar:

Vallei der Koningen, Tempels van Luxor & Karnak, Tempel van Hatchesput, Kolossen van Momnon, Edfu, Kom Ombo,Abu Simbel,Gizah, Egyptisch Museum, Mohamed-ali moskee and so on :) Dan moet ik daarna wel een paar dagjes uitpuffen op het strand natuurlijk :yes: :p
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van Dennis C. op woensdag 17 augustus 2005 om 12:16:
Nee. Dat vonden we toch iets te ver (6 uur heen en 6 uur terug rijden in de bus )

Wij moesten ook 5 uur heen en 5 uur terug!
Scheelt dat je 's nachts heen rijdt, en er al een hele dag op heb zitten, waardoor je wel in de bs slaapt.Terug ben je zo kapot, dat je wel weer slaapt! :P
Tis echt de moeite waard hoor!! ;)

Btw, waar willen jullie volgend jaar dan heen op vakantie?? :)
laatste aanpassing
Waarschuw beheerder
Hurgahda is was erg leuk..maar we zijn ook wel nieuwschierig naar Sharm!
Dus wie weet wordt het sharm volgend jaar :D
Waarschuw beheerder
Sharm el Sheik was egt toppie :yes:, beetje explosief :D, maar verder nix meer ervan gemerkt. Sharm el Sheik vind ik ook mooier en wat schoner dan Hurgada. Maar Egypte is helemaal ok!!
Waarschuw beheerder
ik ga ook morgen naar hurghada.. egt zin in.. maar welke excursies zijn egte aanraders?
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van m-a-r-l-e-e-n op zaterdag 20 augustus 2005 om 15:01:
ik ga ook morgen naar hurghada.. egt zin in.. maar welke excursies zijn egte aanraders?

Ik ben jaloers... :yes:
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van m-a-r-l-e-e-n op zaterdag 20 augustus 2005 om 15:01:
maar welke excursies zijn egte aanraders?

Cairo, jeepsafari!

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karin 8) op zaterdag 20 augustus 2005 om 20:45:
Cairo, jeepsafari!

en luxor!

en met een quad door de woestijn crossen, ook erg leuk (Y)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Voor degene die al geweest zijn:

Wat voor kleding kan ik het beste meenemen? Ik weet dat ze het op prijs stellen dat je bedekte schouders en knieën hebt maar als het 45 graden is ga je toch kapot dan?! Ik maak dus een rondreis met veel tempel/moskee/stads bezoeken... 8)
Waarschuw beheerder
donateur
Uhh gewoon zomerkleding??
Wij mochten bijv. in onze restaurants niet met een ontbloot bovenlijf, of alleen in je bikini gaan zitten (wat ik ook niet meer dan normaal vind!:)), daar werd je dan wel op aangegesproken.
Maar ik zou lekker gewoon korte broeken/rokjes/t-shirtjes meenemen, ze zijn inmiddels wel wat gewend denk ik! :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op zondag 21 augustus 2005 om 23:00:
Voor degene die al geweest zijn:

Wat voor kleding kan ik het beste meenemen? Ik weet dat ze het op prijs stellen dat je bedekte schouders en knieën hebt maar als het 45 graden is ga je toch kapot dan?! Ik maak dus een rondreis met veel tempel/moskee/stads bezoeken...

Alleen in moskeeen moet je bedekken (als je zomerkleding draagt dan krijg je daar ter plekke iets om je mee te bedekken), voor de rest kan je gewoon zomerkleding aantrekken

en 45 graden voelt daar anders aan dan hier (aangenamer) :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 22 augustus 2005 om 07:04:
Alleen in moskeeen moet je bedekken

Ja, ik denk dat ik maar gewoon een vestje meeneem in m'n tas en voor de rest gewoon m'n normale zomerkleertjes aantrek. THX! :kots:

Waarschuw beheerder
veel plezier (F)
Waarschuw beheerder
donateur
Veel plezier idd en geniet ervan!
Ik zou zo met je willen ruilen!! :YES:

Artiest Fie
Waarschuw beheerder
Ik ben dit jaar 2 wk in Hurghada geweest, mijn tip: ga naar MAHMYA island.... en naar Luxor..........

Waarschuw beheerder
Uitspraak van Karin 8) op maandag 22 augustus 2005 om 12:32:
Veel plezier idd en geniet ervan!
Ik zou zo met je willen ruilen!!

Uitspraak van verwijderd op maandag 22 augustus 2005 om 12:14:
veel plezier

Zal wel lukken denk ik, keb er echt superveel zin in :yes:
Ben echt zoooo toe aan zon B) Gister m'n tickets binnen gekregen :cheer:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
ik wil ook een x na egypte :YES: ma ik zit te denke aan zo cruise langs de nijl :YES: dat duurt 5 dage as goed is....en er zitte allerlei excursies bij :) piramides kijke enz (Y) ik vind dat wel intressant allemaal :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op donderdag 25 augustus 2005 om 13:19:
dat duurt 5 dage as goed is

Ligt eraan waar je boekt, ik heb een 7 daagse cruise met Neckermann B)
Waarschuw beheerder
nog 7 dagen en dan ga ik ook :) heb er zo een zin in

we gaan naar hurgada hilton long beach....

iemand daar ervaringen mee??
Waarschuw beheerder
29 september a.s. ook maar eens naar Egypte. Veel goede verhalen over gehoord. :)
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ben vannacht terug gekomen, was zooo tof! :yes:

Eerste week (cruise vanaf Luxor naa Aswan en weer terug) was alleen wel onwijs heet, we hebben het 48 graden in de schaduw gehad :O Maar Cairo en Hurghada waren gelukkig een stuk koeler :yes:

Echt een top vakantie gehad, kan het iedereen aanraden :yes:

Waarschuw beheerder
donateur
Ik wil in het voorjaar weer, effe in december me nieuwe duikuitrusting testen en dan genieten maar...

Mensen, als je naar Egypte gaat zonder echt te duiken (niet snorkelen, dat is voor mietjes) dan laat je een dikke kans liggen om het mooiste mee te maken wat je ooit in je leven zult zien.
En voor weinig geld hoor, in Nederland betaal je dik €750,- voor een cursus, en daar hooguit €250,-
Waarschuw beheerder
ben gisteren terug gekomen uit hurgada wat een top vakantie :)

we zaten in hilton long beach hotel...
was echt helemaal super, alleen ik vond het centrum van hurgadfa erg tegenvallen.. over al en nergens winkeltjes haha

alleen we lekker goedkoop, en 1 tip je moet echt alles afdingen kan makkelijk
1/3 tot een half van af

ga zeker volgend jaar weer maar dan denk ik naar sharm el sheikh

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 16 september 2005 om 10:55:
Mensen, als je naar Egypte gaat zonder echt te duiken (niet snorkelen, dat is voor mietjes) dan laat je een dikke kans liggen om het mooiste mee te maken wat je ooit in je leven zult zien.

hoezo is het nou voor mietjes??
Ik ga lekker snorkelen!!!!

Waarschuw beheerder
donateur
Geef 1 goede reden waarom je zou snorkelen terwijl je voor een prikkie kan duiken (mits je lichamelijk in staat bent natuurlijk)

Waarschuw beheerder
Ik heb ook gesnorkeld en ik vond het supertof! Ik had geen tijd om m'n duikbrevet te halen, maar ben het zeer zeker wel van plan :yes:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 19 september 2005 om 14:18:
Geef 1 goede reden waarom je zou snorkelen terwijl je voor een prikkie kan duiken (mits je lichamelijk in staat bent natuurlijk)

Ik ga niet zo heel lang naar Egypte 11 dagen en ik heb geen zin om in me vakantie te gaan leren of zo.
Ik ben met snorkelen al blij.

Misschien al ik ooit langer ergens op vakantie ga, dat ik het zeker wel ga doen , of misschien wel hier in Nederland eerst me duikbrevet halen.

Maar het lijkt me ook doodeng om te gaan duiken.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 13:07:
Ik ga niet zo heel lang naar Egypte 11 dagen en ik heb geen zin om in me vakantie te gaan leren of zo.

Je gaat met een boot naar de duiklocatie, die theorie is echt een peuleschil...
Misschien al ik ooit langer ergens op vakantie ga, dat ik het zeker wel ga doen , of misschien wel hier in Nederland eerst me duikbrevet halen.

je bent 11 dagen op vakantie :S
Ik had vorig jaar in 2 dagen me PADI...
Hier in Nederland betaal je dik 750 euro om in een baggersloot te mogen duiken, daar betaal je ongeveer 250 euro en duik je in de Rode Zee...

Maar het lijkt me ook doodeng om te gaan duiken.

Ik ben met snorkelen al blij.

wat is er enger aan duiken als aan snorkelen?
Moet je nagaan als je met snorkelen al blij bent, hoe intens gelukkig duiken je kan maken :yes:
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 13:15:

Denk dat je met snorkelen je zelf meer onder controlle kan houden en met duiken niet.
Ik zou het niet weten hoor. Ik heb echt nog nooit gedoken. misschien is het wel super gaaf.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 13:15:

Nou, je zit wel een aardig stukkie dieper over het algemeen! ALS er dan iets mis gaat moet je ook zo'n stuk verder naar boven 8)
Waarschuw beheerder
Nou ik ben er (hurghada) 15 dagen geweest en ik ga nooit meer naar Egypte.

De bevolking was echt te opdringerig en erg chaggerijnig. De eerste week was het rond de 50 graden niet te doen dus.

Verder ook wel hele mooie dingen gezien hoor. We zijn naar een eiland geweest Mahmaya dat was echt super. Dolfijnen die met de boot meezwommen, mooi koraal etc. Verder veel gesnorkeld. Naar Cairo geweest, piramides, sfinx, Eygptisch museum op de Nijl gegeten. Verder vond ik 15 dagen te lang in een resort met 90% Duitsers grrr.
Mooie dingen dus gezien maar voor mij nooit meer.

Ik heb wel veel goede verhalen gehoord over de Nijl cruise dus als je dan een weekje strand er bij aan plakt dan is het zeker een leuke vakantie.
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 13:25:
Denk dat je met snorkelen je zelf meer onder controlle kan houden

Als je eenmaal onder water bent vergeet je gewoon dat je aan het duiken bent.
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 13:25:
misschien

Mischien :no: Zeker weten :yes:
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 20 september 2005 om 14:25:
ALS er dan iets mis gaat moet je ook zo'n stuk verder naar boven

je duikt altijd in groepen, en je bent altijd met een buddy.
Je hebt heel snel door of er iets mis gaat met je buddy, ongelukken gebeuren meestal alleen als mensen domme dingen gaan doen; 'Gevaarlijke' vissen uitdagen, te diep gaan, zonder buddie duiken, duiken met drank op, etc.
Problemen met een uitrusting komt heel weinig voor en dan heb je altijd nog je reservemateriaal.

Waarschuw beheerder
Uitspraak van DJ1 op zaterdag 24 september 2005 om 14:46:
Verder vond ik 15 dagen te lang in een resort met 90% Duitsers grrr

Kan ik me iets bij voorstellen ja :yes:

Ik heb zelf eerst een Nijlcruise gedaan, dat was super! Wij hebben ook temeperaturen van boven de 50 graden gehad maar omdat we 7 dagen hadden om alle tempels etc te bezoeken konden we iedere dag alleen in de vroege ochtend uurtjes op excursie en vanaf ongeveer 12.00 uur weer terug op de boot. Dat was echt beter want dan was je de ergste hitte voor :yes:

Ik heb na die Nijlcruise 3 dagen Cairo gedaan en daarna 6 dagen in Hurghada in een resort en dat was mooi zat. Wij hadden ook megaveel duitsers en ook heel veel super asociale Russen in het hitel, irritant volk :[

Ik heb dus echt een perfecte reis gehad die ik zeker iedereen kan aanraden!
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Ik lag vrijdagochtend om 06:00 uur weer in mijn Hollandse bedje...na 15 dagen vertoeven in Hurghada!!

Het snorkelen vond ik zo super tof, boottochtje gemaakt en mijn vriend is naar Luxor geweest, wat heel indrukwekkend en mooi was (ik kon niet mee wegens rugproblemen), centrum vond ik trouwens ook tegenvallen....beetje heftig allemaal, maar we hadden een heerlijk hotel, all inclusive en hebben 15 dagen super weer gehad! Egypte is echt een aanrader!!

Waarschuw beheerder
Ik ga van de kerst :D
Waarschuw beheerder
donateur
ik ben dit jaar ook in hurghada geweest en ga volgend jaar weer mijn schoonmoeder woont daar dus het is voor ons nog goedkoper...
Wij hebben dus geen last van opdringerige mensen want ik neem dus gewoon de man van mijn schoonmoeder mee die dus egyptenaar is en dat is dus erg handig ook voor de taal en de goede prijzen van alles..
Als je gaat moet je zeker je duikbrevet halen. Het is helemaal super om te duiken en zeker niet duur..
Ik heb nu al zin in volgend jaar dan gaan we proberen nog langer te gaan misschien wel drie weken lekker duiken en hangen op t strand bij de liquid..

Werkzaam bij {SHOWLIST organization 1601, 2607}
Artiest Canta
Waarschuw beheerder
ik ben vd zomer in El Quseir geweest en dat was echt wel gaaf. Bij het hotel is er weinig te doen maar je kan toch een jeepsafari maken, duiken, snorkelen, chillen in het zwembad of een excursie naar Luxor. Dit hebben we allemaal gedaan en het was zeer goedkoop. Hoogseizoen: vlucht + transfer + hotel + belastingen voor iets van 300 euro pp. Ik vond het een super vakantie en het was echt het geld dubbel waard!

Waarschuw beheerder
Ben net terug uit Egypte en echt..

als je mooi weer zoekt in de herfst en winter voor een niet al te hoge prijs in een resort met privestrand, dan moet je naar Egypte gaan.. Was 35 graden en geen wolkje aan de lucht !

:)

Waarschuw beheerder
Ik ben ook net terug, ik had het ook super naar me zin.
Tis een mooi land , lekker weer.
Snorkelen is de erg leuk (als het lukt hihi)

Mensen zijn er aardig, geen last van gehad.
Alleen heel veel russen, wat een kut volk is dat.

Voor de rest had ik een top vakantie
Waarschuw beheerder
Nijlcruise, dan zie je een hele hoop cultuur, tempels en piramides! Ennuh je waant je echt in Fatamorgana op de Nijl, zo mooi!

Ik Hurghada moet je zeker gaan duiken! Ik heb mijn brevet daar gehaald. Tis net een aquarium onder water....

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van ~*~Rijkie~*~ op donderdag 20 oktober 2005 om 22:06:
Ik Hurghada moet je zeker gaan duiken!

Absloluut, mensen denken dat ze met snorkelen al genoeg zien :S

Waarschuw beheerder
met snorkelen zie je al heel veel, met duiken zie je meer :)

Waarschuw beheerder
ohhhh ik heb hier heel lang al niet meer gezetten:D

ben uiteindelijk niet naar Egypte op vakantie gegaan:( wel naar turkije:D

(k)
Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op woensdag 19 oktober 2005 om 17:51:
Ben net terug uit Egypte en echt..

als je mooi weer zoekt in de herfst en winter voor een niet al te hoge prijs in een resort met privestrand, dan moet je naar Egypte gaan.. Was 35 graden en geen wolkje aan de lucht !

*zucht* Ik wil terug..

Waarschuw beheerder
Marsa Alam is nog mooier in egypte om te duiken... en als je in hurghada bent moet je ook naar mahmeya island gaan, daar kan nog mooier snorkelen/duiken.. echt schitterend
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
iemand wel eens in februari in egypte geweest?

En hoe zijn dat de weersomstandigheden en de omstadigen m.b.t. het duiken?

Waarschuw beheerder
donateur
Uitspraak van verwijderd op vrijdag 28 oktober 2005 om 22:43:
ben uiteindelijk niet naar Egypte op vakantie gegaan wel naar turkije

En waarom? Bang voor aanslagen of was Turkye lekker veilig omdat iedereen daarheen ging?

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 15:01:
Bang voor aanslagen

Nee hoor:D Ken morgen ook onder de bus liggen:D

Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 15:01:
Turkye lekker veilig omdat iedereen daarheen ging?

Nee mijn vriend was er nog nooit geweest:)

Aankomend jaar gaan we naar mexico en dan in oktober ofzo naar egypte:D

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op maandag 21 november 2005 om 14:46:
iemand wel eens in februari in egypte geweest?

En hoe zijn dat de weersomstandigheden en de omstadigen m.b.t. het duiken?

ik weet wel dat je beter niet in feb/maart kan gaan vanwege het saharazand.. je hebt dan soort zandstormen daar.. krijg je dus veel last van met je ogen

Waarschuw beheerder
aha oke bedankt. Ik hoor nu al meer dat jan t/m maart niet echt zo'n gunstige periode is in egypte,maar ken eigenlijk niet wachten.

Toch maar tot na de zomer afwachten denk

Waarschuw beheerder
donateur
Ik heb gehoord dat het water ook koud kan zijn, ik duik in mei gewoon altijd in een shorty, heerlijk water

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 14:13:
aha oke bedankt. Ik hoor nu al meer dat jan t/m maart niet echt zo'n gunstige periode is in egypte,maar ken eigenlijk niet wachten.

Toch maar tot na de zomer afwachten denk

april/mei/juni is ook een goede tijd hoor. ik ben zelf dit jaar eind mei geweest.

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 15:10:
Ik heb gehoord dat het water ook koud kan zijn, ik duik in mei gewoon altijd in een shorty, heerlijk water

de noordzee is koud :jaja:

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 15:10:

ja zoiets hoorde ik ook en veel wind dus..
beter in shorty duiken:)

Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 16:07:
april/mei/juni is ook een goede tijd hoor. ik ben zelf dit jaar eind mei geweest.

Misschien voor april kijken dan, anders komt t te dicht bij de zomervakantie:D
was dit jaar als een soort alternatief voor de wintersport.

Waarschuw beheerder
Ik ga eind februari naar Egypte, Lekkurrr hoor :)

Waarschuw beheerder
Uitspraak van verwijderd op dinsdag 22 november 2005 om 20:17:
Ik ga eind februari naar Egypte, Lekkurrr hoor

ik ben jaloers :D ik ga pas in 2007 weer naar Egypte :( maar misschien wordt het dan ook wel bonaire :D
laatste aanpassing

Waarschuw beheerder
Nja is toch ook lekker.. Duurt het even maar je heb wel wat! :)

Ben nog nooit in Egypte geweest dus ben benieuwd.. :)